Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Gast Shanna42
Geplaatst

Kimmie wat een super goed nieuws zeg, daar moet toch inderdaad een blijvertje tussen zitten.

Fijne dag allemaal.

Groeten van Shan

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He meiden

Ja die topper moet er tussen zitten en hopelijk komt die morgen bij me zitten ;)

Morgen om 10 uur heb ik de terugplaatsing!

Spannend....

Gast Shanna42
Geplaatst

En hopelijk blijft die lekker 9 maanden lang bij je zitten en groeit het uit tot een mooi gezond kindje.

X Shan

Geplaatst

Hoi Kimmie,

Jullie topper zit nu lekker warm bij jou!!!

Succes voor de komende 2 weken.

Wij zullen je steunen hoor!!!!

Een goede vriendin van mij liet mij donderdag weten dat ze zwanger is.

Ik wist dat ze voor een tweede 'bezig waren'. Van haar dochter is ze na 3 maanden aangeteld en die is nu net 1 geworden. Nu na 4 maanden aangeteld.

Ze moest huilen toen ze het tegen mij zei, tja, toen moest ik ook huilen.

Ze vond het moeilijk om tegen mij te zeggen.

"Ik ben nu voor de tweede keer zwanger en dat vindt ik zo oneerlijk." Natuurlijk ben ik blij zei ze maar het is het idee dat het bij jou zo moeilijk gaat en bij ons niet en daarom ben ik zo verdrietig.

Gezegd dat ik het haar ontzettend gun en dat onze tijd hopelijk ook snel zal komen.

Gisterenochtend belde een andere goede vriendin en ze zei dat ze het bijna niet durfde te vertellen. Ze is zwanger, via icsi. Ze hebben een zoon van nu net 1 jaar ook via icsi. Ze hadden net een test gedaan en na haar ouders en schoonouders belde ze nu naar mij. Ze moest huilen en vond het zo verschrikkelijk moeilijk om het tegen mij te zeggen.

Toen hebben we samen even gehuild en elkaar getroost.

Hoop dat ik haar snel kan volgen......

Nou, dit moest ik even kwijt. Kan het niet tegen andere in mijn omgeving zeggen. (tegen vriend en moeder wel) maar andere mensen kennen mijn vriendinnen ook en die mogen nu nog niet weten dat ze zwanger zijn. En sommige weten niet dat wij via Icsi bezig met.

Nu gaat het wel weer met mij. Het is moeilijk als je ermee geconfronteerd wordt, maar daarna gaat het wel weer.

'S avonds in bed elkaar goed vast houden en even huilen geeft mij meer lucht om ermee te moeten dealen.

Geplaatst

Ja ''Guusje'' zit nu goed warm.

De dokter zei Guusje of Truusje gaat er nu in. Dus toen zei ik doe dan maar Guusje, dus we noemen hem vanaf nu Guusje..

De terugplaatsing is erg goed gegaan. Vorige keer duurde het heel lang nu binnen 5 minuten weer buiten!

Nu de opdracht van me vriend gekregen om 2 weken echt rustig aan te doen!

Dus daar ga ik me braaf aan houden.

Oh en we hadden nog 6 toppers over voor de vriezer!

Geplaatst

Oh sorry Wish vergeet jou..

Ik kan me helemaal voorstellen hoe moeilijk dat voor jou moet zijn!

En idd even lekker huilen is erg fijn en moet je zeker doen hoor, het is allemaal niet niks wat er gebeurd!

Geplaatst

Hai dames

Kimmie, wat een mooi bericht, een mooie Guusje bij je en nog 6 Truusjes ,-)

Lieve Wish, wat enorm herkenbaar en jeetje wat een timing meid, erg fijn vor je vriendinnen natuurlijk en het siert ze ook wel dat ze zo met je meeleven maar kan me voorstellen dat het heel erg pijnlijk is!! Gooi je verdriet eruit en fijn dat jij en je vriend elkaar zo tot steun zijn!!!

dikke knuffel

Babeth

Geplaatst

Lieve Wish,

Het is en blijft confronterend als het zo dichtbij komt. Dan ervaar je de pijn weer des te meer, ondanks dat je het ze natuurlijk van hart gunt en blij voor ze bent.

Wel heel fijn dat je vriendinnen je als een van de eersten op de hoogte hebben gebracht.

Een vriendin van mij, die ook moeilijk zwanger kon worden, kwam (inmiddels al weer 5 jaar geleden) ook speciaal bij ons langs om te vertellen dat ze zwanger was van een tweeling.

Op het moment zelf ben ik sterk gebleven, maar daarna klapte ik toch even in elkaar.

Helaas hoort het allemaal bij de verwerking. Pfff wat kan het soms ook zwaar zijn.

Konden we af en toe maar even in de toekomst kijken...

Hou je taai h�je bent een topper!

16_12_169.gif

Geplaatst

heee wish

zuur dat iedereen zo dichtbij zwanger word en jij nog steeds maar moet afwachten of het lukt

huil idd maar en dan kom je er weer boven uit

jou ukje komt ook vast snel

Geplaatst
owww Mart,

wat een schattig aapje!

Hihi, vond 'm zelf ook zo leuk.

Geplaatst

Lieve Wish wat klinkt dat herkenbaar.

Je wil zelf ook zo graag, maar jou tijd komt binnenkort ook.

Een hele dikke knuffel meis :hugg::positive energie:

Kimmie ik hoop dat guusje mooi 9 maanden blijft zitten.

Geplaatst

Kimmie,

Super dat Guusje nu fijn bij je is!! En hou je maar aan het huiswerk wat je vriend je heeft op gelegd. Met dit warme weer moet je jezelf rustig houden, beentjes omhoog en je vriend zal koud drinken aan komen dragen.

Dat bedoeld hij er toch mee! Haha!

LIEVE, LIEVE ALLEMAAL,

Meiden wat fijn om jullie reacties te lezen. Jullie herkennen en voelen gewoon echt wat ik mee maak en voel.

Dit forum zou niks, helemaal niks voorstellen zonder jullie geweldige meiden om me heen!!

:toppie:

Geplaatst

Hee Kimmie, lekker ontspannen en laat guusje maar groeien! We hebben er alle vertrouwen in!

Wish, ik wilde je even sterkte wensen. Het is fijn dat mensen zo met jullie meeleven, maar daar maakt het verdriet niet minder van. Jullie gaan ze achterna. Dadelijk bij poging 4 is het voor jullie ook raak! Knuffel.

Hier is alles goed. Vandaag pregnyl spuit gezet. Ze kunnen er geen peil op trekken bij ons. Het groeit elke maand zó anders (snel/langzaam). En de LH testen geven bij ons 'nooit' positief aan. Met als gevolg dat we elke keer om de paar dagen een echo moeten laten maken, en dat we elke keer een pregnly spuit moeten zetten om zo zeker te zijn dat het eitje springt. Morgen is IUI-3.

Voor iedereen die het goed kan gebruiken, een hele dikke knuffel!

Geplaatst

Pippe en Lena,

Bedankt voor je knuffel!

Is het voor jullie ver rijden naar Geertgen? Voor ons zo'n 15 min.

Die Pregnyl lijkt mij alleen maar prettig, dan weten ze zeker het juiste moment te bepalen.

Heel veel toi, toi, toi!!!

Gast Shanna42
Geplaatst

Hee Kimmie én lukt het om een beetje rustig aan te doen? Scheelt dat het zo warm is hè dan heb je al bijna geen puf om iets te ondernemen.

@Wish zeker heel herkenbaar jouw verhaal. Zo had ik vandaag ook iets ... ben weer voor het eerst naar kantoor geweest, een halve dag. Wil een collega mij even apart spreken en ja hoor .... je raadt het al .... zwanger, maar nu komt het ergste ... ze is even ver als ik zou zijn, zijn dus bijna gelijk zwanger geworden. Dus alles wat nu bij haar gebeurt kan ik spiegelen aan hoe het bij ons zou zijn. Nou daar zat ik nu even helemaal niet op te wachten, dat is wel heel confronterend zeg.

Dikke knuf voor allemaal

plaatje-knuffel-animaatjes-16.gif

Gast Shanna42
Geplaatst

Oeps vergeet ik Pippe en Lena, was verbaasd om te lezen dat jullie alweer pregnyl zetten, gaat de tijd zo snel of zijn jullie zo snel? Maar in ieder geval heel veel succes deze ronde, ik zit zo op goed nieuws te wachten hè.

Liefs van Shan

Geplaatst

Shanna,

Ga je weer naar je werk en dan krijg je dit te horen.

Had je niet liever gehad dat ze daar nog even mee had gewacht?

De klap komt dan toch wel maar nu was je er voor de eerste keer.

Meid, ik leef met je mee!

Gast Shanna42
Geplaatst

Ze heeft het mij wel netjes als eerste verteld, op de leidinggevende na dan, daarna ging ze het de rest ook vertellen.

De eerste dag zo was wel vermoeiend, zwaarder als ik dacht. Iedereen komt dan ook vol belangstelling vragen hoe het nu gaat. En om nu alleen maar goed of zo te zeggen vind ik ook weer zo onaardig en voor dat ik het weet zit ik toch weer meer te vertellen als ik me voorgenomen had. Misschien toch wel nodig?! Maar ja een hele ochtend erover praten pfff dat is vermoeiend hoor.

Ga nu snel naar mijn bedje toe, morgen weer vroeg dag.

Truste meiden X

Geplaatst

Shanna kan me voorstellen dat dat zwaar is ja! Ik leef vanuit hier ook met je mee hoor!

Pippe en Lena heel veel succes weer!

Ja hier gaat het goed kan me , kan me idd wel rustig houden en vooral met dat warme weer. Bah vind er niets aan. Verder voel ik me goed, doe gewoon lekker rustig aan.

Geplaatst

wish wat klote weer maar jij wordt ook mama blijf er in geloven jij bent altijd zo lief voor iedereen hier jij komt ook nog aan de beurt

shanna wel lief dat ze je het persoonlijk verteld maar voor jou niet leuk natuurlijk mijn vriendin vertelde 3 weken geleden ook dat ze perongeluk zwanger is geworden en dat ze 9 weken was ik kon wel door de grond zakken nu ben ik het zelf en is het minder erg ben denk ik gewoon jaloers dat zei al 9 weken is haha inmiddels 12 komt ook met jou goed meid

:CYBER_HUGS: voor jullie

kimmie gefeliciteerd met guusje ga maar lekker broeien

Geplaatst

Shanna, Het gaat inderdaad snel hier. De menstruatie kwam op 12 juni. De vorige IUI hadden we op cd 12. Nu zitten wel al op cd 17, kun je nagaan he onvoorspelbaar het hier is. Terwijl 'normaal' de menstruatie altijd op tijd komt. Dan zou je haast zeggen

de eisprong ook.. haha, maar niet dus. Is ook niet erg. We weten zeker dat het eitje springt. :-)

Vanmiddag om half 2 is het zover. dan is IUI-3 een feit. Dan komen die vervelende wachtweken weer.. :-)

Kimmie, succes hoor en rustig aan.

Wish, Wij moeten toch een klein uur rijden. Dan weet ik niet of we de snelste weg pakken hoor.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden