Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja we willen weten of de dosis omhoog gaat aangezien ik vorige keer 4 follikels had en ze dat wat weinig vonden.

Ik had ook extreme hoofdpijn dit wil ik ook wel even bespreken.

En ik vraag me af of we nu weer 1 embryo teruggeplaatst krijgen of dat ze nu al een keuze gaan geven.

En jij Wish al gespannen? Wat is het spannend iedere keer he, vooral als de datum wat dichterbij komt.

Geplaatst

Morgen na de middag naar Genk bellen of dat we 10 juni tp hebben.

Nog geen zenuwen, weet niet of dat ze nog komen gaan.

In m'n hoofd zit plan B al te broeden. Als de cryo niet goed ontdooid begin ik meteen met de Deca voor de volgende poging.

Misschien heb ik daarom geen zenuwen, ik weet dat we dan toch meteen door kunnen gaan.

En hoe verloopt het spuiten bij jou?

Geplaatst
Morgen na de middag naar Genk bellen of dat we 10 juni tp hebben.

Nog geen zenuwen, weet niet of dat ze nog komen gaan.

In m'n hoofd zit plan B al te broeden. Als de cryo niet goed ontdooid begin ik meteen met de Deca voor de volgende poging.

Misschien heb ik daarom geen zenuwen, ik weet dat we dan toch meteen door kunnen gaan.

En hoe verloopt het spuiten bij jou?

Wish wat spannend!!!

logisch dat je plan B al in je hoofd hebt, het ontdooien is gewoon ene kritisch moment....maar wie wee..plan B hopenlijk heel lang in de koelkast!!

Bij mij gaat het goed, vanavond de 5de injectie en morgen de eerste fm. ben benieuwd hoe het gaat, in tegenstelling tot de vorige 2 pogingen voel ik nu mijn eierstokken echt terwijl ik pas 4x geprikt heb tot op heden.

We zien het wel,, we gaan er in ieder geval voor!

ik zal voor je duimen dat het goed gaat komen met jullie toppertje donderdag!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Babeth,

Gebruik je dezelfde medicatie als bij de vorige pogingen?

Ben benieuwd hoeveel follikels er aan het groeien zijn.

Succes morgen, ik lees vanzelf hoe het is gegaan.

Grappige woordspeling van je dat plan B nog lang in de koelkast mag blijven liggen...:laugh:

Geplaatst

hhahha,daar ga je voor oke?

ik gebruik inderdaad dezelfde medicatie, ook dezelfde hoeveelheden.

Vorige keer uiteindelijk in totaal 8 rijpe maar uiteindelijk ging het delen niet mooi bij alle emmies. Wat dat betreft weer spannend deze keer.

Ik weet niet waarom ik het nu veel meer voel, tis niet dat ik er bewust meer mee bezig ben, juist minder tov. de vorige keren, we zien het wel

Misschien dat het nu wat anders voelt vanwege de zwangerschap?

groetjes

Babeth

Geplaatst

Zo vanmorgen in het ziekenhuis geweest. Was een kort gesprekje maar en niet iets nieuws gehoord of zo. De duivels mogen komen ( en volgens mij voel ik ze al) en dan kunnen we beginnen. Nu ipv 100 eenheden puregon, 150. En zo hopen we meer als 4 follikels te krijgen. Klinkt misschien raar maar heb er wel weer zin in. Al staat me die hoofdpij tegen. Voor de punctie me schoonzusje gevraagd aangezien me vriend daar vorige keer een erge wegtrekker kreeg. Dus die gaat mee alleen voor de punctie gaat me schoonzusje mee naar binnen, helemaal alleen dat wil ik toch niet.

Dus we beginnen aan ons 2e avontuur! Hopelijk nu met een goede afloop!

Geplaatst

Heel veel succes Kimmie ik hoop dat je dit keer een betere afloop hebt.

Ik hoop ook dta je nu iets meer eitjes krijgt want 4 is inderdaad niet heel veel. Had ik de eerste keer ook.

Ik zal duimen dat de duivels snel komen zodat je verder kan.

Geplaatst

We hadden het nog wel aangekaart ja, kan idd via ziekenhuis. Maar me vriend had via via gisteren toch nog iemand gevonden en daar kan die volgende week woensdag terecht! Dus ook dat gaat lopen. En idd laat die duivels maar komen, nu en dan 9 maanden niet meer ;)

Geplaatst

Kimmie,

Fijn dat jullie toch een psycholoog gevonden hebben waar je vriend terecht kan.

Ga je meteen starten met spuiten als je ongesteld wordt of hoe is nu het schema?

Dat je er zin in hebt kan ik me wel voorstellen!

Aan allemaal,

Morgen tp van onze enige topper die we nog hebben verkregen uit de derde poging.

Hij/zij mag met recht topper genoemd worden vind ik.

Vind het soms zorgelijk dat we zo'n goede embryo's krijgen en zelf cryo's die allemaal goed ontdooien en dat het nog niet wil lukken.

Dan denk ik soms dat er wat meer niet goed zit bij één van ons.

De gyn geeft aan dat we het geluk nog niet hebben gehad.

Merk dat ik me vast klamp aan die woorden.

Geplaatst

Hier ook even :blob1:yes Wish jullie gaan morgen jullie topper op halen. Het geluk komt nu aan jullie kant.

Ik ga weer heel hard voor je duimen en mijn kaarsjes had ik vanmorgen al aangestoken dus ze blijven nu branden.

Gast Shanna42
Geplaatst

Hey meiden hier weer eens een berichtje van mij, heb wel meegelezen maar probeer nu ook weer mee te schrijven en te reageren.

Hier gaat het op zich wel goed, zit nog op de miskraam zelf te wachten. Gisteren weer bij de gyn. geweest en ze heeft me speciaal het vruchtje nog een keer laten zien (diep in mijn hart kon ik het niet echt geloven en dacht de hele tijd "wat als ze het toch verkeerd heeft" ook al wist ik met mijn verstand dat het niet zo was). En ik ben er heel blij mee, het was dit keer zo duidelijk te zien, eerder kon ik er zelf niet echt iets van maken, maar het was nog steeds zo klein. Voor het verwerkingsproces voor mezelf heel goed dat ik het nog een keer zo gezien heb. Aangezien het steeds verder aan het loslaten is, wachten we nog even een spontane miskraam af, en a.s. dinsdag moet ik in ieder geval weer terug naar haar.

Van het werk mag ik voorlopig thuis blijven werken, daar ben ik wel blij om, inmiddels weten al mijn collega's het ook, hoe verklaar je anders dat je zo lang ziek bent, terwijl ik eigenlijk nooit een dag op kantoor mist.

Stiekem zijn we toch in gedachten al weer bezig om toch nog één keer een poging in Dusseldorf te gaan wagen, maar dan ook echt één keer. Ik heb al gemaild om een afspraak te maken en om te vragen wanneer ik met de pil kan starten zodat we straks ook meteen kunnen beginnen, dat willen we beiden graag zo snel mogelijk dan nog een poging. Hopelijk reageren ze nog en anders bel ik er morgen zelf nog maar achteraan.

Liefs van Shanna

Geplaatst

Shanna,

Wat goed van je dat je hier een reactie hebt geplaatst! Dapper van je!

We hebben aan je gedacht hoor.

En ik vind het een hele logische stap dat jullie nog één keer een poging gaan wagen.

Ik wil je zeggen dat ik je heel veel succes toe wens, maar eerst deze teleurstelling gaan verwerken en stap voor stap weer door gaan.

Shanna, sterkte!

Geplaatst

Shanna ik heb vaak aan je gedacht de laatste tijd. Wat fijn dat je even thuis mag blijven van je werk.

Ik vind het knap dat je nu toch nog een poging wil wagen maar ook inderdaad wel een logisch besluit je weet dat het kan dus ik had waarschijnlijk hetzelfde gedaan.

Lieve Shanna heel veel sterkte. En als je je hart wil luchten doe je dat lekker want het lucht vaak wel op.

Geplaatst

Shanna, wil je vanaf hier heel veel sterkte wensen! En zoals Maris als zegt, als je je hart wil luchten wij zullen er zijn!

Wish wat een goed nieuws, op naar een goede plakker!

Ik ga idd beginnen als ik ga menstrueren, dit zal morgen of overmorgen zijn. En dan mag ik beginnen met Deca en dan na 3 dagen erna de Puregon erbij.. En dan zal de punctie denk ik weer na een dag of 15 zijn ?

Geplaatst

Hee Shanna, ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik vind het fijn voor jullie dat je nog een kans hebt gehad om het te zien, zodat je het beter kan gaan verwerken. Ik wens jullie heel veel sterkte en ook succes, want de volgende blijft zeker zitten. Knuffel!

Kimmie, oh oh wat spannend, weer een nieuwe poging! Het komt steeds dichter bij! Ik hoop van harte dat het allemaal voorspoedig verloopt. Wat fijn dat jullie nog hulp krijgen op korte termijn.

Wish, SPANNEND!! Echt, ik ga zóóó hard duimen (voor iedereen hoor) dat het geluk aan jullie zijde mag staan. Positief blijven, dat is het áller beste! Hoelaat mogen jullie de topper ophalen?

Bij ons gaat alles goed. De spanning sluipt er toch weer in. Dinsdag mogen we officieel testen. Zaterdag is het 2 weken na de IUI dus dan gaan we waarschijnlijk ook al een testje doen. Of het verstandig is weet ik niet, maar soms wint de spanning toch. ;-) De laatste dagen een beetje klachten als een opgezette buik en 1 pijnlijke borst. Maar als er maar 1 gevoelig is weet ik niet of het wel een kwaaltje is. haha.

Een knuffel voor iedereen!

Geplaatst

Pippe wat spannend ik duim me rot hier voor jullie. Ik hoop zo dta het deze keer goed gaat bij jullie. Heel veel succes nog met die laatste paar slopende dagen.

Gast Sannie66
Geplaatst

Lieve Shanna, wat goed om wat van je te lezen. Ik vind het moeilijk om wat te schrijven omdat we in hetzelfde topic schreven, maar wil je vanaf mijn keukenstoel alle sterkte toewensen. Daarnaast ook erg positief dat jullie beiden kijken naar de toekomst en een eventuele nieuwe poging in DD overwegen.

Wish wil ik ook even �good luck� wensen vandaag. Duimen draaien volop meid en dat dit een plakkertje is inderdaad.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden