Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mari,

Heb onderstaande gevonden:

Als je kind wat verkouden is, een verstopte neus of een lichte temperatuursverhoging heeft (tot 38,5 graden) kun je hem gewoon laten inenten. Heeft je kind hogere koorts of iets anders, dan kun je de vaccinatie beter tot een later tijdstip uitstellen. Overleg dit eventueel met je consultatiebureauarts.

En E is vandaag fijn naar Oma. Dat zal Oma wel heel fijn vinden!

Jullie hebben dus een fijne zaterdag gehad. Goh, dat hun vinden dat ze persé uitgenodigd moeten worden.

Moet wel lachen dat je dit niet gaat doen als er een tweede kindje mag komen.

Hier vallen alweer kleine sneeuwvlokjes naar beneden.

Zometeen even boodschappen doen. Heb een avonddienst en als M na het middag eten dan naar bed gaat kan ik het avondeten voorbereiden.

Dan breng ik haar na haar slaapje naar het kdv en ga ik werken. Mijn man gaat haar dan rond 18.15u ophalen.

Morgen ook zo'n dag en dan ben ik 2 dagen vrij en mag ik vrijdag en het weekend weer werken.

Deze week dus 5 dagen en volgende week maar 1.

Zag dat Kimmie, Bjorn en Levi bijna hun tweede wondertje gaan verwelkomen!

Ben zo benieuwd.

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ok dank je voor het opzoeken ik bekijk het gewwon hoe het is morgen en dan zien we dan wel wat we doen komt vast goed

ja oma is helemaal blij als ze op mag passen haha zelfs op vind het geweldig

Ok dus een drukke week voor de boeg en volgende week rustig ik ben toch wel blih dat ik de weekenden. nu vrij heb

ja die familie is nogal van de tradities hihi maar kont ook wel omdat er maar heel weinif mensen bij mijn zwager en schoonzus welkom waren die hebben maar een klein beetje kraamvisite gehad en waren na 2 weken al klaaar

Toen was iedereen geweest

Ja vind het ook spannend nu kimmie

Geplaatst

Mari,

Hoe is het gegaan met de prikken?

En de fotoshoot goed gegaan, wou het fotomodel meewerken? hihi

Kimmie,

Heel veel toi toi toi met de laatste loodjes van je zwangerschap!

Denk aan je!

Wat is het hier toch rustig. Dames, kom eens op met jullie berichten hihi ;0

Geplaatst

Ik doe mijn best elke keer haha maar kan het niet alleen

de spuitjes heb ik in overleg met het cb verzet naar de 26ste aangezien ze maandag telkens koorts had en heel erg verkouden is. het leek haar ook beter even te wachten nou had ze achteraf gisteten geen koorts maar was er wel blij mee.

de shoot ging super ze was lekker nieuwsgierig en lachte veel. volgende week krijg ik een aantal foto's die ik heb uitgezocht. 1 Daarvan ga ik uit vergroten voor de verjaardag van mijn man

oh ja ik heb zelfs een luier gekocht daar voor het zwemmen ik kreeg 5 euro korting en deze kunnen ze totdat ze zindelijk is aan. dus vrijdag met babyzwemmen maar eens proberen

Geplaatst

Dus een herbruikbare zwemluier, dat lijkt me wel fijn.

Ziet de luier er wel hip uit? ;-)

Of doe je er een badpak of zwembroek overheen?

Wat leuk dat E het super goed heeft gedaan. Zet je ook een foto op fb, ben erg benieuwd naar jullie mooie meid!

M en ik gaan morgenvroeg peuterzwemmen.

En het gaat heel goed om haar 1 keer te laten slapen.

Tussen 12.00 en 12,30u gaat ze naar bed en slaapt dan tot een uur of 15.00.

Het is voor M wel even wennen om na de middag 4 uur wakker te blijven dus soms is ze wat jengelig. Maar dat kan ik wel begrijpen en probeer dan iets te gaan doen wat ze leuk vindt.

Even een boodschap doen met de fiets, auto of wandelwagen. Of een stukje wandelen.

Soms ook wel even de tv aan Sesamstraat of Zandkasteel met krentjes of een stukje fruit oid erbij.

Geplaatst

Jazeker zodra ik ze heb zal ik ze op fb zetten

ja het is een denim print de luier haha dus er hoef niks overheen ik heb er ook een inlegger bijgekregen voor als ik hethem gewoon wil gebruiken dus ben benieuwd

Wat goed dat m het nu met 1 slaapje red e doet s morgens 2 korte slaapjes smiddags een lange meestal tussen de 2 tot 3 uur en dan rond 5 uur nog een korte dan ligt ze meestal om 8 uur in bed en wordt ze tussen 7 en 8 smorgens weer wakker

maar goed er zit wel een jaar tussen haha

Geplaatst

Hee meiden!

Kimmie, je gaat hard! Het is bijna zover! Spannend meid, ik hoop dat de laatste loodjes wat minder stressvol voor je zijn.

Wish, Is M al toegewezen aan een knappe knul? Anders wil ik T best voorstellen. :happy:

Maris, hebben jullie een fotoshoot gedaan? Ben heel benieuwd! Heb nog niets voorbij zien komen. Hoe is het nu met E? En met het spugen?

Hier gaat alles goed! We zijn de bv aan het afbouwen, uiteindelijk willen we 2 flessen bv per dag en 3 flessen kv per dag. Zitten nu op 1 kv fles per dag. Lena ziet er erg tegen op om te kolven op haar werk en voor de opvang. Haar productie ging afgelopen weken achteruit terwijl ze toch elke dag 6x kolft. Sinds 2 dagen is de productie weer goed/redelijk op pijl. Overigens krijgt T 's ochtends de bv rechtstreeks. Dat momentje willen we blijven houden. Lena is trouwens 6 weken na de bevalling ongesteld geworden. Wist niet dat dat kon als je bv geeft.

T groeit verder echt als kool. Hij weegt al 5 Kg. Ai ai ai. haha. Zolang we in maat 50 hebben gezeten, lijkt het wel alsof we de schade inhalen en in 1x naar 62 kunnen qua shirts. Maandag de eerste prikjes.

Geplaatst

Pippe wat gaat jullie kereltje hard heerlijk hoor

En ik kan me indenken dat Lena dat niet ziet zitten met kolven en werken zag ik ook niet zitten hoor

Succes met de spuitjes van de week ik vond de eerste keer het ergste en moest toen zelf ook een traantje laten het wordt wel makkelijker maar leuk zal het nooit worden.

Hoe gaat het met de andere dames?

Haha de foto's krijg ik van de week pas maar zodra ik ze heb zal ik er wat op fb zetten.

Verder gaat het goed E is super te pas ondanks dat ze wat verkouden is

Het spugen lijkt iets beter te gaan nu ze op vaste voeding zit voor een gedeelte en zolang we haar maar plat laten liggen na de voeding dan gaat het redelijk.

Vanmorgen zijn we heerlijk weer even naar babyzwemmen geweest wat vind ze dit fijn ze lacht de hele tijd en vind het zelfs niet erg om onder water te gaan

Het enige nadeel is dat ze nu niet in slaap wil komen haha ze heeft de terugweg in de kinderwagen even geslapen en daarna niet weer maar goed komen we ook wel were overheen.

Vanavond komt de fysio voor haar weer even kijken hoe het gaat dus ben benieuwd wat zij van het hoofdje zegt ik vind dat er al een hele verbetering is gelukkig.

Geplaatst

Pippe,

Hoe komt het dat Lena het kolven op haar werk niet ziet zitten?

Zelf vond ik het een rustmoment en voelde me niet schuldig naar mijn collega's toe. De meeste op het werk (denk ook bij Lena) zijn vrouwen. Niet dat mannen geen begrip kunnen hebben voor een vrouw die moet gaan kolven, maar dat lijkt me gevoelsmatig toch anders.

Kun je op de opvang dan geen kv laten geven, zodat je de bv die Lena kolft in kan vriezen om thuis te geven?

Wil niks opleggen, maar als Lena en jij het wel fijn vinden dat T bv krijgt, wil ik graag met jullie meedenken. (het is goed bedoeld, maar dat weet je wel ;) )

Je kan idd ongesteld worden. Misschien dat Lena hierdoor een wat mindere productie had, als je ongesteld wordt/bent veranderd je hormoonhuishouding.

T zet er even vaart achter om te groeien, hihi.

Heb je wel een rede om weer 'los te gaan' met kleren kopen.

Oei, schiet me nu te binnen dat T 2 mama's heeft die 'los kunnen gaan' met kleren kopen. Of valt dat wel mee?

Mijn man heeft denk ik een keer of 3 iets voor M gekocht, de rest heb ik allemaal aangeschaft.

Succes met de prikken. Na het zetten van de prikken heb ik nog elke keer een min of 10 de prikplek zitten masseren.

Behalve de laatste keer, toen werden beide prikken in de bovenarmen gezet is is M na 1 min huilen weer gaan lopen en spelen.

Heb je al zetpillen in huis?

Mari,

Zag de foto's van E. Wat een ontzettend mooie meid! Er zullen wel heel veel bruikbare foto's bij zitten. ;)

Weet je al welke je uit gaat vergroten?

Hoe is het zwembroekje bevallen?

Hoe is het met de fysio gegaan?

Ben zelf aan het knutselen gegaan. Heb een speldjesbord voor M gemaakt. En ben best tevreden over het eindresultaat. hihi

Dit weekend late diensten.

Vanmiddag als M wakker wordt eerst naar een verjaardag van een kindje uit onze vriendengroep, vanuit daar ga ik meteen naar mijn werk.

En morgenochtend een verjaardag van een dochter van een goede vriendin. Daar ga ik alleen met M naartoe en na de middag weer werken.

Aankomende week alleen vrijdag werken, jippie!

Geplaatst

Wish werk ze en veel plezier bij de verjaardagen. Komende week dus wel een lekker rustig weekje heerlijk.

Ik ben benieuwd naar je creatie foto????

Hihi

Pippe he he eindelijk ook fb hihi leuk hoor en wat heeft jullie kereltje mooie lange benen mooi ventje hoor.

Kimmie hou je het nog een beetje vol? succes met de laatste loodjes

Hoe gaat het verder bij jullie met S?

Bianca bijna de sleutel spannend en erg leuk tegelijk succes met klussen

Pleun nog iets leuks gebakken de laatste tijd?

Hoe is het met de andere dames?

Hier alles goed

Dank je Wish ze zijn inderdaad erg mooi geworden van ons lachebekje

Ja die waar ze zo mooi op lacht laat ik uitvergroten dus ben benieuwd we hebben voor de oma's die foto in het klein af laten drukken

Nou is E maandag en donderdag bij mijn moeder geweest omdat mijn oppaskindje de waterpokken heeft en zou ze maandag weer mee gaan nu heeft mijn andere oppaskindje roodvonk dus gaat ze deze week weer naar oma niet dat die dat erg vind haha maar ik vind het zo wennen om haar niet bij me te hebben maar goed ik ga zeer zeker het risico niet lopen dat zij het ook krijgt.

Verder weinig nieuws vanmorgen even bij mijn vriendin geweest mijn man had haar zoontje nog niet gezien omdat hij voor 3 weken geleden buikgriep had gehad en nog niet helemaal beter was toen en ik wil her niet op mijn geweten hebben dat een pasgeboren baby ziek wordt door ons.

Maar wat een kleintje hij weegt nog geen 4kg wat is ons meisje dan alweer een reus haha

Oh ja de fysio ging goed haar hoofdje is al bijna zoals het zijn moet waarschijnlijk nu nog 6 weken en dan gaat het kussen weer terug

Fijn weekend allemaal

Geplaatst

Hè meiden,

ik lees mee , wil reageren maar kom er niet aan toe.

want wat loopt het hectisch hier. Jeugdzorg is een fulltime baan momenteel waar Björn mee bezig is. We zijn wel wat verder, maar komen elke keer weer muren tegen en om die kapot te maken.. Pfff. S hoeft op dit moment gelukkig de vriend van zijn moeder niet meer te zien. Alleen wordt er u gesproken om dit misschien toch weer te gaan introduceren. 3 jaar waarschijnlijk al klappen gekregen, en na een maand hem niet zien gaan ze er misschien aan denken om dit in de toekomst weer te doen. Kan er echt met.me pet niet bij! Sander heeft waarschijnlijk een postnatale trauma. Dit gaan ze onderzoeken en mee aan de slag. Heel goed want Sander heeft nachtmerries, angst , slaapwandelen ga zo nog maar even door.

Dus zoals jullie lezen, veel sores hier en nog weinig oplossingen. Ondertussen is ook onze auto bekrast, en hangt er voor de nachten dus een camera voor de deur... En dan 37 weken zwanger zijn , geen goede combi. Ik slaap slecht (niet), bijna hele dag harde buiken, rugpijn. Meiden echt genieten lukt niet meer en daar baal ik echt van. Wilde zo graag genieten maar van 37 weken heb ik dat nog geen volle week gedaan denk ik. Afgelopen controle bij de vk had ik nog een tuutje bij me baarmoeder. Maar wel met wat ontsluiting. Ik hoop dus echt dat het snel gaat beginnen want mama is moe...

Geplaatst

Mari,

Super dat het goed met haar hoofdje gaat! Je bent er gelukkig snel achter gekomen.

Een vriendin van mij heeft een dochtertje waarbij het waarschijnlijk niet meer weg zal gaan. Ze zal altijd een wat scheef gezicht blijven houden. En voor haar nekspieren/schouders etc. zal het ook gevolgen gaan hebben. Zo zielig!

Kimmie,

Mijn hemel, wat hebben jullie toch met veel tegenslagen te kampen. Dat het voor S (en ook voor jullie) een hele nasleep zal hebben is duidelijk. Vind het afschuwelijk voor jullie! Je staat zo machteloos en dan hoor je ook nog dat die kerel S weer na zo'n korte tijd weer mag ontmoeten. Hier wil je S voor zijn hele leven niet meer mee confronteren. BAH, wat een K-zooi!

Pffff en dan ben je ook 37 weken zwanger van een geweldig tweede wondertje maar door alle toestanden eromheen heb je zo weinig kunnen genieten van dit kleintje in je buik.

Lieve Kimmie, succes voor de bevalling en dat je hierna wél kan gaan genieten met elkaar van julllie gezin!

Pippe,

Lief van je dat je T aan M voor wil stellen, maar misschien wil M wel een lief en aardig meisje ontmoeten? :laugh:

Vanmorgen op verjaardag geweest. Na het eten van de boterham heb ik M in bed gelegd. Ze zal rond 15.00u wakker worden. Ik heb avonddienst en moet om 15.10u de deur uit.

Geplaatst

Pfff poging 3 ik probeer elke keer wat et typen en dan verdwijnt de tekst

Kimmie wat een drama hopelijk krijg je de laatste weken/dagen/uren nog een beetje rust en kun je nog iets genieten van je 2de wondertje.

Ik zag dat de nesteldrang ook erg aanwezig is haha succes met die laatste loodjes

Wish wat erg dat haar hoofdje niet meer bij trekt.

Gelukkig was er verder niks scheef gegroeit bij E alleen was het wat plat aan de achterkant.

Maar ben ook er blij er zo vroeg bij te zijn geweest en dat ik maar weer eens op mijn eigen gevoel ben af gegaan en niet heb geluisterd naar het cb want dan was er nu nisk aan gedaan was het waarschijnlijk wel op een helmpje uitgedraait en niet dat dat een ramp zou zijn maar ben toch blij als ik het kan voorkomen zeker nu ze niet meer vergoed worden sinds dit jaar.

En zolang ze nog in dit kussen wil liggen is het prima. Vind het ook wel ene fijn idee met het spugen dat ze op de zij ligt.

Vandaag een drukke dag de hele dag werken (E is naar mijn moeder omdat nu mijn andere oppaskindje roodvonk heeft) danmijn man ophalen om 5 uur dan snel naar huis omkleden en de hond eruit laten dan snel naar mijn ouders dan eten we daar mee dan kan mijn man naar de verjaardag van ons nichtje met E en kan ik naar de avondwake van de oma van mijn vriendin en daarna moet ik zelf nog naar de verjaardag dus al met al is het een drukke dag.

Woensdag gaan we lekker zwemmen met mijn moeder het is deze week vakantie dus is er geen babyzwemmen en gaan we maar zo zwemmen met haar het warme bad is in de vakantie altijd geopend dus wel lekker even

Fijne dag allemaal

Geplaatst

Hee meiden,

Kimmie, Ik heb zo met jullie te doen. Hoogzwanger en dan de zorgen van S erbij. Hopelijk kun je wel gaan genieten van jullie kleine grote wonder over niet al te lang! Oja, en succes met de nesteldrang. Mocht je je vervelen kun je hier ook best even dat gevoel uitten. ;-)

Maris, fijn dat de fysio zo heeft geholpen voor haar hoofdje! Hoe is het nu met spugen? Gaat dat al wat beter weer? Waren echt leuke fotos van de shoot!!

Wish, Lena vind het kolven op het werk zelf niet fijn. Vandaar deze keuze. Ik kan haar moeilijk dwingen om te kolven. Heb er wel een traan om gelaten. Maar uiteindelijk moet Lena ook lekker in haar vel zitten zonder dat ik er druk op leg.

Gisteren eerste prikjes gehad en dat vond hij niet echt leuk. Het was een charmeur op en top, totdat de prikken kwamen. Hihi.

Hij heeft er wel de hele dag last van gehad. Verhoging en niet lekker in z'n vel.

We hebben een boekje meegekregen voor rust en regelmaat, want dat hadden wij totaaal niet. De laatste week wilde T overdag bijna niet slapen.Hij was er echt tegen aan het vechten. We gingen teveel op reep. Zielig he.. wij dachten dat als ie maar kan slapen dan is het goed. Niet dus. Maar we gaan nu hard werken om voor hem een goed ritme te vinden.

Las in dat boekje dat je je kind niet te warm en niet te koud moet aankleden. Maar dat is moeilijk! Doorgaans is het op de slaapkamer 14 graden. Wat doe je dan aan? Wij hebben: dikke slaapzak + (dikke) deken. Volgens mij zweet hij niet. Wist niet dat te warm wiegendood kan veroorzaken. :-( Nu zitten we daar constant op de letten terwijl we voorheen wat zorgelozer waren.

Ook hier een lichte afplatting. Nog niet ernstig, maar nu gaan werken op/met andere houdingen om erger te voorkomen.

Verder is het een heerlijke vrolijke jongen en groeit enorm hard. (5300gr)

En Wish, M mag natuurlijk voor een meisje gaan, maar wellicht kunnen we het een beetje sturen. ;-)

Geplaatst

Al te lang zal het niet meer duren...;) ben gisterenavond opgenomen in het ziekenhuis na 2 dagen een rustig kindje. Ze hebben ook 2 keer een ctggemaakt en daarop was toch te zien dat de kleine zich wat stil hield. En is er besloten om te gaan inleiden. gistere een ballon katheter gehad die vanmorgen had gezorgd voor 3cm ontwluiting. dus om 8 uur zijn me vliezen gebroken en om 9 uur aan het infuus gegaan. en dan is het nu wachten g3blazen.

Geplaatst

Pippe wat groeit hij hard zeg lekker hoor

En inderdaad als Lena zich niet goed voelt bij de bv op het werk kun je haar moeilijk dwingen hij wordt met de fles ook wel groot en het belangrijkste heeft hij binnen gekregen maar dat moeilijke gevoel ken ik ik heb er eerst ook best moeite mee gehad dat ik niet verder ging maar goed nu had ik geen andere keus en vonden de kraamhulp, de ha en de vlos het beter als ik stopte.

Maar 14 graden is niet warm het is bij ons 1x zo koud geweest op het kamertje en toen gaf de babyfoon direct alarm dat het te koud is. En nu hebben wij echt moeite om het boven warm te krijgen dus staat de verwarming beneden vrij hoog om het in elk geval tussen de 16 en 18 graden te hebben boven, maar ons meisje heeft een dikke slaapzak met mouwen aan (bij 16 graden of lager) met 2 dekens en ze ligt in dat kussen en dit is niks te warm want ik temperatuur haar altijd s morgens en dan is het meestal rond de 37graden dus precies goed maar het moet buiten wel heel hard vriezen wil het onder de 16 graden komen

En inderdaad te warm is ook niet goed maar het is zo lastig om te bepalen wat wel en niet goed is

Balen dat hij iets een afplatting heeft maar als ze zeggen dat het niet ernstig is moet je daar maar op vertrouwen en als je het niet vertrouwt gewoon een kinderfysio bellen hebben wij ook gedaan en zie het resultaat maar goed waarschijnlijk lukt het gewoon met andere houdingen gewoon zorgen dat het hoofdje zoveel mogelijk op de zijkant ligt en niet plat naar achteren.

Wat zielig he die spuitjes hier volgende week weer niks aan maar ben wel heel erg benieuwd wat ze weer gegroeid is ze wordt zo snel zo groot en heeft een echt eigen willetje maar gisterenavond hadden we verjaardag van ons nichtje en ze heeft de ogen uitgekeken het is zo'n gezellig tante haha en toen de hapjes schaal langs kwam wou ze er zo wat afgrijpen haha

Maar goed we hadden de kinderwagenbak mee genomen en daar heeft ze heerlijk tot half 11 in geslapen toen hebben we haar mee naar huis genomen en hier in bed gestopt en heeft ze door geslapen tot vanmorgen dus dat ging weer super.

Vrijdag gaat ze voor het eerst logeren bij mijn ouders pfff vind het nog maar niks maar goed het si even niet anders we hebben vrijdag verjaardag en zaterdag ga ik de hele dag naar de 9maandenbeurs dan brengt mijn man mij heel vroeg naar de bus en daarna moet hij ook de hele ochtend weg dus dit was de beste oplossing en mijn ouders vinden het super om op te passen.

Ach we komen er wel weer overheen haha ze moet er toch aan wennen dat ze overal kan slapen niet dat dat een probleem ergens is geweest hoor tot nu toe

Maar goed ik hoop dat het zo nog even droog wordt dan kunnen we als ze wakker is vanmiddag even wandelen

Fijne dag allemaal

Geplaatst

@ kimmie succes nu is hij/zij er bijna ben benieuwd hoor

@pippe een dikke(winterslaapzak met mouwtjes is opzich genoeg )maar als je liever een dekentje gebruikt zou ik een zomer slaapzakje aan doen

en niet te veel stressen bij jullie

jullie voelen zelf of hij het te warm heeft . weet niet of je een oorthermometer hebt zoja kun je eens hem aankleden zoals je eerst deed met slapen gaan en dan als hij slaapt zn temp op nemen als dat gewoon is dan hoef je je niet zo druk te maken (oorthermometer is nu nog niet geschikt om temp te meten als hij ziekjes is omdat die niet enorm precies is maar je ziet wel of het ongeveer normaal is )

en als je hem niet uit zn bedje pakt en hij is niet overdreven warm dan is het ook goed hoor

sommige kindjes hebben nu eenmaal meer ritme nodig dan andere maar ook daar groeien ze vaak wel in

en op reep gaan kan best als je daar ook maar het ritme aanhoud wat je thuis doet

maar ik ben geen dokter nog consultatiedame dus doe vooral waar jullie je goed bij voelen

kan niet wachten tot de 28e :)

Geplaatst

Ja daar ben ik even dan :-) gisteren om 15.23 ben ik bevallen van onze zoon. Ben eergisteren avond opgenomen om te worden ingeleid aangezien de kleine liet zien dat hij het niet meer naar zijn zin had. Gisteren om 8 uur zijn me vliezen gebroken en om 9 uur ben ik aan de wee opwekkers gegaan. Om 14 uur om een

spuit gevraagd omdat ik de weeën niet meer kon opvangen. Deze gekregen en toen ben ik tussen 14.30 uur en 15.20 van 4 naar 10 cm gegaan en mocht ik persen. Dit ging zo snel want na 3 x persen was ons wondertje Mats er! Nu zijn we lekker thuis en gaat het met mij en Mats goed... We zijn lekker aan het genieten met zijn allen.

Geplaatst

Kimmie nogmaals van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie wondertje.

Wat een super leuke naam voor een geweldig mooi kereltje.

Geniet er lekker van met z'n 5en

Geplaatst

gefeliciteerd kimmie geniet er van he meisie

ik vind het zo leuk dat we steeds allemaal van die korte namen hebben gekozen voor de ukken meer dan 2 lettergrepen zijn er niet en allemaal 4 letters (als je de ij ook als 1 letter ziet )

mats matt stan ties levi imke mijke elin

Geplaatst

Nou je het zegt ja wat leuk we zijn allemaal van de korte namen en het zijn ook stuk voor stuk leuke namen soms heb je wel eens bij een naam zoiets van nee dat is hem echt niet maar dat heb ik bij deze helemaal niet.

Hoe gata het verder met iedereen?

Hier gaat het goed E is vandaag weer mee naar het werk de ziekenboeg is afgelopen hier dus het kon weer.

Oh ja ze heeft het gillen uitgevonden van plezier dan maar jeetje wat een geluid zit er in dat meisje.

Vanavond komen ze van de kerk langs omdat ze volgende week gedoopt wordt en dat doen ze altijd hier dinsdag hebben we de voorbereidingsavond dus ben benieuwd

Fijne dag allemaal

Geplaatst

Jaaaaaaaaa Kimmie, daar is jullie zoon proficiat!

Het einde is pittig voor je geweest, wel fijn dat jullie nu thuis kunnen gaan genieten.

Ik hoop ook echt dat jullie kunnen genieten! Laat de kraamhulp goed helpen en geef aan wat JIJ wil/aan kan.

Lieve Kimmie, je hebt het super goed gedaan!

Wat een prachtig mooi mannetje is Mats en hij heeft een leuke naam gekregen.

Pippe,

Och gos, die rotprikken ook.

Lena moet natuurlijk lekker in haar vel zitten. En het is ook niet niks hoor om te kolven.

Maar je moet er wel volledig achter staan anders gaat het niet werken.

Lena zal het ook niet leuk vinden om te stoppen met bv dus steun elkaar hierin. Maar dat doen jullie vast wel.

Wij houden ook zoveel mogelijk hetzelfde ritme aan. Al vanaf begin af aan. Niet dat we nooit de deur uit gaan hoor.

Maar we hebben altijd hetzelfde ritueel voor het slapen gaan.

Overdag zingen we bijv een kort slaaplied (zelfverzonnen)

M gaat slapen, M is moe, M gaat nu fijn naar haar bedje toe. (2x)

En in de avond zingen we een langer liedje wat mijn moeder ook voor mij heeft gezongen.

Eerst fles, boekje lezen, tanden poetsen en dan liedje en naar bed.

Dit werkt tot nu toe perfect.

Wil niet zeggen dat dit het wondermiddel is, maar M weet wel wat er te wachten staat.

Als we het liedje zingen komt ze al tegen ons aan liggen en pakt haar knuffeldoekje en gaat duimen.

Ze probeert soms wel wat te jengelen of huilen als ze in bed wordt gelegd, maar dan gaan we weg en troosten we haar na enkele min. Maar meestal gaat ze uit haarzelf wel liggen en slapen.

Succes met T. Komt wel goed.

Op de slaapkamer is het bij ons 's nachts ook wel eens 14 of 15 graden.

M heeft nu een romper met korte mouw, best dikke pyjama, slaapzak met mouwen. Verder geen laken of deken, dat vind ik eng omdat M het hele bed rond draait.

Mari,

Denim print, dat moet ik zien. hihi Lijkt me erg leuk.

Een eerste nachtje uit logeren is emotioneel. Je weet dat er goed voor E wordt gezorgd, maar de zorg uit handen geven is lastig.

Tenminste, zo heb ik dit ook ervaren. En nog steeds vind ik het lastig om de zorg uit handen te geven.

Pleun,

Klopt, allemaal korte maar zeer zeker wel hele mooie namen!

Wat is er de 28ste? Nu wordt ik nieuwsgierig. hihi

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden