Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wish dank je ik moet er om 10 voor 11 zijn dus dat is wel mooi op tijd. Gelukkig maak ik me ook nog niet zo druk om deze echo hij is altijd goed geweest en alles gaat weer volgens schema met de ongi enz. Gaat goed komen.

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goedemorgen lieve meiden,

Bedankt voor jullie lieve reacties en uitleg. Echt helemaal super!!!

Maar ik had nog 1 vraagje als jullie het niet erg vinden hihi.

Weet iemand toevallig hoe ik het beste kan regelen met CZ mochten wij de punctie en tp in het buitenland willen doen, daar zitten wij namelijk bij?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Maris, veel succes zometeen.

Wish, fijn dat de pregnyl er weer in zit.

Angela, succes vandaag, ik zal aan je denken.

Liefs Jolan

Geplaatst

De punctie is erg goed gegaan, ik zag er als een berg tegenop maar het viel mij 100% mee. Nu zeurt mijn buik een beetje. Ze hebben er elf eicellen uit kunnen halen, dus dat was voor ons een topscore i.v.m het pgd traject.

Zaterdag horen we hoeveel er bevrucht zijn en dan krijgen we zondag te horen hoeveel er genetisch goed zijn en of er dus zondag een terugplaatsing is.

Ik vind het allemaal erg spannend.

Liefs SUrinails

Geplaatst

Voortraject:

Elvira: Start pil in maart

Heids: Start eind maart met Progynova (cryo tp)

Paula: 2 april start Gonal F

Mariska: 5 april start puregon.

MarMira: rond 24 maart start Gonald F / Cetrotide

Ddhh: 25 maart Start Deca

Sonja: 28 maart Start Deca

Schattie: 30 maart start Deca start 1 april Puregon

Echo:

Mariska: 1 april

Aimee: 1 april (start Gonal)?

FM:

Mo_Nique: 1 april 1e

Sophie: 3 april 2de

Schattie: 7 april 1e

Paula: 11 april 1e

Mariska: 14 april 1e

Punctie:

Suus77: 31 maart

Surinails: 31 maart

Lala: 1 april

Sharon:1 april

Wish: 2 april

Schattie: 10 april?

Terugplaatsing:

KayKay: 11 maart 2 cryo's (op 23 maart ongesteld geworden)

Eslief:19 maart (1 embryo)

Vanessa: 19 maart 1 cryo's (twee hebben het ontdooien niet doorstaan)

Sannie: 20 maart (2 embryo's)

Nath82: 22 maart (2 embryo's)

Sandra: 25 maart (2 embryo's)

Kimmie: 27 maart (1 embryo)

Pippe: 31 maart (1 embryo)

Suus77: 3 april

Surinails: 4 april

Testen:

Annema: 30 maart

Lonneke: 1 april

Eslief: 2 april: zwanger

Jolan: 2 april

Vanessa: 4 april

Nath82: 5 april

Sandra: 8 april

Kimmie: 10 april

Pippe: 17 april

Geplaatst

goed om te horen dat de punctie is mee gevallen en goede opbrengst hoor ik had er maar 6

zal voor je duimen voor een super emmie

Geplaatst

Nou alles was goed het zag er keurig uit. Dus maandag kan de eerste puregon erin.

Jolan ik zou gewoon bellen met cz zij kunnen je dan precies vertellen wat je moet doen.

Surinails wat goed 11 stuks nou hopen dat er een mooi aantal bevrucht is.

Ik duim voor je.

Geplaatst

Ik zit ook bij Cz en ik hoef helemaal niks te regelen.

Omdat Geertgen alles in Nelderland doet, (behalve de tp) hoeft er niks te worden aangevraagd etc.

Geertgen zelf regelt wel het één en ander met de papparassen natuurlijk, maar daar hoeven wij ons niet mee te 'bemoeien' haha!

Omdat ik dit eerst ook niet wist had ik op internet wat opgezocht en je hebt een formulier voor aanvraag ivf/icis in het buitenland.

Weet niet of dat dit van toepassing is als je naar DD zou gaan?

Zoals Maris al zegt, ff bellen en dan weet je het.

Surinails,

Super zeg 11 eicellen!!

Nu spannende dagen zien door te komen tot zaterdag en daarna 'hopelijk' weer spannende dagen omdat er een mooie embryo terug is geplaatst, daar gaan we voor!!

Maris,

Fijn dat alles weer goed was en je door kan gaan!!

Hoe lang heb je de vorige keer gespoten tot aan de punctie?

Ik heb nu wat minder lang hoeven spuiten.

De vorige 2 keren 14 dagen Gonal en nu 12 dagen.

Misschien dat dit komt doordat ik geen pil heb gebruikt en dat ik op de 2e dag van mijn ongie ben begonnen met de Gonal.

Toch een beetje anders gelopen deze (HOPELIJK LAATSTE) keer!!!

Geplaatst

Ik heb de eerste keer ok 14 dagen puregon gespoten en de tweede keer 16 dagen dus het is even afwachten. Ik verwacht zelf de 19de of de 21ste de punctie maar goed we gaan het zien.

Hoe voel jij je al zenuwachtig voor morgen?

Geplaatst

surinails fijn dat de puntie is goed gegaan.

Maris, super dat alles goed was en dat je maandag mag gaan beginnen.

Bedankt allemaal voor jullie adviezen.

Liefs Jolanda

Geplaatst

Maris,

Wat een mooie ticker, leuk met die bij erop. Dit is zeker omdat je mag beginnen met het prikken van de Puregon?

Uhm, ja ben met vlagen zenuwachtig. Dan komt er even een raar gevoel in m'n buik en dit gaat ook weer weg.

Heb vannacht ook niet zo goed geslapen, ben benieuwd of dat dit vannacht beter zal gaan.....

Anders kan ik morgen m'n slaap inhalen als ik mezelf in bed of op de bank heb genesteld na de punctie.

Geplaatst

Ja ik vond de ticker zelf ook wel leuk. Ja die bij is ivm het prikken van de puregon (haha had ik nog niet eens aan gedacht)

Lijkt me logisch dat je wel zenuwachtig bent, maar het komt allemaal goed met een mooi aantal eitjes en allemaal bevrucht. Hoe laat moet je er zijn morgen?

Geplaatst

Sophie,

Het pijnlijkst was toen ze de eicellen in mijn linkereierstok gingen aanprikken , ze kon daar moeilijk bij vandaar dat het zeer deed, heb ook extra verdoving gehad , maar toen die ging werken waren we klaar hihi.

Vandaag gaat het al een stuk beter.

Vanmorgen zijn we al gebeld dat er 9 bevrucht zijn, morgen bellen ze weer om te vertellen hoe de deling verloopt. En zaterdag de TP.

Geplaatst

Suus,

Wat goed zeg 9 bevrucht!!

Hoe laat bellen ze je morgen?

Hoop zo dat je zaterdag op het wachtbankje plaats mag nemen!

Ik heb mezelf ook al voorgesteld bij het topic: wachtbankje april.

Hoop dat dit geen ongeluk gaat brengen!

Geplaatst

Ja ik zag die van Maris, ik denk die vind ik veel leuker!

En idd die vrolijke tickers maken het allemaal iets gezelliger...

Kijk uit naar het weekend, vanaf morgen is me vriend 4 dagen thuis. Gelukkig dat alleen thuis zijn overdag is af en toe frusterend!

Geplaatst

dames hier is de punctie 100% meegevallen alleen links was wat gevoelig nu lekker bankhangen en zaterdag telefoontje en zondag terugplaatsing spannend allemaal

Geplaatst

Hoi meiden

Vanmorgen de 1e fm geweest en ik ben er een beetje van slag van. Ik had me ingesteld op goed of slecht nieuws maar wazig nieuws... nee dat niet.

We hadden een gyn die ik na de eerst de cysteverwijdering heb gehad op zaal en mijn pijn ff wegwuifde met een simpele ingreep bla bla bla. Hij had niet eens de moeite genomen in mijn dossier te kijken. Dan had hij gezien dat er complicaties had gehad en daardoor bloedverlies, grotere wond, meer pijn had en niet naar huis mocht. Dan heb ik meteen een antipathie tegen zo'n arts.

Maar goed hij was supervriendelijk met binnenkomst en ik kon gelijk de stoel in voor de echo. En en toen kwam het.

“Wat is dat nou zeg?" zei hij.

"Hoe bedoeld u? Ik zou het niet weten, want ik ben geen gynaecoloog" zei ik.

"Het is net of er iets in je baarmoeder zit".

"Dat lijkt me sterk dokter want ik heb 2 maanden terug een APK'tje gehad van dr. R" zei ik nog grappig.

Wat blijkt. Links vond hij een eierstok met 3 eitjes, grootste 12 mm, maar de rechter eierstok kon hij niet vinden. Wel zag hij een stuk of 5 cystes van 10-12 mm doorsnede bij mijn baarmoeder ofzo.... Ofzo? Of het zou mijn rechter eierstok moeten zijn met 5 eitjes?

Hij vroeg of ik vaker problemen had met het vinden van mijn eierstok. Nou weet ik dat van alle onderzoeken afgelopen 10 jaar wel eens vaker goed moest worden gezocht naar mijn rechter eierstok, maar deze werd na wat gewroet (niet fijn) toch altijd snel gevonden. En toevallig kreeg ik in Maasstad vorige week te horen dat mijn eierstokken mooi oppervlakkig lagen wat ideaal was voor de punktie. Dus daar was ik al heel blij mee.

“Met 3 eitjes is het de moeite niet om ermee door te gaan” zei hij. “Zonde van je poging”. Ik moest gewoon door blijven spuiten met de hormonen en zondagmorgen moeten we weer een follikelmeting laten doen, maar dan bij dr. R. Ik ben benieuwd wat die zegt.

Op het schema schreef hij dus links 3 follikels van 12 mm en rechts niks. Bij bijzonderheden staat dat bij mijn baarmoeder 5 cystes zijn gevonden met een diameter van 10-12 mm. Toevallig wel het formaat van de follikels.

Sorry voor het hele verhaal maar ik heb er zo'n rotgevoel aan over gehouden. Of deze man is niet kundig of er klopt ineens iets niet bij me. Ik hoop dat het snel zondag is.

Liefs

Monique

P.S.

Voor onze afspraak snel naar de kraamafdeling gegaan om een kraamcadeau te brengen bij een vriendin die maandag na 4 IUI pogingen is bevallen van een dochtertje. Nog geen 3 dagen na de keizersnede en ze mochten al naar huis. Ben wel een beetje jaloers eerlijk gezegd al gun ik het ze enorm. ze vonden mijn cadeau heel mooi. Ik had een Cheetah knuffel met een roze shirtje met daarop in strass een baby krab (kindjes hier noemen ze krabbekes) met luier en speen en eronder de naam van het meisje.

Geplaatst

Mo_Nique,

Je zal nu wel enorm in de rats zitten, wat ook begrijpelijk is!

Wat een wazige toestand, zoals ik het nu begrijp kunnen het aan de rechter kant ook 5 follikels zijn? Of zijn het zekers te weten cystes?

Bah, wat ontzettend kl*te dat het nu niet helemaal duidelijk is.

Van de andere kant, je mag wel door gaan met spuiten dus de poging is 'nog' niet voorbij, toch?

Als het zeker weten cystes zijn, zou je dan wel meteen moeten stoppen met stimuleren of weet je dat niet?

Meid, heel veel succes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden