Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Annema, heel veel succes nog even op het wachtbankje!

@ Men, morgen alweer 12 weken, dat is toch een mooie mijlpaal! Is je buikje alweer flink gegroeid?

@ Faye, ik had de vorige keer een VK zonder echo-apparaat, dus daar konden we nooit spieken, helaas. Maar halverwege ben ik bij de gyn terecht gekomen en daar mochten we om de keer kijken, heeeeel fijn!

Hier gaat het nog steeds niet super, heel veel misselijk en nog regelmatig overgeven. Mag de 30e terugkomen voor controle dus ik ben erg benieuwd. Hoop snel weer aan het werk te kunnen, de dagen duren nu wel lang hoor.

Liefs Diana

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wij hebben ook een vk zonder echo apparaat.

Ik heb nu m'n afspraken staan: 9 april naar de verloskundige en op 1 april al weer een echo! En waarschijnlijk 2-3 weken later nog een keer zoals ze aan de telefoon zei.

Geplaatst

Getver! VK zonder echo-apparaten? Het zou verboden moeten worden!! Ben zwaar echo-verslaafd hihihi!

Mooie mijlpaal Men! Je bent die eerste van ons! Lekker he?

Geplaatst

Men, joehoe! De magische 12 weken grens!!

Is het niet zo dat een vk alleen het hartje luistert? Tja, ben ook nog maar een groentje. Mijn zus heeft ook een tweeling en die kreeg wel heel veel echo's.

Hobbesje, mogen we samen voor een echo. Zet je jezelf even weer op het lijstje erbij? Ik wil het ook wel doen hoor.

Diana, vervelend hoor zo zwak ziek en misselijk....

Nou dames, lekker zwangeren!

Geplaatst

Uitgerekend:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

5 oktober Hanneke

07 Oktober **Men**

8 Oktober Diane

10 Oktober Face

11 Oktober Zoe

13 Oktober Maaike

15 Oktober Faye

16 Oktober Mika

16 Oktober Inge

17 Oktober Mia

22 Oktober Britt

25 Oktober Jolanda

28 Oktober Hobbesje

30 Oktober Diana79

31 Oktober Bea

Tweede echo:

30 maart Mia

Eerstvolgende afspraak:

24 maart Mia (VK)

29 maart Britt (VK)

30 maart Diana79 (Gyn)

1 april Maaike

1 april Zoë (12 weken echo)

1 april Hobbesje (echo)

2 april Faye (VK)

6 april (Gyn)

8 april Carolina

09 april **Men**:binkybaby::binkybaby:

09 april Hobbesje (VK)

13 april Zoë (Gyn)

12 mei Bea (Gyn)

Geplaatst

oh...dames...ik heb toch lekker gegeten afgelopen 2 dagen!!!

Misselijkheid is zo goed als helemaal weg!:woohoo:

Ik ben direct een ander mens....nu al 3 dagen... grote kans dat ik erdoor heen ben!!

Heeeeeeerlijk!!!!

Geplaatst

:woohoo::confettistars::blue_babydust:12 weken!!!!!:icon_pink_babydust::confettistars::woohoo:

Nou mag ik het iedereen vertellen........maar iedereen weet het al:sneaky: :thumbup: :36_11_6:

Het voelt zo goed!!!

Toch fijn dat het een tweeling is iedere controle een echo!!!

ZZZZZZZZZzo genooeg over ons!!

Britt wat goed man ik zei toch ff volhouden!!!!!!

Annema goed teken dus,,,,,heel veel succes,en laat ons wat weten als je wat weet!!!!!!!

VAndaag lekker van het goede weer genieten dames!!!!

Liefssss

Geplaatst

@ Men: :yah: gefeliciteerd met deze mijlpaal!

@ Britt: wat fijn dat je niet meer misselijk bent! Ik hoop dat ik dat ook snel kan schrijven. Kan mij goed voorstellen dat je dan weer helemaal opleeft.

Geplaatst

:positive energie: Gefeliciteerd Men!!!!!!!!!!! én Britt met het, hopelijk, aanbreken van een nieuwe fase!!

Ik voel me vandaag echt heerlijk! Echt de oude Faye! Energiek en lekker gewerkt.

Geplaatst

Faye, je neemt me de woorden uit de mond. Het lijkt wel of hier ook langzaam de energie weer een beetje terug komt! Dat de lente er eindelijk aankomt heeft er ook wel mee te maken denk ik haha.

Men, helemaal super!! Ik ben zelf maandag ook 12 weken en so happy. Heb trouwens 's avonds al best wel een buik. Jullie ook? Sta de hele tijd voor de spiegel hihi.

Geplaatst

Jezus zoe zie nou pas dat dit je 7de isci was,wat een doorzettingsvermogen......

Wat leuk een buikie.....ik wil ook foto`s zien.......

Zal vanavond mijn buik der ook weer op zetten,proberen tenminste!!!!

Groetjes!!!!!

Geplaatst

Slaat bij jullie soms ook de angst om het hart??

oefff...ik heb het verteld aan iedereen....en ben pas 10 weken...straks gaat het alsnog mis ?!?! ohhhhh.....ik heb er geen reden voor om het aan te nemen...maar afentoe... schrik ik wel eens effe...oefff... zal er misschien wel bij horen.

Snel die 12 weken door!!!

Geplaatst

Goedemorgen dames!!!!

Men en Zoe : Van harte gefeliciteerd met de 12wk grens!!!!!!!!!!!!!!

Het is fijn om te horen dat alles gaat goed met jullie (behalve voor de dames met misselijkheid, sorry!!)

Mijn internet was down de laatste dagen, ik konde jullie progress niet zo goed volgen.

Tijdens mijn eerste zwangerschap ik had allen maar 2 echos gehad: 7de week echo om te bepalen dat de embryo was ingesteld (na een icsi behandeling), en dan de 20te wk echo, mijn vk heeft ook geen echo apparat.

Maar nu ben ik pas 8wk en 5dg zwanger en al 2 echos gehad (7de week en een spoed echo een paar dagen geleden vanwege blaas klachten, warschijnlijk een blaas onsteking) en volgende week nog eentje en de week daarna ook nog eentje bij mijn eerste gyn afspraak.

Ik voel nog steeds heel erg moe, volgens de vk ik voel alles dubbel, haar advies is om floradix vloeibaar te nemen, nog niet geprobeerd.

En nu, wij moeten denken in financiele zakken: ineens komen 2 kindjes over een paar maanden, en dat betekent nieuw auto, zolder verbouwe, nieuw kinderwagen, extra ledikant, extra wieg,............. hebben jullie al over dit soort zakken al gedacht? of ben ik nu ineens te praktisch?

Bfffffff, effe kofie drinken!!!!!!!!!!

Ik wens jullie een geweldig dag!!!!!!!

Geplaatst

Uitgerekend:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

5 oktober Hanneke

07 Oktober **Men**

8 Oktober Diane

10 Oktober Face

11 Oktober Zoe

13 Oktober Maaike

15 Oktober Faye

16 Oktober Mika

16 Oktober Inge

17 Oktober Mia

22 Oktober Britt

25 Oktober Jolanda

28 Oktober Hobbesje

30 Oktober Diana79

31 Oktober Bea

Tweede echo:

30 maart Mia

Eerstvolgende afspraak:

29 maart Britt (VK)

30 maart Diana79 (Gyn)

31 maart Bea (echo)

1 april Maaike

2 april Faye (VK)

8 april Carolina

8 april Bea (gyn)

13 april Zoë (Gyn)

Ik heb de lijstje aangepast met nieuw afspraak data.

Over buikjes en kleding, ik draag al weken mijn oude zwangerschap kleding, ook tijdens de behandeling konde ik mijn broeken niet dicht doen. 's ochtends is mijn buik bijna inzichtbaar (invisible), maar net na 12 uur is mijn buik heel erg groot, het lijk als 12 uur ('s middags) heeft een magisch effect op mijn kleintjes, heeeel raar, maar grappig.

Bijna weekend!!!!!!!

Geplaatst

Men, zo'n mooie buik als jou heb ik nog niet hoor, wacht nog even 2/3 weekjes. Het is net zo'n bobbeltje wat je ziet en idd 's avonds is ie duidelijker. Ik pas ook nog in mijn gewone kleding, alleen de broek op het werk niet meer. Daarvan is nu de knoop open. Ideaal trouwens die extra lange hemdjes. Die valt er dan mooi overheen. Ben daarentegen wel weer benieuwd naar jouw buik men. Alweer zo'n verschil? Je gaat mooi hoor! Wanneer heb jij de 12 weken echo dan?

Tja, wij hebben idd helaas 7 pogingen nofig gehad om zwanger te worden. Nu hadden we ook nooit cryo's dus dan is een poging ook nog wel eens voorbij... Moet wel eerlijk toegeven dat het op laatst ook wel erg zwaar begon te worden hoor. Ik zeg nu weleens heel stoer: de aanhouder wint maar ben destijds ook wel heel bang geweest dat het nooit zou lukken....

Britt, die angst wat jij hebt, heb ik ook nog wel eens hoor. Ik denk dat wij die ook wel iets langer houden. Ik kan me nl niet voorstellen dat ik maandag ineens zorgeloos ben. Gisteravond kon ik best lang opblijven. Ben tegen half 11 naar bed gegaan. Dan zeg ik eerst heel stoer tegen m'n vriend: volgens mij is de ergste vermoeidheid voorbij en stiekem bij mezelf denk ik dan: is dat wel een goed teken dat ik niet meer zo moe ben? Gek kun je jezelf maken terwijl ik over het alegemeen toch een vrij nuchter persoon ben.

Nu heb ik vrijdagsmiddags altijd vrij en zit ik even lekker met de laptop op schoot en begin ik weer keihard te gapen. Dus eigenlijk ben ik ook wel weer blij dat ik toch nog moe ben haha.

Bea, is toch logisch dat je over al die praktische zaken nadenkt. Je krijgt er wel 2 straks. Als je maar niet vergeet te genieten!!

Fijn weekend allemaal. Groei en bloei!!

Geplaatst

:blowkisses:JOEHOE, ook ik ben vandaag 12 weken!!

gisteren mijn 3e echo gehad voor nekplooimeting (was 1,7 mm, onder de 3,5 mm is goed) en ook het bloed leek niks mis mee. De echoscopist stopt nu mijn leeftijd (volgens mij ben ik de oudste oktober-moeder), bloedwaarden en dikte nekplooi in computer en maandag krijg ik de uitslag van de VK. Dus nog even spannend maar het ziet er goed uit!

na de meting werd ons babietje nog eens goed van alle kanten bekeken: zelfs de billetjes werden aangewezen haha. "Het" ligt nog goed op groeischema. Weer een heel fijn moment.:angel13:

Britt, blijf positief denken, ook voor jou komt het 12-weken moment! Fijn iig dat je niet meer misselijk bent.

Zoë, ben het helemaal met je eens: per vandaag zijn mijn zorgen echt niet voorbij. Misschien maak ik me niet meer zo'n zorgen om een miskraam maar wel om de gezondheid van ons babietje en wat we straks nog eventueel met de 20-weken echo te zien krijgen........

Ik denk dat de zorgen blijven, maar het is het waard toch???????

geniet van jullie weekend!

lijst weer aangepast:

Uitgerekend:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

5 oktober Hanneke

07 Oktober **Men**

8 Oktober Diane

10 Oktober Face

11 Oktober Zoe

13 Oktober Maaike

15 Oktober Faye

16 Oktober Mika

16 Oktober Inge

17 Oktober Mia

22 Oktober Britt

25 Oktober Jolanda

28 Oktober Hobbesje

30 Oktober Diana79

31 Oktober Bea

Tweede echo:

30 maart Mia

Eerstvolgende afspraak:

29 maart Diane (uitslag combinatietest)

29 maart Britt (VK)

30 maart Diana79 (Gyn)

31 maart Bea (echo)

1 april Maaike

2 april Faye (VK)

8 april Carolina

8 april Bea (gyn)

13 april Zoë (Gyn)

13 april Diane (VK, 2e afspraak)

Geplaatst

Geweldig Diane...!! Dat ziet er goed uit!!

Maandag helemaal zeker!

Tja...maandag mag ik ook naar VK ..maar ze heeft geen echo apparaat ?! helaas

dus...wordt erg theoretisch ben ik bang! Met bloedprikken waarschijnlijk ?!?

Maar ja...dat horen jullie maandag!!

Geplaatst

Wat fijn dat jullie nu de 12 weken grens aan het bereiken zijn.

Voor mij duurt dat nog 3 weken, en ik heb daardoor het gevoel een stuk bij jullie vandaan te staan, maar goed....

Vandaag weer aan het werk gegaan (half dagje) en het gaat redelijk. Ben wel erg moe. Ik lig anders rond half negen uitgeteld op de bank maar nu moet ik tot 9 werken, pfffff. Maar als ik jullie verhalen zo hoor dan moet die vermoeiheid binnenkort minder gaan worden (let's hope!)

Geplaatst

Hey meiden,

12 weken meiden! Wouw, daar kijk ik ook naar uit (dikke week geduld), Gefeliciteerd.

Ik ben op het ene moment heel relaxed en voel me heel zwanger (zo moe en brak) en het andere moment maak ik me heel druk of het wel goed zit. Dinsdag heb ik weer een echo en die heb ik ook echt nodig als bevestiging! Ik vind het weer zo spannend!!!

Deze week ben ik bij de vk geweest, was erg gezellig, is niet veel uitgekomen. Meer een oriënterend gesprek. 20 april, 2e gesprek met echo, dus leuk!!!!!

Als ik dinsdag de echo heb gehad en alles is goed, dan ga ik gillen, ben zo benieuwd, ben al zo weg van onze frummel!!!

Fijn weekend meiden!!!!!

Geplaatst

feli diane toch fijn als je dat heb bereikt!

Mia ik denk dat iedereen dat gevoel heeft en dat dat ook voorlopig nog wel blijft,we vinden toch iedere x wel weer wat om ons zorgen over te maken..........

Wij moeten om half 8 na de huisartsenpost om te kijken of ik blaasontsteking heb,ik weet het niet zeker nooit eerder gehad,maar we nemen geen enkel risico natuurlijk!!!! Het zal wel meevallen!!!

Trouwens een nieuwe foto hijs wel een beetje sexy,hahaha!!

Liefsss

Geplaatst

hoi dames kijk iedere keer weer mag graag die buiken zien

men lees dat je een '2-ling krijgt fantastisch

ik heb donderdag een tp gehad van 2 toppers dus droom ook al stiekum over een 2-ling

ik zal jullie allemaal in de gaten houden, misschien niet zoveel berichtjes achter laten maar denk aan jullie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden