Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hallo dames,

ik ben nieuw hier op deze forum. ik heb afgelopen 2 dagen wel wat gelezen...en ik ben nu heel benieuwd over deze icsi op eigen cyclus.

maar ik twijfel ook veel of deze behandeling uberhaupt bij mij zal van toepassing zijn.

ik maak me zelf zorg voor de zaadkwaliteit van mijn man. voor mezelf, ik heb heel goed menstruatie cyclus van altijd 28 dagen... en ik ben eind dit jaar 31. dus voor mijn kant, heb ik niet zo veel probleem.

maar inmiddels hebben we al 2 keer icsi gehad. allebei mislukt. mijn man heeft zeeeeeer slecht zaad. heel heel weinig te zien. maar bij een paar zaadonderzoek, wel wat goed beweeglijk zaadtjes aanwezig. onze 1st icsi, kunnen ze genoeg goed zaad vinden bij eigen productie. maar bevruchting ging niet echt goed. 3 uit 10 geinjecteerd zijn bevrucht.

dus, ik denk de kans het mis gaat bij eigen cyclus misschien veel hoger zal zijn voor ons. of hoeft dat niet?

heeft iemand nog ervaring mee te delen? ik ben open voor alle opties nu ... na 2 keer mislukt poging...

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Linda,

We zijn onder behandeling in Radboud Nijmegen. Ik heb pas vandaag gelezen over de icsi eigen cyclus. Dus ik ben beetje benieuwd hoe dit werkt.

Ik heb niet zo veel hoop dat het zal van toepassing zijn voor onze zaadkwaliteit situatie... maar wie weet...

Geplaatst

welkom coucou

Ik weet ook niet zo goed of eigen cyclus wat voor je is.

Maar heftig dat je twee mislukte pogingen hebt gehad ik hoop dat ze tese kunnen doen en dat jullie wens in vervulling mag gaan.

sopje succes meid.

Sissy nee ik verspil lekker energie aan ons zelf bah vrienden nou echt niet. ik weet dat ze echo heeft gehad en ze laat niks horen ben er nu helemaal klaar mee.

Mijn kat is zoek ben helemaal in paniek ik hoop dat ze zich snel meld pff ik ben ook zo emo dier haha.

Morgen gaan we lekker naar dierentuin emmen joepie.

Fijne avond liefs Jessi

Geplaatst

Linda: wat goed dat je de cadeautjes hebt gekocht voor Dough, ben benieuwd haha. Lekker dat je zondag in de tuin hebt kunnen zitten. Wat een mazzel hebben we nu ineens met dit weer he deze week. En inderdaad zaterdag met de bruiloft supermooi weer! Daar had echt niemand van ons op gerekend. Mijn moeder gaat nu zelfs nog op zoek naar een shirtje met korte mouwen voor onder haar jasje, want 2 laagjes lange mouwen is nu ineens wel erg warm haha.

Minoes: is je kat al terecht??? En vandaag naar de dierentuin, helemaal leuk. En dan lekker weer erbij, wat wil een mens nog meer?

Jacqeline: zoals ik in je eigen topic ook al had aangegeven, bestaat de eigen cyclus behandeling uit 6 'kleine' pogingen. De kans op bevruchting is veel kleiner omdat maar één eicel gebruikt wordt. Er worden geen hormonen gebruikt om veel eicellen te stimuleren. Alleen hormonen om te voorkomen dat die ene eicel voortijdig springt. Bij ons clubje meiden is het wat betreft bevruchtingen heel wisselend. Een enkeling van ons heeft binnen de eigen cyclus nooit een bevruchting gehad. Wij hebben zelf alle vier de keren dat de eicel gevonden werd, ook een bevruchting gehad waardoor er een tp kon plaatsvinden. Maar dat is per stel dus heel wisselend geweest. Wellicht kan je contact opnemen met het UMCG, al is het maar om advies te vragen. Al is het natuurlijk wel een behoorlijke reisafstand voor je als je nu in Nijmegen loopt.

Ik hoop dat je in elk geval ergens een 3e poging kan starten waar je een goed gevoel bij hebt.

liefs,

sissy

Geplaatst

Hey dames.

Ik ben heel verdrietig we hebben van morgen onze kat dood gevonden.

Ze lag achter een kastje waar me werk kleren lagen.

Ze is heel rustig ingeslapen ik heb er zo'n last van.

Ik ga haar zo missen ze was al wel oud maar ze heeft gister morgen nog eten gehad en er was niks aan de hand maar daarna is ze daar gaan liggen.

En niet weer bij gekomen ik had er al geen goed gevoel over.

WAAROM!!! Ik ga haar zo missen.

Liefs mij

Geplaatst

Lieve Minoes: even een dikke knuffel nu je kat is overleden. Ze heeft blijkbaar een rustig plekje opgezocht. Een huisdier missen is echt verdrietig!

Geplaatst

Jullie willen het niet geloven onze kat leeft nog waarschijnlijk schein dood maar ze is nu bij de dierenarts en ze heeft haar bekken gebroken ze had ook weer praatjes ze heeft de dierenarts gepakt haha ze blijft vannacht daar en als ze morgen nog leeft gaan ze kijken maar ze hebben goeie hoop. mijn moeder ging bij haar kijken en ze deed haar ogen open we wouden haar begraven gelukkig hadden we het niet gedaan.

Ik kan het niet geloven ben hier boven zo dankbaar ze heeft mezelf getroost oooo ik hou van haar er bestaan toch wonderen.

Liefs mij

Geplaatst

oh, Minoes, gelukkig je kat leeft nog! Wat een wonder zeg. Wat fijn voor jullie!

Verwen haar maar flink met lekkere brokjes, snoepjes en melk, dat heeft ze wel verdiend haha.

Coucou, welkom hier. Tot nu toe doet alleen het UMCG icsi in de eigen cyclus. Informatie inwinnen bij het UMCG kan altijd. Het is alleen wel ver weg voor jou.

Volgende week woensdag heb ik de eerste afspraak bij de fysio. Ik ga naar die jij me hebt geadviseerd Sissy. Sprak mij ook wel aan en zeker omdat ze zoveel verschillende gebieden hebben waar ze fysio voor aanbieden.

Wordt nu ook echt nodig, pijn in mijn rug lijkt wat erger te worden, vooral op de dagen dat ik (te) veel doe. Gisten heb behang zitten scheuren op de kamer die babykamer wordt. 's Avonds moest ik dat helaas bezuren, je lichaam fluit je wel terug als je te gek doet.

Liefs Ansje

Geplaatst

Minoes: nou, wonderen zijn de wereld nog niet uit zeg! Wat goed dat je kat nog leeft. Nu haar lekker verwennen. Hoop dat ze snel opknapt.

Ansje: verstandig dat je naar de fysio gaat, hoop dat ze wat voor je kunnen doen maar dat zal vast wel. Ik blijf voorlopig ook nog even bij de fysio. En je moet inderdaad echt opletten wat je doet, je lijft geeft het meteen aan als iets teveel is. Wel leuk om zo actief met het babykamertje bezig te zijn.

Genieten jullie ook zo van het mooie weer deze week? Ik vind het echt heerlijk, lekker in de tuin zitten!

liefs,

sissy

Geplaatst

Hey meiden.

Ik zou maar eerlijk opbichten we zijn weer begonnen zit op dag 9 ik heb 2 eitjes en van 11 mm en 1 van 9 mm zou mooi zijn als ze allebij mee komen.

Sissy ik geniet ook zo van het weer wat een leven niet ;)

Liefs knuf jessi

Geplaatst

Minoes, je bent alweer begonnen!! Spannend meid en we leven hopen en duimen weer volop met je mee hoor! Het zou mooi zijn als de folikkels allebei mee kunnen doen. Dat zijn toch weer dubbele kansen.

Alles goed verder met iedereen? Lekker genieten van het mooie nazomerweer.

Liefs

Geplaatst

Hallo Dames,Ben nieuw hier. Doe IVF ICSI in eigen cyclus en heb net vandaag poging 2 achter de rug. Mijn cyclus is regelmatig en er zijn geen afwijkingen gevonden qua hormonen etc. Hoogstwaarschijnlijk ligt de oorzaak bij mijn man. Hij heeft traag bewegend zaad. Zijn broers allemaal ook dus het is een familiekwestie. We hebben een jaartje geprobeert om op een natuurlijke manier zwanger te raken, helaas geen succes dus snel het medische circuit in. Ik ben 32 (bijna 33 ;-) Tot nu toe is onze IVF eigen cyclus nog niet heel succesvol verlopen...Poging 1: geen eicel gevonden (juli)Augustus een maand over geslagen en een positieve test na 5 dagen overtijd. Helaas toch een dag later ongesteld geworden. Maar wel bijzonder om te ervaren dat het dus niet onmogelijk is.Poging 2: eicel gevonden, zaad prima en uiteindelijk geen bevruchting. Dit hoorden we vanochtend.Ik heb er op zich alle vertrouwen in dat we een kindje gaan krijgen. Mijn gevoel zegt dat het wel goed gaat komen. Toch is het natuurlijk wel een dikke tegenvaller en zie je hoe kwetsbaar dit proces is. Ik houd mezelf maar voor dat we nu evenveel kans hebben iedere maand om zwanger te worden als ieder ander die niet in het medische cirquit zit. Met deze hulp.Maar om mezelf een beetje moed in te blijven spreken zou het me erg helpen om jullie ervaringen te horen (kom maar op met de succesverhalen ;-) hoeveel pogingen hebben jullie achter de rug en met welk resultaat? Heb het gevoel dat we erg veel pech hebben met nu 2x achter elkaar geen TP maar misschien is dit wel heel normaal.Alvast bedankt! En ik duim voor heel veel babies voor alle ICSI eigen cyclus meiden!

Geplaatst

Hey dames.

Dankje ansje ik hoop dat ze allebij groeien.

Het zou mooi zijn als linda en ik jullie volgen met een mooie zwangerschap.

Welkom tinkerbel het is heel normaal in eigen cyclus dat je vaak pech hebt maar het hoeft maar 1 x goed te gaan.

Mijn man heeft weinig zaad maar de 2 tp was ik zwanger helaas bij 3 maanden is het mis gegaan. Poging 3 en 4 geen bevruchting.

Dus we beginnen nu van voor af aan weer ben iets meer dan een half jaar gestopt en nu weer begonnen.

Ik wens je heel veel succes en dat jullie wens snel in vervulling mag gaan.

Iedereen fijne zondag liefs Jessi

Geplaatst

Minoes: wat goed, je bent alweer begonnen. En 2 eitjes die klaar liggen om te groeien. Ik duim voor je dat ze mooi groeien zodat ze een topei kunnen pakken bij de punctie.

Ansje: ja heerlijk he, dat nazomer weer. Of eigenlijk zomerweer, want nu pas heb ik een zomergevoel haha.

Tinkerbel: welkom hier op dit forum. Wat een teleurstelling dat je te horen hebt gekregen dat je geen tp krijgt. Dat is wel zwaar om 2 keer geen tp te hebben, maar komt idd vaak voor. De kansen per poging zijn gewoon klein, maar het kan wel. Ons clubje heeft dit jaar een hele positieve golf gekregen, veel zijn zwanger geraakt. Ik ben nu zelf zwanger geraakt bij de 6e poging en dat was de 4e tp. Wij hadden relatief vaak een tp en deze keer is ie blijven plakken. En mooier nog, hij/zij heeft zich gesplitst zodat we spontaan een tweeling krijgen.

Ik wens je heel veel succes in dit traject en schrijf lekker mee met ons groepje!

Gisteren trouwdag van mijn broer gehad, was echt een topdag. En wat een mooi weer, 's avonds hebben we lekker buiten gegeten en daarna een knalfeest. Helaas niet veel kunnen dansen, want heb snel last van harde buiken en dat voelt dan gewoon niet fijn. Blijkbaar willen mijn 2 ukkies dat ik echt beetje rustig met mijn lijf omga haha.

Maar dat mocht de pret niet drukken, het was echt geweldig.

Meiden, fijne zondag! Ik ga vandaag zeker weer even van de zon genieten!

Liefs,

sissy

Geplaatst

Bedankt, ik ga zeker zo nu en dan meeschrijven! Voelt wel fijn om hier even mijn verhaal kwijt te kunnen en jullie verhalen te lezen. We zitten of zaten (voor de zwangeren) in hetzelfde schuitje. Ik merk dat het voor de buitenwereld soms erg lastig te begrijpen is. Ik ben overigens erg benieuwd hoe jullie IVF in eigen cyclus verlopen is. Na hoeveel keer zwanger, hoevaak een TP etc. Zit zelf nu in een wat negatieve stand omdat het meteen de eerste 2x misgegaan is en dat wil ik zo snel mogelijk weer vergeten. Enneh, schijnbaar is het bij velen van jullie goed afgelopen aangezien er afgelopen jaar een grote groep zwanger is geworden....

Geplaatst

Dag dames,

Wat een geluk heeft je broer gehad Sissy met het weer! DAt maakt het gelijk zoveel relaxter! Goed dat je je een beetje rustig hebt gehouden.

Ansje, hoop dat de fysio wat verlichting voor je brengt, ben benieuwd. Ik wil zelf graag gaan zwemmen maar kan me er steeds niet toe zetten, openingstijden zijn zo onmogelijk.

Linda, weet jij al wat meer wanneer je mag starten?

Minoes super dat jullie weer zijn begonnen na zo'n lange pauze, spannend hoor. Leef met je mee. Houd de goede spirit vast van het mooie weer, alle duimen draaien! Ongelooflijk verhaal van jullie kat! Enig idee hoe ze haar bekken dan heeft gebroken? Gaat het verder weer wat met haar? Misschien wel even lekker voor de afleiding om haar te vertroetelen.

Welkom hier Tinkerbel; ook ik ben een van de gelukkigen waarbij het in de eigencyclus is gelukt. Bij ons ligt de oorzaak in het aantal zaadcellen, blijkbaar is een paar honderdduizend niet voldoende! Bij ons was het bij ronde 4 raak (2e tp). Vlg mij hebben de meesten van ons in de handtekening wel staan wat er in welke ronde is gebeurd. Ik wens je heel veel succes en dat je snel mag aansluiten bij de zwangere golf hier.

Hier gaat alles nog voorspoedig, nog 6 weekjes werken!!!

Geplaatst

Hey dames.

Karin ze is of door een auto geraakt of er is wat gevallen in de schuur het gaat super goed met haar ze eet goed en ze maakt weer lawaai haha ben zo blij.

Ik ben benieuwd of alle bij de eitjes mee groeinen moeten ze twee x schieten haha auw haha.

Sissy dus lekker genoten van je broer zijn bruiloft ondanks dat je lekker rustig moest houden :)

Tinkerbel het gevoel gaat niet over maar je leert wel dat de buiten wereld het niet snapt hoe je gevoel is en dat is heel jammer en daar om zijn wij er.

Hoest met de rest van de meiden.

Linda je hebt vandaag echo toch?

Liefs Jessi

Geplaatst

@minoes: Wat een verhaal zeg van jullie poes. Ongeloofelijk zeg. Gelukkig gaat het nu weer een stuk beter met haar.

Dus je bent weer begonnen!! Als het goed is zitten we straks misschien even tegelijk op het wachtbankje en dan kunnen we hopenlijk aansluiten in de polonaise.

@Tinkerbell: welkom hier. Leuk dat je hier mee komt schrijven. Kunnen we wel gebruiken en nieuw iemand hier die actief mee komt doen.

Het is wel een nadeel he van de eigen cyclus pogingen dat je echt per stapje verder gaat. En dan soms niet eens een terug plaatsing hebt. Heel frustrerend.

Wij hebben van de 6 eigen cyclus 3 keer een tp gehad. Best en goede scrore. Pas de 3e poging had ik een tp. Helaas geen zwangerschap en na 2 uitgebreide pogingen dus ook niet. Nu nog 2 cryo's. Het gekke is dat ik wel na 4 keer IUI zwanger ben geworden van onze zoon die inmiddels 8 is.

@Sissy: Fijn dat het zo'n geslaagde dag was! Wat een weer he dat had niemand kunnen denken! Dus je kleintjes reageren nu al als je te veel doet. Toch fijn dat je lichaam het zelf aan geeft.

@Karin: fijn dat alles goed gaat. Nog 6 weken werken en heerlijk genieten van je verlof!!! Dus je wil graag gaan zwemmen. Gewoon baantjes of zwangerschaps zwemmen?

Ik ben net geweest voor een echo. Het baarmoederslijmvlies was heel goed. 9,6 mm. Dus de tp kon worden gepland. Dat is op 17 okt. Vanaf 13 okt moet ik naast de progynova ook utrogestan gaan gebruiken en dat is het. Ik zat helemaal verbaasd van huh dit is het? Hoef ik niet vaker te komen? Nee hoor zo is het klaar.

De cryo's zijn per stuk ingevroren en worden dus appart ontdooid. Mochten ze beiden niet goed ontdooiien dan word ik de 17e rond 13.00 gebeld en is het voor ons dus afgelopen en zijn we uitbehandeld.

Het was trouwens wel normaal dat ik vrij veel last heb van endo pijn dat komt door de progynova die maakt het slijmvlies dikker en dus ook op de plekken waar het niet hoort. Daar kunnen ze niks aan doen. Dus even doorbijten nog.

Geplaatst

Hey linda

Zou fijn zijn dat we samen op het bankje zitten en dat we in de polonaise mogen aan sluiten.

Succes en duim heeeeeel hard voor je.

Liefs jess

Geplaatst

Linda: wat spannend dat jij weer begonnen bent. En grappig dat je dus maar 1 keer hoefde voor echo. Nu duimen we heel hard voor je dat de cryo's mooi ontdooien zodat je een toppertje teruggeplaatst krijgt. Wel vervelend dat je zo'n last hebt van endopijn.

Minoes: ik hoop zo dat jij samen met Linda op het wachtbankje komt te zitten. Ik duim voor je.

Karin: jeetje, 30 weken alweer meis. Wat gaat dat ineens supersnel. En dus nog maar 6 weekjes werken en dan lekker je verlof in.

Tinkerbel: zoals je in mijn handtekening kan lezen, ben ik bij de 6e poging zwanger geraakt. Dat was voor ons de 4e tp. De twee keren dat we geen tp hadden, kwam omdat ik mijn eisprong al had gehad toen de punctie gepland stond. Was toen wel even flinke domper omdat zo'n poging dan ineens weer klaar is. Dat wij elke keer een bevruchting hadden als de punctie gelukt was, vonden we wel bijzonder. Ondanks de slechte zaadkwaliteit lukte de bevruchting blijkbaar toch elke keer.

Hier verder alles goed. Merk nog wel dat zaterdag me behoorlijk wat energie heeft gekost, maar ach, dat was het zeker waard. Gister lekker van het weer genoten en nog even bij babywinkels geweest. Heb een superleuke luiertas gekocht met 20% korting, dus dat was helemaal meegenomen. Verder zaterdag onderweg naar de bruiloft nog 2 maxi-cosi's gekocht. We proberen nu toch beetje bij beetje dingetjes aan te schaffen.

Janis: hoe is het met jou meid? Gaat alles nog goed?

Dough: en met jou? Afgelopen week lekker genoten van het mooie weer met je kleine mannetje?

liefs,

sissy

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Pff heb het zo druk gehad, met van alles en nog wat haha.

Jessica, heel veel succes met de behandeling. Maar dat wist je al haha

Linda, jij ook heel veel succes, en eh meiden kom op nu zijn jullie aan de beurt hoor!

Tinkerbel, welkom hier!

Karin, dus nog een paar weken werken, jemig wat gaat dat snel allemaal he. Heb je verder alles al klaar?

Sissy, nu ook al aan het spulletjes inzamelen voor de baby's.

Ansje, hoe gaat het nu met jou?

Hier gaat het opzich prima, slaap erg slecht weer de laatste tijd. Komende vrijdag de 20 weken echo hoop dat alles goed is en dat we te horen krijgen van wat het zal gaan worden.

Zal als ik er aan toekom vandaag het regelen van afspreken gebeuren. Hebben jullie ook een voorkeursdag? zaterdag of zondag.

Nou meiden, zal weer aan het werk heb het druk, en wil eigenlijk vanmiddag ook nog met de babykamer verder.

Liefs Janis

Geplaatst

Hey dames

Mijn eitje was al 18 mm die andere 10 die doet niet meer mee.

Heb nog geen spuit gezet beter alleen cetotide vandaag an vanaf pregnyl.

Donderdag de puchtie joehoe.

Linda we gaan in de polonaise.

Ja janis wist ik al haha succes vrijdag maar bel je nog wel.

Iedereen knuf x van jessi

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden