Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

pippe dank je voor de knuffel

mss kan lena om antagel vragen tegen de zuur aanvallen

vond ik erg fijn ik had ook aandelen bij rennie maar met antagel was dat zo over

is een drankje speciaal voor zwangere vrouwen

Geplaatst

He meiden,

Maris wat fijn om te lezen hoe je geniet, spat door het scherm heen... ZO MOOI!!

Pleun, hoe is het met je?

PIppe wat een mooie buik heeft Lena zeg! Mijn buik is bij Levi ook nooit hevig op en neer gegaan. Wel echt richting einde dat je het wat zag, maar zoals sommige filmpjes dat heb ik helaas ook niet

gehad hoor!

Is de kleine meid alweer opgeknapt Wish?

Babeth las iets over stimuleren , lukt het weer. Vind je het lastig nu er nog eentje rond hobbelt?

HIer alles goed, morgen de 20 weken echo en ben heel benieuwd hoe het is. Vannacht heel de nacht wakker gelegen ervan. Ik voel de kleine bijna niet en bij Levi deed ik dit wel dus maak me weer eens ergens

druk over, Pff zwanger zijn moet genieten zijn maar vind dat toch lastig hoor! En dan ook nog die rhesus c.. Kan zijn dat dat niets is, maar in ernstige gevallen kan het bloedarmoede veroorzaken bij je kleine en natuurlijk

ga je ook daar weer over nadenken. Wat denk ik veel he ;-). Verder gaat het met Levi super, erg ondernemend en slim mannetje.

Geplaatst

Kimmie succes morgen!

Pippe, wauw....wat een mooie buik heeft L. Vind dat zoiets magisch! 3/4 zit erop, het aftellen kan nu langzaam beginnen. Maar geniet ook nog even van elk moment, want het vliegt voorbij.

Maris, lekker aan het genieten, heerlijk. En laat je ook lekker vertroetelen door alles en iedereen. Wat voel je je nu rijk hè? Puur goud, wat een rijkdom!

Geplaatst

Mooie buik heet Lena, en ja maagzuur hier ook fiks aan de rennies en vanaf dat ze geboren zijn ook gelijk over.

Mijn buik ging ook niet op en neer, echt tegen het eind zag je iets golf beweging.

Kimmie de 20 weken echo, spannend willen jullie weten wat het is??

Ik heb de uitslag binnen, en die is goed, er stond een krul op het papier, weet dus niet of het gewoon goedaardig was, of wel kwaadaardig maar dat ze alles weg hebben kunnen halen.

Over half jaar weer uitstrijkje en dan weet ik of er geen dieperliggende cellen waren.

Geplaatst

Oh Medusa wat fijn!! Dat zal weer wat meer rust geven meis.

Ik weet het nog niet of ik het weten wil. We laten het geslacht in een gesloten enveloppe doen en dan kunnen we altijd nog beslissen maar voor nu

wil ik het nog niet weten..

Geplaatst

Medusa, wat een fijn nieuws!! Ik blijf duimen voor je dat het goed blijft, denk dat het emotioneel best een zware periode is. Je zit toch tussen hoop en vrees. (denk ik) Hoe ben je er zelf onder?

Kimmie, dat is ook een goed idee, dan kun je altijd nog beslissen wat je wil. Waarom bel je de vk niet als je je zorgen maakt? Dat kan altijd he! Dat hebben ze ons ook op het hart gedrukt. Succes voor morgen, zal aan je denken.

Pleun, dat is de angst van iedere ouder.. heel veel sterkte..

Geplaatst

Pleun, ik moest even je verhaal opzoeken. Maar man man, wat een nachtmerrie. Vreselijk, afschuwelijk, ben er stil van. Heel veel sterkte!

Medus, yes, dat is goed nieuws....wat fijn! Het blijft toch iedere keer weer spannend. Maar voor nu weer even een last van je schouder.

Geplaatst

Hoi hoi

Allereerst Pleun meid wat heb jij het te verduren jeetje wat een verdriet meid heel erg veel sterkte en een dikke knuffel.

Pippe wat een super mooi buikje heeft Lena niet te geloven he dat daar jullie kanjer in zit haha ik moet zeggen dat ik het heel erg raar vind als ik nu in de spiegel kijk hoor dat die dikke buik weg is en er alleen nog een flubberbuik over is.

Maar met dat die voeten of iets uitstaken had ik bij 30 weken ook nog niet dat had ik de laatste weken wel heel erg maar dat is denk ik ook maar net hoe of het kindje ligt en waar die trapt Elin is erg lang en lag daardoor door de hele buik en voornamelijk met de voetjes rechts in de ribben is ook niet altijd even fijn haha

En ja rennies waren hier ook niet aan te slepen ik heb er tijdens de bevalling ook zo'n last van gehad niet normaal maar goed ik heb dan ook erg veel overgegeven tijdens en na de bevalling, maar goed dat is een ander verhaal.

en anders zou ik gewoon dat spul wat Pleun zegt vragen. Oh ja en misschien een kussen aan het hoofdeinde onder het matras leggen dat ze iets hoger op komt et liggen.

Wish hoe gaat het met Mijke? En met jou natuurlijk?

Babeth gaat het goed met stimuleren?

En de andere dames gaat het goed?

Nou hier gaat het goed het is wennen maar dat is niet gek.

Alleen ze krijgt nog niet genoeg voeding binnen waardoor ze te veel afgevallen is (zag je vaker bij grotere baby's) dus krijgt sinds gisteren bijvoeding en vanaf vandaag ben ik begonnen met kolven om het bij mij sneller op gang te laten komen mits dat lukt. We merken ook dat zodra ze uit een flesje drinkt veel rustiger is en zodra ze de borst krijgt ze helemaal in paniek is en dat wil ik absoluut niet dus we gaan het nu proberen om borstvoeding uit de fles te geven mits ik genoeg heb.

Ook heeft ze wel erg veel last van krampjes en is ze een klein beetje geel maar dat moeten we gewoon in de gaten houden en dat trekt wel weer bij.

Maar verder is ze heel tevreden komt om de 3 uur ongeveer en ze is gewoon geweldig haha maar dat zal elke moeder zeggen.

Maar ik zal proberen in het kort even te schrijven hoe het gegaan is.

Vrijdag 7 uur melden werden we direct naar de verloskamer gebracht. Daar werd gekeken of dat er al iets verstreken was wat dus niet het geval was en dus kreeg ik een veter ingebracht wat dus de boel moest doen verstrijken. Ik kon hier een beetje ongikrampjes van krijgen maar moest niet verwachten dat dit de bevalling al op gang zou brengen want dat gebeurde maar bij een klein percentage en de meesten kregen de dag erna nog een keer een veter voor 24 uur en zou dat niet helpen dan moesten we later deze week weer proberen.

Maar goed bij mij kwamen dus vrij snel inderdaad die krampen (ja krampen en geen krampjes) dus eigenlijk waren het al lichte weeën. Na de middag kwam een andere arts en die had zoiets van laten we eens kijken en ja hoor er was wat aan het verstrijken dus ik hoorde bij het kleine percentage haha wij hadden echt zoiets van zal er dan nu eindelijk eens iets goed gaan.

Nou elke keer vrij regelmatig weeën ik heb toen ook vanaf half 3 onegveer aan de ctg gelegen en daar kon je dat mooi op zien toen is ook de veter eruit gehaald en zat ik geloof ik op 1cm dus wij dachten nou zo gaat het mooi.

Niet dus de arts heeft later om half 8 geloof ik gekeken en toen zaten we op 2cm ongeveer. Toen hebben we overlegd dat ze om 10 uur nog een keer zou kijken en dan zouden we beslissen wat we zouden doen aangezien inmiddels de weeën iets minder waren geworden

Om half 11 heeft ze gekeken en er was niks veranderd nou konden we 2 dingen doen de vliezen breken met gevolg dat we dus nu echt nonstop door zouden moeten of een spuit om te kunnen slapen en de volgende ochtend om 7 uur de vliezen breken zodat ik iets meer energie zou hebben en dus we hebben daar maar voor gekozen.

De hele nacht wel weeën gehad maar door die spuit heel redelijk kunnen slapen.

Om 7 uur zijn de vliezen gebroken en de weeënopwekkers aangesloten nou en dat kon je merken pfff eerst ging het heel goed was het heel goed op te vangen maar tegen de middag begonnen de rugweeën en die zijn echt niet op et vangen jeetje wta een pijn ik heb toen ook een ruggeprik gekregen wat ik eerst absoluut niet wou maar op dat moment was het een verademing je voelde wel weeën maar ik hoefde ze amper weg te puffen en de pijn in de rug was weg.

Toen zat ik geloof ik ook nog maar op 4cm maar ach het was zo goed te doen

Om 5 uur hebben ze gekeken toen zat ik op 9cm en hadden we zoiets van ja het kan echt zo gebeuren haha nou en dat gebeurde want om 6 uur kreeg ik persdrang wat ik door de drukte van de artsen bijna een uur weg heb moeten puffen want net voor 7 uur zijn ze gaan kijken en mocht ik inderdaad gaan persen wat dus maar niet wou vlotten

De gyn moest op een gegeven moment ook even weg waardoor de assistent het overnam en hij zei wel dat wanneer ik als hij weer kwam niet verder was hij de vacuum moest gaan gebruiken en dat was niet prettig.

Nou dat heb ik geweten want het ging niet na een uur persen werd mij verteld dat de knip gezet ging worden en dat de vacuum gezet ging worden en dat ik binnen 3 weeën het kindje eruit moest hebben anders zouden we met spoed naar de ok moeten. Dus het was alles op alles om dat te voorkomen en gelukkig is ze bij de 2de wee toen gekomen.

Ik ben hierdoor wel een liter bloed verloren omdat het even met grof geweld ging en ik een knip van ruim 10cm heb, waardoor mij hb erg laag is en ik op het randje van transfusie zat waardoor ik een nacht ben gebleven maar dames het is het allemaal waard wat is dat een bijzonder gevoel om je kindje op je borst te krijgen na al dat werk, maar geod dat gevoel zullen jullie kennen

Ik heb nu wel erg veel last van de onderkant het is natuurlijk bont en blauw omdat het op het laatst echt met grof geweld ging en de hechtingen trekken maar dat gaat wel weer over als onze meid het maar goed doet.

zo een heel verhaal maar dat was het wel zo'n beetje haha

Hoe is het met de rest?

Kimmie heel veel succes met de 20 weken echo spannend hoor ik ben benieuwd wie de envelop als eerste los maakt haha

Medusa wat fijn dat het goed was wat een opluchting meid

Jose hoe is het bij jullie?

Geplaatst

Aww Maris, wat een dotje! En wat een verhaal! Zoals het op mij overkomt is het best aardig gegaan, tot aan de moeilijke eindspurt. Maar lieve Maris, je hebt het mooiste van de wereld bij je liggen. Je kunt nu lichamelijk gaan herstellen van een pittige zwangerschap en bevalling, en je lekker knuffelen met jullie meisje! Hopelijk komt de bv goed opgang en kan jullie meisje daar op verder groeien. Hoe is het met je man? Hoe doet E het verder?

Geplaatst

Oh prachtig Maris, wat een mooi meisje! Mooi bevallingsverhaal, alleen het laaste was even heftig zo te lezen. Nu maar lekker bijkomen.

Hier alles goed. Vandaag naar cb geweest voor de prikken. Ze doet het prima, weegt nu 10,7 kg en is 76 cm. Zojuist de uitnodigingen verstuurd voor haar 1e verjaardag. Tjee, de voorbereidingen kunnen getroffen worden. Ook weer leuk. Waar is het jaar gebleven en vooral mijn baby?

Verder loopt ze door de kamer langs tafel, stoelen en bank. Of ze kruipt op handen en knieën. Ik geniet iedere dag van haar!

Geplaatst

Jose, De tijd gaat snel.., de eerst verjaardag al in zicht. Wel leuk hoor, die voorbereidingen. Toch wel een gekke gedachte dat we iets meer dan een jaar na de vorige uitgerekende datum een kindje verwachten. Ja het blijft een pijnlijk punt.

Hebben jullie een kinderfeestje georganiseerd? Wat knap dat ze al loopt en kruipt. Ik geloof meteen dat je elke dag opnieuw zó van haar geniet! Gaan jullie nog een keer het traject in? (als het te persoonlijk is, hoef je het niet te vertellen hoor). Succes met alle voorbereidingen!

Geplaatst

Zo is het Pippe, zoals iemand gisteren tegen me zei: "De wond geneest, maar het litteken blijft". Zo is het ook. Wel heel mooi en dankbaar dat het nu toch echt gaat gebeuren, dat had je een jaar geleden niet durven dromen.

Voor ons was het gisteren 2 jaar geleden dat we afscheid namen van onze vlinders. Toch een dag waar je bij stil blijft staan. En kijk nu.....een prachtig meisje.

Om antwoord te geven op je vraag, we gaan zeker nog eenkeer het traject in. Alleen willen we het deze keer niemand vertellen, dus ook hier op het forum houd ik wijs mijn mond. Maar voorlopig nog niet hoor, willen eerst genieten ;)

Het gaat echt hard, we geven een feestje...uh L geeft een feestje. We hebben net de uitnodigingen verstuurd. Ben erg benieuwd!

Geplaatst

Dank je dames ja klopt het was heel erg goed te doen alleen het eind was erg heftig maar dat geeft niet ons meisje is er en dat is het belangrijkste.

We zijn er wel achter dat ze aan de borst echt te weinig kreeg waardoor we nu even gewoon de fles geven en ik aan het kolven ben om de borstvoeding op gang te brengen, maar ze is nu al zo anders als gisteren nu we gewoon de fles geven ze heeft om half 1 en om half 4 een voeding gehad en verder heeft ze alleen geslapen dus ze doet het super ben benieuwd naar haar gewicht morgen.

Pippe paps doet het goed haha Hij is zo trots als een pauw echt super om te zien

hij is wel wat onwennig maar hij verschoont alle luiers als hij thuis is en kwam zondag avond al met een schaaltje met toastjes filet american aan zetten haha

Jose wat gaat dat snel he en jeetje ze loopt al om de tafel wat gaat dat hard zeg.

En 2 jaar geleden alweer dat blijft je toch altijd bij al begrijpt niet iedereen dat.

Geplaatst

Nou dames de echo was goed! Alles ziet er goed uit en zoals het hoort.

Ik voelde het kindje nog niet/slecht omdat de placenta aan de voorkant ligt , dus dat verklaart alles. Ook ligt de kleine nog in volledige stuit maar

goed ik begrijp dat dit nog altijd kan veranderen :-)

Aangegeven dat ik het geslacht niet weten wilde, maar midden in het gesprek zei ze het gewoon :-(.. Balen

Maar jullie mogen het wel weten maar aub nog niets op facebook aub. Levi krijgt een broertje :-):-)

Geplaatst

Gefeliciteerd Kimmie!! Maar wat stom dat ze zich versprak. Niet echt profesioneel. Maar gelukkig alles oké! Jongens zijn leuk! (Maar dat weet je vast wel al, ik moet het nog ondervinden trouwens hahaha)

Geplaatst

Haha dank je pleun maar is niet van pippe zij kon het niet redden ivm de verbouwing maar omdat ik haar stijl inderdaad heel mooi vind is dit het geworden

Geplaatst

Jaaa Maris! Leuk kaartje, thnxx!! Ja helaas lukte het mij niet. Erg jammer, maar lever graag goed werk. (en geen half)

Maris ff gespiekt in je uitgerekend topic, wat een plaatje!!

Pleun, sterkte morgen! En een dikke knuffel.

Hier alles oké, vandaag verzoek tot adoptie ingediend. Nu alle papieren bij elkaar zoeken en dan ben ik hopelijk ook snel (juridisch gezien) moeder!

Geplaatst

dank je pippe voor je steun

vandaag de oma/moeder begraven

wat is het moeilijk om zoveel verdriet te zien bij mensen die je je hele leven al kent

de mama van het babytje was er niet bij het was te surreal voor hen .

en ging echt een shok golf door de zaal toen in de dienst van vandaag over kleine timur gesproken werd niet iedereen daar wist van deze tragedie

er is vandaag ook bekend geworden dat het geen wiegendood was maar een hersenbloeding

het mannetje had hele dunne vaten en het had ook op een andere plek kunnen barsten maar nu is het in zijn hersentjes geknapt en was hij ook in een flits weg

hij lag ook heel vredig .

[ATTACH=CONFIG]4658[/ATTACH]

besef wel dat hij hier al niet meer is al zie je dat echt niet .

ik kijk echt zo heeeel vaak naar die foto de afgelopen week

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden