Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Jolanda

Wat rot dat je ongesteld bent geworden. Kan me voorstellen dat jullie ff een break willen. ik heb gisteren eens zitten lezen over Dusseldorf. Daar zijn ze toch weer een stuk verder dan in Nederland om de behandeling te laten slagen. Biedt dan weer hoop kan ik me indenken.

Sterkte voor de komende tijd

Monique

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Wish

Ik bedoel dat die mannen geen hormonen hoeven te spuiten of punktie moeten te ondergaan. Dus op dat vlak hebben ze het makkelijk.

Die vent van mij is een en al stresskip en overbezorgd. Lief maar soms word ik er gek van. Hij ziet er erg tegenop om zijn ding te moeten doen en naar het andere ziekenhuis te gaan. Is niet zo'n held met in de stad rijden, maar hij zal toch wel haast maken denk ik ;-)

Succes met de Pregnyl spuiten vanavond.

@Kimmie

Laten we hopen dat het een innestelingsbloeding of iets anders onschuldigs is.

Afleiding is welkom he als je moet wachten. Maar wat suf van je schoonzusje.

Een vriendin van me had ook een berichtje achtergelaten op mijn Hyves met iets over de behandeling. Ik heb het snel verwijderd anders weet iedereen het straks en dat wil ik niet. Schrijf er ook niks over in mijn www of blog. Als het lukt en ik kom ook die 3 maanden een keer door ga ik het pas van de daken schreeuwen, maar niet eerder. Niet netjes van ze hoor. Heb je het gezegd?

groetjes

Monique

Geplaatst

Het was een enkel streepje, en daar is het bij gebleven dus zal wel onschuldig zijn!

Ja heb het wel gezegd ja, ze snapte het wel een beetje geloof ik. Maar ze deed ook beetje alsof haar neus bloedde. Ik heb het nog zo gezegd dat wij het stil houden!

Dus hopelijk is de boodschap duidelijk overgekomen.

Vanmorgen erge buikpijn, nu helemaal niets meer. Maar net lekker me koppie leeg gemaakt, denkt dat dat ook veel scheelt!

Geplaatst

Hoi meiden,

Kimmie, wat vervelend zeg van je schoonzus.

Ik heb inderdaad ook gehad dat iemand op mijn hyves iets over de behandeling schreef. Ik heb toen ook gelijk mijn bericht verwijderd.

Mijn naaste familie en beste vrienden weten allemaal wel hoe het zit, maar niet de hele wereld hoeft het te weten.

Bedankt dat ik mijn vragen bij jullie mag afvuren.

Ik ben namelijk benieuwd hoe het in zijn werk gaat, mochten wij overstappen naar Dusseldorf of een ander ziekenhuis.

* Krijg je alle onderzoeken etc. weer opnieuw?

* Kun je snel terecht in Dusseldorf als je belt voor een afspraak?

* Wij lopen nu in Ede gecombineerd met Nijmegen en ik weet niet of daar de mogelijkheid bestaat om de behandeling te combineren met Dusseldorf? Dat zij dus de echo's doen en in Dusseldorf de punctie en terugplaatsing. We zitten namelijk te denken aan AH, omdat het erop lijkt dat alles goed gaat behalve de innesteling.

Hoe hebben jullie dit aangepakt toen jullie overgingen naar een ander ziekenhuis?

Ik vind het namelijk best spannend om over te gaan naar een ander ziekenhuis. Het is dan toch allemaal wel weer vreemd en zo. Als we nu de artsen spreken voelt het allemaal zo vertrouwd.

Lala en sharon, heel veel succes morgen met de punctie!!!

Maris, ik hoop dat jullie hetzelfde gegund is als jullie vrienden. Veel succes morgen met de uitgangsecho.

Wish, heel veel succes vrijdag met de punctie!!

Monique, veel succes morgen met je 1e fm.

Ik hoop dat ik zo iedereen een beetje gehad hebt en zoniet dan mijn excuses. Ik ben er door de teleurstelling er niet helemaal bij.

Liefs Jolan

Geplaatst

Jolan,

ik heb 1 bloedonderzoek moeten doen in Düsseldorf, en dan de verplichte HIV test.

Maar dat was t. Denk dat t heel erg verschilt van persoon tot persoon.

Verder hebben wij ervoor gekozen om alles in Düsseldorf te laten doen, omdat het kwa tijd niks uitmaakt, was allebei ongeveer 50-60 minuten rijden.

Je kunt vrijwel meteen terecht in DD. Dr.Scholtes is een Nederlandse arts die in Duitsland werkt. Hij heeft dan ook alle nederlandse patienten onder zijn hoede daar. Hij is nu even op vakantie, maar zijn assistente is er wel (Irma Hoestland), en anders kun je altijd het formulier op de site van hun gebruiken om contact te zoeken.

Het enige dat meer tijd kost is het regelen van de verzekering en alle papieren van het ziekenhuis die kant op krijgen.

Je kunt altijd een consult aanvragen voor een 2nd opinion. Maar neem dan wel alle gegevens mee, of stuur ze van te voren op, scheelt een hoop!

Succes in ieder geval, en dank je! Ik zal morgen even een berichtje achterlaten hier.

Groetjes en nogmaals succes,

Angela

Geplaatst

Hoi Angela,

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb nog even een paar vraagjes als je het niet erg vindt? Anders moet je het aangeven hoor!

Liep je eerst ook in een ander ziekenhuis? Zo ja, waarom ben je overgestapt. Hoeveelste behandeling is dit trouwens voor jou? Ik zal het misschien wel ergens gelezen hebben, maar ik weet het niet meer?

Hoe gaat het precies in zijn werk met de verzekering. Leggen ze dat ook uit in Dusseldorf, of moet je voor dat je het gesprek hebt in Dusseldorf al een aanvraag bij je verzekering hebben ingediend?

Weet je of een ziekenhuis moeilijk kan doen om jouw gegevens mee te geven zodat je een 2nd opinion kunt aanvragen of is een ziekenhuis verplicht om deze gegevens aan jou mee te geven als je erna vraagt?

Sorry dat ik zo'n hoop vragen hebt. Maar op dit gebied ben ik nog een leek.

Alvast bedankt.

Liefs Jolan

Geplaatst

Jolan Ik krijg geen onderzoeken meer alleen bij de laatste fm moeten wij nog weer bloedprikken op hiv omdat die uitslagen maar een week geldig zijn in duitsland.

Wij hebben er wel voor gekozen om in combi met Enschede te doen omdat DD toch anderalf tot twee uur rijden is voor ons. En Enschede zijn we met een dik half uur. Of Ede samen werkt met hun zou ik gewoon even navragen.

Wij hebben bij het gesprek ter afsluiting van de vorige poging aangegeven dat we graag de punctie en tp in DD wilden en zij gaf ons groot gelijk, omdat dit de laatste poging is wat vergoed word.

In DD is geen wachtlijst dus waarschijnlijk kan je direct terecht.

Ik vind het ook heel spannend om straks de punctie in een ander ziekenhuis te doen, maar ik heb alle vertrouwen in DD.

Geplaatst

Wij zaten eerst in Veldhoven/Eindhoven. Waar we in Eindhoven echt een nummer waren (daar werd t lab-werk en tp gedaan).

Ons ziekenhuis(veldhoven) deed er helemaal niet moeilijk over om de gegevens op te sturen. En ze zijn het verplicht, het zijn JOUW gegevens.

Het is onze laatste poging. We wilden er alles uit halen wat er uit te halen valt, en mede daarom zijn we naar Düsseldorf gegaan.

Verzekering is ook verschillend. Ze mogen het niet weigeren, maar wel maximeren tot het bedrag dat in Nld vergoed wordt. Dus uiteindelijk moeten we zelf ook iets bijdragen aan de kosten van DD. Vraag even goed na wat ze aan informatie willen, dat verschilt namelijk ook per verzekering. Je moet dit echt navragen bij je verzekering en dan doet dr.S er helemaal niet moeilijk over om t in te vullen, of aan te vullen, maar eerst richting verzekering, anders wordt je met kluitje t riet ingestuurd, en ben je (net als wij) 2 maanden bezig om de verzekering te regelen.

Meer vragen? Laat maar komen hoor!

Geen punt!

Groetjes,

Angela

Geplaatst

Voortraject:

Elvira: Start pil in maart

Heids: Start eind maart met Progynova (cryo tp)

Paula: 2 april start Gonal F

Mariska: 5 april start puregon.

MarMira: rond 24 maart start Gonald F / Cetrotide

Ddhh: 25 maart Start Deca

Sonja: 28 maart Start Deca

Schattie: 30 maart start Deca start 1 april Puregon

Echo:

Mariska: 1 april

Aimee: 1 april (start Gonal)?

FM:

Mo_Nique: 1 april 1e

Sophie: 3 april 2de

Schattie: 7 april 1e

Paula: 11 april 1e

Mariska: 14 april 1e

Punctie:

Suus77: 31 maart

Surinails: 31 maart

Lala: 1 april

Sharon:1 april

Wish: 2 april

Schattie: 10 april?

Terugplaatsing:

KayKay: 11 maart 2 cryo's (op 23 maart ongesteld geworden)

Eslief:19 maart (1 embryo)

Vanessa: 19 maart 1 cryo's (twee hebben het ontdooien niet doorstaan)

Sannie: 20 maart (2 embryo's)

Nath82: 22 maart (2 embryo's)

Sandra: 25 maart (2 embryo's)

Kimmie: 27 maart (1 embryo)

Pippe: 31 maart (1 embryo)

Suus77: 2 april

Testen:

Annema: 30 maart

Lonneke: 1 april

Eslief: 2 april

Jolan: 2 april

Vanessa: 4 april

Nath82: 5 april

Sandra: 8 april

Kimmie: 10 april

Pippe: 17 april

@lala en sharon veel succes met de punctie morgen

@jolan dikke knuffel, sterkte met dit verlies en de verwerking ervan

@pippe, hoe voelt het nu? ging het goed vandaag?

@maris succes morgen met je uitgangsecho...de ivf arts zei dat de misselijkheid een darm virus kon zijn

@annema en lonneke gefeliciteerd meiden met jullie positieve test, daar krijg je hoop van

wij zijn vandaag voor de eerste fm geweest. En links zaten er 4 eitjes en rechts 6. De ivfarts was zeer tevreden. De cystes laten ze zitten, ik word pas geopereerd als ik er last van ga krijgen. Ben best opgelucht dat er daarbinnen wel wat gebeurd in ieder geval. Zaterdag moeten we voor de 2de fm.

Geplaatst

Sophie wat goed 10 stuks ik hoop dat ze zaterdag mooi gegroeid zijn en dat je volgende week de punctie zal hebben.

Het heerst wel die virussen.

Jolan wij moesten een plan van aanpak van DD opsturen naar de menzis en daaruit maakten zij het bedrag op wat ze vergoeden.

En een ziekenhuis mag niet moeilijk doen om jou gegevens want zij moeten ze mee geven.

Lala en Sharon heel veel succes morgen met de punctie (volgens mij had ik dit al gedaan maar misschien brengt het geluk haha)

Geplaatst

ja maris ik weet niet hoe dat verder gaat, we zien het wel zaterdag...vind het wel spannend allemaal

suus en surinails hoe is de punctie vandaag gegaan?

Geplaatst

Tuurlijk is het spannend vind ik ook elke keer. Ik zit me nu ook vanalles in mijn hoofd te halen dat morgen de echo niet goed is. Waar ik het vandaan haal weet ik niet, want hij is elke keer goed geweest, maar elke poging is weer anders als de vorige.

Geplaatst

Hee Dames!

We zijn terug uit Genk. De terugplaatsing is een feit! Het is ons allemaal 100% meegevallen en onze ervaring in Genk is best positief! Nu is het afwachten en de natuur zijn werk laten doen. Wij hebben vandaag ook gehoord welke kwaliteit de embryo's waren. We hadden er 2 van 10/10 en 1 van 9/10, Ze waren goed aan het delen. Alleen die van 9 liep iets achter.

Jolan, sterkte,.. Was een klote nieuws zeg...

Suus en Surinails, hoe gaat het met jullie? Is de punctie goed gegaan?

Sophie, mooi die 10 follikels! Hopen dat er ook mooie eitjes inzitten!

Maris, succes met de echo, ik heb er alle vertrouwen in! :-)

Geplaatst

Voortraject:

Elvira: Start pil in maart

Heids: Start eind maart met Progynova (cryo tp)

Paula: 2 april start Gonal F

Mariska: 5 april start puregon.

MarMira: rond 24 maart start Gonald F / Cetrotide

Ddhh: 25 maart Start Deca

Sonja: 28 maart Start Deca

Schattie: 30 maart start Deca start 1 april Puregon

Echo:

Mariska: 1 april

Aimee: 1 april (start Gonal)?

FM:

Mo_Nique: 1 april 1e

Sophie: 3 april 2de

Schattie: 7 april 1e

Paula: 11 april 1e

Mariska: 14 april 1e

Punctie:

Suus77: 31 maart

Surinails: 31 maart

Lala: 1 april

Sharon:1 april

Wish: 2 april

Schattie: 10 april?

Terugplaatsing:

KayKay: 11 maart 2 cryo's (op 23 maart ongesteld geworden)

Eslief:19 maart (1 embryo)

Vanessa: 19 maart 1 cryo's (twee hebben het ontdooien niet doorstaan)

Sannie: 20 maart (2 embryo's)

Nath82: 22 maart (2 embryo's)

Sandra: 25 maart (2 embryo's)

Kimmie: 27 maart (1 embryo)

Pippe: 31 maart (1 embryo)

Suus77: 3 april

Testen:

Annema: 30 maart

Lonneke: 1 april

Eslief: 2 april: zwanger

Jolan: 2 april

Vanessa: 4 april

Nath82: 5 april

Sandra: 8 april

Kimmie: 10 april

Pippe: 17 april

Vandaag de punctie gehad was zeer pijnlijk, er waren in het totaal 11 eicellen, morgen horen we hoeveel er bevrucht zijn,ik hoop veel dan hebben we weer wat pogingen te gaan.

Groetjes suus

Geplaatst

suus 11 eicellen mooie oogst...wat vond je er pijnlijk aan wat voelde je? kan ik me alvast geestelijk voorbereiden op volgende week

pippe fijn dat er nog cryo's zijn, de rest gaan ze invriezen? nu 2 lange slopende weken, sterkte tijdens deze wachtweken

Geplaatst

Dank je wel dames ik hoop ook dat het morgen allemaal mooi rustig is en dat ik maandag met de puregon mag starten.

Sophie elke punctie is weer anders dus ik zou het gewoon volgende week over mij heen laten komen.

Geplaatst
Hoi allemaal,

Mart had het er ook al over in het topic Wie start er in maart/april om een nieuw topic te kunnen starten.

Nou, ik ga hier dan maar het topic starten in maart plaatsen en wacht wel af of er een lijstje gaat komen.

Op alfabetische volgorde het lijstje maken net als in het andere topic?

Omdat mijn naam met een W begint durf ik mezelf wel als eerste op het lijstje te zetten.

Wish: 3de Icsi, Start 3-3 met Deca.

Hai,

Ik ben nieuw op de site en het is voor mij allemaal nog niet zo bekend.

Ben zelf net weer begonnen met mijn 2de cryo poging. Vind het allemaal spannend!!!!

maar ben blij dat er een site bestaat waar je je kan uiten.

groetjes,

Elfrieda

Geplaatst

Mo_Nique,

Dank je, de Pregnyl zit er in!

Precies om 21.45uur gespoten, viel me deze keer reuze mee. Heb het super langzaam ingespoten. Haha!

Jolan,

-Wij zijn overgestapt van Eindhoven naar Geertgen, in Eindhoven een gesprek gehad waar we niet tevreden over waren en gezegd dat we na de 2de poging naar Geertgen zouden gaan.

-Geen onderzoeken meer hoeven doen bij Geertgen.

-Bij Catharina gevraagd of ze onze informatie van de 2 icsi pogingen aan Geertgen door gaven.

-Intake gesprek gehad bij Geertgen en er is geen wachtlijst.

Succes met het maken van je keuze!

Geplaatst

Lala en Sharon,

Kom op meiden, jullie kunnen het!!

Succes.

Maris,

Alles zal wel goed zijn morgen, maak je niet te druk hierover.

Hoe laat moet je er zijn?

Geplaatst

Elfrieda,

Welkom op dit geweldige forum!!

Hoe ver ben je in het cryo traject?

Spannend is het he!

Praktische tip:

Als je op Snel Reag. drukt kun je meteen een bericht typen en na het typen druk je weer op snel reageren.

Geplaatst

]Citaat van Ferti-Magazine:

Eén van de makkelijkste methode om een indruk te verkrijgen van de uterusreceptiviteit is het meten van de dikte van het baarmoederslijmvlies met behulp van echoscopisch onderzoek (zie foto). Uit studies is gebleken dat de meest optimale dikte van het baarmoederslijmvlies 7-13 mm is. Een te dun of te dik baarmoederslijmvlies leidt tot vermindering van de kans op innesteling van het embryo.

Gewoon ff ter info.

Het was me al uitgelegd dat het bms minimaal 7 mm moest zijn om een innesteling te optimaliseren.

Maar te dik is ook niet goed.

Ik vroeg mezelf af hoe dik het baarmoederslijmvlies het beste kon zijn voor tp.

Toen dacht ik, ach ik zet het maar hier neer dan weet iedereen dit meteen.

Of wisten jullie dit al?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden