Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey lady's,

10 goede eicellen, waarvan er 5 goed zijn bevrucht.

Maandag mogen we bellen hoeveel embryo's er daadwerkelijk zijn ontstaan en hoeveel cellen ze hebben.

Dinsdag is de Tp, omdat er maandag geen gyn werkzaam is.

We hebben natuurlijk meteen gevraagd of dat dit dan geen kwaad kan.

Nee, dat kan niet was het antwoord anders hadden we het zo echt niet gedaan.

Ze doen er alles aan om zoveel mogelijk paren gelukkig te maken.

Stom van ons om daar aan te gaan twijfelen, maar goed vragen staat vrij.

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Surinails,

We zitten op dit moment ongeveer in hetzelfde schuitje.....

Jij weet morgen meer, ik duim voor je!!!

Geplaatst

dank je wel, ik ben zo gespannen. Ik ga nu zo maar eerst even lekker onder de douche, van middag een feestje.

Ik houd jullie op de hoogte.

Liefs Surinails

Geplaatst

ah surinails wat slopend nu zeg....sterkte met wachten

wish mooi zeg 5 bevrucht

maris wel mooi zeg dat het zo verbetert is..mijn man drinkt ook al weken niet voor beter zaad en geen sigaretten meer, multivitaminen..hopelijk heeft dat het iets verbetert..ach we zijn al blij als er evenveel levende zaadjes zijn als eicellen hihi.

vandaag hebben we de 2de fm gehad. En er waren 12 eitjes 6 aan iedere kant..en ze zagen er goed uit. Maandag weer en dan woe of do de punctie. Dat horen we maandag. Het bloedprikken was een drama weer. De ivf arts heeft moeten prikken, want de verpleegkundige lukt het niet.

Geplaatst

Voortraject:

Elvira: Start pil in maart

Heids: Start eind maart met Progynova (cryo tp)

Paula: 2 april start Gonal F

Mariska: 5 april start puregon.

MarMira: rond 24 maart start Gonald F / Cetrotide

Ddhh: 25 maart Start Deca

Sonja: 28 maart Start Deca

Schattie: 30 maart start Deca start 1 april Puregon

Echo:

FM:

Mo_Nique: 4 april 2e

Sophie: 5 april 3de

Aimee: 6 april 1e

Schattie: 7 april 1e

Paula: 11 april 1e

Mariska: 14 april 1e

Punctie:

Sophie: 7 of 8 april

Schattie: 10 april?

Terugplaatsing:

KayKay: 11 maart 2 cryo's (op 23 maart ongesteld geworden)

Eslief:19 maart (1 embryo)

Vanessa: 19 maart 1 cryo's (twee hebben het ontdooien niet doorstaan)

Sannie: 20 maart (2 embryo's)

Nath82: 22 maart (2 embryo's)

Sandra: 25 maart (2 embryo's)

Kimmie: 27 maart (1 embryo)

Pippe: 31 maart (1 embryo)

Lala: 3 april

Suus77: 3 april

Surinails: 4april

Sharon: 4 april

Wish: 5 april (als het goed is)

Testen:

Annema: 30 maart

Lonneke: 1 april

Eslief: 2 april

Jolan: 2 april

Vanessa: 4 april

Nath82: 5 april

Sandra: 8 april

Kimmie: 10 april

Pippe: 17 april

Sharon: 17 april

Wish: 18 april (als het goed is)

Geplaatst

Voortraject:

Elvira: Start pil in maart

Heids: Start eind maart met Progynova (cryo tp)

Mariska: 5 april start puregon.

MarMira: rond 24 maart start Gonald F / Cetrotide

Ddhh: 25 maart Start Deca

Sonja: 28 maart Start Deca

Schattie: 30 maart start Deca start 1 april Puregon

Echo:

FM:

Mo_Nique: 4 april 2e

Sophie: 5 april 3de

Aimee: 6 april 1e

Schattie: 7 april 1e

Paula: 11 april 1e

Mariska: 14 april 1e

Punctie:

Sophie: 7 of 8 april

Schattie: 10 april?

Terugplaatsing:

KayKay: 11 maart 2 cryo's (op 23 maart ongesteld geworden)

Eslief:19 maart (1 embryo)

Vanessa: 19 maart 1 cryo's (twee hebben het ontdooien niet doorstaan)

Sannie: 20 maart (2 embryo's)

Nath82: 22 maart (2 embryo's)

Sandra: 25 maart (2 embryo's)

Kimmie: 27 maart (1 embryo)

Pippe: 31 maart (1 embryo)

Lala: 3 april (2 embryo's)

Suus77: 3 april

Surinails: 4april

Sharon: 4 april

Wish: 6 april (als het goed is)

Testen:

Annema: 30 maart

Lonneke: 1 april

Eslief: 2 april

Jolan: 2 april

Vanessa: 4 april

Nath82: 5 april

Sandra: 8 april

Kimmie: 10 april

Pippe: 17 april

Sharon: 17 april

Wish: 18 april (als het goed is)

Geplaatst

Sophie,

Dat is geweldig, 12 follikels!!

2de paasdag je allerlaatste Fm, en dan eitjes 'rapen'!! :gekruiste vingers 2

Geplaatst

Heb gelezen dat Nath ook groen gemaakt mag worden.

Zal haar eens een pb sturen zodat ze de eer heeft om dit zelf te kunnen doen.

:wav: Nogmaals van harte Nath!!!!

Geplaatst
Sophie,

Dat is geweldig, 12 follikels!!

2de paasdag je allerlaatste Fm, en dan eitjes 'rapen'!! :gekruiste vingers 2

haha ja wel toepasselijk deze tijd....gelukkig hoeven ze geen eieren te zoeken bij mij :)

nath gefeliciteerd met je positieve test, (zit al beetje met het wachtbankje april mee te lezen, hoop zo dat wij ook plaats mogen nemen!!)

Geplaatst
ja vandaag tussen 12 en 3 worden we gebeld over hoe het met de deling is gegaan en dan morgen de terugplaatsing dus ben benieuwd.... De gonal is dus ook niet fijn echt klote voor je ik vond de puregon makkelijker spuiten dan de deca eigenlijk

Ja de Gonal F ging gister prima hoor!

Zag er alleen tegenop.

Heb idd meer last van de Decapeptyl dan de Gonal F.

Hoe was het telefoontje?

Xxx

Geplaatst

Dat zijn goede paasberichten! @wish, ik heb van de week dezelfde vraag gesteld! Echt zo van uh...als de tp nou eens op een zondag uitkomt, doen jullie het dan ook? Nee dus, hier 'zorgen' ze ervoor dat je dus niet op een zondag uitkomt.

Ff over het topic Mannen en ICSI. Die van mij doet er tot mijn spijt niet veel aan. Hij blijft gewoon roken (echt te veel) en eten zonder wijn gebeurd nooit! Nou is het een Fransman maar dat vind ik geen enkel excuus. Had voorgesteld om samen te stoppen, op advies van de gyn. Resultaat, ik gestopt, hij nog steeds de stoomboot.

Vaak heb ik het met hem over 'onze' ICSI site en hoe iedereen ermee omgaat.

Vind het echt heel lief dat sommige partners zelf hun vrouw/vriendin spuiten. Nou niet dat dit mijn favo onderdeel van de dag is maar je doet het tenminste met z'n tweeen. Hij kan niet zo goed tegen naalden.. bij het laatste bloedonderzoek is ie echt ko gegaan. Ik moest hem naar huis rijden!!! Om 19.30 komt prikjuf en dan kijkt manlief strak naar buiten of gaat ff boven zitten...Misschien denken jullie nu wel van 'waar is die' mee bezig... En soms denk ik dat zelf ook. Maar zijn vader is vorig jaar overleden aan kanker, slechts 52jaar. Sindsdien runt mijn vriend het familiebedrijf (met tegenzin) en dat vreet enorm aan hem. En mij ook. Hij wil er eind juni mee stoppen maar dat weet de rest van de familie nog niet. Aangezien het echt een bedrijf van generaties is,vindt hij het heel moeilijk om te zeggen. Maar ja, ik denk maar zo, we moeten allemaal werken maar doe het wel met plezier. Ben zelf niet zo'n traditie mens, maar een positieve genieter!! Dus meiden.. maak me niet te jaloers he met die kopjes thee die gebracht worden;)

Geplaatst
Ja de Gonal F ging gister prima hoor!

Zag er alleen tegenop.

Heb idd meer last van de Decapeptyl dan de Gonal F.

Hoe was het telefoontje?

Xxx

haha hier ook maar even dan weten de andere meiden het hier ook

ze had goed nieuws voor ons er waren er 7 van de 9 gaan delen dus helemaal top.. ze kon nog niet zeggen van welke kwaliteit dat horen we morgen om 12 uur dan hebben we de terugplaatsing en dan de beruchte 2 weken wachten haha gewoon heel veel plannen

Geplaatst

Aimee,

Ik wil je vanuit het koude Nederland een hele dikke welgemeende knuffel geven!

:hugg:

Iedereen ervaart dit traject op een andere manier en gaat er op zijn/haar eigen manier mee om.

Als er een punctie aan zit te komen doen ze dit echt wel op zondag of nu met pasen, dit kan echt niet uitgesteld worden.

Maar een eicel bevruchten kan misschien wel uitgesteld worden zodat de tp wat later plaats kan vinden. Denk dat het zo bij alle ziekenhuizen wel zal gaan.

Sharon,

Joepie, helemaal geweldig!!

Hoeveel laten jullie er terug plaatsen?

De rest kan hopelijk :smiley_freezing: de kou in.....

Geplaatst

Aimee ik ken je niet zo heel goed, maar kan me voorstellen dat je je verhaal even kwijt moet. Ik ben idd heel trots op mn ventje dat ie mij spuit. Maar je hebt er ook niks aan als je man elke keer knockout gaat! Wel heel heftig hoor om de ICSI te doen terwijl het thuis niet echt rustig is!!!

Waar in Frankrijk woon je ergens?

Groetjes en succes!

Paula.

Geplaatst

Dames,

Met mezelf afgesproken dat ik 1 keer per dag (s´avonds) op het forum kom.

Het loopt vind ik zelf een beetje uit de hand..... :lamo:

Niet dat ik het niet leuk vind, maar gewoon ff wat meer rust in m´n koppie!

Geplaatst
Dames,

Met mezelf afgesproken dat ik 1 keer per dag (s´avonds) op het forum kom.

Het loopt vind ik zelf een beetje uit de hand..... :lamo:

Niet dat ik het niet leuk vind, maar gewoon ff wat meer rust in m´n koppie!

Als je daar meer rust mee krijgt Wish zeker doen!

Ik merk dat ik ook ergggg vaak kijk.

Geplaatst

@Surinails

5 bevrucht is mooi. Ik hoop dat ze goed delen.

@Sophie

Mooi verdeeld met je eitjes. Zou ook een mooie score zijn he met 12 stuks.

Nog een paar daagjes doorgroeien en een stapje verder.

@Sharon

Succes morgen met de tp. Lijkt me een bijzonder moment. Wel heel mooi dat er 7 eitjes bevrucht zijn.

@Nath

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

@Wish

Mooi ook 5 bevruchte eiers. Wat spannende periode gaat er komen!!!

Als jij behoefte hebt minder op het forum te zijn, moet je jezelf zeker die ruimte geven. Ik ken je nog maar kort maar volgens mij wil je het liefste iedereen persoonlijk aanhoren en een hart nonder de riem steken. Een forum kan je enorm opslokken en het moet geen last worden. Je zit hier tenslotte ook voor jezelf he! Doe lekker rustig aan en iedereen weet hier dat je toch wel meeleeft met ons allen

@Aimee

Mijn man laat zijn emoties e.d. wel weten, maar ja niet iedereen is daar open in. Kun je iemand niet kwalijk weten al is het soms moeilijk. Mijn man zal niet niet lezen ofzo over icsi, zoals ik wel deed. Hij vraagt het aan mij en als ik het niet weet, vraag ik hiet weer aan een ander. Vind ik wel een beetje jammer, want ook hij moet toch een beetje weten wat het inhoudt. Denk gewoon dat ieder mens anders is wat emoties betreft dus ook hierin. Dat je man ook nog eens veel aan zijn hoofd heeft met het bedrijf zal ook wel meespelen.

Knap van jullie dat jullie toch voor julliezelf kiezen en met het familieberdrijf willen stoppen. Kan me voorstellen dat dat weerstand geeft, maar je moet het wel met plezier kunnen runnen en niet als verplichting. Wij hebben ook een eigen bedrijf maar gaan er toch vanuit dat mijn zoon zijn eigen carriere uitstipppelt.

Over mannen. Mijne is altijd al lief maar de eerste dagen van het spuiten overbezorgd. Nu iets minder nu hij merkt dat het goed gaat. Hij loopt wel een beetje te stressen. Zeker na het vage gedoe met de 1e fm donderdag. Hij is bang dat het niet gaat gebeuren. Aan de andere kant wilt hij al voor babyspullen kijken.

Ik vind het wel lief dat er partners zijn die spuiten, maar daar hebben wij niet eens over gesproken. Voor ons was zonder woorden eigenlijk al gepland dat ik dat zelf zou doen en ik zou het ook niet anders willen.

Lieve allemaal. Ik vind dit een fijn forum en wens jullie een heel fijne pasen toe! Ik hoop dat wij morgen meer zekerheid en zeker meer hoop krijgen na afgelopen donderdag. Als afleiding zijn we vandaag lekker wezen shoppen. Ben eindelijk geslaagd voor kleren voor de bruilfoft van vrienden waarvoor ik ceremoniemeester ben. Minder is dat ik, waarschijnlijk met passen, een oorbel ben verloren die ik van mijn zoon afgelopen kerst kreeg. Baal daar enorm van en schoot vanavond toen ik er achter kwam ineens enorm uit mijn slof. Ik ga vandeweek die winkels ff bellen in de hoop dat het is gevonden.

Liefs

Monique

Geplaatst

SHARON: al telefoon gehad?

IN IEDER GEVAL HEEL VEEL SUCCES MEID!

Paula.

Geplaatst
SHARON: al telefoon gehad?

IN IEDER GEVAL HEEL VEEL SUCCES MEID!

Paula.

dankjullie wel!!!

vind het wel een vreemd idee hoor want theoretisch gezien ben ik vanaf vanmiddag zwanger vanavond lekker bij moeders eten en zodadelijk even koffie drinken bij opa en oma dus dag is goed gevuld haha wachtdag 1

Geplaatst

Vrolijk Pasen!!!

Thanks voor alle lieve woorden. Het moest er gewoon ff uit. Mannen zullen het ook wel anders ervaren als wij vrouwen, maar vind zoveel steun hier bij jullie. En ben steeds zo benieuwd hoe iedereen er zich doorheen sleept. Elke dag opnieuw met zijn allen in de achtbaan en hopen dat we de finish halen. Ik vind dit forum een heerlijke uitlaatklep, hier hoef je niet zoveel uit te leggen en krijg je zo'n enorm groot hart onder de riem gestoken. Wil ook niet iedereen in onze vriendenkring er mee 'lastig' vallen en met hun vooral een happy time doorbrengen. Dus op naar de Paashaas!!

@wish: neem je tijd!! (maar we zullen blijven duimen voor je;)

@paula: 15km buiten Saumur (maine et loire) tussen de wijn en de kastelen!

Geplaatst

Vanmorgen voor de 2e fm geweest. Na het vage verhaal van donderdag was ik toch reuze zenuwachtig en heb ik slecht geslapen. Pa na een uur wachten waren we aan de beurt.

Links zaten 4 follikels van 17,14, 6 en 3 mm, maar rechts zat NIKS. Helaas GEEN ICSI voor ons deze maand. Ik heb gevraagd naar IUI, bedankt voor de tip hier op t forum, en dat gaat donderdagochtend gebeuren. Niet geschoten is altijd mis nietwaar. De arts neemt zelf contact op met R'dam voor de volgende poging. Dan zal de dosis waarschijnlijk hoger zijn. Misschien dat het amper hebben van bijwerkingen al een bad omen was. over de reden van donderdag en de lage score in het algemeen, was de reactie dat ik gewoon een rare meid ben. Oftewel hij weet het ook niet.

We balen enorm,. Houden het erop dat het uitstel is en geen afstel en we zijn in ieder geval niet onze poging kwijt, maar na alle ellende afgelopen jaren zitten we zo hard op iets positiefs te wachten.

@Sharon

Eigenlijk ben je ook een beetje minizwanger he! Nu hopen dat je over twee weken superzwanger bent.

@Aimee

Ik ben ook blij met het forum hoor.

Geplaatst

oh nee he monique wat onwijs balen..

maar waar zijn dan die 'cystes' gebleven dan zijn die verdwenen??

hopelijk gaat de iui toch nog wat moois opleveren

Geplaatst

Weet jij het nog? Ik snap er geen snars van. Kon nu met moeite wel de eierstok zien en daar zat niks in. En verder was er niks bijzonders te zien. Dus die van vandeweek zat zowiezo fout, maar t as ook niet wat ik hoopte

Geplaatst
Vanmorgen voor de 2e fm geweest. Na het vage verhaal van donderdag was ik toch reuze zenuwachtig en heb ik slecht geslapen. Pa na een uur wachten waren we aan de beurt.

Links zaten 4 follikels van 17,14, 6 en 3 mm, maar rechts zat NIKS. Helaas GEEN ICSI voor ons deze maand. Ik heb gevraagd naar IUI, bedankt voor de tip hier op t forum, en dat gaat donderdagochtend gebeuren. Niet geschoten is altijd mis nietwaar. De arts neemt zelf contact op met R'dam voor de volgende poging. Dan zal de dosis waarschijnlijk hoger zijn. Misschien dat het amper hebben van bijwerkingen al een bad omen was. over de reden van donderdag en de lage score in het algemeen, was de reactie dat ik gewoon een rare meid ben. Oftewel hij weet het ook niet.

We balen enorm,. Houden het erop dat het uitstel is en geen afstel en we zijn in ieder geval niet onze poging kwijt, maar na alle ellende afgelopen jaren zitten we zo hard op iets positiefs te wachten.

@Sharon

Eigenlijk ben je ook een beetje minizwanger he! Nu hopen dat je over twee weken superzwanger bent.

@Aimee

Ik ben ook blij met het forum hoor.

Wat klote voor je man nu idd maar hopen dat je nog door kan voor de iui en net wat je zegt je bent nog niet de poging kwijt

hier alles top ben de trotse eigenaar van een 1 verse emmy we hadden 4 x a kwaliteit van de 7 dit was uniek zei ze dus onze dag kan niet meer stuk dus 1 lekker binnen en 3 in de vriezer fijne dag nog allemaal moet nu weer naar de andere oma haha

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden