Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dee - en hoe is het gegaan?

Okaasan - super te lezen dat het eindelijk gedaald is meid! En nu? Moet je dus wachten ivm effect van die injecties?

Om het verhaal van m'n zus nog gekker te maken: ze werd 's middags laat gebeld door de verloskundige - hij had een fout in de berekening gemaakt en het zou dus goed kunnen zijn dat ze wél zwanger is maar minder ver dan hij dacht! Ze moet nu volgende week terug komen voor een echo, maar heeft ondertussen al een digi test gedaan, waar nu stond 2-3 weken zwanger, ipv 1-2 weken zoals bij haar 1e test! Ben beetje in de war nu van deze vreemde nieuwtjes...

Ondertussen vandaag voor t laatst gewerkt. Erg raar idee, maar ben er wel aan toe - begin wat sneller moe te worden nu en slechter te slapen.

Over 4 weekjes al uitgerekend! Krijg wat last van nesteldrang - nooit verwacht, maar heb de behoefte om m'n huis te gaan soppen, terwijl ik dus helemaal niets zo'n poetser ben!

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ink wat fijn, verlof!! Ga er lekker van genieten.... en nog even extra bewust genieten van je buik en het zwanger-zijn!!! ;-)

Idd een raar verhaal van je zus, spannend dus nog.

De bioptie vanmorgen deed wel ff gemeen zeer! Ze ging met zo'n slangetje dat ze gebruiken om embryo's terug te plaatsen m'n baarmoeder in en zoog toen baarmoederslijmvlies op. Gelukkig duurde het niet lang. Over een week krijgen we de uitslag en we staan ingepland om in week (5 a) 6 te starten met de volgende poging, komt nu eindelijk dichtbij! Heb er al 'zin' in! Inge en Megan ook?

Geplaatst

Vervelend dat t ff zo'n zeer deed, maar gelukkig nu achter de rug! Fijn dat de volgende poging in zicht is lijkt me!

Geplaatst

Hela,

Brr die biopsie, jakkes. Nou als de uitslag maar goed is!

Jee ink, die zus van jou. En dan weer een week wachten. Nou we wachten mee.

Jij al bijna aan de beurt hè, tsjonge. Wat was je datum ook alweer? Heb je alles op orde thuis al?

Hier de hele medicijn winkel compleet. Ik heb niets hoeven kopen,alleen een paar naalden, diclofenac en 5000ie pregnyl. Superweldoeners!! Volgende week beginnen, zie de duivels al aankomen. Ja heb er best zin in eigenlijk! Komt door studie klaar en vakantie in vooruitzicht. Hopen dat de bevruchtingen beter gaan dat vorige keer.

Nu op bezoek bij de zwangere vriendin samen met vriendin 2 met baby (ga ik lekker mee knuffelen). Heb vriendin 1 gesproken en gezegd hoe vervelend het voor mij was. Gevraagd waarom ze er zo voor gekozen had. Reden was dat ze het perse aan ons samen wilde vertellen, dus samen met dat andere stel. Want zij had het van die anderen pas (enkele dagen) na mij gehoord. En dat vond ze niet zo leuk......

Zucht . Onbegrijpelijk, maar goed. Ze weet niet beter.

@ Inge hoe gaat het??

@ookasan en jij? Je voelt je nog niet echt beter geloof ik hè? Wat klote. Hebben jullie al geboekt?

Grtz Megan

Geplaatst

@Ink: pfff, dat maakt het inderdaad wel nog gekker. Ook voor je zus heel vervelend zeg. Wij MMM-meisjes weten maar al te goed hoe vervelend het is als je niet weet waar je aan toe bent. Ik denk dat dit er wel een beetje op lijkt voor je zus.

Haha en succes met je poetsdrang. Ik weet zeker dat mijn man er in blijft als ik dt ooit nog eens mag krijgen. Dan weet hij niet wat hij meemaakt (hij maakt altijd schoon en ik doe boodschappen en het koken. Doen we allebei wat we het leukste vinden).

@Dee: Spannend een weekje wachten op je uitslag. Konden ze al iets zien? Of is het echt alleen in het lab te bepalen en niet aan hoe het biopt eruit ziet? Ik hoop zo voor je dat het verbetert is, want ook al is het medisch misschien niet zo, ik kan me voorstellen dat het voor je gevoel heel veel uitmaakt als de ontsteking weg is.

@Megan: wat fijn dat je alles in de uitverkoop had ;-) voor je nieuwe poging. Super hoor. Ik ben ook al hard aan het sparen voor als ik het ooit nodig heb. En anders ga ik iemand anders er heel blij mee maken. Dat is ook niet verkeerd.

Niet druk maken over onhandige vriendinnen/mensen, zoals je al schrijft, ze weten niet beter. Gebruik je energie dus gewoon voor jezelf. Da's veel beter.

Het gaat inderdaad fysiek nog niet zo veel beter, alhoewel ik me wel anders voel nu het hcg zo omlaag is. Ik kan het niet zo goed omschrijven, maar er lijkt een laag van de vermoeidheid af te zijn. Het is anders.

En inderdaad geen echo gehad afgelopen week. Ik ben zeker wel een beetje klaar met al die echo's. Ik heb er de laatste paar weken wel 10 gehad. Op de laatste echo waren ipv 4 dingetjes nog maar twee dingetjes te zien. En in weet zeker dat ik er daar 1 van verloren ben. Ik ga denk ik wel nog een echo vragen als het hcg 0 is, want deze dingetjes kan je nog lang blijven zien. En als ik weet dat het er nog zit, dan hoef ik me een volgende keer als ik weer zwanger ben, me daar geen zorgen over te maken, dan weet ik dat het nog van de BBZ is.

En we hebben nog niet geboekt, ook nog geen hele concrete plannen. We gaan pas boeken als het hele BBZ-verhaal achter de rug is. Want ik wil pas weg als ik een beetje meer energie heb. Want nu weg, dat gaat echt niet werken. Nog even geduld dus voordat jullie de vakantiekaartjes van mij krijgen.

Geplaatst

Tja, het is ineens alweer eind januari! Megan komende week beginnen, Inge volgende week en ik de week erna (zo om en nabij).

Zat er vandaag nog aan te denken dat je met een nieuwe poging jezelf ook weer heel wat spanning bezorgt; de teleurstelling van de laatste mislukte poging kan ik me nog goed herinneren maar het gevoel is wel aardig weggezakt inmiddels. En nu gaan we gewoon weer die rollercoaster in, niet wetende wat het gaat opleveren!

Okaasan, hoe zit het met de bijkomende risico's? Nog kans op een baarmoederruptuur of is die kans nu wel geweken?

Ze kunnen met het blote oog niets zien aan het biopt baarmoederslijmvlies. In het lab kunnen ze zien of er een ontsteking in zit en aan de vorm van die cellen kunnen ze (geloof ik) zien dat/of het chronisch is. Ik ben eigenlijk wel een beetje klaar met dat chronische gezeik.... ;-) (endometriose, fibromyalgie...)

Zo op kraambezoek, eens zien hoe dat gaat...

Geplaatst

Lieve meiden, wat een spannende weken komen er aan voor velen hier! Ik kan me goed voorstellen dat er misschien gemengde gevoelens in mee spelen - fijn om weer een kans te maken, maar tegelijkertijd alle emoties die er bij komen kijken. Ik ga in ieder geval heeeel hard duimen voor jullie hoor!!!

Hoe ging het kraambezoek Dee? Ik vond dat altijd erg moeilijk / confronterend terwijl we nog in de mmm zaten...

Okaasan - ik had zelf ook nooit verwacht dat ik poetsdrang zou krijgen hoor - hier doet m'n man ook het meeste op dat gebied, maar sja, blijkt toch wel echt iets met die nesteldrang te maken te hebben?!? Fijn dat je wel al iets minder moe bent en je geen echo hoefde van de week. Hoop dat het verdere herstel ook wat op mag schieten voor je, want je hebt echt heel wat mee gemaakt de laatste weken! Weet je hoe het er nu verder voor je uit gaat zien?

M'n zus en ik moeten vandaag alle twee naar de vk! Ik over een uurtje en m'n zus vanmiddag.

Ondertussen hangen de laatste kleertjes te drogen, zodat ik vanmiddag m'n ziekenhuistas klaar kan gaan zetten voor het geval dat er iets onverwachts voordoet - hoop gewoon thuis te mogen bevallen, wat vanaf a.s. vrijdag al zou mogen! Bed staat al op klossen, incl de extra molton er onder - erg raar idee hoor, want het voelt allemaal nog best wel ver van me weg, de bevalling! 17 februari ben ik uitgerekend, dus is toch niet zo ver meer...

Megan - hoe was het bij je vriendin? Goed dat je er wel over bent begonnen, maar jammer dat ze zich dan zo slecht in jou kan verplaatsen met haar beargumentatie! Sommige mensen kunnen zich er gewoon echt niets bij voorstellen volgens mij / beredeneren alleen maar uit zichzelf...

Ben benieuwd ook hoe het met Mijnbaby gaat? Welke dag zit je nu ook al weer? En weet je al wanneer je ongeveer hopelijk op het wachtbankje mag gaan zitten? Schiet denk ik al op nu, of niet?

Roossie - hoe gaat het met jou en Jane?

En Clau, Chantal, Inge, hoe gaat het met jullie?

Geplaatst

Bloeddruk was wat aan de hoge kant, dus ik ga maar even op het zout letten en stoppen met de dropjes. En ik was in 2 weken veel aangekomen - ben veel vocht aan het vast houden, dus moet maar even wat extra water gaan drinken.

Zus blijkt 5,2 weken zwanger te zijn en moet over 2 weken weer omdat ze telkens nog wat bloed verliest. Ben nu wel wat gewend aan het idee. Mogelijk ook omdat ik nu zelf wel al steeds iets meer toe ben aan de bevalling (maar nog niet helemaal hoor :-)! Liefst nog even minstens 2 weekjes wachten!)

Geplaatst

Hi all,

Fijn okaasan dat je waardes zo gedaald zijn!! Geen nare spuit meer dus! En Dee hoop ook geen chronisch ding er meer bij!

Tja hoe gaat het hier.. Op het moment even niet zo. Lief vriendinnetje belde net dat ze zwanger was. Vond ze wel moeilijk om me te vertellen. En ja, ze is erg gelukkig, het ging wel wat snel allemaal (na 2 maanden raak) etc etc.. Zo lief dat ze rekening met me houdt, maar poeh wat vind ik het weer een boodschap! En wat ben ik het zat!

Afgelopen weekend burenborrel.. Wel 10x de vraag of wij ook kinderen hebben, waarbij de laatste buurman nog opmerkte dat we dan echt wel de enige waren in dit blok.. Zucht..

Bah..

En ja volgende week beginnen.. Moet wel even moed verzamelen..

Sorry Ladies, zo lang niks van me gehoord en nu met stromende tranen op de bank..

X

Geplaatst

Oh lieve Inge, geen sorry zeggen hoor! Je krijgt gewoon een dikke knuffel.

Al die mensen ook altijd met al die vragen. Pffff, ik heb nooit gesnapt hoe mensen op dit gebied zo brutaal kunnen zijn. En nu in de MMM snap ik het al helemaal niet meer.

En dan ook nog een zwanger vriendinnetje, pffff. De hele MMM is al zo zwaar maar met deze dingen erbij wordt het alleen maar moeilijker voor je. Maar ja, je kunt er niet om heen.

Kruip lekker tegen je man aan en laat je tranen maar stromen. Ik weet zeker dat je deze week ergens nog een hele doos vol met moed vindt om volgende week je poging goed te starten. Kom meid het gaat je echt lukken om goed aan je poging te beginnen en ik vind het helemaal niet gek dat je nu met stromende tranen op de bank zit.

Dikke knuffel!!!

Geplaatst

Hee hallo,

Ink - oeioei!! Tas gepakt?? Waah!! Oh het lijkt me zo geweldig als je dan ineens met z'n drietjes bent!

Wel uitkijken met die drop, potverdorie! Haha.

Inge......hè wat naar nou. Het is op een gegeven moment ook echt niet leuk meer. Wel prettig dat die vriendin tenminste bélde en niet op een etentje de feestelijke boodschap meldde....gniffel. Maar jij had dan weer de scherpzinnige buurman, jeeh. We moeten echt voorbereid zijn op dit soort opmerkingen. Maar hoe, wat moet je zeggen?? Vind ik heeeel lastig. " nee godzijdank niet" (voelt als verraad) "nee helaas niet" (is privé, wil niet meewarig aangekeken worden) "is dat belangrijk om erbij te horen?" (buurman zal nooit meer wat zeggen).

Iemand een suggestie ?

Ondertussen hoop ik dat je snel weer een lichtpuntje vindt. Het is allemaal al stom en oneerlijk en dan raken we ook nog steeds weer overstuur. Maar goed, allemaal makkelijker gezegd......mij helpt het vooruitzicht op vakantie! Kunnen jullie in wachtweken ook nog weg?

Dee wanneer krijg je uitslag?

Roossie, nog nieuwtjes ??

Oh ja ink, kan die zwangerschapsduur kloppen volgens je zus? Het klinkt mij allemaal nog erg onzeker inderdaad.

Hier menstruatie begonnen, morgen eerste spuit, vlg vrijdag eerste fm.

Bij vriendin was wel ok trouwens. Komt wel weer.

Liefs!!

Geplaatst

Nou, hier ook de menstruatie begonnen, dus ik denk morgen of zaterdag de eerste spuit. Helemaal gelijk op megan! Toitoitoi!

Was heel fijn dat ze belde en het niet tijdens een etentje bekend maakte! Poeh, dat is helemaal moeilijk!

En thanks voor de Knuffels meiden.. Pff wat een dag vandaag. D hele dag met van die jank ogen op het werk.. 'nee hoor gewoon hoofdpijn ' bleeh..

Dee wanneer weet je wat meer? En hoe was het kraambezoek? Viel het je mee?

En ink; pak ook wat warme sokken in in je tas! Heb van meerder mensen gehoord dat ze van die koude voeten hadden tijdens de bevalling , en dat wil je toch niet ;-)!!

Liefs,.Inge

Geplaatst

@megan; heb hetzelfde gevoel bij de antwoorden die je kan geven aan zo'n buurman.. Ik zeg tegenwoordig gewoon 'nee' zonder enige toevoeging. Dan is het een kaal feit. Punt

(en steek in gedachten een enorme middelvinger er achteraan)

;-)

X

Geplaatst

Inge, ook vanuit hier nog een knuffel voor jou....

Wel fijn dat je nu al ongesteld bent, kun je tenminste ook 'aan de slag'. Veel succes met spuiten! Megan, jij ook!! Ik volg jullie over ongeveer anderhalve week denk ik.

Kraambezoek ging goed. Ik heb al tijden geen baby vastgehouden (1 uitgezonderd, van een vriendin die onverwacht in scheiding kwam te liggen, zo ongeveer tijdens de kraamtijd) en moet zeggen dat dat werkt, beetje afstand houden, geen focus op mij met een baby.

Vandaag twee keer telefoontje gehad van het ziekenhuis dat de uitslag nog niet binnen is, morgen moet het er zijn. Wel heel attent dat ze er 2 keer over belde zodat ik me niet hoefde af te vragen of ze me vergeten waren ;-).

Ik kom morgen nog wel even langs hier!

Ben ook benieuwd hoe het gaat met de meiden waar we al een poosje niet van gehoord hebben (oa Clau, Chantal).

En Mijnbaby: hoe ver zit je in je cyclus? Ben het even kwijt... Moeten we al gaan duimen voor de ontdooiing?

Geplaatst

Ha megan,

Kom je net niet tegen! Heb zaterdag de eerste spuit, en donderdag de eerste echo.. Wie weet later in de week wel. Lijkt me leuk!

Dee al wat gehoord?

X

Geplaatst

Even heel kort, dan spring ik eerst maar eens onder de douche en kom ik later op iedereen reageren.

Maar gisteren weer een goede uitslag. HcG was gedaald van 110 vorige week naar 54 nu. Precies door de helft dus. Maar we zijn er nog niet, de daling kan nog steeds stagneren en dan krijg ik weer een nieuwe MTX-spuit. Ik hoop zo dat dat niet nodig is.

Ook een erg fijn gesprek gehad, dus al met al best een goede dag wat betreft al mijn ziekenhuisactiviteiten. De moeheid blijft onveranderd aanwezig. bleggghh.

Geplaatst

Hi girls,

Ookasan, mooi! Maar wat klote van die moeheid. Tsja dat mtx is ook geen lollig spul en je lichaam moet ook flink werken. Nog helemaal niks noppes verbetering?

Inge Damn was leuk geweest! Welke dag verwacht jij je punctie? Ik op 7 feb. Als het zo gaat als vorige keer hoef ik maar 1 keertje voor fm.

Ik heb mijn thesis ingeleverd! Studie klaar!!! Wel moeilijk om ermee te stoppen, wil het graag zo goed mogelijk doen maar heb nu gekozen voor behandeling. Ben sowieso geslaagd, maar ik zou heel graag een 8 willen dan ben ik cum laude, lijkt me leuk.....call me crazy.

Te bedenken dat ik er 2,5 jaar geleden helemaal niet aan wilde beginnen. Want ik wilde kinderen! En nu toch klaar. Yeeeeh!!!

Zo snel spuiten dan sporten!

Lfs Megan

Geplaatst

Megan wat goed, lekker klaar met je studie!!!! En een mooie titel op zak..... Hoop voor je dat het Cum Laude kan, gouden randje om die titel!

Okaasan, fijn dat de waarde blijft zakken. Gelukkig steeds een klein stapje verder in de goede richting, al zal het nog een hoop tijd vergen. Maar begreep ik nou goed uit het 'na een miskraam' topic dat je wel weer aan het werk bent??? Lukt dat wel een beetje dan?

Uitslag van de biopsie is dat er nog steeds plasmacellen aanwezig zijn, die nu wijzen op een 'geringe' ontsteking. Het lijkt dus minder te zijn dan de vorige keer maar dr. T. meldde daarover dat het niet duidelijk is of de AB iets heeft gedaan, of dat het een momentopname is (dus dat de ontsteking van zichzelf wisselend aanwezig is), of dat het komt doordat het biopt afgenomen is op net een andere plaats dan de eerste keer. Dus.... tja.......

Heb gevraagd of het nut kan hebben om nog een keer AB te nemen, maar dat was niet aannemelijk. Na even nadenken en bespreken met m'n vriend heb ik haar nog terug gebeld om te vragen of er misschien tóch iets op immunologisch gebied te doen is, met bijv. corticosteroiden (zoals prednison). Hier kreeg ik een gedecideerd 'nee' op, het is niet wetenschappelijk bewezen, dus wordt niet gedaan. Ook niet terwijl we weten dat er wel antistoffen actief zijn. Ik probeer er natuurlijk vertrouwen in te houden dat zwanger worden (en blijven!) toch moet lukken, maar stiekem ben ik ook een beetje bang dat een embryo (en bij eigen pogingen ook zaadcellen), aangevallen worden door de antistoffen omdat ze (deels) lichaamsvreemd zijn.

Hoe dan ook: de volgende ivf-poging staat voor de deur en die willen we gewoon in het UMCU doen.

Mocht het niet lukken (nu nog even niet aan denken), dan kunnen we ons altijd nog beraden op andere mogelijkheden (België, Duitsland).

Geplaatst

Jeetje Dee wat onzeker! En wat zeggen ze in het ZH over die antistoffen die een embryo zouden kunnen afstoten? Goed dat jullie wel gewoon doorgaan! Welke volgende stap je daarna moet zetten volgt vanzelf wel. En hopelijk is dat gewoon niet nodig! ;-)

Ha megan, ik verwacht hem ook ongeveer dan! Wie weet! Zou wel gezellig zijn, zie je me als geknakte den die kamer uit gerold worden.. Ik kan nl niet lopen daarna van de pijn., heerlijk kijk er nu al naar uit ;-)

Hoe ervaar jij die punctie? Zie je er tegenop?

X

Geplaatst

@Dee, wat naar dat de bioptie gemeen zeer deed! En wat een uitslag, je kunt er nog niet veel mee! Heb je het ook met hen besproken over die antistoffen? Ik hoop zo dat het met de nieuwe poging mag gaan lukken!!!

Fijn dat de kraamvisite goed ging. Een nieuwe foto van Jane, ja ze is erg veranderd sinds de laatste die hier geplaatst is. Ik plaatste de foto's eerst via babybytes.nl Ik verwijderde de foto's daar dan iedere keer, maar daarmee verdwenen ze niet van het internet. Een aardige website beheerder heeft ze voor mij verwijderd. Ik zoek nog naar een nieuwe manier om foto's op het net te plaatsen waar ik ze zelf ook helemaal kan verwijderen. We willen namelijk geen foto's van Jane her en der op internet zetten. Ik wil ze wel eventueel naar je mailen.

@Megan, wat super dat je de medicijnen bijelkaar hebt op naar de nieuwe poging! Naar iedere keer hé mensen in je omgeving die er niets van snappen. Moet jij weer allemaal inkasseren en denken ach je weet niet beter. Ik sluit me bij Okaasan aan, richt je energie op jezelf!

@Okaasan, wat fijn dat je hcg gedaald was hopelijk blijft die dalen! Ook fijn dat je een goed gesprek hebt gehad in het ziekenhuis.

@Ink, wat een emo-swing maak je met die vreemde nieuwtjes. Wat heerlijk dat je nu verlof hebt, lekker van genieten tijd gaat zo snel! Grappig je nesteldrang, ik heb dat gelukkig niet gehad ben ook echt geen poetster. Ik had ook opdracht van de verloskundige om het echt rustig aan te doen vanwege mijn bloeddruk dus ik moest verplicht lui zijn, dus dat deed ik dan maar hahaha........Oh ik lees dat jou bloeddruk ook aan de hoge kant, is dus leg neer die poetslap! Helpt echt hoor rustiger aan doen.

@Inge, veel succes met je nieuwe poging! Wat naar al die vragen met de burenborrel. Ik vond die ook altijd zo vervelend. Wij kregen ook steeds te horen dat het onze beurt was om kindjes te krijgen, pfffffff ik dacht altijd jullie moesten eens weten.......

@mijnbaby, hopelijk gaat alles goed met je nieuwe poging.

Hoe is het met Chantal en Clau?

Er kwam de laatste tijd niet veel van om even op het forum te typen. Heb wel steeds meegelezen op mijn iphone. Soms wordt mijn iphone wel afgepakt door Jane hahaha......

Hier gaat alles goed, Jane is flink gegroeid. Ze is nog net geen 70 cm, ze weegt nog net geen 7 kg wat net onder het gemiddeld is, dat is wel normaal bij borstvoeding. En even uit mijn hoofd, rond de 42 cm hoofdomtrek. Bij het consultatiebureau zei de kinderarts dat ze Jane erg sterk vond. Zondag is ze alweer een half jaar, tijd gaat zo hard! Ik ben nu aan het rommelen met allerlei hapjes. Wat zijn die potjes vies zeg, ben aan het koken geslagen voor Jane. Heb wel een hit ontdekt, banaan met liga hopelijk vind ik er nog meer. Ik merk heel erg dat ze meer honger heeft. Ik heb nog wel zere tepels, iedere keer na het voeden zijn ze droog en komen er velletjes los. Vooral links doet pijn als ze aanlegt. Heb advies gevraagd aan mijn acupuncturiste die ook lacatie vrijwilligster is. Ik weet nog niet wanneer ik wil gaan stoppen met borstvoeding, misschien op gegeven moment alleen in de ochtend/avond. Ik vind het nog wel fijn om te geven. Nog steeds niet ongi geworden, hopelijk wordt ik dat wel als de borstvoeding minder wordt. Het slapen gaat hier ook weer anders, we hadden een luxe periode dat ze om 20.00 uur naar bed ging en gelijk sliep. Nu is ze niet in bed te krijgen, precies zoals haar ouders hahaha........maarja kleine meisjes moeten wel op tijd naar bed. Nu moeten we haar toch op bed leggen en laten huilen totdat ze slaapt, waar mama veel moeite mee heeft maar iedere keer doorheen moet bijten. Gelukkig stopt ze na een kwartier met huilen en slaapt ze dan. Ze zit ook nog in haar eenkennige fase, flink huilen, hopelijk is die fase snel over. Wordt nog wat als we morgen uiteten gaan met mijn schoonfamilie om mijn schoonvaders verjaardag te vieren.

Morgen komen ook de meiden van de yoga met hun kleintje, heb appeltaart gebakken hmmmm.... zal wel gezellig worden. En zondag komt nog kraamvisite.

Vannacht voor het eerst alleen met Jane, manlief is stappen met 2 vrienden en blijft ben 1 van hen slapen om dan door te gaan naar voetbal, als het doorgaat tenminste na al die regen.

Ok ik ga straks maar eens slapen!

Liefs Roosie

Geplaatst

Dee - jeetje, wat een onzekerheid nog over die antistoffen! Ik hoop dat het je wel gaat lukken om wat vertrouwen te hebben in deze poging ondanks deze vage onzekere uitslagen! Wanneer verwacht je precies te starten?

Roossie - ja, goede reden om de poetslap inderdaad maar neer te leggen. Ben inmiddels gelukkig ook wel al wat rustiger geworden - heb voor m'n gevoel het belangrijkste gedaan, zoals kleertjes gewassen, zhtas klaar gezet en bedje opgemaakt, dus dat geeft me nu wel wat rust. Ben idd niet van plan alle keukenkastjes nog overhoop te gaan halen ofzo ;-)... Ben benieuwd of m'n bloeddruk dinsdag weer wat omlaag is... Kan nu ook wel gewoon blij zijn voor m'n zus, zonder gemengde gevoelens over m'n eigen buik gaan missen ofzo - merk dat ik wel steeds meer toe ben aan de bevalling gelukkig (mede dankzij de klachtjes die toe gaan nemen zo op t einde ;-))...

Leuk om weer te lezen hoe het met Jane gaat. Jeetje, wat wordt ze al lang! Veel plezier met al je plannen dit weekend!

Megan en Inge - spannend voor jullie zeg! Leuk dat jullie zo gelijkop lopen. Hopelijk straks voor jullie beiden goed nieuws!

Fijn dat je studie klaar is Megan - lijkt me toch wel weer wat rust geven! Wanneer krijg je je cijfer? Heb de dropjes braaf laten liggen deze week hoor, maar oei, wat is dat moeilijk! Denk er telkens aan hahaha! En Inge - sokken zitten er in - bedankt voor de tip ;-)...

Okaasan - super dat hij weer verder gedaald is. Hoop dat hij donderdag eindelijk eens op 0 mag staan! Je schrijft dat je goed gesprek gehad hebt - over het vervolgtraject?

Hoop dat je moeheid ook snel wat af mag gaan nemen!

Vervelend he, al die vragen over kinderen krijgen! Ik antwoordde dan heel direct dat niet iedereen zelf kan bepalen wanneer ze zwanger raken, omdat het bij sommige mensen lastiger gaat. Afhankelijk of het dan bekenden waren waar ik me vertrouwd bij voelde, lichtte ik het wel of niet toe. Als ik er niet over wilde praten, voegde ik er aan toe dat dat verder privé is en ik het er niet over wil hebben. Dan zijn ze soms wat flabbergasted (haha, schrijf je dat zo?), maar dan laten ze het een volgende keer hopelijk wel om die vraag nog eens zomaar bij een ander te stellen... Maar blijft lastig...

Geplaatst

@Ink, goed hoor dat je de poetslap laat liggen en de dropjes ook. Je lichaam geeft op gegeven moment ook aan klaar te zijn voor de bevalling. De kleine gaat steeds meer indalen, je buik gaat dan steeds meer naar beneden hangen. Het is ook fijn als je straks gewoon weer je schoenen kunt strikken.

Mooi omschreven van wat je zou zeggen als die vervelende vragen gesteld worden, een hele goeie!

@Megan, wat fijn dat je studie afgerond is, had er gisteren overheen gelezen geloof ik, maarja was ook laat geworden. Een grote last van je schouder!!! Knap hoor met al het mmm gebeuren om je heen!

Hier een erg leuke ochtend gehad met de vrouwen van de yoga. Zo leuk al die kindjes bij elkaar en mijn tuin voor met veel kinderwagens hahaha.....helaas kon er eentje toch niet komen die had een surpise weekendje weg. Ook erg fijn om ervaringen van anderen te horen, sommigen hebben 2 kinderen. Ik zit bijv. te dubben hoe wat te doen, wanneer stoppen met borstvoeding, wel of geen papvoeding tussendoor etc., want de hormonen van de bv houdt mijn ongi tegen en zolang er geen ongi is, geen cryo tp. Heb ook de tip gehad om de bijvoeding niet precies tussen twee bv in te doen, maar een half uurtje ervoor en dan borstvoeding zo valt er eerder een bv af. En tips over kolven, schijnt dat met een handpompje toch fijner is dan electrisch en die kun je in de handtas meenemen.

We spreken in maart weer af, erg leuk dat ze al zo snel weer af willen spreken, vind het ook zo leuk voor Jane en ze vond het zelfs prima dat iedereen haar even vast hield! Weg eenkennigheid hahahaha.....

Liefs Roossie

Geplaatst

Hela meiden,

Zooo wat heeeerlijk een zondag zonder studieverplichting!!! Fantastisch. Roossie jij vroeg laatst over die concentratie problemen. Ik heb het wel en niet. Aan de ene kant heb ik een superdrukke periode gehad op t werk de laatste twee jaar, en ben aan die studie begonnen. Dus moeilijker en drukker werk in 4 dagen; en de rest vd werk naar de uni en papers schrijven. Op t werk merk ik dat ik me vrij goed kan concentreren. Maar alleen niet de laatste dagen van de wachtweken. Vaak gehad dat ik daar de eerste tekenen van ongi zag. En dan moest ik vaak huilen, plekje om te verstoppen gezocht, alleen of bij de enige collega die ervan weet. Savonds standaard ritueel testen ter bevestiging, fles drank erbij ;-). Ik heb met studie meer moeite gehad bij tijd en wijle rond die wachtweken en de miskraam. Terwijl ik een paper moest schrijven ging ik juist veel Googlen: bloedverlies toch zwanger, echo 6w3d, wie heeft er spijt van kinderen (haha, heb 1 tienerverhaal gevonden....echt iedereen vindt het leuk damn). En op t werk heb ik alleen wat minder aangepakt, geprobeerd klussen door te schuiven. Het is denk ik niet opgevallen, of mensen weten het aan mijn studie, maar ik weet dat ik niet heb geëxcelleerd. Ik vond zwanger worden ook belangrijker. Ik ga nu een leuk project doen wat ik denk ik goed kan; dus dat geeft rust. De vakantie zit er aan te komen (gaan naar andalusie). Dus nu gaat het allemaal weer aardig goed en heb ik geen last van concentratieproblemen.

Ik ben wel erg bang wat er op me afkomt als het nu mislukt. Maar daar wil ik liever nog niet aan denken.

Dee, dit lijkt me een moeilijke uitslag. Het Umc denkt dus niet dat het invloed heeft, anders zouden ze dat uiteraard zeggen. Ik zou me daaraan vasthouden. Voel je je er ongemakkelijk bij of valt dat mij? Ik heb ook ns garderella gehad, mei 2011. Maakt ook niet uit zeiden ze. Ik zag dat je op alan beer topic gereageerd hebt. Ik denk dat het in jouw geval best interessant is om die pfeiffer te mailen met je geschiedenis. Heb je de adressen al? Ik heb ze geloof ik wel. Aan de andere kant schrijft hij iedereen volgens mij hetzelfde voor: flinke dosis vit d en omega 3. Je kunt ook via de huisarts je verhaal voorleggen misschien en op wat basisdingen laten testen. O.a zou ik je vit d en b waarde laten bepalen, je tsh

Geplaatst

Hela meiden,

Zooo wat heeeerlijk een zondag zonder studieverplichting!!! Fantastisch. Roossie jij vroeg laatst over die concentratie problemen. Ik heb het wel en niet. Aan de ene kant heb ik een superdrukke periode gehad op t werk de laatste twee jaar, en ben aan die studie begonnen. Dus moeilijker en drukker werk in 4 dagen; en de rest vd werk naar de uni en papers schrijven. Op t werk merk ik dat ik me vrij goed kan concentreren. Maar alleen niet de laatste dagen van de wachtweken. Vaak gehad dat ik daar de eerste tekenen van ongi zag. En dan moest ik vaak huilen, plekje om te verstoppen gezocht, alleen of bij de enige collega die ervan weet. Savonds standaard ritueel testen ter bevestiging, fles drank erbij ;-). Ik heb met studie meer moeite gehad bij tijd en wijle rond die wachtweken en de miskraam. Terwijl ik een paper moest schrijven ging ik juist veel Googlen: bloedverlies toch zwanger, echo 6w3d, wie heeft er spijt van kinderen (haha, heb 1 tienerverhaal gevonden....echt iedereen vindt het leuk damn). En op t werk heb ik alleen wat minder aangepakt, geprobeerd klussen door te schuiven. Het is denk ik niet opgevallen, of mensen weten het aan mijn studie, maar ik weet dat ik niet heb geëxcelleerd. Ik vond zwanger worden ook belangrijker. Ik ga nu een leuk project doen wat ik denk ik goed kan; dus dat geeft rust. De vakantie zit er aan te komen (gaan naar andalusie). Dus nu gaat het allemaal weer aardig goed en heb ik geen last van concentratieproblemen.

Ik ben wel erg bang wat er op me afkomt als het nu mislukt. Maar daar wil ik liever nog niet aan denken.

Dee, dit lijkt me een moeilijke uitslag. Het Umc denkt dus niet dat het invloed heeft, anders zouden ze dat uiteraard zeggen. Ik zou me daaraan vasthouden. Voel je je er ongemakkelijk bij of valt dat mij? Ik heb ook ns garderella gehad, mei 2011. Maakt ook niet uit zeiden ze. Ik zag dat je op alan beer topic gereageerd hebt. Ik denk dat het in jouw geval best interessant is om die pfeiffer te mailen met je geschiedenis. Heb je de adressen al? Ik heb ze geloof ik wel. Aan de andere kant schrijft hij iedereen volgens mij hetzelfde voor: flinke dosis vit d en omega 3. Je kunt ook via de huisarts je verhaal voorleggen misschien en op wat basisdingen laten testen. O.a zou ik je vit d en b waarde laten bepalen, je tsh (schildklier), en op reuma ontstekingswaarden. Huisarts heeft wellicht nog enkele suggesties; oh ja basis stolling screening. ik heb dit ook allemaal gedaan, plus uitstrijkje en kweekje. Hier kwam tekort vit d uit en dus die gardnerella. .

Afhankelijk daarvan kun je besluiten bloed op te sturen naar pfeiffer en evt consult te plannen. Het is wel verfrissend even met iemand anders te praten hoor!! Ook al ga je de poging daar niet doen, want dat is een hele stap verder. Wellicht ga je toch voor de prednisolon. Kun je dan ook wel via huisarts regelen denk ik, als je hem/haar er nu vast bij betrekt en je overwegingen bespreekt.

Ondertussen op naar de volgende succespoging!!

Roossie, klinkt super die middag. Kan me voorstellen dat je met veel vragen en dingen zit waar je lekker over kan uitwissrlen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden