Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wellicht dat zij me kan helpen met het baarmoederslijmvlies qua chinese kruidens? Weet niet of jij dat haar kan vragen, heb immers haar mail adres niet.

Liefs

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi allemaal,

Wat een hoop bij te lezen ineens!

@babii: wat balen dat je bms te dun is en dat er zo moeilijk iets aan te doen is. Ik zou inderdaad ook gaan zoeken in het alternatieve circuit of er tips zijn.

@Roossie: eindelijk duidelijkheid over de datum maar wel balen dat je nog zo lang moet wachten! Je geduld wordt wel erg op de proef gesteld. Probeer maar zoveel mogelijk afleiding te zoeken in de tussentijd.

@Jem: laatste weekje aftellen tot de start is voor jou ook begonnen!

@Boogie: ik zie in je handtekening dat er 1 embryo is terug geplaatst. Volgens mij niet meer gelezen wat het bericht was over de bevruchting en hoe de terugplaatsing verlopen is..... Ben wel benieuwd! (misschien staat het bij een ander topic? zou dat bericht op kunnen zoeken natuurlijk...) Ik gok dat het in ieder geval een opluchting voor je was? Je had er van tevoren een hard hoofd in toch, of er wel embryo's zouden ontstaan?

Hier morgen de intake, laat jullie nog wel weten hoe het ging! Heb mixed feelings, fijn om verder te kunnen maar het woord IVF hangt op sommige momenten in grote letters boven mijn hoofd. Of eigenlijk in mijn hoofd. Het heeft me nooit verbaasd dat zwanger worden niet vanzelfsprekend bleek te zijn maar dat het zo ver zou komen als IVF, had ik niet gedacht.

Hoe zit dat bij jullie? Heeft het iets met je 'zelfbeeld' gedaan? (misschien is er ook wel een apart topic over? nu even geen tijd om te kijken, lunchpauze is voorbij....)

Tot snel,

Dee

Geplaatst

@Dee succes morgen met de intake! Ja ik ken dat gevoel wel hoor IVF, het is zo'n groots woord en zo'n overgave aan de artsen om een kindje te krijgen. Ik had dat eerst bij IUI en toen de stap naar IVF, nu gaan we nog een stap verder ICSI en dat is dan ook de laatste stap, dat vind ik ook wel een eng idee.

Maar bedenk maar zo, straks als je een kleine in je armen hebt, dan ben je zo blij dan maakt het allemaal niet meer uit hoe je zwanger bent geworden! En we mogen blij zijn dat er zulke mogelijkheden er zijn om toch zwanger te kunnen worden. Ik had ook nooit gedacht dat het zo ver zou komen dat we aan de ICSI moesten.

Ben net gebeld, de vrouw die ik vanochtend aan de lijn had die heeft het nagevraagd bij een arts.

Ze adviseren om de strip af te maken en een stopweek te houden, zoals je dat ook normaal doet als je de pil slikt.

Als ik dan weer menstrueer in sept. dan moet ik weer met de pil beginnen.

Dus ze adviseren toch maar niet te stoppen, omdat we na het gesprek gelijk ingepland worden voor alles en dat gaat makkelijker als ik de pil slik.

Maarja het scheelt dat ik niet hoef door te slikken tot aan 11 okt., verder kunnen we niets anders doen dan wachten.

Geplaatst

@ Dee, heel veel succes met je gesprek morgen. Ze vragen je het hemd van het lijf haha.

Ze gingen aan ons zelfs vragen hoe vaak we seks hadden.... Nou sinds die hele MMM eigenlijk amper tot niet...

Met welke arts heb je de intake?

Zelf wist ik van begin af aan dat het IVF zou worden, droomde er zelfs over. Heel erg naar, maar heb vaak voorspellende dromen. Nu droom ik weer continu dat ik een kindje heb of zwanger ben. Dus zal vast nog goed komen ooit :oops:

Maar ja, denk dat eigenlijk niemand verwacht zo ver de MMM in te moeten duiken. En het is ook niet niks hoor....

Nogmaals succes meis!

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik loop zelf in Amersfoort en kom alleen in het UMC voor punctie en terugplaatsing. Beide keren is de punctie gedaan door Dr. Hamdine, erg aardige vrouwelijke arts.

Geplaatst

@Kaartje, fijn dat dr. Hamdine een aardige arts is.

Ik heb 11 okt. een gesprek met haar over de start van mijn ICSI behandeling.

Wat naar dat je 2 ivf pogingen mis gegaan zijn!

Geplaatst
Hallo dames!

Wij staan op de wachtlijst (sinds 19-02-2010) voor IVF in het UMC Utrecht. Zijn er hier dames die ook op de wachtlijst staan en/of ervaringen hebben met dit ziekenhuis? Ik kon helaas niet veel vinden over UMC U hier op het forum, vandaar mijn vraag

Morgenavond gaan we naar de voorlichtingsavond.. en nu maar hopen dat we zo snel mogelijk worden opgeroepen..

:hello: Jessika.

Ik zit nu voor het eerst op een forum en laat dus ook voor het eerst een bericht achter.

Dus ik hoop dat het allemaal goed gaat??? :shock:

Ik loop vanaf begin 2009 in het UMC Utrecht.

Het is opzich een prima ziekenhuis en elk ziekenhuis heeft zijn mankementen, maar er zijn toch wel een paar dingetjes waar je op moet letten of rekening mee moet houden.

Wat ik heel erg merk in dit ziekenhuis is dat ze je wel echt behandelen als een nummer (want voor hen ben je dat ook)

Ook is het me opgevallen dat de communicatie tussen alle artsen, zusters ed. slecht verloopt.

Bij mij werden er ook verklevingen gevonden (in mijn eileiders) en toen ik net uit de narcose kwam, stond er al zo'n zustertje naast mijn bed om me maar gelijk even het slechte nieuws te vertellen.

"Ja mevrouw, er zitten allemaal verklevingen en u kunt niet op een natuurlijke manier zwanger worden.

U kunt over 1 week bellen voor een vervolg afspraak en o ja, wees gerust, er zal geen 2e kijkoperatie plaatsvinden. (ik zag namelijk nogal op tegen die operatie)

Heeft u nog vragen?"

Ik kwam verdorie net uit de narcose en heb dus maar de helft meegekregen van wat ze zei, maar hier moest ik het maar mee doen.

Zo begon het traject dus al.

Je kunt beter teveel dan te weinig vragen stellen, want wij hadden elke keer als we weer een gesprek hadden dat we weer dingen te horen kregen die we nog nooit gehoord hadden!

Ook moet je heel duidelijk zeggen wat je wel en niet wilt en het desnoods voor jezelf even op papier zetten.

Ik had bv. bij mijn 1e punctie afgesproken dat ik extra pijnstilling wilde en omdat ik zo bang was ik ook een beetje weggespoten wilde worden.

Bleek na de punctie dat ik alleen maar was weggespoten en geen extra pijnstilling had gehad, omdat dat volgens hen nergens stond.

Ik kan je aanraden om gewoon het hele traject nauwlettend te volgen en af en toe even checken of jullie afspraken nog wel kloppen.

Ik weet natuurlijk niet of dit altijd zo gaat of dat ik gewoon net altijd pech heb...?

Dat laatste hoop ik dan maar voor alle andere mensen.

Sorry voor de lange tekst, maar ik hoop dat je er wat aan hebt.

Mocht je nog meer vragen hebben dan hoor ik het wel.

Groetjes SnoesPoes

Geplaatst

@SnoesPoes,

Je bericht is goed overgekomen hoor en ook bedankt daarvoor!

Ja ik ben nog niet onder behandeling maar heb al gelijk in de gaten dat je daar een nr. bent. Wij komen van het Antonius waar het heel wat persoonlijker aan toe gaat.

Heb nu al diverse keren moet bellen over mijn afspraak, ik zit er dus al bovenop......zal dat maar blijven doen.

Vervelend zeg jou ervaringen na je kijkoperatie zo´n bericht en ook de verkeerde communicatie rond je pijnstilling van je punctie.

Hoever ben je nu met je behandelingen, of ben je zwanger of al geweest?

Groetjes Roossie

Geplaatst

Ik loop ook voor de IVF-behandeling in het UMC. Een keer afgebroken door overstimulatie, eerste tp mislukt en nu op het wachtbankje van de tweede tp.

Helaas deel ik volledig de mening van Snoespoes. Mijn ervaring is zelfs dat veel vragen eerder tot irritatie leidt dan tot duidelijke antwoorden. En de artsen onderling kennen het dossier echt niet waardoor we constant in de herhaling vallen met de uitleg.

Overigens ben ik wel zeer enthousiast over de zorg van de verpleegkundigen, met name tijdens de punctie, zeer prettig!

Geplaatst

Hey meiden,

Bedankt voor de ervaringen, maar ik heb deze (nog) niet meegemaakt.

Heb Dokter Koot en dat is een super vriendelijke vrouwelijke arts en ze luistert echt en belt je ook terug wanneer nodig.

Wel hadden wij vorige maand afgesproken voor IVF te mogen, maar dat ging even fout in de communicatie. Had een belafspraak met haar en dat ging toen geheel fout (zie hiervoor me babysite het dagboek d.d. 19 augustus 2010 (even te lang hier uit te leggen).

@ Dee, hoe was je intake???? Ben benieuwd.

@ Roosie, ik heb een super uitgebreide email terug gehad van die mevrouw. Kan ik hem aan jou doorsturen???? Ben benieuwd naar je mening.

Verder vandaag de brief binnen gehad (ze hebben dus wat fout gedaan, want er staat duidelijk in mijn dossier in de pc INDIEN IVF MET TERUGWERKENDE KRACHT OP IVF WACHTLIJST VANAF 27 MEI 2010, in deze brief staat het verkeerd, dus bel morgen mooi (al zou het ook goed zijn nog wat rust te houden):

2dvnyo1.jpg

Geplaatst

Hoi ladies!

Daar ben ik weer eens. Zit nu in de slopende wachtweken en het gaat eigenlijk wel goed.

Ben erg onzeker want heb eigenlijk vanaf maandag een zeurende buikpijn. Daar maak ik me toch wel zorgen over maar we wachten het maar af.

5 september mag ik testen.

Ik vind dit forum echt een uitkomst. Al die tips ervaringen zijn zo handig. Als ik vragen heb kan ik ze stellen. Echt super!

Ik ga er weer vandoor!

xxx

Geplaatst

Vandaag het startgesprek voor de IVF! Gewoon in ons eigen ziekenhuis dus, niet in het UMC (daar hoeven we alleen maar heen voor de punctie en tp). We hadden dus 1 van onze eigen artsen, dat was wel prettig omdat ze onze historie al kent. Fijn gesprek. Alle contracten doorgenomen en meegekregen, schema opgesteld enz. Ze was heel optimistisch, liet ons cijfers zien en kan natuurlijk niets garanderen maar gezien mijn leeftijd en nog een aantal factoren gaat ze er vooralsnog vanuit dat we 'gewoon' zwanger kunnen worden middels IVF. Nou, we zullen zien! Als zij er vertrouwen in heeft, moeten wij dat ook maar hebben, toch? :yeswink-1:

Vandaag meteen starten met de Decapeptyl, over een week stoppen met de pil en weer een week later starten met de Gonal. Een heel schema voor de boeg dus, ben heel benieuwd hoe m'n lichaam er op gaat reageren.

Vriend ging vanmiddag naar de apotheek en kwam met een tas vol spullen weer terug, ppffff.

@Kaartje: jij ook in Amersfoort dus. Volgens mij had ik al oudere berichten van jou zien staan ook. Weet je al hoe jullie nu verder gaan, en wanneer?

@Boogie: spannend joh.... Maar wie weet is de buikpijn juist wel een positief iets. Lastig hè, dat je niet weet wat je er van moet denken. Er helemaal niets van denken is ook lastig. Afwachten maar (lekkere dooddoener maar ja, 't werkt helaas wel zo).

Wat een wisselende ervaringen met het UMC trouwens. Ik heb ook juist heel positieve verhalen gelezen, en van mensen persoonlijk gehoord. Mensen die het ervaren hebben als 'een warm bad' en 'één grote familie', dat soort uitspraken. Dus tja, het zal misschien per arts of per dag verschillen?

Ik ga de eerste spuit maar eens zetten en dan lekker richting bed!

Geplaatst

@babii ik zal je mijn emailadres zo geven per pb, ben benieuwd!

Wat vervelend zeg dat die communicatie mis is gegaan, morgenochtend maar gelijk bellen hoor!!

@boogie, fijn dat het goed met je gaat. Misschien hoort die zeurende buikpijn er wel gewoon bij?

Spannend!!! Ik blijf voor je duimen en 5 sept is bijna!!!

@Dee, fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad en dat ze zo optimistisch zijn qua kansen! Ja erg hé je krijgt een hele tas vol medicijnen mee. Ik dacht toen jemig ga ik dat allemaal in mijn lijf stoppen? En alles is erin gegaan, alleen niet alle bolletjes.

Wij deden onze ivf ook vanuit ons eigen ziekenhuis het Antonius en punctie en tp in het UMC, was allemaal erg goed gegaan ook de punctie, helaas geen tp. Ik ken iemand persoonlijk die bij het UMC 9 ivf pogingen heeft gehad, zij is tevreden over het ziekenhuis. Ik denk dat de communicatie vaak misloopt omdat het een grote afdeling is, maar vervelend blijft het wel. En vind het nog steeds gek dat die gyn in het begin tegen ons zei dat de wachtlijst 4 weken is, terwijl die 3 maanden is. Maar goed denk dat het straks als we eenmaal in behandeling zijn wel goed zal gaan.

Liefs Roossie

Geplaatst

@Dee: Wij hebben nu lekker even een time-out. We gaan in oktober eerst nog op vakantie samen en dan is het IVF gebeuren weer aan de beurt. Volgende punctie zal denk ik dus november gaan worden.

Ik heb vorige week een evaluatiegesprek gehad in Amersfoort. Volgende ronde menopur ipv gonal f en de dosering verhogen. Ben erg benieuwd hoe het nu zal gaan verlopen.

Ik heb tot nu toe goede ervaringen met het UMC, maar kom er dus alleen voor punctie en tp. Ze lopen alleen meestal wel enorm uit. Je kunt zo rekenen op een extra wachttijd van een half uur of meer.

De wachttijden voor starten met IVF gelden overigens alleen voor als je gaat starten met het traject. Wij kunnen nu gewoon melden in Amersfoort welke cyclus we weer willen starten en kunnen dan gewoon weer beginnen.

Geplaatst

Hoi Roossie.

Ik weet niet zo goed of ik op reageer moet klikken of op snel reageren???

Ik hoop in ieder geval dat dit bericht bij jou aankomt.

Februari 2010 zijn wij voor het eerst begonnen met een IVF behandeling.

Ik heb een fobie voor naalden dus dat was nog even lastig.

Gelukkig is dat wel allemaal goed gekomen.

Wel had ik erg veel last van mijn buik.

Normaal zijn je eierstokken rond de 3 cm en die van mij waren 11 cm.

Ik kon dus al vrij snel niet meer lopen, werken ed.

Dit is overigens niet bij iedereen zo hoor.

Er was aan mij gevraagt of ik mee wilde doen aan een studie waar ze mee bezig waren.

De Lite studie.

Ik had dan meer kans op top embryo's en dus meer kans op een zwangerschap.

Volgens de artsen hoefde ik daarvoor maar 1 of 2x extra bloed te prikken.

Met de gedachte op meer kans van slagen, heb ik me dus maar even over mijn fobie van naalden heen gezet.

Ik moest om de dag komen op bloed te prikken en voor een echo.

Het was ook mijn 1e x en ik dacht dus dat dit bij elke behandeling zo ging.

Later bleek dat je bij een "normale" behandeling helemaal geen bloed hoeft te prikken!!!

Ze hebben me dus weer lekker geinformeerd.

Maar goed.

Na de punctie, wat bij mij erg pijn deed, maar heel erg verschild per persoon, bleek dat er 8 top embryo's over waren gebleven.

Nu maar hopen dat ze goed groeide en dat ik een terugplaatsing zou krijgen.

Helaas werd ik met slecht nieuws gebeld.

Er waren 5 embryo's bevrucht, maar helaas allemaal op het laatste moment kapot gegaan.

Ik kreeg dus geen terugplaatsing.

Ze hebben zelfs de embryo's nog op kweek gezet, om te kijken of er een virus in zat, omdat ze zelf ook niet begrepen waarom ze nou allemaal kapot waren gegaan.

Al vrij snel (april) mocht ik weer beginnen met een volgende behandeling.

Er was een overweging om over te stappen op ICSI, maar dan moest ik een half jaar op een wachtlijst staan en dat wilde ik niet.

Hadden ze nou gezegt dat IVF geen optie meer was dan had ik het natuurlijk wel gedaan, maar IVF had ook nog kans van slagen bij ons.

Zo begon ik in april dus met de 2e IVF behandeling.

Ook deze keer had ik weer erg grote eierstokken en was ik weer snel uit de running.

Dit keer hoefde ik geen 1x bloed te prikken!!!

De punctie daarentegen viel me nog zwaarder dan de 1e x.

Nu had ik wel extra pijnstilling gekregen, maar door de 1e punctie was er lidtekenweefsel in mijn vaginawand ontstaan en daardoor moesten ze dus nog harder prikken. (Sorry, ik wil niemand niet bang maken, maar dit was mijn ervaring)

Uitslag: Maar 3 goede embryo's (dat is erg weining) en weer allemaal kaopt gegaan.

Ik zou nu een gesprek krijgen over hoe we nu verder gingen alleen was er pas half juni pas een plekje vrij.

Eindelijk kreeg ik dat gesprek en werd er besloten om toch over te stappen op ICSI.

Ineens hoefde ik niet op een wachtlijst te staan en konden ze me er zo tussen schuiven.

Was ik wel erg blij mee, maar vond het wel een beetje gek.

Als ze dat bij de 2e behandeling ook hadden gedaan was ik wel overgestapt op ICSI.

Nu kreeg ik al van te voren te horen wanneer de punctie zou plaatsvinden.

Ik moest een maand lang de pil slikken en ook bijna een maand lang spuiten.

Dat viel me erg tegen.

Ook nu weer grote eierstokken en zelfs een overstimulatie.

Tijdens dat gesprek heb ik aangegeven dat ik nu bij de punctie onder narcose wilde.

Dit kon wel alleen ben je niet helemaal onder narcose, maar krijg je een roesje.

Dit houd in dat je wel slaapt en echt helemaal niks merkt, maar dat je nog wel aanspreekbaar bent.

11 Augustus 2010 vond de punctie plaats en ik kan je vertellen, ik heb er echt helemaal niks van gemerkt!

De pijn achteraf hou je natuurlijk wel.

Uitslag: 25 follikels aangeprikt, waarvan er 19 goed waren!!!

Ik was echt dol gelukkig en ik kon me niet voorstellen dat er hier niet 1 goede tussen zat.

Gelukkig had ik gelijk en werd ik voor het eerst met goed nieuws gebeld!

Van de 19 waren er 9 bevrucht, maar 3 waren er niet goed genoeg om ingevroren te worden.

Ik zou er dus 1 teruggeplaatst krijgen en 5 gingen er de vriezer in.

Toen ik dat hoorde heb ik de hele ochtend alleen maar zitten huilen van blijdschap!

Dit bericht kreeg ik op zaterdag 14 augustus en s'middags had ik de terugplaatsing.

Nu afwachten en zondag 29 aug. mag ik een test doen!!!

Helaas begon ik 2 dagen geleden donkerbruin/rood bloed te verliezen en ik schrok me werkelijk waar dood!

Ik gelijk het ziekenhuis gebeld en die zeiden dat het nog alle kanten op kon gaan, omdat donkerbuin/rood bloed "oud" bloed kon zijn.

Ik hield mijn hart vast want ik begon steeds meer bloed te verliezen, maar nog niet te vergelijken met een menstruatie.

Helaas ben ik vanmorgen toch ongesteld geworden en is dus deze keer ook mislukt.

Mijn vriend en ik hadden besloten om tegen niemand te zeggen dat we aan deze behandelingen begonnen waren, zodat het (als het goed zou gaan) toch nog een verassing was als ik zwanger zou zijn.

Ik merk wel dat het daardoor extra zwaar is dus ik zou het je niet aanraden.

Nu ik mijn verhaal hier zo vertel en de verhalen van andere lees, merk ik toch dat het een hele opluchting is.

Had ik al gezegd dat ik heel goed ben in lange verhalen schrijven...

Jeetje, ik zie dat jij ook al aardig wat tegenslagen achter de rug hebt!

Je hebt al aardig wat behandelingen gehad zeg!

Ik heb nooit een IUI behandeling gehad dus ik weet niet zo goed wat dat inhoud.

Mag ik vragen hoe je al die behandeling hebt gefinancieerd???

Kreeg jij zoveel van het ziekenfonds of heb je zelf zo ontzettend veel geld uit gegeven aan al die behandelingen?

En waarom zijn jullie van het Antonius overgestapt naar het UMC U?

Succes met mijn verhaal en ik ben erg benieuwd naar jou verhaal.

Groetjes SnoesPoes.

Geplaatst

@Snoespoes, tjemig meis wat een verhaal!!!

Wat naar zeg dat bij je 1e 2 ivf's je embryo's kapot gegaan zijn!

Wat de wachtlijst voor ICSI betreft, het klopt dat voorheen de wachtlijst een half jaar was, nu is die 3 maanden.

Maar kennelijk hebben ze een gaatje voor je weten te vinden en je er tussenin geschoven.

Vervelend dat je toch ongi geworden bent na je tp, gelukkig heb je nog 5 cryo's!!!

Ik weet het, het is lastig wel of niet je verhaal aan anderen vertellen.

Mijn man en ik hebben het ook lang geheim gehouden voor veel mensen, zelfs mijn schoonfam. wist van niets.

Tot we de grote klap kregen dat we tijdens onze 1e ivf geen bevruchtingen hadden, toen hebben we het mijn schoonfam. wel verteld.

En we hebben ook afgesproken dat als iemand vraagt of wij kinderen willen ofiets dat we het gewoon vertellen, wel mensen die goed bevriend met ons zijn of fam. anderen gaat het niets aan.

Ik moet zeggen dat het je veel steun geeft, vooral ook bij mijn schoonfam. vind ik fijn dat ze weten waar we mee bezig zijn.

Nu mijn verhaal hahaha........

Mijn man en ik hebben de bekende fertiliteits onderzoeken gehad in januari 2008, heb ook een kijkoperatie gehad in febr. 2009 omdat na het hsg onderzoek op de rontgenfoto te zien was dat de contrastvloeistof niet helemaal doorgelopen was, maar niets gevonden tijdens die operatie.

Daarna vanaf aug. 2009 6 IUI behandelingen gehad, kort gezegd is IUI hormonen prikken (soms wordt het ook in natuurlijk cyclus gedaan) echo controles, zodra er een follikel 18mm is, pregnylprik zetten en 40 uur later inseminatie. Het sperma wordt dan opgewerkt in het lab en met een spuit wordt het ver in de baarmoederholte ingespoten. Deze behandelingen worden allemaal vergoed door de ziektenkostenverzekering.Tussen de 5e en 6e IUI zat ik er effe doorheen, voelde dat mijn lichaam bij moest tanken. Ben toen begonnen met acupunctuur behandelingen met kruiden, dat heeft me erg veel goed gedaan, ik doe die behandelingen nog steeds.

Helaas, niet zwanger na de IUI.

Toen overgegaan in juni 2010 op IVF, bij Antonius de behandeling tot aan de punctie, de punctie en tp zouden bij het UMC zijn.

De stimulatie ging goed, ik ging met 18 follikels in mijn buik naar het UMC, tijdens de punctie bleek ik er onderhand 23 te hebben en nog wat kleintjes. Heb extra morfine gekregen, werd er lekker draaierig van. De assistente leidde me goed af en ik legde mijn hand op mijn buik. Ze vonden het knap hoe ik het heb doorstaan met die vele follikels, mijn eierstokken zijn dan ook 1,5 week erna gevoelig geweest.

14 eitjes kwamen eruit, later bleek 12 mooie rijpe eitjes en 30 milj. goed zwemmende zaadjes, helaas heeft er toch geen bevruchting plaats gevonden. Dat was een grote klap voor ons en niet te bevatten, alles is goed en toen geen bevruchting. De zaadjes zwemmen langs de eitjes heen, waarom ze dat doen, hoe dat komt, dat is een raadsel voor de medische wetenschap.

De troost is wel dat ik nu weet dat ik mooie rijpe eitjes nog kan produceren en ook een groot aantal voor mijn leeftijd (39 jaar).

En we weten nu na jaren waar het probleem ligt, niet wat het is, maar wel waar het ligt.

Ze adviseerden ons daarom ICSI, ze achten de kans redelijk groot dat we daarmee een grote slagingskans zouden hebben. Aangezien ICSI meestal gedaan wordt bij stellen met slecht zaadkwaliteit en daarmee ook zwanger kunnen worden en bij ons alles verder goed is, zou het moeten lukken. Dus al onze hoop is op ICSI gevestigd.

Maar voor ICSI konden we niet bij het Antonius blijven, dat kwam ons ook rauw op ons dak. Wij waren blij met de persoonlijke behandeling bij het Antonius en Dr. Cox was onze favoriet. Zij vond het ook erg moeilijk om ons zo weg te moeten sturen.

ICSI moet in zijn geheel bij het UMC gebeuren, omdat dit meer inplanning vergt, er zijn ook meer mensen nodig in het lab en in het weekend werken er wel mensen maar niet zoveel.

Ik gelijk een afspraak gemaakt in het UMC, toen kwamen we op 12 juli bij Dr. Candido terecht. Erg aardige vrouw die ons alles netjes uitgelegd heeft.

En ja veel geduld hebben, zo liep ze even weg om een andere collega in te werken in iets, kwam pas een half uur later terug. Ook voor de punctie moest ik een half uur langer wachten, er was ook iets aan de hand geloof ik.

Die dr. Candido vertelde dat ik bloed moest gaan prikken voor fsh waarde te checken en we kwamen op de wachtlijst terecht. Ik vroeg hoe lang is die wachtlijst, ze zei heel kort ongeveer 4 weken in ieder geval in sept. de punctie.

Dus wij wachten op de brief die kwam maar niet. Had al gebeld met het UMC maar ze konden me nog niets zeggen. Ik vroeg of het niet misschien goed is als ik al met de pil begon bij de eerst volgende menstruatie begin aug. ja dat was een goed idee, ze hadden het nagevraagd.

6 aug. werd ik ongi en ben met de pil begonnen, kon die maandag bloed gaan prikken en de week erna werd ik gebeld met de uitslag. De waarde was normaal 5,3. Daarna weer wachten wachten wachten, geen brief, tot vorige week ik weer eens met het UMC belde, toen kreeg ik te horen dat we pas 11 okt. aan de beurt zijn!!! Ik was eerst zo ontzettend blij een datum gekregen te hebben, maar later besefte ik dat ik nog wel heel lang moest gaan wachten. Daarna nog 3 keer aan de telefoon gehangen, afspraak kon echt niet eerder, mocht wel een stopweek houden met de pil maar daarna gewoon door blijven slikken. Nu zijn we de dagen aan het aftellen wanneer we eindelijk met ICSI kunnen starten. Eindelijk weten we waar het probleem ligt waarom ik niet zwanger ben en dan toch nog eerst 3 maanden wachten eer we verder kunnen.

Voordeel is wel dat mijn lichaam helemaal bijgekomen is van alles, ik was erg moe van de hormonen en mijn buik is ook lekker bijgekomen.

De volgende behandeling ga ik wel minder hormonen prikken ipv 200 eenheden 150 eenheden omdat ik wel heel veel follikels had en het meer om de kwaliteit dan de kwantiteit gaat.

Zo dit was mijn verhaal!!!

Liefs Roossie

Geplaatst

@ Dee, wat fijn dat het gesprek helemaal goed ging en je er een goed gevoel bij hebt. Hoe was je spuit zetten?

@ Boogie, de wachtweken zijn slopend he??? Ik brand een kaarsje voor je.

@ Roosie, bedankt voor je mailtje!!!

All,

Ik had vandaag een brief dat ik 29 september wordt verwacht bij dokter Prak voor het starten met de IVF, alles bespreken etc.

Iemand ervaring met hem/haar?

Liefs

Geplaatst
@Snoespoes, tjemig meis wat een verhaal!!!

Wat naar zeg dat bij je 1e 2 ivf's je embryo's kapot gegaan zijn!

Wat de wachtlijst voor ICSI betreft, het klopt dat voorheen de wachtlijst een half jaar was, nu is die 3 maanden.

Maar kennelijk hebben ze een gaatje voor je weten te vinden en je er tussenin geschoven.

Vervelend dat je toch ongi geworden bent na je tp, gelukkig heb je nog 5 cryo's!!!

Ik weet het, het is lastig wel of niet je verhaal aan anderen vertellen.

Mijn man en ik hebben het ook lang geheim gehouden voor veel mensen, zelfs mijn schoonfam. wist van niets.

Tot we de grote klap kregen dat we tijdens onze 1e ivf geen bevruchtingen hadden, toen hebben we het mijn schoonfam. wel verteld.

En we hebben ook afgesproken dat als iemand vraagt of wij kinderen willen ofiets dat we het gewoon vertellen, wel mensen die goed bevriend met ons zijn of fam. anderen gaat het niets aan.

Ik moet zeggen dat het je veel steun geeft, vooral ook bij mijn schoonfam. vind ik fijn dat ze weten waar we mee bezig zijn.

Nu mijn verhaal hahaha........

Mijn man en ik hebben de bekende fertiliteits onderzoeken gehad in januari 2008, heb ook een kijkoperatie gehad in febr. 2009 omdat na het hsg onderzoek op de rontgenfoto te zien was dat de contrastvloeistof niet helemaal doorgelopen was, maar niets gevonden tijdens die operatie.

Daarna vanaf aug. 2009 6 IUI behandelingen gehad, kort gezegd is IUI hormonen prikken (soms wordt het ook in natuurlijk cyclus gedaan) echo controles, zodra er een follikel 18mm is, pregnylprik zetten en 40 uur later inseminatie. Het sperma wordt dan opgewerkt in het lab en met een spuit wordt het ver in de baarmoederholte ingespoten. Deze behandelingen worden allemaal vergoed door de ziektenkostenverzekering.Tussen de 5e en 6e IUI zat ik er effe doorheen, voelde dat mijn lichaam bij moest tanken. Ben toen begonnen met acupunctuur behandelingen met kruiden, dat heeft me erg veel goed gedaan, ik doe die behandelingen nog steeds.

Helaas, niet zwanger na de IUI.

Toen overgegaan in juni 2010 op IVF, bij Antonius de behandeling tot aan de punctie, de punctie en tp zouden bij het UMC zijn.

De stimulatie ging goed, ik ging met 18 follikels in mijn buik naar het UMC, tijdens de punctie bleek ik er onderhand 23 te hebben en nog wat kleintjes. Heb extra morfine gekregen, werd er lekker draaierig van. De assistente leidde me goed af en ik legde mijn hand op mijn buik. Ze vonden het knap hoe ik het heb doorstaan met die vele follikels, mijn eierstokken zijn dan ook 1,5 week erna gevoelig geweest.

14 eitjes kwamen eruit, later bleek 12 mooie rijpe eitjes en 30 milj. goed zwemmende zaadjes, helaas heeft er toch geen bevruchting plaats gevonden. Dat was een grote klap voor ons en niet te bevatten, alles is goed en toen geen bevruchting. De zaadjes zwemmen langs de eitjes heen, waarom ze dat doen, hoe dat komt, dat is een raadsel voor de medische wetenschap.

De troost is wel dat ik nu weet dat ik mooie rijpe eitjes nog kan produceren en ook een groot aantal voor mijn leeftijd (39 jaar).

En we weten nu na jaren waar het probleem ligt, niet wat het is, maar wel waar het ligt.

Ze adviseerden ons daarom ICSI, ze achten de kans redelijk groot dat we daarmee een grote slagingskans zouden hebben. Aangezien ICSI meestal gedaan wordt bij stellen met slecht zaadkwaliteit en daarmee ook zwanger kunnen worden en bij ons alles verder goed is, zou het moeten lukken. Dus al onze hoop is op ICSI gevestigd.

Maar voor ICSI konden we niet bij het Antonius blijven, dat kwam ons ook rauw op ons dak. Wij waren blij met de persoonlijke behandeling bij het Antonius en Dr. Cox was onze favoriet. Zij vond het ook erg moeilijk om ons zo weg te moeten sturen.

ICSI moet in zijn geheel bij het UMC gebeuren, omdat dit meer inplanning vergt, er zijn ook meer mensen nodig in het lab en in het weekend werken er wel mensen maar niet zoveel.

Ik gelijk een afspraak gemaakt in het UMC, toen kwamen we op 12 juli bij Dr. Candido terecht. Erg aardige vrouw die ons alles netjes uitgelegd heeft.

En ja veel geduld hebben, zo liep ze even weg om een andere collega in te werken in iets, kwam pas een half uur later terug. Ook voor de punctie moest ik een half uur langer wachten, er was ook iets aan de hand geloof ik.

Die dr. Candido vertelde dat ik bloed moest gaan prikken voor fsh waarde te checken en we kwamen op de wachtlijst terecht. Ik vroeg hoe lang is die wachtlijst, ze zei heel kort ongeveer 4 weken in ieder geval in sept. de punctie.

Dus wij wachten op de brief die kwam maar niet. Had al gebeld met het UMC maar ze konden me nog niets zeggen. Ik vroeg of het niet misschien goed is als ik al met de pil begon bij de eerst volgende menstruatie begin aug. ja dat was een goed idee, ze hadden het nagevraagd.

6 aug. werd ik ongi en ben met de pil begonnen, kon die maandag bloed gaan prikken en de week erna werd ik gebeld met de uitslag. De waarde was normaal 5,3. Daarna weer wachten wachten wachten, geen brief, tot vorige week ik weer eens met het UMC belde, toen kreeg ik te horen dat we pas 11 okt. aan de beurt zijn!!! Ik was eerst zo ontzettend blij een datum gekregen te hebben, maar later besefte ik dat ik nog wel heel lang moest gaan wachten. Daarna nog 3 keer aan de telefoon gehangen, afspraak kon echt niet eerder, mocht wel een stopweek houden met de pil maar daarna gewoon door blijven slikken. Nu zijn we de dagen aan het aftellen wanneer we eindelijk met ICSI kunnen starten. Eindelijk weten we waar het probleem ligt waarom ik niet zwanger ben en dan toch nog eerst 3 maanden wachten eer we verder kunnen.

Voordeel is wel dat mijn lichaam helemaal bijgekomen is van alles, ik was erg moe van de hormonen en mijn buik is ook lekker bijgekomen.

De volgende behandeling ga ik wel minder hormonen prikken ipv 200 eenheden 150 eenheden omdat ik wel heel veel follikels had en het meer om de kwaliteit dan de kwantiteit gaat.

Zo dit was mijn verhaal!!!

Liefs Roossie

@ Roossie, bedankt voor de uitleg over de IUI behandeling.

Kan me heel goed voorstellen dat je na zoveel behandelingen er even goed doorheen zit en dat je zowel geestelijk als lichaamelijk echt even tot rust moet komen.

Wat fijn dat acupuctuur zo goed werkt bij jou.

Wel ontzettend balen dat je na al die IUI behandelingen nog niet zwanger bent geworden.

Jeetje, ook al zoveel follikels.

Had je daar ook zo'n last van?

Jemig, jij bent wel echt een held hoor!!!

Gewoon even een punctie doen met 23 follikels.

Erg knap van je!

Had ik echt noooooit gekund.

Kan me voorstellen dat je zo'n last hebt gehad van je eierstokken.

Ik ben tot nu toe bij elke behandeling zo'n 3 a 4 weken thuis.

1 Week voor en 2 a 3 weken erna.

Ik heb altijd zo lang pijn...

Wat een schitterende uitslag na de punctie, maar wat verschrikkelijk dat er geen 1 bevruchting was!!!

Dat is idd niet te bevatten!!!

Het is vooral zo vreselijk dat je eigenlijk de hele behandeling voor niks hebt gedaan omdat je niet eens een kans hebt gehad om uberhaupt zwanger te kunnen raken.

En wat gek dat de zaadjes er gewoon langs zwemmen en dat ze medisch nog niet zover zijn dat ze niet weten hoe dat komt???

Idd wel super dat je van die mooie eicellen produceert!

Wel gek eigenlijk dat je nu pas na jaren weet waar de oorzaak ligt he?

Soms heb ik toch het idee dat ze nooit eens verder kijken dan hun neus lang is hoor...

Ik moet zeggen dat ik zelf ook erg tevreden ben over ICSI.

Moest wel een hogere dosering gebruiken, ipv 150 nu 200 puregon.

Eerst wilde ze me 225 laten spuiten, maar omdat ik elke keer van die grote eierstokken en eicellen had, leek ze dat te gevaarlijk.

Ik had alsnog een overstimulatie, maar het resultaat mag er wezen!

Lijkt me idd vervelend dat je niet gewoon lekker in je eigen vertrouwde ziekenhuis kan blijven.

O, die arts ken ik nog niet.

Wel fijn dat ze jullie alles zo goed heeft uitgelegd, maar echt belachelijk dat ze gewoon zomaar wegloopt en jullie notabene een half uur laat zitten!!!

Dat kan gewoon niet!

En ja, die echo's en punctie's lopen idd vaak uit.

Zeker met een punctie is dat erg verveldend.

Je bent dan al zo zenuwachtig en ziet er tegenop als een berg en dan moet je nog langer wachten.

Dat uitlopen heb ik ook altijd last van.

En volgens mij hebben ze echt geen idee wat ze mensen aandoen.

Ik krijg niet echt het idee dat ze zich in iemand verdiepen.

Daar heb je dat nummertjes gevoel.

Want het is toch afschuwelijk als je zo lang op een oproep zit te wachten en dat er dan vervolgens niks komt en dat ze je dan ook nog eens niks kunnen vertellen als je al 100x gebeld hebt!

Schandalig!!!

Kan me wel voorstellen dat je blij bent dat je eindelijk duidelijkheid hebt, maar het is toch wel weer een tegenvaller dat je een maand langer moet wachten dat je had gehoopt!

Ja, het is idd wel een voordeel dat je lichaam even de tijd heeft om uitterusten om met volle moed aan een top behandeling te beginnen met (hopelijk) en super uitkomst!!!

Ik wens je ontzettend veel sterkte met wachten en ik spreek je vast nog wel voordat je gaat beginnen aan de behandeling in oktober.

Hou me op de hoogte, want ik hoop zo voor je dat het deze keer toch echt gaat lukken!!!

Ik duim in ieder geval voor je!

Groetjes SnoesPoes

Geplaatst

@babii volgens mij heb ik dr. Prak tijdens de info avond gezien, weet het niet zeker, kwam aardig over. Heb weleens wat over haar gelezen op een forum op het internet en was ook alleen maar positief.

@SnoesPoes, ja 23 follikels veel hé, maar lees hier en daar dat er sommigen nog wel meer hebben!! Ik gelukkig niet, ik dacht wel gelijk na de punctie, zou ik dit nog een keer kunnen doorstaan en mijn antwoord was JA als het zou moeten, dan zou ik het weer voor over hebben voor een babe.

Die ivf poging voelt nu meer als een onderzoek wat nog gedaan moest worden om te kijken waar het probleem zit en dat weten we nu eindelijk!!! Het is super zonde van de 12 eitjes, maar aan de andere kant als het er 4 waren ofzo dan hadden ze misschien gezegd probeer eerst nog maar een ivf. Lees verhalen van vrouwen die pas na 2 mislukte ivf pogingen in aanmerking kwamen voor ICSI, gelukkig laten ze ons niet verder aanmodderen en mogen we gelijk door voor ICSI.

Ja het heeft jaren geduurd eer we zover waren, na 2,5 jaar weten we nu eindelijk wat de juiste behandeling voor ons is. Dat geeft wel een bepaalde rust.

Bij mij zijn de eenheden andersom, ik had eerst 200 eenheden. Dat hadden ze in het Antonius bepaald aan mijn IUI geschiedenis. Ik had toen eenmaal veel te veel follikels voor IUI 7 stuks. Ik spoot toen 125 eenheden, ben toen teruggezet op 108. Maarja met 200 eenheden schoot ik weer erg uit, nu krijg ik dus 150 eenheden.

Ja ik vond het ook heel raar dat ze wegliep bij ons om een collega te helpen terwijl wij in gesprek waren. Kijk als er iemand met de benen wijd ligt en er is nood, dan is het wat anders dan iets op de pc uitleggen. Dan hadden ze die collega eerder in moeten werken.

Het is eigenlijk 2 maanden langer wachten ongeveer dan we dachten op de ICSI. 12 juli hadden we het gesprek en zijn we op de wachtlijst gezet, 4 weken erna ongeveer zouden we wel aan de beurt geweest zijn.

11 okt. hebben we een gesprek staan met dr. Hamdine

Sterkte met je buikkie en hopelijk wordt je zwanger van 1 van de cryo's!!!

Liefs Roossie

Geplaatst

@ Roossie.

Nee ik zou er ook niet aan moeten denken om nog meer follikels te hebben.

Auw!

Vind het echt super knap van jou dat jij nog zo'n punctie zou kunnen doorstaan.

Je kan trouwens ook voor een roesje kiezen he! ;-)

Is echt ideaal!

Ik had gister in het ziekenhuis gevraagd of ik nou alsnog een test moest doen zondag en zij zeiden dat als ik echt ongesteld was, ik dat niet hoefde te doen, maar ik wil nog niet geloven dat deze poging mislukt is dus ik denk dat ik morgen stiekem toch maar een test doe (voor de zekerheid)

Je weet maar nooit!

Ik hoop voor je, door eindelijk een gepaste behandeling te krijgen, dat je droom waar mag worden.

Ik duim voor je dat deze behandeling veel goeds met zich mee mag brengen!

Heel veel succes ermee!

En met mijn buikkie gaat het gelukkig al een stuk beter, dus dat gaat vast goed komen.

Fijn weekend

Liefs...

Geplaatst

@Snoespoes, ja op die info-avond hoorde ik ook dat je een roesje kunt krijgen als je het echt niet red met die punctie, maar dat het meer planning zal vergen.

Maar ik vond het goed te doen hoor en kan dan ook redelijk snel weer naar huis. Thuis heb ik heerlijk kunnen slapen op die morfine.

Ja die ICSI poging wordt ontzettend spannend!!!! Die ivf poging heb ik wel relaxt doorstaan, heb alles gewoon over me heen laten komen en dat ging goed. Maar dat zal nu wel anders gaan denk ik........

En gewoon testen hoor als je toch onzeker bent, dan zie je het met eigen ogen en kun je ook weer verder.

Weet je al wanneer je een cryo tp gaat doen?

Liefs Roossie

Geplaatst

@ Roossie.

Ja, dat klopt wel dat je dan eerder thuis bent en dat is wel prettig.

Kun je lekker gauw je bedje in!

Kan me voorstellen dat je nu extra zenuwachtig bent...

Super spannend allemaal!!!

Mijn 1e x ICSI is ook goed bevallen.

Helaas had ik daarvoor ook eerst 2 mislukte IVF behandelingen moeten ondergaan.

Denk niet dat er iets uit die test komt, maar net wat jij zegt.

Dan heb ik het met eigen ogen gezien.

Ik weet niet zo goed wat me nu te wachten staat, maar als het goed is mag ik eind volgende maand beginnen met een 2e tp!

Word komende week gebeld over hoe of wat dus dat vind ik ook wel een beetje spannend.

Misschien kun jij mij vertellen wat het verschil is tussen een embryo en een cryo???

Liefs SnoesPoes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden