Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve Pippe en Lena,

Logisch toch dat je niet in je hum bent! Wij begrijpen dit als geen ander......

Je hoeft je echt niet te verontschuldigen hoor!

Ik hoop dat jullie snel wat 'rust' zullen vinden, ik denk aan jullie!

Kimmie,

Wat lastig zeg dat je aan de bank gekluisterd bent.

Ik weet niet of dit na de punctie meteen weg is, ben er bang voor dat je nog wel even erg rustig aan moet doen.

Succes!

Shanna,

Het is niet prettig om te horen te krijgen, maar het schept wel duidelijkheid.

Daar verlang je toch naar, je wil duidelijkheid. Natuurlijk had je liever een ander antwoord gehad.....

Nu is er misschien geen pijl op te trekken, maar wanneer verwacht je je ongie?

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Gast Shanna42
Geplaatst

@Wish we zijn erg blij met het gesprek hoor, schept idd duidelijkheid. We weten nu dat ze alle mogelijkheden gebruikt hebben de vorige keer, het blijft een kwestie van geluk.

Geen idee wanneer de ongi komt nu zo na de miskraam, maar ze zeggen dat je die na 4 tot 6 weken na de mk krijgt, dus ergens eind juli denk ik zo.

Groeten van Shan

Geplaatst

Hee dames,

Shanna... Ik hoop dat je de komende weken tot rust kan komen. Wat heftig zeg, allemaal.

Wish, Begreep dat je binnenkort een gesprek hebt voor icsi 4. Gaan jullie gelijk starten?

Kimmie, héél veel succes morgen en ik duim voor een mooie oogst. Op naar de 12 of meer :-)

Nou, zoals ik vanmiddag al schreef zitten wij niet echt in onze hum. Het lijkt wel een rollercoaster van gevoelens en emoties. Sinds begin van dit jaar zijn we actief bezig geweest met pogingen, wachten.. afwachten.. en ga zo maar door. Jullie kennen het wel. We zijn dinsdag op controle geweest en vrijdag moeten we weer terug. Het eitje was nog niet groot genoeg. We gaan dus door. Deze zomer gaan we trouwen, dus ik weet niet of we misschien na deze, of anders na de volgende een rust pauze nemen. Soms denk ik dat we ons even helemaal moeten opladen voordat we weer positief verder kunnen. Nu zijn we ook wel bij elke poging positief, maar misschien een tikkeltje minder. In de zin van dat de positiviteit 'op' kan raken en we even moeten opladen. Ik weet niet hoe ik het anders moet verwoorden. En nú begrijp ik pas hoe zwaar het mentaal eigenlijk wel niet is. Oke, dat begreep ik wel. Maar als je er zelf tegen aan loopt ervaar je het ineens anders. Jullie begrijpen wel wat ik bedoel toch?

Fijn om het even van me af te schrijven. Ik heb echt veel bewondering voor jullie allemaal hier.

Lieve meiden een knuffel voor jullie

Geplaatst

Pippe,

Heel herkenbaar wat je schrijft, echt waar!

Denk dat we hier allemaal wel bewondering voor elkaar hebben.

Wij hebben inderdaad begin juli gesprek en wij willen direct door gaan met de vierde Icsi.

We hebben evaluatiegesprek mbt de afgelopen cryo tp en we vragen meteen informatie hoe het zit met de betalingen voor de volgende poging. We weten nog niet hoe dit in zijn werk gaat.

We hopen dat ik op dag 21 van deze cyclus weer kan gaan beginnen met de Deca.

Geplaatst

Hallo dames

@Shanna, ik vind het wel goed om te horen dat DD. alles nog zo uitgebreid bekeken heeft.Nu moet je weer je menstruatie afwachten, gek idee om dan aan de pil te gaan niet? Wat die neusspray betreft dat zal wel Suprefact zijn, ik gebruik die ook om mijn eigen cyclus stil te leggen. 6x per dag een snuifje zeg maar, ik weet van andere dames die in DD lopen dit ook nog weleens tijdens de zweangerschap blijven gebruiken maar dan maar 1 snuifje per dag. Ik hoop voor jou dat je ongi snel komt, dan kun je weer verder!!

@Pippe en Lena,sterkte meiden!!!!

@Kimmie, succes met de punctie en ik duim voor je hoor! Fijn te lezen dat het ook lekker gaat met je vriend, heel belangrijk, zo komen jullie de wachtweken vast goed door!

@Wish, misschien heb je er wel al zelf aan gedacht maar het zou kunnen zijn dat jullie ziekenhuizen overgebleven medicatie verstrekt aan stellen die het zelf gaan bekostigen... tevens heeft Jootje een keer een 4de behandeling in DD zelf bekostigd, de rekening van de medicatie had ze gewoon ingediend bij haar zorgverzekeraar en deze werd vergoed!! (vanuit haar aanvullende verzekering)

groetjes

Babeth

Geplaatst

Kimmie heel veel succes ik duim voor je.

Dames ik ben zo blij ik wou even zeggen dat ik vanaf maandag weer werk heb.

Dus mijn gewone leven gaat weer beginnen. Nu kan ik echt mijn gedachten gaan verzetten en dan over een tijdje met frisse moed voor de cryo´s gaan.

Geplaatst

Maris, gefeliciteerd met je nieuwe baan

Ik ben net terug, en er zijn 10!! goede eicellen gevonden. Ik ben er erg blij mee.

De pijn is wel erg hels deze keer, het aanprikken deed erg veel zeer. En nu het gevoel alsof ik in elkaar gestompt ben. Maar lig alweer op de bank met een kopje thee en nu afwachten. Zaterdag bellen ze tussen 9 en 11 uur.

Geplaatst

Kimmie wat een goed nieuws!!!! doe je rustig aan?

Ikzelf heb deze keer ook veel meer last gehad, vooral de dag erna....gelukkig ging het daarna snel beter.Op naar mooie embryootjes en een voorspoedige tp!!!

Mariska, gefeliciteerd met je nieuw job, veel succes!

groetjes

Babeth

Gast Shanna42
Geplaatst

Kimmie ik sluit me bij de rest aan, wat een goed resultaat zeg, daar moet toch gewoon iets blijvends bij zitten.

Maris van harte gefeliciteerd met je nieuwe job. Ga je al snel beginnen? En wat ga je doen of wil je dat liever niet kwijt vanwege je privacy?

Groeten van Shan

Geplaatst

Hey super vrouw Kimmie,

Wat een mooi aantal zeg!

Wel erg vervelend voor je dat de punctie zo pijnlijk was!

Laat je nu maar lekker verwennen de komende dagen en de dagen daarna en daarna en de weken daarna, dan maanden.......Hahaha!

Succes nog met het afwachten hoeveel embryo's er komen, dat vind ik ook altijd weer zo spannend.

Geplaatst

Babeth,

Wat aardig van je om in dit topic te reageren op de berichten die hier geschreven worden!

De meiden die hier schrijven zijn blijven hangen.....maar iedereen is welkom om erbij te komen hoor.

Dus, Babeth als je zin hebt om hier ook te blijven klessebessen, welkom!!!

Dit topic blijft bestaan, daar zorgen wij zelf voor door hier te blijven schrijven!!

Bedankt voor je tip mbt de medicatie.

Zal het op ons vragenlijstje erbij schrijven.

Heb al een hele waslijst aan vragen voor de gyn. Daar zal ik jullie maar niet mee lastig vallen.

Maar als iemand nog suggesties heeft wat ik kan vragen aan de gyn, kom maar op!

Het is niet zo dat het er anders van zal gaan worden, maar nu we het zelf moeten gaan bekostigen wil ik al helemaal het onderste uit de kan, toch?

Geplaatst

Kimmie wat een mooi resultaat nou daar zal vast jullie topper bij zitten. Wel vervelend dat het tegen gevallen is, maar nu lekker uitrusten. Ik zal duimen op een mooi aantal bevruchtingen.

Dank je wel dames ik ben er ook erg blij mee. Ik heb 9 maanden thuis gezeten en dan beginnen de dagen erg lang te worden.

Shanna het is in een buurtsuper een dorpje verderop hier, dus heel wat anders als bloemist maar het lijkt me wel leuk.

Geplaatst

Schreef net een berichtje naar Maris, denk ik deel het ook even met jullie:

Ik merk aan mezelf dat ik weer graag wil beginnen met spuiten voor een volgende poging. Wil zeg maar niet stil zitten. Ik respecteer natuurlijk iedereen die wel uit wil rusten en een pauze in last zeg maar.

Maar dat heb ik juist niet.

Ik heb het andersom, ik wil door gaan tot er resultaat is, ik zwanger mag zijn en dat er hopelijk een gezond kindje geboren zal gaan worden.

Wat fijn is, is dat ik het mentaal en lichamelijk bol kan werken.

Natuurlijk zijn er dipmomenten, die hebben we allemaal wel.

Dit wou ik ff kwijt aan jullie.

Gast Shanna42
Geplaatst

Wish je hebt groot gelijk, als ik nog zo jong was, zou ik precies hetzelfde hebben gedaan, nu met 43 voor de deur vind ik het wat anders, maar ook daar is iedereen vrij in ;-) dus vandaar dat we nog één poging gaan doen, maar wat mij betreft ook zo snel mogelijk, nu zitten we nog in die flow.

Voor wat betreft de rekeningen, wij krijgen vooralsnog ook de poging niet vergoedt van de ICSI, maar de consulten en bloedonderzoeken vallen bij ons onder poliklinische hulp buitenland, en de hormonen die ik geprikt hebt zijn bij mij ook vergoedt vanuit de geneesmiddelen "pot" (weet niet hoe dat heet). Dat was bij ons zo een 1600,= dus dat scheelt al wel voor een groot deel.

Maris, gezellig in de buurtsuper, je hebt dan in ieder geval contacten. Bloemist lijkt ook super, vind het altijd zo knap dat jullie van die mooie bossen kunnen maken. Maar kan me voorstellen dat je blij bent dat je weer aan het werk kunt.

Pippe kan me er wel iets bij voorstellen dat je het soms niet meer ziet zitten, het is ook een hele belasting en de één gaat er weer anders mee om dan de ander. Maar wel proberen positief te blijven hoor, dat is volgens mij wel een hele belangrijke factor. Hee wat leuk dat jullie gaan trouwen, dat had ik nog niet meegekregen. Wanneer je de tijd hebt zou ik zeker wanneer je eraan toe bent een pauze in lassen, alhoewel het dan daarna vaak wel weer moeilijk is om op gang te komen, maar vooral doen waar jullie je goed bij voelen.

Babeth ben idd ook blij met het gesprek dat we hebben gehad, en we toch nog voor één laatste poging gaan. Hoe is het met jou dan? Alles goed?

Groeten van Shan

Geplaatst
Schreef net een berichtje naar Maris, denk ik deel het ook even met jullie:

Ik merk aan mezelf dat ik weer graag wil beginnen met spuiten voor een volgende poging. Wil zeg maar niet stil zitten. Ik respecteer natuurlijk iedereen die wel uit wil rusten en een pauze in last zeg maar.

Maar dat heb ik juist niet.

Ik heb het andersom, ik wil door gaan tot er resultaat is, ik zwanger mag zijn en dat er hopelijk een gezond kindje geboren zal gaan worden.

Wat fijn is, is dat ik het mentaal en lichamelijk bol kan werken.

Natuurlijk zijn er dipmomenten, die hebben we allemaal wel.

Dit wou ik ff kwijt aan jullie.

Zo voelde ik het ook. Vandaar ook het meteen doorgaan van dit!

En ook ik kan het aan, dus ga graag door.

En hopelijk een mooi resultaat als eindpunt!

Gisteren is me broertje vader geworden.. Dat was weer slikken, maar het is wel een heel mooi meisje, Isa!

Hier zo toch Nederland kijken, punctie of niet!

Pijn is best aanwezig nog en nog steeds licht bloedverlies.

Dus rustig voetbal kijken dan maar, en ingetogen juichen! ;)

Geplaatst

DAmes,

Het duimen heeft geholpen!

Ben bij me zus dus even snel reageren, maar vanmorgen werden we gebeld dat er van de 10, 9 goed bevrucht zijn!

Vanavond ben ik er weer.

Geniet van deze mooie dag.

Geplaatst

Kimmie wat goed 9 stuks nou daar zit jullie topper tussen dat moet haast wel.

Morgen heb je de tp of niet?

Iedereen een fijn zonnig weekend

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden