Ga naar inhoud

Wachtbankje Mei

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Als alles goed gaat, ga ik hier ook thuishoren. Maar voorlopig ben ik vandaag nog niet, zoals verwacht, ongesteld geworden dus het begin is al goed ;-) Hoop morgen te kunnen beginnen met een kort schema, tp vermoedelijk rond 2 mei.

Sandra, dan zitten we dit keer weer samen op het bankje en beiden voor het laatst waarschijnlijk. Samen groen dus dit keer oke?! :tongue2:

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Voor alle meiden natuurlijk succes maar ik wil Henne en Sandra nog even heeeeeeeeel veeeeeeeel succes wensen! Meiden wat hoop ik voor jullie dat het goed af gaat lopen! Sterkte saampjes.

Nogmaals, niet om anderen voorbij te lopen hoor, jullie wens ik ook allemaal succes en op naar een groene bank!

Geplaatst

Gezellig Henne, laten we afspreken dat we idd voor het laatst samen op het wachtbankje plaatsnemen. Dat zou betekenen dat het ook voor ons een happy end heeft.

Esther bedankt meis, ik hoop dat ik jou laatste zinnetje nooit op hoef te schrijven. Het eind ervan is wel in zicht bijna, maar nog niet helemaal.

Liefs

Geplaatst

Bianca en Maris, volgens mij hebben jullie allebei vandaag een FM?

Nou heel veel succes, ik hoop dat er vele mooie follikels te zien zijn.

Geplaatst

Hoi Witje en Paula!!

Dank je wel!!zaterdag had ik 10 follikels en gister 16 follikels.

Zo idd een echo en bloed prikken.Het uitslag van het bloed zal bepalen of ik door mag voor de punctie woensdag ben op van de zenuwen!!Aangezien we dit al eens eerder moesten doen en toen moest ik stoppen.Brrrrrrr.

Hopelijk heb ik zo snel mogelijk de bloed uitslagen!!!!

Geplaatst

Nou dan ga ik extra voor je duimen!

Geplaatst

Dank je wel dames

Ik hoop dat ze meer gegroeid zijn als vorige week en dat we woensdag ook de punctie hebben.

Bianca jij ook heel veel succes.

Geplaatst

@ Maris en Bianca: Hoe waren jullie FM? Ik hoop maar dat de metingen goed waren en dat punctie er voor jullie aan zit te komen. Niet dat dat zo'n plezier is ;)

@ Henne en Sandra: Heel veel succes!!! Ik zou op gaan van de stress in zo'n 3e poging.

@ Paula: Geen idee waarom wij 17 dagen moeten wachten? Mn cyclus is normaal gewoon 28 dagen, dus niet extra lang. Ik denk dat ze gewoon een lang weekend vrij wilden zo na koninginnedag ;) Nee echt geen idee. Die 3 dagen extra zijn wel gruwelijk hoor. Maar ik ga gewoon eerst genieten van jullie groene regels :D

@ Ramona: Ja ik heb gelukkig wel pijnstilling gehad met de punctie ja, maar geen infuus daar doen ze bij ons niet aan, volgens mij. Wij zijn in behandeling bij het Catharina ZIekenhuis in Eindhoven. Ik was compleet het padje kwijt, maar als er iemand met haar volle gewicht op je eierstok moet gaan hangen omdat ie anders wegschiet. Pfff, ik had in totaal dus 22 follikels maar die hebben ze dus niet allemaal aan kunnen prikken.

Ik moest vanmorgen terug op controle voor de overstimulatie waar ik de vorige keer zoveel last van heb gehad. Alles zag er nu rustiger uit, zat wel wat vocht maar lang niet zoveel als de vorige keer. Dus ik ben weer heel blij naar huis gaan. Helemaal omdat ze weer begon over ons super-embryo dat teruggeplaats is. Dat geeft wel vertrouwen dat we deze keer iets meer kans hebben.

Nou heel veel succes allemaal, en voor de medewachters. Wacht ze!! Geduld is een mooie zaak (of zoiets).

Knuf Nathalie

Geplaatst

Nathalie het zag er op zich wel goed uit, ze waren nog net niet groot genoeg dus woensdag de hopelijk laatste fm en dan vrijdag of zaterdag de punctie.

Gelukkig dat het er bij jou iets rustiger uitzag.

Geplaatst

Jaja, Paula, die zocht ik. Hihi, die hormonen tasten ook al mijn verstand aan :D

@ Maris: nog even geduld hebben dus, en wat zijn nou 2 dagen. Als daardoor het aantal of de kwaliteit van de eicellen beter is, dan maakt dat toch niet uit!! Succes!

Geplaatst

Hoi dames,

Ik hoop me donderdag te mogen melden hier. Ik heb vanmorgen mijn punctie gehad. 10 eicellen die goed genoeg waren voor bevruchting. Nu hopen op een tp.

Nathalie hoe laat was je in het Catharina? Ik had nml. om 9 uur punctie. Dit moet idd een groene maand worden. En het klopt idd (voor mij dan hè) een 3e poging is zo mogelijk nog meer killing. Maar het is altijd stressen hoor. Gelukkig zijn alle 3 mijn puncties ontzettend meegevallen. Trouwens Nathalie je kan in het CZE vragen om een infuus met dormicum, word je lekker dronken van hihi. Volgens de dokter had ik een gezellige dronk.

Geplaatst

Hanneke...ook voor jou nog even toi toi toi meid! Spannend weer! Heel veel sterkte de komende weken en op naar een positieve test hé! Samen met Sandra en Henne...en de rest natuurlijk.

Geplaatst

Hoi Meiden,

Vanochtend de echo gehad en er waren er nu 19 inplaats 16.Er waren er nu 8 punctie rijp laat maar zeggen.Moest vanmorgen bloed laten prikken en dat zal de door slag geven of ik door mag.Ik heb nog steeds geen telefoontje gehad en ben op van de zenuwen word echt gek hier.Mijn gevoel zegt dat het afgeblazen gaat worden kan wel janken!!!

Probeer positief te blijven maar dat gaat niet aangezien het hierdoor de vorige keer ook mis ging!!

Geplaatst

Bianca, ook hier duimen we dik mee dat je doormag. Sterkte, afwachting is killing!!!

Geplaatst

Hoi Hoi,

Nou mijn gevoel had wederom weer gelijk!!!

Mijn Oestradiol waarop ze geprikt hebben was bizar hoog!!!

Dus mag geen punctie.

Vanavond de deca wel maar geen puregon.

Morgen weer bloed prikken (vroeg ik zelf om) in de hoop dat het dan gezakt is maar geloof er niet meer in!!

Ben er helemaal klaar mee!

Sorry voor mijn geklaag!!

Geplaatst

Jeetje zeg Bianca, wat is de rede dat het niet doorgaat als je oestradiol te hoog is?Wat zijn daar de risico's van?

Nog nooit van gehoort trouwens. Balen hoor.

Nou niet echt direct stress hoor. Sommige momenten heb ik er niet eens zin meer in. Dit gaat onze 7e tp worden, begin de hoop een beetje te verliezen. En soms ben ik ook stiekum jaloers op degene die al meer kansjes gehad hebben met iui ervoor enzo. Wij waren gelijk tot het eindstadium van ICSI aangewezen. Ach het loopt gewoon zo en je verlegt telkens je grenzen.

Liefs

Geplaatst

Hoi Bianca,

Net als Witje heb ik er nog nooit van gehoord dat een punctie afgeblazen kan worden als je oestradiol te hoog is. Ik ben dan ook benieuwd wat daar de risico's van zijn.

Ik kan me niet eens herinneren dat ik bloed heb moeten laten prikken voor de punctie (in het EMC).

Ik duim in elk geval nog heel hard voor je dat de waardes morgen gezakt zijn en dat het alsnog kan plaatsvinden.

Heel veel sterkte vandaag.

Liefs, Dorine

Geplaatst

Ik heb ook niet extra stress omdat dit derde poging is. Wij gaan wel door mocht het nodig zijn alleen willen we hierna even een pauze, we zijn nu in een half jaar tijd alweer met de derde poging bezig en ik voel gewoon dat ik het even gehad heb hierna. Dus dan kijken we na de vakantie wel weer verder.

En voor hetzelfde geld voel ik me wel redelijk hierna en wil ik wel direct verder we zullen zien, voor eerst moeten we er vanuit gaan dat het gaat lukken deze keer.

Geplaatst

Hoi Meiden,

Bedankt voor jullie reactie!!

Als ik morgen middag gebeld word zal ik het eens vragen.

Volgens mij Zit je dan tegen een overstimulatie aan en willen ze dan geen punctie doen omdat de kans op complicaties onwijs groot is!!Gezondheid gaat bij hun voor.Heb net even flink een potje zitten huilen dit zou poging 3 zijn die dan gestaakt moet worden.Sinds mei vorig jaar 3x moeten stoppen en maar 1x een punctie gehad pffffff verschrikkelijk!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden