Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey lieve meiden,

Durf het bijna niet te zeggen maar ook wij zijn in de tuin bezig geweest en.........

Het is dan eindelijk klaar.

Een mooi wit prieel gemaakt, eigen creatie dus geen bouwpakket.

Graszoden zijn op 24 april gelegd en het gras is afgelopen zondag voor het eerst gemaaid. Het gras stond bijna tot onze oksels. (lichtelijk overdrijven mag, toch)

Kimmie,

Bijna je eerste echo, is toch altijd weer spannend.

Succes!

Pippe,

Wat erg, dat net voor het testen de menstruatie is gekomen.

Van mij krijg je een hele dikke knuffel. Het lost helaas niks op, maar is altijd wel prettig om te krijgen.

Weer proberen om deze grote domper te gaan verwerken en weer door gaan.

Kom op hoor!!!!

Monique,

Wat goed van je dat je mee hebt geholpen bij de zwerfkatten!

Leuk hoor dat je kittens gaat krijgen.

Succes morgen met weer de eerste echo!!

Ik ben nog niet ongesteld, wat wat last van m'n borsten dus het zal niet zo lang meer gaan duren, hoop ik.

Moet zeggen dat het wel even prettig is om geen hormonen in je lichaam te hoeven spuiten.

Wel vragen we ons af of dat er geen extra onderzoek kan worden gedaan op het zaad en/of de embryo's die er komen.

Het knaagt toch wel aan ons dat we goede embryo's krijgen en dat er geen wil blijven zitten.

Zou er dan toch ook iets bij mij niet goed zijn?

We zijn aan het brainstormen wat er evt. nog gedaan kan worden zodat we meer informatie verkrijgen.

Het is tenslotte zo dat we de volgende poging moeten gaan betalen en dan wil je toch echt het maximale eruit halen!

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Haai lieverd!!!

Pippe wat jammer dat het niet gelukt is... Ik knuffel mee! Wat zijn nu jullie verder plannen/stappen?!

Wish de tuin klaar, je maakt me nieuwsgierig. Ik heb hier nog een tuin voor je te doen als je wil ;)

Hopelijk komt je menstruatie snel, dan kan je weer verder!

Vrijdag is idd spannend, maar kijk er ook weer naar uit! Kom maar op met alles, ik ben er klaar voor. Misschien deze keer nog wel meer als de 1e keer.

Morgen eerst naar het UWV, om te kijken hoe we verder gaan. Zit thuis vanaf de BBZ, niet slapen, emoties etc etc.

Ach deze week samen met me mannetje, die is vanmorgen ziek thuis gekomen... Liever hij ;)

Geplaatst

Pippe, een hele dikke knuffel voor jullie! Jammer hoor! En nu?

Moeders kunnen liever een dagje te lang in t ziekenhuis blijven dan een dagje te kort. ;-) Verplicht rust is beter voor ze! (zegt ze uit ervaring) wel fijn dat t de goede kant op gaat.

Kuikens: ja, wel jammer. Als ik geweten had dat ze door dat kleine gaas nog zouden gaan, dan had ik t wel dicht gemaakt, maar goed, dat is ook t leven.

Wel beter zo, anders had ik in plaats van nu 4 kippen, 2 hanen en 3 kuikens, een stuk of 8-10 kuikens erbij gehad (zijn ook een aantal niet goed uitgebroed) en dan was t veel geworden voor t stuk waar ze nu zitten. Het zijn geen grote kippen (is een klein soort) maar dan nog...

Kimmie: succes!!!!! Ben benieuwd!

wish: ja, fijn even geen extra hormonen!Even weer lekker jezelf zijn. Ik denk met je mee, maar kan ook niks vinden. Zitten bijna t zelfde: hier wil ook niks blijven plakken, dus zelfde vragen zo'n beetje.

En lieverds: de tuin, tja...daar is het gewoon tijd voor he? hihi

Monique: succes morgen!! En je doet goed werk met de kittens!

Maris: pauze is goed. Zeker als je t nodig hebt. Maak er goed gebruik van, en ik hoop dat jullie snel weer verder gaan.

Geplaatst

Oh nee lieve Pippe en vriendin. Heel veel sterkte en ook een dikke knuffel van mij.

Kimmie en Monique heel veel succes met de echo's.

Wish ik duim dat je snel verder kunt en dat je antwoord op je vragen krijgt. Ik zit met precies de zelfde vragen dus ik ben benieuwd.

Lala Je hebt er een leuke beestenboel van bij jullie he. Ik ben ook zo gek op dieren.

Weet je al wanneer jullie verder gaan of laat jij het ook nog even rusten.

Geplaatst

We laten t even.

Manlief begint in juli nieuwe baan, tot die tijd is t druk met oude baan (incl. steggelen met baas over verlofuren)

Ik begin over een week met een nieuwe opdracht, en weet niet hoe druk t hiervoor wordt. Eerst maar even wat rust op t werk-front. Ik weet dat het niet in de weg moet staan van onze plannen, maar.... we kunnen het beiden niet laten liggen. Dus laten we dat maar eerst doen, voordat we verder gaan.

Ik denk dat t ergens eind zomer wordt. Dan pak ik ook vakantie op, denk ik.

We hebben nog 2 in de vriezer, hoop ik, want ik heb nog geen rekening gezien van t invriezen.

Maar goed: voorlopig dus even niet.

Beestenboel: 4 hondjes, wat kipjes, 2 schildpadjes en vissen in aqua en vijver ;-)

Liefst had ik nog een hangbuikzwijntje gehad, maar ook daar wachten we nog even mee (moet manlief nog chanteren! lol)

We hebben plek zat! Kan best! hihi

Geplaatst

Jeetje jullie hebben echt plek zat wat mooi dat zou ik ook wel willen. Nou doe ik net of ik helemaal geen ruimte heb en dat is absoluut niet zo we hebben gelukkig een redelijk grote tuin moet ook wel, want we zitten met een hok vol postduiven en heb zelf ook 2 hondjes en mijn grootste hobby (planten: Fuchsia's enz) heb ik wel wat ruimte voor nodig alles hangt en staat inmiddels aardig vol haha.

Maar goed dan is het inderdaad verstandig dat je nog even rust houd als je al stress van het werk hebt en dan dit ook nog dat is niet te doen.

Geplaatst

Hallo Dames,

Ik heb me hier net pas aangemeld.

Het lijkt me wel leuk om de verhalen uit te wisselen.

Ik ben 10 April gestart met de eerste icsi behandeling in zit nu in mijn 2 weken wachttijd.

De hele behandeling vooraf is goed gegaan. Ze hebben 16 eitjes gevonden waarvan er 11 bevrucht waren. 1 eitje hebben ze afgelopen week 15 mei terug geplaatst. het bevruchte eitje wat terug is geplaatst is was een top embryo zeiden ze.

31 mei mag ik testen.

wij zijn nu 8 jaar bezig om zwanger te raken.

Groetjes Ursula

Geplaatst

Hoi Ursula!

Welkom hier! En succes! Vooral met nu het wachten. ;-)

Klinkt goed, een top-emmie terug!

Misschien is t wel een leuk idee om je aan te melden in het topic "wachtbankje mei". Daar zitten allemaal meiden die in mei (of april) begonnen zijn, en zijn samen aan het wachten daar.

In dit topic zitten we met een paar meiden nog "na te kletsen" over maart en vooral waar we nu mee bezig zijn. (en dat is voornamelijk iets anders dan ivf/icsi hihi)

Maar al 8 jaar bezig? Tjonge! Goed hoor, die volhardendheid!!

Maris: de achtertuin is voor de hondjes, de moestuin en voortuin zijn voor mij ;-)

Ik hou ook zo van plantjes en bloemetjes. Fucsia's: geweldig!! Maar.....onze tuin staat volledig op t zuiden, weinig schaduw. Fucsia's willen niet zo hard hier. Maar ik krijg t nog wel zo ver dat ik ze ook kan gaan hangen. hahaha....heeft geen prioriteit nu.

De moestuin is in t pootje van de L. Daar staan inmiddels ook wat fruitbomen/-struiken. En is met een hek afgesloten van de rest. Anders gaan de honden me alles uitgraven!! Niet handig. LOL

Tot zover weer!!

Angela

Geplaatst

Hoi lala,

Ik lees net jou woonplaats maar ik zit bijn bij je in de tuin :icon_flower:.

Maar bedankt voor je reactie.

Bij het mei bankje had ik me al aangemeld.

Groetjes Ursula

Geplaatst

Wow Angela,

Genoeg tuin om bij te houden. Jullie moeten haast wel een zitmaaier hebben.

Onze tuin is bij lange na niet zo groot, maar voor ons groot genoeg.

Angela en Maris,

Ik denk dat Maris de eerste is die dit na kan gaan vragen.

Wij wachten met het stellen van vragen nog tot we de eerste echo hebben ivm cryo tp.

Van de ene kant willen we nu graag antwoorden krijgen.

Dan kan er al vast iets geregeld gaan worden voor als de cryo niet goed zal gaan ontdooien.

Kan ik dan meteen door diezelfde maand met poging 4?

Dat moeten we ook nog vragen.

En wat precies de kosten zijn en hoe het zal gaan lopen nu we het zelf moeten gaan betalen?

Pfff, zoveel vragen die weer in ons op komen.

Staan allemaal op papier!

Geplaatst

Hey Ursula, ja, ik zag t al. Susteren is om de hoek! :-)

Wish..........tja...zitmaaier zat bij de koop van t huis inbegrepen. En ja: die heb je nodig op dit stuk. Anders ben je 2 - 3 dagen bezig met alleen t gras maaien. hihi hebben wel wat anders te doen! lol

Die vragen: ja, denk dat maris de eerste is, die het wellicht kan gaan vragen.

Je zit in Belgie he? Voor DD had ik je zo een uitdraai kunnen maken van wat het zou gaan kosten. Dus dat zou 1 vraag minder zijn.

Laat maar weten als je t toch wilt hebben

Groetjes,

Angela

Geplaatst

Angela,

Wij gaan via Geertgen inderdaad naar België, alleen voor de tp moeten we naar Genk.

We maken ons niet druk om wat het gaat kosten, dat weten we ongeveer wel.

(Rond de 2500 Euro dachten wij een keer te hebben gehoord)

Maar het is ons nog niet duidelijk uitgelegd omdat dit nog niet van toepassing was.

Nu komt het wel angstig dichterbij, vandaar dat we hier nu aan gaan denken.

Die cryo die wij nog hebben, daar 'geloven' wij niet zo in.

Natuurlijk zijn we daar erg blij mee, begrijp me niet verkeerd.

Maar gevoelsmatig hebben wij hier geen echte 'hoop' in.

Alhoewel de hoop er altijd is na een tp, dus dat zal deze keer ook echt wel komen als de cryo tp een feit is.

Ben wel geïnteresseerd in de prijzen die in DD gehanteerd worden.

Kun je dit hier in dit topic neerzetten?

Is denk ik ook wel fijn voor andere om te lezen.

Alvast bedankt!!

Geplaatst

Wish in Dusseldorf kost een complete behandeling dus punctie en tp €2300 daar komt dan de narcose €255 en de ah €160 nog bij en natuurlijk de medicatie, maar dat liep bij ons via Nederland dus wat dat kost weet ik niet. Toevallig dat wij net de rekening binnen hebben.

Wij kunnen inderdaad volgende week vrijdag onze vragen stellen. Dus als jou ongi nu op schiet moeten we ongeveer tegelijk haha.

Geplaatst

Daar ben ik benieuwd naar want volgens mij kan alleen de narcose verschillen dit lag bij mij iets hoger omdat ik een extra infuus heb gekregen ivm te lage bloeddruk.

Volgens mij is die €2300 standaard daar.

Gast Shanna42
Geplaatst

Pfff er is zoveel geschreven dat ik bang ben dat ik een aantal mensen ga vergeten. Maar zag in ieder geval dat Pippe slecht nieuws had, balen zeg, vanaf hier ook een dikke knuffel.

En Angela toch ongi ... grrrr maar ja je verwachte het al wel, maar toch het is ook jou zo gegunt net zoals iedereen hier. Heb je verhalen over de tuin gelezen en die van Wish ook, klinkt heerlijk zo een tuin. Gelukkig komt het mooie weer er nu echt aan en kunnen we van de tuin gaan genieten.

Voor het eerst in mijn leven (volgens mij) iets gewonnen en ik heb niet eens ergens bewust aan meegedaan hihihi ik had me dus aangemeld bij Moeders voor Moeders en dan bij berichtje uit je buik, dan krijg je iedere week een mailtje over hoe ver je baby is. En nu blijkt dat ze iedere maand echobonnen verloten, nu heb ik een bon gewonnen ter waarde van 50 euro, en het is niet nep, nog wel even goed op internet nagezocht maar ik kan hem gewoon inleveren bij een officieel geboortecentrum waar ze echo's maken. Maar ja eerst de echo van donderdag maar afwachten.

Ik ga nu weer proberen hier bij te blijven bloos bloos.

groetjes allemaal van Shan

Geplaatst

Shanna, wat gaaf, zo'n bon! Leuk voor een pretecho ;-)

Wel een spannende uitgerekende datum, wordt het een 2010 of 2011 kindje. Leuk hoor, geniet er van!

Lala, ook ik heb even gespiekt, wat een tuin! Heeeerlijk! Dus daar is de bbq aankomende zomer? ;-)

Geplaatst

Hoi dames,

hoe nu verder; wij hebben nog 2 cryo's, maar ik

denk dat we eerst nog verder gaan met IUI. Die cryo's hebben we in de vriezer gelaten

omdat we die misschien nog zoudrn doneren, echter is ons donorkoppel vandaag

gezegend met een mooie positieve test! Dus mocht het met IUI niet lukken, dan pas

kijken we naar de cryo's. Dat denk ik... Misschien Denken we er volgende week anders over.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden