Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb totaal niet het 'gevoel' zwanger te zijn.

Ik hou wel rekening met wat ik doe, niet zwaar tillen etc.

Drink geen koffie, wel groene thee. En natuurlijk geen alcohol!

Geplaatst

Ik heb elke keer ook niet het gevoel gehad dat ik zwanger zou zijn. Tillen mag ik niet van het ziekenhuis de eerste paar dagen en bukken ook niet, verder drink ik absoluut geen wijn meer en koffie lust ik al niet dus ik drink niet anders als water en thee.

Ik hoop dat er deze keer verandering in komt en dat ik me hartstikke zwanger ga voelen net als jullie allemaal.

Ik vind dat iedereen het hier wel verdiend heeft dacht ik zo.

Geplaatst

Maris,

Wat bedoel je precies met 'bukken'. Je moet je sokken en schoenen toch wel aan kunnen doen. Of wat is de definitie van bukken bij jou in het ziekenhuis?

Anders ben ik al flink de mist in gegaan hoor.

Ik heb vanmorgen mijn kleding zelfstandig aan getrokken zonder hulp..... Whahaha!

Geplaatst

Nou ik heb nooit hulp bij het aankleden gekregen dus dat zal wel mogen neem ik aan haha.

Maar omdat ik zwaar werk deed met zware emmers enz was het niet verstandig om zoveel te bukken en dat soort dingen op te pakken vandaar.

Geplaatst

Nu ik je uitleg lees begrijp ik het van het 'niet mogen bukken'.

Maar dan til je tegelijkertijd ook iets op. Die combie is dus echt niet goed!

Geplaatst

Hallo meiden

Hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik hier nog hang ondanks de gestopte ICSI, maar hecht al aan jullie ;-). Kon gisteravond niet online vanwege een storing bij Telfort.

Gisteren om 22.30 de pregnyl 5000 gedaan. Viel mee. Heb heel langzaam ingespoten. Alleen deed het erna lang zeer, maar ik heb de plek zitten kneden en dat hielp wel. Morgen om 8 uur mag mijn man zijn goedje bij het lab brengen en om 11 uur is de IUI. Hoop dat er toch wat goede zwemmers inzitten. Om de kans te vergroten moesten we vanavond ook maar van bil gaan van de arts. He wat vervelend ;-)

Wanneer mag je trouwens na een mislukte poging aan de volgende beginnen? Zit zeker een maand ofzo tussen of niet.

Hieronder wat reacties:

@Sharon

Vier A kwaliteit embryo's. Dat moet toch goed komen. Hopelijk heb je de kleine eskimootjes niet nodig.

@Mariska

Jee dat verhaal van dat tienermeisje in het dorp. Ongelooflijk hard is dat toch in het leven. Mijn moeder vindt me te oud voor kinderen. Ik word daar dan boos over. Ze was zelf 17 toen mijn broer kwam. Nee dat is ideaal! Zelf nog niet volwassen en ook helemaal niet klaar voor het ouderschap waar mijn broer en ik de dupe van waren. De wereld is zo oneerlijk.

@Pippe

Gaan de dagen traag nu in de wachtweken? Lijkt me zo spannend.

@Wish

Wat fijn dat er mooie embryo's zijn. Lijkt me mooi dat jullie de twee zagen landen. En nu de wachtweken doorkomen en duimen op een mooi wonder.

Weet niet of je meteen zal voelen of je zwanger bent. Denk dat dat pas komt naarmate je HCG nivo hoger wordt. Verdubbeld elke 3 dagen! Dus wie weet ver een paar dagen.

Waarom mag je niet tillen na een tp?

@lala

Wat leuk dat jullie foto's van Jut en jul hebben met de tp. Wel bijzonder hoor.

@Kimmie

Heel, heel veel sterkte meis.

@Schattie

Wat houdt dat flareup in? Ken ik nog niet. Ga wel eens googelen. Ik had links een paar follikels en rechts niks. Dus onze ICSI poging is gestopt.

Groetjes

Monique

Geplaatst

Hoi Monique,

Nou, op tijd naar bed dan maar........:shower:

Succes bij deze iui poging!!

Mijn gyn zegt dat een menstruatie als een soort van reset knop is en je hierna weer verder kan gaan als je dit zelf wil.

Een rustmaand is dus niet nodig volgens hem.

Tillen mag niet omdat je dan je buikspieren te erg aan spant en dit blijkt niet goed te zijn.

Vanessa,

Uitkleden hoef ik mezelf nooit.........Hahaha!

Geplaatst

ow, jee.........dan gaat deze poging helemaal de mist in!! Heb niet veel gebukt, maar gehoest!!!! Bijna mn longen uit mn lijf....

hihihi

Grapje

Kan het aan de ene kant begrijpen dat ze t zeggen, aan de andere kant: een "doe geen al te gekke dingen de eerste paar dagen" zou ook genoeg moeten zijn. Toch?

En volgens mij is elk ziekenhuis anders hierin ook weer eens.

MoNique: heel veeel succes met de escape IUI. Ik duim voor jullie!!

Overigens: voel me niet hard zwanger hoor, is alleen dat we t excuus "technisch" zwanger gebruiken als t ons uitkomt hihihi

Geplaatst

tegen ons zeiden ze dat ik alles mag doen waar ik me goed bij voel en gewoon een stapje terug doen (is toch ook niet erg voor 2 weekjes zei ze) dus lekker doen je mag ook in een achtbaan waar daar voel je je goed bij dus dan mag je ook wel een keer bukken denk haha

Geplaatst

Bonjour allemaal!!

Net terug van de 2e fm. 4 links 1 rechts. Met een paar kleinere in opkomst. Het leek mij weinig in vergelijking met sommige van jullie. Maar gyn. super tevreden dus ik ook!! Dat het toch zo enorm kan verschillen he.

Gelukkig weinig last van bijwerkingen, alleen heel moe.

Komende zaterdag laatste fm en de punctie volgt op 12 of 13 april. SPANNEND!!! Succes iedereen!!

Voortraject:

Elvira: Start pil in maart

Heids: Start eind maart met Progynova (cryo tp)

Mariska: 5 april start puregon.

MarMira: rond 24 maart start Gonald F / Cetrotide

Ddhh: 25 maart Start Deca

Sonja: 28 maart Start Deca

Schattie: 30 maart start Deca start 1 april Puregon

Echo:

FM:

Mo_Nique: 4 april 2e

Schattie: 8april 2e

Aimee: 10 april 3e

Paula: 11 april 1e

Mariska: 14 april 1e

Punctie:

Sophie: 7 april

Schattie: 10 of 11 april?

Aimee: 12 of 13 april

Terugplaatsing:

KayKay: 11 maart 2 cryo's (op 23 maart ongesteld geworden)

Eslief:19 maart (1 embryo)

Vanessa: 19 maart 1 cryo's (twee hebben het ontdooien niet doorstaan)

Sannie: 20 maart (2 embryo's)

Nath82: 22 maart (2 embryo's)

Sandra: 25 maart (2 embryo's)

Kimmie: 27 maart (1 embryo)

Pippe: 31 maart (1 embryo)

Lala: 3 april (2 embryo's)

Suus77: 3 april

Surinails: 4april

Sharon: 4 april

Wish: 6 april (2 embryo's)

Testen:

Annema: 30 maart

Lonneke: 1 april

Eslief: 2 april

Jolan: 2 april

Vanessa: 4 april

Nath82: 5 april

Sandra: 8 april

Kimmie: 10 april

Pippe: 17 april

Sharon: 17 april

Lala: 17 april

Surinails: 18 april

Wish: 18 april

Geplaatst

Aimee wat goed 5 stuks. Ik zal voor je duimen.

Dames dat bukken was bij mij echt doordat ik zwaar werk had met veel zwaar tillen vanaf de grond vandaar. Ik heb ook gewoon mijn eigen schoenen aan kunnen doen. En de honden eten kunnen doen.

Geplaatst

Hoi dames,

Ik heb toch nog een vraagje mbt tot onze testdatum. Een paar dagen geleden vroeg ik mij af waarom we pas 17/18 dagen na de tp mochten testen (31mrt tp, test 17 april) en niet 14 dagen, zoals de meesten hier.

Is het zo dat de utrogestan het bm slijvlies 'op peil' houdt? Dit moeten wij gebruiken tot de 14e, dus 2 weken na de tp. En dat wil dus zeggen dat wij niet menstrueren voor die tijd? Of wordt dat uiteindelijk toch automatisch afgebroken als er geen innnesteling plaats vindt?

Geplaatst

Mo_nique, Het wachten is idd heel moeilijk. De eerste 2 dagen waren moeilijk, waarna ik mezelf weer een beetje kon omschakelen naar iets nuchterder. Mijn vriendin daarin tegen niet. En vooral nu we de tweede week in gaan komt ook bij mij die spanning weer terug. Ik probeer veel met mijn werk bezig te zijn en mijn gedachten niet te laten afdwalen.

Er zijn hier geen klachten. Alleen bijwerkingen, dus die pijnlijke borsten komt niet van een zwangerschap, maar van de utrogestan.. ;-) We blijven duimen! Overigens gaat het met ons donorstel ook goed tot nu toe!

Geplaatst
Hoi dames,

Ik heb toch nog een vraagje mbt tot onze testdatum. Een paar dagen geleden vroeg ik mij af waarom we pas 17/18 dagen na de tp mochten testen (31mrt tp, test 17 april) en niet 14 dagen, zoals de meesten hier.

Is het zo dat de utrogestan het bm slijvlies 'op peil' houdt? Dit moeten wij gebruiken tot de 14e, dus 2 weken na de tp. En dat wil dus zeggen dat wij niet menstrueren voor die tijd? Of wordt dat uiteindelijk toch automatisch afgebroken als er geen innnesteling plaats vindt?

vind het ook een beetje raar dat je zolaat pas mag testen je kunt natuurlijk testen wanneer je wilt alleen moet je wel hcg hebben opgebouwd anders is ie negatief maar hij kan alleen maar positief worden na een aantal dagen

en wbt de utrogestan die geeft progesteron af wat normaal afgegeven wordt door je eierstokken maar omdat je eierstokken niets gedaan hebben maakt die dus ook niet dat hormoon aan vandaar die vieze balletjes haha hoop dat je je antwoord hebt

Geplaatst

@Wish

Goh dus jou gelijk door kunnen stomen. Heb begrepen dat je hier na je menstruatie eerst een uitgangsecho moet laten maken en dan een nieuw recept en schema krijgt. Gezien ik komende maand een vrijgezellenfeest heb rond de datum datum dat er dan een punktie zou kunnen zijn en 10 dagen later een bruiloft, sla ik zowie zo maar die maand over. Stond nu al om alles te janken afgelopen 2 weken en een ceremoniemeester die staat te brullen is ook niks haha.

@Aimee

5 is niet heel veel, maar je kunt er even veel goede embryo's aan over houden dan iemand met 15 follikels. Succes met de komende spannende dagen.

@Pippe

Ik denk dat je je niet zo druk hoeft te maken over die testdatum. Misschien is dat het protocol in jullie ziekenuis. Ik zou gewoon na die 14 dagen al een testje wagen. Die paar dagen zou niet veel uit mogen maken. En is het negatief de je het en paar dagen later weer. HCG verdubbeld in 2 a 3 dagen in lijf als je zwanger bent.

Bedankt voor jullie duimpjes. Ik vertrek zo naar het ziekenhuis voor de IUI. Heb nog geen eisprong gevoeld. Beetje zeurderige pijn links en rechts zowat niks. Dus ik denk dat rechts inderdaad niks zit. Hoop alleen dat het zaad beetje goed is. Heb voor vanmiddag zon besteld zodat ik met mijn hondjes kan gaan wandelen of lekker in de tuin kan gaan hangen.

Liefs

Monique

Geplaatst
Hallo meiden

Hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik hier nog hang ondanks de gestopte ICSI, maar hecht al aan jullie ;-). Kon gisteravond niet online vanwege een storing bij Telfort.

Gisteren om 22.30 de pregnyl 5000 gedaan. Viel mee. Heb heel langzaam ingespoten. Alleen deed het erna lang zeer, maar ik heb de plek zitten kneden en dat hielp wel. Morgen om 8 uur mag mijn man zijn goedje bij het lab brengen en om 11 uur is de IUI. Hoop dat er toch wat goede zwemmers inzitten. Om de kans te vergroten moesten we vanavond ook maar van bil gaan van de arts. He wat vervelend ;-)

Wanneer mag je trouwens na een mislukte poging aan de volgende beginnen? Zit zeker een maand ofzo tussen of niet.

@Schattie

Wat houdt dat flareup in? Ken ik nog niet. Ga wel eens googelen. Ik had links een paar follikels en rechts niks. Dus onze ICSI poging is gestopt.

Groetjes

Monique

Hoi Monique,

Flare Up Houdt in dat je niet zo lang de boel stil legt maar sneller begint met stimuleren, dit moet ten goede komen van het aantal follikels.

Gisteren 1e FM gehad en leek heel erg goed, maar vandaag voor 2e FM geweest, de arts was niet zo heel blij. 2 van 18 en 4 rond de 14. Ze hadden nu eigenlijk (omdat we de flareup behandeling doen) al op groote moeten zijn. Morgen 3e FM en als de vier dan nog achter blijven staken ze de poging.

Brenda

Geplaatst

Oei brenda wat spannend, wij hadden ook zoiets en ik vond het echt zenuwslopend. Succes de aankomende 24 uur.

Hier is alles rustig, ik denk dat mijn emmy gewoon nog lekker warm in mijn buik zit, i hoop dat hij al een mooi plekje heeft kunnen vinden.

Ik heb ook alleen bijwerkingen van de utrogestan, vooral mijn borsten en dat is vervelend want bij mijn vorige zwangerschappen (3x) voelde ik het het snelste daaraan dat ik zwanger was. Dus nog voor de test. Nu moet ik dus nog tien lange dagen wachten voordat ik meer weet:sad:.....

Liefs Surinails

Geplaatst

We zijn net terug uit het ziekenhuis hier en er is NIKS gebeurd :sad:

NA 45 minuten wachten is mijn man die op was van de zenuwen maar eens gaan vragen of het nog lang duurt. Waren ze ons vergeten door een communicatiefout. 15 minuten later werden we eindelijk binnen geroepen en kregen we de mededeling dat er minder dan een half miljoen zaadcellen waren en er geen IUI zou plaatsvinden. We moesten ons heil maar in R'dam gaan zoeken.

Die opmerking werd ik zo pissing over. Eerst een gyn met de 1e fm die mijn rechtereierstok niet kan vinden maar wel 5 cystes ziet bij de baarmoederhals, dan de volgende gyn die een lege eierstok ziet rechts en niks bij mijn baarmoederhals. Laatste vond IUI wel zinvol dus gingen aan we daarvoor. Slecht zaad was bekend anders waren we niet voor ICSI in R'dam terecht gekomen. Op zijn advies hebben we voor de zekerheid gisteren nog sex gehad. En dan laten ze je een uur wachten om te vertellen horen dat ze niks doen omdat het zaad slecht is. Al zijn het 100 goede zaadcellen. Ik heb wel 4 eitjes zitten en er hoeft er maar eentje raak te schieten. Ik was woedend en heb het helemaal gehad met dit ziekenhuis. Iedere keer wat.

Ik ga R'dam bellen en vertellen hoe het zit. Laat ze maar een afspraak maken of een recept en nieuw schema sturen en dan proberen we het zodra het kan opnieuw. Maar ik denk niet dat ik voor de fm e.d. nog terug ga naar het ziekenhuis in onze stad. Ik ben het vertrouwen daar helemaal zoek.

Enfin onze 1e ICSI ervaring zit er op en we wachten af tot we weer mogen beginnen aan een de herpoging. Tis in ieder geval heel anders gegaan dan ik me ook enigszins had voorgesteld.

Liefs,

Monique

Geplaatst

Monique succes vandaag met de iui ik hoop dat het gaat lukken.

Zou wel fijn zijn dat zonnetje hier heeft het alleen nog maar geregend vandaag.

Geplaatst

Hoi Brenda

Wat is er met de flare up dan anders vergeleken met het gewone schema. Ik heb nu het korte schema gehad.

Meid ik hoop dat die 4 een groeispurt gaan nemen. Afblazen geeft zo het gevoel dat alles voor niks is geweest. Hier werd het gestopt doordat er te weinig goede follikels waren en nu werd ook de escape IUI afgeblazen. Meer dan een prikervaring is het dus niet geweest en dat voelt gewoonweg kl*te.

Hoop echt heel gard voor je dat je door mag.

Groetjes

Monique

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden