Ga naar inhoud

Uitgerekend november 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Uitgerekende datum:

01-11-2010 Kyra

01-11-2010 Bettyboopke

05-11-2010 Celeste 8 juni 2010 bevallen van dochter Feline*

06-11-2010 Chrissy33

08-11-2010 Henkiepenkie

08-11-2010 Wilma82

13-11-2010 Linda J

19-11-2010 Saaab

22-11-2010 Chantal

23-11-2010 Gerda

27-11-2010 Snoeske

28-11-2010 Sjors en Sjimmie

30-11-2010 Dafke32

Volgende afspraak:

15-09 Chrissy: controle VK

21-09 LindaJ: controle VK

Ik ben maar even zo vrij geweest om het lijstje weer wat aan te passen. Er stonden wat namen op de lijst van mensen die al meer dan, of bijna een half jaar niks meer geschreven hebben hier. Als ze er weer bij willen dan moeten ze hun naam er maar weer bij zetten, lijkt me.

Het viel me wel op dat we van Kyra al een tijd niks meer gehoord hebben. Ik hoop dat alles goed is, Kyra. Klets je ons binnenkort even bij als het lukt?

Verder gaat alles goed hier. Ik doe het rustig aan en voel me na een dag veel slapen gisteren, een stuk fitter en helderder. Nu hopen op een lagere bloeddruk vanavond.

Ik had verder nog een leuk nieuwtje. Het huis van onze buren is verkocht en de nieuwe buren kwamen zich eergisteren even voorstellen. Je bent altijd bang dat je asociale buren krijgt, maar onze nieuwe buren zijn een man en vrouw die ik iets jonger schat dan wij zelf en de nieuwe buurvrouw blijkt ook zwanger te zijn. In maart verwacht zij de kleine. Wel leuk dat Dinges straks een speelmaatje heeft!!!

Groetjes,

Chrissy

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Morgenavond trouwens voorlichtingsavond in het ziekenhuis over het bevallen, ben erg benieuwd!

Hey meiden, ik kom weer even inbreken :-)

Dafke, hoe vond jij de avond in het ziekenhuis? Ik vond het wat minder uitgebreid dan vorige keer, maar al die dikke buiken bij elkaar was best leuk om te zien!

Meiden, allemaal succes met de aankomende laatste loodjes!!!

Geplaatst

Uitgerekende datum:

01-11-2010 Kyra

01-11-2010 Bettyboopke

06-11-2010 Chrissy33

08-11-2010 Henkiepenkie

08-11-2010 Wilma82

13-11-2010 Linda J

19-11-2010 Saaab

22-11-2010 Chantal

23-11-2010 Gerda

27-11-2010 Snoeske

30-11-2010 Dafke32

Volgende afspraak:

18-09 Dafke32: fotoshoot

20-09 Dafke32: pretecho

04-10 Dafke32: controle VK

@Diana, ik vond de voorlichtingsavond in het MCA wel prettig, maar had er ook wel iets meer van verwacht. Ben benieuwd of de nieuwe verloskamers op tijd klaar zijn, hahaha ....

@Chrissy, wat fijn dat je je weer wat beter voelt. En wat een toeval dat je nieuwe buren ook een kleintje verwachten!

@Wilma, gecondoleerd met het overlijden van je oma.

Aan alle meiden: succes met de laatste loodjes! Het begint voor ons nu ook op te schieten.

Ik vind dat de hele zwangerschap zo ontzettend snel gaat.

Geplaatst

ohw en ik zie dat ik een blauw kleurtje heb gekregen al eerder vandaag??

Haha, jullie proberen echt alles om erachter te komen wat er in mijn buikie zwemt....

Geplaatst

Haha meiden, het nieuwe forum roept wel op zeg... Gerda, vond em ook wel erg grappig, dat jij ineens blauw gekleurd was. Zowieso overheerst blauw wel erg deze maand, dus ik zet toch in op roze voor jou!!

Hier alles goed, behalve dan het oedeem aan mijn benen. Dat is echt bijna niet meer te doen. Vannacht 7 keer wezen plassen om het een beetje kwijt te raken, maar kan nu nog steeds putjes drukken. Vandaag eigenlijk een dagje congres in veldhoven, maar zie er maar vanaf. 2 uur heen en 2 uur terug in dezelfde houding in de auto, heb ik echt effe geen zin in. Ga een dagje lekker relaxen en veel met de beentjes ophoog. Ik hoop zo dat dat straks na de bevalling allemaal weer snel weggaat.

Mijn buik is overigens dikker nu dan de meesten bij 40 weken hebben. Is ook logisch, want heb meer dan 3700 gram baby aan boord (echo vorige week), dubbele placenta en vruchtwater, dus dat ik het zat begin het worden, is ook niet zo raar.

Chrissy, hoop dat je bloeddruk beter was deze keer en dat je dus lekker thuis kunt blijven de laatste weken van je zwangerschap!

Wilma, gecondoleerd met je oma. Let wel een beetje op jezelf hoor, met die hoofdpijn en bloeddruk.

Linda, mooie uitslag van de kweken etc. Gelukkig dus geen blaasontsteking en ook geen antibiotica nodig.

S&S; helemaal los gegaan met shoppen dus he. Heerlijk. Ik heb qua kleertjes behalve een paar rompertjes nog niks gekocht. Inmiddels wel heel veel leuke en schttig dingetjes gekregen van vriendinnetjes die het ook niet kunnen laten... We zijn natuurlijk net verhuisd en bijna iedereen die komt kijken naar het huis, neemt wat voor mijn jochies mee. Super leuk! Volgende week ook nog even met mams shoppen, haha.

Zo, zie voor het eerst het zonnetje weer eens schijnen. Heerlijk. Zo maar eens even naar buiten dan.

Meiden, hou vol de laatste loodjes en pas goed op jezelf en de wondertjes in jullie buiken!

Liefs, Henkie

Geplaatst
Uitgerekende datum:

01-11-2010 Kyra

01-11-2010 Bettyboopke

06-11-2010 Chrissy33

08-11-2010 Henkiepenkie

08-11-2010 Wilma82

13-11-2010 Linda J

19-11-2010 Saaab

22-11-2010 Chantal

23-11-2010 Gerda

27-11-2010 Snoeske

30-11-2010 Dafke32

Volgende afspraak:

22-09 Wilma: controle HA

18-09 Dafke32: fotoshoot

Hoi allemaal

Zo we kunnen weer fijn los op dit forum!! gister hebben we mijn oma begraven, het was een mooie afscheids dienst, maar mensen ik had het best zwaar, leve de hormonen!!!!!!! we zijn lopend naar de begraafplaatst gegaan, en ja daar mag ik nu nog van bij komen, heb wat meer last van het bekken nu.

ook had ik gisteravond last van harde buiken, maar een warm bad doet wonderen!! en vandaag weer hoofdpijn. maar daar maak ik me niet druk om, merk echt dat ik moet bijkomen van de dag van gisteren.

wat lekker dat er nu mensen lekker weekendjes weg gaan, lijkt me ook wel wat, maar ja daar hebben we de centjes niet voor.

hoe gaat het trouwens met jullie gewicht?? voor degene die dat bij houden, ik sta al weken op hetzelfde gewicht, kom niks aan, terwijl ik wel flink eet. is dit wel goed??

ik zal het woensdag ook ff navragen bij mijn huisarts.

ow en nog wat leuks, haha ik hoef alleen volgende week vrijdag nog maar te werken, en dan heb ik verlof!! mijn andere diensten heb ik vrij gekregen, ook mede op eigen verzoek, wil het kalm aan doen, ivm met B.I en mijn bloeddruk.

chrissy, leuk dat de nieuwe buren ook een kleintje krijgen!!!

fijn weekend allemaal

liefs wilma

Geplaatst

Hoi meiden,

Gister mocht ik, eindelijk, weer voor controle naar het AMC. Onze kanjers doen het super goed en zijn al 1567/1588 gr!!! Keurig volgens schema en alles zag er goed uit. Zoals het nu gaat zien ze mij gewoon de 38/39 weken zwangerschap halen.. Kijken hoe mijn lichaam dat vindt, haha!

Buikie begint toch al wel flink zwaarder te worden, maar ik hoef nog maar 1 week te werken en dan proberen rustig aan te doen...

Ik hoop volgend weekend mijn mannetje ook weer thuis te hebben, dus dan kunnen we eindelijk echt samen genieten van de kleintjes. Gelukkig ligt het onderste kindje in hoofdligging en ziet het ernaar uit dat ik gewoon mag bevallen!

@Wilma; het zal wel een bijzonder dag geweest zijn. Aan de ene kant moet je iemand laten gaan, terwijl nieuw leven in je buik groeit.

@Henkiepenkie; Het ziekenhuis heeft bij mij heel duidelijk aangegeven dat de laatste weken uit veel rusten bestaat en luisteren naar je lichaam. Twee kleine draakjes vergen nu eenmaal veel meer van mama dan één. En inderdaad onze buiken zijn gelijk aan die van iemand van 40 weken. Toch probeer ik en doe ik er nog ontzettend van genieten!!

Ik hoop dat je het met je oedeem in je benen nog even kan volhouden.. het is al vervelend genoeg.. Hou vol meid!

Verder zijn bij mij de eerste striemen zichtbaar geworden... Ik had goede hoop dat ik het zonder zou redden. (als het er 1tje was geweest dan wel, maar met 2 gaat het niet lukken) Ach, ben toch al getrouwd en ik heb alles over voor onze draakjes!!!!

Verder ben ik inmiddels 13 kilo aangekomen, maar voor mijn gevoel zit dat grotendeels in mijn buik ;-)

Echt, ik ben voorbeeldig zwanger; geen kwaaltjes gelukkig en hou nog geen vocht vast...

Meiden, succes en nog even volhouden en genieten! Voor we het weten is ons topic aan de beurt om te bevallen!!

Geplaatst

Hé meiden,

Sorry dat ik de laatste tijd niet meer zo op het forum ben geweest en niet op jullie heb gereageerd maar heb natuurlijk wel alles gelezen maar zal er later op terug komen waarom ik niet zo veel hier ben geweest.

Wilma, meis gecondoleerd met het verlies van je oma ik geloof direct dat je een zware dag hebt gehad helaas moet je de een laten gaan terwijl er een nieuw leven inje aan het groeien is het blijft gewoon zo moeilijk hoe oud ook iemand is.

Fijn dat je bijna met verlof gaat zodat je iets meer rust kunt pakken ik moet zeggen dat ik daar ook al wel zin in ga krijgen ( al ben ik daar al wel langzaam mee begonnen hoor)

Wat betreft gewicht ik ben nu 7 kg aangekomen maar moet daar wel bij zeggen dat ik dus nu ook niet meer alles mag eten en vooral al die verkeerde dingen niet dus daar ben ik wel blij mee.

Chrissy, Hoe gaat het nu met je bloeddruk?

Fijn dat jullie leuke buren krijgen en dan ook nog een kleintje erbij leuk.

Henkie, meis let wel op je zelf hé misschien help fysio wel voor je oedeem dat wordt toch wel vaker gedaan ( heb ik ergens gelezen)

Mooi dat jullie jongens het zo goed doen je bent nu toch al 33 weken onderweg? nog een paar weken en dan mogen ze komen goed hoor dat je het zo vol houd en kan mij dan ook voorstellen dat het nu echt zwaar voor jou en Gerda gaat worden.

Gerda, ook voorjou wat fijn dat jullie draakjes het zo goed doen en zo lekker op schema liggen en het zou toch fantastisch zijn als je de 37/38 weken gaat halen misschien bevallen we dan wel gelijk wandt ook hier wordt de bevalling ingeleid mits de kleine goed ligt ander wordt het een KS

Maar wauw je mannetje komt thuis wat zul jij gelukkig zijn heb dan ook veel respect hoe jij deze maanden door bent gekomen ik had dat denk ik niet gekunt hoor ( heb dan ook mijn hub 24 per dag om me heen en vind het al erg als hij is 4 dagen weg is)

Linda, fijn dat alle uitslagen goed waren maar wel aan je zelf en jullie kleine denken hé!!!!!

S&S, Meis wat moet jij opgelucht zijn dat je nu een gyn hebt gevonden die wel naar je luisterd en met je mee leeft dat moet je zo veel rust geven. ben gewoon erg blij voor je.

Nou dan hier mijn verhaal!!

helaas zit ik niet zo goed in mijn vel ben zelfs een beetje depri om het feit dat ik bang ben dat ik niet goed ga reageren wanneer onze kleine meid is geboren.

Ik praat hier veel over met mijn man en natuurlijk met mijn donor zie namelijk er erg tegen op dat ik mijn kleine meid niet aan haar durf te geven ( gewoon bang dat ze hem van ons af gaat pakken) natuurlijk is dit niet zo en dat weet ik ook wel maar droom er toch bijna elke nacht over en hoe anderen gaan reageren of ze zullen zeggen dat de kleine op mij gaat lijkt wat natuurlijk niet kan qua uiterlijk dan.

maar niemand die mij daar gerust in kan stellen zal toch echt even door dezezure appel heen moeten ik wist dat dit kon gebeuren en het zal zeker ook wel los gaan lopen.

verder ben ik nu insuline 4x daags aan het spuiten en het gaat erg goed voel mij lichaamlijk een stuk beter en heb zelfs weer meer energie.

Woensdag moet ik weer de gyn en gaan we weer kijken hoe kleine groeit ze lag 2 weken geleden bijna 2 weken voor met de groei hoop dat het daar bij blijft en dat ze niet zo heel erg groot wordt ( het moet er toch ook nog uit;))

Oja gisteren hebben we met dit gedichtje mijn broer en zijn vrouw gevraagt of ze peetoom en tante willen zijn.

Ik ben niet zo heel groot

maar toch ook niet meer piepklein

Nu ben ik nog een beettje "inwording"

maar straks, dan zal ik er zijn!

Dan zijn we thuis met zijn drietjes

zo gezellig zo fijn.

Toch wil ik nog iemand die van mij houdt.

Willen jullie die speciale iemand voor mij zijn ????

natuurlijk willen ze dat ze waren er helemaal onderste boven van en ik moet zeggen heb mijn broer nog nooit zo zien glunderen hij kan dan ook niet wachten tot dat de kleine er is.

Ook hebben wij gisteren de tekst voor het kaartje weggebracht en we krijgen aankomende week de proefdruk dus ben erg benieuwd hoe dat er uit gaat zien hebben jullie eigenlijk alles al klaar voor het kaartje?

Wij moeten nog wel even over de naam hebben mijn hub vind de naam die we hadden toch niet zo bij ons passen poeffff mannnen!!!!!!!! moeten dus nog maar even zien wat het gaat worden we hebben nog even.

Meiden een hele fijne zondag gewenst!

Geplaatst

01-11-2010 Kyra

01-11-2010 Bettyboopke

06-11-2010 Chrissy33

08-11-2010 Henkiepenkie

08-11-2010 Wilma82

13-11-2010 Linda J

19-11-2010 Saaab

22-11-2010 Chantal

23-11-2010 Gerda

27-11-2010 Snoeske

30-11-2010 Dafke32

Volgende afspraak:

22-09 Wilma: controle HA

22-09 Chantal: controle Gyn

24-09 Chantal oogarts

heb het lijstje weer even aangepast.

Dafke hoe was de fotoshoot? Ben erg benieuwd!

En veel plezier morgen bij de pretecho!

Geplaatst

Meiden even kijken of ik ier een paar foto's kan plaatsen van het kamertje, ben niet zo handig daar in;)

meiden het gaat niet goed ga het even op een andere manier proberen.

Geplaatst

@Chantal, wat een ontzettend leuke kamer!! Nog eventjes en dan ligt jullie hummeltje in dat prachtige kamertje.

@Gerreber, fijn zeg dat je mannetje weer bijna thuis is! Heb wel respect voor je hoor, dat je het allemaal in je eentje hebt kunnen redden.

Wij hebben gisteren een fotoshoot gehad, echt ontzettend leuk. Ben heel erg benieuwd naar het resultaat!

Ik begin nu ook striemen te krijgen, ze zitten aan de onderkant van m'n buik en zijn vrij donker van kleur.

Tevens was het vanochtend even een tranendal hier. Ik heb tot nu toe eigenlijk nergens last van gehad en deed alles nog gewoon zelf. Vanochtend wilde ik een kast leeghalen en opnieuw indelen, want volgens mij konden er wel wat spullen uit en richting de container, maar dit lukte me niet alleen. M'n buik ging zeer doen en het leek alsof ik flauw zou vallen. Mannetje moest me weer even met beide benen op de grond zetten door te zeggen dat dit er ook allemaal bij hoort en ik niet alles zelf kan doen. En dat weet ik ook wel, maar ik wil alles zo graag zelf doen. M'n moeder heeft aangeboden te komen helpen met schoonmaken, zodat alles een goede beurt heeft gehad voordat ons mannetje er straks is. Dat vind ik wel heel erg fijn!

Herkennen jullie dit gevoel en willen jullie ook zoveel mogelijk zelf doen?

Geplaatst

hoi hoi

chantal, wat een mooi kamertje!!! en wat balen dat je niet zo lekker in je vel zit, hopenlijk gaat het snel over, vergeet vooral niet te genieten van het wonder in je buik!!

dafke, ja ik doe ok zoveel mogelijk zelf hoor, maar kan ook heel goed hulp aanvaarden, tja we zullen wel moeten he, het is ook wel lekker als alles lekker schoon is voordat de kleine er is.

sinds gister ben ik ziek, heb de hele dag met koorts in bed gelegen, alles wat ik at of dronk kwam er weer uit, bah wat een ellende. wist op een gegeven moment ook niet meer hoe ik liggen moest, alles deed pijn, buik zat in de weg. nu lekker beneden op debank, gelukkig geen koorts meer. wel snip verkouden

gr wilma

Geplaatst

Hey meiden,

Chantal, meissie, wat vervelend dat je op dit moment even niet echt kan genieten. Ik kan me je onzekerheid en twijfel wel voorstellen hoor, ook al weet je dat het niet reëel is en dat je vriendin je dat nooit aan zou doen, jullie hebben zo lang op jullie meisje moeten wachten dat je het je bijna niet kan voorstellen dat die droom nu gaat uitkomen. En bedenk maar dat als ze straks zeggen dat ze op jou lijkt, dat dat alleen maar een mooi compliment is omdat jij uitstraalt dat je een gelukkige en trotse mamma bent!

Super mooi kamertje hebben jullie trouwens en wat een hip klein meisje gaat dat worden met al zoveel kleertjes :-)

Hoop dat je snel weer een positief gevoel terug gaat krijgen.

Gerda, wat fijn dat je hummeltjes het ook zo goed doen en natuurlijk dat je hubbie snel thuis komt om samen de laatste weken te kunnen genieten van jullie schatjes. 38/39 weken volmaken, ik geef het je te doen. Ik hoop van harte dat ze wat eerder komen hoor.

Gelukkig nog geen striae tot nu toe hier. Ik mag woensdag weer voor controle en echo. Met een beetje geluk zijn ze dan beiden boven de 2000 gram. Heb trouwens net een buikschildering laten maken. Echt super cool. Misschien ga ik het gebruiken voor het geboortekaartje als de foto's mooi zijn (die krijg ik pas morgen).

Wilma, beterschap meid. Hoog zwanger zijn zijn alleen is al zwaar genoeg zonder ook nog eens ziek te zijn. Rust maar lekker uit!

Dafke, ik heb ook moeite te accepteren dat je steeds minder kunt. Ben zo gewend alles snel en vlug te doen tussendoor en dat werkt nu gewoon niet meer. Krijg ook steeds meer last van mijn rug. Gelukkig heb ik me in het weekend laten overhalen door mijn hub om te gaan zwemmen en dat was wel erg fijn. Ook goed voor het oedeem in mijn benen, dus voor herhaling vatbaar. We moeten er toch aan geloven dus dan idd maar wat hulp accepteren. Mijn moeder komt volgende week ook helpen, want als ik schoon maak nu ben ik zo beetje de hele dag bezig.... Laatste weekje werken dus dat gaat voor mijn al een hoop rust geven, denk ik.

Nog maar een paar weekjes en dan hebben we onze kleine wondertjes echt in onze armen, had ik een jaar geleden niet durven dromen.

Kuzz, Henkie

Geplaatst

Hey

Meiden kom jullie even een update geven van de laaste dagen.

Nadat ik hier op het forum ben geweest kreeg ik last van harde buiken en ben ik gaan rusten dez harde buiken hebben de hele dag en nacht aan gehouden en de volgende morgen waren ze er nog wel maar stukken minder dus niet gebeld met het ziekenhuis maar later op demiddag gisteren kreeg ik weer erg veel last van harde buiken en nu om de 10 min dus toch maar even het ziekenhuis gebeld en ik moest dus gelijk komen.

eenmaal aangekomen moest ik gelijk urine inleveren en aan de CTG hieruit bleek dat ik erg harde buiken had met 10 min en kleintjes met 5 min dit was dus een aanleiding om mij te gaan onderzoeken of ik al niet toevallig ontsluiting had en gelukkig was dat niet zo.

Na een tijdje namen de harde buiken wat af en mocht ik toch naar huis maar met de mededeling dat ik gelijk terug moest komen als ik weer meer harde buiken kreeg.

Dus jullie raden het al 2 uur later begon alles weer van voor af aan en ben ik opgenomen voor een nachtje ze hebben dit keer ook gelijk een inwendige echo gedaan om delengte van de baarmoedermond op te meten en deze was ook nog gelukkig lang genoeg en als alles weer wat rustige zal worden die nach en de inwendige echo vanmorgen zou ook goed zijn dan mocht ik weer naar huis met de nadruk dat ik nu echt bedrust ga nemen en niks meer mag doen.

Vanmorgen was de lengte van mijn baarmoedermond wel wat geslonken maar gelukkig nog zo lang dat ik dus nu met bedrust thuis ben en mij morgen om 9.30 weer moet melden bij mijn eigen gyn ook dan zal er weer gemeten worden en mocht het nu toch te snel korte worden dan moet ik naar Zwolle of naar het UMC Utrech en ga ik gelijk aan de weeen remmers ( alleen kan dit dan weer mijn suikers helemaal in de war gaan gooien maar alles voor onze uk)

Maar als ik onze uk nog 6 dagen bij mij kan houden dan mag ik gewoon hier in ons eigen ziekenhuis bevallen ( liever niet natuurlijk het liefst hebben we dat ze blijft zitten tot die 36 weken)

Ook is onze uk al mooi een stuk ingedaald en ligt ze al vast met haar hoofdje in mijn bekken dus we gaan er nu van uit dat het geen KS gaat worden.

Meiden ik ga weer liggen en zal neit zo vaak hier aanwezig zijn maar ik denk aan jullie allemaal en hoop dat we allemaal een gezonde uk(s) op dezewereld mogen zetten)

Geplaatst

sjonge chantal, das niet mis zeg!! hopenlijk blijft alles goed gaan, en kan je je kleintje nog een aantal weken binnen houden. sterkte met alles!!!

liefs wilma

Geplaatst

Vanmiddag op controle geweest bij de VK. De laatste 2 nachten zeer slecht geslapen van buikkrampen die vannacht zelfs ongeveer om de 2 uur kwamen. Blijken dit dus al oefen- of voor-weeen te zijn. En dat terwijl ik nog ongeveer 7-8 weken te gaan heb. Harde buiken heb ik bijna de gehele dag door, maakt niet veel uit of ik rustig iets doe of op de bank lig. De Vk zei dat de baarmoeder zich langzaam aan het klaarmaken was voor de bevalling, ik zie er nu al een beetje tegenop. Mijn bloeddruk was mooi 115/66. Hummeltje bewoog goed, ligt nog steeds met ijn hoofdje naar beneden en het hartje klopte ook weer flink. Hij had zelfs ff de hik tijdens het luisteren naar zijn hartje. Nog maar 3,5 weken werken, Jippie.

Geplaatst

Chantal, das ff schrikken allemaal he. Ik heb 2 weken geleden ook al die onderzoeken gehad omdat ik toen bloedverlies had, maar ik hoefde gelukkig neit te blijven. Luister maar goed naar de dokters en doe het heel rustig aan de komende tijd. Je uk heeft het in jouw buik altijd beter als erbuiten.

Henkiepenkie veel succes morgen bij de controle en de echo. Hoe waren de foto´s van je buikschildering? Gaan jullie ze gebruiken voor het geboortekaartje? Dan mogen bij de schildering natuurlijk niet zien, jammer. Lekker je laatste week werken, jij kan echt gaan aftellen!

Dafke, al iets gezien/gehoord van je fotoshoot? Ook ik vind het lastig om niet te veel te doen. Soms doe ik toch weer net te veel en heb ik er daarna spijt van. Doe gewoon nu iedere dag een beetje en anders vraag ik of mijn man het voor mij wilt doen. Alles voor onze kleine.

Wilma hoe gaat het nu met je, voel je je al wat beter? Beterschap.

Gerda fijn dat je man binnenkort weer thuis komt. Kunnen jullie nog saampjes genieten van jullie kleintjes. Het zou natuurlijk super zijn als de 2 de 38-39 weken gaan halen, daar duim ik voor mee.

Geplaatst

Hoi meiden,

Goh wat een verhalen hier zeg. De laatste loodjes wegen toch wel zwaar bij sommige mensen merk ik. Spannend hoor, met name voor jou Chantal. Ik hoop dat alles rustig blijft nu en dat je niet aan de weeenremmers moet. Het zou idd. vervelend zijn als die middelen je bloedsuiker weer door de war kunnen schoppen. Ik ga heel hard voor je duimen voor je.

Linda, bij jou ook de nodige signalen dat je het rustig aan moet doen. En is het bloedverlies van 2 weken terug echt weer helemaal over?

Henkie, wat lekker dat je moeder binnenkort even een dagje komt. Ik heb mijn moeder ook gevraagd of ze binnenkort een dagje kan helpen. De voortuin staat vol onkruid en ik kom er nauwelijks meer bij en mijn man komt er ook lastig bij. En wat een goede tip dat zwemmen. Ik ben helaas geen zwemfan, maar zou anders vanwege mijn dikke enkels ook eens een paar baantjes moeten trekken. Mijn conditie is echt heel slecht momenteel.

Wat fijn dat jullie bijna allemaal schrijven dat je het moeilijk vindt om te accepteren dat sommige dingen moeilijker gaan en dat hulp vragen moeilijk is. Zo herkenbaar!!

Wilma, ben je weer helemaal opgeknapt? En hoe is het met de bloeddruk? Nog controle gehad? En ben je al klaar voor je verlof? Nog een paar daagjes en dan is het zover he?

Chantal, leuke foto's van de babykamer hoor. Wat ziet het er snoezig uit. Ik hoop dat mijn man één dezer dagen het ledikant in elkaar kan zetten. Dan zal ik daarna ook eens met foto's komen.

Gerda, sorry dat ik je naam op blauw had gezet. Ik was ervan overtuigd dat jij en Henkie allebei 2 jongens zouden krijgen. Mijn man zei al dat mijn zwangerschapsdementie weer toegeslagen heeft op het moment dat ik met de kleurtjes ben bezig geweest. Ik zag dat het ondertussen alweer aangepast is.

Hier gaat alles nu redelijk goed. Afgelopen woensdag was mijn bloeddruk gedaald van 150/86 naar 145/80. We hebben dus groen licht gekregen om er nog een weekend op uit te trekken naar Sauerland. Daar zijn we donderdag heen gereden en gisteren zijn we terug gekomen. We hebben het wel heel rustig aan gedaan, want zodra ik teveel doe dan heb ik meteen weer hoofdpijn. Ik ben nu nog wel aan het werk, maar voor 50% en mijn verlof gaat nu 6 weken van tevoren in i.p.v. 4 weken van tevoren. Maar daar heb ik nu vrede mee. Als ik voldoende rust voel ik me gewoon een stuk beter. Morgen en vrijdag nog een half dagje werken en dan trek ik voor 18 weken de deur op mijn werk achter me dicht. Ik ben er nu wel klaar voor ... vorige week nog niet.

Verder hadden we de proefdruk van de geboortekaart en dat was op 1 klein foutje na prima. Donderdag nog even bij de drukker langs om die fout aan te wijzen en de enveloppen op te halen. Dan kunnen we deze alvast klaarmaken.

Nou, dat was weer even het nieuws van mijn kant.

Groetjes,

Chrissy

Geplaatst

hoi allemaal

ik ben net weer voor controle naar de huisarts geweest, gelukkig alles goed, bloeddruk was 130/85 het hartje klopte mooi.

ik mag wel voor een groei echo, ik ben al weken op het zelfde gewicht, kom niks aan. waarschijnlijk is er niks aan de hand, maar voor de zekerheid en mijn eigen gerustheid toch maar even een echo. vind ik ook niet erg hoor :)

verder ben ik wel weer wat opgeknapt, wel nog flink verkouden en oorpijn, en sinds vanmorgen een fantastische grote koortsuitslag onder mijn neus, bah.bah bah. maar goed ook dat gaat weer over.

ik ben wat werk betreft echt een mazzelaar, ik hoef deze week alleen vrijdag nog ff te werken en dat heb ik verlof!!!! lekker vooruitzicht.

is het bij jullie ook zulks lekker weer?? hier draaid alweer een wasmachine met babywas. kan het lekker buiten hangen. straks maar ff met de hond een stukje fietsen.

groetjes wilma

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden