Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ralletje, heb jij de vorige keer de echo in dezelfde kamer gehad dan als waar de fm zijn?? ik had mijn echo in een kamertje links van de afsprakenbalie zeg maar...

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Ralletje, van 11 eicellen waren er 10 bevrucht geraakt en zijn er 7 TOP embryo's ontstaan die het 8 cellige stadium al voorbij waren. Er zijn er 6 ingevroren en 1 teruggeplaatst.

Weet begod niet wat ze bedoelen met 8 cellig al voorbij, want snap die hele cel deling niet haha. Ben benieuwd binnen hoeveel dagen het innesteld, aangezien het embryo al 3 dagen is.

Geplaatst

Babii wat een goed resultaat zeg, al die ver ontwikkelde embryootjes! Lekker verder broeden op die ene die nu terug geplaatst is!

De arts van vandaag (idd blonde vrouw) was dr. Meijer, hadden haar bij de vorige punctie ook en beide keren goede ervaringen met haar, erg rustig en begaan, heel prettig! Ook de verpleegkundige van vandaag was top.

Jem, ik ben morgen lekker vrij en de rest van de week de gelegenheid om rustig aan te doen als dat nodig is, dat is dus erg fijn.

Ralletje succes (en hopelijk ook veel plezier) bij de echo morgen!

Geplaatst

@Dee, wat goed 16 eicellen! Doe het lekker rustig aan na de punctie!

@Babii, wow wat een score meis, zoveel emmy's en ook nog 8 cellig! Nu lekker uitrusten en gezellig op het wachtbankje zitten.

@Ralletje en EDR succes met de echo morgen.

Met mij gaat het al weer een stuk beter, ben weer bijgekomen van al die pijnlijkheden van gisteren.

Ik heb gisteren zelfs zitten huilen bij kinderen voor kinderen. Ze zongen over moederdag en ineens flink janken, wat ook weer pijn aan mijn buik deed.

Ik miste mijn moeder ineens onwijs, misschien ook het idee om moeder te worden zonder mijn moeder.

Daarna nog een keer bij de jubilieumshow veel later toen ze ter afsluiting kinderen voor kinderen zongen, daarbij moest ik erg aan vroeger denken aan mijn kindertijd.

Nu heb ik nog wel een gevoelige onderbuik en van zitten naar staan gaat moeilijk net of alles weer op zijn plek geschoven moet worden en dan doet het lopen geen pijn.

En het rechtop zitten op mijn stuitje doet soms nog pijn, misschien nog de wond van de slagader.

Morgen ga ik maar weer eens proberen te werken, 2 dagen en misschien nog een dag eens kijken of het lukt en daarna lekker met vakantie.

Liefs Roossie

Geplaatst

@ Roosie, het is toch logisch dat je je moeder mist? Mis de mijne ook ontzettend, die is overleden toen ik 9 jaar was. Het is vreselijk om moeder te worden zonder je eigen meoder die je steunt e.d.

Doe rustig aan en zorg goed voor jezelf en je buik.

Mijn embryo's waren overigens al het 8 cellige stadium voorbij, vermoed dat ze dus 16 cellig waren, maar heb geen verstand van de celdeling.... Ga morgen eens bellen hoeveel cellig ze nu waren haha.

Geplaatst

SJIPSSS!!!!

Ik ben in een emotionele achtbaan terecht gekomen en weet niet meer hoe of wat! Verdorie, wat maakt dit traject je onzeker!!

Geplaatst

Jem, ik heb mijn echo's , vorige keer en nu weer in het kamertje gehad tegenover de punctie-kamer zeg maar, je weet wel, aan de overkant van de bali, zit maar 1 kamertje, die dus, en daar heb ik ook al vaak fm gehad.

Babii, wat goed meis!! 8 cellig is heel mooi hoor, dat betekend ook dat ze precies op schema liggen!

EDR, hoe was je echo?

Roossie, fijn dat het beter met je gaat. Wat enorm spijtig dat je je moeder moet missen, ook voor jou Babii, dit zijn nou van die dingen waar ik nu heel erg emo. van kan raken..........

Vanmorgen mijn echo gehad en de uk deed het prima, 18.2 mm lang, 5 dagen voor op groeischema en het hartje klopt perfect!

Geplaatst
SJIPSSS!!!!

Ik ben in een emotionele achtbaan terecht gekomen en weet niet meer hoe of wat! Verdorie, wat maakt dit traject je onzeker!!

Wat is er aan de hand Babii? Loop je te veel te piekeren?

Even een dikke knuffel!!!

Geplaatst

Nee het is de onzekerheid Ralletje! Had net al gereageerd in het HCG piek topic op je echo!!!

Ehm, nou iedereen leest 8 cellig haha, maar hij was al voorbij de 8 cellig.... Maar ben nog steeds bang dat mijn BMS te dun is :-(....

Geplaatst

Ralletje...Gefeliciteerd met je echo! Fijn die bevestiging of niet?

Babii...meid wat vind ik het vervelend voor je dat je je zo voelt! Ik wilde voor je dat je alles iets meer los kunt laten! Je kunt er nu niks meer aan veranderen. Klinkt hard en stom...zo bedoel ik het echt niet maar wat meer zennnn en minder stress zou zo fijn voor je zijn!

Vanmorgen laatste fm gehad. WOensdag punctie! Helemaal zin in, weer een stapje verder.

Geplaatst

Ralletje, super dat je een goede echo hebt gehad!! Dat kamertje daar ben ik nooit binnen geweest. Ik hoor het wel de 7e waar ik de echo heb!!

EDR, super dat je woensdag de punctie hebt!! hoeveel eitjes heb je nu zitten??

Geplaatst

Weet ik eigenlijk niet precies...stuk of 8 ofzo? Ik was te laat vanmorgen, twee uur gedaan over het stuk van ons huis naar het ziekenhuis...file.

Ik was dus een half uur te laat en durfde nietmeer naar het toilet maar ik had een hele volle blaas dus ze konden lang niet alles zien :)

Geplaatst

@ jem, vorige poging mislukt....lange wachttijd voor eindgesprek....hoop snel te kunnen starten voor een cryo tp....;-)

@ ralletje....vandaag weer zon dag gehad emotioneel....en stuiteren op mijn werk....(zie er tegen op om de behandeling te kunnen plooien met mijn werk).....

Babii zet hem op meid!!!

Geplaatst

@ Jem, wauw dus het kan toch echt dat men zwanger raakt met een BMS van 7! Ben onwijs benieuwd naar je wonder ;-) Myrthe he, trouwens ook naar de andere haha.

@ EDR, ik heb totaal geen stress, het is een rollercoaster waar ik in zit. Het ene moment denk ik: ja ik word mama, het andere moment speelt er wat onzekerheid mee en dan denk je: nee dat word ik niet. Daarbij heb ik heel wat spanning om de punctie gehad en dat komt er nu denk ik even uit.

Wat mooi dat je 8 eitjes hebt (als het er niet meer zijn). Echt super!!! Poe, de files zijn dramatisch he richting het UMCU :-( Fijn hoor dat je woensdag de punctie hebt, ik duim voor jullie!

Geplaatst (aangepast)

Babii het kan zeker weten hoor, ik ben het levende bewijs haha.. Hierbij een paar foto's, haal ik er straks dan wel weer af...

aangepast door jem1979
foto's zijn gezien!!
Geplaatst

@ Jem, jeminieee zeg! Wat heb jij een prinses van een dochter! Ze is mooi, ooooooooo wat is ze mooi! Dat wordt een hartenbreker later hahaha.

Hey lieverds,

Even een EGO ingooien ;-). Heb mijn vraag in het fertiportaal gesteld..... Wilde weten wat mijn embryo van kwaliteit was. Dit antwoord kreeg ik terug:

Goedemorgen mw. Babii,

Uw embryo was al een klompje cellen geworden dus dan kun je niet meer tellen hoeveel het er precies zijn. Maar dat is een goed teken. Het was een mooi embryo.

Vriendelijke groet,

Barbara J.

Geplaatst

Babii....dat is een idioot antwoord zeg! Dat is gewoon niet wat je wilt horen. Raar.

Jem...sluit me helemaal aan bij babii...wat een prachtig meisje heb je!

Geplaatst

Babi,

Dat is juist heel goed, dan is het emmy 16-cellig of meer.

Het deelt dan zo goed door dat de lijntjes vervagen en ze niet meer kunnen zien hoeveel cellig het is.

Geplaatst

@ EDR, over welk antwoord heb je het? Die ik net plaatste van het UMCU? Ik vind daar zelf niks idioots aan? Vindt het een net antwoord en als het niet meer te delen was, is het volgens hun een morula?

@ Diane, mooi is dat he? Zo apart dat hieruit een mens kan ontstaan.... En dat is al best ver toch 3 dagen na punctie?

Geplaatst

Ik had juist het idee dat ze zich er een beetje makkelijk van af maakten met dit antwoord. Vandaar mijn reactie. Ik bedoel er niks verkeerd mee hoor.

Geplaatst

Dank jullie wel meiden voor de complimenten!!

Babii helemaal goed toch een embryo wat ze niet meer konden tellen!! Ga maar lekker door met broeden!!

Ik probeer om de foto's er weer af te halen maar dat lukt niet, weet iemand hoe dat moet??

Geplaatst

Waarschijnlijk mag je binnen een bepaalde tijd berichten wijzigen en daarna niet meer. Even 1 van de modjes mailen, die kunnen het zo verwijderen :-).

@ EDR, nee weet dat je het niet verkeerd bedoeld. Denk niet dat ze zich er makkelijk afbrengen, want als hij dus niet meer te tellen is gaat hij over in een blastcyst en dan springt ie ze schilletje uit om in te nestelen. Ze zeggen normaal zit hij op dag 3 na punctie rond de 6 cellig en dit is dus goed. Dus me is happy!

Nu de rest nog, want het embryo is wellicht wel goed, maar de rest moet ook nog gebeuren! Maar dat weten jullie wel :-)

Geplaatst

okido...uit de wereld dus.

Weet je, ik heb me al die drie behandelingen nooit zo verdiept in hoeveel cellig mijn embryo's waren. Dat komt omdat er bij ons ook nooit te kiezen viel. We doen het met de twee of één embryo's die we hebben zeg maar.

Ik heb gisteren in mijn eigen medisch dossier (had ik vorig jaar opgevraagd) teruggekeken of ik dat kon vinden maar dat kon ik dus niet. Blijkbaar noteren ze dat dan niet? Vandaar mijn reactie op dat ze zich er misschien makkelijk van af maken. Ik dacht dus dat ze dat niet na konden kijken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden