Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga maandag maar even bellen naar het UMC om te vragen wat het precies inhoudt. Vind het wel erg goed dat de mogelijkheid wordt geboden (een persoonlijke gids), maar vraag me af in hoeverre het voor mij van toepassing is. Misschien dat het in ons geval juist meer iets is voor mijn donor? Dus ga het maar eens navragen. Heel veel succes allemaal met het verdere verloop van jullie behandeling. Ik hoop voor jullie allemaal dat het goed afloopt!

Lieve groet,

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Elsje, waarschijnlijk is die persoonlijke gids het fertiportaal? Ik raad je dit wel aan, want je hebt zo 24 uur per dag toegang tot een verpleegkundige in het UMCU die je van een antwoord voorziet.

Wel is het zo dat als je op werkdagen voor 15.00 uur een bericht stuurt, je ook dezelfde dag een antwoord retour hebt. Persoonlijk vind ik het erg fijn, al is er de laatste tijd wel het e.e.a. misgegaan qua communicatie, maar gelukkig heeft de arts dat rechtgezet.

Heel veel succes met je behandelingen en ik zou niet weten waarom iemand die eiceldonatie ondergaat, minder welkom is hier. Klets gezellig mee!

@ Dee, jeetje meid, dit klinkt als een heftige punctie. Wat knap dat je het zo goed doorstaan hebt, want het lijkt me echt geen pretje!

Super dat ze in ieder geval 3 prachtige eitjes hebben gevonden en nu hopen op 3 bevruchtingen. Hoeveel IE spoot jij? En spoot je Gonal F of Puregon?

Wat leuk zeg dat je Nano tegenkwam! Zo ben ik 10 september een ander forumlid tegengekomen. Wel van een ander forum, maar heerlijk die steun. Ze heeft toen echt gewacht toen ik de kamer uit kwam hihi.

Haha, ik zal mijn man waarschuwen dat ik emotioneler kan worden, maar helaas is hij dat al gewend van mijn 1,5 jaar spuiten met Gonal F en de Ovitrelle haha. Jeetje, wat werd ik vervelend zeg. En vooral toen ik eerst de Clomid probeerde, zonder resultaat. Ach we hebben het er maar voor over he, alles voor een wondertje.

@ Nano, jeetje meid, jij ook al een heel verhaal. Corrie is de verpleegkundige en deze dame ben ik niet blij mee. Ze zei eerst dat ik mocht starten met de pil, schreef het voor. En vervolgens belt ze me terug dat ik niet mocht starten bij IVF met de pil. Dus toen maar de IVF afdeling gebeld, stond een arts bij en het leek de arts perfect om al te starten met de pil!

Lijkt me heel fijn om direct te horen hoeveel eitjes er zijn gevonden. Hoor je ook of de zaadjes goed waren en hoeveel goede zaadjes er zijn?

@ Roosie, een hele fijne vakantie meid! Heerlijk dat je een mooie trouwdag van vrienden hebt gehad. Mooie afleiding en nu lekker genieten van jullie welverdiende vakantie!

Hier heb ik overigens niet veel te melden. Normaliter heb ik een luteale fase van 12 dagen, maar alsof de duivel ermee speelt. Ben nu 13 DPO nog steeds niet ongesteld. Ben overigens niet zwanger, want heb niet geklust met mijn man.

Voor de eisprong 4 weken daarvoor geklust en een week na de eisprong. Zwanger kan ik dus niet zijn. Enige wat ik kan bedenken is dat mijn hele cyclus hersteld is en ik morgen dus ongesteld wordt. Voor de prikpil had ik een LF van 14 dagen en een keurige cyclus van 28 dagen.

10 en 11 september een positieve ovulatietest op CD13 en CD14. Had die zaterdag 11 september heel veel druk op mijn buik, dus ging ervanuit dat mijn ei toen gesprongen was, maar kan zomaar in de nacht van zaterdag op zondag zijn geweest. Mijn eisprong was dan 12 september en dan zou ik morgen ongesteld moeten worden. Zou prachtig zijn als me cyclus echt weer hersteld is.

Vindt het alleen wel raar, want heb soms giga krampen en dan komt er weer niks. Erg vreemd allemaal, maar we wachten het af.

Liefs van mij

Geplaatst

Lieve Booggii,

We hebben ook wel gehoord hoe het zaad wad(okay) maar niet de sterkte of hoeveelheid....hopen dat we morgenvroeg gebeld worden....

Heb je trouwens haar nog wel aangesproken over wat haar opmerkingen over nu wel of niet de ik met je gedaan hebben? Vreselijk naar lijkte dat al die onzekerheid...

Geplaatst

@ Nano, heb je het nu tegen mij of tegen Boogie hihi. Want ik vroeg je dingen over het zaad e.d.

Ik hoop onwijs op een paar prachtige bevruchtingen! Heb Corrie overigens niet gesproken, maar zal haar zeer zeker even aanspreken zodra ik haar zie. En voortaan vragen of ze dit eerst met de arts kan bespreken. Ze zei ook dat ik PCO had, maar dat heb ik helemaal niet, staat duidelijk in me dossier dat men niet weet waarom mijn cyclus zo bizar was haha. Ik hda gewoon geen cyclus meer na de prikpil.

Nu dus wel weer en deze ronde eindelijk met een BMS van 5.6 mm (normaal 1 á 2 mm).

@ All, hoe is jullie BMS overigens met spuiten? Wordt hij dan dikker en wat hebben jullie gespoten (hoeveel IE)? En zijn er hier meiden die voor een IVF behandeling aan de pil moesten? Ik wil namelijk heel graag een lang schema, mag je dat ook aangeven en luistert men daar ook naar? Ik denk namelijk dat een lang schema een beter effect heeft op mijn BMS.

Ben trouwens vandaag ongesteld geworden. Weinig bloed i.t.t. voorgaande jaren, maar ook dit kan veranderen volgens de IVF arts. Ach, zolang het BMS maar 5.6 mm blijft en het liefst dikker wordt en niet naar de 1 á 2 mm gaat ben ik blij.

Was wel erg dubbel om de pil weer in te nemen zeg!

Geplaatst

@ Pebbels, hoe was je punctie vandaag? Hopelijk is het goed verlopen en heeft het jullie een aantal mooie eitjes opgeleverd!

@ Boogie: fijn die echo's, dan wordt het wat echter.

@ Kaartje: leuk, Marokko, veel plezier alvast!

@ Babii: Na de punctie moest mijn vriend zich even melden om te horen of de kwaliteit van het zaad voldoende was. Dat was gelukkig zo, dus hij hoefde niet nog een keer. En antwoord op je andere vraag: ik spoot Gonal, 150IE (13 dagen gespoten geloof ik, en 27 dagen Deca). Ik denk dat de cyste er misschien voor gezorgd heeft dat er minder eitjes zaten (en wat ook nog kan, is dat iets dat een eiblaasje lijkt, een kleine cyste blijkt te zijn). Rechts was de afgelopen tijd wel steeds mijn meer actieve eierstok, links gebeurt wat minder (daar is vorig jaar overigens ook een cyste weg gehaald).

Hebben jullie dat ook, dat je verschil merkt tussen links en rechts (bij echo's, of door rijpingspijn rond de eisprong)?

Iedereen bedankt voor het mee-duimen! Morgenochtend horen we meer, spannend hoor.

Lig/zit/hang nog steeds het grootste gedeelte van de dag op de bank, voel m'n buik nog best wel maar ze ging dan ook behoorlijk tekeer in m'n buik vrijdag. Arts voelde zich er ook wat lullig bij, dat ze flink moest 'roeren' (met echoapparaat) en een aantal keren opnieuw moest prikken. Maar ja, kon zij ook niets aan doen, rot-cyste zat in de weg.....

Nano, laat je ook wat weten als je morgenochtend telefoontje hebt gehad? Pfff, kan alle kanten op hè....

Geplaatst

Ik duim onwijs hard voor prachtige emmies Dee! Het is je zo gegund, net als iedereen hier!

Mocht jij ook nog wat te zeggen hebben over een lang of kort schema? Zie dat jij wel IVF hebt gehad met de pil?

Mijn linkereileider zit trouwens potdicht, bij mij groeit er dus echt alleen rechts iets.

Geplaatst

Hihi nee ik had het idd tegen jou!!!

Bedankt voor alle goede wensen....mij buik is gisteren nog beurs geweest....vandaag ging het beter...ook wat minder winderig...(bloos)....

Ooohw dee ik geef zeker een gil....jij ook????? Ik duim hard mee ook voor alle anderen....

Geplaatst

Vanmiddag tp van een 4 cellig embryootje! (klein maar mooi, zei de laborante, hopen op een 'inhaalslag')

Van de 3 eitjes waren er 2 bevrucht. De tweede is niet goed genoeg om in te vriezen.

Dus we zetten al onze hoop maar op deze ene!!!!!!!

Poeh, opgelucht dat er iig een tp kan plaatsvinden......... al vind ik het allemaal wel kwetsbaar (1 eitje, 4 cellig....).

Nano, ik hou het forum in de gaten voor nieuws van jouw kant!

Geplaatst

Hahaha wat toevallig ik had in een ander topic het resultaat gezet....3topembryo....2 worden ingevroren om half drie de tp....hoe laat ga jij???

Ik duim met je mee en al mijn hoop is ook op jou embryootje!!succes vanmiddag...

Xxx

Ik zat zwaar in de stress....wat is het wachten op de uitslag spannend zeg....pffff

Groetjes nano

Geplaatst

Wauw Nano, goed joh, 3 top-embryo's! Ben heel blij voor jullie!!!

Erg ja, wachten op dat telefoontje......

Ik zie je vanmiddag ;-) (nl zelfde tijdstip, haha)

Geplaatst
Wauw Nano, goed joh, 3 top-embryo's! Ben heel blij voor jullie!!!

Erg ja, wachten op dat telefoontje......

Ik zie je vanmiddag ;-) (nl zelfde tijdstip, haha)

Woooow gezellig!!!! Tot dan....;-)

Geplaatst

Thanks Marielle!

Het embryootje zit er in....... Nu kunnen we niets anders doen dan afwachten. En nog wat rustig aan doen vanwege de vrij heftige punctie, werd me nog op het hart gedrukt door de arts. Dus dat doe ik dan maar, zo weer lekker filmpje kijken ;-)

Heb Nano nog even heel kort gezien, kreeg ik zo maar een kadootje van haar, lief hoor!! Voor ons geluk.....

Nano, zit er eigenlijk een gedachte achter de kleur?

Wie zijn nu de eerstvolgenden met spannende dingen op de planning? Babi volgens mij de 30e voor intakegesprek? Marielle (Ralletje): hoe ziet jullie planning er nu uit, heb je een kort of een lang schema? O, en Pebbels natuurlijk, ben heel benieuwd hoe de punctie is gegaan en hoe dat nu verder zal gaan.....

Geplaatst

Ja hoor....de bolletjes staan voor de eitjes van jullie liefdesvruchten....die zich nestelen in de warme oranjegloed van het vruchtbare voorjaarszonnetje...in je de diepste kern van jou!!!!....ik vond hem echt symbolisch voor de hoop verlangen en volharding in het pril bestaan....

De tp is goed gegaan deed ff pijn, mijn Baarmoeder is gekanteld naar achteren (?).... Nou de duimen draaien!!

Zeg Dee doe rustig aan en op naar dinsdag over twee weken!!

Geplaatst

@ Dee en Nano, heel fijn dat jullie toppertjes on board zijn! Houden zo hoor :myfignerscrossed:!!

Nee joh, mijn intake is al maanden geleden geweest haha. Ik moet 29 september mijn medicatie/behandelschema ophalen. Ben alleen erg benieuwd of ik zelf mag meebeslissen of een lang/kort schema?

Denk namelijk zelf dat een lang schema beter is voor mijn BMS i.t.t. een kort schema. En daarbij zit ik al aan de pil.

Geplaatst

Aanstaande woensdag? Dan ben ik er ook haha, bij dokter Prak. Benieuwd of ik je dan zie.

Ben zelf aan de pil gezet en wil gewoon een lang schema. Ben ik dan erg kieskeurig haha.

Geplaatst

Ja, alleen Babii moet voor haar medicatieschema haha. @ Nano weet jij of je zelf mag meebeslissen in het medicatieschema en het lange/korte protocol.

Hoe is het verder met je buikkie?

Geplaatst

Je kan het allicht bespreken met alle voors en tegens....;-)

Het buikje is nog steeds gezellig rond....hahaha....misschien is het embryootje wel weer 2 celletjes meer...(?) maar nog steeds in de maak!!!....nu op naar THE making of your litle Tummy ;-) succes hoor!!

Ja, alleen Babii moet voor haar medicatieschema haha. @ Nano weet jij of je zelf mag meebeslissen in het medicatieschema en het lange/korte protocol.

Hoe is het verder met je buikkie?

Geplaatst

Meiden, ik heb even een vraagje. In mijn schema staat stoppen met de pil vanaf 30 september, moet ik die dag dan nog wel een pil of niet meer?

Hebben jullie ook zo'n last van de deca spuitjes? ik vind het vervelende spuitjes, zo branden met inspuiten..

Ik zal weer wat meer meeschrijven dan ben ik ook wat meer op de hoogte hier.

Groetjes,

Jolanda

Geplaatst

Hee Jem,

Bij mij stond dat er ook op die manier op. Betekende (bij mij iig) dat ik die donderdag geen pil meer moest nemen. Ik denk dat ze bij een lang schema redelijk standaard hanteren:

1e donderdag start deca

2e donderdag geen pil meer slikken

3e donderdag start stimulatie

vrijdag in de week daarna eerste FM?

Ben dat schema nu al een paar keer tegengekomen en bij mij ging het het dus ook zo.

Dus morgen je laatste pil en daarna lekker niet meer. Ben je weer een stapje verder in je schema :-).

En over de deca: heeeeeeeeeeeel langzaam inspuiten, zodra het gaat prikken houd je gewoon even in. Dan valt het mee! Bij de Pregnyl doe ik hetzelfde.

Succes meid!!

Geplaatst

Dee dank je wel voor je uitleg. Dan hoef ik inderdaad alleen morgen nog maar de pil te slikken. Bij mij is het inderdaad ook allemaal op de donderdag. Vorige week donderdag gestart met de deca, nu donderdag dus stoppen met de pil en volgende week donderdag dus starten met de gonal. Het gaat zo best wel snel eigenlijk he.

Bij jou gisteren een embryo teruggeplaatst, spannend hoor!! Nu dus weer in de ellendige wachtweken. De eerste week gaat meestal wel vind ik maar de tweede... Dat had ik tenminste bij de IUI zo..

Geplaatst
Aanstaande woensdag? Dan ben ik er ook haha, bij dokter Prak. Benieuwd of ik je dan zie.

Ben zelf aan de pil gezet en wil gewoon een lang schema. Ben ik dan erg kieskeurig haha.

Haha, ik weet niet, ik heb altijd een kort schema, ik weet niet of ik je woensdag zie, ik heb dan de 1e echo, ben al aan het spuiten, en ik moet meteen om 8 uur smorgens, dus lekker vroeg!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden