Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Pippe en Lena we kunnen dan samen die wachtweken door.

Kunnen we elkaar beetje oppeppen en positief houden!

Succes vanmiddag!

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou, nog een klein uurtje en dan is het zo ver. Helaas kan ik niet mee :-(

Normaal is het geen punt om verlof te krijgen maar vandaag hebben we een belangrijke deadline.

Ik baal er wel van. De vorige keren mocht ik het namelijk zélf inbrengen en dat zal nu niet gaan… :-(

Inderdaad Kimmie, we slepen elkaar die weken wel door! :-)

Geplaatst

Pippe,

Dat is wel balen voor jullie beide dat jij nu niet mee kan.

Is er iemand anders die met je vriendin mee is gegaan?

Wat hoop ik dat het deze keer zal gaan lukken!!

Kimmie,

Goed zo, hou jij je maar eens rustig en laat Guusje al het werk maar doen!

Die moet nu hard werken om het bedje op te maken en zich daar zo goed vast gaan houden en dat voor nog een heeeeeele lange tijd!

Wel fijn dat Pippe en Lena met je mee kunnen wachten.

Dan ben je niet de enigste van dit topic.

Sharon,

Dank je!

Hoe gaat het met jou?

Kwaaltjes aan het krijgen of blijft het rustig?

Wanneer heb jij je eerste echo?

Geplaatst
Pippe,

Dat is wel balen voor jullie beide dat jij nu niet mee kan.

Is er iemand anders die met je vriendin mee is gegaan?

Wat hoop ik dat het deze keer zal gaan lukken!!

Kimmie,

Goed zo, hou jij je maar eens rustig en laat Guusje al het werk maar doen!

Die moet nu hard werken om het bedje op te maken en zich daar zo goed vast gaan houden en dat voor nog een heeeeeele lange tijd!

Wel fijn dat Pippe en Lena met je mee kunnen wachten.

Dan ben je niet de enigste van dit topic.

Sharon,

Dank je!

Hoe gaat het met jou?

Kwaaltjes aan het krijgen of blijft het rustig?

Wanneer heb jij je eerste echo?

hier goed geen kwaaltjes vanochtend nog een kv test gedaan en de test streep was er nog sneller dan de controlestreep haha nog nooit meegemaakt blijft eng tot 14 juli dan hebben we de eerste echo

Geplaatst

Op lijkt me ook spannend Sharon hoor tot 14 juli.

En dan helemaal als je geen kwaaltjes heb! Al kon je het maar ergens aan voelen he?

Hier gaat goed, ik moet alleen tussen de middag 2 uur slapen anders red ik de dag niet.. BLOOS BLOOS

Geplaatst

Sharon,

Super toch om te zien dat je positieve testen hebt!!!

Ik zou zeggen, blijf maar lekker testen als jij daar behoefte aan hebt.

Nog 2 weken wachten op de echo, ik tel met je mee af.

Kimmie,

Heb je vrij/vakantie genomen of ziektewet?

Of ga je na je werk 2 uurtjes rusten?

Goed rusten kan echt helemaal geen kwaad, dus ik zou zeggen ga zo door en je hoeft je daar echt niet voor te schamen hoor.

Je hebt hormonen in je lijf, spanning en dan dit warme weer er nog bij.

Geplaatst

Nee nog steeds ziektewet,

UWV gaat me helpen met reintregatie maar die zijn zo snel niet!

Dus rusten lukt aardig, ik zal me niet te veel schamen maar een beetje nog wel. Maar heb het echt nodig val gewoon in slaap op de bank. En dat lukt anders nooit!

Geplaatst

Pippe en Lena daar zitten we dan samen...

Heb vandaag al zowat de hele ochtend wat steekjes in me zij. Voelt een beetje alsof je geen conditie heb en je dan onwijs gaat sporten!

Weet niet wat het is, maar voelt een beetje gek. Komt dit ook al door die bollen?

Verder gaat alles prima, en doe ik nog steeds rustig aan.

Geplaatst

Hee Kimmie,

Inderdaad.. ;-) Voel je je wel goed verder?

Wat is jullie testdatum?

Hier is alles nog rustig, geen bijwerkingen van de pregnyl. Dus mochten ze komen hoeven we niet te twijfelen of het nou van de pregnyl komt.. :happy:

Wij mogen 15 juli testen.

Ik hoop dat we samen een mooie positieve test in handen mogen hebben! w8

Geplaatst

Nee geloof dat ik niets vinden kan...

Ik voel me verder erg goed ja. En ik ga ook voor een gezamelijke positieve test!

Ik mag 11 juli testen.

Wat mogen jullie al vlug dan? Of is dat weer anders?

Geplaatst

Valt wel mee hoor. Gisteren was IUI, en we mogen na 16 dagen testen :-)

Volgens mij scheelt het elke keer weer. Ben er inmiddels achter

dat er van de datum wordt uitgegaan waarop je eigenlijk je

menstruatie verwacht. Dus niet standaard 2 weken na IUI.

Ik hoop het zóó voor jullie!

Hoe is het met de rest van de dames?

Lala, hoe is het met jullie? Snap dat je niet veel hier bent, maar ben toch nieuwsgierig :-)

Geplaatst

Kimmie,

Ik wil niks suggereren, maar je kan overstimulatie krijgen.

Dan krijg je toch vergrote eierstokken (steekjes in je zij) en kort van adem kan duiden op vocht vast houden.

Hou je je gewicht goed in de gaten en je buikomvang?

Of zie ik nu beren op de weg?

Ik wil je echt niet ongerust maken hoor.

Maak me alleen wat zorgen omdat je aan geeft snel moe te zijn.

Pas bij Pleun gelezen die schreef dat als ze de trap was gelopen dat ze echt uit moest rusten.

Pippe en Lena,

De IUI is goed verlopen? Vond Lena het 'raar' dat jij zelf nu niet het zaad in bracht?

Welke arts had ze?

Ik vind Dr. W het prettigste om mee te praten, hij geeft ook hele goede uitleg is onze ervaring. Heb hem ook bij de punctie gehad, verliep ook goed. Misschien heb ik daarom wel vertrouwen in hem.

Natuurlijk ook in Dr. R hoor, daar niet van. Maar we hebben meer afspraken met Dr. W gehad.

Meiden,

Heel, heel, heel veel succes deze weken!!!!!

Geplaatst

hee kimmie klinkt idd een beetje als overstimulatie

goed oppassen he

maar kwaad kan het niet blijkbaar als je goed rust houd en luisterd naar je lichaam want ik ben er ook zwanger mee geworden he

Geplaatst

He,

Ik heb geen kortademigheid en sinds gisteren lijkt het alsof ik wat energie krijg

Me gewicht nog niet gecontroleerd maar zal dit straks zeker eens doen

Me buik voelt wel gespannen sinds vannacht. Zeg maar onder me borsten en tussen me navel dat gebied voelt ineens alsof ik buikspieren heb. Maar geloof me die heb ik niet!

Ik zit nu op dag 5, zat al stiekem te hopen dat het met de innesteling te maken had, maar goed dat is jezelf blij maken met ''nog'' niets.

Ik zie trouwens Pippe en Lena dat er 15 juli staat, ik dacht dat ik gisteren 10 zag staan.. Sorry hoor, komt vast door de hitte ;) Maar vandaar dat ik het vlug vond.. Haha lekker slim weer die Kim

Geplaatst

Hee Wish, we proberen als het mogelijk is dr. W of dr R. Omdat de afspraken vaak kort op elkaar moeten worden gepland zit het vaak al vol bij de geliefde gynacologen. haha.

We hebben ook regelmatig dr.K en bij de IUI dinsdag hadden we zelfs een gyn die we nog niet kenden. Nou ja, 'we', Lena.

Ze vond het overigens wel erg dat ik er niet bij was. En dat kwam pas op het moment dat het gebeurde zelf. En ik vond het ook niet echt fijn. De volgende keer probeer ik het anders te regelen met mijn werk. Al hoop ik niet dat dat nodig is :)

Kimmie, rustig aan doen hoor.. Hoop voor je dat het een innesteling is!

Geplaatst

Kimmie,

Fijn om te lezen dat je wat meer energie krijgt. Maar blijf wel goed op je lichaam letten, je krijgt niet voor niks bepaalde signalen.

Pippe,

Logisch dat je vriendin het niet prettig vond, maar jij ook niet en je kon er echt niks aan doen.

Een volgende keer komt niet voor, gebeurd niet. Je kan het niet maken om voor een eerste echo je vriendin alleen te laten gaan om naar jullie uk te gaan kijken.......

Meiden ik hoop het zo voor jullie dat het goed gaat!!

Dames op het bankje, het is warm dus keep it cool!

Succes!

Geplaatst

Hey meiden, wij hebben vandaag te horen gekregen dat ze icsi wil starten.

We moeten eerst nog wat bloedonderzoeken laten doen en nog weer een sperma onderzoek voordat we gaan starten. Over 2 maand hoor ik wat voor hormonen ik moet gaan slikken/spuiten. Het is allemaal wel spannend hoor.

En waar ik het meest tegen op zit is de punctie. Ik heb een lage pijngrens en ik val ook zo flauw, ben een drukte maker. Wat is jullie ervaring met punctie?

Gast Shanna42
Geplaatst

Hoi Li wat goed dat jullie weten wat er gaat gebeuren, hopelijk zijn de onderzoeken goed en kunnen jullie snel beginnen.

Mijn ervaring met de punctie was heel goed, maar dat is heel makkelijk omdat ik in Dusseldorf ben geweest en daar doen ze de punctie met een roesje dus daar merk je niets van. Wat ik van anderen begrepen heb, is dat je gewoon om goede pijnstilling moet vragen, en in sommige ziekenhuizen doen ze als je graag wilt ook wel met roesje. Goed navragen dus.

Groeten van Shan

Geplaatst

Hey lady's,

Ow, wat zijn wij opgelucht terug gekomen van de gyn!

We hebben veel vragen gesteld en overal antwoord op gekregen.

Maar wat telt is dat wij door gaan!!!!!

-Zaad is goed voor Icsi.

-Mijn lichaam is in orde.

-Goede eitjes.

-Goede embryo's.

-Tp gaat goed.

-Bloedonderzoeken zijn in orde.

De gyn heeft duidelijk aangegeven dat het enigste wat ons nog in de weg zit GELUK is. :worthy:

Laten we hopen dat we dit de volgende keer wel mogen hebben.

8 juli mag ik weer beginnen met de Deca.

Wij houden hoop!

Op dit moment voel ik me :headbanger: tja, gewoon super zeg maar.

Geplaatst

Heee meis

wat een goed bericht, begin juli..ik wist niet dat het vandaag was anders had ik je even succes gewenst.

Maar dit nieuws is super en jullie gaan weer beginnen, meis wat spannend!!!!

heel veel succes alvast

liefs

Babeth

Geplaatst

Babeth,

Mijn onderschrift was eigenlijk heel erg duidelijk.

Vandaag is toch het begin van juli. Hahaha!

Dank je voor je succes wensen.

Omdat dit een kletstopic is, is alles off topic geworden dus durf ik het hier wel te vragen.

Hoe gaat het met jou?

Geplaatst

Wish ik wou je net een berichtje sturen hoe het gegaan was, maar wat geweldig dat je zo snel alweer verder mag. Jij gaat Sanne gewoon heel snel achterna.

Jullie gaan dat geluk nu krijgen. Heel veel succes. Ik ga weer heel hard voor jullie duimen.

Ik ga morgen maar eens met het zh bellen, want de ongi is er nog niet en ik ben morgen al 3 weken overtijd. Ik snap er even niks meer van de testen zeggen negatief.

Geplaatst

Kimmie,

Ja, die bevestiging hadden we echt nodig om te horen.

Je blijft gissen wat er allemaal nog meer 'mis' kan zijn omdat het niet wil lukken.

De gyn gaf aan dat (als wij door willen en kunnen gaan ivm zelf bekostigen) het toch echt een keer moet gaan lukken.

Maris,

Echt super voor Sanne, vind het geweldig voor haar. Had al vanaf het begin na tp een positief gevoel bij haar. Dat heb ik ook vaak aan haar laten weten en kijk aan ze is echt zwanger nu, super toch!

Wat balen zeg dat je nu nog niet ongesteld bent geworden. (al een dansje geprobeerd)??

Groot gelijk dat je gaat bellen. Je kan bloed laten prikken en/of een echo laten maken.

Daar kunnen ze heel veel aan zien of dat je bijv. een eisprong hebt gehad of gaat krijgen, bms etc.

Als ze je zeggen dat je 'rustig' af moet wachten moet je niet pikken hoor.

Je hebt al lang gewacht.

Begrijp wel dat in de meeste ziekenhuizen wachtperiodes zijn ivm vakantie, maar dit moet je niet accepteren.

Succes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden