Ga naar inhoud

Wachtbankje maart

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi meiden,

Begin nu een beetje moed te verliezen. Heb echt flinke ongi krampen.. Vorige keren ging het ook rond deze dag mis...

Pff.. spanning is om te snijden, hoop zo dat ik het mis heb!

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dames, wat is het hier weer spannend. Gelukkig toch ook een paar groene dames, gefeliciteerd aan jullie allen.

voor de rode dames, sterkte.

Ilse, ik zag jouw vraag over dat bloedverlies. Tsja, moeilijk in te schatten wat dit is. Misschien heb je een korte cyclus deze keer want innestelingsbloeding lijkt mij niet te kunnen als je tussen twee behandelingen inzit. Maar ja, ik ben ook geen doctor.

Ik zou als ik jou was het ziekenhuis bellen en vragen wat je nu moet doen. Succes in elk geval.

Liefs, Dorine

Geplaatst

Hallo,

Heb weer even alles bij gelezen,

De 1 mag je gelukkig feliciteren....Superrr!!

En de ander heeel veel sterkte wensen en een dikke knuffel willen geven.

Echt enorm balen en weer een flinke teleurstelling te verwerken.

Gister had ik een goeie dag, lekker ontspanning,zonnetje erbij. Vandaag bahhhh, krampen krampen oooo en dan wordt ik zo bang. Ook nog misselijk erbij. Raar gevoel.

Vanavond verjaardag van schoonvader......zo geen zin in!Lekker vrolijk doen.

Ik vroeg mij af: vanaf welke dag tel je nou je zwangerschap?

groetjesssss

Geplaatst

@Marielle: Ik zag toevallig in een andere topic dat wij bijna buren zijn. Jij woont in Geldermalsen ik woon in Tricht. Grappig! Sucess met je TP

@Gerreber: wat vreselijk is de onzekerheid he? Ik hoop dat het nog goed komt.

@Ilse: Kans is erg klein dat het innesteling bloed is. Als je tussen twee behandelingen zit dan het kan zijn dat je lichaam nog in de war is door al die hormonen. Maar voor de zekerheid kan je altijd je arts bellen. Succes!!

Geplaatst

en ik woon in zaltbommel

whoehoe nog meer betuwenaaren

alhoewel ik dat pas sinds 8 jaar ben

daarvoor was ik een echte eindhovense

denk dat ik es een betuws hoekje ga beginnen

Geplaatst

Gerda: wat een onzekerheid. Ik hoop dat je gevoel je dit keer wel in de steek laat. Zoek afleiding het kan ook stress zijn toch?? duim voor je!!

xx icsi

Geplaatst

Kris en Simonja, bedankt voor julllie reactie.

Niet wat je wil horen, maar wel realistisch!

Jullie zetten me weer met beide voeten op de grond!

Begrijp me niet verkeerd, want ik ben blij met dit forum en jullie reactie's.

Eindelijk mensen die je begrijpen.

Dikke knuffel!

Geplaatst

Allereest @ Chantal: :wav: Yeehah!!!

Gefeliciteerd meid! Dat geeft de burger moed. zeg maar. Ik ben zelf ook al weer vanaf 2002 onderweg, dus ik begrijp het helemaal! Geniet ervan en op naar een mooie echo!

@ Kaartje en Anne: heel veel sterkte en een knuffel!

@ Witje: het is zoooo moeilijk om de signalen van je lijf te interpreteren! Ik hoop dat je inderdaad last hebt van de eerste zwangerschapsverschijnselen. Ik weet dat ik de vorige keer uiteindelijk toch 2 dagen eerder heb getest omdat ik zeker wist dat er iets in mijn lijf aan de hand was, en dat bleek toen ook. Ik ben vol goede hoop voor je!

@ Gerreber: die onzekerheid is slopend, veel sterkte met de laatste loodjes. in jouw geval hoop ik juist dat je voorgevoel het mis heeft! Moed houden, hoor!

@ Ilse: ik sluit me aan bij het advies dat al door anderen gegeven is: ik zou toch even contact opnemen met je behandelend arts. Die weet het toch het beste denk ik.

@ Marielle: alvast welkom op het bankje!

@Marlijn: ben je al weer wat opgeknapt na de punctie? Het is ook heel wat, een combinatie van lichamelijk herstel, kunstmatige hormonen en de spanning van het wachten. Zolang alles nog onduidelijk is zou ik gewoon alles als positief teken opvatten, dat houd je op de been. Sterkte met de verjaardag! Oh ja, ik tel trouwens gewoon zoals je normaal ook zou tellen, dus vanaf mijn 1e cyclusdag.

Met mij gaat het allemaal nog steeds oke, ben alleen wat moe maar dat komt ook door de drukte van werk en studie. Dit weekend ga ik er gelukkig even tussenuit naar Groningen dus dat lijkt me heerlijk!

Verder heb ik een beetje een rare gewoonte ontwikkel, haha!

Ik merk dat ik meerdere keren per dag onderuit ga zitten om dan amechtig over mijn buik te wrijven onder het mompelen van "ontspannen, ontspannen, ontspannen..."

Ik heb ook al de neiging om tegen mijn buik te gaan praten? Herkent iemand dit?

Aafke

Geplaatst

@ Chantal Van Harte Gefeliciteerd met je positieve test. Weet je al wanneer de 1e echo is? Geniet ervan en doe het rustig aan.

@ Kaartje en Anne, balen zeg. Ik wens jullie heel veel sterkte en steun.

@ Witje: ik volede me deze poging tegen het einde van wachtweek 2 ook anders dan de andere pogingen. Gelukkig zei de test dat ik zwanger ben, ik heb op wd 11 in de morgen getest. Dus wie weet!?! Ben je ook van plan eerder te testen of niet?

@Iedereen veel succes!!

Geplaatst

Linda ik ben niet van plan om eerder te testen. Ik ben een heel braaf meisje wat luisterd naar de dokter. En ik ben bang voor een tegenvaller vandaar dat ik netjes wacht tot 26 maart.

Geplaatst

Aafke: ik herken het helmaal, ik zei: blijf zitten je bent zo geliefd en welkom, maar helaas krijgen onze emmys pas laat oren hahaha het heeft ook niet geholpen. Zag laatst iemand hier op de site zeggen: je moet je lijf instellen op ontvangen. Vond ik erug mooi maarre ehhh hoe??

Witje: goed luisteren naar de dokter hoor. Ik heb vorige keer ook eerder getest en het resultaat is alleen maar meer vragen, onzekerheid en stress.

xx

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Helaas is onze eerste poging mislukt, sinds zaterdag eigenlijk al, maar wilde toch nog even afwachten. Nu het toch wel zeker is, moet ik mezelf dus rood maken in het lijstje :( Wil iemand dat misschien voor me doen? Bah wat een rotgevoel. Gelukkig nog wel 2 cryoos in de ijskast, dus uithuilen en opnieuw beginnen.

Tot de volgende wachtbank dan maar!

Voor degene die positief getest hebben: Gefeliciteerd!!!

Voor degene die net als ik negatief getest hebben sterkte de komende tijd!

Voor degene die nog aan het wachten zijn: Succes!

Ik heb het ziekenhuis gebeld en ik moet nu eerst een maand wachten, moesten jullie ook minimaal 1 maand wachten? Ik dacht we gaan deze maand voor een nieuwe poging, maar helaas.

Groetjes,

Kim

Geplaatst

Hoi Kim,

Shit dat het mislukt is meis! Je hebt dan nog wel twee cryo's maar dat blijft een schrale troost. Het klopt inderdaad dat je na een verse poging in de meeste ziekenhuizen een maand moet overslaan voordat je met de nieuwe poging kunt beginnen. Volgens mij om je lichaam weer even te 'onthormonen' zeg maar. Na een cryo-poging kun je overigens wel weer gelijk verder. Maar ik hoop natuurlijk voor je dat dat niet nodig zal zijn!

Ik denk dat mijn poging deze maand mislukt is...Ik verlies al wat bruine afscheiding en dat heb ik altijd een paar dagen voor mijn menstruatie (die zou zaterdag moeten komen). Zucht..

Geplaatst

Hi Laika,

Dank je voor je lieve reactie. Vreselijk he die onzekerheid. Ik heb wel al vaker gelezen dat bruine afscheiding nog alle kanten op kan of heb je zelf echt het gevoel dat het niet goed zit?

Heel veel succes de komende dagen en ik zal voor je duimen. Jij hebt ook al het eea door moeten maken lees ik.

X

Geplaatst

Hoi Kim,

Tja, het gaat op dit moment precies zoals normaal (wanneer ik dus ongesteld word). ik had al niet zo'n goed gevoel bij deze poging en blijkbaar komen mijn angstige gevoelens uit.

Zou trouwens wel de eerste keer zijn dat ik níet zwanger raak van een tp, ach je moet alles een keer meemaken...

Geplaatst

ik kon meteen door dit ook ivm endo en ik gewoon persee door wilde

sterkte het blijft shit als je negatief test of ongi wordt

Oena , TP 13-02, 2 emmy's, testen 25-02

Audrey, TP 17-02, 2 cryo's, testen 02-03

Leeuw (Maaike) TP 18-02, 1 cryo, testen 02-03

Magda, TP 16-02, 2 emmy's, testen 03-03

Sabi, TP 18-2 ,2 emmy's,testen 03-03

Moos, TP 19-02, 1 emmy, testen 05-03

Monthe, TP 19-02, ? emmy, testen 06-03

Linda J, TP 22-02, 1 emmy, testen 08-03

Zjoediezzz, TP 22-02, 1 emmy, testen 08-03

Spaatje ,TP 25-02 , 1 emmy, testen 08-03

Maartje2058, TP 23-02, 2 emmy's, testen 10-03

Pleun,TP 24-02 , 1 emmy, testen 12-03

Tess,TP 25-02, 2 emmy's, testen 12-03

Bengel, TP 26-02, ?, testen 12-03

Boompje, TP 28-02, 1 emmy,testen 12-03

Saab, TP 28-02, 1 emmy, testen 12-3

Albert, TP 28-2,2 emmy, testen 15-3

Meetje, TP 01-03, 2 emmy's testen 15-3

Kaartje, TP 03-03 1 emmy, testen 17-3

Kim2911, TP 04-03 2 emmys, testen 18-3

Chantal, tp 04-03, 1 cryo, testen 19-3

Angel2009 TP 04-03 1top emmy Testen 18 Maart

mamma van noa,TP 04-03 2 emmy's',testen 19 maart

Annetje-tannetje, TP 06-03 2 emmys,testen 19 maart

kossie1,iui 03-03, testen 21-03

Lily67 TP 10-03 2 emmy's Testen 22 Maart

Gerda, TP 07-03, 2 emmy's, testen 22 maart

Laika, TP 10-03, 1 cryo, testen 22 maart

Krisje, TP 08-03, 2 emmy's, testen 23 maart

natascha tp 14-3 2 cryo's ,testen 23 maart

Lafinah, TP 11-3, 1 emmy, testen 24 maart

Dafke32, TP 12-03, 1 verse top emmy,bloedtest 24 maart

Renate, TP 13-03, 1 emmy, Testen 25 maart

Kaykay,TP 13-3, 1 cryo, Testen 25 maart

Witje, tp 12-3, 2 verse emmy's, bloedtest 26 maart

Pieternel, TP 12-03 1 verse emmy (AZR icm EMC), testen 23 & 26 maart

Aafke, TP 14-03 1 verse emmy, testen 29 maart

Marlijn TP 14-03 1 verse emmy, testen 29 maart

Kris74 TP 14-03,1 emmy,testen 30 maart

Moontje TP 15-03,2 emmy's bloedtest 30 maart

Annema, TP 16-03, 2 verse embryo's, testen 30 maart

Arzu TP 16-03, 1 cryo (blastocyst) testen 31 maart bloedtest.

Gast Shanna42
Geplaatst

Hoi allemaal mag ik me bij jullie aansluiten? Ik voel me eenzaam in mijn eentje op een wachtbankje, en het gaat een beetje zwaar worden, nog één week en dan mag ik testen.

Bij het lezen van jullie verhalen zag ik al wat bekende tegenkomen van andere topics waar ik schrijf.

Groeten van Shanna

Geplaatst

Hoi allemaal,

Bedankt voor alle lieve reacties. Iedereen hier zit in hetzelfde schuitje. Wens iedereen met rode regeltjes dus ook heel veel sterkte. Op naar de volgende ronde!

Helaas hebben wij geen cryo's, dus het wordt IVF ronde 2. Eerst moeten ook wij helaas een cyclus afwachten. Half april dus pas weer overleg in het ziekenhuis over start volgende ronde. Als ik even doorreken wordt het dan dus pas weer eind mei punctie. We hebben gisteren een behoorlijke baaldag gehad. Had zo'n goed gevoel over deze IVF poging. Eerder hebben we 4x IUI gedaan en daar was ik veel meer afwachtend. Had ook nooit het gevoel dat het wel eens gelukt zou kunnen zijn. Nu dus wel en dan is de teleurstelling des te groter.

Maar goed, we gaan weer positief door met de volgende ronde. Nu ik eenmaal ben ingesteld op een volgende ronde wil ik eigenlijk ook graag meteen door. Helaas werkt dat niet zo. We wachten dus maar weer af. Daar zijn we zo langzamerhand wel heel goed in geworden ;-).

Gelukkig nu ook weer eens een groen regeltje tussen al het rood. Gefeliciteerd! Meiden, doe je best, zorg weer eens even voor een kloppend percentage groen!

Geplaatst

ik hoor er eigenlijk niet meer bij omdat ik er vanaf gevallen ben maar welkom

zet je je zelf op dit lijstje of wil je dat iemand hier het voor je doet

Geplaatst

Shanah welkom, gezellig dat je er bent Succes met wachten hoor.

Dag 7. Hier gaat het wisselend wat lichamelijke klachten betreft. In mijn hoofd is alles nog rustig. Dat gaat de komende dagen vast wel veranderen.

Hoe is de spanning bij de andere wachtenden???

Geplaatst

Hier pas 2 dagen later, maar alles ging deze ronde al anders en nu ook weer.

De vorige keer allemaal plopjes vanaf de tp, nu hoor ik niks.

Hmmmm het is nog vroeg weet ik.

We wachten maar af... hebben nog tijd genoeg pffffffff hahah

Geplaatst

Goedemorgen!

Shanna, welkom! Blijf hier maar lekker, hier ben je zeker niet alleen!!!

Kaartje, respect voor hoe je dit draagt, precies zoals het het beste is volgens mij.... Hoop, teleurstelling, erbij neerleggen en er weer voor gaan. En ja ik ken het gevoel dat je dat eigenlijk direct wil doen! Frustrerend is dat, maar daar leg je je eigenlijk ook weer snel bij neer, wat is nou eigenlijk een maand!

Witje, Wat rot dat je je lichamelijk maar steeds niet in orde voelt, gelukkig in t koppie gaat het goed! Je vraagt hoe de andere dit dragen:

Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen.... Ik ben er enerzijds niet zo mee bezig, voel ook niets. Anderzijds let ik wel goed op mijn voeding. Vanavond ga ik weer voor het eerst hardlopen, ik begreep dat dat gewoon kan. Verder, ben ik wel bang dat het resultaat negatief zal zijn, juist omdat ik helemaal niets voel, en dat vind ik raar. Maar ik ben ook wel zoals Kaartje dat dat even een steek ik en dat je daarna weer hoopvol verder gaat. Gerust realiseer ik mij dat ik makkelijk spreken heb omdat dit nog maar mijn eertse poging is. Wanneer de tijd dringt zal dit anders voelen denk ik.

Ik had gewoon graag gewilt dat er tekens waren!!! Afwachten is zo vervelend!

Hoop dat je mij een beetje begrijpt, wil ook wel weten hoe nderen dit ervaren!!!

Fijne dag iedereen!!!

Geplaatst

Aaaahh! wat zijn die wachtweken toch killing.

Vandaag voor mij dag 12 (rond deze dag ging het de vorige keren mis.) Heb wel ongi krampen en voel me niet lekker.

Als we vandaag overleven zijn we weer een stapje dichterbij!

Geplaatst

Oena , TP 13-02, 2 emmy's, testen 25-02

Audrey, TP 17-02, 2 cryo's, testen 02-03

Leeuw (Maaike) TP 18-02, 1 cryo, testen 02-03

Magda, TP 16-02, 2 emmy's, testen 03-03

Sabi, TP 18-2 ,2 emmy's,testen 03-03

Moos, TP 19-02, 1 emmy, testen 05-03

Monthe, TP 19-02, ? emmy, testen 06-03

Linda J, TP 22-02, 1 emmy, testen 08-03

Zjoediezzz, TP 22-02, 1 emmy, testen 08-03

Spaatje ,TP 25-02 , 1 emmy, testen 08-03

Maartje2058, TP 23-02, 2 emmy's, testen 10-03

Pleun,TP 24-02 , 1 emmy, testen 12-03

Tess,TP 25-02, 2 emmy's, testen 12-03

Bengel, TP 26-02, ?, testen 12-03

Boompje, TP 28-02, 1 emmy,testen 12-03

Saab, TP 28-02, 1 emmy, testen 12-3

Albert, TP 28-2,2 emmy, testen 15-3

Meetje, TP 01-03, 2 emmy's testen 15-3

Kaartje, TP 03-03 1 emmy, testen 17-3

Kim2911, TP 04-03 2 emmys, testen 18-3

Chantal, tp 04-03, 1 cryo, testen 19-3

Angel2009 TP 04-03 1top emmy Testen 18 Maart

mamma van noa,TP 04-03 2 emmy's',testen 19 maart

Annetje-tannetje, TP 06-03 2 emmys,testen 19 maart

kossie1,iui 03-03, testen 21-03

Lily67 TP 10-03 2 emmy's Testen 22 Maart

Gerda, TP 07-03, 2 emmy's, testen 22 maart

Laika, TP 10-03, 1 cryo, testen 22 maart

Krisje, TP 08-03, 2 emmy's, testen 23 maart

natascha tp 14-3 2 cryo's ,testen 23 maart

Lafinah, TP 11-3, 1 emmy, testen 24 maart

Dafke32, TP 12-03, 1 verse top emmy,bloedtest 24 maart

Renate, TP 13-03, 1 emmy, Testen 25 maart

Kaykay,TP 13-3, 1 cryo, Testen 25 maart

Witje, tp 12-3, 2 verse emmy's, bloedtest 26 maart

Pieternel, TP 12-03 1 verse emmy (AZR icm EMC), testen 23 & 26 maart

Aafke, TP 14-03 1 verse emmy, testen 29 maart

Marlijn TP 14-03 1 verse emmy, testen 29 maart

Kris74 TP 14-03,1 emmy,testen 30 maart

Moontje TP 15-03,2 emmy's bloedtest 30 maart

Annema, TP 16-03, 2 verse embryo's, testen 30 maart

Arzu TP 16-03, 1 cryo (blastocyst) testen 31 maart bloedtest.

Lonneke TP 17-03, 1 emmy, testen 1 April

Ik weet niet of ik nog op het bankje van maart mag, maar heb mezelf er toch even bij gezet. Ik ben een zogenoemd grensgeval...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden