Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve Pippe,

Je moet doen waar jij jezelf goed bij voelt!

Een hele dikke knuffel voor jou en natuurlijk ook voor Lena!

En ik hoop zeker dat we elkaar hier weer zullen spreken!!!

Geplaatst

Lieve Pippe

doe waar je je het beste bij voelt meid en voel je niet bezwaard he!

dames hier even een update van ons tripje naar DD

sjonge jonge wat een gedoe in DD, het liep zo enorm uit!

Maar goed, de follikels rechts waren al mooi op maat, er zaten er nu 5 (vorige keer 2 grotere), links zaten er ongeveer 7, waarvan ook mooi groot maar mijn eierstok ligt momenteel hoog, er bestaat een kans dat ze niet aangeprikt kunnen worden bij de punctie...hij wil geen risico nemen om organen te raken.Misschien maar een paar uurtjes op mijn kop gaan staan in de hoop dat ie wat zakt?

Het goede nieuws is: de punctie is a.s. woensdag al! de tp vervolgens op vrijdag.

Mijn man en ik moeten nu heel erg goed gaan nadenken over het aantal terug te plaatsen embryos. In Brussle gingen wij voor 1 om de kans op een tweeling zo klein mogelijk te maken maar in DD werkt het net anders:

Als je aangeeft dat je gaat voor een tp van bv. 1 dan wordt er op de dag van de punctie allen bevrucht (als het lukt) vervolgens wordt er 1 apart gehouden om te laten doordelen en de andere worden direct cryo´s. (In Brussel laat men alles doordelen tot dag 3 of 5 en bekijkt dan welke door kunnen als cryo).

Maar met de werkwijze in DD komt het er op neer dat als de ene die ze geselecteerd hebben voor de tp zich niet goed deelt er geen tp is....

Tevens gevraagd hoe groot de arts de kans inschat op een tweeling na het ontstaan van een zwangerschap. De kans op nog een een-eiige is echt enorm klein, maar goed dat idee hebben wij ook en bij een zwangerschap na een tp van 2 schat hij op 10 a 15 %.... zucht.

Het liefst ga ik voor "doorontwikkeling" van 2 om meer kans te hebben dat één goede teruggeplaatst kan worden...maar stel ze ontwikkelen zich allebei goed dan vind ik het onverteerbaar om er eentje te laten "verdwijnen" dat voelt zo verkeerd....

Erg moeilijk!!! Vanavond om 23.00 de pregnyl.

Verder krijg ik op verzoek een half uur voor en een half uur na de tp nog acupunctuur....toch wel lekker.Morgen een dagje werken en dan ben ik de rest van de week afwezig.

liefs

Babeth

Geplaatst

Pippe je moet doen waar jij je goed bij voelt en voel je absoluut niet bezwaard tegenover ons.

Een dikke knuffel.

Babeth wat goed dat woensdag de punctie al is jeetje wa gaat dat snel.

Maar dat lijkt me een dilemma ik snap dat je er liever 1 laat terug plaatsen maar wanneer er twee zijn dat je er geen wil ´weggooien´ dat is zonde.

Ik kan je niet zeggen wat je moet doen maar ga van je gevoel uit en doe wat jullie het beste lijkt.

Heel erg veel succes in elk geval ik vond de punctie in DD 1000% meevallen dat was de enige keer dat ik helemaal geen pijn heb gehad ook na de tijd niet.

Geplaatst

pippe en lena ,doe wat je goed doet voelen , succes en mss tot binnenkort

meiske moeilijke keuze maar jullie komen er wel uit succes deze week we horen t wel weer

Geplaatst

Babeth,

Woensdag al de punctie!!!! :toppie:

Jeetje, dat heb je deze keer echt snel gedaan.

Hoe lang heb je vorige keren gestimuleerd?

Je uitleg over het beleid in DD is duidelijk omschreven.

Wat een dilemma zeg!

Maar je geeft 'stiekem' je keuze al aan.

Maar met de werkwijze in DD komt het er op neer dat als de ene die ze geselecteerd hebben voor de tp zich niet goed deelt er geen tp is....

Ik wil je hier absoluut niet een kant in opduwen die je niet wil.

Maar de harde waarheid is, als die ene zich niet goed door gaat delen is er idd geen tp.

Heel veel succes met het maken van jullie keuze!

Om 23.00uur denk ik aan je!

Ondanks dat we deze stappen vaker hebben moeten zetten, blijft elke stap die we moeten zetten in dit hele proces toch speciaal.

Geplaatst

hai lieve meiden

de punctie hebben we weer gehad! gelukkig konden beide eierstokken aangeprikt worden en er zijn 10 eicellen opgevist, super!

de behandeling is erg relaxd, onder narcose, ik werd wakker op de uitslaapkamer en hheb nergens last van. ben na thuiskomst wel naar bed gegaan en heb tot 18.00 uur geslapen.

inderdaad Wish, het is zoals je het schrijft...5 minuten voor de punctie aangegeven dat we voor 2 gaan (wow)! maar echt omdat we te bang zijn dat er die ene de ze selecteren zich niet goed zou ontwkkelen en er geen tp zou zijn.....

Gelukkig vond men ook zaad, morgen in de ochtend krijgen we bericht of er wel of geen bevruchtingen zijn, morgen worden er ook eventuele embryo´s ingevroren.

Wat betreft die stappen, het klopt precies, sinds de 2de poging bekijk ik het ook veel meer van stap tot stap hoor.

nu meiden, ik ga lekker naar bed met een kop thee

liefs

Babeth

Geplaatst

Oh sorry Babeth ik had je nog succes willen wensen maar het is er helemaal bij in geschoten.

Maar mooi dat je het nu gehad hebt en gelukkig dat het mee viel. Lekker he dat je er niks van voelt.

Maar wat een mooi aantal 10 stuks daar zit vast en zeker jullie topper tussen. Ik zal in elk geval heel erg hard duimen.

Wanneer is de tp als er bevruchtingen zijn?

Rust lekker uit.

Geplaatst

Oh babeth wat ben je ineens snel gegaan.... Sorry voor het niet succes wensen!

Maar hopelijk komen er veel bevruchtingen!

Hoe is het met de rest?

Hier alles nog steeds hetzelfde maar we gaan gewoon door, en het komt echt allemaal wel goed!

Geplaatst

hee meiden,

geeft toch niet, je kan immers niet alles bijhouden!

als er bevruchtingen zijn (dat horen we morgen) dan is vrijdag de tp

met een half uur van te voren en daarna acupunctuur

groetjes

Babeth

Geplaatst

Joehoe, Babeth wat een super oogst!!!

En toch voor 2 gegaan!

Pffff, dit zijn spannende tijden, zelfs ik ben zenuwachtig voor wat jullie morgen te horen krijgen.....

Succes!!!

Kimmie,

Wat vervelend dat je hetzelfde door blijft 'kabbelen'. (als ik het zo uit mag drukken)?

Heb je nog steeds pijn?

Ben je wel wat vaker op de been en onderneem je dan ook dingen?

Voornamelijk dingen die je zelf wil en leuk vindt?

Sterkte!

Hoe gaat het met Bjorn?

Maris,

Hoop dat je het allemaal beetje bij beetje kan verwerken wat er afgelopen tijd op jullie pad is gekomen!

Het is bijna januari.......

Heb je er weer 'zin' in, weer energie op aan het bouwen?

Ik kan niet wachten tot we weer naar de gyn mogen.

Heb behoefte aan duidelijkheid, mogen we meteen door???

Hoop het zo!!!

Geplaatst

Babeth succes ik duim echt heel erg hard hier voor jullie.

Wish Het gaat redelijk hoor dank je.

Mijn tante weet nog niet of dat het kwaadaardig is of niet. Ze moet eerst alle onderzoeken, scans en de rest van de rattaplan doorstaan voordat ze een uitslag gaan geven, maar ze is er zelf erg positief onder gelukkig. Mijn nicht (vriendin) daarin tegen is heel erg down zij is enig kind en heeft zelf net een dochtertje, maar gelukkig geeft ze de moed ook niet op.

En of ik zin in januari heb tja de kriebels komen wel weer steeds meer, maar het is niet gezegd dat we dan direct door gaan hoor haha we bekijken het dan wat we doen (maar ik denk het wel hoor haha)

Wanneer mag je eigenlijk weer naar de gyn?

Geplaatst

Lieve dames, mag ik hier mee gaan schrijven? Ik ben nooit heel actief geweest op het forum, ben na 2 mislukte tp's gestopt met meedoen aan wachtbankjes, maar begin me toch wel een beetje eenzaam te voelen en hier kom ik tenminste de bekende namen tegen van de dames die ook al zo lang onderweg zijn... Ik moet me nog even inlezen in al jullie verhalen, al heb ik hier en daar natuurlijk best het een en ander meegekregen. In het kort onze eigen situatie: november 2009 begonnen met ICSI en vorige week is poging 3b mislukt en we moeten nu weer wachten tot in januari voor we door kunnen met de cryo's. Omdat ik totáál geen vertrouwen meer heb in een goede afloop in Utrecht zit ik al voorzichtig na te denken over een poging 4 in Düsseldorf. We hebben altijd hele goede embryo's maar het lijkt allemaal niets uit te maken, zwanger word ik er niet van. En als we dan toch geld moeten gaan uitgeven, dan gooi ik liever alles in de strijd, dus IMSI, assisted hatching en wat dies meer zij - maar goed, zover zijn we nog niet. Ik hoop dat ik hier welkom ben!

Geplaatst

hallo dames

Marmira, welkom hier, tuurlijk mag je meeschrijven, ik kan me voorstellen dat je behiefte hebt aan contact met lotgenoten. Helaas zijn er meerder dames hier bekend met mooie embryo´s en maar geen zwangerschap.....de pest is dat men embryootjes alleen van de buitenkant kan beoordelen en men nog steeds niet aan de binnenkant kan kijken...maar het is erg frustrerend als men niet kan verklaren waarom het niet slaag...ja die dosis geluk...(zucht) wat jammer dat je tot januari moet wachten met de cryos. Indien je DD overweegt kan ik je adviseren om een intake gesprek te plannen...als het meezit en het lukt niet met je cryootjes kun je direct verder in DD, zo hebben wij het tenminste gedaan.

Maris, wat een ellendig nieuws van je tante, wordt een spannende tijd, heftig hoor, heel veel sterkte1

vanochtend werd ik al om 09.30 gebeld dat er in totaal 7 embryo´s ontstaan zijn, 2 emmies worden morgen teruggeplaatst en 5 worden benoemd tot cryo. Op zich klinkt het positief maar ik heb tevens de androloog gesproken. Imsi was echt de manier: helaas was het zaad van 3b kwaliteit, 1a is het beste, 4b het slechtste.

in ons geval weinig beweeglijkheid en afwijkende vormen. Hij heeft de allerbeste geselecteerd maar de kans bestaat toch ook dat er teveel "schade" ontstaat en er daardoor geen innesteling komt. Toch gaf hij aan ook wel positief te zijn vanwege de kwaliteit van de eicellen en het gaat juist om de goede combi.

Ik moet zeggen dat ik over de werkwijze in DD erg tevreden ben, de artsen zijn zeer behulpzaam, de andorloog zei al als we morgen nog tijd hebben om bij hem binnen te lopen we welkom zijn.

Met dit kwaliteit zaad is er wel degelijk kans op een goede zwangerschap maar de kansen zijn minder in vergelijking met bijvoorbeeld zaad van 1b kwaliteit....

Ik liet hem ook weten dat het vroege moment van invriezen ons heeft laten besluitem om voor een tp van 2 te gaan. Hij begreep het volkomen en vond dat we goed gehandeld hadden, hij gaf aan dat mocht het nu niet lukken dat we er dan voor kunnen kiezen om bij de ontdooiing van cryo´s er bijvoorbeeld 3 of 5 ineens te laten ontdooiien en ze tot dag 5 (blastocyste stadium) door te laten ontwikkelen om zo de allerbeste(n) er uit te filteren.

Goed om te weten maar eerst gaan we voor deze embryootjes, moet zeggen dat ik na het eerste belletje nerveus werd, er komt een tp van 2, maar na het gesprek met de androloog maak ik me niet meer druk.

Vind de datum van de tp erg symbolisch, precies 9 maanden na het overlijden van Nick en Lars....

liefs

Babeth

Geplaatst

Hoi Babeth,

Goed nieuws dat jullie een tp van 2 embryo's gaan krijgen en dat er 5 cryo's zijn.

Kan me wel voorstellen dat je je zorgen maakt over het bericht van de kwaliteit van het zaad.

Maar jullie eitjes en zaadjes zijn een perfecte match waar zeer zeker een zwangerschap uit kan ontstaan!

De dag van de tp zal een beladen dag gaan worden. (is dit het juiste woord)?

Heel veel succes lieve Babeth en partner!

Maris,

Wij mogen 7 dec weer naar de gyn.

8 dec is cd21 en hoop ik de eerste Deca spuit weer te mogen zetten!

Geplaatst

Marmira tuurlijk ben je welkom hier schrijf lekker mee.

Wij zitten op hetzelfde punt als jullie wij hebben ook 3 pogingen gehad en nu gaan we volgend jaar de cryo´s terug laten plaatsen.

DD is wel een goede keus van ons geweest ik ben daar wel blij mee. Ze zijn er erg vriendelijk en wij zijn er erg tevreden over.

Succes.

Babeth wat goed 7 stuks. Oh jullie gaan morgen echt toppers ophalen ik hoop echt zo dat er een mooi brusje uit voort komt. En dan op zo´n symbolische dag nou dan moet het goed komen.

Heel veel succes mijn duimen draaien.

Geplaatst

MarMira,

Zeer zeker ben je welkom!!!

Wij zijn elkaar hier vaker tegen gekomen.

Jullie zitten volgens mij in dezelfde situatie als mijn vriend en ik.

Ook wij zijn aan het dubben wat we allemaal nog meer uit de kast kunnen halen om het gewenste resultaat te krijgen.

We hebben al heel wat gesprekken gevoerd met onze gyn.

Zoals het er nu naar uit ziet blijven we bij Geertgen, maar dit kan in de toekomst misschien nog wel gaan veranderen.

Geplaatst

Wish 7 dec alweer dat is zo. Vorig jaar ben ik op 12dec begonnen met de deca van de tweede poging. Jeetje wat gaat die tijd snel we zijn alweer een jaar verder en nog met lege handen.

Wij moeten dinsdag nog een keer naar de uroloog voor de uitslag van de bloedtest van mijn vriend dus ik ben benieuwd of er wat uit komt.

Geplaatst

Tja Maris, als je naar je handtekening kijkt zie je hoe snel een jaar voorbij kan gaan.

Dan zal ik dinsdag voor jullie duimen!

Waar wordt het bloed op gecontroleerd?

Daar ben ik wel benieuwd naar.

Geplaatst

Wish, jullie hebben de 7de weer een afspraak, dat is al over minder als 2 weken, super!

Ik kan me voorstellen dat het lastig is om te beslissen en te besluiten....volg je gevoel hoor!

Maris, jullie mgen dinsdag alweer,ook heel veel succes, ik hoop dat er wat uitkomt

liefs

Babeth

Geplaatst

Ze hebben op hormonen geprikt bij hem. Dat is voor twee jaar terug in een ander ziekenhuis gedaan en er was een hormoon te hoog of te laag meen ik, maar goed hij had die gegevens niet en vandaar dat het opnieuw moest.

Dus ik ben ook wel benieuwd.

Geplaatst

Kun je die gegevens niet alsnog opvragen?

Hier heb je toch altijd recht op.

Dan kun je die gegevens ook nog eens met elkaar vergelijken, toch?

Heb vanmorgen uitgeslapen. Heb net bruine broodjes afgebakken en zit nu heerlijk te smullen van mijn brunch. Hihi!

Geplaatst

Meiske, toch een goed resultaat zeg! Maar zoals de dokter idd zegt de combi is uitstekend.

Morgen 2 toppers halen op idd een symbolische dag! Ik duim dat er een mooie zwangerschap uit voort komt!

Ja ben wel wat vaker op de been ja.. En probeer dan voornamelijk leuke dingen te doen ja. Genieten van de tijd die ik heb

Ja en pijn is iedere dag er weer , maar op 1 of andere manier leer je er wel iets beter mee leven! Ach nog maar 16 weken ;)

Bjorn gaat het nog steeds niet heel goed mee.. De fysio heeft nog niet het gewenste resultaat dus dat zal ook nog wel even tobben blijven.

Fam. Kneus is een betere naam voor ons.

Nou is me kleine zusje haar vriend's oma overleden en morgen de crematie. Tuurlijk gaan we er heen om haar te steunen. Maar het is in het

crematorium waar ook de dienst van me pa is geweest. En daar nooit meer terug geweest. Pff wat kijk ik daar tegenop zeg!

Oh vorige week wel hele onze beneden verdieping voorzien van nieuw laminaat, gordijnen, DE BOX! Dus dat is helemaal klaar, gelukkig hebben we

lieve vrienden die dat gedaan hebben. Wat een fijn gevoel is het om nu beneden te komen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden