Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Klopt, 1x ivf/icsi en 8 IUI. (Dacht dat we al verder waren, maar we hebben ook wel een aantal keer moeten skippen)

We gaan door tot dat blijkt dat het niet lukt bij Lena. Wel hebben we gezegd dat als het over een jaar of 3 nog niet gelukt is, dat we dan waarschijnlijk de plannen zullen wijzigen. En dan is het nog niet zo dat ik die cryo's ga dragen. Pas als blijkt dat mijn eigen eitjes niet afdoende zijn.

Het is moeilijk om grenzen te stellen vooral omdat het emotioneel ook zwaar is. We krijgen ook vaak de opmerking van mensen: ' Waarom probeer jij het niet Pippe? Of waarom niet tegelijk, zijn jullie misschien wel samen zwanger, leuk toch?!?' Uhhhhh, ja daarom! :evil2::icon_scratch::protest::busted2:

Nee, die mensen kunnen we wel even de grond in duwen. We vechten voor onze wens.

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Niet te geloven dat jullie deze opmerkingen naar jullie hoofd krijgen geslingerd!!!!

Het is allemaal al moeilijk genoeg en dan moet je dat commentaar ook nog gaan verwerken.

Ongelooflijk zeg, ik merk het ook, hoe vaak er niet een opmerking gemaakt wordt waarbij je je gevoel even weg moet slikken en een reactie moet 'verzinnen' bij mensen die niks van de situatie af weten of niks terug zegt omdat je echt met een bek vol tanden staat.

Geef hieronder even een persoonlijke reactie;

We zijn nu de badkamer aan het verbouwen (is bijna klaar) en daarna willen we de zolder aan gaan pakken.

Dan worden er ook opmerkingen gemaakt. Ow, jullie zijn extra ruimte aan het creëren, dan zal er tussen het verbouwen en de bruiloft nog wel ff iets anders tussendoor komen of niet.

Vooral dat "FF tussendoor", wat haat ik die opmerkingen!!!!

Yep, morgen eerste FM, inderdaad best spannend weer.

Dat blijft spannend, elke keer is het toch weer de vraag hoe het eruit ziet, hoe het groeit, komt er een punctie, zijn de eitjes in de follikels wel goed, is het zaad goed, zijn er embryo's, is er een tp etc. etc.

Geplaatst

Oh Wish, ik begrijp dat echt hoor. Mensen weten helemaal niet hoe zwaar het is. Vooral mensen die blijkbaar al zwanger zijn als ze er aan dénken.

We krijgen ook vaak opmerkingen als: 'Het hoeft toch allemaal niet meteen te lukken, jullie hebben nog tijd genoeg!'

Zo werkt het nou eenmaal niet. Niet als je er zo intensief mee bezig bent. Er zijn trouwens ook mensen die heel bot kunnen reageren als we aankomen dat we het zo spannend vinden omdat Lena al een dag verder is gekomen dan voorheen. Vervolgens moeten we ze vertellen dat het toch helaas niet gelukt is. Dan krijg je van die reacties als: Ja, zie je wel, je moet er gewoon niet zoveel mee bezig zijn. Jullie juichen weer veel te vroeg. :bottom:

Ja, we hopen nou eenmaal.... En thnx for the support.

Geplaatst

Graag gedaan hoor Pippe!!!

Mag ik je vragen wat jullie leeftijden zijn? Of wil je dit privé houden, dat mag ook hoor. :happy:

Tijd genoeg, tijd genoeg. Aan m'n reet!!! We willen graag een kindje en hier steken we heel veel energie en tijd in!

Als ik jullie was zou ik de personen die een nare opmerking hebben gemaakt niks meer laten weten. (Zullen jullie ongetwijfeld al doen)

Geplaatst

Dames wat herkenbaar.

Ik kreeg bij de vorige poging te horen dat het mijn eigen schuld was dat het niet gelukt was omdat ik er te veel mee bezig was. Echt ik wist niet hoe ik het had. Dat zei een oud vrouwtje wat zelf 10 kinderen heeft gehad.

Oh ja en dan het commentaar wat ik gekregen heb goede vrienden dat ik het niet aan de grote klok moest hangen en dat ik het voor mij zelf moest houden, net of ik het aan iedereen vertel (ik maak er geen geheim van maar het is niet iets waar ik te koop mee loop) het is ook net of je er niet over mag praten heb ik soms het idee terwijl het zo vaak voorkomt.

Maar ja dat zijn allemaal mensen die bijwijze van al van de wind zwanger worden en gelukkig hebben wij elkaar nog en wij begrijpen elkaar in elk geval.

:aaaflowersmiley::positive energie:Dikke knuffel voor alle dames hier

Geplaatst

Ja, zo is het precies Wish en Maris. Onbegrijpelijk he!

Ze moesten eens in hetzelfde schuitje zitten!

Wij zijn 26 en 28. (ik,Lena)

En om nog ff een voorbeeld te geven; als het niet gelukt is, is het bijna altijd jammer voor Lena. (Ja, ik ben natuurlijk maar een aanhangsel, zucht!) waarna er na een stilte dan achteraan volgt: ' ja, voor jou natuurlijk ook' ja natuurlijk voor mij ook!!

Waar zit het verstand denk ik dan,.. :-(

Geplaatst

Maris,

Het blijft zo lastig om het met mensen te delen die er niet veel van begrijpen of soms niet willen begrijpen.

Ik doe geen moeite meer om het dan uit te leggen. Zeg dat ze via google ook een heel eind komen, maar dan merken ze nog niet de emoties die ermee gepaard gaan!

Gisteren kreeg ik een compliment van mijn collega. Ze gaf aan dat ze het zo knap vond dat ik er op het werk niks van laat merken.

Ik ben zo blij met het team waar ik in werk! (met mij erbij zijn dit 6 personen)

Zijn zo meelevend en vinden het echt niet erg als ik niet kan komen werken.

Ze weten dat ik m'n best doe om alles buiten het werk om te plannen, maar weten ook dat de punctie en tp niet te plannen zijn.

Verder wil ik ook altijd wel extra werken als een collega ziek is of wil ruilen etc.

Heb niemand in het team die de kantjes ervan af loopt om het zo maar te zeggen.

Ook mijn manager is meelevend en begripvol.

En tijdens de middagpauze stond ik naast een andere manager en die gaf aan dat ze altijd goede zin krijgt als ze mij ziet.

Nou, mijn dag kon niet meer stuk dat begrijpen jullie wel!

Geplaatst

Daar moet je het van hebben wish! Dat geeft je nog positieve energie. Lena heeft dat ook op haar werk. (Zelfde branche hé) ;-)

Bij mij weten ze het niet. Omdat het nogal aparte mensen zijn, ze doen alsof ze respect hebben, maar zodra het mogelijk is om een steek onder water te geven zullen ze die kans met beide handen aangrijpen. Ik leg me erbij neer en probeer mijn gevoel er niet vanaf te laten hangen. Er zijn blijkbaar nog veel mensen die het niet vinden kunnen, 2 vrouwen. En dan kinderen?? Geen man, geen kind.Kort door de bocht. En erg veroordeeld.

Oooh wat lekker om even te spuien hier! Aaaah!

Geplaatst

Maris, natuurlijk hang je het aan de grote klok, en soms is het fijn om er met iemand over te praten die dicht bij je staat. En dan hoop je niet op zulke opmerkingen van vrienden! Een beetje begrip voor de situatie is toch niet teveel gevraagd?! daar kan ik me zo kwaad om maken.

Geplaatst

Haha spui lekker hoor.

Tja veel mensen houden er nog ouderwetse gedachten op na. Mensen denken dan inderdaad dat je daar wel een man voor nodig hebt anders geen kind. Ik ben juist blij dat er voor jullie deze mogelijkheden bestaan. Jullie willen graag een kindje en opf dat nu is met een man of een vrouw.

Mijn schoonouders zijn ook zo. Zij vinden dat wij alle tijd nog hebben omdat ik nog maar net 27 ben en dan komt het vanzelf wel haha net of er dan een kindje uit de lucht komt vallen hier.

We hebben ze ook al zo vaak gemeld dat wij voor 4 jaar terug al een kinderwens hadden en dat die nu niks minder is en dat die over 10 jaar ook niet anders zal zijn.

Ach je en die vrienden waren op dat moment zelf zwanger (even tussendoor zeg maar) en die heb ik gewoon links laten liggen tijdens de zwangerschap. Vond ze niet leuk maar kan me eigelijk niet zo schelen meer bij mensen wie niet nadenken over wat ze zeggen.

Geplaatst

Och, wat een domme mensen lopen er nog steeds rond.

Is er nog steeds niet genoeg info over de mmm?

Ik (wij) zijn er ook heel open over, zelfs in mijn eigen bedrijf steek ik ons "probleem' niet onder stoelen of banken.

Hierdoor heb ik al veel mensen kunnen "helpen" die of zelf of kinderen hadden die ook in dit traject zitten.

En waarom zou een lesbisch stel geen kinderen willen krijgen? Dit omdat je toevallig op vrouwen valt ipv mannen wordt

deze wens automatisch gewist???? hahaha wat een onzin!

Meiden, laten wij alle mensen die totaal onbekend zijn met de mmm en die zich hier een gewelddadig oordeel over vormen met ons enthousiasme

en doorzettingskracht een lesje leren.

Geplaatst

Vanessa,

"Meiden, laten wij alle mensen die totaal onbekend zijn met de mmm en die zich hier een gewelddadig oordeel over vormen met ons enthousiasme en doorzettingskracht een lesje leren."

Zo is het maar net!!!

Geplaatst

Jaa, ik kan beter hier mijn gevoelens uiten dan hier in de omgeving. Er zijn ook heel erg meelevende mensen hoor, begrijp me niet verkeerd. Het is toch fijn als er mensen zijn die weten waar je het over hebt, en minstens zo belangrijk; jullie kennen de emoties.

I'm back, and I like it.. :happy:

Geplaatst

Daar zijn we voor Pippe ik ben ook zo blij dat ik toen dit forum heb gevonden en me natuurlijk heb aangemeld haha.

We weten gewoon van elkaar wat we voelen en dat is wel zo fijn.

Pippe ik ben blij dat je terug bent

Geplaatst

Succes Wish, benieuwd hoe het was!

Oh hier voel ik me al een dag of 3 beetje naar zeg.. Heb zeg maar het gevoel dat ik ongesteld moet worden met nog wat krampen er af en toe bij! Dit had ik bij de controle van de week al, dat kwam door het indalen dacht ze en gisteren begreep ik ook dat dit soort van voorweeen zijn.. maar dat voelt niet fijn! Guusje vind het ook minder denk ik want die stompt er hard op los! Haha. Ben ook echt aan het aftellen, en daar voel ik me schuldig onder.. Maar goed zoals jullie ook weten is het niet de fijnste zwangerschap.

Geplaatst

lieve kimmie

ik ben ook al weken aan het aftellen en voel me daar helemaal niet schuldig over

en mijn zwangerschap is niet heel beroerd geweest dus voel jij je daar ook helemaal niet schuldig over

naast alle ongemak die je hebt gehad ben je vast net als ik gewoon heel nieuwsgierig naar hoe je kleintje eruit ziet

Geplaatst

Kimmie,

Ik ben het volledig eens met Pippe en Pleun.

Voel je aub niet schuldig, je wil zo graag jullie kindje zien, vasthouden, ruiken, knuffelen!!!

Pleun en Kimmie,

Wij tellen met jullie mee af, misschien dat het dan sneller gaat.....

(grapje moet kunnen toch) :happy:

Nee meiden, heel veel succes met die zware laatste loodjes!

Kom op, jullie zijn kanjers! :toppie:

Geplaatst

Ow en Pippe,

:happydance:

Blij dat je het fijn vindt weer terug te zijn. Doet me goed om te lezen!

Ik heb je echt gemist hoor!

:clap2:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden