Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat een buikkie Men!!!! super..hahahaha...

Niet te geloven gewoon...vind je wel????

Af en toe ben ik weer in shock...! hahahaha

We hebben het de familie verteld ....leuke reacties en cadeautjes gehad...(eerste kleertjes...) zo...gek....maar geweldig!!!!!

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Men mooie buik al!

Vanmiddag hebben we eindelijk de echo gehad. En er was een mooi wurmpje te zien met knipperlichtje dat zelfs al een beetje aan het bewegen was. Helemaal op schema.

Dus nu op naar de verloskundige (die ik van de week een keer ga bellen).

Geplaatst

Wauw men, jij hebt echt een buik!! prachtig, dat belooft nog wat voor de aankomende maanden!

Hobbesje, heel fijn! En lekker naar de verloskundige.

Faye, hoe is het bij jou gegaan?

Geplaatst

Wachten jullie eigenlijk tot 12 weken ...met vertellen???

Ik vind het zo moeilijk... ik ga zo sporten...wil het eigen vertellen daar...maar tis nog wat vroeg ?!? Hoe denken jullie erover???

Geplaatst

Het is allemaal in orde!!! Ben zo opgelucht! Het kindje was heel erg actief en we konden alles zo goed zien! Het loopt iets voor, 11 weken ipv 10 weken 3 dagen dus we zagen meer dan ik had durven durven hopen!

Ben zo gelukkig!!!!!!

Britt: bij mij weet inmiddels iedereen het en vanaf vandaag vertel ik het ook aan mensen die verder af staan.

Hobbesje: Gefeliciteerd!!!! Fijn he!!

Geplaatst

He Zoe, ik heb jou gevolgd in, volgens mij, de Februari groep... Inmiddels ben ik op de helft van de 2 weken WACHTEN & WACHTEN! Vorige week dinsdag zijn er 2 embryo's teruggeplaatst. Ik hoop dat ik net als Men ook ooit zo'n mooie profiel foto van MIJN tweeling-buik kan plaatsen :)

Maar mijn vraag aan jou; weet je nog wat je allemaal voelde tijdens de wachtweken? Die Utrogestan maakt het er allemaal niet makkelijker op... Mijn verschijnselen varieren van (errug) zere borsten (& gevoelige tepels?), moeheid, met vlagen misselijk/duizelig & dingen sterk ruiken + het regelmatig erg koud hebben! Alleen die laatste twee zijn geen Utro-tekens, volgens mij. Oja, en zo nu en dan wat steekjes onderin mijn buik en vooral aan het eind van de dag een wat hardere/opgezette buik.

Kunnen jullie dames mij wat schrijven over jullie wachtweek-symptomen? Alvast bedankt!

Geplaatst

Annema: Ik dacht tijdens de wachtweken echt dat ik ongi ging worden: koud, menstruatie-achtige krampen, chagrijnig, gespannen borsten. Alleen zijn de kenmerken identiek aan PMS óf zwangerschap óf de gezellige bolletjes!

Vreselijk he dat wachten en die onzekerheid............

Geplaatst

Hey Faye, bedankt voor je reactie. Ik heb niet echt krampen en denk haast dat ik die MOET voelen als er iets is ingenesteld... Hoe is de 2e echo verlopen vandaag?!

Geplaatst

Faye, wat heerlijk!!!!!!! Ik snap dat je helemaal in de wolken bent, geniet er van meis! Ik kijk ook erg uit naar de tweede echo, over een weekje, nog even geduld dus (week 11-2)

Britt, ik heb het al aan veel mensen verteld. Heel veel mensen wisten van het hele ivf circus af en leefde echt mee. Ze wisten niet de precieze test datum, maar dom waren ze natuurlijk niet! Vanaf de 1e echo hebben we leuke kaartjes en kadootjes ontvangen, dat maakt het nog echter! Op mijn werk kom ik in aanraking met bepaalde stoffen en straling waardoor ook heel veel mensen het snel wisten. Wel raar hoor, eigenlijk heb je die tijd nodig om zelf aan het idee te wennen en te beseffen dat dit over jou zwangerschap gaat (het gaat meestal over anderen)!

Men, wat een prachtig buikje! Wauw, pronken!!!!!!!! Dat wil ik ook! Ik kan niet wachten tot je iets ziet, mijn borsten zijn wel heerlijk vol, en bulken uit mijn bh! Even wat nieuws kopen, zou het elke maand veranderen? Even naar de Hema dus en niet al te veel geld uitgeven aan bh's, ha ha!

Annema, spannend is het wachten he! Ik had 5 dagen voor de officiële test datum het gevoel in mijn baarmoeder of de menstruatie er aan kwam. Elke dag was ik aan het broekloeren. Het duurt normaal nooit 5 dagen, die kramp, maar 1 dag. Ik was ook best moe, maar dat kon net zo goed komen van het hele ivf circus. Ik had er niet echt een positief gevoel over, maar misschien probeerde ik mijzelf te beschermen. Toch een positieve test 6 dagen later, echt heel bijzonder! Meid ik wens jou hetzelfde toe!

Hoe gaat het met de andere meiden (en klachten)?

Wij hebben morgen de 1e afspraak bij de verloskundige, spannend. Ze doet dan geen echo wel jammer. Ik zou graag elke week even kijken! Even kijken of het goed gaat met ons kleintje, soms ben ik best wel onzeker. Vannacht heb ik ook onwijs lopen dromen (veel te laag hcg?). Hoort er vast bij, als ik begin te groeien, gaat het vast beter!

Meiden, fijne dag!

Kissie Mia

Geplaatst

Heeeyyyyyy

Bedankt voor de reacties op mn buikie,ben ook SSSSUUUPPPEEERRRRR trots,foto is van vorige week woensdag,volgens mij ben ik al weer en stuk gegroeid.Ik heb trouwens wel mn eige bhs nog aan maar dat ga ik niet lang meer redden.....

Het is inderdaad niet te geloven Britt!

Wat fijn om toch weer te horen dat de echo`s goed zijn,gefeliciteerd dames!!!!

Hobbesje hoe ver ben je nou eigelijk,doe ff bannertje aanmaken!!!!

Annema kan je helaas niet helpen had de wachtweken volgens mij nergens geen last van,maar heb ook geen ivf gehad maar iui,misschien anders,minder hormonen enzo!!!!Succes ga voor je duimen dat je inderdaad net zo`n buik mag hebben als ik over 7weken,hahha!!!!!

Liefssssss

Geplaatst

Ben ik weer!!!!!

Willen jullie weten wat het word,wij wel en ik ben nou al zo nieuwsgierig,kan nou al eigelijk niet meer wachten,we wachten ook met alles bestellen enzo als we weten wat het word,met 14 weken weer na de gyn heel misschien dat ie dan al iets kan zien(kleine kans) anders met 16 weken een geslachtsbepaling laten doen,nog 2 en anders 4 weken wachten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ben vandaag zo in de wolken!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Hee Men,

wij willen het ook graag weten hoor! Zo snel mogelijk. Laat je het in het ziekenhuis doen? Of doe je het bij een echo bureau?

Geplaatst

Wij willen ook heel graag weten wat het gaat worden.

De nieuwe uk gaat in de kamer van jamillah, maar die is helemaal roze :)

Beetje raar als het een jongen word, hahahaha. dan moeten we het kamertje opnieuw gaan behangen en schilderen (echt alles is roze zelfs de deuren)

En we hebben 8 grote rolbakken vol met kleding van Jamillah en dat kan dus of weggegooid worden(tenzij ik er iemand gelukkig mee kan maken) en anders kunnen we alles gaan uitzoeken en kan het nog een ronde mee.

Kan dus niet wachten tot we het weten want dan kunnen we aan de slag, en daar heb ik wel zin in :) Lekker shoppen!!

Geplaatst

hoi hoi,

Gisteren helaas de laatste extra echo gehad. Nu konden ze het hoofdje meten. Dit blijkt ook het beste te zijn. Wist ik ook niet.

Ik blijk net als Faye elf weken te zijn vandaag. Helemaal beduuust dat het toch helemaal op schema ligt...Helemaal leuk om te zien zo`n mini mensje!!!!

'

Dames ik plas wel netjes in de kannen want anders krijg ik ze niet vol. S`nachts plas ik het meest.

Ik wil ook weten wat het wordt, spannend.

Groetjes Face

Geplaatst

Hahahha,dus wij zijn niet de enigste die zo nieuwsgierig zijn!

14 weken controle heb ik in het ziekenhuis,weet niet wanneer de volgende is.......dus 16 weken doen we dan in een echocentrum!

Diana kan je je meisje niet beter op die kamer laten als het een jonge word,hahaha!!!! 2 kamers opknappen........... Der zijn trouwens altijd mensen die je blij kan maken met die kleertjes!!!!

Face gelukkig is alles goed!!!!

Dat we het maar snel allemaal weten!!!!!!

Liefssss

Geplaatst

Uitgerekend:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

5 oktober Hanneke

07 Oktober **Men**

8 Oktober Diane

10 Oktober Face

11 Oktober Zoe

13 Oktober Maaike

15 Oktober Faye

16 Oktober Mika

16 Oktober Inge

17 Oktober Mia

22 Oktober Britt

25 Oktober Jolanda

28 Oktober Hobbesje

30 Oktober Diana79

31 Oktober Bea

Tweede echo:

30 maart Mia

Eerstvolgende afspraak:

24 maart Mia (VK)

29 maart Britt (VK)

30 maart Diana79 (Gyn)

1 april Maaike

1 april Zoë (12 weken echo)

6 april (Gyn)

8 april Carolina

09 april **Men**:binkybaby::binkybaby:

13 april Zoë (Gyn)

12 mei Bea (Gyn)

Heb het lijstje weer een beetje aangepast. Vanmiddag op gesprek geweest bij de gyn. Was eigenlijk meer kletsen maar wel fijn. Helaas geen echo maar volgende week al de 12 weken echo en kijk daar wel naar uit hoor. Heb tabletjes gekregen voor mijn obstipatie en ik hoop maar dat ze snel beginnen te werken haha.

Ik begin me ook steeds "zwangerder" te voelen hihi.

Mia, dat rare dromen heb ik ook hoor. Gisteren was ik al bevallen en had ik een kindje in mijn armen met pikzwart haar. Heb alleen niet gekeken of het een jongen of meisje was. Beetje dom van mij hé haha. Veel plezier morgen bij de VK.

Geplaatst

oja...dromen dat kan ik ook als de beste....de gekste dingen...(gaat nooit over kinderen)! ... En ik weet zo nog 3 dromen te noemen als ik smorgens wakker word.

hahahahaha

Enne....wij willen (denken we nu) niet weten wat het wordt! iK weet niet of we er 10 minuten voor de 20 weken echo nog zo over denken ?!?

Ik heb altijd gedacht...ik wil het zo snel mogelijk weten...maar nu het zo is...heb ik die behoefte helemaal niet gek he?

Geplaatst

Britt, heb ik ook. Lijkt wel of ik heel anders slaap op het moment. Vaker wakker maar ook weer meer dromen idd.

Prachtige data hé. Wij doen ook een dagje eerder op 10-10-2010. Wordt het ook nog een zondagskind haha.

Geplaatst

He meiden wat lekker dat we allemaal steeds dichter bij de 12 weken-grens komen! Ik merk dat we nu echt steeds meer "durven" te fantaseren!!! Ik kan niet wachten om te shoppen, een enorme dikke buik te krijgen en te weten wat het wordt! Ik? Ongeduldig? Hahahahahaa!

Grappig Face! We blijven in het zelfde ritme zitten!

Mia: heel veel succes morgen he!

Weten jullie trouwens of je altijd een echo krijgt bij de VK behalve de 20 weken echo? Ik ben nu al zo verliefd op dat kleine mensje, ik hoop snel weer te mogen kijken.....

Geplaatst

Uitgerekend:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

5 oktober Hanneke

07 Oktober **Men**

8 Oktober Diane

10 Oktober Face

11 Oktober Zoe

13 Oktober Maaike

15 Oktober Faye

16 Oktober Mika

16 Oktober Inge

17 Oktober Mia

22 Oktober Britt

25 Oktober Jolanda

28 Oktober Hobbesje

30 Oktober Diana79

31 Oktober Bea

Tweede echo:

30 maart Mia

Eerstvolgende afspraak:

24 maart Mia (VK)

29 maart Britt (VK)

30 maart Diana79 (Gyn)

1 april Maaike

1 april Zoë (12 weken echo)

2 april Faye (VK)

6 april (Gyn)

8 april Carolina

09 april **Men**:binkybaby::binkybaby:

13 april Zoë (Gyn)

12 mei Bea (Gyn)

Geplaatst

Vind dat ook mooie datums maar dat gaan wij waarschijnlijk niet redden!!!! hoop dat we halverwege september halen..........

Faye volgens mij krijg kje bij de vk alleen met 10 en met 20 weken een echo!!!

Zoe jammer dat je geen echo kreeg,ff weekie wachten nog!!!!!

Britt dat vind ik echt knap als je dat vol kan houden,hahah,ik zou het liefst nou al weten!

Morge 12 weken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Liefsss

Geplaatst

He dames, ik kom weer even tussendoor...ben even van het wachtbankje Maart afgestapt maar ga er zo weer zitten want hier nog steeds niets geen tekens van afscheiding of menstruatiekrampen of wat dan ook!

Maar ik wilde jullie bedanken voor de reacties. Zoe, bedankt voor je pb'tje en veel plezier met je 12-weken echo. Ik heb de laatste 5 a 6 pagina's net allemaal zitten lezen. Ik ben echt wel nuchter en weet dat ik nog steeds ongesteld kan worden, maar ik geniet via jullie gewoon mee!

Enne, mocht ik een positieve test doen na dit weekend, mijn grootste droom is een tweeling :) Ik laat het wel weten!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden