Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Gast Shanna42
Geplaatst

Esther goed nieuws zeg, mooi aantal eitjes en nog een mooi formaat ook. Jammer dat het zo een pijn deed. Ik had de laatste twee keer ook dat ze mijn linker eileider niet konden vinden niet hier in het ziekenhuis en twee dagen later in Dusseldorf ook al niet.

De terugplaatsing heeft plaatsgevonden, heel bijzonder hoor. We kregen vooraf een fotootje van het eitje (viercellig) en na de terugplaatsing nog een foto van de echo.

Vandaag maar lekker rustig aan doen.

Liefs van Shanna

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

tnx meiden:)

nu gaat het wel weer hoor! maar daar pffff...

hoe groot moeten de eicelblaasjes eigelijk zijn voor ze weg gehaald worden?

Geplaatst

Zal mijn 2de FM er ook ff bijzetten

Voortraject:

Aimee: Start ivf eind maart

Elvira: Start pil in maart

Heids: Start eind maart met Progynova (cryo tp)

Isolde: 3 maart start Deca

Sannie: 3 maart start Synarel, 4 maart start Gonal/Menopur

Wish: 3 maart Start Deca

Sharon: 4 maart Start Deca 21 maart start puregon

Megan: 8/9 maart Start met cetrotide en gonal-f

Lala: 20 maart start Menopur

Mariska: 22 maart Start Deca, 5 april start puregon.

Sonja: 28 maart Start Deca

Echo:

Suus: 19 maart

Mariska: 1 april

FM:

Sannie: 11 maart 1e

Lonneke: 12 maart 2e

Eslief: 12 maart 2e

Vonnie: 13 maart 1e

Kimmie: 16 maart 1e

Sandra: 16 maart 1e

Sharon: 30 maart 1e

Paula: 11 april 1e

Mariska: 14 april 1e

Punctie:

Shanna: 8 maart

Annema: Eind week 10 (10/11/12 maart)

Terug plaatsing:

KayKay: Rond 11 maart 2 cryo's

Vanessa: Rond 19 maart 2 cryo's

Geplaatst

tnx sonja,

dan schiet het al best op! 2 mm per dag dan ongeveer? dan zouden ze vrijdag wel eens klaar kunnen zijn toch? of loop ik nu te hard van stapel;)

ik heb wel een receptje voor de nieuwe Gonal-F gekregen die heb ik maar tot zaterdag.. maar mocht die nog niet ophalen.Ze wilde eerst vrijdag kijken of het wel nodig was..

essie

Geplaatst

Op z'n vroegst gezien wel, maar het kan nog alle kanten opgaan. Het wil niet zeggen dat ze 2 mm per dag blijven groeien. Je zult echt vrijdag even moeten afwachten, als ze dan klaar zijn, heb je op je vroegst zondag de punctie.

Maar je eitjes moeten wel rijp genoeg zijn en dat kunnen ze a.d.h.v. je bloedwaarde meten.

Bij mij plannen ze de punctie in bij 18 mm, maar ook dat verschilt wel per ziekenhuis.

Heel veel succes, want het wordt wel erg spannend voor je nu natuurlijk!

Geplaatst

tnx Sonja:) Iedereen is anders maar het is in elk geval een indicatie:)

ik hoop nog altijd op de punctie op maandag dan is mijn mannetje jarig;)

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik wil me graag bij jullie aansluiten. Als jullie dat goed vinden?

Ik ben 12 februari begonnen met de decapeptyl en 1 maart met de Puregon. Vandaag 1e FM en er groeien 6 follikels die van belang kunnen zijn. Morgenvroeg weer terug om bloed te prikken en 2e FM.

Ze verwachten dat de punctie a.s. zaterdag/zondag zal zijn.

Jullie allemaal heel veel succes.

Groetjes Jolan

Geplaatst

Shanna,

Zat met kippenvel je reactie te lezen, wat geweldig!

Bijzonder he als je een terug plaatsing mee maakt, moet er elke keer weer bij huilen.

Al die emoties komen er dan uit, hier heb je het voor gedaan, een geweldig toppertje wordt nu lekker warm bij je gedragen!

Meid, ik ga ontzettend hard voor je hopen dat het goed mag gaan!

Wanneer mag je testen, over 15 dagen?

Geplaatst

Voortraject:

Echo:

FM:

Punctie:

Terug plaatsing:

Shanna: 10 maart

Testen:

Shanna: 25 maart?

Geplaatst

Voortraject:

Echo:

FM:

Jolan: 11 maart 2e

Punctie:

Terug plaatsing:

Testen:

Shanna: 25 maart?

Ik heb mezelf er even tussen gezet.

Groetjes Jolan

Geplaatst

Hoi Jolan,

Heb je twee dagen achter elkaar een FM?

Verwachten ze dat het nu hard gaat groeien?

Ik heb bij het Catharina bij de eerste 2 pogingen geen bloed laten prikken tijdens de FM, dit lijkt me wel een belangrijk iets om te laten doen.

Dan kijken ze of dat er evt. overstimulatie kan komen of waar kijken ze dan precies naar?

Ik weet niet of dat ik deze keer wel bloed moet laten prikken, we gaan nu naar een fertilliteitskliniek dat bevalt ons prima!

Succes!

Geplaatst

Mij is verteld Wish dat ze dan aan een bepaalde waarde kunnen zien of je eicellen rijp genoeg zijn en op die manier op het juiste moment een punctie kunnen in schatten.

Geplaatst

Bedankt voor je snelle antwoord!

Ze kunnen echt heel veel zien in je bloed, maar de rede van het bloedprikken tijdens de FM wist ik niet.

Dit is denk ik wel een heel belangrijk gegeven.

De laatste keer had ik 12 eitjes waarvan er 8 overbleven om bevrucht te worden.

2 niet rijp en 2 overrijp, dus....

Geplaatst

Zijn hier trouwens ook meiden die ervaring hebben met het volgende?:

Zoals jullie eerder konden lezen, had ik vandaag uitgangsecho. Ik heb 21 febr. een punctie gehad, alleen geen tp ( geen bevruchting) :( Nu vandaag zat er in mijn linkereierstok nog een follikel van 14 mm. Wie heeft dit ook wel eens gemaakt en wat is jullie toen geadviseerd?

Geplaatst

Hoi Wish,

Wat Sonja81 zegt klopt helemaal.

Daarom wil de arts morgen weer een echo maken en tevens mijn bloed laten onderzoeken om goed in te kunnen schatten of zaterdag of zondag het juiste moment is van de punctie.

Groetjes Jolan

Geplaatst

Sonja ik heb er geen ervaring mee. Maar ik hoop inderdaad dat je mooi achter mij aan mag hobbelen haha.

Shanna heel goed dit is echt een blijvertje daar gaan we voor.

Ik vind het ook elke keer bijzonder bij een tp. Vanaf dan kun je niks meer als wachten, wachten en nog eens wachten. Wij kregen de vorige keer in Zwolle ook een foto van de echo mee.

Jolan welkom hier en heel veel succes.

Geplaatst

Hoi Wish,

Wat Sonja81 zegt klopt helemaal.

Daarom wil de arts morgen weer een echo maken en tevens mijn bloed laten onderzoeken om goed in te kunnen schatten of zaterdag of zondag het juiste moment is van de punctie.

Sonja81 ik heb hier geen ervaring mee.

Maris83 bedankt voor je welkom.

Groetjes Jolan

Geplaatst

@ Shanna: spannend hoor, super leuk dat je fototjes mee hebt!

Wat is het lijstje mooi geworden trouwens!

Ik zal het gelijk updaten als ik veranderingen heb!

Xxx

Geplaatst

Hi Sonja,

Die folikel die er nu nog zit wordt een cyste genoemd. Dit houdt in dat er 1 folikel weer volgelopen is met bloed. Dit gebeurd vaker en is 1 van de redenen voor de uitgangsecho.

Een kleine cyste geeft normaal gesproken geen probleem. Wel adviseer ik je bij de volgende FM er weer op te wijzen dat er een cyste is geconstateerd en dat deze dus niet moet worden gezien als een dominante nieuwe folikel. Het blijkt namelijk lastig om nieuwe folikels en een cyste te onderscheiden zijn. Soms wil de arts wel eens vergeten in het dosisier te kijken en deze cyste vervolgens aan merken als een dominate folikel.

Indien de cyste groter (in mijn geval 3,5 cm) is dan wordt afhankelijk van je behandeling er een vertraging toegepast. Ik mijn geval het langer doorspuiten van deca----> na 1 week was de cyste leger en nog maar 2 cm groot ---> een paar dagen later ging het programma weer door als normaal. Ik heb ook wel eens gelezen dat de pil wat langer doorgeslikt moest worden.

In het slechtste geval is of de cyste te groot waardoor men de behandeling afblaast of de cyste met een extra punctie aangeprikken (en dus leeg te zuigen) om vervolgens alsnog de stimulatie aan te vangen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

SUCCES

Geplaatst

Bedankt Keesje, maar ik kijk er wel van op. Normaal gesproken noemen de gyns het ook een cyste. Hij noemde het nu echt een follikel die er nog zit ( 14 mm) en dat deze niet zal uitgroeien tot een geschikte eicel om te gebruiken. Hij moest eigenlijk eerst weg. Maar we gaan het nu gewoon proberen en kijken op mijn 5e CD weer. Als die follikel er dan nog zit, wordt de poging evengoed afgeblazen. Omdat deze follikel dan gaat meegroeien, waardoor de andere follikels belemmerd worden in hun groei.

Is het dan nog steeds een cyste? Wel gek dat ze het dan deze keer niet gezegd hebben.

Maar toch bedankt Keesje.

Geplaatst

Hallo allemaal, even een middagje niet gekeken en wat staat er alweer een hoop gepost!!

Ben net wezen zwemmen met mijn zoon en bij thuiskomst ben ik misselijk!!!

Heb het idee dat t toch door die decapeptyl komt..., allerlei trek door elkaar heen van zoet en hartig...., en sinds gister steeds wat hoofdpijn.

In mn buik nog geen vol gevoel oid, zit nu op dag 5 dus dat is ook wel vroeg.

Ben zooooo benieuwd hoe ze groeien gezien ik nu meer Menopur spuit dan de vorige poging...!

Verder lekker aan het genieten van mijn vakantie, de weergoden zijn me goed gestemd, laat de rest ook voorspoedig gaan....

Ik heb geen ervaring met cystes dus kan daar niets zinnigs over zeggen.

Wat betreft het bloedprikken bij de FM is om de LH-waarde in het bloed te kunnen zien , wat wijst op of er een eisprong aan zit te komen, voor die tijd moeten ze natuurlijk een punctie doen. Vanaf een waarde van 8 gaan ze een punctie inplannen.

Bij mij ging het daar vorige keer mis, mn eisprong kwam heel snel na de pregnyl.

Een eisprong schijnt een kwestie te zijn van soms een uur....

Een mensenlichaam zit heel vernuftig in elkaar blijkt maar weer.

Lonneke en Eslief, volgens mij lopen wij een beetje gelijk op, hoe gaat het met jullie?

Welk protocol volgen jullie en wat spuit je?

Gast Shanna42
Geplaatst

Hoi Sonja, bij mij noemden ze het ook een cyste, 2 cm, ik moest doorgaan met de pil slikken en terugkomen voor een tweede uitgangsecho, toen was hij gelukkig weg en kon ik stoppen met de pil en starten met spuiten. Anders had hij hem aangeprikt.

Groeten van Shanna

Gast Shanna42
Geplaatst

Voortraject:

Aimee:Start ivf eind maart

Echo:

FM:

Jolan: 11 maart 2e

Punctie:

Terug plaatsing:

Testen:

Shanna: 24 maart

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden