Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Spannend weer Pippe!

De ervaring heeft geleerd, dat het dan weer 'kriebelt' en je niet lang kunt wachten ;)

Wish, jeetje meid, alweer dik 14 wkn :) En Bianca ook!

Geplaatst

Pippe spannend Misschien een stomme vraag maar ga jij nu de poging wagen of gaat Lena het weer proberen als je liever niet antwoord is het ook prima hoor

Ik hoop dat het heel erg snel gaat lukken voor jullie en dat T er een brusje bij krijgt.

Wij wilden eerst ook van het zomer weer kijken maar hebben besloten toch nog even te wachten aangezien mijn man nu bij huis is waarschijnlijk heeft hij morgen al wel een sollicitatiegesprek in hetzelfde dorp als waar ik werk en ik heb er waarschijnlijk ook oppaswerk bij maar we vinden het te onzeker om nu al weer verder te gaan.

Maar zodra we een beetje zekerheid hebben (krijg je tegenwoordig nergens weet ik) gaan we echt wel weer verder van mij part ben ik weer 9 maanden misselijk ik heb het er met alle liefde voor over om nog zo'n mooi kindje te mogen krijgen.

We zijn er net weer van een heerlijk weekendje weg wat hebben we genoten lekker wezen zwemmen met E en wandelen en gewoon niks moeten heerlijk ze ligt nu helemaal uitgeteld in bed haha

Hoe gata het met de rest?

Jose heo gaat het met jou dan?

Geplaatst

Het idee spookt alweer door je hoofd Maris, dat is alweer de eerste gezette stap ;) Het is ook zo wonderlijk allemaal.

Hier gaat het naar omstandigheden goed!

de wens voor een tweede is erg groot, ik vind het allemaal weer zwaar vallen. Ook de voorgaande pogingen tellen mee voor je gevoel, omdat alles weer boven komt. Je bent er gewoon weer erg mee bezig. Maar oh wat is het fijn dat er wel een kleine meid om me heen huppelt.

in juli gaan we weer voor een poging.

Geplaatst

Oh ja zeker als we wat meer zekerheid hadden qua werk gingen we nu wel weer voor een intake maar we durven het even nog niet aan

ok in juli weer ik ga heel hard duimen en klopt wat zijn we gelukkig met zo'n mooi klein meisje om ons heen heerlijk genieten van onze mooie kindjes

Geplaatst

Verstandig besluit!

wij hebben even pauze genomen na de pogingen van januari en april. Hoop er in juli weer klaar voor te zijn :)

het duimen kan ik wel gebruiken hihi.....

Geplaatst

Pippe,

6 juni al op gesprek. Bij welke gyn?

Jose,

Ik (en nog veel meer met mij) gaan duimen dat jullie mooie kleine meisje grote zus mag gaan worden.

(Dit geldt natuurlijk ook voor alle andere met een kinderwens. )

Mari,

Waar zijn jullie naar toe geweest? Met z'n drietjes een weekendje weg geweest?

Fijn dat het goed is gegaan!

Geplaatst

Haha Jose dat doen we zeker we duimen voor iedereen hier vooral omdat we weten hoe groot de wens is bij iedereen hier

Wel verstandig een pauze heeft mij goed gedaan vorig jaar aangezien daarna de poging is gelukt dus wie weet.

Wish hoe is het met jou je gaat alweer mooi op de helft aan

Wij zijn naar Arnhem geweest ik had daar een huisje geboekt via vakantie veilingen voor €3 haha maar het was heerlijk.

Even een vraagje herkennen jullie het dat wanneer jullie kindjes last hadden van de tandjes (ze heeft ze nog niet maar je ziet ze wel zitten) dat ze niet willen slapen en elke keer wakker worden pfff ze slaapt nu minder als ze ooit gedaan heeft en wij geven het elke keer op de tandjes maar goed kan ook gewoon een fase zijn ik weet het niet

Geplaatst

M slaapt altijd goed, behalve als haar iets dwars zit. Verkoudheid, koorts, tanden die door aan het komen zijn.

Dus bij M merken we wel als er iets aan de hand is.

Ze heeft overdag uitgeprobeerd hoe ver ze kon gaan met het niet in slaap willen vallen. Tutdoekje buiten bed gooien en er niet meer bij kunnen en dan jengelen om ons te laten merken dat er iets aan de hand was.

Dus het kan zijn dat E er last van heeft.

Geplaatst

Zou een zetpil geven en kijken of ze dan wel gaat slapen. Kan echt geen kwaad, doet alleen maar goed als ze ergens last van heeft.

Succes!

Geplaatst

Hee meiden,

Jose, welcome back! :-). Wat rot dat de eerste pogingen voor een broertje of zusje mislukt zijn. Hopelijk een heel mooi resultaat bij aankomende poging!

Maris, lekker een weekendje weg geweest, voor zo weinig! hihi. Was het op een park, en was dat leuk?

Wish, hoe voel je je en hoe is het met M?

Hier alles goed. Het slapen zat even in een dal, maar dat gaat weer goed. Ik denk dat hij is een sprongetje zat/zit. Al denk ik soms dat hij daar niet meer uit komt.

T probeert (heel gefrustreerd) vooruit te komen. Hij gooit zijn billetjes omhoog, duwt zijn knieën eronder en probeert zich zo af te zetten (met knieën en voeten). Mijn zijn armen doet hij niets, dus echt vooruit komt hij alleen bij een gladdere ondergrond.

Ondertussen draait hij al een tijd van rug naar buik. Maar altijd rechts om. We proberen hem te stimuleren om ook links om te draaien, maar dat kwartje valt niet. Ook wil hij niet meer terug draaien naar rug (doet hier ook geen pogingen voor). Waardoor wij een kwaad kindje hebben die zijn neus in het kleed graaft.

Hoe is het met de anderen? Kimmie, Bianca, Lala, Pleun?

Geplaatst

T is trouwens erg neus verkouden, maar ik erger met mateloos aan de sprays. Deze werken namelijk niet liggend.

Zijn er ook druppels?

Als hij weg kon duiken deed hij het, als hij me weer aan ziet komen met de spray.

Geplaatst

Pippe misschien kun je zelf een zoutoplossing maken van uitgekookt water met zout erdoor deed mijn moeder vroeger ook altijd en is in principe hetzelfde als de neusspray alleen maak je het zelf en zout water kan nooit geen kwaad

Maar haha grappig he als ze proberen te kruipen op de buik lukt het E nu aardig maar verder nog niet echt

En het draaien naar 1 kant heeft E ook heel lang gedaan totdat ze ook van buik naar rug kon draaien en nu draait ze alle kanten wel op

Geplaatst

Pippe,

Je kan proberen om 1 keer in de 'lucht' te sprayen en dan 1 keer in een neusgat. Dan zal er voldoende spray uitkomen voor 1 neusgat. Dan weer 1 keer in de lucht sprayen om vervolgens in het andere neusgat te sprayen. (geloof niet dat ik ooit zo vaak sprayen achter elkaar heb geschreven) hihi

Mijke vindt het juist een klein feestje als ze verkouden is. Ze vraagt zelf om neusspray of de druppels als ze die op het plankje boven de commode ziet staan. ;)

Mari,

Ik las de reactie van Pippe en moest je bericht teruglezen. Jemig, voor maar 3 Euries! Had hierover heen gelezen. Wat een super bedrag!

Hoe is het vanavond gegaan met E en in slaap komen?

Geplaatst

Hoi Wish,

Dat doen we eigenlijk ook altijd. Ik denk dat er meer spray in de lucht is beland dan in zijn neus.

Ik vind het zo zielig om hem uit bed te halen terwijl hij misschien wel verder slaapt als ik hem liggend even kan sprayen. Maar ideaal is het niet.

Maris, tijgert E de hele kamer al rond?

Het wordt binnenkort tijd om hem 's nachts op zijn eigen kamer te laten slapen. Ik ben daar nog helemaal niet aan toe. Maar zijn wiegje wordt te klein. Ik hoop het te kunnen rekken tot na 6 maanden.

Hoe is het met M, Wish?

Geplaatst

Maris, dat zijn nog eens leuke, betaalbare vakanties in deze tijd :) Heb je goed gedaan!

Pippe, zoals Wish het omschrijft, zo doe ik het ook altijd. L vindt het ook een feest. Voor ik het weet, heeft ze de spray in de handen en stopt ze m zelf al in of tegen haar neus en maakt een snuitgeluid. Heel schattig.

Er zijn wel druppels verkrijgbaar bij de drogist. Deze gebruik ik op advies van de ha/cb als L last van haar oren heeft. Er zit een speciaal goedje in, wordt alleen as aangeraden vanaf 2 jaar. L mocht het gebruiken toen ze net 1 was. Je zou eens informeren, wie weet heeft Otrivin ook wel druppels te koop?

Geplaatst

Hoi meiden,

Sneu he als ze zo verkouden zijn he pippe,hopelijk kun je t rekken om t zolang mogelijk bij jullie op de kamer te laten slapen.

@wish,wonderlijk hoe snel jeje buik opeens zag haha heb je de angelsound al? Gaat verder alles goed?

@maris,is er almeer bekend over de baan van je man? Waardeloos dat de economie zo verrekte klote is en je daarom sommige dingen moet laten. Hopelijk kun je over een paar maanden starten met een behandeling.

Waar waren jullie heen geweest?

@jose,ik gun het je zo dat t de volgende poging gaat lukken ga zo onwijs voor je duimen! Hoe is t met l ?

Hier gaat alles goed. Buik groeit lekker door. En morgen 15 weken wauw wie had dat gedacht. Volgende week donderdag hebben we de geslachts bepaling bij baby vision in Delft. Ik ben zo nieuwsgierig!

Nu even gezellig met R naar t dorp rondje markt en taart halen want R is jarig 37 alweer ouwe knar hihi grapje!

Fijne dag iedereen xxx

Geplaatst

Bedankt voor de tip Jose. Ik ga straks even kijken/vragen bij de apotheek wat we nog meer kunnen doen.

Van een ui wordt hij onpasselijk (ik ook als die op de slaapkamer staat, haha!) Wellicht is dampo nog een optie. Maar ook dat is geloof ik vanaf 6 maanden.

Anders ga ik kijken of ik een flesje en pipetje kan kopen om zelf een zoutoplossing te maken.

Ik ben ook benieuwd hoe het met L gaat Jose. :)

Spannend Bianca! Eindelijk gericht shoppen! Haha. Heb je een voorgevoel?

O, en gefeliciteerd met R! Maak er een leuke dag van met z'n drietjes.

Ik ben ook benieuwd naar babybuikjes.

Geplaatst

Pippe, je hebt ook Luuf voor baby's, oranje verpakking. Wat je kunt doen, is een bak met gekookt water en daarin een theelepeltje Luuf doen. Deze bak zet je dan op zn kamer.

Bianca, joehoeeeee, je gaat als een speer. Spannend hoor! Ga je het ook delen? Maakt het shoppen een stuk makkelijekr als je het weet.

Heb je ook een voorgevoel? Ik wist vanaf de tp toen dat het een meisje zou zijn, gek he?

Geplaatst

Haha, leuk om te horen Jose. Ik ben benieuwd wat T voor streken krijgt.

Bakje met dampo is misschien ook wel een oplossing. Ik dacht het smeren vanaf 6 mnd was. Zal straks even bij de apotheek langs gaan.

Geplaatst

Pippe dampo hebben wij inderdaad ook gebruikt en die ui heeft bij mij ook nooit geholpen dus heb ik niet eens geprobeerd

Verder weet ik niet echt tips omdat E nog meer 2x verkouden is geweest en de neusspray hier wel hielp.

Bianca spannend ik ben zo benieuwd wat het is en dat gericht shoppen is zo leuk maar ook zo verleidelijk je koopt automatisch te veel haha

Leuk he als je buikje eindelijk een buik wordt je hebt er jaren op moeten wachten en nu is het dan zover lekker mee showen je hebt net als ik lekker de zomer voor de boeg dus zonder jassen haha

Wij zijn trouwens naar v.akantiepark A.rnhem geweest het weekend heerlijk

Jose haha lekker ondeugend dus heeft E ook al wel zo klein als ze is hoor als ze in haar loopwagentje zit scheurt ze de hele kamer al door en nu heeft ze al ontdekt hoe de kastdeur open moet en de dvdspeler is ook wel erg interessant maar ach er moet ook wat in zitten vind ik

Wish met slapen ging het gister wel goed maar dat kwam ook omdta ze eerst bijhaar nichtjes was geweest omdat ik naar het klootschieten moest en mijn man had een sollicitatie dus ze was helemaal munt van alle aandacht haha

Pippe ja ze gaat aardig door de kamer het is niet altijd tijgeren maar wel een gedeelte ze rolt voornamelijk nog door de kamer

Hier verder alles goed mijn man krijgt vanmiddag te horen of hij aangenomen is dus nog even spannend

Daarna gaan we even naar Duitsland kijken voor een nieuwe tel voor mij aangezien dat rot ding van mij elke keer de kuren heeft wordt er gek van en even luiers halen daar zijn de p.ampers in de aanbieding 2 pakken voor €16 dus even wat inslaan haha

Fijne dag allemaal

Geplaatst

Dat is het voordeel van aan de grens wonen ;)

ja hoor, boevenstreken houd ik van.

als ze iets niet mag en ik spreek haar erop aan, dan knijpt ze haar ogen dicht. Alsof ik haar dan niet zie.

ook het verschil tussen ja en nee weet ze heel goed. Dus als ik iets vraag en ze wil net niet, dan krijg ik volmondig neeee naar me toe ;) Of wil je douchen? Dan staat ze bij de deur en zegt: jaaaaaa :)

Ze communiceert nu echt met woorden en dat is zoooo leuk!

verder is het een hele lieve meid en ze luistert eigenlijk heel goed. Moet zeggen dat mijn man en ik vanaf het begin al consequent zijn en op 1 lijn zitten en daar hebben we exht profijt van.

we zijn een weekje weg geweest op een boot. Nou echt, L heeft zich voorbeeldig gedragen, geen kind aan gehad. Van tevoren waren we wel wat bang dat het niet zou lopen, aangezien L elders niet wil slapen.

maar ze heef toch echt een week op een 1-persoonsbed geslapen.

Geplaatst

Ahhh wat goed van haar Jose! Ik vind ook dat er wel wat in mag zitten hoor! Aan het temperament dat we soms te zien krijgen van T, denk ik niet dat hij kaas van zijn brood laat eten. Wel fijn dat jullie beide op 1 lijn zitten. :)

Maris, ik duim! Ik hoop dat hij wordt aangenomen. :laugh:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden