Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Janis: yeah gefeliciteerd meid met een goede 20 weken echo en je krijgt een meisje! Wat leuk (een jongen is uiteraard ook leuk). Grappig dat Ansje een goeie gok hebben gedaan.

Karin: wat mooi dat je het tentamen alsnog gehaald hebt in september. Zal wel grappig gezicht zijn nu om met een flinke toeter in de schoolbanken zit, knap hoor. Ja, het stoppen van die studie is echt een goede beslissing voor me geweest, voel me er een stuk rustiger onder.

Linda: vervelend dat Julian niet mee kan doen zondag omdat hij zoveel last heeft van spierpijn, maar kan best groeipijn zijn toch? Grappig dat je je nog kan herinneren van je zusjes dat er een heleboel baby's te zien waren op de echo. Het blijft een speciaal gezicht, 2 mensjes op beeld te zien.

Heb net vanmorgen een weekje Algarve (Portugal) geboekt. Even nog heerlijk de zon opzoeken.

Nou meiden, ik moet nog even boodschappen doen.

liefs,

sissy

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Janis: Super dat de echo goed was! En wat leuk een meid!! Er zijn zoveel leuke meisjes kleertjes te koop. Geweldig. Ja een jongen was natuurlijk ook geweldig geweest.

@ Sissy: heerlijk naar Algarve !!! Wanneer gaan jullie want dan moeten we er even rekenschap mee houden he met het kraambezoek.

Ik denk trouwens wel dat het groeipijn is hoor. En de combinatie van veel sporten. 2 x in de week voetbaltrainen, 2 X keer in de week gymen op school, op zaterdag een wedstrijd en soms ook nog mee hardlopen. Dus ik maak me geen grote zorgen.

Geplaatst

Yahoe, en straks lekker bij je broeden meis, had het al persoonlijk gezegt maar ik ben zo blij voor jullie!!!!!!!!!!!!!

Dikke knuffel

Geplaatst

Janis, fijn dat de echo goed was en wat leuk dat je een meisje krijgt!! Lekker genieten en lekker losgaan met kleertjes kopen. Ze hebben zoveel leuks voor meisjes!

Minoes, terugplaatsing van een topper, goed nieuws! Nu maar lekker vertroetelen en over twee week een positieve test.

Sissy wat heerlijk nog een weekje naar de zon. Mag ik mee? hahha. Wij gaan er in november ook nog even een weekje tussenuit, maar blijven in eigen land. Nog lekker even met z'n tweetjes.

Gisteren zijn we weer bij de verloskundige geweest. Hartje klopte weer mooi en de verloskundige was goed tevreden. Lag mooi op schema en ook de buik zat goed qua groei. Ik dacht al dat ik een enorme buik had want er wordt me nu regelmatig gevraagd of het er toch geen twee zijn. Neehee het zijn er geen twee, zucht...hahha

Ik voel de kleine nu ook steeds meer. Ik twijfelde eerst nog of het de kleine wel was maar toen de verloskundige gisteren vertelde waar mijn darmen nu ongeveer zitten kan het niet missen.

Fijne dag en veel liefs Ansje

Geplaatst

Hey meiden bedankt voor de lieve reacties! Maar ik durf de felicitaties eigenlijk nog niet aan te nemen.... Maandag krijg ik een echo en dan gaan ze kijken of er iets te zien is in mijn baarmoeder. Ik heb zo'n tik gekregen van de miskraam en de bbz..... de test zegt me niks meer, best wel jammer eigenlijk en soms voel ik me ondankbaar. Ik ben ook best aan het piekeren, nu heb ik ineens minder gevoelige borsten en lijkt t met mn buik iets beter te gaan en dan denk ik gelijk.. onee zit het er nog wel..... Ook heb ik ineens wat witte afscheiding en ik heb gelezen dat dat een voorboden van een menstruatie kan zijn.. AAAAAAAAAAAAHH Ik weet dat ik relax moet blijven maar is lastig... pfff

Minoes! Wat geweldig een topper! Ik duim voor een positieve test! Ook in jullie leven moet de zon gaan schijnen!

Janis, was geweldig een kleine meid op komst! oja ik heb gewoon een ec behandeling gehad maar weer heftig op de hormonen gereageerd... er waren 2 follikels aangeprikt maar er waren er nog veel meer, jammer genoeg deden ze daar niks mee dit keer ik denk omdat ze het pas vlak voor de punctie zagen...

Ansje, wat super dat alles weer goed was en heerlijk om die kleine te voelen trappelen! Vond ik altijd zo mooi!

Sissy, heerlijk zeg naar Portugal! geniet ze!

En de rest ook veel geluk en bedankt voor het medeleven..... soms is het allemaal niet te doen...

Oja Tinkerbell welkom hier ik hoop dat je je verhaal hier kwijt kunt en de steun vindt.

liefs

Geplaatst

Hey meiden

Thanks voor jullie lieve reachtie.

Cherry witte vloed heb je ook mee last van als je zwanger bent.

Rustig aan schat en ik hoop dat je naar de echo gerust gesteld bent en kan gaan genieten.

Ik ben moe haha slecht geslapen gek he haha

Liefs jessi fijn weekend

Geplaatst

Minoes: wat fijn meid, weer een tp van een toppertje! En nu lekker broeden hoor! Op naar een positieve test!

Cherry-ann: kan me goed voorstellen dat je nog niet echt felicitaties in ontvangst wilt nemen, je hebt nogal wat meegemaakt de afgelopen tijd. Dat is echt niet ondankbaar. Eerst maandag de echo even afwachten om te zien of je frummeltje op de goede plek zit. Die onzekerheid is zo killing! Sterkte meis!

Linda: ja heerlijk, zo'n weekje nog weg. We gaan de 24e weg en komen maandag de 31e oktober weer terug. Dus zou leuk zijn als jullie niet het weekend van de 29e/30e kiezen.

Janis: ennn, ben je al meisjesdingen aan het shoppen???

liefs,

sissy

Geplaatst

cherry-ann, kan me heel goed indenken dat je nog erg voorzichtig bent , je klinkt mij niet

ontdankbaar hoor.

Sissy, nee ben nu nog druk met de babykamer, morgen laminaat leggen en nog paar kleine schilderdingen en dan kan ik inrichten.

Ik zal rekening mee houden dat ik het weekend niet neem waar jij weg bent.

Jessica vanavond lekker vroeg je bedje in, ga ik ook doen.

Liefs Janis

Geplaatst

Joepie Minoes een tp!!!! Dit gaat hem worden hoor ik weet het zeker!

@Ansje: fijn dat alles goed was bij de vk. Dus jullie gaan er volgende maand ook nog lekker tussen uit met zijn tweetjes. Lekker hoor.

@sissy: heerlijk over 2 weekjes al weg dus.

@Cherry-ann: ik kan me je angst heel goed voorstellen hoor.

Hier vanmorgen weer een super wedstrijd van onze kanjer gezien. Gewonnen met 0-11. 6 keer gescoord ondanks dat hij voor die tijd had ovegegeven. Ik wilde al afbellen maar hij wilde perse en voelde zich weer goed zei hij. Dus we zijn toch maar gegaan. Met een heel goed resultaat dus.

Morgen ga ik dus de 4 mijl rennen. Ik heb vanmiddag met mijn zusje een shirt laten bedrukken met onze naam er op. Vonden we wel grappig. Ik ga zo ook lekker op tijd naar bed want ik wil wel fit zijn morgen. Ik ben namelijk niet helemaal lekker. Vannacht werd ik al wakker met keelpijn en een branderige neus. Ik heb een enorme knobbel in mijn hals zitten dus er is wat op komst geloof ik. Hopen dat het morgen nog niet is doorgezet.

Geplaatst

Linda, heel veel succes vandaag met de 4 mijl, doe het je niet na haha, wat leuk dat je zusje een shirt heeft laten bedrukken. Hoop dat je je vandaag toch wel wat beter voelt!

En wat goed van Julian, 6 x gescoord super hoor, kan me voorstellen dat je enrom trots bent op je mannetje.

Hoever sta jij nu in de behandeling? (weet het zo ff niet meer).

Liefs Janis

Geplaatst

Cherry-Ann, van harte met de zwangerschap! Ik snap dat het bij jou nog niet dolle vreugd is bij zo'n positieve test. Jammer is dat inderdaad, maar wel heel begrijpelijk. Je wordt nu eenmaal gebutst door ervaringen. Eerst de komende weken aanzien en ik zal heeeeel hard duimen dat het nu allemaal zonder complicaties zal verlopen en jullie over een paar maanden een heerlijk kindje in je armen kunnen sluiten.

Minoes, geweldig, een terugplaatsing van een toppertje! Spannend weer om na zo'n tijd weer kans op baby te hebben. Hoop dat het nu klaar is met de teleurstellingen en dat je zwanger raakt. En voor jullie zullen de eerste maanden dan natuurlijk ook spannend zijn. Maar daar nu maar niet aan denken, eerst op naar 'geen bloed' en een mooie positieve test. Ik duim!

Hoe is het met jullie kat nu? Herstelt ie goed?

Janis, wat geweldig dat de 20 weken echo goed was! Zo spannend is dat! Gefeliciteerd met jullie dochter in aantocht!!

Wel vervelend dat je steeds zo slecht slaapt. Leuk zo met de babykamer bezig, glasvezel op de muren, meubeltjes lakken. Wordt vast mooi.

Even in het algemeen: meiden zet eens wat fotootjes van de babykamers op Hyves!! Zo leuk vind ik dat! Of even een privéhyveberichtje naar de ICSI-meiden met fotootjes als je het liever niet op Hyves zet!

Sissy, echt leuk om jouw verhalen te lezen. Een tweeling is toch net weer ietsje anders. Hartje luisteren bij een tweeling kan wel, hoor! Vraag gewoon es of ze het kunnen laten horen bij de echo. Wij hadden thuis een Angelsound te leen om naar het hartje van de baby te kunnen luisteren, ik kon mijn eigen hartslag ook steeds horen, als ik langs een flinke ader kwam. Heel grappig, dan hoor je een trage hartslag en bij het kindje een veel snellere. Bij jou zou je dan aan verschillende kanten van de buik de hartslag van een ander kindje kunnen horen.

Wat heerlijk, nog even een weekje naar de zon! Hebben wij in april ook gedaan. Dat maak je dan heel bewust mee, je denkt steeds: laatste keer zonder kindje(s). En toch heel gezellig want kindje ging natuurlijk in de buik wel mee en we hebben echt heel veel genoten van het getrappel in de buik. Weet nog dat ik een keer wakker werd 's ochtends en dat Doughman helemaal euforisch vertelde dat hij zijn eerste exclusieve momentje met zijn zoon had gehad (alles is natuurlijk steeds mijn ervaring met het kind en hij staat er bij en maakt het vanaf de zijlijn mee. Ik sliep en hij had zijn hand op mijn buik en Doughie trapte tegen zijn papa's hand. Helemaal geweldig vond mijn man het!

Ansje, jullie gaan ook nog lekker een weekje weg? Mag ik vragen of het nu weer helemaal goed is tussen jullie tweetjes? Zijn alle wonden geheeld inmiddels? Of blijven er littekens en moeten jullie er hard aan werken. Hebben jullie nog gesprekken, of dat niet meer? Heeft de zwangerschap ook iets veranderd, hoe je tegenover elkaar staat of gewoon hoe je het leven ervaart?

Leuk he, om het kindje te voelen. Ik voelde het rond 17 weken voor het eerst en daarna steeds duidelijker.

Linda, vandaag de 4 mijl! Het is nu lekker zonnig, maar ik zie ook alweer bewolking.... Veel succes in elk geval!

En tjonge wat is Julian sportief zeg! Best vaak sport hij. Kan hij lekker zijn energie in kwijt, hè? En hij is nog goed ook in voetbal, zeg, zo vaak als hij scoort!

Hoe is nu precies de planning voor de cryoterugplaatsing? Sorry, ben het even kwijt.

Karin, fijn dat je het tentamen alsnog gehaald hebt in september! En het wiegje opnieuw bekleden, mooi lijkt me dat. Wij hebben een hangwiegje bij ons op de kamer en ik moet zeggen dat ik het wel heel fijn/schattig vind dat Doughie niet gelijk in een groot ledikant ligt, maar eerst in een klein bedje. Maar je moet er natuurlijk wel de ruimte voor hebben.

Hoe is het met jullie beestje?

Tinkerbell, beetje laat, maar ook van mij: welkom hier! Het is een heel onzeker en vervelend traject: ongewenst kinderloos zijn en dan fertiliteitsbehandelingen gaan doen. Je wilt het zo graag en je kunt het niet afdwingen en elke stap is er 1 om weer zenuwachtig voor te zijn en je krijgt elke keer een teleurstelling te verwerken. Ik raakte bij de 6e eigen cycluspoging zwanger. Als ik dat van te voren geweten had, was het zo ontzettend vele minder zwaar geweest! Als je maar weet dat het goed komt. Maar elke keer alles doormaken zonder te weten of je het ergens voor doet, is heel erg zwaar. Snap dat je teleurgesteld bent dat jullie na 2 keer nog geen terugplaatsing hebben gehad. Wij hadden bijna elke keer een terugplaatsing. Dan ga je na het zoveelste embryo ook denken: wat is er mis met die embryo's!? Gaat het ooit lukken? En ja dus. En ik hoop ook heel hard voor jou dat het gaat lukken!! Maak zeker weten doe je het niet en dat is het akelige. In elk geval is het superfijn om hier gehoord te worden en je ei kwijt te kunnen. Wij zullen je steunen, hoor! Want dat vond ik in het proces ook heel fijn: niet alles alleen te hoeven dragen. Maar met mijn man (de enige die precies hetzelfde meemaakt als ik!), vrienden, familie en lotgenoten hier!

Is je 3e behandeling al gestart! Succes, hoor!

Sopje, hoe gaat het met het spuiten? Heb je alweer een meting gehad? Hoe staat het er voor?

Hier gaat het super. Doughie is zowaar aan het doorslapen geslagen! Heerlijk! Ook wel super dat ie dat nu gaat doen met het oog op weer aan het werk moeten over een paar weekjes, dan hebben we een lekker ritme. Hij groeit volgens mij goed, morgen weer naar het consultatiebureau wegen, meten en prikjes (brrrr), dan weten we het zeker. Hij is nu volledig over op flesvoeding. De borstvoeding heb ik in 4 weken afgebouwd. Heerlijk geen gedoe en pijn meer aan de borsten. Nog steeds steekt helaas spruw zo nu en dan de kop op bij Doughie. Na een paar dagen smeren met Daktarin is het dan gelukkig weer weg, maar dan is het na een week weer terug. Zielig: hij krijst dan zo nu en dan bij de eerste melk die in zijn mondje langs die witte vlekjes gaat. Ik denk dat dat brandt of zo.

Verder kan hij steeds meer: vaker lachen en brabbelen, ons herkennen, ontdekt zijn handjes en voetjes, kan een mobiel heel erg waarderen en ligt graag op zijn buik rond te kijken. Hij heeft al vanaf het begin een heel sterk nekje. Samen douchen of in bad is ook nog steeds super voor hem!

Mijn man heeft wat onrust op t werk door reorganisaties, maar het lijkt het op dat het in zijn geval positief uitpakt in een promotie, jippie! Hij is er wel erg druk mee, vooral veel onrust in 't hoofd.

Vorig weekend (met dat prachtige weer!!) zijn we in een huisje geweest met onze beste vrienden en hun zoontje (mijn oppaskindje van de vrijdag), dat was echt heerlijk. Een wellnesshuisje met zonnebank, sauna, bubbelbad, een veranda en grote tuin. We hadden mazzel met de prijs, was een supergoedkope actie. Echt genieten zeg!

Geplaatst

Hey meiden.

Nou lag vroeg ik mijn bed en dacht je dat ik kon slapen pfff not en ik was zo moe haha.

Linda wat goed ik blijf het zeggen de 4 mijl goed hoor.

En julian wat een kanjer goed hoor echt om trots op te zijn.

Jeetje dough wat een lijst haha ik kan dat echt niet haha.

Wat fijn dat alles goed is met baby dough en dat die het zo goed doet.

Dat zal wel zeer doen dat melk over zijn witte plekjes zielig.

Iedereen nog even lekker op vakantie heerlijk ik wil ook.

Haha wij gaan ook nog wanneer weten we nog niet we gaan zoizo nog naar center parks.

Ja ik wil jullie baby kamers ook zien leuk en buiken enz haha.

Ja met onze kat gaat het super ben zo trots op haar ze loopt bijna helemaal goed.

Ze is ook zo lief in haar hokje.

Iedereen fijne zondag Jessica

Geplaatst

Wat een goede berichten hier! Heerlijk om even te lezen.Geboortes, zwanger, mooie embryo's en dat allemaal van IVF-ers in eigen cyclus. Dat geeft hoop! Ben even een paar dagen uit de running geweest. Na de teleurstelling vorig weekend moest ik meteen door met een superdrukke werkweek en geen tijd om na te denken. Toch drukte mijn lichaam op de stop-knop: koorts, opgezette lymfeklieren en erg moe. De huisarts vond dat ik echt even rust moest nemen. Dus een paar dagen veel geslapen en lekker op de bank gehangen. Hard werken, IvF, verhuizen en niet helemaal fit zijn was niet de beste combi ;-) Voel me nu weer redelijk goed. Ben echt blij met jullie, er zijn erg weiníg mensen die IVF in EC doen en jullie verhalen geven me echt een positieve stimulans om door te gaan. Wij gaan dan ook gewoon direct door voor poging 3. Het zal toch een keer tot een TP moeten komen.....qua kansberekening zouden we nu eindelijk wel eens aan de goede kant mogen zitten. Enneh wie weet blijft het meteen zitten. Dat zou geweldig zijn.Slikken jullie ook vitmines ed? Ik slik foliumzuur, extra vitamine B en sinds kort tarwekiemolie (is vitamine E) dat schijnt de innesteling te bevorderen doordat de baarmoederwand dan beter doorbloed is. Verder nog tips?

Geplaatst

Hey tinkerbel.

Je moet wel even aan je zelf denken hoor.

Als ik je verhaal hoor loop je je zelf voor bij.

Het komt echt wel een x een tp alleen het is zo slopenend de ec behandeling.

Ik wens je heel veel succes en denk om je zelf en neem anders een stapje terug!

Ik slik folium zuur en verder niks eet gewoon goed met veel vitamine's.

Liefs Jessica

Geplaatst

Hey Tinkerbel,

Ik heb tijdens de behandeling foliumzuur gebruikt, en de laatste behandeling ook tarwekiemolie genomen, het schrijnt dat tarwekiemolie ook heel erg goed is voor je hormoonhuishouding en ook wat je zegt om een eventuele innesteling te bevorderen.

Nu weet ik dus niet of het bij mij daar aan heeft gelegen, maar ik slik nu nog tarwekiemolie, en ik voel me er goed bij.

Pas toen ik zwanger was, en me wat meer vermoeider voelde begon ik zwangerschapsvitamines te slikken, en de verloskundige vind dat prima dat ik dat doe.

Verder zou ik je als tip mee willen geven, probeer je niet te druk te maken, en laat de behandeling over je heen komen.

Jessica, hoe voel jij je nu?

Linda, zag dat je de 4 mijl hebt uitgelopen super, doe het je niet na!

Dough, heerlijk dat het zo lekker gaat met je mannetje en dat jij ook lekker kan genieten.

Hier, we hebben gister de laminaat gelegd, en man o man wat wordt het kamertje mooi! Het is echt het netste en mooiste kamer van het huis geworden, nu lijkt de rest zo oud allemaal, nou eerst maar weer ff sparen en dan de rest van het huis maar haha.

Als het helemaal klaar is dan zet ik wel een foto op mijn hyves.

Meiden fijne dag,

Liefs Janis

Geplaatst

Hey janis

Voel me wel goed hoor alleen zo moe komt van alle spanning haha.

En gewoon een trekkend gevoel ik mijn buik zal er ook wel bij horen haha.

Linda wat goed jo de 4 mijl echt super ben trots op je haha ;)

Iedereen fijne dag liefs Jessica

Geplaatst

Hey meiden ben op weg naar het moment van de waarheid brrrrrrrr ik laat t vanmiddag wel weten of er wat te zien was.

Tinkerbell heel veel geluk super dat je hier uit het forum weer moed haalt!

Minoes ik duim nog steeds voor je!

Liefs

Geplaatst

Cherry-ann, heel veel succes vandaag, mijn duimen zullen overuren voor je draaien.

Jessica, goed om je zelf denken he!

Liefs Janis

Geplaatst

Janis ik ben erg benieuwd naar jullie babykamer. Leuk he om er zo mee bezig te zijn. Dat maakt het een stuk echter allemaal.

Ik weet niet of je al iets aan het plannen was wat betreft kraamvisite bij Dough maar 4 t/m 11 november gaan mannetje en ik nog een paar dagen er tussen uit.

Minoes, je gaat weer een vervelende wachttijd tegemoet. Nu heb je een emmy aan boord en blijft het toch nog spannend hoe het zal gaan. We duimen allemaal voor je hoor, dat het deze keer goed mag gaan.

Cherry Ann, wat spannend meid, het uur van de waarheid. Ik hoop dat je ons goed nieuws komt vertellen vanmiddag!

Linda hoe was de 4 mijl?

Tinkerbell, toen ik de eigen cyclus deed probeerde ik zoveel mogelijk gezond te eten, veel groente en fruit. Toen ik aan de hyperbehandeling begon, ben ik een paar weken van te voren begonnen met het slikken van foliumzuur en tarwekiem olie. Ook dronk ik trouw elke dag een glaasje granaatappelsap. Van deze poging ben ik dus zwanger geworden. Of al die dingen geholpen hebben zal ik wel nooit weten maar kwaad kan het niet en het is vooral het gevoel dat je zelf nog iets kan doen om de behandeling te laten slagen.

Verder moet je de pogingen maar zo veel mogelijk over je heen laten komen, want je weet helaas toch niet hoe het loopt. Veel afleiding zoeken helpt ook om er niet zo veel mee bezig te zijn. Pas ook goed op jezelf. Soms moet je met andere dingen wel eens een stapje terug doen als het te zwaar voor je wordt. Ik hoop dat jullie derde poging een succes wordt! Wij duimen in ieder geval voor je!

Dough, wat een bijzonder onderonsje van je man met Doughie, wat geweldig dat hij zo van het eerste contact met zijn zoon heeft genoten. Jammer dat jij nu net sliep haha.

Tussen mij en man gaat het erg goed.(Wat lief dat je er naar vraagt) We hebben geen gesprekken meer bij mw. omdat het al een hele tijd goed gaat.

Voordat we ons aanmeldden voor de hyper wilden we eerst dat het 100% goed zou zitten tussen ons. Je kan niet behandelen als je relatie niet goed zit, daar is het traject gewoonweg te zwaar voor. De rust van het niet behandelen heeft ons meer dan goed gedaan. En elkaar weer terugvinden door leuke dingen te doen en veel heel veel te praten met elkaar.

Wij zijn al jaren bij elkaar en hebben als stel best wel het nodige meegemaakt. Voor veel dingen hebben we moeten vechten, vooral door externe omstandigheden, misschien meer dan menig ander stel. Maar hoe cliché het ook klinkt, we zijn er sterker uitgekomen en weten heel goed wat we aan elkaar hebben. We blijven bewust tijd voor elkaar vrij maken en praten veel met elkaar.

Toen het weer goed zat tussen ons en we gingen de hyper in met goed resultaat was het net of alle puzzelstukjes in elkaar vielen. Iedereen in onze omgeving heeft ons zo goed door die periode heen geholpen. (waaronder jullie) Het is net of we het met z'n allen hebben gedaan. En als je dan een positieve test in handen houdt na jaren van ellende weet je niet wat je overkomt.

Soms denk ik er nog wel eens aan hoe bijzonder dat was, ondanks de hectische tijd...we genieten nu ook enorm van het feit dat we papa en mama mogen worden. Daar ben ik nog elke dag dankbaar voor.

Liefs Ansje

Geplaatst

Dag dames,

Wat een actie hier, weer lekker gezellig. En we blijven even in de goede stemming!

Jessica, gefeliciteerd met jullie topper, eindelijk weer iets positiefs! Spannend hoor maar we denken aan je. Zit je ook al aan de lekkere granaatappesap?

Linda, wat ben je druk met van alles, is dat afleiding zoeken voor het vervolg van de behandeling? Zou ik me wel kunnen voorstellen. Komt wel dichterbij. Ben benieuwd hoe het met de viermijl is gegaan, nog wel redelijk weer gehad of niet.

Janis, een meisje meisje, gefeliciteerd! Wel lekker praktisch dat je dat weet, leuk voor de kamer!

Sissy, wrijf het er maar in, lekker naar de zon! Bij ons brandt de houtkachel weer! Heerlijk hoor, zal het er ook nog eens met manlief over hebben om misschien met zn tweetjes een weekendje weg te gaan.

Ansje, wat klink je goed! dat is idd wel eens anders geweest. Wat een geluk he, goed dat jullie je dat zo bewust beseffen.

Dough, wat weer een verhaal. wat gaat het snel zeg, en knap dat je van de bv af bent, kan me wel voorstellen dat dat meer rust geeft. Nog even lekker genieten van je verlof. Ik hoop dat we snel bij je komen.

Tinkerbel, je valt idd met je neus in de boter, allemaal positief hier momenteel. toen wij begonnen was dat wel anders, met name doughtje was laaiend enthousisast over de eigen cyclus, ja he dough ;-) Ze was vervolgens wel als eerste zwanger! Zelf ben ik wel een beetje van de 'baat het niet schaadt het niet bijgeloofjes' ik heb voetreflex gedaan (binnenkort de laatste x), droeg maansteen van begin cyclus tot punctie en ik gebruikte foliumzuur en tijdens een behandeling slikte ik mama plus visiolie van davitamon. Deze multivitamine slik ik nog steeds, van een goede bekende gehoord die na 7 jaar icsi eindelijk zwanger werd dus dat was het proberen waard. Of het allemaal echt heeft bijgedragen, geen idee, maar ja. Verder ben ik zo nuchter als klei maar niemand wist hier toch iets van. Lekker doen waar je je goed bij voelt. Op dit forum zijn wel hele topics geschreven over vitamines e.d. ook voor mannen, misschien interessant voor jullie.

Cherry Anne, snap het volledig dat je nog onzeker bent. fijn dat je snel een echo hebt, hoop dat je dat wat gerust kan stellen. nb, ik had/heb ook veel meer witte dinges dan voor die tijd dus hoeft geen slecht teken te zijn. Ik kijk uit naar een positief bericht van jou hier!

Hier gaat alles prima. Volgens mij is popke in positie aan het draaien. Zo nu en dan steekt er iets aan de zijkant van mijn buik en drukt ie de kont naar buiten! Heel grappig allemaal. Maandag krijg ik de check van de kraamzorg of we het een beetje goed voor elkaar hebben, en onze wensen bespreken, ben benieuwd. Ben erg slecht met foto's plaatsen maar zal eens kijken of ik jullie wat kan sturen binnenkort. Vond het ook leuk om van Dough te zien.

Geplaatst

Hé meiden,

gezellig al die berichtjes hier. Weer even fijn bijgelezen.

Linda: en hoe is de 4 mijl gegaan? Heb nog wel aan je gedacht gisteren, zeker toen ik al die regen langs zag komen. Heb je een beetje goede tijd kunnen neerzetten? Wat een toppertje is Julian trouwens zeg, wat een doelpunten! Kan me voorstellen dat je dan apetrots bent!

Dough: leuk, zo'n lang verhaal van jou. Fijn dat het met doughtje allemaal goed gaat en dat hij steeds meer kan. Lijkt me zo bijzonder om je kindje te zien ontwikkelen. En heerlijk, zo'n weekendje weg met vrienden in zo'n luxe huisje, dat zijn de mooie dingen van het leven. Grappig wat je vertelt over hoe je man destijds ineens zo bewust kleine doughtje kon voelen. Lijkt mij ook echt zo mooi als mijn mannetje die twee ukkies kan voelen in mijn buik. Zal eens bij de gyn gaan vragen of ik de hartjes kan horen.

Tinkerbel: denk je wel goed aan jezelf meid. Zo te lezen heb je nogal wat hooi op je vork genomen en dan roept je lijf je terug. Hoop dat de 3e poging jullie eindelijk die tp gaat opleveren! Ik slikte foliumzuur en af en toe ook van die zwangerschapsvitamines waar dus nog meer in zit. Verder dronk ik tijdens de pogingen af en toe ook granaatappelsap. Ach, wat uiteindelijk gemaakt heeft dat ik nu zwanger ben, ik zal het niet weten. Wat wel grappig is dat ik allerlei dingen had gepland tijdens de wachtweken van de laatste poging zoals inschrijven studie, aanmelden bijeenkomst pleegzorg, weekendje weg boeken en jurkje kopen voor trouwdag een aantal maanden later. Sommige dingen heb ik uiteindelijk weer moeten afzeggen of opnieuw moeten kopen... Ik duim voor jullie dat deze poging goed gaat verlopen!

Janis: leuk he als de babykamer steeds mooier wordt. En als er een nieuwe vloer in ligt, is het meteen zo'n ander gezicht. Zou inderdaad leuk zijn als we af en toe wat foto's uitwisselen van onze babykamers, er zijn nu meerdere in de maak!

Minoes: wat fijn dat je kat weer steeds beter wordt, wat een bijzonder verhaal was dat toch. Heb je een beetje afleiding in de killing wachtweken?

Karin: grappig dat je voelt dat jullie kleintje zich steeds meer in positie gaat draaien. Lijkt me zo grappig dat je dan lichaamsdelen kan voelen van je ukkie. Lijkt me echt gezellig als we mekaar allemaal binnenkort weer even zien bij Dough.

Cherry-ann: hoe is het met jou meid? Ik hoop dat je positief bericht hebt voor ons en dat je frummel in elk geval op de goede plek zit.

Ansje: wat klinkt dat goed wat je schrijft over jou en je mannetje. En wat verwoord je het mooi wat zo'n intensief traject met een relatie doet en hoe jullie er nu sterker uit zijn gekomen. En dat je dan zo beseft hoe bijzonder het is dat je nu zwanger bent. Ik vind het ook nog steeds zo speciaal en bijzonder, eigenlijk vaak nog onwerkelijk. Ben je al vaker bij de fysio geweest inmiddels en merk je er iets van?

Met mij gaat het goed, ben wel erg moe, naast de 20 uur werken slaap ik eigenlijk wel elke middag even om te zorgen dat ik 's avonds nog een beetje mens ben. Om dan vaak wel rond half 10 weer in mijn bedje te kruipen, maar ja, dat is niet anders. Mijn ukkies vragen denk ik gewoon veel energie van me. Ik moet er wel aan wennen dat ik zoveel meer rust moet nemen want ik ben normaal gesproken een behoorlijk bezig bijtje en voel me soms een beetje schuldig naar mijn mannetje dat ik niet alles meer kan doen. Maar manlief vind dat ik genoeg doe want ik ben zwanger. Echt heel lief. Ik merk wel dat ik steeds meer kan genieten van het feit dat ik nu zwanger ben, heb een hele tijd veel moeten denken aan al die stoere MMM-bikkels die dit geluk nog niet mochten ervaren. En voelde me dan een soort van bezwaard als ik in een of andere babywinkel liep om te shoppen. Na hier aantal keer met manlief en mijn moeder over gesproken te hebben, hebben ze me laten inzien dat ik me uiteraard niet bezwaard moet voelen. Ik zou het ook heel verdrietig vinden als een zwangere vriendin er niet van zou genieten omdat ze het destijds zo moeilijk voor mij zou vinden. Ik moest echt even wennen aan alle aandacht die je als zwangere krijgt. Volgens mij had jij dat toen ook sterk tijdens jullie vakantie, Dough? Dat je je bijna bezwaard voelt dat je als zwangere zoveel aandacht krijgt, terwijl je dat al die andere meiden ook zo gunt.

Nou ja, het zijn ook allemaal hormonen die af en toe een rol spelen bij me. Mijn stemming schiet af en toe nog alle kanten op, maar ik merk wel dat ik me zo dankbaar voel dat het nu gelukt is en wij twee wondertjes gaan krijgen.

liefs,

sissy

Geplaatst

Hey meidem.

Wat een bijzonder verhalen hebben jullie.

Cherry en wat hou je ons in spanning.

Het gata wel goed hoor met mij nee zit niet aan de granaad appel sap haha bah dat lust ik echt niet.

ik ben met alles gestopt en leef zo gezond mogelijk en slik foliumzuur dat moet van de arts maar verder slik ik niks en al ik wel zwanger mag zijn dan neem ik vitamines voor moeders.

Vorige x ben ik ook zwanger geraakt met natuurlijk produchten dus nu gaan we er weer voor:)

Ansje wat fijn dat alles zo goed gaat en zo bijzonder geniet er van.

sissy wat fijn je twee ukkies en ja dat vraagt natuurlijk heel veel maar ik denk dat je mannetje dat wel snapt;)

Karin ja dat zal wel het draaien zijn duurd ook niet zo lang meer. voor jou gaat het zeker langzaam? of niet.

Dough moei zo"n vader zoon momentje

Liefs Jessica

Geplaatst

Even een snelle!

Goed en minder goed nieuws.

Het frummeltje zit in de baarmoeder nu maar duimen dt hij door blijft groeien. Er zit alleen een hele donkere vlek in m'n baarmoeder en de dokter weet niet wat dit is?????? Misschien bloeduitstorting zei ze maar hoe komt ie daar dan denk ik nu.... Ik hoop maar dat het de groei niet in dw wegstaat.

Maar goed heel blij met de goede plek en over twee weken zien we of het frummeltje het doet....

Geplaatst

Cherry-ann, gelukkig dat je frummeltje in je baarmoeder zit! Zei de dokter nog over het donkere vlek dat je je daar zorgen over moest gaan maken?

Hoe lang ben je nu dan zwanger?

Blijf voor je duimen dat je over twee weken een super echo krijgt.

Hier gaat het goed, wilde gister het ledikantje afmaken, maar kwam er toch achter dat ik van het weekend toch wat te veel heb gedaan, dus heb ik gister verder niks meer gedaan, jah lekker uitrusten. Mijn meisje was het er wel mee eens geloof ik, want ik voelde haar nu ook met mijn handen echt mega bijzonder, als ik van boven af naar mijn buik kijk dan kan je het ook wel zien, wanneer ze zich beweegt.

Iedereen een dikke knuffel van mij.

Liefs Janis

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden