Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Clau succes met spuiten weer!!

Mijnbaby jullie tripje komt al dichterbij. En daarna fijn eindelijk weer starten!

Inge, al een poosje niets van je gelezen.... hoe gaat het nu met je? Even afstand en de boel laten bezinken?

Megan, jij de mogelijkheden al iets meer op een rijtje en een keuze gemaakt?

Chantal, jammer dat je zoveel last van je lijf hebt maar hoop dat je ondanks alles toch nog kunt blijven genieten van de zwangerschap.

Roossie, heeft de acupunctuur al effect gehad? Om ongesteld te worden moet je natuurlijk eerst een eisprong krijgen, dus stel dat ze wat in gang gezet heeft kan het natuurlijk nog wel een maandje duren. Vriendin van me heeft een zoontje van bijna 12 weken en ze is nu alweer ongesteld geworden, ondanks dat ze bv geeft.

Ink, zal idd wel even raar en kaal zijn, zonder jullie mannetje naast je in de slaapkamer. Maar wellicht ben je er ook zo weer aan gewend?

Vanmiddag weer afspraak bij het biomedisch centrum. Afgelopen dagen gelukkig niet meer zo moe en bijna geen hoofdpijn, maar houd er wel rekening mee dat er vandaag misschien wel weer van alles in gang gezet kan worden. Zullen zien.

O ja meiden, voor degenen die hier al schreven toen Kaartje nog meeschreef: ze ligt in het ziekenhuis, gister bleek dat ze een bbz had (ze wist niet dat ze zwanger was)+ een fikse bloeding vanuit de eierstok. Bizar hoor, medisch traject afgesloten en dan blijk je ineens toch spontaan zwanger te zijn maar zit het op de verkeerde plek. Er is meer te lezen in het Dik en Dun topic, pb-tje naar haar kan ook, ze is mobiel online.

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

en ja hoor we zijn weer in de race hahaha

vanaf vandaag 125 gonal spuiten en maandag de cetrotide erbij woensdag voor de eerste fm.

Geplaatst

En Clau - zit hij er weer in? Spannend hoor!

Mijnbaby - hoe kom je uit als je menstruatie iets later is dan verwacht? Juist gunstig met die bruiloft of juist niet?

Dee- hoe was je afspraak?

Had het gelezen inderdaad, van Kaartje- jeetje, bizar hoor! Lijkt me erg moeilijk...

Geplaatst

@Dee, hoe was je afspraak? Ja eerst de eisprong en dan de ongi, maar hier helaas nog geen ongi, wel zo nu en dan weg gerommel en ik denk ook gevoelige eierstokken soms. Heb wel het gevoel dat het er aan zit te komen maar er maar niet doorheen wil breken. Goh na 12 weken al ongi! Echt bij iedere vrouw gaat het anders, heb gehoord na 3 maanden, 7 maanden, 9 maanden en het kan ook zomaar zijn dat je pas na een jaar ongi wordt. Maandag ga ik weer naar acupunctuur.

Tjee wat erg zeg van Kaartje!

@clau succes!

@mijnbaby, hopelijk breekt de ongi snel door!

Liefs Roossie

Geplaatst

Zo ik meld me weer even! Even een beetje afstand, want we zijn zo aan het twijfelen over waar de volgende poging te doen! En alle verhalen laten je daar zo in duiken dat ik bijna vergat om even stil te staan bij wat er allemaal gebeurd is.

Ben nog steeds niet ongesteld en heb morgen een echo voor controle. Gelukkig een vk die even doorpakte vandaag, nog niet? Nou hup morgen een echo om te checken. Verwacht er niks van, maar wel fijn om te weten waar in de cyclus ik zit nu.

We hebben dan ook nog even niks ondernomen met bellen of iets anders. Voelt wel even ok!

Zal later even wat meer op jullie allemaal reageren, sorry!

Clau; succes!!

X

Geplaatst

Hoi meiden, kwam hier weer eens gluren oa nav de lieve pb van Dee :-) .

Ben inmiddels thuis en voel me elke dag beter. Ben vooral heel blij dat we er op tijd bij waren. Twee huisartsen die het verkeerd hadden ingeschat. Bizar om er achter te komen dat je zwanger bent/was. Zelfs gyn had niet gedacht dat ik 1,5 liter bloed in mijn buik zou hebben... 'Gelukkig' is hcg inmiddels gehalveerd in twee dagen tijd. Volgende week weer prikken.

Allemaal veel succes met de komende behandelingen, al zie ik dat het voor veel van jullie nog even gaat duren.

Geplaatst

Oei kaartje dat was zeker even schikken!

Gekukkig gaat het nu al beter! Sterkte!

Ink komt mij goed Goed :) ben 5 dagen

Later dus zal april ook later worden waardoor

Mijn punctie datum ook later is.. Hoe is het met Levi?

Geniet van de baby momenten.. Ze zijn

Zo snel groot...

Babii hoe gaat het???

Inge ja begrijpelijk eerst alles op een rijtje hebben

En dan verder kijken.. Suc6!

DeE hoe is het gister gegaan??

Geplaatst

Hee Inge laat je even weten hoe de echo was? Ben wel benieuwd hoe dat nu zit met jou!

Kaartje, wat een ontzettend dubbel verhaal....het lijkt me erg ingewikkeld hoe hiermee om te gaan. En inderdaad de reacties van de omgeving ook. Sterkte!

Hier ook beetje aan t lummelen. Umc laat niks meer horen, zelf ook geen zin in actie. Weet t allemaal niet, dus net als Inge beetje struisvogelen!

Succes clau!

Grtz!

Geplaatst

Ben een klein beetje van slag.. Was Officieel een vroege miskraam. Alles zag er verder goed uit, en mijn lijf heeft het zelf opgeruimd. Zweef dus een beetje tussen hoop aan de ene kant (ben erg ver gekomen, verder dan ooit) en verdriet aan de andere kant. (was niet gek, je bent zwanger geweest maar het mocht niet blijven) En als e zwanger bent geweest komt het vaker voor dat je menstruatie laat op gang komt.

Heb wel een afspraak wijziging voor elkaar! De arts die de echo deed kende de pipelle studie en vond dat ik naar dr k.. moest gaan. Ze wist niet zeker of ik er al voor in aanmerking kwam maar dat zien we daar wel. Dus begin april bij dr k ipv dr c.

Megan hoe gaat het bij jullie? Al wat verder?

Mijn baby; fijn dat de planning uitkomt nu!

Kaartje ik ken je verder niet zo, maar jee wat overkomt je nu dan! Ook verdrietig weer zeg! Sterkte!

Dee hoe was je tweede afspraak in het centrum?

X

Geplaatst

Inge, goed om weer van je te lezen! Benieuwd wat de echo laat zien vandaag, laat je 't snel weten?

Kaartje, fijn dat je weer thuis bent en dat de hcg-waarde netjes lijkt te dalen.

Afspraak eergisteren ging goed hoor. Weer allerlei apparaten gehad (bioresonantie, multi-wave etc). Er kwam uit een meting dat er mogelijk een parasiet in m'n lichaam huist, daar is 'actie' op gezet. Verder is de beste man nog uitermate positief: 'we gaan er voor zorgen dat je lijf het weer goed gaat doen, moet jij maar eens opletten'. Volgende week maar eens vragen of hij denkt dat we aankomende cyclus evt. een cryo tp kunnen doen.

Ik merk dat we (vriend & ik) nu een aantal scenario's in ons hoofd hebben waarvan we nog niet goed weten wat het moet/kan worden en in welke volgorde eventueel. Ik ben dus bezig met die behandeling, we hebben 2 cryo's, we zijn bezig met adoptie en moeten daar ook keuzes in gaan maken (gaan we nu snel daarmee door of sluiten we de medische molen nog niet af en wachten we dus nog met het verdere traject voor adoptie, voor welke vergunninghouder gaan we kiezen, welk(e) land(en) etc), en -nieuwe ontwikkeling-: als het zelf zwanger worden & blijven niet lukt, is een draagmoeder dan evt een optie?

Dit laatste is nooit eerder serieus aan bod geweest maar sinds het nieuws over de ontsteking en antistoffen in m'n baarmoeder toch ook als optie naar voren gekomen (wel een heel gedoe, ook in dat geval ga je adopteren omdat er geen specifieke wetgeving is in NL omtrent draagmoederschap). Keuzes keuzes keuzes (nou ja, gelukkig hebben we dus nog mogelijkheden)....

Geplaatst

O Inge en Megan, had jullie berichtjes net gemist.... tegelijk online.

Megan: struisvogelen is wel lekker af en toe toch? Even bijkomen........ Heb je nu geen concrete afspraak staan dan met UMC? Je kon toch al met de pil beginnen als je ongesteld wordt? Of was dat allemaal nog puur hypothetisch besproken?

Inge: gemengde gevoelens, wel zwanger kunnen worden maar niet gebleven. In ieder geval fijn om erkenning te krijgen lijkt me, en dat ze even goed gekeken hebben of er geen rare dingen te zien waren. Mooi dat de afspraak met dr. K nu staat.

Geplaatst

Hee hoi, ben ik weer;

Nou wat een ontwikkelingen toch weer vandaag.

Inge, ik wist het wel hoor! Natuurlijk ben jij even zwanger geweest, anders heb je echt niet van die mooie testen, dagenlang. Maar ik kan me goed voorstellen wat dit voor dubbel gevoel geeft. Bij mij sloeg de menstruatie toen ook even over, en kwam het weer eigenlijk rond de tijd dat de volgende menstruatie zou moeten komen dacht ik. En dan toen in mijn geval met een inwendig knapje en gespetter, niet normaal, terwijl er echt nog maar een klein vruchtzakje zat, inmiddels zonder inhoud en het bms al die tijd (te) dun was. Dus ik wil niet weten wat vrouwen ervaren die 'echt' een miskraam krijgen, met een minivruchtje al.........maar goed dit allemaal geheel terzijde, gaat om jou. Ik zou zeggen: het kan!! Laten we het positief bekijken. En de volgende keer blijft-ie lekker bij zn mamsie!! Die studie met de pipelle mag je aan meedoen als je minimaal 3 mislukte IVF's of ICSI hebt gehad waarbij een goed embryo is teruggeplaatst. Ik weet niet of ze jouw laatste nu als mislukt bestempelen, soms maken ze ervan dat er een klinische zwangerschap is geweest. Je hebt geen cryo tp's gehad he? Maar goed dat je het gaat checken.

Dee, jij ook weer een hele nieuwe wending. Een draagmoeder! Jee, daar weet ik helemaal niets van, hoe dat werkt, hoe je er een vindt etc. Wat bijzonder zou dat ook kunnen zijn zeg. Ik weet niet genoeg ook niet over adoptie over hoe dat elkaar beinvloedt, kun je dan voorlopig nog door in voortrajecten later nog beslissen? Of mag je ook niet verder als je eerst de cryo's nog gaat doen? Welke landen overwegen jullie voor adoptie, en wat voor kindje? (leeftijd, special need?)

En dr. K..t belde me net.

Er wordt dus bloed afgenomen en onderzocht op schildklier, stolling, suikerziekte. Meeste vlgs mij al gedaan bij mij (eigen initiatief bij huisarts), misschien dat ze op stolling wat specifieker kijken dan een huisarts. Ze zei zelf ook tsja je vraagt je af waarom dit niet eerder of standaard wordt gedaan, maar zij hebben in de eerdere studie dit ook gedaan en geen verband gezien tussen die zaken en herhaald implantatiefalen. Dusss.....

Verder mag mijn bioptje ook worden onderzocht op de chronische ontstekingscellen. Ze zei wel dat het heel zeldzaam is (eerst al ookasan met die bizarre uitzondering BBZ, Dee heeft dus ook al iets unieks, ik vind mezelf met mn 12 terugplaatsginen ook al een geval apart......lekker stel hierzo). Nou dus dat gaan we ook doen.

Ik ga dan rond 5 april voor de biopsie, en dan verder met de deca, en rond 25 - 27 april denk ik de punctie.

Ik ga dit nog wel even laten bezinken dit weekend. Want nu las ik weer in de mail van Gent dat zij de biopsie in eerste helft cyclus doen, terwijl iemand die het heeft gehad zei dag 21 (zelfde als UMC). Ik zal het in mijn pipelle topic dat echt storm loopt (haha not) vragen aan Wen.

O ja, en de resultaten tot nu toe is 50% zwanger na die tijd, grinnik, 4 vrouwen: 2 wel, 2 niet..................dus niet echt genoeg voor conclusies, maar hee. Ik ga er maar weer positief-naief instaan. (De rest van de onderzochte vrouwen is allemaal gestopt met behandelen.)

Ooh er komt echt niks uit mijn handen vandaag.......................................meer moeite mee hoor sinds de laatste klap. Kijken of dit weer positieve vibes geeft. Ik denk dat ik dan maar de afspraak in Gent in juni laat staan, en dat als allerlaatste optie nog doe dit jaar. En dan absoluut echt definitief finito. Nu op zoek naar sponsoren. :-p

Lfs Megan

Geplaatst

Ookasan, jij ook stilletjes. Heb je nog weer bloed laten prikken, nee toch niet meer?

Ben je dan nu bezig met een vakantie te plannen? Of met belastingaangifte .... Ons klusje voor t weekend. En zomervakantie uitzoeken.

Trusten vast, grtz!

Geplaatst

nee hoor, ik ben een beetje van de wereld geloof ik. Best veel gedaan deze week. Zal later nog even een uitgebreide reactie geven, want ik lees wel dat er weer voldoende stof tot nadenken is schreven. Tot later.

NU even iets ontspannends in de tuin doen en misschien een middagdutje; de bovenburen hadden een feetje t/m 4 uur. Niet normaal zeg, alsof er een kudde paarden boven mijn hoofd rondjes draafde. Pfff, erg betonen kop nu dus.

Tot later.

Geplaatst

Mijnbaby - ik meen mij te herinneren dat je een vorige keer ook op je menstruatie zat te wachten die toen maar niet wilde komen, toch? Misschien heeft je gemoedstoestand een hoop effect op je cyclus waardoor hij later komt? Hoor je toch wel eens?

Okaasan - beetje bijgetankt?

Megan - belastingaangifte gelukt? Wij gaan woensdag naar iemand toe om het te laten doen - die zijn er veel handiger in en volgens mij halen we de kosten er wel uit - is 70,- maar zij weten veel meer "trucjes" / waar je recht op hebt, waar ik echt geen verstand van heb... Verder je besluit een beetje kunnen laten bezinken? Dan schiet het nu al weer op voor je - de volgende poging! Spannend hoor! Hoe sta je er nu tegenover? Klinkt goed hoor, hihi, die 50% - hou dat positieve vast hoor meid, daar ga je vast bij zitten nu!!! En dan laat je die slagingskansen dus sterk stijgen voor volgende mensen...

Dee- had je al gevraagd aan die man of hij denkt dat je al klaar bent voor een cryo wat betreft zijn behandeling? Ik zou dat denk ik afwachten en dan je cryo's proberen. En kan je dan vervolgens het adoptie proces en een zoektocht naar een draagmoeder paralel laten lopen? Dat laatste lijkt me overigens ook best moeilijk - volgens mij zijn er niet zoveel vrouwen die dat doen, of kennen jullie al iemand?

Inge - ja, dat begreep ik ook, dat je wel zwanger geweest bent, maar fijn dat het nu ook door de medische mensen erkend is lijkt me.

Verder fijn dat je weer een afspraak hebt staan, of niet?

Clau, hoe gaat het spuiten en wanneer heb je je fm?

Hier vanmiddag 1e keer naar het consultatiebureau - ben benieuwd!

Voel me verder niet zo lekker- snipverkouden en bang de kleine aan te steken of dat het effect heeft op de borstvoeding- dat die terug loopt ofzo hierdoor...

Geplaatst

Ink:

Dat klopt ook, maar toen was het niet zo lang als nu, ik zit vandaag op C40 en nog niks.

ik heb het ziekenhuis gebeld en die hebben mij gerustgesteld, mocht het er vrijdag nog niet zijn

mag ik bellen en een afspraak maken hoe ver mijn cyclus is. ze zei dat elke vrouw 2 x per jaar

wel een rare cyclus had...

Eerst was ik aan het hopen dat ik het later werd ivb met die bruilft en nu denk ik waar blijft het hahahha

het is ook nooit goed bij ons vrouwen...

Geplaatst

@Mijnbaby: Fijn dat je een beetje gerust gesteld bent. Gek he, het ene moment ben je bang te vroeg ongesteld te worden, het andere moment dat het zo laat komt. Nu hoef je je geen zorgen meer te maken voor de vakantie of bruiloft, maar ik hoop voor je dat het snel komt.

@Dee: nog steeds zo veel hoofdpijn van het ontgiften, of is dat een beetje klaar? Ik moet wel lachen wat je allemaal over deze man schrijft. Hoop dat jij er ook om kan lachen, of je er in elk geval beter van gaat voelen.

Heb je al goede afspraken kunnen maken met je werk wat betreft je belastbaarheid? Ik hoop het voor je, want het scheelt veel als je niet de hele tijd het gevoel hoeft te hebben dat je op je tenen moet lopen.

@Megan: Met interesse je onderwerp over de pipelle gelezen. Ik blijf het gek vinden dat er op de website van het UMC niets over te vinden is. Interessant dat er ook aanvullend bloedonderzoek wordt gedaan. Zo stom vind ik dat in NL, dat dat onderzoek niet standaard is. Als er een oorzaak blijkt te zijn voor RIF dan is dat toch veel goedkoper (om nog maar niet te spreken van de emotionele en lichamelijke belasting) om daar via bloedtesten, dan via een hele reeks mislukte IVF/ICSI's achter te komen.

Ga je de bloedtesten nog laten doen, ookal is het meeste waarschijnlijk al gedaan bij je?

Jeetje, ik lees nu verder en je hebt zelfs al een datum om te beginnen. Ga je echt nu starten? Oh, ik hoop zo dat je die optie in Gent gewoon helemaal niet nodig hebt. Gewoon zwanger worden met de pipelle in Utrecht!

Ik hoop heel erg dat je nog een paar carpoolers en/of sponsoren kan vinden.

@Ink: jeetje zeg, Levi groeit echt als kool. Al anderhalve kilo erbij! Ongelooflijk hoe snel dat allemaal gaat.

Hoe was het op het CB?

@Roossie: En hoe was de acupunctuur? Heeft het al geholpen?

Ik vond het erg gezellig om bij jullie op bezoek te zijn. Ze kunnen echt mooie, lieve kindjes maken bij het UMCU. Jane is echt een leuk kindje.

@Clau: oh, ik ben bijna jaloers op je, maar niet op het spuiten. Je bent weer hartstikke in de race! HEb je niet te veel last van bijwerkingen? Succes woensdag met de FM. Hoeveel dagen heb je vorige keer gespoten?

@Inge: Fijn dat je een echo kreeg en alles er goed uitzag. Heftig hè, als er gezegd wordt dat je echt een VMK hebt gehad. Het wordt zo echt dan opeens, maar je testen waren ook zo mooi, dat is echt een beginnetje geweest.

Toen het bij mij zo snel misging, was ik nog steeds heel positief, want zo ver was ik nog nooit gekomen. Tuurlijk was ik ook erg verdrietig, maar het gaf me ook wel veel vertrouwen in de toekomst. Ik hoop dat dit voor jou ook zo zal gaan voelen. En ik bedoel dus echt niet dat je verdriet er niet mag zijn.

Goed dat je een afspraak bij dr K hebt. Ik hoop dat je mee kan doen en dat je bij de goede 50% gaat horen.

@Kaartje: Ik ken je niet echt, want ik meldde me bij dit draadje aan tegen het einde van jouw laatste poging, maar ik wil je toch even een berichtje schrijven. Pas goed op je zelf, ik heb eind vorig jaar iets vergelijkbaars meegemaakt (gelukkig zonder gescheurde eileider, maar vol andere narigheid) en had al direct vanaf het begin het gevoel dat de klap later zou komen. Dat klopt helaas ook. Laat je Hcg goed monitoren totdat het helemaal verdwenen is. En zorg goed voor jezelf.

En het kan echt heel lang duren voordat je Hcg echt verdwenen is. Bij mij heeft dat 2,5 maand geduurd.

Ik doe geloof ik ook een beetje mee met de struisvogelmaand. En inderdaad niet meer naar het zkh om bloed te prikken. Wel vandaag een afspraak gemaakt voor een controle echo om te zien hoe alles er nu uitziet. Ik ben dus weer ongesteld geworden dit weekend. Alles werkt dus weer naar behoren, maar het voel toch niet fijn. HEt voelt nu echt heel definitief als afgesloten. Tuurlijk was ik allang niet meer zwanger, maar dit was wel het laatste stapje van deze drama-poging. Klaar en over. Nu mijn hoofd nog zo ver krijgen.

En mijn lijf eigenlijk ook nog wel. Ben nog steeds zo moe. Gisteren bij mijn hockeyteam wezen kijken en daarna ben ik dan gesloopt. Doe dus nog steeds niet zo veel.

Maar we hebben wel een vakantie geboekt. Een korte, omdat ik het jammer vind om nu heel lang weg te gaan terwijl we allebei niet zoveel energie hebben. We gaan naar La Palma. Het groenste eiland van de Canarische Eilanden. Ik ben benieuwd, nog nooit die kant op geweest. Begin april gaan we weg en blijven daar 8 dagen.

En wat betreft de belasting speel ik ook nog even struisvogel. Oepsie, moet wel gebeuren deze of volgende week.

Geplaatst

Okaasan, bedankt voor de tip. Ik moet donderdag weer bloed laten prikken voor hcg. Hoop dat de daling goed doorgaat. Gelukkig had ik 'alleen' maar een bloeding uit mijn eierstok. Bloeding is dichtgebrand en verder is alles intact gebleven.

Geplaatst

yes mijnbaby lets get started hahaha.

okaasan ik ga niet sorry. vorige keer heb ik 10 dagen gespoten en toen had ik 17 foll. morgen heb ik mijn eerste fm ben zeer benieuwd.

ink geniet maar lekkervan die kleine

gisteren hebben we de urn van mijn schoonvader bijgezet,

ik reageer snel weer even op iedereen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden