Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi ink, ik weet niet zo goed wat het betekent als het kindje niet is ingedaald eigenlijk. Kan er dan nog een natuurlijke bevalling plaatsvinden? Wat gebeurt er als je doorloopt nadat je vliezen zijn gebroken?

Okee, morgen heeft je zus dus echo. Ik ben wel benieuwd eigenlijk. Fijn dat je het nu zo kunt zien in ieder geval!

Ik ga dus nu pregnyl spuiten, ik dacht dat je dit ook na de terugplaatsing nog een paar keer moest doen maar ik moet vanavond, donderdag en zaterdag. Dus hoef niks mee op vakantie en kan dus best vroeg testen. Wij komen op woensdag 22 feb terug van vakantie en zou dan vrijdag mogen testen officieel, maar t kan evt ook al woensdag.

Nou ja even kijken wat we doen, meestal word ik ongesteld voor de testdatum. Hopelijk nu ns een keer niet!

Grtz Megan

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Megan - je had het misschien a; gezegd hoor, maar waar ga je heen op vakantie? Lekker hoor, er tussen uit in de ww!

Kleine man ligt qua houding wel goed (hoofdje naar beneden), dus ik kan ws wel natuurlijk bevallen.

Enige is dat het hoofdje als het ware de uitgang niet blokkeert omdat het niet ingedaald is en als de vliezen dan zouden breken, loop je bijv risico dat de navelstreng er eerst "uitzakt" en dan in de knel komt. Daarom moet ik gelijk gaan liggen als ze breken. Maar goed, geloof dat grootste gedeelte bevallingen begint met weeën en niet met het breken van de vliezen, dus laat het maar over me heen komen...

Geplaatst

Aha ok! Ik snap. Tsjonge vind het wel spannend hoor!

Hebben jullie trouwens al eens gezien dat er dagboeken liggen in de uitrustruimte? Zag t vandaag voor t eerst. Niks ingezet hoor, maar wel even ingekeken, ging een flink aantal jaartjes terug.

Hoop dat we nog een elfstedentocht meemaken voor de vakantie!! We gaan trouwens naar andalusie , vliegen op malaga. In een bergdorp, lekker wandelen, met de auto dorpjes verkennen, naar de kust (20 min), het alhambra. Ik ga daar voor het eerst heen, maar dat is t plan! Iemand nog tips? ;-)

Geplaatst

Ink spannend meid! Nog even.. Rustig aan nog even..

Tijd vliegt ons prinsje gaat al weer maar de 2,5

Hij praat veel en is al weer baby af.. Een echte manneke..

Geplaatst

Huh, "weer dubbel"? Snap m ff nie...

Vakantie klinkt lekker - nooit geweest. Haha, heb daarom ook niet echt tips, behalve heerlijk gaan genieten!!! Wat voor weer is het daar nu?

Nee, die dagboeken heb ik niet zien liggen. Goh, zou m'n hoofd geloof ik ook niet echt naar staan na een punctie om in te schrijven...

Geplaatst

Ha megan, wat goed; wel 6! Meer dan je had gehoopt! Ook ik ken andalusie niet, maar volgens mij kan je er heerlijk eten!

Bah, wat voel ik me naar.. Beetje koorts en de holtes zijn vol en ontstoken.. Grrr. Gelukkig heeft het geen effect op de eicellen, maar manlief slaapt op de logeerkamer. Hij mag natuurlijk geen koorts krijgen voor donderdag! Hele dag in bed gelegen.

Heb die dagboeken ook niet gezien, zal donderdag even spieken! Zie er wel een beetje tegenop. Morgen nog even accapunctuur als voorbereiding, sleep me er wel naartoe ;-)

X

Geplaatst

Ink: hahaha ja tegelijk.. Ja super leuk nu deze leeftijd

Hij kan zich goed uitten en dat maakt

Alles een stukje makkelijker haha

Inge hier een cyber hug! :)) hooP dat je gauw

Wat beter voeld..

Geplaatst

Ja hier ook cyberhug, je moet wel even opknappen hoor Inge! Zon punctie is ook niet niks. Ik hoop dat het je meevalt nu je wat minder follikels hebt. Spannend hoor hoop dat je man zich goed en koortsvrij houdt.

Weer dubbel: ik typ een bericht op iPhone, en dan druk ik per ongeluk op versturen. Dus dan staat het bericht er twee keer. Eentje wijzig ik dan naar een kort tekstje. Dus vandaar...

Geplaatst

Megan wat goed 6 eicellen! Ik ga voor je duimen. Heb ik morgen genoeg tijd voor, want ik zit weer de halve dag in het zkh. En als ik daar niet had gezeten, had ik ook geduimd voor je. Spannend hoor.

He Ihge wat vervelend dat je nog ziek bent, gewoon veel paracetamol eten, dat onderdrukt de koorts, hopelijk red je het daarmee. Zou vervelend zijn als je echt ziek wordt, daar zit je niet op te wachten in combinatie met een punctie.

Naar de rest van de dames zwaai ik gewoon even heel hard, want ik duik mijn bedje in. ZWAAI!

Geplaatst

(even kort maar krachtig, ontbreekt me aan tijd om uitgebreider te reageren:)

Beterschap Inge!!

Hoe laat ben je aan de beurt morgen?

Geplaatst

Megan, toen wij vorig jaar in de ww zaten gingen we ook naar Andalusie op vakantie, naar een bergdorp (Benahavis) lekker tochtjes ondernemen... We zouden 1 dag voor testdatum terugkeren, had een test in mijn koffer gestopt voor de zekerheid. Daar in het lekker zonnige Spanje hebben onze twee ukjes zich toen genesteld, en men-o-men wat ben ik toen ziek geworden, oeioei. Spaanse kliniek bezocht, halsoverkop een vlucht teruggeboekt en wat bleek: overstimulatie en dus hartstikke zwanger. Wat wil ik hiermee zeggen? Dat ik hoop dat Andalusie je net zoveel brengt als dat het ons gebracht heeft (zonder het ziek worden uiteraard, haha!) :) :) :). Enne, helaas te kort daar geweest voor goede tips! :( Benahavis is wel schattig om te bezoeken, met schattig pittoreske restaurantjes en pleintjes!!

Inge, toi toi toi morgen!!

Geplaatst

Inge succes morgen!!

Okaasan hoe was het vandaag?

Benieuwd of Nano ook nog wel eens meeleest hier.... en hoe het met haar gaat.

En Chantal... laatste berichten waren volgens mij over dat ze zich zo ziek (misselijk) voelde?

Geplaatst

Oeh Meertje, dat zijn de berichten! Idd behalve het ziek worden dan..... Nou ben benieuwd!

Inge succes morgen ! Lekker spuitvrij vandaag.

Dee alles onder controle? Geen nare bijwerkingen?

Hugs Megan

Geplaatst

Oh boy! Zie er toch wel beetje tegenop! Maar dat ze er uit moeten is wel duidelijk! Buikpijn, en voel de trosjes hangen zeg maar. Ben zo benieuwd wat de rest nou heeft gedaan. En had ook nog wat angst dat de grote al wel springt. Nah. Morgen dan..

Okaasan, ben benieuwd naar jouw afspraak vandaag! Hoop dat je een goed gesprek hebt gehad en dat je een beetje zicht hebt op welke plannen jullie nou kunnen gaan maken. En vooral of je je er bij neer kan leggen. (ook al zou je wel moeten)

Dee alweer volleerd aan de spuit?

Megan wanneer word je nou gebeld? Hebben ze überhaupt op zaterdag en zondag terugplaatsingen? Ik meen op zaterdag wel , maar ook op zondag?

X

Geplaatst

Hey meiden,

Sorry dat ik hier zo weinig ben geweest ben inderdaad erg ziek geweest maar gelukkig gaat dat nu een paar weken beter ( zelfs niet misselijk meer) maar wij zijn zo ontzettend druk dat ik erg weinig hier ben geweest wel mee gelezen op de telefoon maar geen fut meer om een reactie te plaatsen.

We moesten het jaar afsluiten moesten alle boekhouding 2e week januari inleveren bij de boekhouder en ik liep dus erg achter door dat ik zo ziek was. Wel 2 weken geleden ee rot echo gehad hartje klopte niet goed gelukkig gaat dat nu wel goed en blijf ik daa voor onder controle.

Verder zijn we druk met de verbouwing nieuwe badkamer(klaar) keuken en dak(klaar) en een nieuwe kamer voor onze dochter.

Heb nog niet weer bij gelezen maar weet wel dat er veel gebeurd op dit moment dus voor iedereen toi toi toi denk wel aan jullie.

Wel heb ik ook een nieuwtje wij krijgen een zoon!

Meiden ga snel op jullie persoonlijk reageren maar voor nu fijne avond!

Geplaatst

Uitslag HcG goed: gedaald naar 10.

Verder geen goed nieuws: inderdaad 6 maanden wachten. Ik weet ik het allemaal niet meer. Ben zo moedeloos.

Morgen wellicht een uitgebreider bericht.

Geplaatst

Chan: was zeker wel even schrikken voor jullie? gelukkig gaat het nu beter en word er goed naar gekeken!

Dee: hoe gaat het met prikken?

Ink: gaat die nog? nog even....

Oskaan: meid meid meid... pfffff!!! het ergste van het hele ivf gebeuren is het wachten wachten wachten

en niks zelf in de hand hebben, en als je graag wil en je moet verplicht wachten is dat onwijs zuur.. sterkte meid..

Geplaatst

Wat klote Okaasan, wat een lange tijd.... ook van mij een dikke knuffel!

Chantal, wat schrikken zeg. Hopelijk vanaf nu alleen maar goede berichten! En wat leuk, een broertje voor jullie meisje!!! Hoe ver ben je nu?

Inge, er wordt aan je gedacht!!

Spuiten gaat oke hier, vanmiddag gaat alweer de 4e erin. Vanaf morgen dus de Cetro erbij. Gaat best vlot zo, veeeeel prettiger dan het lange schema!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden