Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heb een keer op dit forum een enquête gestart en hieruit bleek dat de meeste een tp hadden op dag 3.

http://www.ivfmoeders.nl/poll.php?do=showresults&pollid=65

Ons gevoel geeft ook aan dag 3. Maar als ik de uitslag nu zie, zie ik dat daarna dag 2 de meeste tp worden gedaan.

Wordt er ff helemaal emo van. Dat beloofd nog wat voor de punctie, uitslag hoeveel eitjes, embryo's, dag van tp, wachtweken.

Ow jeetje!

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ach gerrum Wish.. :CYBER_HUGS:

Ik weet ook even niet wat te zeggen... ik denk niet dat ik je nu kan opbeuren..

Je weet dat we aan je denken!!

Enne.... je topper zit er tussen hoor!

Geplaatst

Ik kan me je teleurstelling helemaal voorstellen Wish!

En niemand vraagt je je gevoel uit te schakelen dus dit ook niet doen hoor!

Natuurlijk wil je er die 10 die jullie zagen zitten, kan me dit ook zo van onszelf heugen van onze

metingen en pogingen!

En iedereen kan nu zeggen dat die ene topper er tussen zit ( wat misschien ook wel zo is) maar jij blijft dan toch die

teleurstelling voelen.

Is er nog enige kans dat de kleintjes een spurt kunnen maken, of ging die echt uit van die 8?

Nou laat iig die 8 mooi meegroeien en dat je die dan hebt met de punctie!

Hier was ook tp op dag 3, maar als die keuze er niet was zou ik liever voor de 2 gaan als de 5.. En waarom geen idee, denk

dat dit zoals je zegt ook wel eens gevoelskwestie is...

Nou zet hem op meid!

KNUFFEL

Geplaatst

Thanks lieve Kimmie!!

Er zat nog een kans in dat er 2 of 3 meer mee gingen doen.

Heb nog eens nagedacht (doe ik wel vaker hoor)

Toen ik rond de 22 follikels zat waren niet alle eitjes optimaal/rijp.

En ik lees hier vaak genoeg dat de meiden met minder follikels meer goede eitjes hebben.

Dus daar moet ik mezelf aan vast houden.

Ben weer goede moed aan het verzamelen.

Zat ff in een dipje, maar daar probeer ik heel snel weer uit te klimmen!!!

Geplaatst

lieve wish

ik had bij onze laatste ronde het zelfde gevoel

eerst zag het er heel goed uit en had ik veel follikkels toen ineens ook weer wat minder

en uiteindelijk ook 8 eitjes maar ik ben nu wel bijna aan t eind van mn zwangerschap

meer is in deze niet altijd beter ben ik achter

je lichaam kan zich dan op de goeie concentreren denk ik dan maar

wat niet wil zeggen dat je je niet teleurgesteld mag voelen in je lichaam

maar alles ligt nog open he ,dus probeer weer je positiviteiten terug te krijgen

ik duim voor je en ook denk ik dat dag 2 niet verkeerd is des te eerder mag je het zelf weer doen ipv het ziekehuis en de beste plek voor je emmies is bij jou en niet in een schaaltje

Geplaatst

Lieve Wish

tuurlijk heb je er liever meer maar de kwaliteit is echt wat telt! de laatste keer had ik 8 follikels en eicellen en 7 mooi bevrucht, eentje niet, mogelijk niet rijp genoeg dat weeet ik niet.

de tp hadden wij in DD op dag 2 een 2-cellige en een 5-cellige, mij leek het vroeg. In Brussel op dag 3 en 5 gehad, van de tp op dag 3 werd ik toen zwanger. Moet zeggen dat mijn motto is, zo snel mogelijk warm bij mams......

lieverd, je doet het hardstikke goed!!! op naar een voorspoedige punctie en tp !!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Lieve Wish ik snap dat je teleurgesteld bent maar het gaat om de kwaliteit.

Ik heb het idee dat wanneer ik lees dat iemand maar weinig follikels heeft dat ze wel vaak zwanger raken het lichaam zal dan wel extra aandacht aan die paar geven.

ik moet zeggen dat ik dit gevoel maar al te goed ken hoor ik was ook teleurgesteld de vorige keer dat er van de 13 eitjes maar 4 bevrucht waren.

Lieve Wish hou hoop want jullie topper zit erbij.

Geplaatst

Kop op, Wish... Hoop dat je de moed die je weer bij elkaar aan het zoeken bent snel hebt gevonden. Op naar een goede punctie en een superresultaat!

Geplaatst

Lieve allemaal,

Mijn moeder was jarig en ik hierdoor ben ik het hele weekend bij haar geweest, vandaar even niet op het forum aanwezig.

Bedankt voor jullie super lieve berichten.

Jullie geven mij hier zoveel steun, echt super!

Morgen zal ik na de Fm weer verslag uitbrengen, ga zo naar bed.

Geplaatst

Hee meiden,

We missen weer een aantal posts.

Kimmie, jeetje zeg, het valt niet mee voor jullie samen! Nog even doorzetten en dan kunnen jullie genieten van jullie kleine! kop op hoor! Knuffel voor jullie.

Wish, ik weet nog niet hoe het hier gaat. we hebben vrijdag FM meting. En dan denk ik zaterdag of maandag de IUI. Dus dan zitten we samen op het wachtbankje. ;-)

Maar ik moet eerlijk bekennen, het borrelt zo bij Lena, en een opgezette buik., dat ik hoop dat er geen overstimulatie is. Dat kan ook met Clomid had ik gelezen. Ik kan niet wachten tot vrijdag dus..haha

Maris, fijn dat je brace goed bevalt!

En ik kan niet meer terug lezen wat er gisteren nog meer is gezegd. Dit is het enige wat ik me kan herinneren. Dus sorry als ik iets vergeten ben.

Geplaatst

Yep, helaas weer berichten verloren gegaan......

Waar mensen werken worden fouten gemaakt. (neemt niet weg dat het vervelend is)

Pippe,

Dan ben ik benieuwd wat er vrijdag te zien zal zijn.

Hoop niet dat Lena 'te heftig' reageert op de Clomid dat de IUI niet door gaat.

Bij hoeveel follikels staken ze een IUI poging? Lijkt me wel dat er een maximum aan zit toch?

Geplaatst

Vandaag geweest en alles was oke, ze hebben wel me urine en die gaan ze nakijken. Kijken of hier de pijn vandaan komt.

Ook me baarmoeder oogt nog steeds groter als de duur van de zwangerschap. Volgende week een groeiecho, want ze wil weten of de

kleine op schema blijft liggen! Ze heeft me ook inwendig onderzocht, maar de baarmoederhals is nog goed gesloten. Dus ik hoef niet bang te zijn

dat de bevalling in gang is ;) Nu als tip gekregen overdag aan me vermoeiheid toe te geven en dan gewoon te slapen, aangezien ik de nachten slecht slaap.

En zo krijg ik wat meer rust en ga ik niet zo door me reserves heen.

Geplaatst

Kimmie gelukkig dat alles goed is en nu hopen dat ze nog kunnen vinden waar de pijn vandaan komt.

Ook maar goed dat de bevalling nog niet in gang is want jullie hummel moet nog wel eventjes blijven zitten.

En toegeven aan de vermoeidheid is nooit verkeerd hopen dat je dan een beetje bij kan tanken voor de bevalling straks.

Ik ga straks even lekker nara de water aerobic normaal gaan we alleen op woensdag maar nu gaan we beide omdat 1 vriendin morgen niet kan en de andere en ik kunnen beide wel haha (wij hebben het ook het hardste nodig haha)

Morgen mag ik weer helpen bij een kinderfeestje van mijn nichtje gaan we naar een bakker mogen ze vanalles zelf bakken echt heel erg leuk.

Geplaatst

Kimmie,

Gaan ze je urine testen of dat je een blaasontsteking hebt?

Wat kan dat betekenen, dat je baarmoeder groter is? Dat het kindje 'hard' groeit, of veel vruchtwater o.i.d?

Maris,

Veel zwemfun vanavond!

Helaas zie je niet dat je aan het zweten bent als je in het water staat. Haha!

Misschien een rood hoofd van de goede doorbloeding van het springen etc?

Geplaatst

Haha nee je ziet het niet dat zweten maar dat gebeurd wel maar inderdaad krijgen we een erg rood hoofd vaak want het is ook nog eens in het warme bad.

Wel erg lekker hoor.

Geplaatst

hoi dames

Pippe, wat ontzettend spannend! ik hoop ook echt dat ze goed op de hormonen reageert, succes meiden!!!

Maris, jij gaat heeel sportieff zijn vanavond, veel plezier!

Kimmie, goed om te horen dat alles goed gaat, op je klachten na dan uiteraard, doe voorzichtig en neem inderdaad je rust hoor, nog even volhouden..

Pleun, wat heb je weer een mooie buikschildering!!

Wish, lieverd, heeeeeeeeeel veel succes morgen, ik heb er alle vertrouwen in! en nog bedankt voor je lieve berichtje bij onze kanjers...

liefs

Babeth

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Punctie zit er weer op.

Hartslag kwam nu niet boven de 105 uit en saturatie was 98% dus ook prima.

Mijn favo gyn Dr. K heeft de punctie uitgevoerd. Zij heeft het nu voor de derde keer gedaan, zou dit dan het geluk gaan brengen?

13 follikels aangeprikt.

Rechts begonnen omdat er daar 9 zaten.

Toen naar links, dat was gemener. Er zaten nog 2 follikels die ze aan kon prikken, maar dat zou pijnlijk zijn, omdat ze er wat lastiger bij kon komen.

Ik zei met een knipoog; "Ik lig hier nu toch dus ga maar door, we moeten het zelf bekostigen dus eruit halen wat erin zit."

Ze prikte opnieuw aan (prik nr 3 Auw) Toen zoog ze niks uit de follikels, dus na een paar keer kijken de naald eruit.

En wat bleek nu, de naald was wat gebogen en hierdoor zat er een knik in en daarom zoog het apparaat geen follikelvloeistof op.

Nieuwe naald erop gedaan en opnieuw een poging. Prik nr. 4 weer Auw weer een diepe hap lucht genomen en uitgeblazen.

Toen lukte het wel. Gelukkig maar!

Alle follikels zijn meegenomen, dus had het er echt wel voor over om even op extra op m'n tanden te bijten.

Nu weer lekker thuis op de bank. Napijn valt reuze mee. Komt misschien nog wel als de 2 Paracetamol 500mg en Diclofenac 100mg en restje van de Dormicum uitgewerkt is.

Hoop natuurlijk dat het zo blijft!

Morgenvroeg mogen we naar Genk bellen om te vragen of er een tp zal zijn.

Hier ben ik ook altijd zenuwachtig voor.

Geplaatst

Wat een mooie score Wish!

Wat goed dat je zo doorgezet hebt. Natuurlijk wil je er alles uithalen.

Rust nu maar lekker uit, dat je klaar bent voor de tp.

Ik blijf voor jullie duimen, op naar de mooie emmy's!

Ik denk aan je hoor. :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden