Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He Wish wat goed, nu hopen op een terugplaatsing 10 juni...

Ik ga voor je mee duimen hoor!

Hier gaat het wel, ben al dagen misselijk. Denk dat dit puur door de emoties komt.

Me vriend trekt het ook niet geheel en die heeft maandag een afspraak bij de huisarts. Op zoek naar iemand om te praten, het is een lastige prater en dat is nu en dan erg lastig. Dus dit is een goede optie voor hem.

Ik heb net me tas vol medicijnen weer gehaald dan kunnen we weer door, heb er toch wel weer hoop in. Maar ook eng of zo omdat het poging 2 is..

Via Via hoorde ik dat voirge week iemand ook 3 cryo's had die niet goed ontdooid waren, misschien een opzich staand iets. Maar wil toch eens gaan vragen hoe MC Kinderwens hier om bekend staat..

Maar het zal vast gewoon domme pech zijn.

Pippe alles nog goed?

Maris goed aan het broeden?

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Kimmie,

Wat vervelend dat je emoties op deze manier geuit worden.

Hoop dat je jezelf snel wat beter voelt.

Dat je vriend met een 'buitenstaander' gaat praten lijkt mij een goed plan.

Als hij daar behoefte aan heeft, zeker doen!

Hij gaat zelf naar de huisarts dat geeft aan dat hij dus wel met iemand wil gaan praten.

Hoop dat jullie door deze omstandigheden juist dichter naar elkaar zullen groeien.

Merk dat mijn vriend en ik dit wel hebben gedaan, we zijn nog hechter geworden.

Het is niet niks allemaal en natuurlijk hebben wij ook wel eens een discussie.

Succes met het verwerken en ik hoop dat poging 2 goed zal gaan!

Enne, Maris is niet aan het broeden.....

Geplaatst

Kimmie het kan heel erg opluchten om met iemand te praten ik heb het zelf ondervonden. De eerste stap is het moeilijkste maar zodra je eenmaal bent geweest lucht het giga op.

Ik ben blij dat ik een half jaar geleden hulp gezocht heb, daardoor heb ik nu de rust in mijn hoofd om even een pauze in te lassen en ben ik een stuk zelf verzekerder geworden, mijn zelf vertrouwen was namelijk al een hele tijd ver te zoeken.

Ik hoop dat het hem of jullie ook zo op lucht en helpt iedereen gaat weer anders om met zijn of haar verdriet. Mijn vriend praat ook bijna niet en dat is niet altijd even makkelijk en soms heel frustrerend heel veel succes.

En het geeft absoluut niet maar net wat Wish zegt ik ben niet aan het broeden ik heb een pauze.

Geeft niet je hebt ook zoveel te verwerken weer gehad deze week.

Geplaatst

Oh Sorry ik bedoelde Pleun ( schaam schaam)

Haha ook dat is die emotie, ben er met me koppie niet helemaal bij.

En ik vind het ook een heel goed idee van hem, met mij praten lukt hem niet. Dus op deze manier hopelijk wel. Want het zit hem heel heel erg dwars.

Hij is ook een soort van boos op de doktoren.. ;)

Alles wat er gebeurd brengt ons wel bijelkaar, want we merken gewoon dat het steeds beter wordt!

Lief jullie reactie's!

Geplaatst

Kimmie,

Fijn om te lezen dat jullie hierdoor dichter bij elkaar komen!!

Meiden,

Wat vind ik dit nog steeds een prettig topic om m'n verhaal kwijt te kunnen en op jullie te reageren.

Merk dat ik in het andere topic (wachtbankje Juni) wat 'minder gevoel' heb, of hoe leg ik dat uit?

Jullie begrijpen me denk ik wel.

Geniet van de ZON, dat ga ik nu ook doen.

Vanmorgen samen met m'n moeder naar de schoonheidsspec. geweest en nu net samen bij mij thuis een broodje gegeten.

Zo meteen naar de stad, terrasje pikken en wat winkeltjes in.......

Geplaatst

Hai dames

ik kom hier even koekeloeren..

Wish, ik zag dat je een positieve ovu-trest had , super!! de tp komt in zicht!!!!

Kimmie, ik wilde je laten weten dat ik het uiteeraard enorm balen vind voor jullie dat ze allen gesneuveld zijn, dat verwacht je inderdaad niet!!! Goed om te horen dat je man via de huisarts met iemand wil gaan praten. Sommige durven die stap niet te nemen met soms alle gevolgens van dien, ik vind het geweldig dat hij deze stap maakt!!!!!

Mijn man is ook niet zo´n prater, alleen op bepaalde momenten en hij is ook wel selectief met het kiezen met welke mensen hij behalve mij hij zijn gevoelens wil delen.

groetjes

Babeth

Geplaatst

Wish ik ben het helemaal met je eens ik vind dit ook nog steeds zo'n fijn topic en zo vertrouwd houden zo zou ik zeggen.

Pippe hoe gaat het met jullie? Is het nog een beetje vol te houden?

En hoe is het met de rest?

Ik heb vandaag een heerlijk dagje uit gehad met vereniging waar ik lid van ben lekker een boottocht heerlijk met dit weer.

Lekker uit eten geweest dus wat wil je nog meer haha. Om mij mag het altijd wel dit weer blijven.

Geplaatst

Wish ik begrijp je gevoel helemaal!!!

Ik heb dat ook, voel met de meiden van deze maand echt wel een soort band.

En idd ook ik wil dit graag zo houden!

Babeth dank je voor je reactie , wat lief!

Geplaatst

Hee dames,

Even een snel berichtje, zal vanavond op iedereen reageren.

Alles is rustig hier en nog een dikke week voor we mogen testen.

Het is super snel gegaan. Misschien voor ons wel té snel, en weet ik niet of dat nou zo positief voelt.

Wish, wat een goed nieuws!

Tot vanavond,

Liefs, Pippe

Geplaatst

afgelopen vrijdag heb ik mijn teamleidster gesproken van het werk

ja maandag ben ik er zeker weer .......wist ik toen veel ?

zaterdag zit ik bij een vriend in de tuin in belgie voor zijn verjaardag krijg ik een een soort steek in mn buik

hmmm niet echt fijn denk ik nog

dit was rond 15:00 maar binnen 3 uur was die steek een constante kramp

ik dacht dat wat kreeg van de pijn

ik kon niet meer recht of krom

dus ben ik om 18:00 naar de ehbo in Mol gebracht (was het dichtsbijzijnde ziekehuis)

daar meteen uitgelegd dat ik de zondag daarvoor punctie heb gehad en dat ik woensdag een tp had en op woensdag en die zaterdag 1500 pregnyl gespoten had

oh dus u kunt zwanger zijn laten we eens kijken wat de bloedtest daar van zegt

ja maar ik heb vandaag pregnyl gespoten dus ik heb sowieso een hoog hcg

nee hoor volgens mij bevat pregnyl geen hcg dus we doen toch een bloed afname en kijken dan weer verder

ik had te veel pijn om verder te kibbelen dus liet m maar begaan, maar ik vond het een ei

ze hebben me na 4 buisjes bloed afgenomen te hebben ruin 2 uur gewoon laten liggen , ik moest maar rustig afwachten tot de bloedwaardes er waren

toen kwam dokter nummer 2 maar eens even luisteren naar mijn buik

(ik had zelf de verwachting en conclusie al getrokken dat ik overstimulatie had ) en zei dat ook tegen de dokter nr 2

Ja mss wel maar daar weet ik te weinig vanaf ,ik ben spoedarts geen gynocoloog

wat kom je dan op mn buik drukken en moeilijk kijken als je niets van ivf ed afweet.

zoek me aub een gyn.

vervolgens komt dokter nr 1 weer terug en zegt u heeft idd een verhoogt hcg niveau en wat witte bloedlichaampjes maar das niet zorgelijk

ja heheh dat was te verwachten he met pregnyl

weer een half uur wachten en toen kwam er een verpleegster om me naar de echo ruimte te brengen

eindelijk van dat smalle bedje af dacht ik nog en wat rond lopen want dat liggen kon ik niet lang meer volhouden

nou wat ik ook vroeg ik moest perse in een rolstoel en mocht niet lopen

pffff

bij de echo ruimte gekomen komt er dacht ik dokter nr 3 maar het was geen dokter maar iemand die allen een echo maakt maar die zijn bevindingen dan weer terug koppeld aan een dokter

de beste man heeft bijna een hele fles glijmiddel over me heen gegoten

mijn nieren waren ok, mn lever was ok , mijn maag was ok

jaaaa duuuuuhhhh de pijn zit bij mn baarmoeder en mn eirestokken niet bij mn hoger gelegen organen

nou vooruit dan kijken we daar ook nog even en jawel ik zie meteen grote zwarte vlekken bij mijn eierstokken .

hij meet ze op en zegt zooo u heeft 7 mm grote cystes op uw eierstokken .

nee zeg ik in nog een poging ivf ed uit te leggen dat zijn mijn aangeprikte follikels als het zo'n grote cystes zouden zijn had men die afgelopen woensdag met de tp ook moeten zien en dat is niet het geval

(nog zo'n belgische paasei)

oh ja dat kan mss ook

voor een inwendige echo raad ik u toch aan om naar uw eigen arts te gaan

bedankt die conclussie had ik ook al gemaakt

het was 22:10 toen ik eindelijk weg mocht uit het ziekehuis (wat een tijdsverspilling )en ik kreeg een recept mee voor papacetamol(wilde eerst brufen voorschrijven maar ik melde al meteen dat ik die niet zou pakken omdat mij gezegt is dat die niet goed is voor eventuele innesteling , daar kwam ook nog een hele discussie over opgang , maar die zal ik jullie besparen)

en diclofinac (hoezo ik heb toch geen ischias?)maar vooruit ik wilde het wel gaan halen

wij naar de apotheek die nacht dienst zou hebben ,maar die was toch dicht

ik had er de kracht niet meer voor en wilde naar huis en naar bed

ben ik blij dat die appotheek dicht was

ik heb gistermorgen meteen om 9:00 naar het CZE gebeld en dit verhaal aan de verpleegster gedaan .

die sprong bijna uit haar vel ....

pregnyl bevat zeker wel hcg , en je mag geen diclofinac das er niet goed voor zijn ze helemaal maf in belgie

maar we willen u graag zelf onderzoeken morgen om 10:00 hier zijn aub en voor vandaag absolute rust veel drinken en 4x 2 paracetamol

ikke : euh jamaar ik moet morgen werken

verpleegster : dacht t niet, bent u ook maf ,overstimulatie is een ernstig iets

euh ok dus gister maar meteen naar mn baas gesms't dat deze week waarschijnlijk niets meer wordt (denk dat ze er niet echt blij mee zijn, ik werk er net 2 maanden en ben nu al zeker 3 weken uit de running )

vandaag idd naar het CZE en door dokter kuipers nog eens goed gechekt

mag de komende week echt niets doen alleen plat liggen en rust houden

woensdag weer terug om te kijken of de (zoals verwachte )overstimulatie minder wordt

nog wat bloed afgenomen en als daar iets raars uit komt hoor ik dat nog maar ze verwacht t niet

dus ik lig nu met mn laptopje in bed , dit hele verhaal aan jullie te vertellen

maar hoe was jullei weekeind ?

oh ja en bij terug komst thuis lag er gister een brief van het lab in de bus deze ronde ook nog eens geen cryo's

dus das ook mooi k*t maar had ik wel verwacht

Geplaatst

Och jeetje Pleun wat een weekend. Ik hoop dat het snel beter gaat allemaal. En vooral goed aan jezelf denken deze weken.

Ik sta er gewoon van te kijken wat een amateurs daar in dat ziekenhuis.

Had je zelf al verwacht dat er geen cryo's zouden zijn? Maar ja het is toch wel weer domper vind ik elke keer als je te horen krijgt dat er geen cryo's zijn.

In elk geval veel sterkte en denk goed aan jezelf nu, werk blijft er wel.

Pippe nog een week heel veel succes.

Geplaatst

Jee wat een verhaal zeg Pleun!

En idd ook hier verbazing over die amateurs zeg.

Neem nu goed je rust, dat is belangrijk!

En dan ook nog een brief dat er geen Cryo's waren! Balen!

Pippe nog een week, ik hoop het beste!

Geplaatst

Hee Pleun, wat een stelletje amateurs daar zo! Het zit niet mee. Kl#te zeg. Sterkte.

Wish, wat fijn dat je een positieve LH test had! Hopen dat je over 2 dagen een mooie cryo terug geplaatst krijgt.

Zoals ik vanmiddag al had gezegd is het rustig hier. Wel een opgezette buik, maar dat wil niets zeggen.. Verder geen klachten, Ook niet van de pregnyl spuit die nodig was bij de IUI. Deze keer extra voorzichtig gedaan met alles. Dus hopen op een positieve uitwerking.

Monique, begrijpelijk dat je andere dingen aan je hoofd hebt. Knuffel!

Dames, hoe is het met jullie?

Kimmie, hoe voel je je nu? Wat een goede zet van je vriend dat hij naar de huisarts gaat. Er zijn er niet veel die dat doen hoor. Hopelijk hebben jullie er wat aan.

Ik vind dit ook een super fijn topic. Vooral omdat ik me bij jullie gewoon vertrouwd voel met mijn verhaal.

Ik denk aan jullie.

Liefs, Pippe

Geplaatst

Pleun,

Wat een vervelende situatie heb jij meegemaakt zeg.

Maar.........je weet wel wat ik wil gaan schrijven denk ik.

Jij leest zelf ook op dit forum en je weet dat overstimulatie kan duiden op een zwangerschap.

Meid, ik hoop het zo dat het een geluk bij een 'ongeluk' is!!!

Pippe,

Inderdaad bijna tp van onze enige topper!

Ben benieuwd of dat hij/zij goed zal ontdooien, zo niet dan begin ik weer meteen met Deca. (zo heb ik het besproken met de gyn en dat kon volgens hem)

Zit dan op dag 22, eigenlijk moet ik dan op dag 21 beginnen.

Maar goed, dat ene dagje zal niet veel uitmaken.

Kimmie,

Hoe gaat het nu met jou?

Weet je al wanneer je de volgende poging gaat 'starten' of ben je daar nog niet aan toe?

Maris,

Ik blijf je super vinden!!!

Geplaatst

Nog geen 'kriebels' te bekennen, zal zeker nog gaan komen.

Het voelt elke keer toch weer anders.

Vervelend genoeg raakt het wat gewend om een punctie en/of terug plaatsing te ondergaan.

Elke keer is het toch wel anders en heb ik er een ander gevoel bij, maar de handelingen blijven hetzelfde en dat raakt wat gewend.

(Jullie begrijpen me neem ik aan wel)

De wachtdagen blijven ellendig en een mislukte poging hakt er flink in.....

Maar we gaan door zolang de gyn aangeeft dat we alleen het stukje GELUK nog nodig hebben.

Geplaatst

Heel goed zo mag ik het horen Wish. Het geluk komt een keer aan onze kant. En bij jou komt het binnen nu en 2 tot 3 weken denk ik al.

Ik duim voor je in elk geval.

Geplaatst

We hebben morgen een evalutie gesprek in het ziekenhuis.

Over hoe en wat en hoe we de volgende poging ingaan. Als ik nog niet ben gaan menstrueren dan mag ik meteen door. Dit ben ik nog niet dus we beginnen weer meteen. Waarschijnlijk komen de rode duivels de 10e!

Ik moet zeggen dat de klap deze keer ook minder hard is of zo. Kan het wat makkelijker van me af laten glijden!

Me vriend is gisteren naar de huisarts geweest, gaat hij na afloop bellen voor een psycholoog zeggen ze doodleuk bel na de vakantie maar terug we zitten vol!

Pfffff

Geplaatst

Kimmie wat goed dat je er beter mee om kunt gaan deze keer. Ik zal duimen dat je morgen direct verder mag.

Maar je vriend mag toch wel op zoek naar een andere psycholoog tenminste toen ik van de huisarts weer kwam met een verwijzing kon diegene ook niet pas 4 weken later en dat was mij te lang dus heb ik een andere gebeld.

Geplaatst

Hallo Kimmie

misschien is het een idee om voor de psycholoog eens kontakt op te nemen met jullie ziekenhuis waar jullie onder behandeling zijn. Een zkh. heeft er ook diverse en vaak ook (een of eerdere) die mensen bijstaan die in het ivf-traject zitten.

Misschien kun je het met jullie evaluatie ook nog aankaarten?

Zelf ben ik ook onder behandleing bij een psychologe die ik via het ziekenhuis tegewezen heb gekregen na het verlies van onze jongens.

Verder succes morgen met je evaluatie, zou zo mooi zijn als jullie snel verder kunnen, succes!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Kimmie,

Heeft je vriend de stap gezet, krijg je dit.

Ik zou net als Babeth al aangeeft in je ziekenhuis eens navraag doen.

Morgen de evaluatie, heb je nog specifieke vragen die je wil gaan stellen?

Laat de menstruatie maar weg blijven zodat je verder kan!

Succes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden