Ga naar inhoud

Wachtbankje maart

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goed toch Shanna!! Misschien zegt het heel veel dat je heel relax bent!!! ik zie dat je een viercellig emmy terug hebt gekregen! Ik van zes cellen ik dacht dat dat vrij weinig was??

succes meid ik duim voor je!!

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Annema

Hou moed he. Ik weet nog van het beginnen van de zwangerschap van mijn zoontje, ik had dezelfde buien als voor een menstruatie hoor. Maar ik ben ook erg opvliegerig. Het is net Jantje lacht, Jantje huilt en om niets ineens een sjago.

Deze buien allemaal wel veel heftiger als normaal maar zal een stuk spanning ook zijn, denk ik.

@ ICSI

Je hebt meer info ontfrutseld van het EMC als ik. Maar heb wel geleerd als deze TP mislukt is. Ik bij een 2de IVF-terugplaatsing van te voren de vragen opschrijf.Mag jij van het ASZ ook thuis testen 2 weken na de punctie? Ik vind het zo vroeg vergeleken bij de andere meiden.

@Kossie, eerste geluiden zijn vrij positief, ik hoop dat die morgen voor je bevestigd worden.

Andere meiden, trekken we het allemaal nog? Ja he, GIRLPOWER toch.

Geplaatst

ICSI, denk je dat ik het EMC nog kan bellen met watvoor emmy ze bij mij teruggeplaatst hebben? Ik lees zoveel, nu wil ik het eigenlijk toch ook wel weten. Kan me eigen wel voor me kop slaan dat ik het niet gevraagd heb. Anderzijds vindt mijn man weer dat het hun patientgerichtheid had moeten zijn, dat ze die info hadden moeten geven. Zeker nu ik ook geen eskimo heb van de 6, vraag ik me toch de kwaliteit van de teruggeplaatste af en wat voor hun de keuze op deze was. Of ben ik nu gewoon aan het zeuren als ik het ook wil weten, hihi

Gast Shanna42
Geplaatst

@Icsi Als het zich maar verder deelt dan maakt het niet zoveel uit denk ik, alleen jij weet nu dat die van jou een keer verder gedeelt is, die van mij loopt dan één deling achter, alhoewel ik dat ook wel vreemd vind, want ze delen toch van 1 naar 2 van 2 naar 4 en 4 naar 8 etc. hoe dat dan met 6 zit weet ik niet. Maar volgens mij zijn er al genoeg vrouwen zwanger geworden van een 4 cellige dus ik maak me daar geen zorgen over.

Gast Shanna42
Geplaatst
Mag jij van het ASZ ook thuis testen 2 weken na de punctie? Ik vind het zo vroeg vergeleken bij de andere meiden.

Andere meiden, trekken we het allemaal nog? Ja he, GIRLPOWER toch.

Yeah girlpower :clap2:

Degene die naar Dusseldorf gaan mogen pas 14 dagen na de terugplaatsing testen. Volgens mij wordt ook daar overal wel een ander beleid in aangehouden.

Zelf mag ik dus woensdag testen, maar als ik 14 dagen na de punctie zou rekenen dan kan het morgen dus al, ik ben alleen zo bang dat ik dan vals test, of er zit nog HCG in mijn lichaam van het spuiten of ik ben te vroeg en er is nog niet genoeg HCG aangemaakt, we hebben wel even getwijfeld om straks al te testen maar wachten toch netjes af tot woensdag :hypocrite:

GrtjS

Geplaatst

Hoi Shanna,

Voor jou ziet het er wel erg goed uit!

Bij ons in het ziekenhuis mag je al eenn thuistest doen 14 dagen na de punctie!!!!!!!

Dus als jij morgen nog geen rode duivels hebt denk ik dat je de champagne mag openenen.

Liefs Renate

Gast Shanna42
Geplaatst

@ Renate, ja eigenlijk wel hè maar ik zie het toch graag bevestigd voordat ik helemaal uit mijn dak ga. Maar ja aan de andere kant als ik in een ander ziekenhuis was geweest dan had ik vanavond al wel getest wsl. Ik moet trouwens wel gewoon zelf een thuistest doen. Maar wil dan dinsdag het zkhs hier bellen als ik nog niet ongi ben (of mss morgen al wel) en vragen of ik via hun een bloedtest mag laten doen, mag vast wel ik heb de IUI en wat echo's ook bij hun gedaan.

Voor jou schiet de testdatum ook al op, donderdag zie ik, hoe voel jij je dan?

LfS

Geplaatst

Ooooh, wat een spanning allemaal!

@Marion: rotnieuws zeg, ik wens je heel veel sterkte!

@Bianca (Kossie): heel veel succes morgen, ik zal voor je duimen!

@ Renate en Pieternel: de laatste (wacht-)loodjes: hang in there! En Pieternel, zolang je niet ongi bent, is er hoop. Probeer je vast te houden aan alle verhalen van mensen die juist ook toen ze er geen vertrouwen in hadden (want veel pech onderweg zeg maar) uiteindelijk toch zwanger bleken te zijn. Ik hoop dat dat ook voor jou gaat gelden.

Ik vind het toch wel typisch hoor, al die verschillen per ziekenhuis. In ieder geval weet ik nu hoe ik mijn NOD kan berekenen. Als dat normaal dus 14 dagen na de punctie is dandan kom ik op donderdag 25 maart. Da's in ieder geval weer een datum om me aan vast te houden voor ik echt mag testen de 29e... :)

Ik vind het ook wel vreemd dat ik geen bloedtest krijg. De vorige keer moest ik gewoon thuis testen en da doorbellen, dit keer stond in de instructiebrief dat ik ochtend-urine naar het ziekenhuis mag brengen of thuis testen. Als je dan toch naar het ziekenhuis gaat, kunnen ze net zo goed een bloedtest doen, toch?

Ik ga in ieder geval vol goede moed mijn 2e wachtweek in.

Iedereen heel veel succes!!!

Geplaatst

@Pieternel,

Bedankt voor je steun. Hoe gaat het nu met jouw? Beetje opgeknapt inmiddels. Ik hoop van wel voor jouw en dat de rest er maar niet onder heeft geleden. Zal voor jouw ook duimen hoor.

@Moontje en @Aafke: bedankt voor jullie steun.

Ik hoop morgen op goed nieuws, maar hou voor mezelf wel een slag om de arm hoor. Laat jullie weten wat er uit de bloedtest komt.

Groetjes Bianca

Geplaatst

Ha lieve meiden,

Ik was ff uit de lucht, definitief ongesteld geworden afgelopen weekend... Mijn regel mag dus rood (ik weet niet hoe dat moet). Uithuilen en op naar de laatste cryo-poging!

Gelukkig lees ik nu ook wat positieve verhalen! Gerreber en Shanna: spannend voor jullie maar het ziet er goed uit toch? Ik duim voor een positieve test! De rest van de meiden: nog even geduld hebben, maar wat is dat toch moeilijk... Qua kansberekening moeten er nog behoorlijk wat groene regels bijkomen deze maand, dus het ziet er goed uit!! Braaf blijven broeden dus en ook hier duim ik mee!

Liefs van Daphne

Geplaatst

Oh Lily wat balen zeg. Heel veel sterkte met het verwerken hiervan.

Hier slaat de twijfel goed toe. Veel buikkrampjes wat lijkt op een naderende menstruatie, maar ook uitstraling naar de liezen. Pfff nog een paar dagen, of al we pech hebben een paar uur en dan weten we het........................zucht het blijft wachten.

Geplaatst

Oena , TP 13-02, 2 emmy's, testen 25-02

Audrey, TP 17-02, 2 cryo's, testen 02-03

Leeuw (Maaike) TP 18-02, 1 cryo, testen 02-03

Magda, TP 16-02, 2 emmy's, testen 03-03

Sabi, TP 18-2 ,2 emmy's,testen 03-03

Moos, TP 19-02, 1 emmy, testen 05-03

Monthe, TP 19-02, ? emmy, testen 06-03

Linda J, TP 22-02, 1 emmy, testen 08-03

Zjoediezzz, TP 22-02, 1 emmy, testen 08-03

Spaatje ,TP 25-02 , 1 emmy, testen 08-03

Maartje2058, TP 23-02, 2 emmy's, testen 10-03

Pleun,TP 24-02 , 1 emmy, testen 12-03

Tess,TP 25-02, 2 emmy's, testen 12-03

Bengel, TP 26-02, ?, testen 12-03

Boompje, TP 28-02, 1 emmy,testen 12-03

Saab, TP 28-02, 1 emmy, testen 12-3

Albert, TP 28-2,2 emmy, testen 15-3

Meetje, TP 01-03, 2 emmy's testen 15-3

Kaartje, TP 03-03 1 emmy, testen 17-3

Kim2911, TP 04-03 2 emmys, testen 18-3

Chantal, tp 04-03, 1 cryo, testen 19-3

Angel2009 TP 04-03 1top emmy Testen 18 Maart

mamma van noa,TP 04-03 2 emmy's',testen 19 maart

Annetje-tannetje, TP 06-03 2 emmys,testen 19 maart

kossie1,iui 03-03, testen 21-03

Lily67 TP 10-03 2 emmy's Testen 22 Maart

Gerda, TP 07-03, 2 emmy's, testen 22 maart

Laika, TP 10-03, 1 cryo, testen 22 maart

Krisje, TP 08-03, 2 emmy's, testen 23 maart

natascha tp 14-3 2 cryo's ,testen 23 maart

Lafinah, TP 11-3, 1 emmy, testen 24 maart

Shanna, TP 10-03, 1 verse emmy, testen 24 maart

Dafke32, TP 12-03, 1 verse top emmy,bloedtest 24 maart

Renate, TP 13-03, 1 emmy, Testen 25 maart

Kaykay,TP 13-3, 1 cryo, Testen 25 maart

Witje, tp 12-3, 2 verse emmy's, bloedtest 26 maart

Pieternel, TP 12-03 1 verse emmy (AZR icm EMC), testen 23 & 26 maart

Aafke, TP 14-03 1 verse emmy, testen 29 maart

Marlijn TP 14-03 1 verse emmy, testen 29 maart

Kris74 TP 14-03,1 emmy,testen 30 maart

Moontje TP 15-03,2 emmy's bloedtest 30 maart

Annema, TP 16-03, 2 verse embryo's, testen 30 maart

Arzu TP 16-03, 1 cryo (blastocyst) testen 31 maart bloedtest.

ICSI tp 20-3, 1 emmy, testen 31 maart

Lonneke TP 17-03, 1 emmy, testen 1 April

Kossie hoe is het jou vergaan met de test gisteren????

Gerda heel veel succes vandaag met testen!!!!!!

Geplaatst

Gisteravond uiteindelijk ongesteld geworden, Heb nu flinke buikpijn, pppffff.

Mannetje gelukkig weer veilig thuis gekomen. Zit nu op mn werk maar denk dat er weinig uitkomt vandaag.

@Gerreber, spannend vandaag testen, ben benieuwd!

@Shanna, nog 2 daagjes.......fingers crossed!!!

Geplaatst

Marionh67,

Wat kl*te dat het weer mislukt is...

Het is zo oneerlijk.

Heel veel sterkte!

Gr.

Martha.

Geplaatst

Kossie hoe is het jou vergaan met de test gisteren????

Gerda heel veel succes vandaag met testen!!!!!!

Hoi Witje,

Gisteren getest en negatief, ben nog steeds niet ongi. Mag vandaag voor een bloedtest naar het ziekenhuis. Vanmiddag weet ik dus meer. Spannend!

Hou je op de hoogte.

Groetjes Bianca

Geplaatst

Pieternel: Ik zou gewoon bellen en je vragen voor leggen. JE kan ze teruggeven dat je moeite hebt dat andere wel info krijgen omdat ze doorvragen. Wanneer mag je testen??

Gerda: My hart is with you today!!!!

Witje: het is echt niet te doen zo voor de testdatum, maar lieverd ik heb mijn emmy 2 dagen en ik ehb ook al krampjes met uitstraling naar de lies. Dat zijn die bollen. Alleen rood bloed is negatief. Zolang je het niet ziet is er hoop!!! hou vol hoor meid!

Alle andere heel veel succes vandaag!

Gast Shanna42
Geplaatst

@Marion, wat ontzettend jammer, jijzelf misschien niet maar ik had toch hoop dat je toch zwanger zou zijn. Fijn dat je nu zekerheid hebt. Sterkte ermee, hopelijk zie je gauw de zon weer schijnen.

@Bianca wat spannend voor je zeg, hopelijk heb je gauw duidelijkheid, dit is niks zo toch!

@Daphne, balen zeg, hopelijk heb je niet te veel last van je ongi.

@Me Nou hier nog steeds geen bloed, stiekem voel ik me toch al een beetje zwanger, ga vandaag al het zkhs bellen en vragen of ik morgen bij hun bloedonderzoek kan laten doen. Het is tenslotte vandaag wel 14 dagen geleden na de punctie, in een aantal zkhs houden ze dat aan om te testen, dus waarom ik niet, tenslotte is vandaag wel mijn NOD. Vandaag genoeg afleiding want ik ga een dagje naar mijn ouders toe, de bolletjes mee ;) ga zo weg maar wilde nog ff snel hier lezen.

Groeten van Shanna

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Voor de rode dames wens ik heel veel sterkte en kracht de komende tijd..

De groene dames gefeliciteerd!

Voor de wachtende dames..hang on!! K weet hoe hoe het voelt..

Na 3 dgn helemaal van de kaart te zijn geweest (zwaar emotioneel, hoofdpijn, migraine aura's, zeer moe en lichte verhoging) heb ik vanmorgen het zhuis gebeld en het ze voorgelegd omdat ik gek werd van de onzekerheid. Houd me zelf voor dat het waarschijnlijk de bijwerkingen zijn van de bolletjes.. Ze vertelde me dat er griepvirusje heerst en het klinkt alsof ik die heb..maar het kunnen de 1e verschijnselen zijn van een zwangerschap en mag gaan testen als me het gerust stelt.. Wel moet ik rekening houden met en negatieve uitslag omdat as woensdag het 17 dgn na mn punctie is.. Ga zo maar op weg naar de apotheek om een dubbele test te kopen..heb nog gevraagd of het uitmaakt welke ik koop..het mag eigenlijk niet uitmaken vertelde ze maar de duurdere zouden iets meer betrouwbaar zijn.. ?

Liefs

Gast dromertje
Geplaatst

goedemorgen dames,

Mag ik ook op het wachtbankje?

zaterdag 14 maart was mijn terugplaatsing.

Ik mag dus in principe zaterdag a.s. gaan testen maar wij hebben gezegd dat we gaan wachten tot 1 april..

Even wat meer over mezelf..

Na 3 iui pogingen zijn we overgegaan op ivf. De 1e ivf liep netjes, had best wel wat eitjes. Uiteindelijk zijn er twee teruggeplaatst (met fragmentjes). De punctie deed heel erg veel pijn. De terugplaatsing liep niet soepel. Ze kon mijn baarmoederingang niet vinden. Uiteindelijk moesten de rietjes weer terug en moest ik gaan drinken. Toen zijn de rietjes er weer uitgehaald (ik vrees dat dat nooit goed kan zijn) en na 2,5 uur werden mijn emmy's dan eindelijk ingebracht. Die poging is op niets uitgelopen.

De tweede poging heb ik een verkort traject gevolgd. Maar daar moest de poging worden afgebroken vanwege overstimulatie (december). Dat was een zware teleurstelling. Ik was die maand vrij maar moest het dus heel rustig aan doen. Had dus ook niets aan mijn vrij.

Uiteindelijk kwam mijn ongesteldheid ook niet meer op gang. Moest toen duphaston slikken. '

Eindelijk werd ik weer ongie en zijn we dus begonnen aan in principe onze derde poging. Alleen ook dit liep niet soepel.

Ik had een magere opbrengst maar was wel blij met mijn 7 eitjes. Drie waren er bevrucht (2 6cellige zonder fragmentjes zijn teruggeplaatst.)

Alleeennnn...bij de punctie heeft de gyno iets teveel geprikt en is er een inwendige bloeding ontstaan. Dus, diezelfde avond heb ik een spoedoperatie moeten ondergaan omdat er bloed in mijn buik was. Gelukkig hebben ze zaterdag wel de terugplaatsing gedaan. Maar ik ben nu dus herstellende van de operatie.

Mijn temp is nog wel hoog en dit wordt een spannende week. Mijn man en ik hebben er wel heel veel vertrouwen in.

Spannend allemaal en ik hoop het zo.

Geplaatst

@Lafinah, wat vervelend zeg die onzekerheid!

Volgens mij maakt het eigenlijk niet uit wat voor test je koopt. Ga voor je hopen dat je een positieve test in je handen krijgt meid!

@Dromertje, welkom op ons wachtbankje! Er is nog plaats genoeg hoor!

Wat heftig zeg van de punctie, hoop dat het nu een stuk beter met je gaat!

Hier een beetje een rotdag vandaag, normaal zijn mijn mannetje en ik allebei vrij op maandag, maar nu ben ik alleen thuis. Ik ben opeens ontzettend emotioneel en moe. Wordt door mijn gevoel heel erg heen en weer geslingerd, maar moet nog even twee dagen geduld hebben. Aan de ene kant ben ik heel erg positief, maar aan de andere kant ben ik ook heel erg bang voor het negatieve. Maar dit is voor jullie ook vast herkenbaar. Ik moest het alleen even van me af schrijven. Zo dat lucht wel even op :shower:.

@Gerreber, ben zo benieuwd hoe het met je gaat!!

@Pieternel, heb jij al nieuws?

Geplaatst

Dafke ik ken het gevoel heen en weer geslingert te worden. bij mij gaat het ook alle kanten op. Kom op nog ff doorbijten meis.

Geplaatst

Hallo Dames,

Nou het bloed is geprikt en zal met spoed worden behandeld op het lab. Mag om 14.00 uur bellen!! :fear: Echt super spannend dus want ik ben nog steeds niet ongi.

Ga zo maar ff wat doen hier in huis voor de afleiding des te eerder is het 2 uur toch.

@shanna: Ja deze onzekerheid is echt slopend hoor. Begin een beetje het idee te krijgen dat mijn lichaam echt niks normaal kan doen. Eerst al een zwangerschap die niet normaal verliep (zoon 13 jaar) Hellp syndroom en keizersnee met bijna 34 wkn. Toen met huidige partner niet op de normale manier zwanger kunnen worden. En dan ook nog een aantal miskramen gehad. En nu, nu negatieve test, wel alle verschijnselen van zwangerschap maar geen ongi. OM GEK VAN TE WORDEN!!! Wat zit een vrouwenlichaam toch raar in elkaar.

Nou dames ik hoop jullie over een uurtje of 2 goed nieuws te kunnen brengen. :gekruiste vingers 1

Heel veel liefs,

Bianca

Geplaatst

Dames, wat een spanning hier weer allemaal.

Kossie, ik ga voor je duimen dat je een goede uitslag krijgt om 14 uur.

Alle andere dames ook heel veel sterkte met alles.

Liefs, Dorine

Geplaatst

Kossie, niet normaal spannend!!! laat je het ons direct weten!! Zit hier op mijn werk ook in spanning! Dus lekker soppen en dan is t gauw 14 uur!! xxx

Geplaatst

:confettistars::confettistars::confettistars::woohoo:

Kan het zelf nog niet echt geloven maar we zijn ZWANGER!!!

Net het ziekenhuis aan de lijn gehad en het is echt gebleken uit de bloedtest. Had een hcg van 132.

Ben er een beetje van in de war hoor. Wat moet ik nou lachen, huilen of allebei? Heb gelijk mijn man gebeld om het te vertellen, die was ook blij maar we houden wel in ons achterhoofd dat het toch nog mis zou kunnen gaan.

Volgende week vrijdag 2 april mogen we komen voor een echo. Weer iets spannends om naar toe te leven.

Oh meiden jullie weten niet hoe blij ik op dit moment ben!!

Alle wachtende dames veel succes ik denk aan jullie hoor!!

Heel veel liefs en dikke knuffels,

Bianca

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden