Ga naar inhoud

Wachtbankje Mei

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heb je er eigenlijk een paar te kort dan? Of hoef je er morgen eigenlijk geen 6, eug hoe zeg ik dat netjes.... in te brengen? Haha.

Ik heb er een stuk of 8 over volgens mij. Ben ik wel blij om, want ik ben altijd bang dat ik er eentje in de plee laat vallen...

Vraagje, ik heb al getest...... Kon de nieuwschierigheid even niet meer in bedwang houden. Ik weet het, veels te vroeg, maar... nu is mijn vraag. Ik heb een test gebruikt van clearblue, zo'n digitale waarbij staat zwanger of niet zwanger. Uitslag, niet zwanger!

Maar toen ik het teststripje er uit haalde, zag ik toch wel een heel licht streepje staan naast de controlestreep....:huh1:. Is bij deze test ook, een streep is een streep....? Of niet?

HELP!!!!

Liefs Riemke

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heb ik idd ook eens gehad. Wanneer heb je tp gehad? Ik zeg altijd een streep is een streep! Zet jezelf anders ff in het lijstje want ik zag je er niet tussen staan.

Geplaatst

Ohw zie je al staan! Met je eigen naam. Is wat vroeg maar dat er al iets te zien is, is wel positief! Morgen weer testen misschien?

Geplaatst

Hoi Hanneke,

Ik sta onder mijn eigen naam in het lijstje, Riemke. De TP was op 18 april.

En was het bij jou toen raak?

Groetjes Riemke

Geplaatst
Ik weet het, veels te vroeg, maar...

2 dagen te vroeg toch maar? Dat valt toch wel mee. Ow ik hoop het zo voor je, ergens op het forum stond een lijstje met de gevoeligheid van de testen, misschien meet deze pas bij heel veel hcg?

Geplaatst

Ja was wel raak, maar kreeg later een miskraam helaas! Heb je met echte ochtendurine getest? Misschien nog eens een ander merk proberen idd. Hoop t voor je, ga heel hard duimen!

Geplaatst

Okee, bedankt voor jullie reactie meiden, en idd, op dat forum zeggen ze het volgende...

Ongeveer 14 dagen na de TP is je HCG tussen 100-500. Als je dus vanuit deze waarden terugrekent (hcg verdubbelt elke 2 dagen), dan betekent dit dat je echt eerder kunt testen!

-CLEARBLUE digitaal (zwanger/niet zwanger) - hcg 50 - zwanger.

Ik zit nu nog maar op dag 10 na de TP, dus mocht het raak zijn, dan is mijn hcg zo tussen de 25 en de 125 ofzo..., en dat kan dus te laag zijn voor een duidelijk, zwanger, in het beeldschermpje van de ClearBlue. Ik heb goede hoop. Morgenochtend er maar weer een test tegenaan gooien. En dan misschien een van de Kruidvat, want die is behoorlijk gevoeliger dan deze.

Geplaatst

Hee dames,

Vandaag ook tp van een cryo gehad, dus voeg me weer bij jullie op het bankje.

Paula - TP 16 april - 1 emmy - Test 1 mei

Ramona- TP 16 april - 2 emmy's - Test 1 mei

Nathalie - TP 16 april - 2 emmy's - Test 3 mei

Riemke - TP 18 april - 1 emmy - Test 2 mei

Talya - TP 20 april - cryo - Test 3 mei

Carolina78- TP 21 april - 1 emmy - Test 3 mei

Lottepot - TP 20 april - 2 emmy's - Test 4 mei

sandra75 - 21 april - 1 cryo - Test 4 mei

Jessi - 21 april - iui - Test 4 mei

Kiki -TP 21 april - 1 emmy - Test 5 mei

Miki - TP 23 april - 2 emmies - Test 5 mei

Lijntje - TP 23 april - 2 emmies- Test 5 mei

Hanneke TP 22 april - 2 super emmy's - Test 6 mei

Ciska TP 23 april - 2 super emmy's - Test 7 mei

Kim2911 TP 24 april - 2 cryoos - Test 9 mei

Mariska: TP 27 april - 2 emmies - Test 11 mei

Sonja: TP 29 april - 2 toppers 8-cellig - Test 12 mei

Doortje: IUI 29 april - Test 14 mei

Wendy(schapenwolkje): TP 30 april - 1 cryo - Test 12 mei

Witje: Tp 2 mei - ?? emmies - Test ?? mei

Geplaatst

Spannend Smurfin, ook dat er cryo's zijn!

Kruidvat 2 voor 5 euro, die meten al vanaf inimini HCG. Dus mocht je weer willen testen, zou ik die pakken met ochtendurine. Ik had ooit bij clearblue, die met een plusje, al een extra streepje met HCG 12. Dus die kan ook vroeg!

Maar inderdaad, 10 dagen na TP kan best hoor (tenzij je slow starter bent of late innesteling hebt). Is immers 13 dagen na de punctie (wat als eisprong wordt gezien)!

Geplaatst

Oefff ik wist niet dat ik zo egocentrisch kon zijn.

Sinds gisteren al in de dikke zenuwen, waardoor er weinig ruimte over blijft om met anderen mee te leven, hoe graag je dit wel wilt.

Nog steeds [bruinige?]afscheiding met zwarte sliertjes, maar geen krampen meer. Verder kan ik niets zinnigs zeggen, voel verder geen vreemde dingen. Normaal als ik ongi word, dan heb ik een week van te voren meestal al krampen, tot 3 dagen van de ongi.

Omdat je hele cyclus plat is gelegt met de pil, heb ik ook geen enkel idee, wanneer je dan eventueel ongi zou kunnen worden.

Als de situatie zo blijft willen we kijken of we morgen een test gaan doen van het Kruidvat (2 voor 5 euro). We hebben momenteel liever een nee en later eventueel nog een ja, dan nog 3 dagen in spanning te zitten.

Maar is het nog niet te vroeg om te testen? 11 dagen na de TP. Wat raden jullie mij aan?

en dan lees ik hier op het forum dat je geen warme dingen moet doen, zoals in bad. Waarom wist ik dit niet eerder? Ik loop namelijk steeds met een kruik in mn rug, dit omdat ik geen paracetemol o.i.d. wilde nemen.

Geplaatst

Hey Lottepot,

Daar ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk.... ik mag officieel 12 mei voor bloed te prikken ( 13 dagen na tp), maar ik zou graag 9 mei ( 10 dagen na tp) willen testen. Ik vroeg me ook al af of ik dat kan maken. Juist omdat ik de vorige keer 13 dagen na de punctie ongesteld werd.

En wat betreft dat hete gedoe, je mag gewoon niet te heet badderen/sauna gedurende de 1e 5 dagen is mij gisteren verteld. Een kruik lijkt mij geen probleem!

Maar goed, inmiddels zijn we het wel met elkaar eens dat elk ziekenhuis een eigen protocol heeft :(

Geplaatst

Tnx Ciska en Smurfin voor jou wordt het nu wel heeel spannend. Ik blijf voor je duimen.

Iemand nog iets van Nathalie gehoord? Die zit ook zo'n beetje op het randje van wel/niet testen. Ben benieuwd.

Geplaatst

Hey Lottepot!

Dat egocentrisch zijn is niks om je voor te schamen hoor. Logisch dat je veel met jezelf bezig bent. Heb ik in hele periodes ook hoor! Nu ook wel een beetje, want morgen is mijn officiele testdag... dus heb ook soms weinig oog voor andere zaken! Al ben ik wel super nieuwsgierig hoe het met iedereen gaat!!!

Over dat badderen niet zo zorgen maken, je embyro wordt echt niet gelijk 50 graden! Kijk als je een lange periode in de sauna zit die bijna 90 graden is, dat lijkt me idd niet echt aan te raden. Maar een badje van 40 graden???

Meiden hou allemaal voor, zeker als je vrij bent en niet moet werken, want dan heb je de neiging om er constant mee bezig te zijn en gaat de tijd zo langzaam!

Ik hoop morgen samen met Ramona HET WACHTBANKJE MEI dubbel groen te openen!

Nog 1 nachtje slapen.

Xxx

Geplaatst

Wat spannend Paula, ik zal voor je duimen morgen! Enj natuurlijk ook voor Ramona!

En, Lollepot, maak je niet al te druk. Misschien dat een test wat rust kan geven, dan zou ik het gewoon doen.

lies van lijntje

Geplaatst

Hoi Hoi

Spannend Paula,nou hopelijk is het een mooie volle groene maand!!Met veel groene regels

Lijntje voor jou ook nog maar een paar dgn voordat je mag testen spannend hoor,kunnen jullie je zenuwen wel een beetje onder controle houden,lijkt me best moeilijk,morgen kom ik jullie gezelschap houden op het wachtbankje mei

Liefs Elvira

Geplaatst

Hey Sonja

Thanks!!;)

Ja nog een dagje en dan 2 super spannende weken had uitgerekend dat ik zo ronde 15 mei mag gaan testen,maar ik denk dat het toch stiekum eerder gaat gebeuren hihi :p

En hoe gaat het verder met jou sonja,nog wat gedaan met konningendag,ik niet ben lekker binnen gebleven het regent hier continu niks aan

Liefs Elvira

Geplaatst

Jazeker heb ik wat gedaan, de hele tijd wat achter de laptop :P

Nee, traditiegetrouw ben ik naar het dorp gegaan waar ik eigenlijk vandaan kom. Daar is op koninginnedag altijd beachvolleybal. Erg gezellig, alleen werkt het weer niet zo mee. Mijn man doet mee, maar inmiddels zit ik alweer lekker warm in huis verder te broeden haha!!!

Inderdaag nog 1 dagje, spannend meid!!!! Hopelijk zijn ze lekker doorgedeeld! Nou het plekje naast me is al lekker warm, dus kom er gezellig bij :)

Over dat testen, dat houd ik ook niet vol tot het eind haha. Ben zelf van plan om 9 mei te testen ivm moederdag, maar ja....dan zit ik nog maar op 10 dagen na de tp.

We zullen het zien!!!!

Geplaatst

Elvira succes morgen.

Even een vraagje ik heb vandaag al 3 keer een gemene steek in de buik gehad, nou heb ik dit nog nooit eerder gehad in de wachtweken. Heeft iemand van jullie dit ook gehad? Maak me wel een beetje zorgen.

Geplaatst

Kan juist een goed teken zijn Maris! Ik heb het hier wel vaker gehoord op het forum ;)

Maar ja, je voelt van alles en dan denk je: is het goed of niet?

Dat ellendige wachten ook pffff:(

Geplaatst

Oh ik hoop het zo dat het een goed teken is.

Ja dat wachten word elke keer zwaarder dat merk ik wel, maar ja het is niet anders. Het scheelt wel dat ik vrij positief ben deze keer, maar als je dan van die steken krijgt word ik toch een beetje bang dat er iets is, terwijl ik nog lang niet ongi kan worden omdat ik nog maar op dag 4 zit.

Hoe voel jij je verder?

Geplaatst

paula en ramona, veel geluk voor morgen.

ik zal voor jullie duimen.

ik moet nog 4 dagen wachten.

ik hoop dat de maand mei een groene maand wordt.

Geplaatst

Hey Maris, ik voel me goed :) Heb alleen last van mijn (.)(.) hihi!!!

Maar dat komt allemaal door die vieze mutsenbollen, ieuw!!!

Voor de zgn. 'kwaaltjes' is het nog te vroeg. Hoe is het met jou?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden