Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Minoes,

Apart verhaal zeg!!!Hoe jong ben je dan als ik vragen mag?

Ik ben namelijk 25 kern gezond en hebben geen oorzaak kunnen vinden en heb een normale cyclus en ik krijg wel Hormonen toegediend!!De eerste keer was er bij ons maar 1 goed bevrucht dus hebben ze besloten de volgende keer ICSI te doen.

Groetjes Bianca

• Reacties 832
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bianca,

Wat heb jij nare situaties meegemaakt zeg!

Overstimulatie, dan weer te weinig follikels.....

Weet je al wanneer je voor een volgende poging door gaat?

Jessica,

De gyn zal het echt wel weten wat hij/zij aan het doen is.

Niet angstig worden door onze reacties hoor.

Ik heb nog niet zoveel over dit soort behandelingen gehoord.

Misschien kun je een topic starten om te vragen wie er ervaring heeft met ivf/icsi in eigen cyclus?

Dan zul je vast en zeker reacties gaan krijgen.

Geplaatst

Hoi Wish!

Ja het loopt allemaal niet zoals het zou moeten gaan helaas.Komt bij 2% van de mensen voor dus daar ben ik er 1 van helaas!!

Eind Juni mag ik weer gaan beginnen dus hou mijn hart al weer vast!!

Wil nog 1x ICSI gaan proberen en lukt het weer niet ga ik 1x IVM doen En dan gooien we de handdoek in de ring ben het zo Beu aan het worden.

Wanneer mag jij weer starten???

Jessica,

Wish heeft gelijk in jou ziekenhuis zulllen ze het wel weten hoor!!!

Geplaatst

Wat is IVM?

Ik ben op dit moment aan het wachten op m'n menstruatie.

Zit nu op cd 31, maar na een mislukte icsi kan het wel wat langer duren voordat je weer ongesteld gaat worden.

'Normaal' is mijn cyclus 30 dagen dus ik maak me nog geen zorgen.

Op cd 11 mag ik komen voor een echo ivm het cryo traject.

Ik kan me voorstellen dat je het beu aan het worden bent.

Heb bij een ander op het forum een zin gelezen die in mijn ogen wel klopt.

"De wens is zoveel groter dan de ellende."

Kom op hoor!!!

Geplaatst

Hoi wish,

Het duurt altijd langer he als je er op zit te wachten!!!Hopelijk komt de rode duivel snel om het hoekje kijken!!

Met IVM worden de follikels geloof ik met 6 a 7 mm door middel van een punctie verwijderd.die worden in een broedstoof gedaan totdat ze groot genoeg zijn voor icsi.Dan worden ze bevrucht en krijg je sowieso 2 embryootjes terug geplaatst als je er 2 hebt dan.Omdat de embryo van slechtere kwaliteit is als met ivf.

Maar aangezien ik PCOS heb en ik dus heftig op de hormonen reageer kan ik hier voor in aanmerking komen.Het is allemaal nog in onderzoek dus ze zochten proef personen om het zo maar even te zeggen.Het voordeel hiervan is dus dat je geen hormonen hoeft te gebruiken.(in sommige gevallen max 3 dagen)Dus geen overstimulatie hebt.

De punctie is wel een stuk pijnlijker en het gaat niet van je ivf pogingen af.

Ik had ook nooit gedacht dat ik de handdoek in de ring zou gaan gooien.Zowel lichamelijk als geestelijk kan ik het allemaal goed handelen maar ik krijg overal haar groei van de hormonen en dit heeft mij dit doen besluiten helaas :(!!!

Maar die zin is idd erg mooi!!Had hem bij iemand hier op het forum zien staan onder aan haar handtekening.

Maar jij hebt nog 1 cryo dus!Spannend zeg!!Dit moet hem toch gaan worden!!Is het jullie laatste kans??

Geplaatst

wish

ja gelukkig wel de helft ivf en de helft icsi.

heb nu zekerheid.

veel liefs jessica

Geplaatst
wish

ja gelukkig wel de helft ivf en de helft icsi.

heb nu zekerheid.

veel liefs jessica

Ik ben blij voor je dat je nu duidelijkheid hebt. Nu maar hopen dat het allemaal goed gaat:icon_cherry:

Geplaatst

Zojuist de uitslag gehad: vd 10 eitjes zijn er maar liefst 9 bevruchht!!!! Joehoe.

Ze konden nu nog niet zeggen of er wat van kon worden ingevroren. Dat horen we vrijdag. Dan zal ook de terugplaatsing plaats vinden. Spannend!

Geplaatst

Wowo Naomi

wat een mooie score!!!vrijdag de tp? veel succes alvast!!! en wie weet nog wat cryo´s.

groetjes

Babeth

Geplaatst

Ja vrijdag de tp!! en hopelijk nog wat cryo's...

heb nog wel last van m'n buik. Is dat normaal? Ik weet t niet meer vd corige keer (2007). hoe krijg je die tekst die jullie allemaal onder elk berichtje hebben staan daar? met hoeveel pogingen en wanneer tp, enz?

bedankt voor je succes-wensen!

groetjes Naomi

Geplaatst

@bianca ik ben 25 en ook kern gezond en het umcg is het einige ziekenhuis in nedeland die dit doet dus zodoende.

@Wish ja die vrouw in het ziekenhuis werd al boos om mij van dat ik beter had moeten luisteren maar ja je hoord ook zo veel haha.

@mart ja dat hoop ik ook heb toch nog goeie hoop thanks

ps ik maak over behandeling in eiegen cyclus wel een topic

En daar naast hebben we ook icsi

en iedreen die moet wachten veel succes

veel liefs jessica

Geplaatst

Bianca,

Heb ik weer wat geleerd, ik had er echt nog nooit van gehoord.

Nou maar hopen dat dit wel zal gaan lukken!

Dat de punctie pijnlijker is kan ik me wel voorstellen.

Bij al mijn puncties zijn er elke keer wat kleinere follikels aangeprikt (om die toch te proberen of er een goed eitje in zit) en dat deed wel meer zeer dan die grotere follikels.

De gyn legt het als volgt uit: Blaas een ballon heel hard op en één heel zacht. Welke krijgt je beter doorgeprikt.

Nou euh, hier hoef ik nu nooit meer over na te denken....Haha!

De cryo is onze laatste kans van de derde en betaalde poging.

Hierna moeten we het zelf gaan betalen, maar wij gaan door zolang de gyn aan geeft dat er een kans in zit dat wij samen een kindje kunnen krijgen.

Naomi,

Wat goed nieuws, super zeg!!

Hoeveel laat je er terug plaatsen?

Toi, toi, toi!!!

Tekst onder het berichtje plaatsen zal ik uitleggen in een persoonlijk berichtje.

Jessica,

Probeer je aub niks aan te trekken van een vervelend snauwende assistente!

Helaas heb ik dit ook ondervonden en ik durfde toen niet meer te bellen als ik vragen had. Met als gevolg dat het bij ons niet duidelijk was en we niet goed wisten wat er precies ging gebeuren.

Dit doe ik dus echt never nooit meer!

Ik bel meteen op als ik vragen heb. Nu is het probleem van evt. snauwende assistentes weg omdat wij naar Geertgen zijn gegaan. Daar heb ik echt niks te klagen!

Geplaatst

Stom van mij, ik vergeet mijn eigen 'nieuws'.

Ben vanmorgen ongesteld geworden.

Heb op 29 mei de echo voor het cryo traject.

Geplaatst

@ wish

Dat is mooi dat je weer ongesteld bent geworden, ik zit met hetzelfde probleem zit nu op CD 32. ben na mijn mislukt ivf poging gewoon ongesteld geworden al was het maar 2 dagen.

Nu vind ik het erg lang duren normaal is mijn cyclus maar 27 dagen. Wel redelijk wat kramp en zelfs gevoelige borsten wat ik normaal nooit heb, zou bijna denken dat ik ....... ben hihi.

Hoop dat het snel komt dan heb ik nl eind van de maand mijn TP

Groetjes suus

Geplaatst

Hoi Suus,

Als je moet wachten duurt alles te lang!

Nu 5 dagen langer als 'normaal', dat is nog om te hebben.....(zeg ik dapper)

Kramp en gevoelige borsten, hoop dat je menstruatie er dan wel aan zit te komen.

Succes nog met dat ellendige wachten!

Mijn 'normale' cyclus is 30 dagen, dus ik ben nu wel blij dat het niet veel langer heeft geduurd. (Nu 32 dagen)

Ik heb me er niet druk om gemaakt.

Vind het nu wel even 'goed' zo, even geen medicatie in m'n lichaam en geestelijk toch wel wat rust gekregen.

Mijn vriend en ik hebben niet zo'n vertrouwen dat de cryo zal slagen. (als hij/zij al goed ontdooid)

Dus in onze ogen een soort van 2 rustmaanden voordat we aan de 4de poging gaan beginnen.

Geplaatst

Hai Wish

haha, zo druk met vanalles dat je je eigen nieuws vergeet, het siert je hoor!

Jeetje, jouw tp komt al weer mooi in zicht, en je weet het maar nooit he!!!

@Suus, wat vervelend, helemaal als je er op zit te wachten. Ik heb weleens vaker gehoord dat de boel even wat ontregeld kan zijn door alle hormonen.

bij mij lijken mijn cycli net wat korter als voor de zwangerschap....tot op heden nog geen posi ovulatietest gehad (mijn cyclus was altijd 26 a 29 dagen) hof nu ook een lange cyclus of ik heb ´m al gehad en dus een kortere cyclus deze keer.

6 weken na de bevalling was ik ongesteld en de cyclus daarna was 24 dagen..ben benieuwd wat hoe lang deze ronde gaat duren.

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hey Wish,

Het wordt weer spannend! En ook een cryo kan goeie dingen doen hoor...

Alvast heel veel succes!!!

X, Martha.

Geplaatst

Hoi hoi, ik kom hier vast een beetje meekletsen hoor, want ik ga er vanuit dat deze poging ook weer is mislukt. Vandaag een negatieve test gehad. Ik weet het is te vroeg, eigenlijk zaterdag pas NOD, maar toch. Ik wil ook niet zo missen in een maand hier binenvallen hè! ;-)

Dus.. Minoes, wat goed dat ze beiden gaan doen bij jullie! spannend hoor!

Groetjes Kriskras

Geplaatst

Babeth en Mart,

Inderdaad, een cryo kan ook gaan lukken.

Ons gevoel is hier niet zo 'positief' bij omdat het de vorige keer ook niet gelukt is en ook niet bij een verse tp.

Heb eigenlijk zoiezo niet zo'n positief gevoel meer omdat toppers ook nog niet zijn blijven zitten.

Volgens mij heb ik een menstruatie dipje, om het zo maar even uit te drukken.

Ben ook wat chagie.....

Geplaatst

KrisKras,

Helaas wil ik je dan welkom hier bij dit topic.

Enne, midden in een maand binnen komen vallen mag ook hoor.

Maar je moet doen waar jij jezelf goed bij voelt.

Geplaatst

Wish,

Ik wil je even een hart onder de riem steken. Ik heb een zestal goede tot perfecte verse en cryo-tp's gehad. De laatste poging (7de) voor het eerst 2 matige cryo's en daarvan dus zwanger geworden. Ik wens je veel succes!

Liefs Pien

Geplaatst

Wish,

Weet je al hoe de cryo TP zal gaan? Ondersteund met hormonen of natuurlijke cyclus? Ik lees dat je 1x eerder een cryo teruggeplaatst hebt gekregen, hoe kwam deze uit het ontdooi-proces?

Liefs Pien

Geplaatst

We waren toen bij het Catharina in Eindhoven onder behandeling.

We hadden 3 cryo's en die zaten in 1 rietje. (omdat ze dachten dat die derde het waarschijnlijk niet zou halen) Maar dat hele verhaal staat al in een ander topic vermeld...

Ze zijn toen alle 3 goed ontdooid en 2 terug geplaatst.

Er werd gezegd dat het goede embryo's waren.

In Eindhoven werd er niks gezegd over de kwaliteit, ook niet bij navraag.

Geen medicatie gebruikt. Ook niet voor de eisprong.

Nu we de tp in Genk hebben, werd er van alle embryo's een foto getoond en een gesprek voor de tp hoe de kwaliteit van de embryo's waren. Super was dat.

Hoe het nu in zijn werk gaat hoor ik 29 mei bij de echo.

Hoe ging dat bij jou?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden