Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vervelend Maris, het zijn de laatste loodjes, en dan wordt alles wat zwaarder. Het duurt vast niet lang meer. Hou je het nog wel een beetje vol?

Wat betreft het vrijgezellen feest, ik zou gewoon gaan en kijken hoe 'ver' je komt. Luister naar je lichaam, dan komt het vast goed!

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Haha nee was het maar waar dat ik al 37 weken was nog een weekje wachten haha

Ja ik heb ook besloten in elk geval met het middag programma mee te doen en dan beslis ik daarna wat ik doe of ik mee ga met het eten of niet we zien het wel.

Tja en het wordt inderdaad zwaarder maar ach die laatste weekjes komen we echt wel door ik hou gewoon veel rust en dan komt het vast goed. Het is gewoon te hopen dat het eiwit niet omhoog gaat.

Ik moet wel lachen om elke keer die voetjes wat uit de buik steken mijn man zei gisteren al zal ik eens kijken of ze tegen kietelen kan hihi zo grappig.

Oh ja en heel lief ik had het van de week over letters gehad om haar naam straks boven de commode te hangen in allerlei leuke kleurtjes en nu hoorde ik dat ze bij de xenos te koop waren maar nu kwam mijn man gisteren thuis van zijn werk en had hij de naam zelf al gemaakt dus die ga ik van de week eens even met leuke stofjes beplakken haha. We kunnen ze natuurlijk nog niet ophangen aangezien niemand de naam weet maar toch dan hebben we ze alvast

Hoe is het verder met jullie allemaal?

Geplaatst

Leuk, letters boven de commode! Goed at je je rust houd. En niet druk maken over zaterdag, gewoon op je af laten komen. En kijken hoe je je op dat moment voelt.

Hier ook alles okee. Wij gaan ook de naam op de kamer hangen/zetten. Weet nog niet precies hoe. Wel met sloophout. :-)

Ben nog opzoek naar de plank/kapstok voor boven de commode in steigerhout. Heb een bedrijf een e-mail gestuurd, maar ik heb nog steeds geen reactie.

Geplaatst

Wat gaaf met steigerhout en zeker voor een jongetje lekker stoer vind ik dat.

Waar ik opgepast heb die mensen hadden ook de hele babykamer van steigerhout had hij allemaal zelf gemaakt en verder hadden ze heel veel dingen van dat hout echt heel gaaf.

Ik moet wel weer lachen om mijzelf want nu komt het dichterbij en dan wordt je weer onzeker of je wel genoeg hebt van alles haha.

Zo heb ik 4 pakjes maat 50 en 4 maat 56 en nu vraag ik mij af heb ik wel genoeg

Ook twijfel ik of ik alvast een winterjasje in een iets groter maatje moet halen ik heb er 1 gekregen in maat 50 en heb een wrapper voor in de maxicosi dus denk het nog niet maar ja straks past mt 50 niet en dan zit je.

Wel heb ik een gebreid vestje van mijn oma gekregen dus die kan ook altijd nog maar die is aan de grote kant

Ach ja volgens mij heeft iedereen dat wel op het einde haha en ik kan niet zo de deur uit om wat te halen aangezien ik geen auto heb en fietsen echt niet meer gaat maar komt vast goed

Geplaatst

haha geen zorgen! Pakjes genoeg, altijd nog bij te halen mocht het nodig blijken NA de bevalling. ;-)

Ook voor een winterjas. Dekentjes kunnen vast wel voor de terugweg vanuit het ziekenhuis. Wij hebben en kopen ook geen jas, omdat we denken dat we dat niet gebruiken. In de kinderwagen zullen we een vest aan doen en een lekkere warme deken. Ik denk dat dat voldoende is hoor. Oja, en een muts natuurlijk. :happy:

Geplaatst

Hee meiden,

Het is rustig hier. Ik ben er zelf ook schuldig aan (geweest) hoor. Dus voel je niet verplicht. :happy:

Hier alles oké. Woensdag weer controle. Eens kijken of 'ie weer goed gegroeid is!

Verder zijn we een beetje begonnen aan het afvinken van het lijstje. Wat hebben we al en wat hebben we nog nodig. Sommige dingen heb ik wel m'n twijfels. Bijvoorbeeld een babybad-zitje. o.i.d. Is dat nou echt nodig?

Hoe is het verder met iedereen?

Bianca, ik ben heel benieuwd naar jullie! Lees je nog wel eens mee?

Geplaatst

Hè meiden, hier alles oké hoor. Alleen rommelt het heel erg in en om huis dus had ff geen puf. Ben nu 10 kilo afgevallen en da voelde ik ook zeg, pfff was echt slapjes. Nu weer wat andere tips gehad van de vk en proberen we of dat beter wordt.

Met de kleine gaat alles bij de controles goed dus dat is een geruststelling. We zitten alweer bijna op de helft , dus het lijkt ergens op! Vannacht wel een rot nacht gehad, hele strakke opgeblazen buik en heel veel lucht teveel.

herkennen mensen dit?

Sorry dat ik nog niet op de rest reageer maar moet ff bijlezen eerst.

Geplaatst

Hee Kimmie,

Fijn weer eens van je te horen. Het opgeblazen gevoel herken ik niet van Lena's verhalen. Dus ik kan je helaas niet helpen.

Ik begrijp goed dat je niet fit voelt als ik 10 kilo afvalt! Hopelijk helpen de nieuwe tips en krijg je gauw weer wat energie terug.

Bijna op de helft ja! Vind je zelf ook dat het snel gaat?

Geplaatst

Maris,

Ik had 1 dik jasje gekocht en 1 jasje van mijn schoonzus gekregen. (was van mijn jongste nichtje geweest)

1 tip, koop een niet al te dik jasje. Dit stugge stof zit niet zo fijn. Je hebt ook een wrapper, als je dan een jasje aan geeft en een wrapper evt. nog een dekentje is het warm genoeg.

In de kinderwagenbak had ik toen het echt koud was onder het matrasje een dubbelgevouwen molton gelegd, zodat de kou niet van de onderkant van de bak tegen Mijke aan kon komen.

Snap dat je mooie kleren wil kopen, die tik had ik ook. Maar achteraf is het niet nodig geweest om zoveel te kopen.

Je geeft toch vaak hetzelfde aan omdat je bepaalde kleertjes gewoon echt mooi vindt. Heb ik nu nog, ik heb best veel kleren voor Mijke en ik combineer nu veel bij elkaar omdat ze anders bepaalde kledingstukken niet vaak (of nooit) aan krijgt.

Wat gaaf dat je man de letters van de naam al had gemaakt! Ben zo benieuwd..... ;)

Pippe,

Steigerhout is zo mooi! Heeft een vriendin van mij ook een kamertje van gemaakt. Prachtig!

Ook naar de naam van jullie knul ben ik zo nieuwsgierig. hihi

O en Maris, ik zou ook met het vgf mee gaan en kijken hoe het gaat. Mocht het van te voren al niet lekker gaan, ga je niet mee. Dit snappen ze echt wel! Je bent zo'n goede vriendin van haar en dat wordt echt wel begrepen!

Kimmie,

10kg kwijt, dat zul je zeker merken. Je energielevel gaat naar beneden en dan neemt je kindje ook nog wat energie van je weg, dan houdt je voor jezelf niet veel meer over. En dan ook nog met Levi in de weer zijn.

Dikke knuf!

Ik herken het opgeblazen gevoel wel. Lastig is dat.

Mijke is flink in de lengte omhoog geschoten. Ze is nu bijna 75cm. Met haar gewicht zat ze iets onder de middellijn. 8910gr. Maar ach, ik maak me niet druk ze eet en drinkt goed. Ieder kind groeit op zijn/haar manier.

En ze is de week voor ik naar het Cb moest flink ziek geweest.

De prikken had ik uitgesteld omdat ze de dag voor de prikken haar laatste ab in had genomen.

Nu mag ik donderdag voor de 11 maanden prikken komen.

Zien jullie de ticker van Mijke, bijna 1 jaar!!!!! Kriebels in mijn buik hoor.

Geplaatst

Hoi hoi dames

Lekker weer wat drukker hier haha

Pippe heerlijk he dat afvinken van het lijstje wij hebben nu alles geloof ik wel en anders is het snel genoeg gehaald denk ik dan maar.

En iedereen schrijft hier gewoon wanneer die zin heeft hoor niemand is wat verplicht ik heb alleen tijd over haha dus ben iets meer te vinden

Kimmie ik ken helaas het gevoel van geen energie en zoveel afvallen bij is was de energie tussen de 24 en 26 weken even iets meer maar verder is het nog helemaal niks geweest sorry dus aan mijn verhaal heb je niks dat waren ook net de weken dat ik even niet hoefde over te geven dus vandaar.

Dat van die lucht ken ik wel heb je geen last van verstopping dan?

Ik heb op het moment ook echt lucht over haha ach ja zal er wel bij horen.

Wish dank je wel voor je tips ik hou het voor eerst gewoon zo ik heb 1 klein jasje een niet te dik niet te dun jasje zeg maar haha. En ik heb voor als ze daar niet meer in past een vestje eigen gebreid door mijn oma die is ook niet te dik niet te dun en ik denk dat ze daar wel genoeg aan heeft samen met een wrapper en evt dekentje.

En inderdaad van die molton is wel een goede tip

Haha en het vgf was afgelopen zaterdag dus ik heb ze nu allemaal gehad gelukkig haha ik ben 's middags mee geweest en toen ben ik naar huis gegaan maar ben wel blij in elk geval even mee geweest te zijn. En we hebben heerlijke bonbons gemaakt wat wil een zwangere nog meer hihi.

Nu hebben we volgende week vrijdag nog haar bruiloft (mits ik voor de tijd beval haha)

Maar wat gaat Mijke lekker zeg en pfff alweer bijna een jaar kan me indenken dat je kriebels krijgt want dat is donderdag over 3 weken al ik krijg ook kriebels als ik bedenk dat het dan al de 25ste is haha

Maar ik weet zeker dat een een super mooie dag wordt en dat jullie meisje lekker verwend wordt door iedereen.

Bianca hoe is het met jou?

En met de andere dames?

Vanmorgen heb ik weer controle gehad bij de vlos dit was tevens ook de laatste keer aangezien ik nu alleen nog naar de gyn ga. En daar deed ze weer eens moeilijk over (er is 1 mindere vlos en die tref ik elke keer) zij vroeg mij wat het voor een meerwaarde had om de bevalling door de gyn te laten doen en niet door hun en ik heb al zo vaak gezegd dat dat een gevoel is van onze kant en dat wij het zo willen punt uit. Ja zegt ze maar als wij het doen kun je lekker zo lang mogelijk thuis blijven en dan pas naar het zh gaan en dat is dus net niet wat wij willen haha we moeten 3 kwartier rijden ongeveer om bij het zh te komen en dan wil ik niet zo lang mogelijk wachten maar juist eerder naar het zh

Maar goed ik heb eindelijk in mijn eentje (haha mijn man is daar makkelijker in maar kon niet mee) voet bij stuk gehouden en ben dus voor het laatst daar geweest.

Mijn bloeddruk was nog wel goed alleen was wel iets hoger als de vorige keer maar nog geen reden tot zorgen gelukkig

Donderdag weer naar de gyn en dan moet ik eerst ook weer bloedprikken en urine inleveren voor de eiwitten dus ik ben benieuwd hoe het nu is.

En verder gaat het z'n gangetje hier ik doe alles heel rustig aan en in etappes maar merk wel dat ik heel erg last heb van nesteldrang haha ik wil alles af hebben en de meest gekke dingen komen aan bod.

ook is mijn lontje vrij kort op het moment maar ja ik heb gewoon erg veel pijn in de rug en bekken en slaap daardoor bijna niet dus wat wil je

Ik heb wel het idee dat mensen zoiets hebben van klaag niet je wou het zelf je hebt er jaren voor gevochten en dan moet je nu niet klagen er is er zelfs 1 die dat tegen mij heeft gezegd. En dan denk ik van laat maar praten ik klaag eigenlijk nooit ik geef alleen antwoord als iemand mij vraagt hoe het gaat en dan is het nog niet goed. Ik kan toch moeilijk zeggen dat ik mij helemaal top voel als dat niet zo is. Dat wil toch niet zeggen dat ik dan minder blij ben met ons meisje.

Maar goed dat was mij klaag zang weer

Ik ga even wat eten en dan even boven stofzuigen kijken hoever ik kom.

Geplaatst

Zo, wat een lappen tekst weer. haha. Leuk hoor! En nee natuurlijk is niemand verplicht om mee te praten! :-)

Wish, wat gaat het snel dan hè, als die eerste verjaardag in zicht is. Hoe snel het afgelopen jaar is gegaan.

Bedankt voor de molton tip, daar heb ik straks ook wat aan. hihi.

Maris, Goed dat je toch even bent gegaan. En bonbons maken is altijd leuk natuurlijk. ;-). Ik begrijp trouwens niet waarom de VK er zo moeilijk over moet doen. Dit heb je toch al meteen afgesproken en bekend gemaakt? Maar wel goed dat je je niet hebt laten ompraten hoor!

Geplaatst

Ja dat wist ze vanaf het begin en de leuke vlos doet ook nooit moeilijk maar deze bah is gewoon een kreng zou ook niet blij zijn als ik die had bij de bevalling haha

Maar goed ik ben er vanaf ze komen alleen nog na de bevalling en dan kunnen ze niet meer zeuren.

Het gaat erom dat het mijn bevalling is en dat ik de dingen die ik zelf in de hand kan hebben ook wil hebben en meer is er niet van haha

Geplaatst

Maris,

Dat de vk dit aan je vraagt mag best, maar dan wel op een respectvolle manier en niet zoals ze het nu heeft gedaan.

Dan hoop ik niet voor je dat die vk bij je kraambed komt. Zijn de andere vk wel aardig/leuk?

Je mag zeker wel uiten hoe jij jezelf voelt tijdens deze zwangerschap. Het wordt je niet makkelijk gemaakt door jullie kleine meid. Maar dat wil niet zeggen dat je er niet blij mee bent. Laat die mensen die dit zeggen maar lullen!

Wij weten met z'n alle wel beter.

Maar het is rot als je dit te horen krijgt. Dikke knuf!

Dus de bonbon workshop was geslaagd, leuk hoor.

Dat je een kort lontje hebt herken ik wel. Ik wou ook zo graag thuis blijven toen ik rond de 35 wkn was.

Je bent jezelf mentaal op de bevalling aan het voorbereiden. Alles is in huis, het geregel is achter de rug en nu is het wachten en wachten en hier heb je geen controle over. Dit veroozaakt volgens mij ook het korte lontje.

In zekere zin gezonde zenuwen, spanning voor wat komen gaat en hoe jullie meisje eruit zal zien etc etc. Logisch toch.

Pippe,

Het is cliché, maar het gaat enorm snel.

Als jullie nog meer vragen hebben probeer ik wel antwoord te geven oké.

Niet dat ik alles weet of goed heb gedaan of doe, maar kan me voorstellen dat je met praktische vragen kan zitten. hihi

Nu ga ik de kleding die ik net heb gestreken opruimen, Mijke zal zo wakker worden en dan gaan we samen een boterham eten.

Geplaatst

Dank je Wish ik laat ze ook maar praten hoor hoe vaak we ook wel niet te horen krijgen dat we er wat voor over moeten hebben voor een kindje echt niet normaal. Terwijl ik juist zoiets heb van dat juist de mensen die al zo'n traject vooraf hebben er alles voor over hebben maar goed mensen zien dat niet zolang ze zelf niet met dat bijltje hakken.

Ja de andere vlos zijn wel leuk dus hoop ook dat ik een van die aan het kraambed krijg haha

Hier vandaag echt totaal niet fit ben weer erg misselijk en als ik wat eet komt eht er weer uit. Ook moet ik sinds gisteren extreem vaak naar de wc voor de grote boodschap terwijl ik juist normaal eerder verstopping heb en zeker tijdens de zwangerschap onze meid is ook erg druk.

En nu ga ik mij van alles in mijn hoofd halen aangezien er op google staat dat dat voortekenen kunnen zijn en je kunt er juist geen peil op trekken wanneer het wel of niet begint.

We zien het wel ik ga zo in elk geval even douchen misschien voel ik me dan wat beter.

Geplaatst

He Gats Maris,

Weer zo misselijk en overgeven. Wat vervelend!

Kan me voorstellen dat je hier erg moe van wordt. Telkens komt er druk op je buik als je moet spugen en spant alles samen.

Sterkte en een hele dikke knuffel!

O Mijke wordt net wakker. Ze heeft lekker van 9.30u tot nu geslapen.

Geplaatst

Wish wat heb je toch een heerlijk makkelijk meisje

Ja leuk si wat anders maar ja ik heb er al maanden op zitten dus die laatste weekjes komen we ook nog wel door.

Ik heb ook wel aardig last van oefenweeën misschien wel daardoor ik weet het niet en heb elke keer steken van onderen maar ja we zullen zien er zit nergens geen regelmaat in dus ik verwacht er voorlopig nog niks van.

Morgen weer controle dan wordt dat met het eiwit verhaal ook goed nagekeken. Ik heb dus voor de zekerheid besloten de vluchtkoffer maar mee te nemen voor het geval er te veel eiwit in zit je weet maar nooit liever een keer te vaak mee nemen dan te weinig denk ik dan maar. Het zh is iets te ver om voor mijn man zo maar even op en neer te rijden voor de vluchtkoffer.

Vandaag maar lekker even weer rustig aan doen

Hoe is het met de rest?

Geplaatst

Balen van de misselijkheid Maris. De laatste loodjes. Hopelijk zijn de eiwitten in je urine weg of iig stabiel gebleven. Hoe voel je je verder? Buiten de misselijkheid om?

Wish, ik neig nu toch ook naar de Angelcare. We hebben ook een aerosleep. Jullie ook? Of niet? Gaat dat samen? Slaap/Sliep je geruster met de Angelcare?

Wij hebben vanavond weer controle. Tevens uitslag Rhesus-C. Maar denk niets aan de hand, anders lieten ze wel wat weten neem ik aan?! We zullen t horen.

Geplaatst

Dat met de uitslag van de rhesus krijg je normaal gewoon bij de controle te horen of dat je kindje positief of negatief is en dan na de 30ste week een spuit als het verschilt en na de geboorte maar is verder niks ernstigs nu hoor dus dat bellen ze niet eerder door normaal. Of zit ik nu met een ander onderzoek in mijn hoofd haha.

En het si zo dat een eerste kindje nooit een rhesus kindje kan zijn dat is vanaf een 2de kindje dus niks om je zorgen om te maken.

Bij mij was het beide negatief dus hoefde ik de spuit niet

Succes vanavond maar ik twijfel er niet aan dat alles weer goed is.

Wij hebben trouwens geen babyfoon met camera genomen en ook niet zo'n dure dus als die niet bevalt is er snel genoeg een ander. Mijn man wilde niet met camera omdat hij bang was dat we dan niks anders deden als op dat ding kijken. Ik deed dat wel bij mijn oppaskinderen waar ze een camera hadden en nu is het mijn eigen kindje en dan kijk ik vast nog meer haha.

Ach we zien het wel het ging mij erom dat er minstens 300m bereik mee was voor als we bij min ouders zijn en in de tuin zitten.

Tja en hoe voel ik mij verder veel last van de rug en bekken maar buiten de ongemakken allemaal krijg ik steeds meer kriebels haha het komt nu echt dichtbij met de 37 weken grens morgen ik vind het zo spannend allemaal. zal de bevalling allemaal goed gaan is ons meisje gezond hoe ziet ze eruit hoe zal ik mij na de tijd voelen komt de borstvoeding goed op gang en hoe zal mijn man reageren als ze er eenmaal is. Dit zullen vast normale gedachten zijn haha maar ja het kriebelt ik kan niet wachten.

En met Lena hoe voelt zij zich verder?

En hoe si het met de verbouwing?

Geplaatst

Maar ze kijken nu bij rhesus-c of Lena antistoffen aanmaakt toch? Ik weet het ook niet precies. Ze gaan je dan iig beter in de gaten houden, alsdat zo is dan he. Omdat niet goed is als het bloed samen komt.

Lena voelt zich goed. Conditie gaat een beetje achteruit, maar dat is normaal. En de verbouwing gaat ook goed. Het begint wat huiselijker te worden. We hebben nu de eerhoek in de keuken, en dat betekend veeel meer ruimte in de woonkamer. Daarom hebben we de box maar vast opgezet. Haha! Anders is het wel een beetje kaal. We hebben sstraks wel een mooi speel gedeelte.

Ik geloof goed dat de nieuwsgierigheid op z'n top gaat lopen nu en alle onzekerheden die erbij komen. Ik zie wel een klein beetje op tegen de bevalling. Ik kan er niet zo goed tegen om machteloos te staan haha

Geplaatst

Dat kan ik mij indenken dat jij er wel tegenop ziet aangezien je eigenlijk vrij weinig kunt doen.

Ziet Lena er ook tegenop dan?

Ja die conditie zal inderdaad minder worden het wordt ook allemaal zwaarder hier is het ook ver te zoeken haha

Ik totaal niet ik heb zelfs zoiets van laat maar komen dan weet ik ook dat ik echt snel in de armen heb haha maar goed op dat moment zal ik ook waarschijnlijk wel anders piepen hoor haha ik laat het gewoon op mij af komen.

Ja volgens mij is dat met rhesus positief en negatief ik ben negatief en ons meisje ook dus is er niks aan de hand maar was zij positief geweest had ik met 30 weken een spuit met antistoffen gekregen en na de bevalling nog een keer dit is voor een eventueel 2de kindje dat kan een rhesus kindje worden, maar een 1ste kan dit niet dus ik zou me echt geen zorgen maken over bloed vermengen of iets want bij een eerste is er niks aan de hand.

Maar goed kan zijn dat dat van jullie een ander onderzoek is hoor maar ik dacht dat dit gewoon het standaard onderzoek was waarbij je bij 27 wkeen moet bloedprikken

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden