Ga naar inhoud

Wachtbankje Mei

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat waardeer ik jouw positiviteit Babeth, jeetje.... hoe kun je het allemaal opbrengen.

Een dikke knuffel voor jou, omdat jij dat ook verdient!

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hai Sonja

ondanks ons eigen verdriet om de jongens kan ik me ook nog heel goed herinneren hoe ik me voelde tijdens de wachtweken, en na de eerste mislukte pogingen.

Ik kan me herinneren hoe ik me voelde na de eerste mislukte poging en hoe onzeker ik was om de tweede in te gaan, laat staan hoe het dan voor jullie is die aan pogign 3 of 4 bezig zijn!

Gelukkig kan ik ondanks de pijn en het gemis ook wel bij momenten positief zijn, en van die momenten maak ik gebruik, ben eindelijk naar de kapper geweest ...

liefs

Babeth

Geplaatst

Hi ladies,

Sinds vandaag mag ik ook op het wachtbankje. Even een weekendje weggeweest en vandaag de laatste twee cryo's teruggekregen. Ze zijn niet heel ver ontwikkeld, een van drie cellen en een van vijf (beide hadden een celletje verloren na het ontdooien dus eigenlijk is het anderhalf embryo). Mijn eigen eisprong liet wel heel lang op zich wachten deze maand, dus ik put daar maar hoop uit dat het daarbinnen er meer dan klaar voor is. Een lekker dik bedje om in te landen zeg maar. Ik voel me nu dus heeel erg zwanger en laat mijn lief voor alles zorgen ;-)

Geplaatst

@ gabrie74 de laatste poging bij ons had ik ook ongipijn. de 2 mislukte pogingen had ik nergens last van. maar poging 3 is bij ons een suc6 geworden, k wil je geen valse hoop geven maar je laten weten dat je hoop moet houden!Ik had ook geen last van mijn boobs btw!

liefs

Desiree

Geplaatst

Verdorie nee Sandra.... ik heb toch al een humeur om op te schieten en nu ben ik echt toe aan vloeken. Mag het jou, mij en ons allemaal hier nu eens gegunt zijn! Het lijkt verdikkeme wel of het voor een aantal meiden hier gewoon niet mag ofzo. :crafty: Niks ten nadele van degenen bij wie het wel lukt of sneller lukt hoor, begrijp me niet verkeerd, iedereen is het gegund. Maar telkens opnieuw en opnieuw en opnieuw die teleurstelling zien bij dezelfde meiden, dat doet me echt pijn.

Gabrie je haalt me de woorden uit mijn mond, ik haat dit hele rottraject, ik wil gewoon een kind, met de nadruk op gewoon.

Net een flinke huilbui gehad bij mijn vriend. Waaaaarom doen we onszelf dit aan, waarom telkens weer die hoop voeden? Zijn antwoord was heel simpel: omdat we een kindje willen..... En dat is nog steeds het enige juiste antwoord. De wens en de ellende he, zucht....

Hou je taai allemaal!

Henne (die morgen vast wel weer optimistisch is)

Geplaatst

Sandra jeetje wat erg ik had het zo gehoopt voor je. Bah wat een k%^&@#t situatie weer.

Heel veel sterkte. Ik hoop dat de bloedtest toch iets anders uit wijst.

Henne je neemt me de woorden uit de mond waarom kan het niet een keer gewoon gaan bij ons allemaal. Ik heb ook al een tijdje het gevoel dat het ons dan wel niet gegund zal zijn.

Ik hoop dat je morgen je positiviteit weer hebt.

Geplaatst

Sandra blijf voor je duimen meid. Ik lees en leef mee!! Vooral de dames die ook al met poging 3 of 4 bezig zijn wil ik extra veel sterkte wensen!!! Dus Henne en Sandra en alle anderen zet hem op!!

Gast Ramona26
Geplaatst

Hoi Lieve meiden,

Geen bloed houd moed! Ik ben nu zwanger na ons 3de poging heb giga last van ongi symptomen gehad en trouwens nu nog!! Wil dus niet altijd wat zeggen.

Succes allemaal nog met wachten, tis een hel I know.

Ga voor jullie allen duimen,echt!

veel liefs Ramona

Geplaatst

@annemarie84: wij hebben geen MMM traject maar een ICSI.

Onze dochter is 8 maanden oud en we vonden het tijd dat we zelf weer een poging gingen wagen :-D

@de rest: wat een hoop ellende heb ik net weer gelezen. Sterkte dames.

Ik hoop dat we komen de tijd wat GROENzien!!

Liefs Elke

Geplaatst

MMM is toch Medische Malle Molen? Of misschien begrijp ik het verkeerd, maar daar valt ICSI ook onder.

Succes met je poging!!!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik wil mezelf ook even toevoegen op het wachtbankje. Ik ben helemaal nieuw op deze site en weet ook nog niet goed hoe het werkt maar ik probeer het zo snel mogelijk uit te vogelen.

Ik heb afgelopen vrijdag een TP gehad van een matige 5 cellige cryo. In eerste instantie schrikken, hoezo matig en wat gaat dat inhouden??

Nu 5 dagen verder en heb me toch pijn in mijn onderrug...voelt als menstruatie klachten...om gek van te worden, dit is trouwens mijn 2e cryo poging (1e mislukt).

Alle twee de cryo's van mijn eerste ICSI poging waaruit mijn dochter is geboren met 20 weken en tot ons grote verdriet is overleden.

Groetjes Ami

Geplaatst
MMM is toch Medische Malle Molen? Of misschien begrijp ik het verkeerd, maar daar valt ICSI ook onder.

Succes met je poging!!!

Hhhmmm..... dat kan naturlijk ook, hahaha!!!

ICSI valt dan zeker onder MMM

Geplaatst

Hallo Ami

de wachtdagen zijn inderdaad killing, ik vind het verschrikkelijk om te lezen dat jij ook een kindje verloren bent!!

sterkte en succes!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Nou de sluizen staan goed open van beneden.

Kan me haast niet voorstellen dat het nog een posie test wordt.

Henne idd waarom???? De bekende vraag waar we toch geen antwoord op krijgen, die stel ik al niet meer.

Toch nog naar vergadering op het werk geweest. Niemand snapte waarom ik toch gekomen was. Uitgelegt dat het leven toch gewoon doorgaat. Ik ben gezond, heb een hele lieve vriend, 2 prachtige katten, een geweldige baan en collega's en we gaan ons eigen huisje laten bouwen.

Ieder huisje heeft zijn kruisje heb ik weer gezegt, niet om het te bagetaliseren maar wel om aan te geven dat wij ons ook heel bewust zijn van het feit dat wij samen heel sterk zijn. Al vele relatie testen achter de rug hebben en er steeds voor elkaar zijn.

Het einde komt steeds dichter bij, het moment van het kan niet meer.

Zowel financiëel als mentaal. Vooral het mentale wordt steeds zwaarder. Heb nu 7 x die klap in het gezicht gehad en die klap doet steeds meer pijn en ook langer pijn.

Maar de hoop is nog niet vervlogen, de vechtlust zit nu even ergens onder mijn schoenzolen. Maar die 4e poging gaat er gewoon komen. Dan maar even wat andere dingen op de lange baan schuiven e.d. Wij komen er wel, hopelijk met een kleine, maar zonder ook. Maar met zou toch leuker zijn.

Als het ergste verdriet wat is gezakt komt de vechtlust echt wel terug!!!!!

:smilybird: wil zo graag wat vrolijks doen dus hier maar even het lieve dingetje waar ik altijd een glimlach van op mijn gezicht krijg.

Liefs en sterkte met verder wachten........

Geplaatst

@ Ami: welkom en heel veel sterkte. Dat is allemaal niet niks wat je al hebt doorstaan...

@ Henne: Ik hoop dat je je snel weer wat positiever voelt... Ik moest een beetje huilen na het lezen van je laatste berichtje.

&@ alle andere onzekere meiden: we moeten de moed niet verliezen, hier ook een dag van omgeslagen gevoel! Ik voel eigenlijk lichamelijk helemaal niets vandaag, alleen een knallende koppijn... aaarrggg..... de ongikrampjes zijn weg en ik voel me verder helemaal normaal.

Ik heb vandaag mijn kledingkast uitgemest en kwam tot de conclusie dat de meeste kleding leuker zou staan met een buikje dr in!!

Mijn vraag is dan ook: WAAROM MOET HET NOU ZO MOEILIJK????

wat een rotdag....

Geplaatst

Babeth ik heb net zoveel bewondering voor jou/jullie. Trouwens mooie foto van jullie mooie prinsjes.....

Tja ras- optimist. Tussen zeggen hoe het moet en het echt zo voelen zit een hemelsbreed verschil. Maar wij gaan er komen..... het moet.....

Geplaatst

dat is ook precies wat ik bedoel... ik weet hoe verdrietig het is, maar toch hou je de moed er inen klink je heel sterk in wat je schrijft.

Geplaatst

Dank je Sandra, moet zeggen dat ik nu pas tevreden over de banner ben.

je bent een optimist en een doorzetter, het klopt dat er een groot verschil zit tussen het zeggen en het voelen maar het is al heel wat dat je op deze manier denkt!!! top gewoon !

En wat ons betreft, ik ben bij lange na nog niet de oude (zal ook nooit meer dezelfde worden) maar ik heb in de afgelopen 10 weken ervaren hoe sterk je kan zijn...en echt, soms zit je in zo´n diep dal dat je denkt hoe kom ik er ooit uit, maar werkelijk waar...er komt een dag / moment dat je merkt dat het beter gaat en dat je weer kracht krijgt.

Moet eerlijk zeggen dat ik dit moeilijk aan kon nemen de afgelopen tijd maar ervaar het nu zelf beetje bij beetje.

lieve groet

Babeth

Geplaatst

het is even puzzelen hoe het allemaal werkt maar we komen er wel.....

Babeth, het is zo herkenbaar jouw verhaal...

Het heeft mij een hele lange tijd gekost om weer op de been te komen zowel lichamelijk als emotioneel....en nog is het zwaar...

En nee, je zal nooit meer de oude worden, jouw twee engeltjes hebben jou moeder gemaakt en dat zal je altijd blijven.

Je emoties gaan van links naar rechts en van onder naar boven, soms weet je gewoon niet waar je het zoeken moet maar idd er zit zo'n kracht in je...je gaat door...

Je doet het heel goed!!

groetjes Ami

Geplaatst

Hoe is het hier vandaag? Bij mij is gisteren het gevoel echt omgeslagen van zeer hoopvol in de zekerheid dat het niet gelukt is. Weet niet waarom, maar heb het tot nu toe altijd gehad en het ook nooit mis gehad.

Vind mezelf ook zo stom dat ik hoop kreeg uit dingen als misselijkheid en gevoelige reuk nog voordat je eigenlijk hcg aanmaakt! Ik heb donderdag een tp gehad, dus ergens zondag / maandag kan de innesteling geweest zijn. En juist gistermiddag begonnen de kwaaltjes af te nemen. Heb nu eigenlijk vooral steeds meer last van flinke ongikrampen.

Ik weet: het zegt allemaal niks, maar dat happy optimistische gevoel kan ik toch niet terugvinden helaas.

Geplaatst

nou ik weet het ook even niet meer.

Iedere ochtend wakker worden en denken "wat was er ook al weer?" oja......we hebben een terugplaatsing gehad......

Heel achterlijk hoor maar direct voel ik aan mijn borsten of ze al "iets" gespannen zijn....maar helemaal niks......uit bed stappen om te plassen en dan zit je daar te wachten tot dat je de moed opgebracht hebt om naar beneden te kijken.....pffffffff....wat een gedoe....

ik zit nu op wachtdag 5 en de vorige poging begon ik al op wachtdag 5 te vloeien welke eindigde in een menstruatie.....

Nou ja we houden de moed er in meiden, en Henne het is niet stom al die dingen die je denkt te voelen en te ruiken we willen het ook zo graag .

Hou vol!!!!!!!!...

Groetjes Ami

Geplaatst

witje...wat een shit nieuws zeg...echt balen...sterkte!!!

Henne...bijf toch nog moed houden...

Ami..welkom en ook voor jou...houd moed....en wat erg dat ook jullie kindje overleden is...

Babeth...ik had jullie verhaal al gelezen en heb dit gedaan met de tranen in mijn ogen...vind je reuze sterk!

ik moet nog twee dagen wachten..aaarrrggghhhh....heb gelukkig vanaf vandaag vrij...dus ik hoef niet te werken...moet nog strijken, wassen, poetsen, leren, lezen en lesgeven vanavond...dus ik kom de dagen wel om...

heb vandaag weer nergens last van (tenminste, tot nu toe)...voelde me gisteravond wel opeens echt misselijk...maar ja...ik denk dan maar dat het ook van die mutsebolletjes kan komen...is echt zo leuk dat de bijwerkingen hiervan gewoon dezelfde zijn als zwangerschapsverschijnselen...dus je weet het gewoon niet...ik zit de hele tijd tegen mezelf te zeggen...nico...schei uit...tis nog te vroeg om wat te voelen of te merken...wacht maar tot vrijdag....had vanochtend bijna getest...maar toch niet gedurfd...denk ook niet dat we vrijdagochtend thuis testen...we wachten gewoon tot we in het ziekenhuis zijn...ben wel nog steeds aan het broekloeren...hihihi....

meiden...sterkte met wachten...en blijf positief!!!

xx

Nico

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden