Ga naar inhoud

Uitgerekend november 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden,

Chrissy, mooi maar nog bescheiden buikie hoor!! Ik heb de mijn ook maar weer ge-update, 29 weken alweer. Gaat hard.

Hoe gaat het met de klachtjes bij jullie? Ik begin nu wel slecht te slapen, maar dat komt ook voornamelijk door het feit dat ik nu na 3 weken hoesten als een zeehond, nu neusverkouden ben en dus 's nachts alles dicht gaat zitten. Echt mega-irritant...

Dikke enkels, als ik geen steunkousen draag en natuurlijk af en toe maagzuur. Wie zei er ook alweer dat zwanger zijn geweldig is?? Moet zeggen dat ik het al wel een beetje zat begin te worden. En dan moet het ergste nog komen, zeggen ze....

Heb deze week wel lekker een paar daagjes vrij, heerlijk. Morgen weer controle bij de gyn en een echo en dan komen ook de bayspulletjes!! Yes, daar heb ik echt zin in.

Chantal, nog nieuws over je bloedwaarden van de suikers. Je had toch al diabetes van tevoren of is dit nu ontstaan tijdens de zwangerschap? Moet je nu gaan spuiten of tabletjes gebruiken? Hopelijk is het met alleen een dieet op te lossen.

Wilma, wel bijzonder hoor zo'n meelevende schoonfamilie. Dat ze zelfs gewacht hebben met zwanger worden, gelukkig zijn zij zelf nu snel zwanger. Stel je voor dat het bij hen dan ineens niet zou lukken...

S&S, geloof dat je maar dagelijks gemasseerd moet gaan worden, niet? Lijkt me heerlij, hahha.

Liefs, Henkie

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat een mooie buikfoto's meiden! Inderdaad Henkiepenkie, de tijd vliegt.

Leuk dat je morgen de spulletjes krijgt!! Dat is toch ook iets waar je echt naar uit hebt gekeken.

Ik ben vandaag alweer precies 26 weken! Morgen weer op controle bij de VK.

Afgelopen zaterdag hebben we een pretecho laten maken, ik smelt elke keer weer bij het zien van ons kleine mannetje.

Eerst sliep ie, dus zagen we alleen zijn armpjes voor het gezicht, maar even later zagen we hele mooie beelden. We hebben nu hele mooie foto's en een dvd mee gekregen. We mogen 20 september nog een keertje terugkomen.

Wilma, jij hebt echt een lieve schoonfamilie! Wat fijn dat ze zo'n rekening met jullie hebben gehouden!

Snoeske, die opmerkingen van anderen blijven inderdaad steken. Ze hebben ook geen idee hoeveel verdriet het mensen kan doen als het allemaal niet gaat zoals we het willen.

Wat vervelend he Henkiepenkie, die klachten. Maagzuur herken ik wel, erg vervelend.

Verder merk ik dat een tijdje lopen/staan ook niet echt makkelijk meer gaat. Het gaat dan echt flink steken in m'n heupen en onderrug en het lijkt alsof ik dan geen stap meer kan zetten.

Gisteren ook opeens flinke kramp in mijn onderbuik, dat was wel even schrikken, maar gelukkig was het snel weer over.

Ons kleine mannetje beweegt inmiddels al flink, echt heel leuk om te voelen.

Fijne dag meiden!

Geplaatst

Hoi meiden,

De meeste van ons krijgen nu toch wel echt te maken met zware loodjes. Zelf merk ik ook dat ik echt een stap terug moet doen. Buikie begint al zwaar te worden en na een druk dagje heb ik ook flinke harde buiken.

Toch blijf ik genieten als ik de kleintjes voel... Hier hebben we het allemaal voor gedaan! En hier doen we het nog steeds voor, wil niet zeggen dat we niet af en toe even mogen klagen..

Morgenavond mag ik voor 2e pretecho en vrijdag weer voor controle.. Hoop dat onze kanjers nog steeds goed groeien..

Hou vol meiden!!!

Geplaatst

Hey meiden,

Hier even een kort berichtje.

Net op controle geweest bij VK. Moet morgen even laten prikken voor ijzer en suiker. Onze frummel heeft een groeispurt gehad of hij krijgt teveel suiker binnen. De VK voelde een aantal keer en ze denkt dat de kleine man twee weken voorligt op schema! Afgelopen zaterdag had ik ergens anders een pretecho en daar zeiden ze dat ie het goed doet en maar een paar daagjes voorloopt.

Ik hoefde me geen zorgen te maken, maar toch ....

Geplaatst

hoi meiden,

het begint nu toch voor iedereen wat zwaarder te worden lees ik. hier ook hoor, ik ga minder werken en de diensten die ik nog draai zijn aagepast.

vanmorgen heb ik de intake van de kraamzorg gehad, erg leuk!!! lief mens ook.

heb haar ook verteld van ons icsi traject, ik wil nl wel dat de kraamverzorgster daar van te voren van weet. heb nl geen zin in grappig bedoelde opmerkingen , en ik weet ook niet hoe wij gaan reageren wat emoties betreft. ik ken nl een lotgenoot die te horen kreeg: tja een kindje maken is leuk he maar bevallen is wat anders. beetje lullig gezien ons kindje niet bepaald romantisch verwekt is. Dus daar is een aantekening van gemaakt.

ze heeft ook de babykamer bekeken, hoefde niet hoor maar vond ze leuk, nou wij hebben eigenlijk alles voor de baby klaar. moet nog wel gewassen enzo...... moet nog een kraampakket en babyverzorgingsproducten.

dat kraampakket ga ik zelf maken, das goedkoper dan compleet kopen.

wat voor babyverzorgings producten gaan jullie gebruiken?? zwitsal ruikt erg lekker, maar veel baby's krijgen er een droog huidje of iritaties van vertelde de kraamzorg mevr, etos eigen merk is goed spul, natusan is ook erg goed.

ik denk zelf aan natusan, wel wat duurder maar das dan jammer.

hebben jullie de intake al gehad?? nog goede tips gekregen??

liefs wilma

Geplaatst

haai meiden!

Nog even snel een berichtje typen en dan lekker slapen! Tenminste, voor 2 uurtjes... en dan even plassen, en dan even wakker liggen en dan weer 2 uurtjes slapen en dan weer plassen en weer een tijdje wakker liggen en dat houd aan totdat het tijd is om eruit te gaan...hihi.

Is allemaal oefenen voor straks zeggen ze he! Ik wen er ondertussen aan.

Afgelopen maandag is de zwangerschaps yoga begonnen, dat was ook een aparte ervaring. Ukkie werd er erg actief van in mn buik dus dat was zeker een leuk pluspunt. Verder is het best wel fijn om bewust bezig te zijn met je buik en ademhaling voor straks.

En wij hebben ook een pretecho gehad vandeweek, en het was zo leuk om te zien hoe hij aan het groeien is. En met zn kleine handjes over zn gezichtje gaat en zelfs duimen. Was echt heel leuk!

Hier nog 3 weekjes volhouden en dan lekker vakantie en verlof. Ik kan niet wachten!!

Succes voor de meiden die zo'n last van BI hebben, waardoor ze al minder kunnen.

Nu ga ik wel merken dat er echt flink gewicht aangekomen is.

weltruste!

Geplaatst

Hey mom's to be!!!

Even snel een update van onze kant zl later reageren op de rest( moeten even snel onder het werk en mijn laptop is kaduk)

Gisteren dus bij de gyn en diabetes verpleegkundige geweest heb dus wel zwangerschaps diabetes en moet nu 5x daas mijn suiker thuis prikken maandag moet ik dan de waardes door bellen en dinsdag moet ik naarde internist dan moet ik in die week ook nog naar de dieetiste en naar de oogarts maar hier krijg ik een uitnodiging voor thuis gestuurd.

Mocht het met een dieet niet lukken om het onder controle te krijgen dan zal ik moeten gaan spuiten ( maar zo ver is het nog niet en ik ga daar ook nog niet vanuit)

Ook hebben we gisteren een uitgebreide echo ghad en alles is verder goed met onze kleine meid ze loopt nu iets meer als een week voor.

Wel hebben we volgens de gyn een grote kans dat de kleine tussen week 36 en 38 van de zwangerschap gehaald moet worden ( vinden wij dus helemaal niet zo heel erg)

Ga snel weer verder komt een klant in de winkel.

Tot Later

Geplaatst

Hoi meiden,

Chantal, wat balen van je zwangerschapsuiker.. nu maar hopen dat het dieet wil aanslaan!

Saab; lekker hè die gebroken nachtjes.. Ik heb de afgelopen dagen gelukkig weer iets beter geslapen. Dat het minder warm is, is voor ons alleen maar lekker!

Henkiepenkie; kan me voorstellen dat je het soms even zat bent. Buik is natuurlijk al lekker zwaar aan het worden. Wij zullen toch iets eerder onze rust moeten nemen.

Met mij gaat het verder goed.. Nog zo'n 7 weken en dan komt mijn mannetje thuis en dat geeft veel energie. Toch wil mijn buik ook af en toe even liggen.. Gister de 2e pretecho gehad. Onze draakjes krijgen het wat krapper met z'n tweetjes, maar ze slaan goed van zich af, haha!

Gelukkig was er nog wel veel vruchtwater.. nu morgen voor controle naar het AMC.

Meiden, hou vol.. het 3e trimester is in zicht of al begonnen!

Geplaatst

@Chantal, wel balen hoor van je suiker, hopen dat je t snel onder controle kunt krijgen. Op zich niet erg toch dat het kindje eerder gehaald wordt waarschijnlijk. Tegen het eind zijn de meeste er wel zat van, van zwanger zijn bedoel ik.

OOk ons kindje zal eerder dan de uitgerekende datum "gehaald" worden met een KS.

@Saab, wat vervelend joh dat je er zoveel uit moet s'nachts, lijkt me best vervelend. Je krijgt toch niet echt een goede nachtrust lijkt me. Maar indd, je wordt nu al "getraind" voor de gebroken nachten

en het woord moeder is niet voor niets de overtreffende trap van moe.....

@Gerreber, fijn dat je pretecho goed leek. Lijkt me indd wel krapjes worden voor die kleintjes. FIjn dat je man bijna weer thuis komt, echt iets om naar uit te kijken.

Wij doen trouwens geen pretecho. Door mijn voorgeschiedenis krijg ik nu zoveel controles e.d. dat ik die echo's een beetje "zat" wordt. Klinkt misschien gek, maar voor ons hoeft het niet.

Er waren trouwens nog een aantal die hadden gevraagd of wij op de verjaardag van ons overleden zoontje nog wat gedaan hebben qua gedenken enzo. Wij zijn die dag met vrienden/buren naar de kinderboerderij geweest. Hebben er een leuke/feestelijke dag van gemaakt. Anders hadden we er ook een feestdag van gemaakt met zijn verjaardag. Gister zijn we trouwens naar de beeldhouwster geweest die het grafmonumentje maakt voor zijn grafje, was erg mooi geworden! Onvoorstelbaar wat zulke mensen uit een brok steen te voorschijn "toveren". Zag er van te voren wel wat tegenop, maar hetviel me 100% mee.

Hier verder alles goed. Vorig jaar lag ik met 24 weken plat in het ziekenhuis. Dus ik geniet volop dat ik nu "gewoon" thuis ben en kan doen waar ik zin in heb(nou ja..).

De BI neemt wel steeds meer toe, toch maar eens de fysio bellen.

Snoeske

Geplaatst

Hey meiden,

Wat een vies weer vandaag zeg. Echt niks aan!

Gelukkig had ik een vriendinnetje op bezoek en dus zo lekker een aantal uurtjes weggekletst :-)

Chantal, balen van de zwangerschapsdiabetes, maar met een beetje geluk is het met een dieet goed in de hand te houden. Enne als de kleine een beetje eerder gaat komen, is ook een prima idee toch?! Heb ik gisteren met de gyn ook besproken, dat ik het niet zie zitten om tot 40 weken te lopen. In principe is afgesproken om, als ze nog niet spontaan gekomen zijn, met 38 weken in te leiden.

Gerreber, fijn dat je draakjes het nog steeds goed doen. Die van mij ook, alleen groeien ze nu wel wat minder hard dan eerder, ws ook omdat de ruimte gewoon kleiner wordt. De ene zit nog op de gemiddelde groeilijn en de andere hier wat onder, maar dat zijn curves voor een eenling en dus nog prima. Ze zijn nu 1400 en 1275 gram. Ze moeten dus nog wel een paar weekjes goed groeien voordat ze mogen komen hoor!

Kan het me voorstellen dat het vooruitzicht dat je mannetje thuis komt energie geeft. Heb ook nog genoeg energie en heb net de laatste dozen uitgepakt en spulletjes in elkaar gezet voor mijn mannen! Het kamertje was al wel in elkaar gezet, maar de box, kinderwagen en de kinderstoelen moesten nog wel gebeuren. Echt super, maakt het nog echter! Nu binnenkort nog even shoppen voor accessoires en lakentje en dekentjes etc.

Snoeske, wij doen ook geen pretecho, heb ook elke 2 weken een echo voor controle van de groei en als ik wil, kan ik zelf ook gewoon kijken, maar moet zeggen dat ik dat eigenlijk nooit meer doe. Dus herken jouw gevoel wel. Heb er ook geen behoefte aan, nu ik ze zo goed en veel voel.

Saab, volgens mij gaat idd iedereen wat lichter slapen en natuurlijk het plassen 's nachts... Sinds gisteren lig ik ook de halve nacht te hoesten helaas. Ben vannacht zelfs uiteindelijk op de logeerkamer gaan liggen. Hield mijn hubbie de hele tijd wakker en hij moest gewoon vroeg op dus dat vond ik zielig. Hij wilde dat eigenlijk niet, maar ben stiekem uit bed geslopen. Had eerst goede hoop dat het langzaam beter werd, maar nu wordt het alleen maat weer erger. Lijk wel een zeehond... Misschien morgen toch maar even de longarts vragen of hij nog ideeën heeft, want het is echt niet normaal meer zo.

Gerda, las trouwens in het uitgerekend in oktober topic dat Men inmiddels bevallen is van haar 2 meiden, verder nog weinig details. Hoop dat het goed met ze gaat.

Dafke, ik hoop dat de suikercontroles goed zijn en dat jullie kleintje gewoon lekker een groeispurtje heeft gehad.

Wilma, wat heb jij op tijd de intake van de kraamzorg. Bij mij zeiden ze ongeveer 4 weken tevoren, waarbij ik al meteen zei, dan hoop ik dat ze er dan nog niet zijn, maar ja. Fijn dat het goed klikt en je ook over je ICSI traject hebt verteld. Je kunt idd beter de goed bedoelde maar vervelende opmerkingen voorkomen toch!

Moet nog boodschappen doen voor het avondeten, maar heb niet echt inspiratie en ook weinig zin. Misschien toch maar pizza vandaag. Vind mijn hubbie vast niet erg!

Fijne avond allemaal en als iemand een goed idee heeft tegen de hoest, hoor ik het graag!

Liefs, Henkie

Geplaatst

Heeeey,

Ben ik weer! Heb vanmorgen weer controle gehad en alles was weer goed. Beide kindjes al over de 1000 gr!! Ze doen het dus nog erg goed.

Gelukkig mag ik naar de longarts, om te kijken of ze iets aan de astma kunnen en mogen doen.

Over 3 weken weer controle!

Henkiepenkie; ik zag idd dat Men is bevallen.. Jeetje, dan kan het ineens erg snel gaan.. Nog maar even goed genieten van de zwangerschap!!

Iedereen veeel succes met alles en een goed weekend!

Ohw ja, donderdag mag ik voor het eerst naar zwangerschapsgym.. ben benieuwd!

groetjes!

Geplaatst

@Gerreber,

Wat fijn dat alles goed is met jullie kleintjes!!

Ik start ook aanstaande donderdag met de zwangerschapsgym, ben heel erg benieuwd! Heb er ontzettend veel zin in.

Fijn weekend meiden! Ik heb morgen het vrijgezellenfeestje van mijn schoonzus, denk dat ik zondag dan maar eens lekker op de bank neerplof met de laptop ....

Geplaatst

he meiden,

wat goed te lezen dat het met alle beebjes zo goed gaat!!!! houden zo.

ik heb zonet bij de action een matrasbeschermer gekocht, eigenlijk is het een waterdichte molton die over ons 2 persoonsbed past.

wij zagen het niet zo zitten om van die blauwe plastic zeiltjes op ons 2 persoonsbed te doen omdat dat zo broeid en kraakt.

misschien is dit een tip voor jullie?? ze hebben ze in verschillende matrasmaten!! ik heb een van 140X200 en die kosten 9,95.

groetjes wilma

Geplaatst

Wilma goede tip. Ga ik komende week ook maar eens voor kijken. Mijn vriendin die pas bevallen is zei ook al dat de zeiltjes lekker broeide en ook nog eens deden schuiven.

Gisteravond samen met mijn man een feestje gegeven, man man is in februari 30 geworden en ik wordt in december 30. We dachten dus ongeveer in het midden een feest te geven, zodat we het buiten konden houden, niet dus... We hebben gelukkig een grotere woonkamer met aanbouw en maar alle meubels uitgeruimd. Het was een zeer geslaagd feest. Gelukkig vandaag niet al te veel last van mijn rug, wel van mijn voeten. Mijn moeder, broer en schoonzus zijn ons komen helpen met poetsen en inruimen, lief he. Daarna heb ik al lekker een uurtje in bed gelegen. Heb wel een beetje last van een soort lichte buikpijn onderin mijn buik, maar Hummeltje voel ik nog steeds goed. Ik wil met niet al te druk maken. A.s. dinsdag op controle bij de VK.

Morgen helaas weer werken. Nog 7 weken te gaan, who is counting?? haha

Fijne zondag nog iedereen.

Geplaatst

Hey Wilma,

Heb ook je tip van de matrasbeschermer gevolgd. Helaas hadden ze alleen nog maar 90 cm breed, maar aangezien het waterbed nu toch niet meer lekker ligt en we verhuist zijn naar het logeerbed is dat niet zo'n probleem. Dat is nl een boxspring en kan ik het topmatras evt weghalen en dus alleen mijn matras met de matrasbeschermer doen.

Vandaag gebeld met de kinderopvang bij mijn werk en de kans is groot dat de kindjes niet op tijd geplaatst kunnen gaan worden. Echt klote zeg. Nu dus maar snel een aantal andere mogelijkheden bekeken en in gang gezet. Het probleem is, is dat wij wel verlengde opvang nodig hebben, van 7.00-19.00, en dat is er niet zoveel. Ook maar ingeschreven bij een gastouderbureau. Als ik geen opvang heb, heb ik echt een groot probleem....

Doei.

Geplaatst

Hoi meiden,

Henkiepenkie, balen dat jullie nog niet de zekerheid hebben van het kinderdagverblijf. Wij kregen bij inschrijving ook al te horen dat we misschien nadat ik alweer gestart ben met werken nog wel 3 maanden moeten wachten. Ik zal volgende maand eens informeren..

Wilma, ik zal vandaag ook eens gaan kijken bij de Action. Denk dat ik het met zo'n 32 weken allemaal klaar zal maken. Voorlopig wil en denk ik nog niet aan bevallen ;-)

Hier gaat alles z'n gangetje. Begin wel last te krijgen van mijn linkerbil (??) geen idee wat dat nou weer is, maar gaat vast wel weer over!

Het houshouden en alles eromheen gaat nog wel in mijn eentje, maar begint toch wel zwaarder te worden nu. M'n schoonouders zouden in eerste instantie mij ondersteunen, aangezien mijn man in verweggistan zit. Tsja, maar zij hebben 4 weken geleden een motorongeluk gehad en zijn nu zelf volop aan het revalideren..

Het begint bijna op een soap te lijken, haha!

Succes meiden, voor een aantal de laatste weekjes werken!!

Geplaatst

Gister op controle bij de VK geweest. Alles was goed, mijn bloeddruk was zelfs iets gestegen. Ik heb de laatste tijd ook minder last van duizeligheden. Wel was mijn HB et iets onder de normaal waarde, nl 6.8 ipv >7. Over een paar weken wordt deze nogmaals geprikt en als hij dan nog lager is dan 7 krijg ik ijzertabletten voorgeschreven. Hummeltje was goed gegroeid en lag lekker.

'S avond naar de 1e zw-gym geweest. Eerlijk gezegd wist ikniet goed wat ik ervan moest verwachten. We waren met 11 vrouwen. De eerste les stelt niet zo veel voor, voordat het voorstel rondje voorbij was, was het al bijna tijd. We hebben nog een paar kleine tips en oefeningen gedaan tegen kuitkrampen en voor de onderrug. Volgende week gaan we het over houdingen hebben. De vrouw die de les geeft is fysiotherapeute met extra scholing voor zwangerschap, dus dat is wel handig voor tips. Bijna op het einde van de cursus moeten we onze partner meenemen, dat wordt lachen.

Verder gaat het best goed, alleen weer veel moe, maar dat hoort er blijkbaar bij. Na het werk doe ik het rustig aan en ga soms een tijdje op de bank liggen.

Hoe gaat het verder met jullie allemaal? Chantal hoe was de pretecho afgelopen maandag?

Geplaatst

Uitgerekend:

01-11-2010 Kyra

01-11-2010 Bettyboopke

03-11-2010 Oena

05-11-2010 C�ste

06-11-2010 Chrissy33

08-11-2010 Henkiepenkie

08-11-2010 Wilma82

12-11-2010 Denise

13-11-2010 Linda J

13-11-2010 Niki

19-11-2010 Saaab

22-11-2010 Chantal

23-11-2010 Gerda

26-11-2010 Josee

27-11-2010 Snoeske

28-11-2010 Sjors en Sjimmie

30-11-2010 Dafke32

Volgende afspraak:

01-09 Chrissy: Controle VK en injectie anti-D

02-09 Chrissy: Pretecho 30 weken

06-09 Wilma: Pretecho 31 weken

08-09 chantal: Controle Gyn en groeiecho + doorbloeding placenta en navelstreng

08-09 Wilma: controle HA ,31 weken

21-09 LindaJ: controle VK

Lijstje bijgewerkt. Wil iedereen haar afspraak er weer bijzetten?

Geplaatst
Uitgerekend:

01-11-2010 Kyra

01-11-2010 Bettyboopke

03-11-2010 Oena

05-11-2010 Céleste

06-11-2010 Chrissy33

08-11-2010 Henkiepenkie

08-11-2010 Wilma82

12-11-2010 Denise

13-11-2010 Linda J

13-11-2010 Niki

19-11-2010 Saaab

22-11-2010 Chantal

23-11-2010 Gerda

26-11-2010 Josee

27-11-2010 Snoeske

30-11-2010 Dafke32

Volgende afspraak:

09-09 Henkie: groei/echo en controle gyn

22-09 Henkie: groei-echo en controle gyn

Zo ook weer bijgewerkt. Nu elke 2 weken controle dus tijd gaat hard. Nog een paar weekjes en dan krijgen we onze kleintjes te zien...

Kus, Henkie

Geplaatst

01-11-2010 Kyra

01-11-2010 Bettyboopke

03-11-2010 Oena

05-11-2010 Céleste

06-11-2010 Chrissy33

08-11-2010 Henkiepenkie

08-11-2010 Wilma82

12-11-2010 Denise

13-11-2010 Linda J

13-11-2010 Niki

19-11-2010 Saaab

22-11-2010 Chantal

23-11-2010 Gerda

26-11-2010 Josee

27-11-2010 Snoeske

30-11-2010 Dafke32

Volgende afspraak:

13-09 Dafke32: controle VK

20-09 Dafke32: pretecho 30 weken

Zometeen naar de 1e les Zwanger & Fit, ben benieuwd!!

Geplaatst

Vanmorgen op het werk van een "collega" een echo mogen laten maken. Ze heeft ook eventje in 3D gekeken. Hummeltje lag natuurlijk weer lekker met het hoofdje helemaal beneden, dus het duurde voordat we het gezichtje konden zien. We konden uiteindelijk zijn gezichtje met neusje en lippen goed zien, echt leuk. Ze heeft de hele echo weer opgenomen op dvd en een paar foto's gemaakt. Kan nu echt niet meer wachten op ons Hummeltje en ben benieuwd hoe hij eruit ziet.

Helaas was net de proefdruk van het geboortekaartje niet klaar. De drukkerij had van een andere per ongeluk het kaartje gemaakt die pas volgende week af hoefde te zijn. A.s. zaterdag zou de proefdruk wel klaar zijn, dus dan gaan we dan nog maar eens kijken.

Dafke, veel plezier bij je cursus.

Geplaatst

Hoi hoi,

Al een tijdje niet geschreven omdat er weinig te melden was maar deze dagen zijn echt zo chaotisch geweest. Schrijf nu even een ego stukje om van mijn hyperbui af te komen en schrijf binnenkort even weer een reactie op al jullie verhalen.

Wij hebben afgelopen maandag de kast binnen gekregen en schoonpapa heeft ons vandaag geholpen hem in elkaar te zetten. Wat een verschil als zo'n kast er staat. Helaas hebben we nog wel een probleem dat 1 deur niet goed sluit en we kunnen niet vinden hoe we dat op moeten lossen. Dit weekend de leverancier maar eens mailen.

Maandagavond hebben we borstvoedingscursus gehad. Erg interessant en ik voel me nu al veel beter voorbereid. Komende maandagavond weer een avond. Dinsdag de zwangerschapscursus. Was erg gezellig en ik heb zin in de komende 8 avonden die nog gaan komen.

Gisteren bij de VK geweest. Alles was prima. En ik heb mijn shot gekregen ivm mogelijke rhesusantagonisme. Mijn suiker en HB waren vorige week ook geprikt en dat was helemaal goed. 6.9 mijn HB en 4.8 mijn suiker. We hadden deze keer eindelijk één van de andere VK's. Zij maakt officieel geen deel uit van de maatschap maar is wel de vaste invaller en ze heeft de bevalling van een vriendin van mij vorig jaar gedaan.

Vandaag was helemaal hectisch. Vanochtend de pretecho gehad. Dat was erg leuk. Prachtig om al veel meer van de kleine te zien. Hij/zij heeft lekkere bolle wangen een kleine wipneus en ook al een bos haar. Verder zagen we grote voeten. We hebben ook een DVD laten maken en die kunnen we lekker nog eens op ons gemak bekijken. Een foto zal ik binnenkort scannen en hier laten zien.

Vanmiddag dus de kast in elkaar gezet en vanavond met mijn schoonouders de kinderwagen en de maxi cosi opgehaald. Zag er nog mooier uit dan ik me kon herinneren. Ze hadden ook een aanbod van een kinderstoel met een zitverkleiner en die hebben we ook maar meteen aangeschaft. Verder hebben we verzorgingstas binnen, in dezelfde kleuren als de kinderwagen.

Ons huis is vandaag dus overspoeld met babyspullen en met de echo van vanochtend is het kwartje hier echt gevallen ... we krijgen een baby!!

Nou, deze hyperdepiep gaat nu toch de pc uitzetten en kijken of ze na alle indrukken nog wat kan slapen. Binnenkort dus weer bericht van mij.

Slaap lekker!

Geplaatst

01-11-2010 Kyra

01-11-2010 Bettyboopke

03-11-2010 Oena

05-11-2010 Céleste

06-11-2010 Chrissy33

08-11-2010 Henkiepenkie

08-11-2010 Wilma82

12-11-2010 Denise

13-11-2010 Linda J

13-11-2010 Niki

19-11-2010 Saaab

22-11-2010 Chantal

23-11-2010 Gerda

26-11-2010 Josee

27-11-2010 Snoeske

30-11-2010 Dafke32

Volgende afspraak:

15-09 Chrissy: Controle VK

Geplaatst

Joehoeee de laptop doet het weer poeff wat is dat vervelend neg geen laptop en toen hij weer heel was deed ons internet het niet dus heb wel een beetje mee gelezen op de telefoon en zal snel even reageren op de rest.

Maar ga nu eerst even mijn afspraken erbij zetten en zal jullie even een beetje bij praten;)

01-11-2010 Kyra

01-11-2010 Bettyboopke

03-11-2010 Oena

05-11-2010 Céleste

06-11-2010 Chrissy33

08-11-2010 Henkiepenkie

08-11-2010 Wilma82

12-11-2010 Denise

13-11-2010 Linda J

13-11-2010 Niki

19-11-2010 Saaab

22-11-2010 Chantal

23-11-2010 Gerda

26-11-2010 Josee

27-11-2010 Snoeske

30-11-2010 Dafke32

Volgende afspraak:

08-09 Chantal: Controle Gyn groeiecho + doorbloeding placenta en navelstreng

08-09 Chantal: Afspraak dieetiste

15-09 Chrissy: Controle VK

15-09 Chantal: Afspraak Internist

Nou vorige week dus naar de gyn voor de zwangerschaps suiker en gelukkig is deze niet heel erg te hoog maar het schommeld wel heel erg dus door gestuurd naar de diabetes verpleegkundige en daar konden we ook gelijk terecht nu naar 9 dagen 5x per dag prikken is de conclussie dat het dus heel erg schommelt tussen de 4.0 en 5.8 nuchter en na de maaltijd schommelt het tussen de 6.5 en 8.8 dus dat is te hoog, nu hebben wij afgelopen dinsdag een gesprek gehad bij de internist en zij wil het nog even aan zien heb nu om de dag telefonisch contact met de diabetesverpleegkundige en als de waardes verder om hoog gaan moet ik mij gelijk melden bij de internist en moet ik gaan spuiten de verwachting van de internist is dat ik rond de 31 weken op mijn top zal zitten en dan ook aan het spuiten zal zijn baal er wel van maar we moeten het nog maar eerst zien.

Nu maar is eerst op een dieet en dat gaat eigenlijk erg goed moet dat ook woensdag naar de dieetiste terug en hoor dan wel wat ik nog meer moet schappen uit mijn dieet of wat ik juist wel moet eten.

Maandag hebben we ook onze pret echo gehad en wat is het toch een schatje die kleine van ons ze lag eerst weer helemaal met haar gezicht in de placenta te slapen maar naar een beetje geduw en gespring draaide ze haar gezichtje mooi bij en hebben we kunnen zien dat ze heel veel op pappa gaat lijken ze heeft in iedergeval zijn neus en lippen. wij zijn in iedergeval helemaal verliefd op onze kleine uk....

oja volgens mij heeft ze toch een klein beetje van mij ze is namelijk vreselijk eigenwijs want ze draaide wel elke keer terug met haar gezicht ( al kan dit natuurlijk helemaal niet in ons geval maar vind het wel een prettig idee om het toch zo te zien)

Zo jullie zijn weer op de hoogte hoop dat alles goed gaat met iedereen en dan op naar ons verlof meiden het zal voor een antal van ons al snel beginnen denk ik zo.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Wat een heerlijke dag zo. Lekker weekend en ook nog eens mooi weer. Ik ga zo lekker de tuin in maar zal eerst even reageren op al jullie verhalen.

Chantal, spannend hoor wat er de komende weken nog gaat gebeuren met dieet en spuiten en je bloedsuikers. Wel vervelend dat dit er dan allemaal bij komt kijken. Het lijkt me dat het je zwangerschap een stuk minder zorgeloos maakt.

En fijn dat je pc het weer doet. Niks aan als het niet werkt zoals het zou moeten werken.

Chantal en Linda, jullie hebben dus ook een (pret)echo gehad. Leuk hoor!! En dat verliefd worden op de kleine, dat herken ik nu helemaal. Ik heb trouwens 2 foto's erbij gezet van onze kleine. Ik begin nu wel steeds nieuwsgieriger te worden hoe hij/zij er in het echt uitziet en of het een jongen of meisje gaat worden. Over max. 11 weken weten we het!!

Linda, jammer dat de proefdruk niet klaar was. Ik zou ook heel benieuwd zijn wat het resultaat gaat worden. Wij hebben nu thuis de boeken liggen met kaartjes. We zijn er bijna uit welke het gaat worden. Ik denk dat vandaag de knoop wel doorgehakt gaat worden. Dan kunnen we komende week bij de drukker langs voor het opvragen van een proefdruk.

Dafke, hoe was je eerste les zwanger & fit? Was het leuk? En zitten jullie met veel meiden? Wij hebben bij de cursus samen bevallen een kleine groep van maar 4 stellen, maar de sfeer is na 2 keer al enorm goed. Echt leuk dus. En mijn man vind het gelukkig ook leuk om te doen.

Linda, jullie hebben wel een grote groep bij de zwangerschapscursus. Heb je dan nog wel wat tijd en mogelijkheid om met iedereen te kletsen of is het echt meer bewegen en bezig zijn? En wat betreft de tips tegen kuitkramp ... kan je die hier ook vermelden? Het wordt bij mij steeds erger en op steeds meer plaatsen in mijn benen.

Gerreber en Henkie, wat balen zeg dat de kinderopvang mogelijk geen plaats heeft voor de kleintjes na jullie verlof. Wij moeten ook eens informeren want na een bevestiging van de aanmelding is het erg stil. Wij horen echt helemaal niks meer. En we begrepen wel dat de opvang hier in onze wijk erg populair is. Nu gaat het bij ons om de vrijdag en dat zou geen moeilijke dag zijn, maar ik wil het nu toch wel graag weten.

Gerreber, wat vervelend dat je schoonouders een ongeluk hebben gehad. Hopelijk zijn ze er goed vanaf gekomen. Maar dan wel lastig dat ze even minder in kunnen springen bij jou thuis. En hoe is het met je linker bil? Ik had last van de rechter maar heb er met fysiotherapie weinig last meer van.

Hoe langer ik fysiotherapie heb, dus te beter het met mij gaat. Ik ben nog behoorlijk mobiel en kan eigenlijk nog alles. Soms denk ik dat ik de fysio niet meer nodig heb maar aan de andere kant wil ik het lot niet tarten. Dus eens per 1,5 week ongeveer een behandeling en als ik dan zo blijf doorhobbelen dan vind ik het wel prima. Ik heb nu een oefenbal besteld zodat ik ook thuis wat oefeningen op de bal kan doen en ze gaf aan dat die bal ook ontspannend zou kunnen werken als ik straks weeen heb.

Linda, nog gefeliciteerd met jullie verjaardagen. Leuk om er dan zo'n feestje van te maken. Toen ik 30 werd zijn we met alle naaste familie en vrienden lekker uit eten geweest. Dat was toen ook heel gezellig. Maar dat was alweer een heeeeeeele tijd terug, ha ha ha.

Wilma, goed idee van die matrasbeschermer. Dat zeiltje wat in het kraampakket zit lijkt me inderdaad niet prettig. Ik zal de Action binnenkort eens binnenlopen. De Leen Bakker heeft ze ook in allerlei maten maar die zijn een stuk duurder. Hoe is het verder met jouw bekken? En lukt het werken nog? Nog 3 weken zeker voordat jouw verlof in gaat. Ik moet nog 5 weken werken en inderdaad ... ik ben al heel hard aan het aftellen .... nog 18 werkdagen. Komende week maar eens wat dingen overdragen aan de collega's die mijn werk gaan overnemen.

Nou, ik heb dus 2 foto's van Dinges erbij staan. De foto's van de kinderkamer en de kinderwagen heb ik per ongeluk (hoezo zwangerschapsdementie) gewist van het toestel en die moet ik even opnieuw maken. Dus die komen binnenkort.

Fijn weekend en tot snel.

dinges03gaaaap.jpg

dinges02op292010.jpg

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden