Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Haha Zoe dat vind ik nou echt raar dat er bij jou ook zoveel ligt haha. Het is inderdaad mooi die sneeuw, maar we gaan morgen voor een nachtje naar Duitsland en we hebben nog geen winterbanden.Dus ik hoop maar dat het goed gaat zonder bekeuring.

Lijkt me inderdaad lastig met het winkelwagentje, maar dat laat ik mijn moeder straks doen haha die gaat even mee als we zo bij mijn tante geweest zijn.

Werk je trouwens hier in het dorp bij een tandarts?

Ik kom er eigenlijk niet zo vaak heel slecht ik weet het maar ik heb nog maar 1 keer een gaatje gehad en sinds de kaakchirurg mij de verstandskies getrokken heeft terwijl alles ontstoken was en dus niet verdoofd daardoor, heb ik het niet meer zo op de tandarts.

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Boodschappen doen met een gebroken pols lijkt me ook geen pretje idd! Fijn he, die moeders. Die van mij kwam vanmorgen ook even langs en heb gelijk vd gelegenheid gebruik gemaakt om even het dorp in te vliegen. En niet de bocht uitgevlogen met deze gladheid haha.

Ik werk in de stad 10 km verderop. Hier ook bewust voor gekozen hoor. Jeweetwel in zo'n dorp, ons kent ons. Daar had ik geen zin aan en nu dus op maar 10 minuutjes afstand rijden maar wel met allemaal onbekende patiënten.

Leuk een nachtje Duitsland! Waar ga je naar toe? Kerstshoppen? Inderdaad oppassen dat je niet bekeurd wordt, had begrepen dat ze er streng op controleren!...

Veel plezier!!

Geplaatst

hahaha ik heb het in Oirschot laten doen bij een echt erg aardige dame

maar vindt het wel tof dat jullie m ook zo mooi vinden

in zaltbommel is de sneeuw ook bijna weg , nog wat drap maar verder niet echt meer

Geplaatst

Zoë, dank je wel!! we zijn ook ontzettend dankbaar!

Pleun, wat mooi gedaan!!! in OIrschot?ik hou het in gedachte, woon er vlakbij.....

Maris, wat leuk even naar DD toe, gezellig!!! veel plezier en doe voorzichtig hoor

liefs

Babeth

Geplaatst

Zoë,

Ik ben afgelopen jaar wel 3 of 4 keer bij de tandarts geweest.

Voor controle, hierna 2 keer terug komen ivm aan beide kanten 1 gaatje en dat kon niet tegelijk.

En nu was ik op eigen verzoek terug gekomen. Ik had aan de linker onderkant tussen de laatste twee kiezen (verstandskies is eruit) een gleufje zitten waar de laatste tijd altijd vlees ofzo tussen bleef zitten.

Dit heeft hij opgevuld, of hoe zeg je dat in vakjargon? Je zal me wel snappen, hahaha!

Tandsteen verwijderen (achter mijn ondertanden aan de voorkant zit een 'draadje') vind ik het minst prettige om te laten doen.

Voor alle gaatjes vraag ik verdoving, dat dit een paar uur nodig heeft om weg te gaan neem ik echt voor lief.

Ik wil absoluut niks voelen.

Denk dat ik daarom niet bang ben om naar de tandarts te gaan.

Lig gelukkig altijd relax in die stoel.

Wortelkanaalbehandeling en kaakchirurg ivm verwijderen van de verstandskiezen is in het verleden ook goed verlopen.

Heb alleen na het verwijderen van 4 verstandskiezen er nog 1 links boven zitten, tja, had er namelijk 5!

Maris,

Veel shop plezier!!!

Voor de rest ook een heel fijn weekend!!!

Geplaatst

Dank je wel dames.

Babeth nee we gaan niet naar DD maar iets dichterbij huis namelijk naar Bad Bentheim de zus van mijn vriend had vorig jaar een tegoed bon in het kerstpakket zitten en die moest voor het eind van dit jaar op en nu zouden ze alleen met de kinderen gaan maar mijn nichtje heeft zo hard gezeurd van de week toen ze hoorde dat het een 7pers huisje was dat wij ook mee moesten. Wel erg lief haha.

Maar morgen gaan we naar een kerstmarkt daar ergens en even naar het kasteel daar. ´savonds gourmetten en dan gaan we zondag alweer naar huis.

Zoe heel verstandig om niet hier in het dorp te gaan werken dat lijkt me ook niet wat.

Nee boodschappen met een gebroken pols is ook niet wat lang leve mijn moeder, maar met deze rommel buiten heeft zij er ook wel moeite mee haha.

We zijn ook vanmiddag bij mijn tante geweest ze was gelukkig wel zo dat ze alles wou aanpakken wat kon, maar ze was wel erg down vond ik en ze zag er ook echt heel erg slecht uit bah zo zielig.

Waarschijnlijk kan ze dit jaar nog beginnen met de chemo, maar ze moet eerst nog een keer een punctie uit de longen ondergaan.

Iedereen fijn weekend ik weet niet of ik morgen nog tijd hen om even te kijken maar anders niet eerder als zondag.

Geplaatst

Wish, wat bijzonder om 5 verstandskiezen te hebben. Ik zit nu 10 jaar in het vak maar dat heb ik nog nooit gezien! Uiteraard wel eens dat mensen ze juist niet hebben (ik had ze onder gelukkig niet, wat was ik daar blij mee!). Die ene hou je als aandenken? ;-)

En daar is nou verdoving voor! Ideaal spul haha. En wij zijn natuurlijk niet bang voor een naald ;-)

En tandsteen weghalen vind ik zelf ook niet prettig hoor. Heb gelukkig niet veel maar datgene wat ik heb laat ik door mijn collega wel eens "met de hand" weghalen en dus niet elektrisch. Al dat koude water langs je tanden, brrrr. (zegt de tandartsassistente hihi)

En ik snap dat je de ruimte tussen je kiezen heb laten opvullen zodat er minder etensresten tussen kunnen blijven zitten haha.

Maris, leuk naar bad bentheim! Leuk en sfeervol plaatsje altijd. En die Duitsers hebben dat in tijden van kerst helemaal goed voor elkaar. Geniet ervan!!

Hmmm, hier was het vanmorgen weer half 5... Meneer was topfit en had wel een beetje honger haha.

liefs

Geplaatst

Zoë,

Haha, meneertje was topfit! Leuk zoals je dit schrijft.

Als ik jou onderschrift door lees komen die van ons toch aardig met elkaar overeen.

Wat was bij jullie ook al weer het 'euvel'. Bij ons het zaad en bij mij is niks gevonden.

Maris,

Dikke jas aan, das om, muts op de kop en handschoenen aan en veel plezier!!!

De rest van de meiden, fijn weekend!

Geplaatst

hai meiden

Maris, hoe kom ik toch bij DD!? bedoelde natuurlijk Duitrsland hihi, het klinkt in ieder geval erg gezellig! Het is zwaar om een familielid zo ziek te zien, ik hoop dat de chemo zal aanslaan, fijn dat ze op jullie liefde en steun kan rekenen!

Wish, jij ging toch na de kerst skieën he? schiet ook al aardig op nu, ik mag in april weer naar de tandarts, vind het verschrikkelijk maar ga wel ieder half jaar.

Zoë, zo te horen gaat het bij jullie erg goed met de kleine man.

hier alles erg rustig aan, mijn man heeft alleen boodschappen gedaan, haha hij belde wel 10x op.....staat appelstroop op het lijstje, staan wel 26 verschillende.... etc. Maar goed, het is gelukt. Ik ben echt nog niet fit, bij het slapen bkijft de temp op 37,2 maar 1 a 2x per dag loopt het nog even op, ik merk dat ik echt mijn gemak moet houden

fijn weekend meiden

liefs

Babeth

Geplaatst

Babeth,

Vervelend dat je niet fit bent! Beterschap.

Herken wat je schrijft mbt je man en boodschappen doen. Hahaha!

Alleen die van mij belt niet, hij neemt mee wat het meeste op het product lijkt wat op het briefje staat.

Mijn vriendin kent iemand en die man neemt geen tampons of maandverband voor zijn vriendin mee.

Met de woorden: "Dat heb ik niet nodig."

Ik neem toch ook aftershave balsem mee, gebruik ik ook niet. Moet toegeven dat ik zijn scheergel wel eens gebruik.

Alleen niet voor mij gezicht hoor. Hahaha!

Voel je jezelf wel zwanger, of heb je daar geen symptomen van?

Enne, hou jij maar mooi je gemak!

Zorg goed voor jezelf en die kostbare emmy('s)

Mag ik je vragen wat jij denkt hoeveel er ingenesteld zijn?

Als dit een te gevoelige vraag is om antwoord op te geven hoef je natuurlijk geen reactie te geven.

We gaan idd na de kerst skiën!!

Geplaatst

Hai Wish

ik moet wel lachen dat die vriend geen tampons meeneemt....ik "schaamde" me vroeger als meisje van 10 als ik wc-papier va de winkel mee moest nemen haha

Ik merk wel degelijk dat ik zwanger ben, wordt weer niet goed van de stinkpoten van onze hond, vorige jaar kreeg ik mijn man nog zo gek dat de poten van de hond in een wasbakje ging wassen, ik bleef het toen ruiken , hij zei nu al dat ie er deze ker niet meer intrapt.

Verder missleijk met vlagen, voor mijn gevoel erger als de vorige keer, mijn humeur kan ineens omslaan (gelukig van erg korte duur), mijn borsten zijn gevoeliger, mijn darmen zijn wat lui en ik voel met regelmaat een soort drukkend gevoel onderin mijn buik.

Allemaal prima hoor.

Tsja het aantal, zelf denk ik dat het er eentje is. als de digitest bijvoorbeeld 3+ (wil zeggen vanaf moment van bevruchting) had aangegeven dan was mijn idee wellicht anders maar nu niet hoor, de test gaf aan 2-3 weken en dat klopt precies.

De 23ste zullen we zien hoeveel vruchtzakjes er te zien zijn, ik ga uit van een.

Geplaatst

Wish, bij ons precies hetzelfde verhaal als bij jullie. Man slechte zaadkwaliteit en bij mij is ook nooit niks gevonden. Voor de zekerheid destijds ook een hydroscopie laten doen, want als er bij mij niet "mis" is, waarom lukt het dan niet?... (grrr) Maar net als bij jullie was het kwartje nog niet de goede kant opgevallen.

Die boodschappen, geweldig! Mijn man neemt vaak op de terugweg van het werk de boodschappen mee en hij red zich er goed mee. Heb hem alleen vlak na de bevalling naar het kruidvat gestuurd. Daar werd hij wel kanariegek haha.

Babeth, wat spannend weer! Dat toeleven naar de eerste echo. Vervelend dat je met die verhogingen zit. Idd lekker rustig aan doen. Ga je voor de echo nu naar DD? Hebben wij destijds wel gedaan (omdat we daar lekker vroeg mochten komen en dus verder niet over nagedacht) en kregen prompt een rekening op de deurmat van bijna 100 euro! Ik dacht dat dat wel bij de prijs inbegrepen was, even 5 minuutjes een echo....

Ik ga de kerstboom opzetten!!

Geplaatst

Hai Zoë,

we konden inderdaad voor de echo in DD terrecht maar zij zijn dan al gesloten. Daarom met het MMC in Veldhoven contact opgenomen, daar deed ik ook de tussentijdse echo´s toen icm. Brussel en daar zit ook onze gynaecoloog. Ik kwam automatisch bij haar terrecht vanwege de complexe tweelingzwanegrschap maar mochten bij een volgende zwangerchap ook weer gewoon bij haar komen, gelukkig!

veel plezier met de boom!

Geplaatst

Hey Babeth

Fijn dat je gewoon bij je eigen gyn terecht kan. Voelt toch vertrouwd he? Onze gyn was destijds ook zo blij voor ons dat het na 4,5 jaar eindelijk gelukt was. Hij leefde al die tijd zo mee.

Wanneer mag je voor de 1e echo? Had je misschien wel ergens geschreven maar is mij dat ontschoten.

Lfs

Geplaatst

Zoë,

Hoop dat bij ons ook eens het kwartje zal gaan vallen. Uhm, misschien duurt het wel langer nu de Euro er is, er zijn immers geen kwartjes meer......:laugh:

Enne Babeth,

Ook ik ben nieuwsgierig wanneer de eerste echo is gepland. :toppie:

Geplaatst

Haha Wish, lolbroek. Daarom heeft het bij ons natuurlijk ook zo lang geduurd ;-)

Dus bij deze: Dat bij jullie de EURO maar de goede kant op mag vallen!!

Geplaatst

Zoë,

Als je voor elke verse tp 20 cent telt, kom ik bij de vijfde poging op 1 Euro!

Hahaha!!

Een beetje humor op zijn tijd kan helemaal geen kwaad, heerlijk om ff te lachen!

Geplaatst

MarMira,

Vroeg me af hoe het met jou gaat.

In jan een cryo tp toch? Of ben je daar nog niet uit?

Pippe,

Lees je nog wel eens mee?

Ik wil jou en Lena een ontzettend dikke knuffel geven!!!

Geplaatst

Hai dames

fijn te lezen dat er ook nog gelachen wordt!!!

onze eerste echo staat op 23-12-2010, errug spannend moet ik zeggen.

Verder niet zo heel veel te melden, alles gaat "gewoon" door, ben nog niet helemaal fit maar gaat beter gelukkig.hoe gaat het bij jullie? Maris, hoe gaat het me je pols?

liefs

Babeth

Geplaatst

Babeth de 23ste dat is volgende week al jeetje wat gaat dat snel, maar het gaat vast goed komen.

Met mijn pols gaat het nog niet zo ik leef op paracetamol tegen de pijn maar goed ik moet nog een dikke twee weken.

Wish die euro gaat snel vallen voor ons dat weet ik zeker.

Nou ons weekendje was geweldig leuk alleen heel erg slecht geslapen wat een nare bedden, maar goed ik moest wel lachen dat we zondag om kwart over negen het ontbijt al op hadden normaal liggen we dan nog lekker in bed. Maar goed de kinderen vonden het geweldig dat we er waren er daar gaat het om.

Geplaatst

Ha Pippe, wat lief dat je hebt gereageerd!!! Doet me goed!

Babeth,

Dus het aftellen is naar 23 december!

Meid, wat hoop ik dat jullie een super echo zullen gaan krijgen.

Zal in spanning met je mee wachten.

Nou lady's,

Hier is Cd 1 begonnen. Ben zojuist ongesteld geworden.

Heb naar Geertgen gebeld om na te vragen wat ik nu als Cd 1 kan rekenen, is dit vandaag of toch morgen?

Ze gaf aan dat als het voor 18.00uur door zet dat dit dan Cd 1 is.

Nou, aan m'n onderbuik te voelen is het door aan het zetten. Pffff, voel me super ongesteld!

Dus de datum voor de eerste Deca is nu ook bekend.

Geplaatst

Pippe, dank je wel, ik hoop echt zo van harte dat jullie me snel volgen dames!!!!!

Wish, jeetje het "start"moment al weer bekend, wat spannend, is dat dan op cd21? lang protocol?

Geplaatst

Hoi Meiden,

Ik breek even in.

Ik kreeg vanmiddag een smsje van Kimmie dat ze vannacht in het ziekenhuis moet blijven.

Ze vertrouwen haar hartkloppingen niet.

Ze ligt nu aan de monitor.Hopelijk weet ze morgen meer en mag ze weer naar huis.Ze word voor minimaal 1 nacht geobserveerd.

Voor de kleine kon het nog geen kwaad tenminste nu nog niet.

Maar daarvoor houden ze haar nu wel goed in de gaten.

Ze had me gevraagd om even een stukje op het forum te plaatsen vandaar.

Hopelijk mag ze snel weer naar huis!

Liefs Bianca

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden