Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja dan gaat het om hetzelfde denk ik. Ze hebben ook gezegd dat we er niet te druk om moesten maken. Wist niet dat dit bij de eerste niet kon? Hebben ze bij ons niets over gezegd. (weet niet of de 1e zwangerschap ook meetelt)

Lena is niet echt bang hoor. Al wil ze er nog niets over lezen of zien. haha.

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nee de eerste zwangerschap van jullie heeft er niks mee te maken geloof ik het gaat volgens mij echt om de bevalling maar goed dat zou je dan even na moeten vragen.

Maar inderdaad maak je er niet druk om er kan nu bij deze zwangerschap niks mis mee gaan het kan alleen zijn dat Lena bij 30 weken en na de bevalling een spuit krijgt.

Haha kan ik me indenken dat ze er niks van wil lezen en horen ik wordt een beetje gek van alle horrorverhalen wat iedereen nu in eens wil delen met mij brrr zo irritant haha maar goed schijnen ze allemaal te doen haha

Geplaatst

Maris, vandaag 37 weken, je mag officieel bevallen :-) spannend allemaal. nog max 5 weken en dan is jullie kleine meid er.

Pippe, jeetje ook al bijna 30 weken, wat gaat dat ook hard ineens zeg.

Ik ben nog steeds weinig online,ga wel weer proberen te lezen ben errrrg benieuwd wanneer Maris gaat/is bevallen

Geplaatst

Nou maris is nog niet bevallen haha ging ik ook nog niet vanuit ik heb net bloedgeprikt en urine ingeleverd en om half 11 moeten we bij de gyn zijn

Hoe gaat het nu verder met. je?

Geplaatst

Pippe,

Wat geweldig om te lezen dat je schrijft dat jullie zoon zo goed aan het trappelen is!

Heerlijk is dat, om dit samen te mogen beleven. Geniet ervan lieve meid!

En dat je machteloos bij de bevalling staat voelt misschien voor jou wel zo, maar je kan jezelf echt wel nuttig maken en dan voel je jezelf misschien niet zo machteloos.

Je kan Lena zeer zeker wel begeleiden, troosten, moed inspreken, laten merken dat je voor haar klaar staat.

Ik heb veel aan mijn man gehad, hij 'ging mee' met wat ik aan gaf. Of dit nu verbaal of non-verbaal was, hij wist wat ik bedoelde. We hebben van het begin tot einde samen gewerkt. Het geeft me nu nog een heel fijn gevoel.

Wel heb ik tegen hem gezegd dat ik aan zou geven wat ik wil en dat hij niet vanalles moest gaan vragen of uit zichzelf moest gaan doen. (bijv masseren, koud washandje, dit hoefde ik allemaal niet)

Dit heeft hij dan ook niet gedaan en hier heb ik hem later ook voor bedankt.

Maris,

Ben benieuwd naar de uitslag.

37 weken zwanger, ben trots op je meid!

Medusa,

Kijk maar wanneer je kunt lezen en kan reageren. No hard feelings hoor. Begrijpelijk dat je hier niet zoveel tijd voor hebt.

Gaat het wel goed met jullie en met Ilona en Rolf?

Vandaag krijgt Mijke haar (voorlopig laatste) prikken. Ben benieuwd hoe ze hierop gaat reageren.

Neem haar knuffeldoekje mee en iets wat ze lekker vindt om te eten.

Geplaatst

We zijn net geweest en zitten nu te wachten op de uitslag van de urine er zit eiwit in maar het is de vraag hoeveel

Als dit te veel is wordt ik opgenomen en moet ik 24 uur urine inleveren om na te laten kijken als het nog binnen de lijnen is kan ik naar huis dus nog even afwachten

Geplaatst

Sorry Pippe, ik vergeet je vragen te beantwoorden.

De Angelcare kan niet in combinatie met de aerosleep. Doordat er een luchtlaag in dat hoeslaken zit kunnen de sensormatjes beweging hiervan voelen en dit wil je niet.

En ik kan je zeggen dat mijn man en ik beide een erg gerust gevoel hebben gehad toen Mijke de eerste uren en dagen in haar bedje lag. En dat hebben we nu nog!

Ik zal je vertellen dat wij de eerste dagen een klein spiegeltje tegen de spijlen hebben gelegd om zo het gezicht van Mijke te kunnen zien als ze op haar zij lag met haar gezicht van ons af. Dan konden we vanuit ons bed haar gezicht zien.

Je hebt niet willen zien hoe ik op een gegeven moment het bed in en uit kwam.

Oef, het was best beurs aan de 'onderkant' en hierdoor was het echt niet charmant om in/uit bed te komen. hihi

Geplaatst

37 weken Maris!! Yes! Hopelijk een goede uitslag zo!

Medusa, het gaat inderdaad snel! Hoe is het met jullie?

Wish, ik hoop dat ik er zo voor haar kan zijn. Ik ga natuurlijk mijn uiterste best doen. We hebben gisteren van de VK een geboorteplan gekregen, en deze kunnen we zelf gaan opstellen. Hopelijk kunnen we er dan samen goed over praten. (Ze kan dingen waar ze stiekum tegenopziet héééél lang uitstellen. ;-) )

Succes met de voorlopig laatste prikken voor M.!

Vanacht was zo bijzonder. Ik lag met mijn arm over Lena's buik, en ik voelde de baby helemaal draaien. Na het draaien voelde ik ook echt de heele kleine bewegingen. Alsof de afstand ineens minder ver was. (fysiek is het dichtbij, gevoelsmatig nog erg ver weg). Al die bewegingen, die heel anders voelde dan de schopjes, het was zo'n bijzondere gewaarwording. Het voelde écht anders. Zó dichtbij. En zó echt. haha. En ja, ik ben nuchter. :laugh:

Geplaatst

Het was nog binnen de lijnen dus zijn onderweg. naar huis en moet direct bellen bij twijfel of verergerde klachten

Ze wachten liever met inleiden tot 38/39 weken

Geplaatst

Pippe,

Ik begrijp helemaal wat je schrijft. haha, had wel gedacht dat je op een vroege ochtend nuchter zou zijn hoor. :happy:

Zo bijzonder om mee te mogen maken. Dit zeg ik ook zo vaak tegen mijn man en hij tegen mij. Denk dat dit ons hele leven nog zal blijven.

Maris,

Wat zijn de klachten van verhoogd eiwit in de urine? Of bedoelen ze de rugpijn, misselijkheid, braken, harde buiken hiermee?

Kun je er nu van uit gaan dat je de 40 wkn niet zal gaan halen of is hier niet over gesproken?

Geplaatst

Te veel eiwit kan met zw vergiftiging te makeb hebben vandaar dat ze zo voorzichtig zijn

Maar inderdaad hoofdpijn braken sterretjes zien strakke band om de buik als dit allemaal erger wordt moet ik bellen

Of we de 40 w halen weet ik niet is afwachten wat de gyn volgende week zegt en of de klachten erger worden

Geplaatst

Zo nu kan ik even uitgebreid reageren via de laptop haha

Wish succes met de laatste spuitjes van Mijke hopelijk heeft ze er geen last van.

Pippe haha had ook niet verwacht dat je nu al een borrel op had maar begrijp je wel voro jou is het hetzelfde als voor mijn man en die vind het soms ook echt lastig om langs de zijlijn te staan en ik weet dat hij het helemaal geweldig vond toen hij ook echt ons meisje kon voelen en kon horen als hij zijn oor op mijn buik legde.

Het is en blijft gewoon zo bijzonder allemaal dat we dit toch nog mee mogen maken.

Nou hier gaan we dus maar rustig aan verder het si afwachten en hopen dat de klachten niet erger worden dan hebben we gewoon volgende weke donderdag weer een afspraak bij de gyn en zien we wel verder.

Pfff ik wordt ook een beetje gestoord van mijn schoonzus en zwager het enige wat zij kunnen zeggen tegen ons is 'jullie komen er nog wel achter' met betrekking op de opvoeding straks. Zij hebben zelf sinds mei een kleine en denken de wijsheid in pacht te hebben. En nu worden we normaal gesproken doodgezwegen door hen maar alleen dat kunnen ze zeggen.

Ook had ik gisteren op fb gezet dat ik blij was dat ik de 37 weken gehaald heb en dat het nu echt spannend begint te worden. Niks raars aan lijkt mij gaat zij reageren dat alles wel los zal lopen net of ik dat niet weet terwijl zij de hele zwangerschap alleen maar geklaagd heeft over van alles en nog wat en eigenlijk alleen maar moe is geweest en verder nergens last van heeft gehad (wat heel mooi is hoor voor haar) maar ik krijg nu telkens te horen dat ik mij niet mag aanstellen en dat ik dit zelf heb gewild grrr ik wordt er zo moe van van die mensen.

Zij zijn ook nog steeds niet wezen kijken naar de babykamer vandaar dat er ook geen foto's op fb komen daarvan is dus een principe kwestie.

En nu krijg ik net een berichtje van mijn schoonmoeder via fb hoe het gegaan is in het zh dat is toch niet echt de plek om dat te vragen als schoonmoeder zijnde of zie ik dat verkeerd ze kan toch even bellen lijkt mij dan. Dus ik reageer daar maar niet op. Ze wist namelijk van het eiwit af.

Zo blij zijn ze dus met het krijgen van een kleindochter als het maar een kleinzoon was geweest hadden ze veel meer belangstelling gehad

Sorry voor weer een klaagzang van mij maar heb het echt een beetje gehad met schoonfamilie's er zit er nog maar 1 tussen wat normaal doet zo onderhand en wel echt blij is voor ons.

Maar goed nu wat leuks vanavond gaat mijn vriendin foto's maken van de buik dus ben benieuwd

Geplaatst

Hee Maris,

Wat een rottige situatie zit je (weer) in zeg, mbt je schoonfamilie. Het is gemakkelijk gezegd misschien, maar probeer je er niet teveel van aan te trekken. Het is joúw lichaam, júllie kindje, en júllie meningen/ervaringen. Je moet doen waar jij je goed bij voelt, en niemand weet van te voren hoe alles gaat lopen. Iedereen is anders, en staat anders in de situatie. Laat je niet gek maken! Geniet voor zover het kan van de laatste (zware) loodjes, en hopelijk hebben jullie snel jullie mooie dochter in handen.

Geplaatst

Dank je pippe dat doen we zeker het is en blijft een rare familie hihi

Mijn schoonmoeder heeft uiteindelijk ook gebeld hoor toen ik maar niet reageerde op fb

Hier een redelijke nacht nadat ik gisteren maar weer een zetpil tegen de misselijkheid heb genomen maar heb er best goed door kunnen slapen gelukkig

Verder lekker niks vandaag het is toch rot weer

Geplaatst

dames ik moet effe wat verdriet kwijt :

BAH BAH BAH BAH BAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHH

IK HAAT OKTOBER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

dat is voor mij DE maand van slecht nieuws BAH!!!!!

mijn schoonmoeder (die ik echt waar haar gewicht in goud waard vind ) heeft gister een darm onderzoek gehad waaruit bleek dat er IETS?????????? in zit wat er niet hoord , biopsie gedaan en nu moeten we ruim een week wachten tot de definitieve uitslag maar het neigt enorm naar darmkanker BAAAAHHHHHHH

vandaag daar en doet haar hond raar , ze wil niet eten noch drinken (het is een beagle met foodfettish)en daarnaast ligt ze raar te hijgen

naar de dieren arts met da beest spuiten ed voor een kapitaal binnen 2 uur kan mn schoonvader terug daarheen omdat het diertje hard achteruit gaat

ik zit op de uitslag te wachten op dit moment ook voor het diertje ziet t er niet goed uit (waarschijnlijk ook kanker )BAAAAAAHHHHH

daarnaast is oktober de maand dat ik een oom verloor een paar jaar terug aan een hersentumor

de maand dat arno een oom verloor aan lever kanker ,4 dagen voor wij lmijn beste vriendin linda verloren aan leukemie

het is altijd slecht nieuws in oktober

heeft er iemand een doos slaappillen en een grot over

ik wil oktober verder in winterslaap door brengen

ik kan zo nog 3 pagina's door gaan over wat mij en mijn dierbaren overkomt in oktober

oktober pink ribbon maand ja oktober is voor mij een kankermaanden ik heb er meer dan genoeg van

BAH BAH BAH

Geplaatst

He bah Pleun ik weet even niet wat te zeggen dan heel erg veel sterkte

Hopelijk valt het allemaal mee met je schoonmoeder en haar hond. Bah wat is het toch een k&%$$@@$t ziekte

Meid als ik je kon helpen met een grot en slaappillen deed ik het maar dat kan ik helaas niet

Een hele dikke knuffel en hier gaat een kaarsje aan voor jullie

Dikke knuffel

Geplaatst

Pleun, wat een heftige maand, snap je wens oor een soort winterslaap.

dat heb ik altijd met december... die wil ik ook altijd liever doorslapen.

Maris, fijn dat je (nog) geen zwangerschapsvergiftiging heb.

Weet je simpel gedacht, mocht het volgende week wel zo zijn, jullie kleine meid mag geboren worden dus geen nood aan de man.

De dag voordat Rolf geboren is moest ik ook nog van alles ff laten checken voor de opname de volgende dag en toen bleek dat mijn leverwaardes afweken en teveel eiwit in de urine, ze zeiden ook je mag naar huis je staat toch al voor morgen anders werd je nu ingepland voor morgen.

Heel makkelijk je bent dan toch al 38 weken, mooie tijd om geboren te worden :-)

Pippe,ja gaat echt hard, vindt het bij maris en jullie heeel hard gaan, voor mij gevoel is het nog maar net geleden, maarja Rolf is ookal bijna 7 maanden dus ja bij jullie gaat ook wel door.

Met Rolf gaat het goed, eet goed slaapt goed, heeft wel heel erg last van maagzuur, hebben daar maagzuurremmers voor.

En langzaam opbouwen met gewoon eten.

Met mij blijft mwah

Ze hebben wel afgelopen maandag de bovenlaag van mn baarmoederhals weggebrand, over half jaar weer uitstrijkje en hopen dat ze alle cellen weggehaald hebben.

Geplaatst

Ja dat. Zeiden wij ook hoor van ons mag ze komen ik had nu ook thuis mogen bevallen dus wij zijn er klaar voor

Vannacht dacht ik even dat het zover was ik had zulke krampen maar die hielden evenlater weer op dus waren het de oefenweeen

Wat fijn dat rolf het zo goed doet nu jij nog

Hopelijk. over e3n half jaar goed nieuws

Geplaatst

Hoi dames,

sorry ik ben hier nog maar weinig geweest, jeetje meiden wat gaat het hard!?, Maris jij al 37 weken en Lena jullie bijna 28!!! Wat heerlijk!

Maris van oefenweeen heb ik ook erg veel last gehad, niet pijnlijk maar spannend....is dit het begin?? Die oefenweeen leverde wel uiteindelijk 4 cm ontsluiting op..succes met de laatste loodjes.

pwat betreft je schoonfamilie...nee het lukt me niet om daar de juiste woorden voor te vinden..

Pleun wat een ellendige onzekere tijd maken jullie nu door, heftig en helemaal in deze voor jullie beladen periode, heel veel sterkte meid!!

wish hoe gaat het met jullie wondertje? Is ze weer wat opgeknapt? I had met een maand of 9 last van een fikse luchtwegeninfectie, is niet leuk!!

Hier gaat alles lekker, behalve dat I momenteel erg benauwd is, ze hoest velen slaapt slecht, dan nog doorkomende kiezen en het feest is compleet ;-). Nu slaapt ze, Ik hoop dat ze vannacht ook wat kan slapen.

Geplaatst

Medusa voor jou ook weer spannend, lijkt me erg heftig en nu met kindjes!! Fijn dat het met je zoontje goed gaat, zal hij over zijn maagzuur problemen heen moeten groeien?

Geplaatst

Hey Babeth, ja Rolf groeit erover heen, hoelang het duurt is niet te zeggen, maar je spreekt wel in maanden en niet jaren.

Ik lees dat jullie voor nog een wondertje gaa, wat spannend, heel veel succes

Geplaatst

Hoi dames

Hoe is het met jullie?

Babeth dank je ja het is en blijft zo spannend wanneer het door gaat zetten maar goed ze komt vanzelf haha

Jij heel veel succes ik zag dat jullie ook weer gaan beginnen spannend hoor ik zal voor je duimen

Pleun hoe is het nu met jullie?

Wanneer horen jullie meer?

En hoe gaat het met het hondje?

Wish hoe gaat het met jullie?

Is Mijke helemaal hersteld?

lekker bezig met de voorbereidingen van haar eerste bijzondere verjaardag?

Kimmie wordt de misselijkheid al minder?

Bianca hoe gata het bij jullie?

Nou hier vanmiddag weer aan de ctg gelegen aangezien ik sinds vannacht constant een harde buik had en weer sterretjes zag en knallende hoofdpijn heb en ik alleen maar misselijker wordt. Dus ik heb gebeld aangezien ik er onzeker van werd en we moesten even langs komen gelukkig was alles goed met de kleine meid en was mijn bloed en urine ook goed.

Verder konden ze er niks mee dus mocht ik weer naar huis. Ik moest donderdag alles maar doorspreken met de arts bij de controle dus ben benieuwd wat hij ervan zegt.

Ze vroeg vanmiddag wel nog aan mij of dat ik wel sliep 's nachts want ze kon zien dat ik op was maar goed daar heb ik weinig aan als mensen dat kunnen zien haha

Ik ben ook al weer 2kg afgevallen door het overgeven dus ja de energie is echt op hier maar goed daarom doe ik maar niks meer het huis is klaar het is een kwestie van bijhouden en dat laat ik wel doen.

Mijn man is trouwens vanaf vandaag bij huis maar nu heeft hij morgen al een sollicitatie gesprek is wel via uitzendbureau maar dat maakt niet uit. We hadden echt niet verwacht dat dat zo snel zou gaan haha kan best zijn dat het niks wordt want het is voor iets ander werk dan wat hij gedaan heeft maar je weet maar nooit. Zou wel mooi zijn aan de ene kant maar vind het toch ook wel fijn als hij nu even bij huis is maar goed dat maakt niet uit werk is werk en je moet blij zijn als je wat hebt in deze tijd. Hij geeft wel aan dat ik binnen nu en een paar weken moet bevallen dus we gaan het zien hopelijk wordt het wat.

Fijne avond dames

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden