Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ow lieve Shanna,

Wat is dit ontzettend spannend!

Niet normaal meer.....

Ik blijf voor je hopen en duimen dat het een goed embryo zal worden zodat je een tp zult krijgen!

Morgen probeer ik (stiekem) op het werk te kijken wat de uitslag is.

Van slapen zal vannacht denk ik niet veel komen.

Succes voor jou en je partner!

Babeth,

Ik bedoel inderdaad een tp van onze cryo's.

Eerst maar eens kijken wat de gyn als antwoord zal geven op al onze vragen.

Willen jullie mij misschien helpen met het aanvullen van ons vragenlijstje?

-Onderzoeken die bij mij gedaan kunnen worden. (bloedprikken (schildklierfunctie), kijkoperatie, Bms-controle)

-Onderzoek op de embryo's die zijn ontstaan. (of is dit geen optie bij ons)?

-Extra zaadonderzoek?

-Verschil tussen dag van tp. (kan verschillen van 2 tot 5 dagen) Echter is dit naar ons idee wanneer het ziekenhuis het uit komt. Wordt er wel echt gekeken naar de conditie van de embryo's. Die moeten toch bepalen wanneer ze in de baarmoeder geplaatst moeten gaan worden?

LIEVE ALLEMAAL,

Jullie zijn stuk voor stuk hele lieve mensen. TOPPERS!!!

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hey Babeth, ja ik denk door mijn leeftijd. Bij de vorige ICSI hadden we 3 eitjes die onderzocht zijn en daarvan hadden er 2 chromosomenafwijkingen, 1 down syndroom en de andere had 2 niet met het leven verenigbare chrom.afwijkingen. Daarna bij de miskraam hetzelfde gezien ook niet levensvatbaar. Dus de kans dat deze ene wel goed is is dus klein, maar ja er zaten er nu ook 3 dus misschien is dit de ene goede, wie weet.... maar we schatten de kans erg laag.

Hoi Shanna

jeetje, dat er al zoveel ontdekt is bij de embryootjes en bij het hummeltje dat je recent verloren bent. Kan me voorstellen dat jullie voorzichtig zijn maar wie weet is deze inderdaad jullie toppertje, ik hoop het van harte!!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

lieve Wish

ik heb een paar keer naar je vragenlijstje gekeken maar heb op dit moment echt geen idee....mocht er nog iets te binnen schieten dan laat ik het je weten.

Wat de innesteling betreft zegt onze arts dat je ook een dosis geluk moet hebben en dat alle kaarten net goed moeten vallen......

liefs

Babeth

Geplaatst

Hoi,

Hier dikke tranen, er heeft geen bevruchting plaatsgevonden, ongelovelijk maar waar. Ik dacht dat dat met PICSI wel goed zou zitten maar toch niet, het is niet alleen het zaad zegt S. je hebt dan 50% kans. Bleh.

We zijn erg verdrietig, voor ons was dit echt de laatste keer. Als ik straks ongesteld word ga ik aan de pil. Zo weinig eitjes en zo een slechte kwaliteit de kans dat er een goede tussen zit is minimaal. Voor ons reden om nu echt definitief te stoppen.

Liefs van Shan

Geplaatst

owwww lieve Shanna

wat een ontzettend klote bericht, jeetje!!!! wat is echt hard en gemeen!!!!! zoveel goede hoop...ik geloof het direct dat jullie verdriet erg groot is, ook omdat je schrijft dat dit de allerlaatste keer was. en dan aan de pil, dat strookt eigenlijk helemaal niet.

Verdomme, ik leef met jullie mee! veel sterkte lieverd

Babeth

Geplaatst

Lieve, lieve Shanna,

Zit hier met tranen, heb net je bericht gelezen.

Wat zal dit ontzettend moeilijk voor jullie zijn, niet te bevatten.

Geen kindje van jullie samen......het is niet te omschrijven hoe erg ik dit voor jullie vind.

Wil jou en je partner via dit berichtje zo veel sterkte wensen.

Samen staan jullie sterk!

Hoop dat jullie de kracht hebben om dit een keer plekje te kunnen gaan geven.

Dit heeft heeel veeel tijd nodig, zal het ooit wel een plekje krijgen?

Lieve Shanna, :hug:

Geplaatst

Dank jullie wel, wat lief!! :shower1:

Nou meiden,

Eindelijk heb ik vakantie!!!

Hebben lekker uitgeslapen en nu zitten we samen aan tafel een vakantie te boeken.

:av-31:

(voordeel van 2 laptops, dat ik nu toch even op het forum kan)

Ik zal na het gesprek met de gyn een verslag plaatsen en daarna zal ik even niet meer op het forum komen omdat we er samen tussen uit gaan!

Niet te veel schrijven hier, anders kan ik bij thuiskomst eerste een uur terug gaan lezen.

Geplaatst

Hey meiden wat lief van jullie, voelt goed hoor!

Hier gaat het naar omstandigheden redelijk, gedachten dwalen wel steeds af naar nooit meer de kans.... maar ja het leven gaat door, gisteren is aan de overkant een jongetje geboren, vanmiddag samen met de buurvrouw de kraammand afgeven en de kleine even bewonderen. Hopelijk niet te veel klaagverhalen over de bevalling, want dát kan ik nu even niet hebben....

Wish een hele fijne vakantie gewenst.

Liefs van Shanna

Geplaatst

Hey hallo lieve meiden,

Vanmiddag bij de gyn op gesprek geweest.

We hebben het volgende afgesproken:

-Er is vanmiddag bij mij bloed geprikt. (schildklierfunctie)

-Er wordt na de volgende menstruatie een Diagnostische Hysteroscopie uitgevoerd.

(Ass. had een afspraak gemaakt voor in sept, maar dan zijn wij nog op vakantie) Vandaar dat dit na een volgende menstruatie zal gebeuren, moet voor de eisprong uitgevoerd worden.

-Gevraagd of dat ik na een cryo tp ondersteuning kan krijgen van Pregnyl.

Dit was mogelijk.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

-De gyn gaf aan dat er voor en nadelen komen kijken bij een tp op dag 5.

Op ons verzoek zal er geen tp meer plaats vinden op dag 5 na punctie.

Geplaatst

Hey dames,

Wij hebben een rustmaand. Eerst trouwen, daarna gaan we weer verder.

Shanna, ik wil je nogmaals ontzettend veel sterkte wensen.

Wish, een fijne vakantie en rust maar lekker uit.

Voor iedereen; Ik denk echt wel aan jullie. KNUFFEL! :-)

Liefs,

Pippe

Geplaatst

Lieve Pippe en Lena,

Alvast een hele fijne trouwdag toe gewenst!!!

Ook wij houden een pauzemaand. Welis waar verplicht maar het is er wel één. Hihi!

Het voelt voor mij als 2 pauzemaanden, omdat ik nu ongesteld ben geworden en hierna nog een keer ongesteld word en dan de hystroscopie zal krijgen.

Weet iemand van jullie of dat ik in dezelfde cyclus dat de hystroscopie is een cryo tp mag krijgen?

Geplaatst

Wish gelukkig dat ze nu ook wat gaan doen om jullie onzekerheid weg te nemen.

Ik weet eigenlijk niet of je dan een tp mag doen als je zoiets hebt gehad ik weet dat het bij mij laatst niet kon omdat ze bms weg haalden. Maar ik denk dat als ze niks vinden dat het dan wel kan lijkt mij.

Geplaatst
Hey hallo lieve meiden,

Vanmiddag bij de gyn op gesprek geweest.

We hebben het volgende afgesproken:

-Er is vanmiddag bij mij bloed geprikt. (schildklierfunctie)

-Er wordt na de volgende menstruatie een Diagnostische Hysteroscopie uitgevoerd.

(Ass. had een afspraak gemaakt voor in sept, maar dan zijn wij nog op vakantie) Vandaar dat dit na een volgende menstruatie zal gebeuren, moet voor de eisprong uitgevoerd worden.

-Gevraagd of dat ik na een cryo tp ondersteuning kan krijgen van Pregnyl.

Dit was mogelijk.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

-De gyn gaf aan dat er voor en nadelen komen kijken bij een tp op dag 5.

Op ons verzoek zal er geen tp meer plaats vinden op dag 5 na punctie.

lieve Wish

wat fijn dat jullie al bij de gyn. geweest zijn en dat er vanalles in gang is gezet!

wat betreft de pregnyl na tp van de cryo, volgens mij maakt het geen verschil met een verse tp.

Ik kreeg na de verse tp ook extra pregnyl, toen ik zwanger was van Lars en Nick kreeg ik direct na de tp een eenheid van 5000 toegediend, di bleek achteraf te snel te zijn...... want bij de poging die ik daarna heb gehad kreeg ik wederom pregnyl maar op dag 2 na de tp. ook weer 5000.

Nu zijn er ook ziekenhuizen die vanaf een bepaald moment na de tp 3x 1500 spuiten met steeds wat dagen ertussen, ik geloof dat dat bij Pleun ook het geval was.

Ik vind er geen nadelen aan kleven, behalve dat je evt. vals positief kunt testen maar goed, als je dat in je achterhoofd houdt....

1-9 gaan wij ook onze cryo-tp bespreken en dan kaart ik de extra pregyl ook weer aan.

ze kunnen nu jouw cryootjes toch niet pas op dag 5 gaan terugplaatsen, of zijn ze een hele tijd nog in de broedstoof gebleven na de bevruchting?

onze eerste poging hadden wij 5 daagse emmies, een verse tp op dag 5 en de 2 cryo´s (2 hadden het niet overleefd) kreeg ik ook teruggeplaatst op dag 5 na de eisprong, ze waren van perfecte kwaliteit zei men maar ik denk dat de tp te laat was....gewoon een gevoel hoor.

Voor mij voortaan (ik hoop niette vaak meer) een tp op dag 2 of 3....

Lars en Nick waren ook afkomstig uit een 3 daagse emmie en die is dus ergens op dag 2 tot dag 5 na de tp verder gaan doordelen tot ze saampjes waren.

Nou meis, lekker op vakantie en genieten samen, accu opladen en dan spreken we elkaar snel weer!

liefs

Babeth

Geplaatst
Hey dames,

Wij hebben een rustmaand. Eerst trouwen, daarna gaan we weer verder.

Shanna, ik wil je nogmaals ontzettend veel sterkte wensen.

Wish, een fijne vakantie en rust maar lekker uit.

Voor iedereen; Ik denk echt wel aan jullie. KNUFFEL! :-)

Liefs,

Pippe

Lieve Pippe en Lena

een hele mooie bruiloft toegewenst!!!! :occasion14:

bij gebrek aan 2 bruidjes even twee proostende koppies

liefs

Babeth

Geplaatst

Ik bedoel dat ze geen 'verse' embryo op dag 5 na punctie terug gaan plaatsen.

Altijd op dag 2 of 3.

De cryo's zijn op dag 4 na punctie ingevroren, dat vind ik prima hoor.

(Het gaat ons echt om een 'verse' embryo tp)

Als de cryo's goed ontdooien en terug geplaatst kunnen worden, zijn het dan 4 of 5 daagse embryo's?

Hoe tel je dan door?

Geplaatst

Wish wat ons toen verteld is is dat je er een dag bij moet tellen.

Dus een dag 4 embryo wordt een dag 5 embryo bij de tp, dat zei de laborante in Genk.

Probeer wel geloof te hebben in je cryo's!!!!

Er liggen 6 toppers op jullie te wachten die liggen te popelen om tp te worden

...dus nog niet zoveel aan een evt nieuwe poging denken.

Als deze alle 6 blijven plakken uiteindelijk heb je al een busje nodig!

Lfs xx

Geplaatst

Wish wil je alvast een hele fijne vakantie wensen. Sorry maar antwoorden op je vragen of ervaring hebben ik niet

Pippe en Lena, een hele mooie trouwdag gewenst!

Vanmiddag weer na het ziekenhuis geweest.

Pillen moet ik mee stoppen aangezien deze niets helpen.

Nu dus zonder pillen, proberen het te redden. Ze hebben even geen ander middel. Wel houden ze me goed in de gaten, want als het te erg wordt is opname de volgende stap. Nou daar ga ik dus me best voor doen, dit niet zover te laten komen,

En me rug, moet ik gaan overleggen met het VU. Daar ben ik destijds geopereerd en dan even met hun afspreken hoe of wat nu te doen. Evt misschien fysio.

Als afsluiting ging ze nog even luisteren. Had het hartje nog niet gehoord en ze had hem in 1x! Wauw dat was een mooi moment. Jammer dat Bjorn er niet bij was.

Geplaatst

Lieve Wish,

Je krijgt volgens mij dan een tp van een 5 daagse cryo.

Op dag 4 ingevroren en ook weer ontdooit en dan op dag 5 de tp.

V.w.b. je vraag over in dezelfde cyclus als de hysteroscopie een tp, weet ik eigenlijk niet zo goed, maar het lijkt mij in ieder geval niet goed.

Je lichaam moet toch altijd even herstellen van een dergelijk onderzoekje plus dat je misschien een narcose of ruggeprik hebt gehad en indien nodig dat er een klein ingreepje wordt gedaan.

Ik zou het toch voor de zekerheid navragen als ik jou was. Want je kunt het je natuurlijk niet permitteren hierdoor een cryootje (of 2) te verliezen.

In ieder geval eerst maar een hele fijne vakantie!!!

Geplaatst

Hoi Meiden,

Even een vraagje,In Oktober gaan we beginnen met de terug plaatsing van een cryo (hopelijk) dit is geheel in natuurlijke cyclus en moet met ovulatie testen gaan kijken wanneer mijn ei sprong is.Ik krijg daarna geen bolletjes.Nu lees ik hier dat jullie wel pregnyl krijgen.Krijgen jullie dat ook bij een tp in natuurlijke cyclus??Want in het ziekenhuis zeggen ze dat het niet nodig is.

Liefs Bianca

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden