Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Megan, wow wat een verhaal zeg, maar volgens mij heb je de goede beslissing genomen om het met prednisolon te proberen, zou ik ook voor kiezen. En ja ze zijn bij UMCU echt wel streng met invriezen, dat hoor en lees ik ook overal. Maarja ieder ziekenhuis en dit geval ook ieder land heeft er een andere opinie over. Het is wel fijn idd dat ze zo eerlijk tegen jullie was. Lijkt me ook heel apart en ook wel bijzonder met met je potentiele kindjes op de achterbank naar Gent te rijden. Ik ga flink duimen voor jullie dat het nu echt eens mag gaan lukken!

@Dee, ik hoop zo dat deze laatste poging je eindelijk eens geluk mag brengen! Ik kan me voorstellen dat je er geen vertrouwen in hebt, iedere keer ging het mis en waarom zou het dan nu wel lukken? Het kan nog steeds lukken! Ik ga ook voor jou flink duimen draaien!!!

@Okaasan, wat fijn die vorderingen met het huis. Je hebt in ieder geval een evaluatiegesprek op 25 okt altijd goed omdat te doen. En ja moet soms wennen dat mijn gevoel het niet goed had, dat het een jongen zou zijn hahaha.....maarja ik moet uberhaupt eraan wennen dat er een 2e komt. Ik verwonder me er nog steeds met Jane erover, dat zij echt mijn dochter is. Ik heb nu een echofoto van emmie2 uitgeprint, misschien gaat het dan meer leven. Ik voel nu wel steeds meer plopjes in mijn buik dat is wel fijn, voelde het later omdat de placenta voor ligt.

@Clau wat fijn dat alles goed is! Heftig hoor dat je kleintje zo vroeg geboren is, gelukkig is het goed afgelopen!

Ik probeer hier nu wat vaker te zijn, heb het super druk gehad met een webshop een lang slepend project, maar hij mag nu online! :-)

Liefs Roossie

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Claudia: Fijn dat alles toch goed was. Blijf je onder verscherpte controle of is het hiermee klaar?

Je vroeggeboorte van je dochter klinkt erg heftig.

@Mijn baby: Al een lang-weekend uitgezocht :-)

@Babii: ben je al bijna aan het bevallen? Ergen in oktober ben je uitgerekend toch? Ik hoop dat alles je goed gaat en dat je het een beetje trekt zo in je uppie. Wat een bizarre tijd zal het (nog steeds) voor je zijn.

@Dee: Al bijna je TP. Lijkt me toch spannend, ook al verwacht je er niet al te veel van. Je doet er ook wel veel voor, al die meds slikken en helemaal naar DD. Heftig hoor, zo'n laatste TP. Ik vond afgelopen laatste cryo al heftig en dat was niet eens van mij laatste behandeling. Pffff…

Samen met Megan de allerlaatste kans om zwanger te worden. Ik vind het heftig om te lezen, waarschijnlijk omdat ik zelf ook zo bang ben in dat stadium te belanden. Maar ik vin het ook zo belabberd voor jullie

@Megan: Ik ga denk ik wel een HSG vragen, maar zie daar wel tegenop. Ik heb geregeld ferme steken (zoals ik je zij) waarbij ik het gevoel heb dat die steken precies op de plek van BZZ zijn. Erg vervelend gevoel en ik word er ook onrustig van. Dus daar naar laten kijken, lijkt me niet heel verkeerd.

Ik moet wel lachen om jullie mega-champignon op de achterbank. Ook al had de GEntse arts niet zo goed nieuws, wel erg fijn dat ze eerlijk en realistisch was. En ik vind het raar en verwarrend, dat goede emmie/UMC verhaal tegen over wat er in Gent over jullie emmies wordt gezegd.

Ik denk dat je een verstandige keuze hebt gemaakt. Zou ik ook zo voor kiezen als ik in jou schoenen stond. En oh, wat zou het toch mooi zijn als dit hem dan zou worden, ook al zijn het slome emmies.

JEetje wat een gedoe toch voor iedereen hier. Ik heb echt het idee dat er hier op het forum steeds meer prednisolon wordt geslikt (dat is niet negatief bedoeld hoor).

En dan even iets heel anders; ik moest hierbij direct aan jou en je vriends (identieke) wielrenkleding denken. (Sorry, hihi):

http://birgitk.home.xs4all.nl/jutenjul.htm

Zo, de vloer ligt hier. Hhaha, in grote stapels. Morgen gaat hij op zijn plek erin en begint het grote schuren en lakken (niet door ons) en zaterdag is het klaar als het goed is. Begin het wel zat te worden dat verbouwen, ik heb ernstig behoeft aan een normaal leven en niet alleen wat betreft het verbouwen.

Geplaatst

Oskaan: Huisje schiet zo te horen lekker op, wij gaan het weekend alles laten schilderen en heb een nieuw kleed gekocht,

en wil nu nog mooie nieuwe kussens en allemaal nieuwe leuke dingen haha... mijn zoon kamer word vervangen door een''grote jongens kamer''

Clau: wel fijn dat ze je zo goed in de gaten houden.. je gaat al lekker richting de 30 weken...

Babii: lang niks meer van je gehoord? hoe gaat het met je? we missen je hier wel hoor!!

Inge: where are you? gaat alles goed met je? lang niks meer van je vernomen...

Geplaatst

Even kort een ego:

Onze allerlaatste tp is een feit! De blasto was goed ontdooid en de PN (dag 1 'embryo') was ook maar liefst gaan doordelen tot een morula.

En o, wat word je dan toch stiekem weer blij...... maar waarschijnlijk weer met een dode mus.

Nou jaaaaaa, we zullen zien over anderhalve week!

Ps Okaasan: HSG? Das volgens mij meer voor vorm baarmoeder en doorgankelijkheid eileiders? Of bedoelde je een hysteroscopie? Daar kunnen ze echt op kijken (cameraatje in baarmoeder, als je vragen hebt: Megan en ik hebben zo'n ding gehad... op dezelfde dag, na elkaar, was onze eerste meeting ;-)).

Geplaatst

Wow Dee, dat klinkt zeker mooi en goed. Tuurlijk word je daar blij van. Dat hoeft niet eens stiekem!

en inderdaad bedoel ik een hysteroscopie en geen HSG. Maar eigenlijk heb ik nog steeds nergens zin in.

Ben ook alweer ongesteld aan het worden en baal daar dan toch wel weer van. Maar ja, kans op zwangerschap is echt 0,0. En anders ben ik de opvolger van de maagd Maria… Hoe naïef kun je zijn, geen sex en het dan toch vinden tegenvallen dat je niet zwanger bent. Ach, ik denk dat ik gewoon een beetje vreemd in elkaar zit.

Geplaatst

Op terugweg van weekendje Hamburg.

Dee, fijn zo! Weer twee toppers, en nog een kans met de iets hogere dosis prednisolon. Tuurlijk ben je ook blij. Ik zal ook blij zijn mochten die drie van mij ons nog verrassen, terwijl ik ook best lullig over ze heb gedaan... Lekker dubbel allemaal. Hoe dan ook, fingers crossed voor jullie laatste cryos.....! Potverdorie, zet m op !

X

Geplaatst

Megan ik hoop dat je een lekker weekend heb gehad in Hamburg...

Dee hoe is het met jou?

ink/inge hoe gaat het met jullie lang niks meer van jullie vernomen?

Babii is de kleine er al??

Ik had vandaag mijn 20 weken echo en alles was goed, we zijn helemaal happy!

Geplaatst

Thanks meiden!

Wat fijn Mijnbaby, gefeliciteerd! En nog steeds hetzelfde geslacht als bij de echo laatst? Ik heb wel een vermoeden.... volgens mij heb je het niet op het forum gezet toch? Ik ontvang graag een pb-tje! :-)

Hier pijn in onderbuik en onderrug..... wat gebeurt er in m'n buik......

Nah ja, vorige 2 keren ook duidelijk dingen gevoeld maar het gaat erom of het daarna ook nog goed blijft gaan. Bleh...... (einde onderwerp)

Ink/Inge, ook ik ben benieuwd hoe het met jullie gaat!

Ps Bounty, ik zag dat je nog meeleest hier, bedankt voor je mailtje via het forum (waarin overigens wel je emailadres te zien was: misschien niet helemaal de bedoeling?).

Hopelijk alles goed bij jullie?

Geplaatst

@Dee, gefeliciteerd met je mooie emmy in je buik!!! Mijn duimen draaien vurig voor je!

@mijnbaby, gefeliciteerd met je mooie echo! Nu kun je nog meer genieten!

@Inge ik ben ook benieuwd hoe het met je is.

@babii ook ik vraag me af of je nu bevallen bent en hoe het nu met je gaat.

Morgen weer naar de vk, weer hartje luisteren en controle.

Liefs Roossie

Geplaatst

Dee ik had deze poging dat ik zwanger was niet veel symtonen, maar had wel lage rug pijn net als jij...

duim duim duim!

Roossie: morgen weer het hartje horen wat leuk!!

Clau: al weer 30 weken!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Hoi Dee. Lees inderdaad nog steeds mee en hoop toch zo dat jullie het geluk wat wij hebben gehad ook mogen meemaken!!!

Inmiddels is onze dochter al weer 2½ en onze zoon 6 maanden. Wat vliegt de tijd. En dat na in totaal 5 IVF behandelingen met heel veel cryo's. Wat een ellende is die medische molen !!

We genieten volop van dit mooie geluk.

Ik wens jullie allemaal heel veel geluk!!

Geplaatst

Hoe is het met iedereen? Het is zo stil hier. Hoop dat het met de cryo's van Dee en Megan heel goed gaat.

In plaats van verwarmingen ophangen, schilderen of dozen uitpakken, ben ik een klein hoopje gedrogeerde ellende. Ik heb spit in mijn rug. En wat wordt je ellende van zoveel pijn en spierverslappers (wat een rotzooi is dat). Het is dat ik helse puncties en hormoonspuiten achter de rug heb, maar anders zou ik bijna zeggen dat het niet erger kan dan dit is. Bleggghhh. Hhaha, is die MMM toch nog ergens goed voor, leert je lekker relativeren.

Geplaatst

Hè jasses ookasan, dat ook nog erbij. Klote zeg, hoe lang gaat het duren denk je? Komt het door het vele klussen?

Hier weinig nieuws. Heb dozen vol fraxiparine spuiten, prednison en ovulatietesten. Helemaal klaar voor de ultieme cryo poging, ga vanaf zondag of maandag ovulatietesten doen. Maar ik houd er ernstig rekening mee dat er niets terug te plaatsen is. Wat natuurlijk een enorme domper zou zijn. Dus goed op proberen voor te bereiden. Morgen weer naar de therapeut. Misschien laatste keer, we zijn het er volgens mij wel over eens dat er echt geen nieuwe poging komt. Maar goed we zullen zien, even kijken hoe het loopt allemaal en wat er uitkomt.

Geplaatst

Ik hou 't even kort, geen zin om te typen. Test nr 733 negatief.....

Is nog vroeg, ik weet het (morgen 2 weken na eisprong). Gek genoeg nog wel een klein beetje hoop, laatste strohalm zeg maar......................

Geplaatst

:-(

Ik hoop mee. Ik kan het ook nog niet accepteren. Heb om een of andere reden heel positief gevoel bij deze poging van jou. Hou vol deetje!

X

Geplaatst

och Dee :-( Heb je vandaag ook nog test 734 gedaan? Of wacht je het even af? Wat verschrikkelijk stom toch weer. Pffff weet niet zo goed wat ik tegen je moet zeggen, behalve dan dat ik het ontzettend k#t voor je vind. Een hele dikke digit-knuffel. Wat is het toch allemaal stom!

Megan, ik kan me voorstellen dat dit voor jou ook niet heel bemoedigend is. Maar houd je wel nog een klein beetje moed? Ben je al aan het ovulatietesten? Al enig idee wanneer de cryo's uit de vriezer moeten komen?

Geplaatst

Dee hoop zo nog op een mooie bericht van jou...

Megan elke tp is een kans en hopelijk gaat dit hem worden.. duim duim duim...

Waar zijn de andere meiden??? Ink, inge, babi... hoop dat het goed met ze gaat..

Geplaatst

Ach nee Dee, zou het zo graag anders voor je willen zien! Het voelt zo niet werkelijk als het hierna dan met lege handen ophoudt voor jullie wat dit traject betreft dan... Weet wel dat jullie gelukkig ook nog andere opties open houden, maar toch, had het zooo graag anders gezien voor je (en terwijl ik dit schrijf met een sprankje hoop nog bedenk ik me om te schrijven dat ik het graag nog anders voor je zie ipv gezien in de verleden tijd!)...

Megan, hoop dat bij jou de moed hierdoor nog verder daalt?

Meiden, lees hier nog wel wekelijks mee hoor en hoop elke keer weer zoooo om iets moois te kunnen lezen!

Ik heb 2 weken geleden toch contact gezocht met het UMC. Geen wachtlijst, maar helaas wel het advies de borstvoedng eerst helemaal te stoppen, anders willen ze niet behandelen. Ik vond het erg kort door de bocht, want ze vroegen niet eens verder door, zoals of mijn cyclus al weer regelmatig is, hoeveel voedingen ik geef etc... Dus beetje teleurgesteld, maar daarmee tot de conclusie gekomen dat ik echt nog wat langer wil wachten, omdat ik niet wil dat dit de reden is dat ik moet stoppen met borstvoeding. Weet niet bij voorbaat of de behandeling een volgende keer weer gaat lukken en dan heb ik het idee dat ik Levi toch iets onthouden heb zonder reden ofzo...

Daarnaast ben ik vandaag gebeld door ze met de vraag of ik mee wil doen aan een onderzoek. Was aan het werk, dus heb niet alles onthouden, maar ging om een onderzoek naar afwijkingen in stoffen in de baarmoeder (sorry, vraag me even niet precies wat voor stofjes), waardoor sommige meiden ondanks herhaalde behandelingen, toch niet zwanger worden. Dit willen ze dan vergelijken bij mensen die wel relatief snel zwanger geworden zijn, zoals wij na onze 1e ICSI.

Ik wil graag alles doen om meer duidelijkheid over onvruchtbaarheid te verkrijgen door onderzoeken, dus denk dat ik er wel aan mee wil gaan doen.

Betekent dat ik 2x testje bij mezelf thuis moet doen en 1x in het UMC weer met de billen bloot zal moeten, maar wel weer voor een goed doel.

Ze stuurt nu de info naar me op, zodat ik het allemaal even rustig na kan lezen...

Verder alles goed hier met mij en Levi. Hij groeit echt als kool en blijft een erg makkelijk manneke.

Nou meiden, hoop toch echt om leuk nieuws hier binnenkort!

Oh en Okaasan - ook nog even een hele dikke knuffel voor jou meid, want heb echt met je te doen als ik je verhalen zo lees!

Geplaatst

Hee die Ink, leuk weer even te lezen. Fijn dat het zo goed gaat met Levi!! En groot gelijk dat je dan nog even wacht met behandeling.

Maar dat is dus dan dezelfde studie als waar ik aan heb meegedaan, de IMPECT studie. Van dr K.oo.t.

Super dat je ws mee wilt werken, wil ook wel eens een antwoord ;-).

Hier nog geen positive ovulatietest, ik denk morgen of overmorgen. Morgen is dag 12, dan gingen we altijd naar Umc voor follikel meting, altijd prijs. Maar ik denk dat een ovulatietest dan pas een dag later positief is? Of niet....Nahjah. Zie wel.

Dee, hoe gaat ie?

Grtz Megan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden