Ga naar inhoud

Lars en Nick geboren en overleden (26-2-2010)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve Babeth,

Wat een onmacht. Wat een verdriet. Wat jammer dat jullie prachtige kindjes zo snel moesten vertrekken. Heel veel liefs en knuffels toegewenst.

groetjes, niki

• Reacties 196
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

met een grote brok in mijn keel en trillingen over mijn hele lijf wil ik jullie heel veel sterkte wensen met dit grote verlies.

Geplaatst

Lieve Babeth, Martijn, Lars en Nick,

Ook ik moet nog steeds heel veel aan jullie denken, ik heb net je 2 berichten gelezen en weer kan ik mijn tranen niet bedwingen, fijn dat je even wat van je laat horen.

Ik wil jullie nogmaals heel veel sterkte wensen.

Geplaatst

Babeth,

Ik vind het fijn weer een bericht van je te lezen en wat een prachtig gebaar van je neef!

Heel veel sterkte gewenst!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hallo lieve meiden

Jeetje, jullie reacties zijn echt hartverwarmend.

Ons leven staat nog steeds op zijn kop moet ik zeggen, ik kom inmiddels wat meer buiten en ben ook inmiddels geconfronteerd met straatgenoten die nog niet van de situatie wisten en dachten dat ik nog zwnager was. Was erg heftig moet ik zeggen maar van een kant misschien beter dat ik die confrontaties ook gehad heb..

Afgelopen vrijdag zijn we bij de gynaecologe geweest, jeetje dat viel tegen, de tranen liepen al over mijn wangen toen ik het ziekenhuis binnenliep en op de poli hield ik het niet droog. Ik ben op de gang blijven wachten. Kon wel tegen de dikke buiken maar omdat de tranen maar bleven komen wilde ik niet tussen die gelukkige mensen zitten.

Onze arts heeft vanalles met ons besproken en de uitstlag van het placenta-onderzoek was binnen: geen bijzonderheden, geen infecties.

Men blijft er dus bij dat de te vroege bevalling het gevolg was van het te vroeg breken van de vliezen, en die zijn naar alle waarschijnlijkheid te vroeg gebroken door de druk die te groot was geworden (onze jongens zaten samen in één vruchtzak).

Tevens wil deze gynaecologe ons blijven bijstaan bij een eventuele volgende zwangerschap en er is geopperd om bij een eventuele zwangerschap een bandje om de baarmoedermond te plaatsten (cerclage), puur uit voorzorg.

Nou we laten het bezinken want voordat we zover zijn gaat er nog heel wat aan vooraf...

Ze adviseerde ons ook om bij een nieuwe poging echt maar 1 embryo terug te laten plaatsten, we snappen het goed en onze eerste reactie was hetzelfde maar ik heb op de een of andere manier heel sterkt het gevoel dat we met de tp van 2 (indien aanwezig) meer kans hebben op de innesteling van 1 embryo.

Deze gedachte hadden wij al toen we aan onze 2de poging waar Nick en Lars uit geboren zijn en onze arts in Brussel deelde destijds onze gedachtengang...

Deze gedachte kan ik tot op heden ook nog niet veranderen, vandaar dat ik op het forum een nieuw topic met enquete gestart heb.

Vandaag kwam ons icsi traject ter sprake toen we bezoek hadden en jeetje, wat kwam er vanavond weer veel boven, ineens herinnerde ik mij weer die enorme akelige wachtweken....goed ik weet waarvoor maar dat gevoel van onzekerheid en angst overviel me enorm.

Het zal nog wel even duren voordat wij er weer voor gaan maar toch enigszins gerustgesteld dat we eind April weer in Brussel zijn om de poging door te spreken,

wanneer we dan daadwerkelijk gaan starten is aan ons.

liefs

Babeth

Geplaatst

Ik sluit me aan bij Sylvie, fijn om weer wat van je te lezen Babette!

Veel sterkte de komende tijd, we denken vaak aan jullie en blijven julllie volgen...

Geplaatst

Fijn om weer even iets van je te horen, het zal nog wel heel moeilijk zijn/ worden. Daarom dan ook nog veel sterkte de komende tijd en alles beetje bij beetje doen.

Dikke knuf voor nu.

Geplaatst

Hei babeth,

Ik denk ook aan jou en je lieve zoontjes. Fijn dat je af en toe laat horen hoe het met je gaat. Wat een grote stap om weer met de buitenwereld geconfronteerd te worden. Ik hoop dat het jullie helpt om erover te praten, hoe moeilijk dat ook is. Sterkte!

• 3 weken later...
Geplaatst

Hallo lieve meiden,

jeetje vandaag is het al weer 20 april, de afgelopen weken zijn echt voorbij gevlogen!!!

Sinds een week of 2 gaat het gelukkig iets beter met me, dwz. ik ga wat meer naar buiten en ga ook dageijks zeker een uur aan een stuk (alleen) met de hond wandelen.

Vorige week voor het eerst een gesprek (2.5 uur) met de psycholoog gehaad, dat heb ik als zeer emotioneel maar ook als prettig ervaren.

Jeetje wat kwam er veel bovendrijven, het begon echt vanaf het moment waarop we besloten om met de pil te stoppen en vervolgens de stappen in de ziekenhuizen, de enorme onzekerheden, de lange periodes van wachten op uitslagen van oa. chromosomenonderzoeken, de wachttijd voor Brussel tav. het eerste gesprek, de euforie dat er op 24-12-2008 in Brussel wel zaad gevonden werd en de tese niet nodig bleek. Het was heftig allemaal, bij ieder stap voelde ik ook weer echt de emotie van dat moment....ook toen het over de bevalling van onze kanjers ging.

Maar toch kijk ik er met een goed gevoel op terug, volgende week is er weer een afspraak gepland.

Vandaag zijn we weer in Brussel geweest om onze nieuwe behandeling te bespreken.

Het was erg vreemd om die rit weer te maken en daar weer binnen te lopen, zo enorm dubbel, maar eenmaal binnen waren we ook echt sterk en hadden we een goed gevoel (niet verwacht van te voren hoor!)

De arts was vroeg ons wel of we er ook rekening meehoduen dat de poging ook kan misslukken en of we dat wel kunnen handelen... wij hebben daar natuurlijk ook uitvoerig over gesproken maar hoe erg we dat dan ook zullen vinden, voor ons gevoel kan ons momenteel niets ergers overkomen op dit gebied dan wat reeds gebeurd is.

Vooralsnog staan we ingepland voor juni, mochten we dan nog uitstel willen dan kan dat gelukkig. Deze keer wederom het korte protocol.

Ook krijg ik weer een pregnyl-injectie en omdat we er een beter gevoel bij hebben is de tp ook weer op de 3de dag ( 1ste verse pogign was een tp op dag 5 van een balstocyste).

Wat betreft het aantal terug te plaatsen ligt de bal bij ons, volgens Brussel is de kans 20% dat er zich 2 innestelen.... hij begrijpt gelukkig onze gedachtegang maar hij denkt wel dat mocht ik zwanger raken van twee embryos ik wellicht me dagelijks enorm ongerust maak. In ieder geval zal een volgende zwangerschap erg beladen zijn maar hij denkt van een 2-ling dat het dan nog erger zal zijn.... tsja ik snap het wel. Maar we zijn er nog niet uit. Men heeft in ons dossier vermeld dat er 2 teruggplaatst zullen worden maar als we ons voortijdig bedenken dan kan ik ( op zijn laatst) bij de punctie aangeven dat we er 1 teruggeplaatst willen krijgen.

Klinkt misschien vreemd maar ik heb vandaag echt ook tegen de jongens verteld wat we vandaag gingen doen en waarom, tevens vandaag een bedelarmband gekocht met bedeltjes die symbolisch voor onze jongens bedoeld zijn, een elfje , een vlindertje met gekleurde steentjes in de vleugeltjes, een klavertje 4, een mooi hartje, een hobbelpaardje en een blauw pareltje.

Voelt erg goed dat ik hem draag.

liefs

Babeth

Geplaatst

Wat een verhaal meid.....woorden schieten me te kort en ik weet niet wat ik moet zeggen. Iik ken je niet, maar de tranen lopen over m'n wangen bij het lezen van je verhaal over je mooie jongens! Ik ben ook blij te lezen dat het weer iets beter met je gaat en je de draad weer probeert op te pakken.

Ik hoop zo voor je dat de volgende poging positief gaat aflopen, ik ga hard voor jullie duimen!

Liefs Esly

Geplaatst

Babeth,

Wat een stap moet dit weer voor jullie zijn.

Ik heb waardering voor de manier hoe jullie hier mee omgaan, maar zo te lezen doen jullie alles zeer doordacht en voorzichtig.

Fijn ook dat je een manier hebt gevonden om je mannetjes (symbolisch) dicht bij je te laten zijn. Dit moet een goed gevoel geven denk ik.

Verder wil ik jullie heel veel succes toewensen met de nieuwe poging in juni en dat jullie tot een goede beslissing kunnen komen v.w.b. de aantal terug te plaatsen embryo's.

X, Martha.

Geplaatst

Babeth wat ontzettend fijn dat jullie een goed gevoel over hebben gehouden aan het gesprek in Brussel. En wat moedig dat jullie weer doorgaan. Ik moet zeggen dat op momenten dat ik het moeilijk heb dat het nog steeds niet is gelukt ik vaak aan jullie moet denken en wat jullie hebben moeten meemaken. Dan is mijn eigen verdriet opeens een stuk beter te dragen, het kan immers altijd erger!

Ik wens jullie heel veel succes en geluk!

Geplaatst

Babeth,

Wat fijn om te lezen dat jullie kracht kregen toen jullie het ziekenhuis binnen liepen.

Daar zorgen jullie 2 kanjers voor!

Voor mij klinkt het helemaal niet vreemd dat je tegen je zoontjes praat en hun uitleg geeft.

Je zal hier zelf een prettig gevoel bij krijgen, dit zorgt weer voor innerlijke rust.

Doe vooral wat jezelf wil!

Heel veel succes!

Geplaatst

Wat mooi die bedeltjes. Ik begrijp goed dat je dat overlegt. Ik heb respect hoe jullie verder gaan.

Geplaatst

Hey Babeth,

Wat zal die armband je een goed gevoel geven, zo heb je toch iets ''van jouw jongens'' lekker dicht bij je. Ik kan me zo goed voorstellen dat je nog tegen ze praat, waarom ook niet, ze zijn enkel fysiek niet meer bij je. Wat een kracht hebben jullie twee toch, onvoorstelbaar, jullie doen het zo onwijs goed samen! Ik ben zeker één van de duimers hoor, ik hoop dat Lars en Nick snel een brusje mogen krijgen.

Liefs Dani

Geplaatst

Hoi lieve Babeth,

Fijn om van je te horen.

Kan me voorstellen dat zo'n gesprek van 2,5 uu echt heftig is. Dat alles dan boven komt. Als je zwanger bent, lijkt al die ellende die eraan vooraf ging vergeten, maar als je dan zoiets verschrikkelijks gebeurt als bij jullie .. kan me zo voorstellen dat dan ook dat stuk weer boven komt.

Ik wens jullie heeeel veel succes met jullie komende poging. En wijsheid in de beslissing voor 1 of 2 .. lijkt me lastig.

Veel liefs,

Annelies

Gast Nienke79
Geplaatst

Lieve Babeth,

Wat sterk van jullie dat jullie er in juni weer voor durven te gaan. Zelf weet ik niet of ik het aan zou kunnen 2 te laten terugplaatsen, maar jouw idee over de grotere kans dat er eentje blijft zitten is natuurlijk reëel.

We hebben veel aan je gedacht in "ons" topic, juli. Want officieel hoor je daar natuurlijk gewoon bij. Heel veel sterkte, kracht en geluk bij de volgende poging, ik hoop zo voor je dat het jullie weer lukt.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Hei babeth,

Ik vind het moeilijk om iets te schrijven. Wat kan je zeggen als je jouw verhaal leest? Het getuigd van zo veel liefde en ook kracht dat ik er behoorlijk van onder de indruk ben.

Enorm veel succes met jullie poging voor een brusje!

Geplaatst

Babeth,

Ook al ken je me niet, ik heb je veel gevolgd op dit forum, omdat ik het zo bijzonder vond dat jullie een 1 eiige tweeling kregen. Je verhaal heeft me enorm aangegrepen en moet zeggen dat ik jullie kracht bewonder.

Heb helaas zelf ook van nabij de ellende meegemaakt hoe het is om je kindje te moeten verliezen. Weliswaar niet van mezelf, maar van mijn zus. Hun zoontje is met 31 weken geboren en uiteindelijk bleek na 2 weken de MRI van de hersentjes zo slecht, dat de besloten hebben de beademing te stoppen. Het is alsof de wereld instort.

Ik hoop van harte dat jullie het geluk opnieuw gegund zal zijn in juni!!!

Liefs, Henkie

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden