Ga naar inhoud

Wachtbankje maart

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ojee wat een toestanden hier.

Pieternel heel veel beterschap en wie weet heeft j e cryotje het toch goed uitgehouden tijdens alles. Ik duim voor je.

ECSI Yes nu officieel op de wachtbank. Nu "lekker" rustig wachten tot de testdatum.

Marion wat het vandaag je testdag???????? Hopelijk is je mannetje weer veillig thuis.

Sterkte......

Hier ontzettende hoofdpijn. Heb net nog een poosje op mijn bed gelegen, zonder resultaat dus maar een paracetamol opgestoken. Hopelijk helpt het we hebben nog een verjaardag vanavond. Wel lekker afleiding aan het einde van wachtdag 9!!!!! al.

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oena , TP 13-02, 2 emmy's, testen 25-02

Audrey, TP 17-02, 2 cryo's, testen 02-03

Leeuw (Maaike) TP 18-02, 1 cryo, testen 02-03

Magda, TP 16-02, 2 emmy's, testen 03-03

Sabi, TP 18-2 ,2 emmy's,testen 03-03

Moos, TP 19-02, 1 emmy, testen 05-03

Monthe, TP 19-02, ? emmy, testen 06-03

Linda J, TP 22-02, 1 emmy, testen 08-03

Zjoediezzz, TP 22-02, 1 emmy, testen 08-03

Spaatje ,TP 25-02 , 1 emmy, testen 08-03

Maartje2058, TP 23-02, 2 emmy's, testen 10-03

Pleun,TP 24-02 , 1 emmy, testen 12-03

Tess,TP 25-02, 2 emmy's, testen 12-03

Bengel, TP 26-02, ?, testen 12-03

Boompje, TP 28-02, 1 emmy,testen 12-03

Saab, TP 28-02, 1 emmy, testen 12-3

Albert, TP 28-2,2 emmy, testen 15-3

Meetje, TP 01-03, 2 emmy's testen 15-3

Kaartje, TP 03-03 1 emmy, testen 17-3

Kim2911, TP 04-03 2 emmys, testen 18-3

Chantal, tp 04-03, 1 cryo, testen 19-3

Angel2009 TP 04-03 1top emmy Testen 18 Maart

mamma van noa,TP 04-03 2 emmy's',testen 19 maart

Annetje-tannetje, TP 06-03 2 emmys,testen 19 maart

kossie1,iui 03-03, testen 21-03

Lily67 TP 10-03 2 emmy's Testen 22 Maart

Gerda, TP 07-03, 2 emmy's, testen 22 maart

Laika, TP 10-03, 1 cryo, testen 22 maart

Krisje, TP 08-03, 2 emmy's, testen 23 maart

natascha tp 14-3 2 cryo's ,testen 23 maart

Lafinah, TP 11-3, 1 emmy, testen 24 maart

Shanna, TP 10-03, 1 verse emmy, testen 24 maart

Dafke32, TP 12-03, 1 verse top emmy,bloedtest 24 maart

Renate, TP 13-03, 1 emmy, Testen 25 maart

Kaykay,TP 13-3, 1 cryo, Testen 25 maart

Witje, tp 12-3, 2 verse emmy's, bloedtest 26 maart

Pieternel, TP 12-03 1 verse emmy (AZR icm EMC), testen 23 & 26 maart

Aafke, TP 14-03 1 verse emmy, testen 29 maart

Marlijn TP 14-03 1 verse emmy, testen 29 maart

Kris74 TP 14-03,1 emmy,testen 30 maart

Moontje TP 15-03,2 emmy's bloedtest 30 maart

Annema, TP 16-03, 2 verse embryo's, testen 30 maart

Arzu TP 16-03, 1 cryo (blastocyst) testen 31 maart bloedtest.

ICSI tp 20-3, 1 emmy, testen 31 maart

Lonneke TP 17-03, 1 emmy, testen 1 April

Ik heb het laatste lijstje er maar weer eens bijgepakt, ICSI ik heb je er tussen gezet hoor.

Geplaatst
Hoi meiden

Ik ben er weer en moet me nog helemaal inlezen. Alle rode meiden, heel veel sterkte, deze afloop was jullie door ons echt niet gegund.

Groene meiden, van harte en koester het.

Ik ben vorige week opgenomen met een acute blindedarm:dev: Dat vervelende ding is er nu uit. Door de hoge koorts en buikpijnen dachten ze eerst aan probleem ergens bij de eierstokken/baarmoeder.

Afijn of dit nog niet slecht nieuws genoeg was kregen we vanuit het EMC dat van de 6 overgebleven emmies er geeneen voldoende was om eskimo te worden. Als die zo slecht waren en nummer 8 haalde de eerste nacht al niet, ik vrees dus voor de sterke kwaliteit van de teruggeplaatste... Zeker met wat die ook de afgelopen week al heeft meegemaakt, narcose en toch even slechte gesteldheid van het lichaam, verwacht ik niet dat ik dinsdag positief zal testen.

Ik had zo gehoopt op een eskimo als reserve voor als dit misging, hoef ik die grr-punctie tenminste niet meer.

Ik wacht dus de laatste dagen weer even gezellig mee met jullie.

ICSI, leuk dat je ook vandaag er officieel bij hoort. Hoeveel eitjes enz had je?

Ik ben trouwens met de TP helemaal vergeten te vragen in welke categorie mijn TPtje zat. Ze had het over ik heb de beste uitgezocht maar zie veel meiden hier toch meer info hebben over topkwaliteit en cellig?

Zou ik daar nog met het EMC over kunnen bellen?

Fijn weekend meiden, ik strompel nog wel ff door.

Hoi Pieternel

Wat een vervelende situatie zeg! Ik liep zelf ook in het EMC en je krijgt daar niet erg veel info over je embryo. Ik had 13 eitjes waarvan 2 cryo's eerste poging 2de 7 eitjes geen cryo's. Ik heb gevraagd wat hun maatstaven zijn en krijg dan alleen te horen dat ze erg streng zijn en hij moet minimaal 8cellig zijn. Dus daar kon ik het mee doen. En de emmy die ik terug geplaatst kreeg heb ik nooit van geweten hoeveel cellig die was en wat voor kwaliteit. Je kan het altijd proberen is je goed recht. Ik hoop dat het allemaal goed komt.

Geplaatst

Hoi Marion, wat verschrikkelijk die onzekerheid! Ik hoop dat je alsnog snel een positieve test in je handen mag hebben! Is je mannetje weer veilig thuis?

Witje, de wachtdagen gaan nu wel vrij snel voorbij vindt je niet? Ik zit nu ook op dag 9. In het begin kropen de dagen voorbij, maar nu gaat het wel redelijk snel. Moet zeggen dat ik ook de hele dag in de weer ben, zodat de tijd ook voorbij vliegt.

Hoe voel je je nu? Nog veel last van hoofdpijn?

Ik voel de ene dag van alles en de andere dag niets. Heb nu vooral last van steken rondom mijn eierstokken, heb jij dat ook nog?

Geplaatst

@witje

Balen zeg van die hoofdpijnen steeds voor je. Dat maakt het wachten niet makkelijker. Wel leuk dat je vanavond wat afleiding weer heb in ieder geval.

@Dafke, ik heb idd ook sinds gister weer steken, af en toe een heftige pijnscheut erg laag in de buik rechts bij mij. Gemeen stekie iedere x dat weer wel.

Maar het weer zit ook niet echt mee hoor grrr, met een zonnetje ga jer er tenminste nog es lekker ff op uit.

Trouwens voor de al mama's onder ons met schoolgaande kids....mocht je je gedachten willen verzetten in de meivakantie en overwegen om weg te vliegen. Boek voor een mei- en of herfstvakantie niet via een NL touroperator maar via een Belgische. Dat scheelt je om de 1000 euro! Zo heb je neckermann.be die is vele malen goedkoper als neckermann.nl omdat de laatste de prijzen opschroeft vanwege de schoolvakantie, de belgen hebbe geen meivakantie.

Ik heb gebruik gemaakt van het slechte weer, afleiding zoeken en vervelen dus geboekt. Aquafantasy, in NL bijna alleen bij GOBEST voor 2400 een weekie met 3p. Nu via de Belgen, 1500 voor 2 weken!! Enne vliegen kan vanaf schiphol maar Brussel is ook super, voor ons een kwartiertje langer rijden maar langparkeren voor de deur.

Zo dit ff ter zijde maar wie weet, heb je er wat aan.

Geplaatst

marion: wat een ellende, vindt je wel sterk overkomen. Ik denk dat je mij had kunnen opvegen. Zo gemeen, die k**te blinde darm!! Wat hebben de artsen gezegd over je emmy??

Pietenel: ik krijg ook weinig info hoor. Heb alles moeten vragen en voelde me best een zeikerd daardoor. Maar goed 11 eicellen waarvan 9 bevrucht waarvan 6 voldoende doorgedeeld en 1 terug geplaatst van 6 cellen. Geen idee of dit oke is maar ik voel dat het best weinig is. Ze verzekerde me ervan de cryo's niet zomaar kan. Dat voelde zo naar. het zijn toch mijn poticiele kindjes. Nou maar niet teveel over na denken.

Witje: spanningshoofdpijn?? het is ook zo ellendig die wachtweken, ik blijf de dagen tellen haha

Geplaatst

@ Pieternel - wat een pech! en het moest uitgerekend nu gebeuren. Beterschap en blijf hopen. De wonderen zijn nog niet uit de wereld. Misschien overleeft je emmy dit avontuur wel.

@Marion - hoop dat je mannetje weer thuis is .Het is ook niet makkelijk voor de mannen. Ze moeten zich ook nog eens groot houden voor ons.

Ik heb vandaag DE BRIEF van VU binnen. Er zijn nog 6 cryo's in 3 rietjes. 3 pogingen dus! Ik was er zo blij mee!! Ik weet zeker dat het van deze rondje wel gaat lukken, als niet nu dan met de cryo's.

Verder heb ik wat bruine afscheid maar ik ben nog niet bang want er werd gezegd in het ziekenhuis dat de ze zien wat bloed in de vocht in mijn buik. Ik denk dat is het wat nu een beetje eruit komt. Ik blijf positief en blijf hopen. Steken heb ik ook af en toe. Is het goed teken?

@Marchan - EMC is best wel streng dan. In VU vriezen ze de kleintjes ook in. Ik kan me nog herinneren van vorige jaar dat mijn cryo's waren 6 cellig en ze ontdooiden wel goed hoor

Geplaatst

@Marion: kwam ff kijken hoe het met je test is gegaan maar lees dat'tie negatief was.. potverdomme, klotezooi!!! had het ZO gehoopt voor jullie. Ik wens jullie alle sterkte en geef je een dikke mega powerknuffel xxx

Geplaatst

Pieternel; wat een heftig nieuws. mijn duimen draaien ook voor jou!

Vandaag is onze officiële testdag... nog geen rode duivels, maar ben er nog niet gerust op. Ik slinger nog steeds heen en weer dus. Nu weer krampen en een harde buik, maar wel net een positieve droom gehad! Gedroomd dat wij iedereen gingen vertellen dat we zwanger zijn!!

O Ohw.. morgen meer duidelijkheid en blloedtest in het AMC. Ergens toch wel hoop, maar zo bang voor de teleurstelling!

keep our fingers crossed!!!!

Geplaatst

We duimen met je mee Gerreber. Kop op meid, je hebt morgen gewoon een vette positieve test! Dat kan gewoon niet anders na je droom!

Alvast voor morgen: :luck:

Geplaatst

Oh Gerreber wat spannend zeg, heel veel succes met wachten op de uitslag morgen.

Hier idd last van spanningshoofdpijn gisteren. Ben dan ook nog zo'n druif die gewoon doorgaat tot bijna kotsend toe en dan pas naar bed gaat voor een uurtje. Gelukkig heeft de verjaardag gisteren heel veel afleiding gegeven en vandaag gaan we een dagje bij mijn ouders op bezoek.

Ik hoop dat mijn leidinggevende me morgen een beetje toestemming geeft om wat uurtjes te komen klussen, kan het wel gebruiken. Vind de dagen voorbij kruipen nu de tesdatum nadert. Hopelijk zonder verdere migraine of spanningshoofdpijn.

Allemaal een fijne zondag met veel afleiding. Dat de tijd maar mag vliegen deze week met een positief resultaat aan het einde van de rit.

Geplaatst

@witje

ff klussen op het werk kan wel afleiding geven. Ben je toch ff eruit en met andere dingen bezig. Weten ze op je werk wel dat je in dit traject zit? Bij mij nu niet maar dat geeft me op zich, ook geen vragen van het werk. Het is leuk en betrokken hoor de vragen van je belangstellende collega's maar niet altijd als je juist je gedachten probeert te verzetten.

@kris

Zo dan, jullie hebben zeker ook een goeie oogst. Toch fijn om zulk goed nieuws achter de hand te hebben.

@ICSI, had jij om die celleninfo gevraagd of kwam ze er zelf mee in het EMC? Ik kreeg alleen te horen waren 8 die ochtend nog 7 en ze had de beste uitgezocht. Zo zenuwachtig en eigenlijk ook weer blij als ik was, heb ik niet doorgevraagd....... leer voor de volgende keer. Geen van de 6 waren kwalitatief genoeg om in te vriezen, snap niet waarom dan. Dus als de teruggezette ook in die groep valt, zal deze het ook niet worden? Dat zijn dan van die achter-afvragen.

@Gerreber, spannend! Testen jullie vandaag thuis of morgen via het ziekenhuis?:gekruiste vingers 3

Gek dat de ene thuis mag testen en dat de andere bloed moet prikken. Ik zie ook best veel verschillen in testdata. Ik moet 2 weken na punctie-dag thuis testen en dan de ferti mailen over de uitslag.

In ieder geval, vandaag mijn laatste dag van de vervelende witte bolletjes. Enne dinsdagochtend thuis testen....

Het weer knapt aan deze kant in ieder geval op dus wie weet krijgen we een droge zonnige zondag, dat verdienen we allemaal zo.

Geplaatst

Hoi dames, ik had net in het "wie beginnen in maart" topic ook al even een kreet om hulp geschreven. Vanochtend ineens om iets heel onbenulligs een meningsverschil met mijn man. Ging ik huilen! Als ik ongesteld moet worden gebeurt dat een paar dagen ervoor wel vaker. Maar ik had tot nu toe echt een goed gevoel over onze 2 (afgelopen dinsdag) teruggeplaatste embryo's! Gister een zware onderbuik (had ik met mn dochter ook) en ik was de laatste 2 ochtenden wel behoorlijk nat. En ik ruik alles zo goed. En zware borsten, gevoelige tepels, moe zijn & soms wat misselijk kan ook weer komen van die STOMME mustenbolletjes... O, ik verlies mijn rust & positiviteit...HELP!

O, en Gerreber, houd hoop, blijf positief!!!

Geplaatst

Gerreber ik duim heel hard voor een positieve test:D

Hier gisteren de hele dag lage rugpijn en krampen, 's avonds ineens mijn darmen die toch begonnen te ploppen.

Nog 5 dagen tot de normale nod, bloedtest duur nog fftjes hahah

We wachten af..

Geplaatst

Hey Annema,

Heel herkenbaar die kwaaltjes hoor! Maar ook ik vraag me af of het door die bolletjes komt. Wanneer mag je testen?

Geplaatst

Hallo Dames,

Hier is de spanning nu echt om te snijden. Vandaag mocht ik testen voor het eggie. Wat denk je test geeft niks aan. Ben niet ongi geworden, heb last van mega borsten die ook heel erg pijnlijk zijn en een hele harde onderbuik. Zit nu op cd 31. Normale cd van 27 dgn.

Weet al uit ervaring dat de testen bij mij altijd pas laat echt positief uitslaan maar toch je wilt wat weten.

Voor de zekerheid toch maar even het zkh gebeld, mag ik morgen komen voor een bloedtest! Hoor ik morgenmiddag meer.

Spannend spannend spannend dus. Je kunt bij mij een ei in mijn kont gaar koken hoor.

Nou dames jullie zijn weer op de hoogte waarom mijn regel nog niet verandert is van kleur.

Groetjes Bianca

Geplaatst

@ Marjan: gefeliciteerd met je emmie en nu lekker op het bankje!

@ Gerreber: ik hoop zo voor je dat je morgen een positieve uitslag krijgt!

@ Kossie: Heel veel succes morgen

Hier alles rustig, veel gedaan dit weekend en nergens meer last van behalve van gevoelige borsten, maar ja dat hoort bij de bolletjes.

Liefs Moontje

Geplaatst

Halllloooooo

Er is weer veel te lezen en dat ga ik zo doen, maar eerst even een berichtje.

In mijn oogopslag zag ik al wel de spanning is om te snijden. Wel/ niet ongi worden, testen wel/niet positief. Ik zal heel hard duimen!!

Hier gaat het wel redelijk, heb best goeie dagen. In de avond wat misselijk soms en buikpijn, van die vage "steken" wel beetje ongi gevoel, maar zeg ook tegen mezelf dat zegt niks. En ben ook beetje mijn cyclus dagen kwijt, door al die medicatie etc.

Vandaag een lekker niks dagje en dan gaan we de 2e week in....gelukkig wel veel dingen te doen als afleiding.

Voor een ieder een fijne dag!! :sunny:

En successsssss/sterkte......

Geplaatst

Nod is pas de 26e.

Moet zeggen dat toen ik echt zwanger was de vorige keer ik niks van symptomen had behalve plopjes in mijn buik...

Geplaatst

Hoi Marion,

Ik wil je heel veel sterkte wensen.

Verdorie poging 4. Heb je toch niet een beetje hoop?

Tenslotte heb je de rode duivels niet gezien.

Ik ga toch nog voor je duimen.

Veel liefs Renate

Geplaatst

Hoi Dafke,

Ik heb exact dezelfde kwaaltjes hahaha.

Nog 4 dagen voor het testen.

Ik heb vooral pijnlijke borsten en steekjes rondom mijn eierstokken misselijk in de avond en heel erg moe.

Vooral 'snachts is het drama en mijn buik gezwollen.

Afgelopen nacht nogmaals de bijsluiter met bijwerkingen van de utrogestan gelezen.

Alles wat ik nu heb staat als bijwerking in de bijsluiter.

Geloof mij je wordt compleet gek gemaakt door de medicijnen.

Gelukkig heb ik een mega drukke week en is het snel donderdag.

Jij ook heel veel succes met wachten.

@ Kaykay Bedankt voor je lieve berichtje het is inderdaad heel moeilijk.

Heeft iemand al wat gehoord van de moeder van Noa en Angel????

Liefs Renate

Geplaatst

hoi lieve dames, Wat een spanningen hier! over de kwaaltjes: helaas zegt het helemaal niks door die bollen. Ik heb gister mijn emmy gekregen en heb tieten als balonnen hahaha Het zware buik gevoel herken ik van de vorige keer.

Pieternel: ik heb echt door moeten vragen. En ja ik had 6 emmy's van rond de zes cellen. Ze zoeken degene die op uiterlijke kenmerken het beste is. Dat zegt niets over de genen en chromosonen helaas.

Gerda: Het ziet er wel goed uit hoor nog steeds geen ongi!! ik ga heel hard duimen hoe laat moet je morgen??

liefs icsi

Geplaatst

Ja, wat zijn de bijwerkingen van de Utrogestan verradelijk, hm? Je weet echt niet wat er gebeurt in je eigen lijf, soms vind ik dat wel vervelend...

Dafke, bedankt voor je reactie. Ik mag 30 maart testen. Nog 9 daagjes dus!!!

Gast Shanna42
Geplaatst

Hier is de spanning gek genoeg aardig verdwenen sinds gisteren, al komt de testdatum nu wel heel erg dichtbij nog 3 dagen. Maar ik voel me relaxed en heb het gevoel dat het allemaal wel goed komt, in ieder geval nog geen bloed, wel af en toe nog van die ongi krampjes in mijn buik maar ik raak daar aan gewend.

Liefs van Shan

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden