Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha Dee,

Ja, ken het! Was ook altijd direct duidelijk ongesteld, maar is nu ook aan het veranderen. Hou me nu maar vast aan de kreet 'doorbraakbloeding is dag 1'

Vond het deze keer ook weer zo onduidelijk, om gek van te worden!

Maar goed; morgen eerste spuit! Go girl! Succes!

X

Geplaatst

@mijnbaby, ik kan me voorstellen dat je er tegen op ziet om weer opnieuw te beginnen, maar hou je doel voor ogen! Reageer je zo heftig op de hormonen? Kun je niet minder prikken? Ik heb zowel lang als kort protocol gehad, bij ICSI doen ze alleen lang protocol was mijn verteld. Ik vond het in het begin ook lang duren, was blij toen het echte werk kon beginnen. Bij mijn ivf had ik 23 follikels, kreeg dubbele dosis morfine tijdens de punctie heb me er aardig doorheen gebeten toen. Ik kreeg bij beide puncties gelijk de vraag of ik morfine wilde, bij de eerste was er geen discussie over en bij de 2e wilde ik het gewoon. Is sedatie die morfine prik?

@Inge, succes morgen, hopelijk meer dan 5 follikels, anders moeten het gewoon 5 emmy's worden!

@Megan, mijn acupuncturiste zei ook dat je beter wat minder follikels kunt hebben dan heel erg veel, want alle energie moet anders over vele follikels verdeeld worden. Lastige keuze moest je maken, maar nu op naar dinsdag!

@Dee, succes met je eerste spuit morgen!!!

@Ink, hou het maar lekker rustig met die kou en gladheid buiten. Die kleine zal het veel lekkerder hebben bij jou binnen dan buiten.

Spannende week dames, ik denk aan jullie!!!

Liefs Roossie

Geplaatst

Trouwens, dikke consternatie op de gang vanmorgen in het ZH. Ging een man uit zijn dak over het feit dat hij toch echt een afspraak had op dinsdag en dat het nu ineens op woensdag zou worden.Dit na de echo. Arme vrouw zat er wat uitgepraat bij. Zonder man geen behandeling, en zij was al aan het spuiten.

Hij vond het echt geen stijl. Had geen boodschap aan het lijf van vrouw en had alles al geregeld voor dinsdag.

Vond het zo zielig voor die vrouw, had bewondering voor het geduld van de verpleging en kneep mijn handjes dicht bij mijn steun en toeverlaat naast me. hou helemaal niet van openbare conflicten en schrik er ook altijd van. En had het al helemaal niet verwacht in die afdeling van het ZH,

Naja,, hoop maar voor die vrouw dat hij wat bij getrokken is. Er valt ook niks te plannen en baal daar ook weleens van. Maar ja.. Het is nit anders!!

X

Geplaatst

Jeetje wat bizar zeg! En inderdaad wat ontzettend zielig voor die vrouw...pffffff.

Ja inkie, doe maar kalm aan hoor, ooohh wel spannend hoor! Het komt heeeel dichtbij nu!!

Pregnyl zit er in, dinsdag 10 uur punctie. Was de cetro bijna vergeten, gelukkig zag ik in mijn telefoon dat ik een alarm had gemist en heb ik m drie kwartier later dan normaal gespoten. Maar goed dat geeft niet.

Ooh ik hoop zo dat er wat fatsoenlijks bijzit en we twee mooie emmies zullen hebben.......

Trusten, kijken hoe t met de ns gaat morgen....

Geplaatst

Hoi Roossie

Ik reageer niet heftig op de hormonen maar omdat ik echt weken bezig ben met

de pil en dan deca en dan pas na wekennn pureagon erbij... ben ik het zat zo lang spuiten..

3 + jaar geleden bij de poging van mijn zoontje spoot ik 100 en nu 150... de hoeveelheid

valt dus reuze mee...

Ik ga volgende week woensdag even aangeven, we hebben alleen het lange schema omdat ik

onder sedatie wil, je krijgt dat een roestje wat speciaal word toegediend door een anesthesist

vandaar dat ik de lange schema moest volgen zo dat ze het precies konden konden in plannen

kan als ik me niet vergis alleen op don ofzo.. dus vandaar....

ik heb een lage pijngrens en ben al aan het zeuren bij de echo vandaar dat

ik al 2 x sEDATIE heb gedaan... maar dan heb ik dus lang schema...

dat dus.....

Geplaatst

Hi all,

Heb donderdag de punctie. Dr C wil nog een dagje wachten, dan groeien de laatsten nog even mooi mee. Dan hopenlijk 7/8 mooie eicellen! Dus morgenavond de pregnyl zetten en dan maar weer op naar het leukste onderdeel ;-)

Zag vanmorgen gelukkig wel die mevrouw wachten, dus ze gaat nog lekker meedoen. (lekker sentimenteel, maar het valt nu nog mee; vorige keer moest ik al huilen bij een puppy reclame)

Zie je er tegenop megan? Morgn is het zover! En jij Dee? Zie je ertegenop om weer te starten?

En ink? Spannend lijkt me dat bevallen!

X

Geplaatst

Klinkt goed Inge, nog even een dagje eraan vastplakken dus!

Wat sneu ja, die reactie van die man. Ook sneu voor hem want het zat 'm blijkbaar erg hoog. Om en plein publique (public?) zo heftig te reageren lijkt me wel wat voor nodig (of misschien is ie altijd zo ;-)... hoop t niet!).

Megan, gelukkig dacht je nog aan de Cetro! Dat zou balen geweest zijn.......

Ink, elke dag nog aan het genieten van je dikke buik? Benieuwd wanneer ie komt en hoe hij gaat heten!

Bedankt voor de succes-wensingen allemaal!

Klokslag 9 uur hing ik aan de lijn met het UMC hoor! :-)

Volgende week maandag 1e fm.

Geplaatst

Oh ok Inge, donderdag dus! Maar hoe groot was de grootste dan als ik vragen mag? Want tegen mij zei ze max 23 en t groeit 2mm per dag ofzo? Omdat jij er ook al een had van 21?

Ik zie zelf vooral op tegen het resultaat, 4 eicellen mag ik geloof ik al blij mee zijn maar ik heb liever zeker 6. Want met 4 ga ik ook heel bang zijn dat de bevruchting niet lukt...

Nou Dee, eerste dagje, hoe laat gaat hij erin? Succes!

Grtz Megan

Geplaatst

Ik dacht dat de grootste gisteren 21 was, maar dat was vandaag pas zo. Duim mee Megan voor morgen! Hoop op een mooi en goed resultaat. Het spannendste deel komt nu dan echt hè! Ik vind het zelf ook wel spannend, zijn er bevruchtingen, is er een tp, zijn er cryo's.. Brr en dan hebben we het nog niet over de wachtweek.Heb je eerder dan geen goede bevruchtingen gehad?

Als ik je niet meer 'spreek' succes morgen!!!

Dee: goede tijd hè 9 uur, hang je niet een half uur in de wacht ;-) succes straks met de eerste! Ondanks dat het een paar maanden geleden was, ging ie er volleerd in, dat verleer je dus niet!

Sneu hè! Begreep ook dat de man een heleboel had moeten verschuiven om vrij te zijn wat nu dan weer een dag later zou moeten. Naja.. Hoop ook dat ie niet altijd zo is ;-)

Hier met een dekentje op de bank, extreem verkouden, beetje koorts. Bah! Maakt voor de eicellen gelukkig niet uit zei de arts.. Dus hoop gestoom, verse jus etc hier in huis.

X

Geplaatst

Megan - succes morgen met de punctie!

En Inge - jij donderdag dus? Hoop dat je je snel wat beter voelt qua verkoudheid...

Hopelijk valt voor jullie beiden de pijn mee en daarna voor beiden mooie bevruchtingen!

Dee - succes met de 1e, als tie er niet al in zit ;-)...

Mijnbaby - ik zou het idd gewoon voorleggen ja, volgende week, en dan kijken wat zij adviseren en daarna pas beslissen wat je wilt, lang of kort...

Morgen moet ik weer voor controle naar de vk. Hoop dat alles weer goed is en de kleine weer ingedaald is... Was in t begin van m'n verlof er echt nog niet klaar voor, maar de laatste 3 dagen begin ik wat rusteloos te worden - ben benieuwd hoe en wanneer het gaat beginnen! Daarnaast zijn alle klusjes in huis gedaan, dus ben ik er ook wat dat betreft klaar voor - ben ook niet zo goed in stil zitten haha, maar kan ook niet echt mega veel meer momenteel - net uurtje gelopen en was al moe! Oud wijf hihi...

Geplaatst

Ja, de eerste zit er in hoor! Was wel even raar, na een half jaar....

Had ook nog wat stoms, naaldencontainer stond er nog, bijna vol dus ging een andere halen bij de apotheek. Sta ik daar, knalt de onderkant van de volle container naar beneden, deksel (en hengsel) zat er dus niet goed op. Gelukkig viel ie met de bodem op de grond en viel het niet om, nu hoefde ik maar een paar dingen op te rapen...... Apothekersassistente chagrijnig, ja ehhh sorry hoor. Ze deed daarna even voor hoe ik de nieuwe dicht moet maken (dichtstampen met je voet dus).

Megan, heeeeeeel veel succes morgen, we zullen tussen 10 en half 11 (en nog wat langer voor de zekerheid) aan je denken!

Geplaatst

Wow, wat is hier veel geschreven de laatste paar dagen, ik kan merken dat er weer volop dames in de running zijn. Zo jammer dat ik niet gelijk met jullie mee op kon. Anders had ik nu ongeveer een TP van een cryo.

Dan zouden er dus over een maand vier dames zwanger zijn. Maar helaas, dat zit er nog niet in. Hoop wel op goed niews woensdag dat de MTX-wachttijd korter is dan 6 maanden.

Maar goed, over negen maanden kunnen we met zijn allen wel bij drie dames gaan babyknuffelen! Oh hoop zo dat dit waar is en dat Megan, Dee en Inge alle drie binnenkort zwanger zijn.

Megan, Heel veel succes met de punctie. Ik hoop op een mooie oogst voor je, dat het toch reuze meevalt qua aantal en qua zeker ook met de pijn; dus veeeeel eitjes en geen pijn. Zet hem op meid.

Dee, jij ook net weer begonnen. Succes met spuiten. En wat een muts die apothekersassistente, alsof je expres daar je naalden op de grond keilt. Sommige mensen… Nou ja, ik kon om je verhaal wel weer een klein beetje lachen. Is het toch nog ergens goed voor. Hhaha

Inge, Lastig dat jij ook al van die ongelijke follikels had. Daarom deed ik bij mijn eerste ICSI mee met de cetrotrial, dat was om te beoordelen of de follikels gelijkmatiger groeiden door ander medicatiegebruik. Ben benieuwd of daar nog iets is uitgekomen, want zo te lezen kan dat een hoop stress schelen.

Nog een dag spuiten en dan ben jij ook al weer klaar. Snel weer beter worden!

Ink, fijn om te lezen dat je wat meer toe bent aan de bevalling dan eerst. Ik ben zo benieuwd naar de naam van je kindje. Ga je die hier ook delen, of wil je de naam niet op internet?

Mijnbaby: soms wordt er om medische redenen afgeweken van het lange schema i.c.m. ICSI of sedatie.

Bij mij zou dat bijvoorbeeld zo zijn, omdat ik niet met de pil mag starten, dus dan automatisch vastzit aan het korte protocol. Ik denk niet dat ze akkoord gaan met jouw reden om af te wijken, maar vragen kan natuurlijk altijd, dus dat zou ik ook zeker doen als ik jou was. Succes met je afspraak volgende week woensdag.

Ik heb het vorige poging nagevraagd en sedatie kan trouwens elke werkdag, dus alleen niet in het weekend. Dit omdat je echt een dagopname krijgt en dit in het weekend eigenlijk niet kan.

Geplaatst

Hoi Oskaan,

D reden voor lang schema is omdat ik zelf sedatie

Wil en sedatie kan niet elke dag want je heb te maken

Met een dagbhandeling die speciaal word ingepland

Er is namelijk een anesthesist die dr sedatie toe dient..

Ik denk niet dat als ik een kort schema wil het

Een probleem zOu zijn, we hebben alleen lang schema

Omdat wij

Sedatie doen en verder heb ik geen andere medi dingen..

Wat bedoel jij met jou reden wijken ze volgens jou niet af????

Volg je even niet?

Hou jullie op de hoogte!

Geplaatst

halo allemaal,

mijn excuus dat ik zolang niets van me heb laten horen. mijn schoonvader werd in dec. heel ziek en is uiteindelijk overleden op 13 jan. we hebben hem thuis verzorgd. daarna kwam het regelen en nu wordt het iets rustiger hier. in december hebben we onze laatste cryo gebruikt dit is niet goed gegaan. nu gaan we voor icsi 2 21 feb. heb ik een telefonisch consult met dr. c ik weet al dat ik minder hormonen ga krijgen en dat ik het korte protocol ga krijgen. we kijken vol vertrouwen naar de toekomst. ik zal van de week eens even gaan terug lezen en op iedereen persoonlijk reageren.

Geplaatst

Jeetje Clau, wat is dat snel gegaan! Gecondoleerd! Wat moedig dat je zo positief vooruit kijkt! Zal ook wel niet altijd zo gaan. ..

Megan! Denk aan je! Ben zo benieuwd!

X

Geplaatst

Oh Clau jeetje zeg, dat is snel gegaan met je schoonvaders ziekteverloop. Gecondoleerd.

Knap van jullie dat, ondanks wat je de afgelopen maand hebt meegemaakt, jullie de toekomst vol vertrouwen voor jullie zien liggen. Ik wens je heel veel succes met de komende poging.

Mijnbaby: ja ik snap wat je bedoeld met de dagbehandeling, want dat schreef ik ook. Jij schreef eerder dat je alleen op donderdag uit mocht komen en dat is niet zo.

Ik had de eerste keer een helse punctie gehad en vroeg wat de mogelijkheden voor sedatie waren. Toen vertelde de arts dat er dan in principe een lang schema word voorgeschreven.

Ik mag de pil niet gebruiken. En de pil wordt meestal gebruikt bij een lang schema. Dus opperde ik dat sedatie dus geen optie was. Toen zei de arts mij dat in dit geval (dus een medische reden) er een uitzondering gemaakt zou kunnen worden. Als ik heel graag zou willen mocht ik kort schema met sedatie.

Hoop dat het nu duidelijk is wat ik bedoelde.

MEgan: zet hem op meid! Hoop zo op goed nieuws van je!

Geplaatst

Ha okaasan,

Ja stom hè! Je had ook gewoon nu moeten beginnen! Maar.. Je komt weer aan de beurt hoor, verdorie!

Ik had met de cetro een enorme hoeveelheid en risico op overstimulatie. Dat was ook niet echt fijn. Ondanks deze spanning vind ik dit wel relaxter. Ik kan nu tenminste nog lopen ;-)

Ben benieuwd wat er uit je afspraak woensdag komt. Succes!

Dee; sommige mensen! Idd alsof je ze expres eruit mikt in de apotheek! Zo van "hier zijn ze dan, alstublieft"

Nou ink, dat klinkt alsof je er al helemaal klaar voor bent! Wij ook hoor! ;-)

X

Geplaatst

Zo meiden, ik zit weer op de bank. 6 eicellen, dus niet ontevreden eigenlijk! Zorg om kwaliteit blijft wel natuurlijk, maar goed het begin is er. Ik ging voor de zekerheid uit van vier dus dit valt echt mee.

Relaxt sfeertje vandaag in het Umc. Er waren er twee op de dagbehandeling geweest (het kan dus ook op andere dagen dan donderdag!) en na mij had MvH er nog twee.

Pijn viel mee, stond wel een mannelijke Co.-assistent mee te gluren. (en, wat vond je ervan? Ach, alle puncties zijn een beetje hetzelfde, of het nou schouder, been of dit is. Right....)

Maar goed nu jij Inge en dan gaan we verder met Dee. Ja ookasan jij had er ook bij moeten zitten, potver. Ben ook erg benieuwd wat je wachttijd uiteindelijk wordt. Soort ganzenbord hè, dit. U komt in de waterput en moet 5 plaatsen terug. Of 3 beurten overslaan. Ik heb ook al eens een jaar in de gevangenis gezeten door stomme doorverwijzing....;-)

Ink, weet je zus al meer eigenlijk?

En waren jullie snel uit de naam en ben je er helemaal blij mee?

Clau75, ik 'ken' je niet echt, maar het klinkt als een heftige periode met even tussendoor een mislukte poging. En gecondoleerd ook van mij.

Tot later meiden, grtz Megan

Geplaatst

Megan - fijn dat het weer achter de rug is en je toch nog 6 eicellen hebt meid! Wanneer krijg je nu ook al weer een telefoontje voor de bevruchting / tp?

M'n zus is nu iets van 7 zwangr - morgen heeft ze een echo om te zien of het hartje klopt, dus wel spannend voor haar. Omdat ik inmiddels zelf wel aan de bevalling toe ben, kan ik nu gelukkig ook veel blijer voor haar zijn en ook de leuke kanten er van in zien dat die van haar en mij straks zo weinig schelen in leeftijd. Ben voorzichtig aan dus al wel afscheid aan het nemen van m'n buik ;-). Lief dat je het vraagt...

Qua naam twijfelden we lange tijd tussen 2, maar toen we het kaartje gingen ontwerpen en ik die ene opschreef, werd het al snel duidelijk - vond die andere niet "leuk lezen" haha... Wil hem hier wel gewoon noemen hoor - heb ook gewoon foto's van mezelf geplaatst- als mensen echt wat over me willen weten, ga ik er van uit dat ze het vragen en niet gaan googlen ofzo (zoja, zegt dat meer over die mensen hoe nieuwsgierig etc ze zijn) en het is geen geheim dat ik hier schrijf ofzo...

Is niet een hele bijzondere aparte naam ofzo die we hebben, maar goed, ben toch ook wel benieuwd naar reacties er op...

Vanmorgen bij de vk was alles goed - bloeddruk was gelukkig weer wat gedaald, maar de kleine helaas zelf nog niet - nog helemaal NIETS ingedaald dus! Houding is wel goed, maar als vliezen breken, gelijk liggen en bellen dus. Jammer dat het me voor m'n gevoel wat minder mobiel maakt qua verder weg gaan, maar belangrijkste is dat de kleine het goed doet...

Clau - gecondoleerd. Is inderdaad nog snel gegaan dan zeg! Zal best heftig geweest zijn. Maar knap dat je wel al positief richting een volgende poging kan gaan...

Geplaatst

Hai... even snel tussendoor:

Megan, fijn dat er 6 eitjes gevonden zijn!! Nu duimen we verder voor mooie bevruchtingen en celdelingen zodat je over een paar dagen een mooie tp hebt (willen jullie er 2 terug laten plaatsen?). Fijn dat je de arts had die je afgelopen week zo prettig vond!

Clau: gecondoleerd. Mooi dat jullie dit voor je schoonvader hebben kunnen doen. Verdrietig dat hij zo ziek was en jullie afscheid van elkaar hebben moeten nemen. Veel sterkte!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden