Ga naar inhoud

Wachtbankje maart

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi Audrey, ik wens je heel veel sterkte! Ik hoop dat je veel lieve mensen om je heen hebt waar je jouw verdriet mee kan delen.

Judith, fijn om te lezen dat je de ivf-verpleegkundige hebt gesproken. Lekker met de beentjes omhoog, kopje thee erbij en je rustig houden.

Groetjes Daantje

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Audrey,

Heel veel sterkte meis, als klein lichtpuntje kan ik zeggen dat een neg. test nooit helemaal zeker is. Een positieve test daarentegen is altijd correct. Ik blijf lekker voor je duimen.

Zelf heb ik deze week zoveel stress voor mijn kiezen gehad dat ik meer dan een reuzenwonder nodig heb willen mijn emby's ingroeien. De twee oudste kids van mijn man 18 en 16 hebben ons te kennen gegeven niet meer te willen komen en daar een brief van ruim 4 kantjes strond en verwijten toegestuurd. Deze heb ik uiteraard niet gelezen, maar het doet zoveel pijn en ik ben er zo verdrietig om. Mijn arme, grote schat........ Fysiek voel ik niets, geen idee hoe het binnen gaat.

Liefs en ik leef met je mee

@ sonja, ik hoop dat je snel op het volgende bankje mag plaatsnemen. Je bent een positieve kei!!!

Geplaatst

Oh Audrey, shit!!!!!! Veel sterkte. Al had je het al verwwacht, het komt toch weer hard aan, zo'n negatieve test....Heb je nog cryo's of moet je nu ook voor een volgende poging??

Geplaatst

@Audry, blijf toch voor je duimen meid. Het lichaam kan soms raar reageren...

@Maartje, wat sneu voor je man zeg. Dit geeft zeker wat meer druk (lees: verdriet) waar jullie nu mee te maken hebben/krijgen. Sterkte...

@Judith, doe maar rustig aan meis, het is allemaal zo gevoelig nu daarbinnen.

@Maaike, 'hang in there girl'... de laatste loodjes...

Geplaatst

Hallo Meiden,

Rond 15 maart kom ik ook bij zitten, momenteel ben ik aan mijn eitjes aan het groeien :egg-chicken:

Ik lees alweer een tijdtje actief mee maar soms merk ik aan mezelf dat ik toch een beetje afstand moet houden van de forum. In mijn gedachten ben ik toch dag en nacht bezig met de ivf en ook nog eens elke dag erover te lezen wordt soms te veel. Maar hoe de grote dag nadert wil ik toch weer bijhoren. Dus bij deze...

Heel veel succes iedereen!!

@ Audry, sterkte meid! Ik hoop dat je dit redelijk snel kan verwerken

Geplaatst

Oh wat een spanning en ook verdriet weer en het is nog niet eens maart!!!!!! Maandag pas.

Kris welkom en doe het lekker rustig aan, als je voelt dat je wat meer afstand moet nemen doe het dan gewoon en kom hier als je je er goed bij voelt. Welkom ben je altijd ook als je ff niet geweest bent..........

Ik zal ook rond jou datum hier plaatsnemen op het bankje dus tot dan!!!!!!

Geplaatst

Onwijs balen Audry! Het is wel geen 2 maart, maar begrijp goed dat je pessimistisch bent. heel veel sterkte, groeten Oena

Geplaatst

Bedankt allemaal voor de lieve woorden!

Maaike: ik heb nu geen cryo's meer. Op naar de 2de poging!

Maartje: wat een klotesituatie zeg! Sterkte meid en probeer je toch rustig te houden...En een negatieve test is dan misschien niet helemaal zeker, maar ik verlies al een week bloed en dat zit me echt niet lekker.

Kris: welkom terug!

Geplaatst

Audrey...balen!!!

Hier weer een dag voorbij, wordt wel steeds spannender. We hebben afgesproken dat we woensdag al gaan testen, wel iets eerder, maar ach.

Maaike, hoe voel jij je nu? Ga je binnenkort nog een keer testen?

Groetjes:duimen draaien:

Geplaatst

@ Kris: Je mag er best mee bezig zijn hoor! Het moet iig een positieve energie zijn! Zolang jij en je partner je er goed bij voelen.

Ik zelf mocht eigenlijk in november starten met de icsi en mijn man kreeg toen koorts... SHIT:3 maanden wachten!!!

Ik had al zo lang gewacht!!! (mijn man zegt altijd dat hij net zo veel er naar verlangt als ik, maar niet die lichamelijke oerdrang voelt die ik wel heb!)

Ik stortte een soort van in! Ik liep al een tijd met maagklachten, echt zware maagzuur aanvallen. Toen ik uiteindelijk hardop had toegegeven dat ik stress had kwam het er allemaal uit... Ik was zo krampachtig bezig met er niet te veel mee bezig willen zijn (dat zijn die goed bedoelde maar totaal misplaatste adviezen die je van sommige mensen krijgt, want dan raak je vanzelf wel zwanger... AARRRGGGHHH) Dat het allemaal een hele negatieve lading had gekregen! Ik was het wachten helemaal beu en ik wilde er wel mee bezig zijn, het is tenslotte toch ook iets leuks en daar moet je van tevoren al blij van kunnen worden...

Mijn man en ik zijn er lekker over gaan praten, hebben een lijstje met namen uitgekozen en zijn ook weer gaan dromen over een eventueel kindje...

En wat denk je? Maagklachten totaal verdwenen en helemaal ontspannen begonnen aan onze 1e poging. In het ziekenhuis werd ons ook verteld dat we er op een hele relaxte manier mee om gingen.

Blijkbaar waren die 3 maanden wachten na die koorts nodig om mijn ogen te openen.

Hm... heel verhaal geworden, maar conclusie is: Ik ben er zoveel mee bezig als ik zelf wil!! Dat kan een ander niet voor mij bepalen..

Succes! Lfs, Judith.

Geplaatst

Judith, dank je wel voor je lieve woorden! Het is idd waar,jij doet je best om niet alleen hiermee bezig zijn, jij speelt een rol van "ik doe echt wel rustig aan hoor" voor de buitenwereld maar van binnen schommelen je emoties tussen hoop een wanhoop.

De eerste keer was ik overtuigd dat het gaat lukken. De 2e keer minder en nu ga ik er vanuit dat het niet gaat lukken. Volgens mijn vriend en nog veel anderen het is beter als ik niet te positief ben dan kan alleen maar meevallen. Weet ik niet. Ik zal het ook fijn vinden om lekker dromen over naampjes en kinderkamer maar ik durf het nu nog niet. Pfff....moeilijk

Even wat anders: Ik zat tot 20 februari aan de pil en daarna had ik ongesteld moeten worden om vervolgens op 24/02 aan de Decapeptyl te gaan maar ik vloeide de hele maand door en ben pas eergisteren ongesteld geworden terwijl ik al 4 dagen aan het spuiten ben. Ik heb IVF poli gebeld en ik moest gewoon doorgaan met spuiten ook met Puregon, de menstruatie zal van zelf ophouden maar het is toch niet zoals het hoort.

Heeft iemand ervaring mee om ongesteld te zijn tijdens het spuiten? Ik heb beetje het idee dat ik de folliculus wat ik stimuleer met Puregon nu kwijt raak met de mensturatie!

Of zie ik het verkeerd??

Geplaatst

Hoi Kris,

Hoewel ik het lange traject had, begon op de 21ste dag van mijn cyclus met prikken, kreeg ik het zelfde te horen, bij bloedverlies gewoon doorprkken. Ik had niet zo veel als jij maar toch wel wat. ik zou maar gewoon vertrouwen op de mensen bij de poli en niet schromen bij onzekerheid nog een keer te bellen! Sterkte!

Geplaatst

hier vandaag de eerste bloedafname cd3 voor de laatste cryo tp insha'Allah.

Straks belle ze of het goed is.

Geplaatst

WACHTBANKJE MAART

Oena , TP 13-02, 2 emmy's, testen 25-02

Audrey, TP 17-02, 2 cryo's, testen 02-03

Leeuw (Maaike) TP 18-02, 1 cryo, testen 02-03

Magda, TP 16-02, 2 emmy's, testen 03-03

Moos, TP 19-2, 1 embryo,testen 05-03

Monthe, TP 19-2, ? , testen 06-03

Linda J, TP 22-02, 1 top-embryo, testen 08-03

Zjoediezzz, TP 22-02, 1 top-embryo, testen 08-03

Spaatje ,TP 25-2 , t embryo, testen 08-03

Maartje2058, TP 23-02, 2 emmy's, testen 10-03

Pleun ,TP 24-02 ,1 top-embryo, testen 12-03

Tess ,TP 25-02 ,2 emmy's, testen 12-03

Saab, TP 28-2 ..1 emmy, testen 15-3

Goedenavond besten wachtbank meisjes. Ik wil me heel graag aansluiten bij jullie om deze spannende 2 weken te delen.

We hebben vanmiddag een terugplaatsing gehad.

Duimen draaien overuren voor iedereen!!

Groetjes en veel geluk!

Geplaatst

WACHTBANKJE MAART

Oena , TP 13-02, 2 emmy's, testen 25-02

Audrey, TP 17-02, 2 cryo's, testen 02-03

Leeuw (Maaike) TP 18-02, 1 cryo, testen 02-03

Magda, TP 16-02, 2 emmy's, testen 03-03

Moos, TP 19-2, 1 embryo,testen 05-03

Monthe, TP 19-2, ? , testen 06-03

Linda J, TP 22-02, 1 top-embryo, testen 08-03

Zjoediezzz, TP 22-02, 1 top-embryo, testen 08-03

Spaatje ,TP 25-2 , t embryo, testen 08-03

Maartje2058, TP 23-02, 2 emmy's, testen 10-03

Pleun ,TP 24-02 ,1 top-embryo, testen 12-03

Tess ,TP 25-02 ,2 emmy's, testen 12-03

Saab, TP 28-2 ..1 emmy, testen 15-3

Geplaatst

Hallo allemaal,

Begreep van Pleun al dat ze me op het wachtbankje zou zetten, geen idee wat er mee bedoeld werd. Maar zie nu dat ik mooi in het rijtje sta.

Ik kan dus 12 maart testen.

Omdat ik wel doorheb dat jullie allemaal best wel verstand/ervaring hebben van/met terugplatsingen en de 2 weken die erop volgen had ik een paar vragen:

Ik heb steeds wat buikpijn (al vanaf de punctie). Is dit normaal?

En wanneer nestelt de embryo zich in?

Iedereen succes met wachten...

Tess

Geplaatst

Tess, buikpijn kan volgens mij best lang aanhouden, er is nogal wat gebeurd daarbinnen!

En wat betreft het innestelen zijn er verschillende meningen dus of je daar wat aan hebt? Bij mij (in het EMC) is verteld tussen 5 en 10 dagen, maar ik weet dat er meiden zijn die een paar dagen eerder te horen hebben gekregen.

In ieder geval succes!

Caroline

Geplaatst

sorry gisteren erna bezoek dus kon niks meer schrijven.

De bloedwaardes waren goed/ prima en we kunnen dus verder...

Zondag moet ik voor een echo en bloedprikken en dan in de avond hoor ik hoe en wat wanneer de tp is als ze goed ontdooiien.

Waarschijnlijk dus 13/14 maart tp:eskimo02:

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Ik heb gisteren 28/2 tp gehad van 2 embryo's na 3e icsi poging...nu wachten we weer in spanning af, samen met jullie!

Groetjes Corine

Geplaatst

Hey meiden,

Ik hoop hier donderdag ook weer plaats te kunnen nemen.

Wij krijgen donderdag tussen 11.00 en 12.00 bericht of onze laatste cryo het heeft overleefd en als dat zo is dan plof ik hier die middag hier lekker op het bankje.

Ik hoop dat het voor mij 3x scheepsrecht is!!!!

Iedereen heel veel succes

Meiden die al rood hebben heel veel sterkte met het verwerken van deze terleurstelling.

Wie groen heeft van harte gefeliciteerd ik hoop dat er veel mogen volgen.

Liefs

Geplaatst

Hoi, hoi,

Wordt hier steeds drukker, gezellig.

Arzu, wat spannend! Succes zondag!

Tess, buikpijn heb ik nog wel een paar dagen gehad....innesteling, dat weet ik zo niet.

Hier dus al weer een paar dagen verder...en het is nu echt maart!!!

Het schiet al op.

groetjes

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Ik voeg mij bij jullie toe, want ik zit sinds vrijdag op het wachtbankje.

In eerste instantie viel het me mee. Maar vandaag begin ik toch een beetje te zenuwen!:duimen draaien:en dan hopen op een:bfp:.

Houden jullie het allemaal een beetje vol?

Liefs

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden