Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hela meiden,

Zooo wat heeeerlijk een zondag zonder studieverplichting!!! Fantastisch. Roossie jij vroeg laatst over die concentratie problemen. Ik heb het wel en niet. Aan de ene kant heb ik een superdrukke periode gehad op t werk de laatste twee jaar, en ben aan die studie begonnen. Dus moeilijker en drukker werk in 4 dagen; en de rest vd werk naar de uni en papers schrijven. Op t werk merk ik dat ik me vrij goed kan concentreren. Maar alleen niet de laatste dagen van de wachtweken. Vaak gehad dat ik daar de eerste tekenen van ongi zag. En dan moest ik vaak huilen, plekje om te verstoppen gezocht, alleen of bij de enige collega die ervan weet. Savonds standaard ritueel testen ter bevestiging, fles drank erbij ;-). Ik heb met studie meer moeite gehad bij tijd en wijle rond die wachtweken en de miskraam. Terwijl ik een paper moest schrijven ging ik juist veel Googlen: bloedverlies toch zwanger, echo 6w3d, wie heeft er spijt van kinderen (haha, heb 1 tienerverhaal gevonden....echt iedereen vindt het leuk damn). En op t werk heb ik alleen wat minder aangepakt, geprobeerd klussen door te schuiven. Het is denk ik niet opgevallen, of mensen weten het aan mijn studie, maar ik weet dat ik niet heb geëxcelleerd. Ik vond zwanger worden ook belangrijker. Ik ga nu een leuk project doen wat ik denk ik goed kan; dus dat geeft rust. De vakantie zit er aan te komen (gaan naar andalusie). Dus nu gaat het allemaal weer aardig goed en heb ik geen last van concentratieproblemen.

Ik ben wel erg bang wat er op me afkomt als het nu mislukt. Maar daar wil ik liever nog niet aan denken.

Dee, dit lijkt me een moeilijke uitslag. Het Umc denkt dus niet dat het invloed heeft, anders zouden ze dat uiteraard zeggen. Ik zou me daaraan vasthouden. Voel je je er ongemakkelijk bij of valt dat mij? Ik heb ook ns garderella gehad, mei 2011. Maakt ook niet uit zeiden ze. Ik zag dat je op alan beer topic gereageerd hebt. Ik denk dat het in jouw geval best interessant is om die pfeiffer te mailen met je geschiedenis. Heb je de adressen al? Ik heb ze geloof ik wel. Aan de andere kant schrijft hij iedereen volgens mij hetzelfde voor: flinke dosis vit d en omega 3. Je kunt ook via de huisarts je verhaal voorleggen misschien en op wat basisdingen laten testen. O.a zou ik je vit d en b waarde laten bepalen, je tsh (schildklier), en op reuma ontstekingswaarden. Huisarts heeft wellicht nog enkele suggesties; oh ja basis stolling screening. ik heb dit ook allemaal gedaan, plus uitstrijkje en kweekje. Hier kwam tekort vit d uit en dus die gardnerella. .

Afhankelijk daarvan kun je besluiten bloed op te sturen naar pfeiffer en evt consult te plannen. Het is wel verfrissend even met iemand anders te praten hoor!! Ook al ga je de poging daar niet doen, want dat is een hele stap verder. Wellicht ga je toch voor de prednisolon. Kun je dan ook wel via huisarts regelen denk ik, als je hem/haar er nu vast bij betrekt en je overwegingen bespreekt.

Ondertussen op naar de volgende succespoging!!

Roossie, klinkt super die middag. Kan me voorstellen dat je met veel vragen en dingen zit waar je lekker over kan uitwisselen. Maar Jane was wel de leukste baby denk ik??;-)

Inge, mijn puncties gingen redelijk goed altijd. De tweede was het minst prettig, extra dag voor thuis geweest. Maar jij hebt vlgs mij veel meer eitjes, ik maar 6-8. Dus dat is aardig te doen!

Vanaf morgen alweer cetro bijspuiten. Gaat best snel...

Fijne zondag iedereen!!

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Megan, dat schiet al lekker op, vanaf vandaag de 2e spuit erbij. Wordt weer spannend vrijdag, de fm....

Heerlijk vooruitzicht hoor, Andalusie... wanneer vertrekken jullie precies?

Inge, jij hobbelt mooi achter Megan aan ;-), zou wel bijzonder zijn als jullie op dezelfde dag de punctie hebben!

O ja Megan, heb vannacht over je gedroomd, haha!! Je moest onverwacht je scriptie verdedigen tegenover een vrouw (docente/werkgever?) en ik zat daar bij. We kwamen erachter dat je in de straat woonde waar ik eerder ook woonde. Verder (hoop zo dat het uit mag komen!) kreeg je op 31 oktober een dochter, en er was iets met 15 maart. Geen idee hoe ik dit in mijn slaap bij elkaar verzonnen kreeg... Ja, die 31 okt. komt misschien doordat ik in het adoptie-topic heb gelezen dat iemand op die dag een telefoontje kreeg dat ze een zoontje gaat krijgen. Maar ik hoop natuurlijk met heel m'n hart voor jou dat het mijn voorspellende gave was! :-)

Roossie, afwachten dus wanneer je cyclus weer op gang gaat komen... je bent nu helemaal nog geen één keer ongesteld geweest toch? Kan me voorstellen dat je de bv wilt afbouwen, ook om die reden. Foto kun je trouwens plaatsen op fotopocket.nl en de link neerzetten of doorsturen naar degenen die de foto mogen zien. Je kunt een link naar jezelf laten mailen waarmee je de foto ook weer kunt verwijderen.

Ink, ik krijg ook steeds meer de neiging om zulk soort antwoorden te gaan geven, of gewoon botweg te zeggen dat het pijnlijke vragen of kutopmerkingen zijn (nu nog in de praktijk brengen, haha, geloof niet dat ik het al een keer gedurfd heb).

Om nog even antwoord te geven op jullie vragen: er is het afgelopen jaar al meermalen bloedonderzoek gedaan (door gyn en laatst ook weer door de reumatoloog) waardoor we weten dat bloedbeeld schildklier, stolling enz oke is.

Ik merk dat ik er ook een beetje van in de war raak als ik nu moet (tussen aanhalingstekens, het MOET natuurlijk niet) gaan nadenken over het veranderen van de aanpak. Voor nu vind ik het wel even goed zo (supplementen, oefeningen, rust nemen van werk, korte protocol proberen enz), we hebben de nieuwe poging een aantal maanden vooruit geschoven en ik vind het prettig dat we nu weer iets gaan proberen. Het UMC geeft aan dat de ontsteking/antistoffen niet in de weg hoeft te staan, ze weten het niet zeker, maar kunnen die zekerheid natuurlijk ook niet geven. Dr. T had een studie gevonden waarin 2 groepen vrouwen gevolgd werden, ene groep wel met AB behandeld, andere groep niet. Er was tussen deze 2 groepen geen significant verschil qua zwangerschappen (en ook niet binnen de groep mét AB tussen de vrouwen bij wie de AB wel wat gedaan leek te hebben, en degenen bij wie het geen effect had). Het blijft een gok, er zijn natuurlijk ook zoveel andere factoren van invloed.

Dr. P of Dr. S in Düsseldorf mailen ga ik wel onthouden voor eventueel later, maar voor nu nog maar even niet, om verwarring te voorkomen... ben toe aan rust in m'n hoofd. Wel bedankt voor het meedenken uiteraard!! :-)

Denk ongeveer zondag ongesteld te worden (paar dagen eerder zou ook kunnen), dus dan gaan we beginnen!

Geplaatst

Oh Dee, wat grappig zeg!!! Hahaha. Stel je voor, 31 oktober. Het zou wel kunnen!!

Fijn in ieder geval dat je met vertrouwen deze poging ingaat. Dan heb je dd helemaal niet nodig. Stick to the plan! Doe ik ook. En als je al vit. D slikt......meer zegtie toch niet .... Nou ja even kort door de bocht dan haha.

Goed dat dr T ook meedenkt en studies opzoekt.

Nou je komt vlak achter ons aan!

Ink hoe gaat het alles nog rustig in je buik of begint het hele feest zo langzaamaan al?

Ookasan, donderdag weer bloedprikken? Kun je al verbetering melden.....ik hoop het....

Straks de cetro, moet even kijken hoe dat ook alweer moet, is bijna twee jaar geleden.

Heeft iemand nog een leuke filmtip trouwens?

Grtz!!

Geplaatst

@mijnbaby, ohneeeee.........een super dikke knuffel meis!!! Wat hard zeg om zulk nieuws te moeten horen. Hebben ze een reden gegeven? Sterkte!!!

@Dee, heel goed dat je eigen gevoel en weg volgt. Je kunt ook wel allerlei dingen blijven uitzoeken. Wat fijn ook die studies. Wat grappig van je droom, wie weet is het een voorspelling! Bedankt voor de tip van de link om een foto op internet te plaatsen, maar die doet het niet meer. Ik ga nog op zoek naar een andere link.

@Megan, gelukt met de cetro? Ja Jane blijft de leukste en mooiste baby hahaha.......altijd hé je eigen kind. Maar er was nog een meisje met wel hele mooie ogen en wimpertjes. Zo lief die kleintjes. Ik kan me voorstellen dat je nu geniet zonder de druk van je studie. Bedankt voor je uitleg over je concentratie, heel herkenbaar ook. Ik heb ook dagen gehad dat ik me heel goed kon concentreren maar dan werd ik weer ongi of wat moedeloos weg concentratie.....

Zaterdagavond was het uiteten met schoonfamilie om mijn schoonvaders verjaardag te vieren goed gegaan. Jane voor het eerst mee uiteten. We zaten gelukkig in een uithoek met een lange bank. Jan heeft tijdens het voorgerecht lekker liggen slapen. Tijdens het hoofdgerecht zat ze bij me op schoot, manlief heeft mijn eten voor me gesneden, kon ik het zo met de vork opeten hahahaha.....met het dessert en de koffie zat ze ook nog op schoot ze wilde niet meer slapen. Maar we hebben niet rondjes hoeven wandelen ofzo, dus viel heel erg mee! Ik merk dat ze savonds snel begint te huilen als ze andere mensen ziet, dan is ze moe en extra prikkels teveel. Smorgens en overdag gaat het beter, dan mogen andere mensen haar wel vasthouden en aankijken.

Zondag nog kraamvisite gehad, was ook gezellig, was daarna wel super moe. Vanochtend met Jane eerst maar uitgeslapen.

Ik heb mijn acupuncturiste die ook vrijwilliger is bij een lactatie-organisatie om advies gevraagd over mijn tepels. Ze adviseerde ze in te smeren met Miconazol, ze denkt misschien toch aan spruw. Maarja dan moet ik wel eerst mijn borsten wassen voor de bv. Vandaag was links wel weer pijnlijker, dan gisteren.

Ik ga ook weer een afspraak maken met mijn acupuncturiste, ter voorbereiding voor de cryo tp en wie weet kan ze mijn ongi aanwakkeren. Ik kan in maart bij haar terecht :-)

Mijn beste vriendin staat ook op springen, ze is 1 febr. uitgerekend erg spannend. Ze weet ook niet wat het is een jongen of meisje. Ik denk zelf een jongen, dat denkt ze zelf ook.

Liefs Roossie

Geplaatst

Aaah mijnbaby!! Wat beroerd! Sterkte joh! Wat een domper hè, na er zo naar toe geleefd te hebben.. Dikke knuffel!

@roossie wat een dropje! En lekker zo'n oranje kin; pompoensoep of geplette macaroni? ;-) heerlijk!

Ehm.. dee ga je ook even zo mooi over mij dromen?! En niet te vergeten over jezelf?! Zou te gek zijn als je een nieuwe gave hebt ontdekt! ;-)

Hier de derde spuit erin.. Beetje weeïg maar ok. Zie een beetje tegen de orgaluatran op, die had zo'n nare stompe naald. En de gonal heeft een nieuw systeempje. Handiger maar even weer zoeken en prutsen in het begin.

Ga ook nog even de discussie aan over pregnyl versus bolletjes.. Jij doet pregnyl toch megan? En jij dee? Wat was nou voor jou het voordeel? Vind de pregnyl namelijk ook een vervelende spuit.

Liefs,

Inge

Geplaatst

Mijnbaby wat rot zeg.... een tegenvaller. Sterkte!

Roossie wat een heerlijke foto's. Op die foto in de wasmand is/lijkt ze lang zeg! Leuk om haar weer eens te zien!!

Inge, ik heb alleen bij de eerste poging pregnyl gespoten na de tp. Tweede keer mocht het niet ivm risico OHS, kreeg toen na de punctie alsnog de bollen. Omdat ik toen zwanger ben geworden wil ik het nu daarbij houden.

Voorspelling (of eigenlijk noem ik het liever 'voorgevoel') blijkt wel vaker te kloppen trouwens! Heb regelmatig voorvoeld dat iemand zwanger was, jongen/meisje, en zelfs namen precies goed of in de buurt... Maar anderzijds heb ik vaak genoeg geen idee, zit ik ernaast of droom ik de grootste onzin bij elkaar. Dus helaas geen garanties ;-).

Megan ik slik idd D3, en Omega3 (in een levertraanolie met A, D3, E, Omega3 -EPA&DHA-, en Omega9. Die neem ik 's morgens en 's avonds neem ik nog een softgelcapsule Omega3 + een multivitamine. Daarnaast gebruik ik nog magnesium, calcium, selenium en zink, maar dat is meer voor mijn gewrichten/ontspanning.

Wel opletten dat je vitamines inneemt met proteïne (eiwitten) want anders kan je lichaam het niet goed opnemen.

Is het gelukt met de Cetro? Ik ga het dus voor het eerst gebruiken, heb nog niet gekeken naar het systeem maar denk dat het wel moet lukken na alle prikervaringen (en er zit vast wel een gebruiksaanwijzing bij?). Je moet zeker mengen, net zoals bij Menopur?

Wat voor filmtip wil je? Bios of dvd?

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Grrr zit nog in de trein terwijl ik om half zeven wil spuiten. Duurt nog tien minuten, dan nog eten scoren en dan naar huis....dan spuiten eten en sporten.

Spuiten jullie steeds op dezelfde tijd of lukt dat ook niet altijd?

Pregnyl doe ik deze keer voor t eerst Inge, normaal de bollen. Gewoon ns wat anders. Probleem zit bij de innesteling en dit ondersteunt dat, net als de bollen. Misschien werkt dit beter bij mij. Vind die bollen ook erg arbeidsintensief trouwens, haha. En zere tieten etc. Kan de pregnyl ook veroorzaken natuurlijk maar ik geloof dat ik daar minder last van heb.

Nou schiet op stomme trein

Films: beide! Maar dacht aan bios nu.

Ciao

Geplaatst

Ha megan! Hoera lang leve de ns! Grrr

Ik spuit altijd op dezelfde tijd. Tegen 19.00 uur. Dus net weer een shotje gehad!

Ik heb nu dan de kruiden van de accapunctuur, en een of andere mama boost combi vitaminen en mineralen pil (overigens gewoon van de trekpleister hoor)

Ik zal later even meer reageren.. Ff uitpuffen ;-)

X

Geplaatst

@Dee, dankje! Ja Jane is een lange dame van 70 cm, ruim boven het gemiddelde. Qua gewicht zit ze iets onder het gemiddelde maar dat schijnt normaal te zijn met borstvoeding.

@Megan, wat vervelend dat je in de trein zat en moest spuiten, maar super stipt hoeft het niet hoor, hopelijk is het allemaal goed gekomen?

@Inge, ik heb bolletjes gebruikt.

Ik hoorde trouwens afgelopen zaterdag dat een nichtje van ons zwanger is van een 2e kindje. Ik merk dat ik het nu moeilijk vind als anderen van een 2e kindje zwanger zijn, stom hé is ook mijn volgende doel en als anderen dan zo snel zwanger zijn is dat dan toch weer moeilijk te verkroppen al gun ik het hun van harte.

Liefs Roossie

Geplaatst

Spuiten doe ik tussen 22:00 en 22:30, vlak voor bedtijd dus, dan ben ik eigenlijk altijd wel thuis (heb ook wel eens in het toilet van een theater een spuit gezet, bij een lange voorstelling). Voor mij werkt dat tijdstip goed.

Een keer een half uur of uurtje later schijnt ook niet erg te zijn maar het maakt je toch een beetje onrustig.

Megan morgen alweer de 1e fm!

Filmtips.... we hebben laatst 'Horrible Bosses' (met Jennifer Aniston) op dvd gekeken, had er lage verwachtingen van maar bleek een grappige film te zijn (wel erg plat en over de top maar ach).

Qua bios weet ik het niet zo goed. Misschien The Descendants? Schijnt goede recensies te krijgen (George Clooney speelt erin, ook niet vervelend), heb een trailer gezien en daarin leek het me wel wat.

Okaasan, hoe is het nu met je? Nog ziekenhuisbezoek op de planning staan?

Geplaatst

Hi girls,

Hoe gaat het hier met iedereen. Roossie wat een leukerd! Mooie ogen! Lachen in die wasmand. Tsja dus toch die jaloezie weer maar dan voor brusjes.....balen. Het kan weer net zo erg worden als voor een eerste heb ik begrepen. Maar brusjes gaan veel sneller over het algemeen heb ik het idee! Dus als je bv mindert en weer menstrueert ben je ook zo weer zwanger!

Inge had jij vandaag fm? En?

Ik ga idd morgen.

Dee zie jij al wat aankomen? Qua menstruatie dan.

Tsja die spuiten ik weet dat het niet op een half uur komt ofzo. Maar ben het ook wel eens echt vergeten, pregnyl drie kwartier te laat ofzo. Tegenwoordig een alarmpje op de tel 😊En ik heb ook al op wc's in kroegen en bij vriendinnen staan spuiten ....😁

Die cetro is wel weer wennen. Hij gaat soms zo stroef das eng. Bij ontluchten hele buts eruit en ik spuit liever ook niet te snel in mezelf haha . Je moet een poedertje oplossen neg als pregnyl, je hoeft niet te mengen. Maar oplossen gaat ook niet altijd snel ofzo.

Nou ben benieuwd morgen.

Grtz Megan

Geplaatst

Hi all,

Ik had vandaag de eerste fm, en had al 5 duidelijke follikels en wat kleintjes op komst. Ik moet zondagochtend weer.

Megan, ben benieuwd morgen! Wie weet zien we elkaar zondagochtend dan ;-) hoe voel je je van de spuiten? Ik een beetje dizzy en moe. Maar overdag wel prima.

Dee al klaar om te starten? Of ben je al begonnen? Ik dacht dat je voor 20.00 uur gespoten moest hebben, heb ik ms verkeerd begrepen ;-)

Okaasan alweer een beetje energie aan het opbouwen? Reis is geboekt? Vind bijna alle Aziatische landen zo de moeite waard! Geweldige natuur, mooie mensen en relaxte dagindeling!

Roossie, ja gek hè! Ik denk toch dat voor ons het hele zwanger worden van de omgeving een extra issue is en blijft.

Verder eigenlijk niet zoveel nieuws.. Doe erg mijn best om werk werk te laten en wat minder moe thuis te komen, herken de concentratie problemen op het werk. Maak me er soms wat zorgen over. Het is even niet anders. Maar moet wel op mezelf letten en niet te streng zijn voor mezelf. Ben snel geneigd om maar te gaan en te gaan.. Maar ja daar schiet uiteindelijk ik zelf niet zoveel mee op. Dus even pas op de plaats, en dat lukt best. Ik vind het best fijn te lezen dat jullie dat ook wel herkennen! Hoort er dus een beetje bij denk ik dan.

Hou vol lady's! Succes morgen megan! Hoor je! Enneh... Zondag hè! ;-)

X

Geplaatst

O Inge, jij vandaag al fm, dacht dat je 1 dag na Megan moest, maar dus 1 dag ervoor. Mooi begin, 5 follikels en nog wat kleins. Hopelijk gaan er nog een paar meegroeien.

Heb even in het (schema/)boekje gekeken van het UMC, daar staat idd in tussen 16.00 en 20.00. Eerder deed ik het dus altijd wat later, nu nog even over nadenken. Heb laatst nog wel nagevraagd of ik evt. de helft van de dosis Menopur 's morgens zou spuiten en de andere helft 's avonds, omdat ik zoveel ga spuiten. Dacht dat het misschien voor een meer gelijkmatige groei kon zorgen. Echter vinden ze dat niet handig omdat je 's morgens fm's hebt en ze dan moeten gaan rekenen wanneer je je laatste dosis moet nemen voor de Pregnyl enz. Sommige ziekenhuizen doen het wel heb ik gelezen. Maar goed, maakt mij niet uit, nog een naald extra op een dag is natuurlijk ook niet echt fijn.

Megan: nee nog geen tekenen van een aankomende ongi. Verwacht het in principe maandag, en evt. zondag.

Heb vandaag even gekeken naar de Cetro. Gelukkig maar één keer 'mengen' (oplossen). Bij de Menopur moet ik wel 4x mengen (4x dosis van 75).

Ik las alleen dat je, nadat je de naald in je buik hebt gezet, eerst de zuiger iets omhoog moet doen om te zien of er bloed mee komt: doen jullie dat ook? Heb er nooit eerder over gehoord/gelezen?

Geplaatst

Hey,

Ik heb dat ook gelezen maar ik doe dat niet hoor. Want als er bloed komt moet je de spuit weggooien. En dat vind ik dan weer zonde, heb niks extra. Bij de prikinstructie zeiden ze daar ook niks over.

In de gebruiksaanwijzing van de gonal staat ook dat je de naald nog minimaal 10 seconden moet laten zitten. Is bij de prikinstructie ook niks over gezegd, maar dat doe ik dan weer wel.

Inge, mooi begin! Ben benieuwd morgen, zou leuk zijn zondag! ;-) ik heb trouwens niet echt last van de spuiten. Voel m'n stokkies nu wel wat, dus ik hoop dat ze het goed doen!

Grtz!

Geplaatst

Ha Dee,

Ik heb bij de eerste poging ook cetro gespoten en heb dat ook niet gedaan! Heb toen ook een prikinstructie gehad van de verpleegkundige en die zei er ook niks over. Idd zonde van de spuit!

Maar spannend hoor, ook al bijna beginnen dus! Joepie!

Megan, nogmaals succes morgen! Hoop dat ze mooi groeien bij je!

Ink!! Al nieuws? Ben zo benieuwd!

X

Geplaatst

Hey,

Er zijn twee grote en wat kleinere, zondag terug inderdaad! Hopelijk trekken de kleinere wat bij. Twee is beetje weinig. In potentie zitten er 8.

Goede nieuws dus zondag terug, haha! Hoe laag moet jij Inge? Ik 9.20.

Grtz Megan

Geplaatst

Jammer dat er nog maar 2 groter zijn Megan, maar er kan nog van alles gebeuren, we duimen ervoor dat de kleinere meegroeien!

Bedankt voor jullie antwoorden over de Cetro!!

Ben idd ook wel benieuwd naar Ink, al een paar dagen niets van haar gelezen volgens mij?

Geplaatst

Verdorie megan! Wij moeten om 8.30 uur!!! Hopenlijk lopen ze wat uit! Ze plannen gewoon iedereen achter elkaar, want op minn vraag of er ook later ruimte was kreeg ik een nee te horen. Boeee!

In potentie 8 klinkt goed! Nog even lekker doorspuiten en hopenlijk groeien ze dan allen uit. Duimen draaien hier!

Nou, Dee kan bijna niet wachten dat jij ook 'lekker' start.

Ik heb vannacht gedroomd dat ik zwanger was.. Als een ander dan niet over me droomt doe ik het zelf maar Hahahahaha! Voelde wel goed moet ik zeggen ;-)

Hebben jullie wel alle spullen? Hoorde gisteren bij de echo namelijk dat er een leveringsprobleem is met orgalutran en pregnyl. Ik was blij dat we alles al hadden liggen van december. Zou toch beroerd zijn dat je nu niet kan starten omdat er geen spul is! En de vervanging van pregnyl door ovitrelle betekent 40 euro bijbetalen. Tjeetje.

Vanmiddag weer accapunctuur en een lekkere massage erbij. Zit al maanden zo vast in mijn schouders! Heb mijn tante beloofd beter voor mezelf te zorgen en dit was afspraak nr1 met haar; zorg voor een regelmatige massage ;-) geen probleem! Die kan ik goed nakomen...

X

Geplaatst

Haha Inge, kan JIJ bijna niet wachten tot IK ga starten? :-)

Ik bungel er gewoon een beetje achteraan.... hihi.

Hier alle meds in huis dus hopelijk geen onvoorziene problemen.

Leuke droom, goed dat je brein of onderbewuste het voor zich ziet denk ik dan maar.... Er in geloven dat het KAN!

Enneh, die massage is zeker geen slecht plan.....

Geplaatst

En o ja, als je hoopt dat ze uitlopen zondag maar het gebeurt niet.... kun je erna natuurlijk ook gewoon op Megan wachten. Tipje ;-)

Megan en ik hebben elkaar een poosje terug gezien bij de hysterscopie, toch apart. (fluisterend:) 'Ben jij eh....' 'Ja, ben jij ehhh....'

Vraagje: in welke gang doen ze de fm's? De punctie-gang? Of de poli-gang? (voor 't eerst dat we alles in UMC doen hè, ervoor had ik de fm's in ander zkh)

Geplaatst

Hi, ben ik weer!

Alles in de punctiegang, gewoon gaan zitten.

Ik ben net gebeld dat ik morgen moet komen!

Ben bang dat we voor een duivels dilemma komen te staan. We hebben 2x18, 2x 11/11,5, 1 van 13 en 1 van 14. Dan nog 1 van 12,5 en 1 van 10. In gunstigste geval lukt het om 5 rijpe te krijgen denk ik dan. Misschien vragen ze wel of we die van 18 willen laten schieten en de rest door te laten groeien? Of afbreken? Ga geen punctie doen voor 2 eitjes. Hm. Afbreken is klote want vakantie gepland en al die dure medicijnen gebruikt. Nou ja eerst morgen maar afwachten.

Dan nu het mega goede nieuws! Ik heb een 9 voor de thesis !!! Kreeg net een van de twee beoordelingen en de andere zei dat hij op hetzelfde cijfer zou uitkomen. Superlovende beoordeling erbij! Dus dat is wel te gek. Droomde juist vannacht nog dat men teleurgesteld was in mij. Haha. Zwanger zijn is leuker om te dromen ja!

Ja hihi elkaar tegenkomen is wel heel geinig en ook weird grinnik.

Nou ik moet nog werken, snel verder!

Grtz Megan

Geplaatst

WOEOOOOWIEEE, MEgan, niet normaal, een 9. Gefeliciteerd! Cum laude afgestudeerd dus. Geweldig hoor!

Ik heb al jullie verhalen gelezen, maar heb even geen puf om overal op te reageren. Komt later wel weer.

Wel wil ik alle spuiters heel veel succes wensen met alle nare toestanden waar jullie weer in zitten. Getver, wat is dat spuiten toch altijd naar.

Gisteren nieuws uit het zkh; HcG is naar 18 gedaald dus deze week weer geen MTX erbij gelukkig, dus dat was het goede nieuws.

Helaas ook slecht nieuws; we mogen zeer waarschijnlijk pas over een half jaar pas, half juli ofzo, weer een eerste TP doen. EEN HALF JAAR! ik kon wel janken toen ik dat hoorde (en dat deed ik ook). Wat een enorm kut bericht, ik had me ingesteld op 3-4 maanden. En de gedachte dat we dus dit jaar zeker geen baby meer hoeven te verwachten en ik wellicht niet eens zwanger ben voor de uitgerekende datum (16 aug) van deze zwangerschap, maakt me erg moedeloos.

Gelukkig gaat het hier energie-gewijs wel een beetje de goede kant op, maar dit soort berichten hakken er weer flink in.

Woensdag weer bloed laten prikken en direct ook een afspraak met de maatschappelijk werker in het zkh gemaakt. Ik hoop dat zij goede tips heeft voor iets therapie-achtigs, zonder positieve dingen moeten denken, zonder stress is echt niet goed, want dan word je niet zwanger mededelingen, zonder therapeut die niets van IVF/ICSI weet en zonder verhalen dat de buurvrouw van een tante met een achternichtje blablablablaa. Ik ben benieuwd wat zij te melden heeft. Iemand hier ervaring met maatsch. werk van het UMC? Ik ben dus woensdag in het UMC om 9.30 uur, wie kom ik dan tegen van jullie?

Binnenkort wellicht weer een meer socialer bericht van mij, maar ik merk dat ik nu een beetje afstand neem, want we zijn immers toch niet in de running voorlopig. Ik vind het moeilijk allemaal.

Geplaatst

Heey ookasan, zat net aan jou te denken. Shit, een half jaar......wat een klotenieuws. Hoe moet je hier nu weer mee omgaan. Ik heb ook al een paar keer op het punt gestaan met maatschappelijk werk van t ziekenhuis contact op te nemen. Nog niet van gekomen (wacht maar tot deze poging is mislukt) maar lijkt mij hele goede optie. Ga ik bij mislukking ook zeker doen.

Wil je veel sterkte wensen en dikke knuffel. Ik hoop op terugkeer van energie, een mooie reis om de boel even te vergeten en mijn huis tuin en keuken advies is als volgt: ga dingen doen die je zeker nog gedaan moet hebben voor je een kind krijgt, of schaf dingen aan die je als je een kind hebt nooit zou kopen. Dan zul je namelijk net zien, heb jij net een racefiets gekocht of ingeschreven voor een klimcursus, word je zwanger! En dat geven we dan met liefde op. Mocht het onverhoopt toch langer duren dan je denkt of hoopt, heb je in ieder geval leuke dingen gedaan ondertussen!

Nou nogmaals dikke knuffel,

Megan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden