Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heel begrijpelijk Okaasan, je hoeft ook niet op onze verhalen te reageren hoor! Denk dat niemand van ons dat van je verwacht.

Ook logisch dat je wat minder vaak hier komt... wel fijn dat je hier af en toe je verhaal nog even komt 'droppen'. Voel je daar ook niet bezwaard over, hier snappen we wat er in je omgaat.

Ontzettend klote dat jullie voorlopig niet verder kunnen. Mischien helpt het om die periode te 'breken' door in april/mei de vakantie te plannen? Als je dan terug komt heb je nog even de tijd om eventueel voedselvergiftigingen (bacteriën/parasieten) kwijt te raken ;-) (optimistisch hè?) voordat je weer in shape moet zijn voor de cryootjes.

Megan: gefeliciteerd met het mooie resultaat!!!!! Lekker genieten van het gevoel. Wie weet geeft het je lijf de boost die het nu goed kan gebruiken.

Morgen dus ineens alweer terug voor de volgende fm! Kan me voorstellen dat je zo denkt: 2 follikels, of een kans op 5 a 6.... Niet alle follikels groeien per dag even veel (of de meting is per follikel net even anders op verschillende dagen). Laat je 't ons weten morgen?

Krijg je in het UMC ook een papiertje mee met de afmetingen van je follikels (was in mn vorige zkh zo) of heb je het zelf onthouden?

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden,

Goh, wat gaat het hier hard ineens met alle spuiters / fm etc! Spannende tijden zeg!

Megan - ik hoop dat je morgen niet voor die keuze komt te staan, maar dat de anderen ook gewoon mooi gegroeid zijn en je uiteindelijk een mooi totaal hebt! En jeetje, wat een goed cijfer heb je gekregen zeg! Mag je met recht trots op jezelf voor zijn!!!

Inge - leuke droom - positief denken dat die een voorspellende gave heeft! Ik droomde vannacht dat ik ineens een keizersnee moest, dus ik hoop dat jouw droom wel uit komt, maar de mijne niet! En was je massage lekker?

Dee- dat optrekken van de naald is alleen voor injecties in spieren heb ik begrepen, zoals bijvoorbeeld wanneer je de prikpil zet - die laat een depot achter in je spier die dan met kleine beetjes vrij komt (vandaar dat die maar 1x in de 3 maanden hoeft) en om dan te checken dat je niet in een bloedvat zit, maar dus echt in de spier, moet je de naald optrekken of je geen bloed ziet, dus met deze spuiten n.v.t... Ik kreeg nooit aantekeningen mee, maar schreef het zelf altijd gelijk op na de fm (of manlief maakte snel wat aantekeningen ;-))...

Okaasan - jeetje meid, wat een domper, een half jaar!!! Kan me voorstellen dat dat als een eeuwigheid klinkt! Wel fijn dat de waarde weer verder gedaald is, maar dat dit zo'n nasleep heeft voor je zeg!!! Sterkte!

Hier is alles nog rustig. Anderhalve week geleden was de kleine al mooi ingedaald, maar afgelopen dinsdag kregen we te horen dat hij weer helemaal er uit gekropen was en nu nog niets ingedaald lag!!! Eigenwijsje dus die er met deze kou denk ik nog niet uit wilt hihi... Baalde er wel een beetje van, want betekent dat als m'n vliezen breken, ik gelijk moet gaan liggen en de vk moet bellen, terwijl ik me nog al die tijd zo lekker mobiel voel en alles nog lekker aan het doen ben, incl uitstapjes alleen ondernemen die gerust op een langere rijafstand liggen...

Maar ja, ik ga me er niet afhankelijk van opstellen, want de kans is natuurlijk klein dat de bevalling precies begint met het breken van de vliezen en dan ook nog s precies als ik weg zou zijn, dus ga er maar van uit dat het wel goed komt, alhoewel ik nu al weer nieuwsgierig ben naar de controle van a.s. dinsdag om te horen of tie dan wel weer ingedaald is...

Geplaatst

Ah okaasan wat een enorm klote bericht!! Weet niet wat ik moet zeggen ... Snap je gevoel helemaal! Goed nieuws van je waardes, niet meer zo'n nare spuit en weer energie opbouwen. Hoop dat je die 6 maanden een beetje doorkomt! Denk aan je, dikke knuffel!

Hahaha Dee, ja ervaar dat wel zo! We schrijven nu al een paar maanden met elkaar, vanaf de zomer ongeveer toch? Vind het bijzonder en fijn dat we dit hele gedoe met elkaar kunnen delen. En vind het dan ook fijn dat jij ook kan starten en we het gezamenlijk kunnen meemaken. Heel naar dat okaasan niet ook mee doet, en mijn baby moest afbreken!

Megan; wauw wat een fijn resultaat! Een 9!! Geweldig! Ben erg benieuwd wat ze morgen zien! Hoop wat grote joekels erbij!

Zo'n meeting in het ZH lijkt me ook erg grappig! Zag me al spiedend in de gang zitten,. ' onder de kaartjes en jij'. Hahah.. Ben ook best stiekem erg nieuwsgierig naar jullie!

Okaasan, hou je taai hè!

X

Geplaatst

Mijn arme vriend zit al uren vast in Utrecht, geen treinverkeer. Ik had na de fm de auto mee naar huis genomen. Uiteindelijk heeft hij een poolAuto van z'n werk meegenomen maar hij staat nu ergens met pech!

Zielig......

Nog een silly thought, wat vinden jullie hiervan: ik had toevallig hetzelfde wollen jurkje aan toen ik het bij dat etentje zat waar vriendin haar zwangerschap meldde, als die ik aanhad bij de echo waarop bleek dat ik een miskraam zou gaan krijgen. En die had ik vandaag dus ook aan, want fijn, iets langs aan, jullie snappen het. Maar ik grapte nog tegen m'n vriend dat het een pechjurk is op dit gebied. Ik denk dus serieus dat ik morgen wat anders aandoe om deze reden, hoewel hij dus wel makkelijk is voor fm's en lekker warm. Weet ook wel dat het onzin is.....denk ik.....zijn jullie ook bijgelovig soms ondanks jezelf?

En ik ben ook heel nieuwsgierig naar jullie........

Nou man schijnt weer onderweg te zijn....ben benieuwd.

Doeg!

Geplaatst

Ja, herkenbaar, soms "zocht" ik ook in gekke dingen iets, zoals een vlindertje die in de ww op me kwam zitten etc, maar tegelijkertijd geloof ik er niet echt in, maar denk dat we allemaal soms wel graag een soort reden of aanwijzing willen hebben ofzo...

Gelukkig dat je vriend nu weer onderweg is - op de weg staan met pech is in de kou niet echt lekker! Heb daarom altijd kaarsjes en een aansteker in de auto liggen haha, tip van mijn papa - is zijn overlevingstip om niet dood te vriezen hihi, want met 1 kaarsje laten branden in je auto, blijft je hele auto warm ;-)...

Geplaatst

Ha megan,

Weg met dat jurkje! Ben benieuwd wat ze je morgen voorleggen, toitoitoi!

Ps net een telefoontje van een vriend van ons.. Ook zwanger.. Slik.. Blijven we dan helemaal alleen over? Piep ;-(

X

Geplaatst

Nee hoor Inge - hou vast aan je droom, jij gaat gewoon kort na hen bevallen!!! Maar wel weer sterkte met dit confronterende nieuws...

Geplaatst

Hello ladies,

Wat gaat het allemaal ineens snel met het groeien van de follikels!

@Megan, wat een geweldig cijfer heb je gehaald, petje af hoor met al die stress erom heen! Hopelijk kom je morgen niet voor een keuze te staan en maken de kleinere follikels nog een laatste groeispurt. En niet meer dat jurkje aan doen hoor, doe maar iets anders leuks aan.

@Inge, mooie droom, hopelijk mag die uit komen! Altijd moeilijk hé om te horen dat een ander zwanger is en jij niet.

@Ink, nachtmerries horen bij de zwangerschap ;-) Ik hoop dat jou droom niet uit komt, dat je natuurlijk mag bevallen. Wat een eigenwijsje dat de kleine uit zijn indaling is gekropen hopelijk gaat hij alsnog indalen. Ik had zelf dat ik de laatste weken thuis wilde zijn, ik wilde toch wel het liefst bij ons in het ziekenhuis bevallen en niet ineens in een onbekend ziekenhuis. Ik ben nog wel in mijn 38ste week naar de film geweest van Harry Potter met vluchttas en al, Jane vond het niet leuk in mijn buik hahaha......ik zat wel ohoh als de weeen maar niet beginnen of vliezen breken, maar die braken met 39 weken en 4 dagen. Het kan zomaar ineens beginnen, spannend!!!

Oh ik heb dat ook altijd met vlindertjes, hoop ook altijd dat ze me iets positiefs bezorgen, maar ik denk ook altijd aan mijn ouders. Toen mijn vader overleed vloog er eentje binnen in het rouwcentrum boven zijn kist, sinds dien heb ik iets met vlinders.

@Okaasan, wat goed dat je hcg gedaald is en die nare prik niet meer hoeft, maar wat vreselijk naar dat je door dit gebeuren een half jaar moet wachten! Ik kan me heel goed voorstellen dat een half jaar voor jou als een eeuwigheid voelt. Ik had het al met 3 maanden door die ellendige wachtlijst. Eigenlijk is iedere dag teveel niet zwanger te zijn, je wacht er al zo lang op. Dikke knuffel meis, ik hoop dat je een mooie reis gaat maken zal je echt goed doen. Even je hoofd zoveel mogelijk leeg maken, energie op doen, jezelf verwennen. En goeie tip leuke dingen doen die je niet met een kleintje kunt doen.

@Dee, ik onthield het altijd samen met mijn man, thuis schreef ik het weleens op.

Grappig als jullie elkaar tegenkomen in de gang, heb ook vaak rondgekeken of ik misschien iemand van het forum zag, maarja dat kun je niet zien als je elkaar nooit gezien hebt hahaha...heb alleen de man van Babii gezien, ben trouwens benieuwd hoe het met haar gaat.

Wat een sneeuw hé, ik vind het alleen mooi om te zien verder niet. Het bleef maar sneeuwen, kon met Jane niet naar buiten boodschappen doen, uiteindelijk heeft manlief boodschappen gehaald. Heb wel sneeuw geruimd, Jane voor het raam gezet in de wipstoel zodat ze me kon zien dat ging een tijdje goed, precies toen ik klaar was, was ze het zat mooie timing. En ze heeft vandaag 3 kwart banaan op met biskwie! Ze wordt nog eens een goede eter! :-)

Fijn weekend!

Liefs Roossie

Geplaatst

Hee hallo,

Ik meld me even met de resultaten van vandaag; conclusie is dat ze (MvH, leuke meid) twijfelt ma of di punctie. Dus overleg en word straks gebeld. Qua follikels houdt t niet echt over, eentje was nu al 21, een 19, 2 van 15 en dan nog een 12 ofzo. Dus ik reken eigenlijk maar niet op meer dan 4 eitjes. Ze mogen 23 worden zei ze, dus kunnen het nog een dagje aankijken en hopen dat die van 12 ook mee gaat doen en die grote (beste eicel) niet overrijp wordt of te vroeg springt.

Nog even afwachten dus. Word nu wel bang dat ik geen bevruchtingen krijg, Brr! Dat zou toch heel erg zonde zijn van moeite, zorgen, planning, geld en noem maar op.

To be

Geplaatst

Hee hallo,

Hihi lachen om jullie reacties, hoppa weg met dat jurkje!

Ik meld me even met de resultaten van vandaag; conclusie is dat ze (MvH, leuke meid) twijfelt ma of di punctie. Dus overleg en word straks gebeld. Qua follikels houdt t niet echt over, eentje was nu al 21, een 19, 2 van 15 en dan nog een 12 ofzo. Dus ik reken eigenlijk maar niet op meer dan 4 eitjes. Ze mogen 23 worden zei ze, dus kunnen het nog een dagje aankijken en hopen dat die van 12 ook mee gaat doen en die grote (beste eicel) niet overrijp wordt of te vroeg springt.

Nog even afwachten dus. Word nu wel bang dat ik geen bevruchtingen krijg, Brr! Dat zou toch heel erg zonde zijn van moeite, zorgen, planning, geld en noem maar op.

To be continued! Grtz Megan

Geplaatst

Hey Megan - jeetje meid, kan me je angst voorstellen! Is echt niet te hopen - laat er aub gewoon een topper tussen zitten die mooi bevrucht wordt, mooi innestelt en vervolgens 9 maanden bij je blijft zitten!!! Heb je zelf voorkeur voor ma of di of heb je zoiets van ik zie wel wat ze beslissen?

Even hart onder de riem - aantallen zeggen niet altijd wat hé? Je leest best vaak dat iemand heeel veel eitjes heeft, waarvan er weinig goed bevrucht raken en er uiteindelijk niets in de vriezer gaat en dat er soms dus ook beweert wordt dat minder eitjes kwalitatief beter zijn... Dus we duimen voor je door!!!

Geplaatst

Hoi meiden,

15 feb heb ik een afspraak in het umc om ons nieuwe poging te bespreken..

ik zie er wel erg tegen op, weer prikken en weer een punctie.. maar we hebben helaas

geen andere optie dan IVF.. dus we gaan er weer voor!

Voor heen hebben wij 3 x het lange scheme gevolgd( 1 keer afgeblazen voor de punctie ivb met mogelijk overstimutalie)

Wij krijgen het lange schema omdat ik 2 x de punctie onder sedatie heb gedaan, dat is ons ONWIJS goed bevallen..

ik heb namelijk niks van de hele punctie mee gekregen..

MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARUH dat houd wel in dat ik heel lang moet prikken en echt weken bezig ben...

hoe zit een kort schema er uit??? hoe lang moet je prikken enzo?

ik heb altijd rond de 30/ 30+ aan eicellen en de arts zei vorige keer daarom ook dat het zonder sedatie

bijna niet te doen was... maar zit nu even in 2 strijd.. wil niet lang meer prikken geen zin in... maar als ik weer zoveel heb

dan zal het een HEL zijn...

HELP!

Geplaatst

Ha megan,

Wat spannend! En idd zegt aantal niet alles! Ik had de eerste keer 23 follikels en maar een TP en een in de vriezer die het niet haalde. Het zijn gewoon 4 goeie toppers en hopenlijk 5! En dan maar hopen dat die grootste niet springt!

Ha mijn baby! Ik vond de punctie van 23 zonder sedatie een HeL! En voor de arts ook moeilijk uitvoerbaar omdat ze zich erg bewust was van mijn pijn. Dus ik zeg sedatie, ook al duurt het traject dan langer.

Wij morgen weer een fm. Hoop dat de anderen mooi zijn aangesloten en we er iets meer dan 5 zullen hebben. (snap dus je zorg megan) maar ook ik zal mijn eigen beweringen boven opvolgen; dan maar 5 toppers ;-)

X

Geplaatst

Hi, ben ik weer,

Het wordt dinsdag. Zij vroeg ook naar mijn voorkeur, vond ik lastig, zat wel op voorkeur voor dinsdag. Ik zei, dat is alle andere keren goed gegaan. Zegt vriend: ja maar het heeft geen resultaat opgeleverd. En toen moesten we daar eigenlijk alledrie om lachen. En daar moesten wij bij de lift weer om lachen, zo van best erg eigenlijk, je zegt dat we van al die pogingen niet zwanger zijn geworden, en dat zon arts dan heel hard gaat lachen (zo was het totaal niet, maar wij moesten bij dat beeld ook weer grinniken).

Maar goed, jullie hebben helemaal gelijk, beter minder en beter (en wat relaxtere punctie ) dan veel die niet goed zijn.

Tsjonge , 30 lijkt me ook echt een hel , mijnbaby.

Kijk ik heb zowel lang als kort protocol gevolgd. Met het lange protocol heb je zei ze vandaag meestal wat meer eitjes. Ik had er toen steeds 8 ipv 5/6. Misschien gaat dit bij jou nog beter werken. En dat lange protocol is ook echt vreselijk. Bij kort spuit je vanaf tweede of derde cyclusdag, en dan een dag of 9-11. Pas vanaf de 5e spuit doe je de tweede erbij. Het overwegen waard als het van het ziekenhuis mag! Als je toch weer zoveel follikels heb zou ik ook absoluut voor sedatie gaan, ben ik met Inge eens!

Nou Inge, nou ben ik benieuwd naar jou!! Hoop op mooi aantal follikels en dat ik je dinsdag zie. Maar eerst afwachten of onze tijden een beetje aansluiten ;-))

Dee, al menstruatie in zicht? Morgen of maandag toch?

Grtz!

Geplaatst

Kan ik me voorstellen Megan, dat dat een lastige vraag was qua voorkeur. Dus morgenavond de pregnyl?

Mijnbaby - wat goed dat je gelijk al weer door gaat na de domper van de cryo. Dat je er wel weer tegen op ziet lijkt me wel logisch. En jeetje, wat een aantallen had jij zeg! Ik had zelf een kort protocol - vond het heerlijk snel voorbij gaan / niet zo belastend als ik van te voren had gedacht. 9 dagen na de 1e spuit had ik m'n punctie al! Had iets van 10 eitjes. Kreeg voor de punctie wel extra morfine (Geloof ik? Kan ook andere naam hebben gehad hoor...), omdat mijn linker eierstok heel slecht te bereiken was en daardoor pijnlijk met aanprikken. Daar zaten er gelukkig minder dan rechts, maar die kant was toen wel goed te doen.

ALs je met kort protocol minder eitjes hebt, is het misschien wel te doen? Maar ja, dat weet je natuurlijk niet van te voren en waarschijnlijk mag je dan niet meer alsnog kiezen voor sedatie? En kan je niet minder gaan spuiten qua hoeveelheden, of stel ik nou een gekke vraag?

Inge - inderdaad meid, ook voor jou gewoon iets minder, maar wel gewoon van hele goede kwaliteit! Veeeel belangrijker denken we dan maar positief ;-)! Spannend dus weer morgen...

Geplaatst

Hoi dames,

Bedankt voor jullie snelle reacties!

Inge: oei oei daar ben ik dus ook hel bang voor! bang voor de pijn en stress...

Ink: ja we moeten helaas wel, door stil te staan zal er geen baby komen.. dus gaan

we er weer voor... Ps wij spuiten al best weinig...

Ik zal 15e even vragen hoe en wat? en of ze niet miss iets sterkers kunnen geven

dan die pijnstillers... want 9 dagen spuiten is echt een heel verschil als eerst weken aan de pil

dan weken deca en dan ook nog een tijd puregon...

Geplaatst

Hm hier hetzelfde dilemma! Een grote van al 21 mm en 8 kleinere.. Waarvan er 4 nog in potentie meedoen nog.. Morgen terug en maar hopen dat de anderen gegroeid zijn. Of de keuze dat we die ene grote laten gaan en de rest te nemen.

We horen het nog van het zh.. Lastig lastig!

Ben benieuwd wat jouw lijf gedaan heeft megan! Jij nog een echo voor je punctie? Ben het even kwijt!

X

Geplaatst

Hè lastig is dat hè! Wel toevallig zeg. Hoe groot zijn die kleinere, vanaf 14mm zei ze tegen mij kunnen ze een eicel bevatten. Maar dan is jouw punctie dus woensdag en lopen we elkaar weer mis.

Nou ik duim dat die grote kalm aan doet en de rest bijtrekt....sterkte en afwachten maar......X

Geplaatst

Meiden, even snel een reactie van deze meelees-ex-UMC-er :)

Wat zijn er weer veel van jullie gestart! Spannend! Duimen voor allemaal positieve berichten over een paar weken, jullie verdienen het zo!!!!

@Mijnbaby: ik had een keer met een lang protocol minder eitjes dan met een korte... Zo kan het dus ook :). En met het laatste korte protocol 21 follikels, 15 eitjes, 8 embryos. En de punctie was iets pijnlijker dan de twee vorige (met minder follikels), maar zonder pijnstilling te doen. Ik zie even je handtekening niet (typ vanaf mobiel) dus misschien heb je vanwege bijv endo een verhoogde kans op meer pijn bij de punctie? In ieder geval wil ik je meegeven dat meer follikels niet altijd meer pijn betekent ;). Succes met je beslissing!!

Geplaatst

Ja, stom hè megan! Dinsdag wordt hem dan zeker niet!

Die anderen schommelen; 4 tussen de 15 à 19 mm en 4 rond de 12.. Dus.. Wie weet! Horen het morgen dan wel..

Succes met de pregnyl vanavond!

Dee: dag 1 vandaag?

X

Geplaatst

Meertje bedankt! Nee ik heb geen endo... Gewoon een

Lage pijngrens.. Bedankt!

Meiden suc6 allemaal!! Zet hem

Op... Moet nu toch echt een groen bankje worden!!

Geplaatst

Hee meiden,

Nog bedankt voor de antwoorden over het optrekken van de Cetro-naald!

Megan en Inge, wat jammer dat de follikels niet meer gelijkmatig gegroeid zijn, maar wie weet wat er nog uit gaat komen... Mijn conclusie na de afgelopen pogingen is dat follikels van 15 a 16 mm op de dag van de Pregnyl uiteindelijk groot genoeg waren om een rijp eitje te bevatten. Weet natuurlijk niet of die conclusie helemaal klopt maar als ik naar de fm's en punctieresultaten kijk dan kwam het daar op neer.

Hier gaat morgen de eerste spuit erin, ik los jullie af ;-).

Dacht eerst misschien zelfs vandaag al te kunnen beginnen maar 't bloedverlies was gister overdag zo weinig (wel iets rood, sorry for the details), zette gisteravond pas echt door dus toch maar wachten tot morgen........

Eerder (tot een half jaar of jaar geleden) had ik dat nooit zo, dat het langzaam aan begon. Dan was ik gewoon patsboem in één keer ongesteld, lekker duidelijk.

Hebben jullie dat wel eens gehad, twijfel wanneer je kunt starten? Kon vandaag natuurlijk ook niet ff bellen met ziekenhuis. Maar goed, morgen starten is sowieso safe natuurlijk.

Geplaatst

Goh, 2 puncties op komst aankomende week! Spannend Inge en Megan!!!

Dee - ik had bij mijn poging voor 18:00 slechts wat bruin verlies en na 18:00 (geloof iets van 19:30) pas dat het doorbrak, dus ben toen ook pas dag later begonnen, omdat ze idd hadden gezegd dat als het pas echt doorbreekt na 18:00 het telt als de dag er na... Spannend, dan ben jij ook weer in de race!!!

Ik leef met jullie mee meiden en ben me al suf aan het duimen voor mooie resultaten...

Hier overigens alles dus nogsteeds rustig...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden