Ga naar inhoud

Wachtbankje maart

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Fren en Renate, bedankt voor jullie tip! Ik heb woensdag de 1e bloedtest en zat te twijfelen of ik dinsdag thuis ook zou testen, maar nu ik deze berichten lees wacht ik toch liever een dagje op de uitslag van het ziekenhuis.

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dafke: ik ben ook niet voor vroegtesten! het maakt je alleen maar onzekerder. Vorige keer was er iemand die zelfs een foto met twee streepjes op deze site had geplaatst met de vraag of de streep donker genoeg was!!

Je ziet het roept meer vragen op dan dat je antwoorden krijgt. Het blijft spannend ook als je twee strepen hebt. Het is een lange weg naar een gezonde baby helaas. Ik heb de eerste drie maanden van mijn zwangerschap veel onzekerheid gekend en eigenlijk de hele zwangerschap. En nu is madam 5 en ik maak me nog steeds zorgen hahah

Welkom in de onzekere wereld die moederschap heet!

liefs en heel veel succes

Geplaatst

Misschien een rare vraag maar ff weten of iemand het herkent.

Bij de vorige tp ( zwanger van 2 cryo's) kreeg ik naar een paar dagen de utrogestan moeilijk naar binnen geduwd ( sorry) ik testte toen positief of wd 9.

Nu zit ik pas op wd4 maar de utrogestan gaat nog steeds heel makkelijk.

Zwangeren ging het bij jullie toen ook moeilijker of niet?

Ben me alweer gek aan het maken weet het hihihi;)

Geplaatst

Niet gek laten maken, wie weet was het de vorige keer wel toeval of let je er nu te veel op. Alles KAN werd mij altijd verteld. En het embryo doet er een aantal dagen over voor het gaat innestelen dus het kan nog niet ingenesteld zijn, je zit nu op dag 4 dus waarschijnlijk doolt hij/zij nog lekker rond op zoek naar een geschikt plekje.

Succes met wachten

Geplaatst

hahaha ik maak mij zo graag gek hihihi.

Dank je wel witje!

We wachten maaf af ;)

hoe voel jij je?

nog steeds positief gevoel?

xxx

Geplaatst

Arzu het gaat bij mij op en neer. Ik voel niks, ik voel alles.

Gewoon lijdzaam afwachten............Het is nu wachtdag 9 voor mij dus na het weekend gaan de dagen kruipen denk ik het het broekloeren beginnen.

:smilybird: om ieder zijn dag op te vrolijken!!!!

Geplaatst

Het gekke is dat ik denk dat ik de vorig keer hetzelfde had als jij Arzu, al was dat helemaal op het einde en pas vlak voor mijn testdatum. En dat terwijl ik zo'n proppenschieter heb waarmee het makkelijker gaat. Toen leek het ineens veel moeilijker te gaan.

Vooralsnog heb ik hier nog niet veel klachten of wat dan ook. Ja, mijn borsten zijn gevoelig maar dat had ik volgens mij al voor de punctie van de puregon en dat zal nu wel de utrogestan zijn. Verder merk ik dat mijn buik nog steeds wat opgezet is, maar ook dat is logisch met die follikels die zich weer met vocht vullen. Weet iemand hier trouwens hoe lang het duurt voordat die weer leeg zijn, eigenlijk?

Wacchtweek 1 zit er nu bijna op, ik zit op wd 7 (waarbij ik dag van tp als dag 1 tel) dus ik hoop dat mini-me zich een beetje goed heeft ingenesteld! Ik kan ook nauwelijks van mijn buik afblijven, zit er steeds overheen te aaien! IK zie veel meer tegen komende week op al heb ik wel afleiding.

Ik vertrek vandaag lekker voor een weekendje naar Groningen en woensdagavond heb ik kaartjes voor een cabaret-voorstelling. verder maar veel studeren, met de hond wandelen en nog meer buikje aaien, denk ik!

De vorige keer moest ik op vrijdag officieel testen en merkte ik dinsdagavond echt dat er wat aan de hand was. Toen heb ik daarom op woensdagavond maar vast getest (positief). Ik ga er dus maar vanuit dat ik niet veel eerder dan een dag of 2 vantevoren iets zal merken, dat voorkomt hopelijk ook dat ik me volgende week helemaal gek zit te maken!

Oh ja, nog een vraagje: velen van jullie heben het over je NOD, maar ik vraag me af hoe je die nu berekent? Want mijn cyclus is nu volgens mij echt behoorlijk gerekt door het gespuit. Als ik de eerst dag van mijn laatste menstruatie neem (16-02) dan zit ik op mijn testdag op dag 41??? Normaal is mijn cyclus zo'n 25-26 dagen.

Groetjes, Aafke

Geplaatst

Hahaha geweldig poppetje hihihi.

Aafke zou beste kunnen dat het ook later was en dat ik me vergis.

las dat het ook bij niet iedereen hetzelfde is idd.

Ik tel wd , als dag na tp dus nu 4 dagen na de tp.

:positive energie:

Geplaatst

Goedemorgen alle lieve dames,

Net een hele lange reactie gestuurd en toen stopte mijn comp ermee! Even balen... Maar wil toch opnieuw jullie allen een warm woord meegeven voor het weekend!

Krisje: het spijt mij zo voor je! Hoop dat er nog verdere kansen liggen, dit kon ik niet ontdekken... Veel sterkte!

Laika: ook voor jou vind ik het erg, ben je klaar voor jullie 3e poging in april?

Lily: veel succes bij dit rot bericht!!! Good luck met de laatste cryo, hoop dat deze het wordt!!!

Renate: Wil zeggen dat ik dir heel rot vind. Ik ken de situatie: in december heeft mijn beste vriendin tijdens 20 weken haar kindje verloren. Het is een heel verdrietige situatie. Ik was toen in afwachting van de uitslag van de 1e ivf... Ik hoop dat je steun voor haar kunt zijn, want dit is heel erg zwaar. Uiteraard ook voor jou! Wil je veel sterkte wensen!

Liefs,

Kaykay

Geplaatst

Bianca: ziet er positief uit, duimen.....!!!

Shanna: de moed nog even volhouden, meid!! Het is nog niet klaar! Voor verdriet is er nog tijd genoeg... Weet dat je gevoelens niet kunt beheersen, maar er is nog een klein beetje hoop, nog niet opgeven...!!!

Sandra: wat gezellie!!! Enne, weet zeker dat jij moeder zal worden!!!

ICSI: Volgens mij heb jij vandaag de tp: GOOD LUCK!!!! Denk aan je!

Marlijn: rust lekker uit dit weekend, hoop dat je je maandag weer lekker fit voelt! Enne, ook lekker voor je laten zorgen!!

Fren: hoe sta jij ervoor, volgens mij heb jij zondag de echo? Hoop dat je ook snel weer aan de beurt bent! Zet m op zondag!!!

Aafke: wat goed dat je je tijd besteed aan heerlijke dingen! Hier is het grijs en nat, maar ik hoop dat voor jou in Groningen het zonnetje schijnT!!

Mijn zus is 2 weken geleden geweest en die vond het een geweldige stad, dus behave!

Naar wie ga je woensdag: ben zelf ook gek op cabaret!

Arzu: meid, hoop voor jou veel goeds! Probeer lekker van het weekend te genieten en iets los te laten, wachten moet helaas...ggggrrr.

Fijn weekend meiden, maak er iets van!!!

Jammer dat we niet weten hoe we eruit zien, ben ik best nieuwsgierig naar!! hihi!

Liefs,

Kaykay

Geplaatst

@kaykay, ja, morgen alweer de derde echo. Vanwege mn pcos kan mijn cyclus heel lang zijn. Hopen dat we morgen weer een stappie verder kunnen!

Geplaatst

Meiden, hier slecht nieuws. Net getest met 2 verschillende testen en beide zijn negatief. Snap er helemaal niets van, hadden er zo;n goed gevoel over. Ben ook nog steeds niet ongesteld. Het is ons blijkbaar niet erg gegund........

Gast Shanna42
Geplaatst

@Marion wat een slecht nieuws zeg, maar ook nog geen bloed. Misschien is je HCG gehalte gewoon nog te laag, zou kunnen toch. Pas bij bloed de moed opgeven hoor!

@Aafke, volgens mij kun je je NOD berekenen aan de hand van de dag van je punctie dat is in principe de dag van ovulatie, en dan 14 dagen later (althans zo heb ik het gehoord van iemand anders, vroeg me nl. destijds hetzelfde af).

Liefs van Shan

Geplaatst

HCG zou nu toch allang op peil moeten zijn?

K heb een fles wijn open getrokken en zitten nu ons verdriet te verdrinken.

Kan geeneens huilen

Gast Shanna42
Geplaatst

Zo werkt dat niet bij iedereen, bij mijn zus heeft het echt waar tien weken geduurd voor ze positief testte, werd maar niet ongesteld, en was al een paar keer bij de huisarts geweest en die je moet gewoon je ongi afwachten en ondertussen was ze dus gewoon zwanger, en ik heb meer verhalen gehoord van dat het HCG pas later hoger werd. Ik wil geen hoop geven maar er zou een heel klein kansje kunnen zijn.

In ieder geval heel veel sterkte gewenst, liefs van Shan

Geplaatst

@ Marion: ik was vorig jaar jan zwanger en had pas bij 6 weken een positieve test in handen en 4 keer ervoor een negatieve test. (Achteraf bleek het een BBZ te zijn, dat hoop ik niet voor je) maar het kan zijn dat je HCG langzaam opbouwd. Ik geloof alleen nog maar bloedtesten!

@ Fren: na jouw verhaal van vorige keer ben ik ook een stuk voorzichtiger met testen en denk dus ook dat ik het niet ga doen. Succes met de echo!

Liefs Moontje

Geplaatst

Hoi allemaal, zo, weer 2 dagen gewerkt en dan vliegt de tijd wel! Hm, wel erg verdrietig om te lezen dat er diverse dames ongesteld zijn geworden - sterkte, meiden... Ik keek het lijstje eens goed door en van de groene dames heeft de helft 1 embryo teruggekregen en de andere helft 2 embryo's - dus 50-50. Bij de rode dames, was er 1 MEER terugplaatsing van 2 embryo's...maar dat geeft toch juist een grotere kans op zwangerschap? 1 embryo = 25 - 30 % kans & 2 embryo's = 45 % kans? Of hebben jullie andere statistieken??? Tot nu toe gaat dit in ieder geval niet op bij ons! (oja, heb de vraagtekens niet meegerekend)...

Gerreber, ik moest vanochtend wel ineens aan jou denken en vroeg me af hoe het met je was. Spannend, meid! Ook mijn man & ik zijn al 4 jaar bezig, zou 2010 ONS jaar worden???

Goede tip m.b.t. het thuis testen versus ziekenhuis testen, bedankt. Er is ons wel aangegeven om op 30 maart thuis een test te doen en dan te bellen, maar nu vind ik dat wel engig... Mijn man is zowiezo bang dat ik niet kan wachten tot de 30e, maar nu ik jullie ervaringen lees, wil ik waarschijnlijk extra dagen gaan wachten!

Oja, vraagje; vanochtend bij het inbrengen van het Utrogestanbuisje, duwde ik de 2 bolletjes naar binnen en toen liep er een watervalletje langs het inbrengbuisje? Hebben jullie hier ervaring mee? Natter zijn & wittig/dun slijmverlies?

Hm, lekker relaxen de rest van de dag. En morgen! :hypocrite:

Geplaatst

Oohhh Marion, wat klote is dit, zeg. Waar heb je mee getest? Ik testte ruim een week lang alleen maar positief met de goedkope kruidvat (2 voor 5 euro) en dan ook alleen maar met zeer geconcentreerde ochtendurine.

Alle andere testen bleven vrij lang negatief.

Wat is dit toch een rollercoastertraject.

Heel veel sterkte en veel liefs,

Nine

Geplaatst

Marion wat een ellende zeg!! hopenlijk zit je ernaast en blijven de rode duivels weg.

Ik mag me officieel aanmelden hier. vandaag 1 emmy terug gekregen en 31 maart mag ik testen. :gekruiste vingers 3

Gast Shanna42
Geplaatst

ICSI veel geluk gewenst. Zorg goed voor jezelf en je emmy.

Liefs van Shan

Geplaatst

Hoi meiden

Ik ben er weer en moet me nog helemaal inlezen. Alle rode meiden, heel veel sterkte, deze afloop was jullie door ons echt niet gegund.

Groene meiden, van harte en koester het.

Ik ben vorige week opgenomen met een acute blindedarm:dev: Dat vervelende ding is er nu uit. Door de hoge koorts en buikpijnen dachten ze eerst aan probleem ergens bij de eierstokken/baarmoeder.

Afijn of dit nog niet slecht nieuws genoeg was kregen we vanuit het EMC dat van de 6 overgebleven emmies er geeneen voldoende was om eskimo te worden. Als die zo slecht waren en nummer 8 haalde de eerste nacht al niet, ik vrees dus voor de sterke kwaliteit van de teruggeplaatste... Zeker met wat die ook de afgelopen week al heeft meegemaakt, narcose en toch even slechte gesteldheid van het lichaam, verwacht ik niet dat ik dinsdag positief zal testen.

Ik had zo gehoopt op een eskimo als reserve voor als dit misging, hoef ik die grr-punctie tenminste niet meer.

Ik wacht dus de laatste dagen weer even gezellig mee met jullie.

ICSI, leuk dat je ook vandaag er officieel bij hoort. Hoeveel eitjes enz had je?

Ik ben trouwens met de TP helemaal vergeten te vragen in welke categorie mijn TPtje zat. Ze had het over ik heb de beste uitgezocht maar zie veel meiden hier toch meer info hebben over topkwaliteit en cellig?

Zou ik daar nog met het EMC over kunnen bellen?

Fijn weekend meiden, ik strompel nog wel ff door.

Geplaatst

Jeetje wat heftig Pieternel!! Gaat het nu weer een beetje beter met je? Ik ga heel hard voor je duimen hoor voor de 23e!

Icsi, veel succes tijdens de wachtweken en nog bedankt voor je tip over het "thuis testen". Ik heb besloten geen thuistest te gaan doen voordat ik bericht van het ziekenhuis heb gehad.

Geplaatst

@Nine, k heb met de goedkope kruidvat test getest en met de kruidvat met die paarse dop. Allebei negatief met middagurine. Nog steeds geen tekenen van een naderende ongesteldheid. Als dit morgenochtend nog zo is dan nog maar een keer testen. Mannetje is helemaal overstuur, weet niet waar die met zn woede en verdriet heen moet. Die is nu ff de deur uit........hoop dat dat goed gaat en dat ie geen gekke dingen gaat doen.

Gast Shanna42
Geplaatst

Wat erg hè die onzekerheid. Als je dan toch ongesteld moet worden dan maar meteen. Dat wachten en onzekerheid is killing. Ga jij dan als je maandag nog niet ongi bent, dan wel een test via het ziekenhuis doen?

Tis te hopen dat je test morgen wel positief is (mss n idee om met ochtendurine te testen), ik help het je hopen en duim voor jullie en hoop dat het goed gaat komen en dat je morgen eindelijk een een positieve test in je handen hebt.

Liefs van Shan

:goodluck1:

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden