Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Moest ff bijkomen van de afgelopen dagen. Heb geprobeerd het lijstje aan te passen maar krijg het niet voor elkaar, sorry hoor! @Wish, wat een goed resultaat!!! En nu maar duimen!!!

Mijn punctie wordt niet in dezelfde kliniek uitgevoerd als het hele voortraject van spuiten en controles. Daarom moesten we afgelopen woensdag naar Nantes, zo'n 1.5uur rijden, voor een intake gesprek. In Frankrijk ligt het gemiddelde aantal follikels op 8 die aangeprikt kunnen worden. Als alles goed gaat worden er dan 2 terug geplaatst en de rest (als die er zijn;) ingevroren. Alles gebeurd onder algehele narcose. Vind ik wel zo fijn omdat ik met zoveel stress wel eens een epileptische aanval kan krijgen. En dat wil ik dus niet als ik daar in mijn blote kont op de tafel ga liggen!! Helemaal gerust gesteld dus. Na alle uitleg meteen door naar de anestehsist. Dus nu staan we ingepland voor de week van 12 april. Eerste fm op 6 april.

Gister dus voor controle echo en kreeg groen licht voor Gonal. Dus nu 2 spuiten per keer, ene kant Deca en de andere Gonal. Heb echt last als Deca gespoten wordt, vind het enorm branden tijdens het spuiten. Herkent iemand dit? Van de Gonal geen pijn maar daarna ben ik doodmoe en wordt enorm emotioneel. Echt een Niagara waterval,en mijn lieve vriend maar zakdoekjes halen;)

Dat was het dan weer, de prikjuf komt over een uurtje dus ga ff koken voordat ik ook daar te moe voor ben. Succes iedereen!!!

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sophie,

Succes morgen, dat ze maar goed gegroeid zijn!

Aimee,

Ik zal de Fm aanpassen. Verder nog iets wat je in het lijstje wil vermelden?

Onder algehele narcose? Jee, dat vind ik persoonlijk toch heel wat hoor.

Als ik echt ontzettende pijn zou hebben ondanks de pijnstilling dan zou ik het overwegen, maar goed overal gaat het anders.

Wat betreft de Deca, een kwartiertje uit de koeling en evt. tussen je handen wat opwarmen en dan heeeeel langzaam erin spuiten.

Dan voel je zo wat niks van hoor.

Geplaatst

Voortraject:

Elvira: Start pil in maart

Heids: Start eind maart met Progynova (cryo tp)

Paula: 2 april start Gonal F

Mariska: 5 april start puregon.

MarMira: rond 24 maart start Gonald F / Cetrotide

Ddhh: 25 maart Start Deca

Sonja: 28 maart Start Deca

Schattie: 30 maart start Deca start 1 april Puregon

Echo:

FM:

Sophie: 3 april 2de

Mo_Nique: 4 april 2e

Aimee: 6 april 1e

Schattie: 7 april 1e

Paula: 11 april 1e

Mariska: 14 april 1e

Punctie:

Schattie: 10 april?

Terugplaatsing:

KayKay: 11 maart 2 cryo's (op 23 maart ongesteld geworden)

Eslief:19 maart (1 embryo)

Vanessa: 19 maart 1 cryo's (twee hebben het ontdooien niet doorstaan)

Sannie: 20 maart (2 embryo's)

Nath82: 22 maart (2 embryo's)

Sandra: 25 maart (2 embryo's)

Kimmie: 27 maart (1 embryo)

Pippe: 31 maart (1 embryo)

Lala: 3 april

Suus77: 3 april

Surinails: 4april

Sharon: 4 april

Wish: 5 april (als het goed is)

Testen:

Annema: 30 maart

Lonneke: 1 april

Eslief: 2 april

Jolan: 2 april

Vanessa: 4 april

Nath82: 5 april

Sandra: 8 april

Kimmie: 10 april

Pippe: 17 april

Sharon: 17 april

Wish: 18 april (als het goed is)

Geplaatst

Paula,

Voor jou vandaag DE dag om met de Gonal te mogen beginnen.

Succes, het is een goed naaldje om te prikken. Lekker dun en scherp!

Geplaatst

@Annema

Waar een ander zou klagen bij zwangerschapskwaaltjes zou hie riedereen er alleen maar blij mee zijn. Meid tis je hartstikke gegunt. Dta je naar het decemberforum gaat is alleen maar een heel goed teken!

@Sophie

Succes morgen met de 2e echo. Hoop dat je eitjes flink gegroeid zijn en je weer een stapje verder mag.

@Aimee

Fijn dat je groen licht hebt gekregen. Wel een prettig idee dat je een narcose krijgt voor de punktie. Als ik de verhalen zo om me heen hoor is het spijtig dat ze daar in Nederland moeilijk in zijn. Ik vind de deca ook niet fijn hoor. Vooral na het spuiten voel ik de plek nog een kwartiertje tot een half uurtje branden. Rotgevoel. Ben ook heel erg moe. Vanmiddag paar uur wezen winkelen (afleiding) en kwam kapot thuis. Zit nu zowat te knikkebollen achter de pc.

@Wish

Ik doe de deca ook altijd eerst opwarmen en langzaam inspuiten. Maar het helpt niet tegen het nabranden. Die naald wilt er al niet lekker in soms. Zal wel van onderhuidse littekens zijn. Het inspuiten doet niet zeer, maar erna brand het enorm. Had ik twee jaar terug ook met Fragmin spuitjes tegen tromboseanden. De Puregonpen heb ik geen last van. Is ook een dunnere naald. Voel m niet eens met prikken. Dat branden is vervelend, maar valt mee te leven. Tot noch toe valt het me allemaal erg mee. Op die sukkel van een gyn na dan. Hoe laat mag je morgen naar Genk bellen?

Geplaatst

Genk belt naar ons voor 12.00uur krijgen we zeker een telefoontje.

Hoe gaat het met jou op dit moment?

Geplaatst

Wish!! Wat fijn dat de punctie zo goed is gegaan!! Op naar een goede bevruchting en een mooie terugplaatsing op 2e paasdag!! Wat een mooie dag om en prachtige emmie (of 2?) te gaan laten nestelen!! Heel veel succes, met duimen draaien overuren!!

Geplaatst
Genk belt naar ons voor 12.00uur krijgen we zeker een telefoontje.

Hoe gaat het met jou op dit moment?

och ja dat schreef je dat ze jullie bellen vanwege weekend. Hoop dat ze ruim voor twaalven bellen meid.

Met mij. Lief dat je het vraagt. Had gisteren enorme hoof en nekpijn. Ben naar een vriendin gegaan die ivf heeft gehad en zijn lekker gaan kletsen. Zouden film gaan kijken, maar dat werd niks door het geklets. Kwam zonder hoofd- en nekpijn thuis. Maar het kan voor mij niet snel genoeg zondagmorgen zijn. Dan heb ik gelukkig mijn eigen gyn. Probeer me een beetje bezig te houden.

Geplaatst

Hoop echt ontzettend hard dat het follikels zijn!!!!!

Dat moet, dat moet, dat moet gewoon.

Succes!

Geplaatst

Sophie succes morgen ik hoop dat ze mooi gegroeid zijn.

Vanessa heel veel sterkte met de verwerking hiervan.

Annema groot gelijk dat je gaat genieten zou ik ook proberen te doen. Ik hoop je snel te volgen.

Wish succes morgen ik hoop dat ze een beetje optijd bellen met uiteraard heel goed nieuws.

Lala 4 bevrucht is toch mooi hier zit vast en zeker jullie topper(s) bij.

Succes morgen.

Geplaatst

@aimee fijn dat je groen licht hebt gekregen!! lijkt me op zich wel heerlijk algehele narcose, ik ben zo bang voor de punctie..

@wish hopelijk bellen ze niet pas om 12 uur maar veel eerder..hopelijk kan je een beetje uitslapen met de telefoon naast je bed, zodat je niet heel lang hoeft te wachten

bij mij doet de deca de ene keer meer zeer dan de andere keer...soms voel ik de prikken niet eens haha

hoe zijn jullie mannen eigenlijk onder dit alles??

Geplaatst

Mijn vriend is erg meegaand. Vindt het super knap van mij dat ik elke dag spuit, de punctie moet ondergaan. Hij is echt ontzettend bang voor naalden.

Als ik soms chagie ben, moeten we daarna wel samen lachen. Omdat het meestal zo iets onbenulligs is waar ik dan 'boos' over ben.

Hij vindt het zo vervelend dat hij de 'oorzaak' is dat we icsi doen.

Heb hem al honderdduizend keren gezegd dat ik al heel blij ben dat hij kinderen wil en ik echt nooit bij hem weg zou gaan hierom.

Maar goed, dit gevoel kan ik niet bij hem weg nemen, dat snap ik ook wel.

Dus we hebben begrip voor elkaar en groeien door deze hele situatie juist meer naar elkaar toe.

Geplaatst

Mijn man is echt een toppertje onder de omstandigheden, stelt mij gerust neemt een hoop uit handen na de punctie. Maakt lekkere kopjes thee en een mooie bos rozen na de punctie. Maar ook hij is erg gespannen over alle toestanden.

Liefs Surinails

Geplaatst

Mijn vriend is een geweldige schat tijdens dit alles (altijd wel hoor haha)

maar hij spuit mij elke avond netjes. En is elke keer heel lief na de punctie en zodra de tp is geweest mag ik niks meer ik mag zelf nog geen kopje thee halen zo bezorgt.

Hij voelt zich ook schuldig dat hij de oorzaak hiervan is en dat ik elke keer maar weer die spuiten in mijn lichaam moet hebben en de puctie moet ondergaan, ondanks dat hij weet dat ik hem absoluut niks kwalijk neem en dit er dubbel dwars voor over heb.

Geplaatst

lieve mannen hebben jullie

ik krijg soms geen hoogte van hem namelijk...hij praat niet zo heel veel..

maar in het zkh vraagt ie altijd heel veel enzo en in de auto hebben we het er ook vaak over..hij is erg bang dat er geen zaad is volgende week..

ik kan die angst van hem niet afnemen, we zien het wel...

stel nou er is geen zaad he geldt dit dan toch als een poging?

Geplaatst

Sophie daar zijn wij ook heel bang voor dat er geen zaad is. Want volgens mij geld het als poging zodra de punctie geweest is.

We hebben tot nu toe elke keer geluk gehad dat er wel zaad was, maar het is weer afwachten.

Mijn vriend praat normaal ook niet heel veel hoor en zeker niet over gevoelens, maar ik weet dat hij het zo voelt.

Geplaatst

Ik heb in het topic van Krisje gelezen dat het bij haar niet als poging wordt gezien als er geen tp is geweest.

Maar dit is bij elke zorgverzekeraar anders.

Bij Cz is het volgens mij als de punctie heeft plaats gevonden een poging.

Geplaatst

hmmm dan moet ik ff bij de ziektekostenverzekeraar informeren...

maris doet jouw vriend er nog wat aan om het zaad te verbeteren?

en hoeveel aantallen hadden jullie?

Geplaatst

Meiden,

Ik ga naar m'n bed.

Dan is het des te eerder morgen en weten we meer.

Vriendlief gaat nog even in bad, nu mag ie weer hahaha!!

Geplaatst

Sophie mijn vriend had de eerste keer 0 levende zaadcellen en dat heeft hij nog 1 keer daarna gehad en verder heeft hij er elke keer ongeveer 50 tot 100 levende dus heel weinig. Maar het was genoeg zeiden ze om icsi te doen.

Alleen de vorige behandeling heeft hij acupunctuur gedaan en toen had hij 100000 levende zaadcellen dus dat was echt geweldig. Ik weet niet of het daar van kwam maar het was wel typisch dat juist met die acupunctuur meer was. Hij beweert zelf van niet hoor.

Verder heeft hij zijn mobiel niet meer in de broekzak en geen laptop op schoot, minder roken want stoppen lukt hem niet zegt hij. En gezond eten verder is er volgens mij weinig wat hij kan doen.

Geplaatst

Mijn man had telken rond de 100.000 zaadjes. Hij is gestopt met roken, minder gaan drinken, extra vitamines slikken en gezond leven. Niet meer in bad, ruimere onderbroeken (ja we doen er alles voor). En heel belangrijk: om de 3 dagen een zaadlozing.... Ten tijde van de punctie waren wij ook heel bang voor de kwaliteit van het zaad en dit bleek toen 1,2 miljoen te zijn. Een grote verbetering dus!!

Geplaatst
Paula,

Voor jou vandaag DE dag om met de Gonal te mogen beginnen.

Succes, het is een goed naaldje om te prikken. Lekker dun en scherp!

Hey Wish dank je wel!

Voor jou een super spannend dag!

We horen het vast wel als je wat weet hè?

De Gonal F viel wel mee hoor. Ik zat er gister gewoon ff helemaal doorheen. Al die pijnlijke plekken en dan TWEE spuiten... Heb gejankd als een klein kind. Ach... BETTER OUT THEN IN.. hahahaha...

Lucht wel op hè? :huh1:

Hey Sharon wanneer hoorde jij nou ook al weer nieuws?

Ook vandaag?

AAN IEDEREEN:

MEIDEN SUCCES EN ZET 'M OP!

Xxx

Paula.

Geplaatst
Hey Wish dank je wel!

Voor jou een super spannend dag!

We horen het vast wel als je wat weet hè?

De Gonal F viel wel mee hoor. Ik zat er gister gewoon ff helemaal doorheen. Al die pijnlijke plekken en dan TWEE spuiten... Heb gejankd als een klein kind. Ach... BETTER OUT THEN IN.. hahahaha...

Lucht wel op hè? :huh1:

Hey Sharon wanneer hoorde jij nou ook al weer nieuws?

Ook vandaag?

AAN IEDEREEN:

MEIDEN SUCCES EN ZET 'M OP!

Xxx

Paula.

ja vandaag tussen 12 en 3 worden we gebeld over hoe het met de deling is gegaan en dan morgen de terugplaatsing dus ben benieuwd....

De gonal is dus ook niet fijn echt klote voor je ik vond de puregon makkelijker spuiten dan de deca eigenlijk

om even te reageren op hieronder allemaal mijn man was ook heel bang dat er geen zaadjes gevonden zouden worden maar dit was gelukkig niet het geval het enige wat ie niet meer doet is alcohol drinken deed ie alleen op feestjes maar nu dus al een tijdje niet meer vind ie niet leuk maarja hij weet dat ik er ook een hoop aan moet doen we doen dit tenslotte samen hij leert ermee leven dat ie slecht zaad heeft hij zou alleen wel eens willen weten hoe dat komt maarja zover zijn ze nog niet haha wbt die acupuntuur bij ons werd verteld dat dat zonde van je geld was (he paula op die infoavond)maar goed als het goed voelt moet je het zeker doen nou ik laat het jullie weten als ik meer weet vanmiddag fijn weekend allemaal

Geplaatst

wij hebben 5 eicellen bevrucht van de elf. Morgen horen we rond 2 uur of er een goeie tussenzit voor tp.

Ik vind het zenuwslopend.

LIefs Surinails

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden