Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

xxxxx hoe is het meid?

Hoe voel je je verder?

En willen jullie weten wat het word.

Hier wisten we het al met 14 weken en met 17 weken nogmaals bevestigd.

Wat een wonder toch dat deze hummeltjes in onze buik groeien!!

Ik voel hem nu ook bijna elke dag een paar keer, zo'n geweldig gevoel

Dames geniet!!!!

• Reacties 958
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai,

Hier gaat alles goed, ik voel nog niks maar dat kan zomaar komen. Mijn buik begint al behoorlijk te groeien je kan al echt zien dat ik zwanger ben.

Op 15 september hebben we de 20 weken echo, en wil heel graag weten of alles goed is ( wij hebben geen nekplooi meting gedaan ) en ik wil heel graag weten wat het word. Ben uiteraard met beide erg blij.

Ben redelijk van mijn vermoeidheid af, begin nu rugklachten te krijgen. Maar goed dat maakt allemaal niks uit.

En arzu hoe voel jij je??

Super zeg dat ze met 14 weken al konden zien dat het een jongen wordt.

Wij hebben al een aantal spullen gekocht waaronder de kinderwagen, badje.

Hoe gaat het hier met de rest.

Sas

Geplaatst

Hoi dames,

ook weer even een kleine update van mij.

Het gaat prima, buikje begin je wel te zien, mijn broeken krijg ik niet meer allemaal dicht. Ik loop dus voornamelijk in leggings met een jurkje of sportbroeken.

Ik voel me nog steeds af en toe erg moe, maar niet meer zo als in het begin. Met eten blijft het hetzelfde, ik eet wat vaker. En soms ineens zin in iets, dat moet ik dan ook hebben. En dan geen zin meer in het avondeten, arme schat van me:blink:

Kamertje voor de baby is al leeg, maar we hebben nog niks gekocht, ook nog niet echt rondgekeken, maar daar hebben we nog zoveel tijd voor. Wel heel leuk om al een beetje na te denken en op internet te kijken.

Weet niet of ik het al had opgeschreven. 6 augustus hadden we de eerste afspraak bij de vk, en het hartje horen kloppen!!!! Zo leuk, ik had tranen in mijn ogen. Goed begin van onze vakantie, want meteen daarna zijn we in de auto gestapt naar Frankrijk.

Op 13 september volgende afspraak bij de vk en met 20 weken doen we nog een echo. We willen niet weten wat het wordt, maar wel of alles er goed uit ziet.

Combinatietest was goed, kans van 1:10000, dus dat is prima.

Dat was het weer voor nu!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Oh ja, bij de echo met de nekplooimeting zei de arts dat we zijn uitgerekend op 18 februari, maar dat zei ze nog voordat ze de echo maakte, dus het is 17 of 18 februari.

Ik dacht dat dat niet veel uitmaakte, maar de verloskundige zei dat het heel vervelend kan zijn als ik 2 weken overtijd ben. Vandaag of morgen inleiden, dat kan dan een hele vervelende discussie zijn blijkbaar.

Moeten we nu toch maar uitgaan van wat er op de echo staat? Terwijl we natuurlijk precies weten met ICSI wanneer de bevruchting was.

Hebben jullie hier ook verschillen in?

Liefs,

Anne

Geplaatst

Uitgerekend infebruari2011

xxx (sas): 3 februari 2011

Lindada (Linda): 3 februari 2011

Liesbethb: 5 februari 2011

Rammetje 74: 6 februari 2011

Meisje81 (Es): 7 februari 2011

Rain28: 9 februari 2011

Edenal ( Alice): 10 februari 2011

Anne: 17 februari 2011

Debsie: 18 februari 2011

Pleun: 20 februari 2011

Sandie: 28 februari 2011

Nassira: ?

Sharon: 1 maart 2011

Pammie: 1 maart 2011

Echo:

Alice: maandag 23 augustus

Rain28: woensdag 25 augustus

Lindada: maandag 8 september (VK)

Meisje81: vrijdag 27 aug controle

Sandie: maandag 30 augustus

Hoi meiden,

Heb het lijstje maar weer even aangepast.

30 Augustus heb ik in echo. Wat later dan gehoopt, maar ja, ik ben natuurlijk van ziekenhuis verwisseld.

Alice, jij hebt morgen weer een echo: spannend! En veel plezier!

Geplaatst

xxxx hier gaat ook alles goed gelukkig, ik voel ook pas sinds een paar dagen hem echt duidelijker.

Want in het begin weet je niet is het hem nou of niet?!?!

Wij hebben toen wel een nekplooimeting laten doen en dan die bloedtest gelukkig waren die goed allebei.

Maar ik ben ook wel nerveus hoor of alles goed met hem is, ik had zelf vroeger een gaatje tussen de hartkamers en vroeg me af of hij dat ook kan hebben.

We hopen iig idd het belangrijkste dat hij gezond is.

Wij hadden ook geen voorkeur maar een voorgevoel voor een meid, helemaal verbaast toen ze zei het is een zoon.

Mmm de rug ja dat is minder zijn, hier ook wat van de bekken en idd veel slapen.

Maar de tijd gaat maar snel heh

xxxx

Geplaatst
Hoi dames,

ook weer even een kleine update van mij.

Het gaat prima, buikje begin je wel te zien, mijn broeken krijg ik niet meer allemaal dicht. Ik loop dus voornamelijk in leggings met een jurkje of sportbroeken.

Ik voel me nog steeds af en toe erg moe, maar niet meer zo als in het begin. Met eten blijft het hetzelfde, ik eet wat vaker. En soms ineens zin in iets, dat moet ik dan ook hebben. En dan geen zin meer in het avondeten, arme schat van me:blink:

Kamertje voor de baby is al leeg, maar we hebben nog niks gekocht, ook nog niet echt rondgekeken, maar daar hebben we nog zoveel tijd voor. Wel heel leuk om al een beetje na te denken en op internet te kijken.

Weet niet of ik het al had opgeschreven. 6 augustus hadden we de eerste afspraak bij de vk, en het hartje horen kloppen!!!! Zo leuk, ik had tranen in mijn ogen. Goed begin van onze vakantie, want meteen daarna zijn we in de auto gestapt naar Frankrijk.

Op 13 september volgende afspraak bij de vk en met 20 weken doen we nog een echo. We willen niet weten wat het wordt, maar wel of alles er goed uit ziet.

Combinatietest was goed, kans van 1:10000, dus dat is prima.

Dat was het weer voor nu!

Liefs,

Anne

wij waren ook 3 dagen verder dan dat we dachten terwijl wij precies weten wanneer de bevruchting heeft plaats gevonden maar dit kan altijd wel zei ze en wat betreft het kamertje je moet met 7 maanden alles klaar hebben staan voor de kraamverzorgster die komt dan kijken wist ik ook niet wij hebben van de week alles besteld en eerste week van november wordt alles bezorgd ik heb op het nieuws ook wel eens gehoord dat je de meubeltjes ook wel een flinke tijd hebben moeten staan ivm de lucht die er vanaf komt dat schijnt niet goed voor het kindje te zijn op de achterkant van de bon staat ook dat je bakjes water enzo onder het bed moet zetten maar dat zal je met kopen ook nog wel te horen krijgen en shoppen voor je babe is nooit vervelend natuurlijk hihi succes

Geplaatst

Echo:

Alice: donderdag 23 september (GUO)

Geplaatst

Hoi Meiden

Hoe gaat het met jullie?

Leuk er word weer actief geschreven, had veel te lezen! Te veel om op alles te reageren helaas!

Hier even een update van mij, vandaag ons wondertje weer gezien, hij/zij had het erg druk, en lag te kantelen. Het zag er allemaal goed uit! Nu nog 4 weken geduld en dan weten we wat het word!

Verder zijn we bezig met klussen thuis, en het kamertje aan het uitzoeken, wat een keuze zeg! Binnenkort alles gaan bestellen!

Linda succes met de vruchtwaterpunctie!

Rain veel plezier met je echo!

De rest die nog een echo hebben ook veel plezier natuurlijk!

Liefs Alice

Geplaatst

Echo:

Sas: Woensdag 15 september (guo)

Hai,

Ik heb ff mijn datum voor de 20 weken echo er tussen gezet.

Dan zijn we alweer op de helft.

Sas

Geplaatst

Hoi meiden!

Jee, ik zat net het topic te lezen van Mart over het verloop van de miskraam. Moest gewoon de tranen uit mijn ogen wissen! Pfff wat hebben sommigen op het forum het zwaar, het is zo oneerlijk......ik durf niet goed te reageren in dat topic omdat mijn zwangerschapticker daar echt niet thuishoort!

Ik voel me weer driedubbel gezegend.......phoe....

Arzu leuk dat je hier even hebt gereageerd! Ik weet dat jij ook het nodige hebt doorgemaakt, vind het zo heerlijk dat het nu zo goed gaat met je!!

Alice wat leuk dat je bezig bent met het kamertje uit te zoeken! heb je al iets gevonden? Hoe ziet het eruit?

Meisje81 hoe is het met jou? vrijdag weer een echo, leuk! :-)

Ik was vanochtend weer aan de beurt. Eigenlijk zou ik geen echo krijgen maar mijn moeder was op bezoek uit Nederland. En als ik de echo zelf betaalde kon hij wel worden gedaan (kostte iets van 26 euro). Dus we hebben frummeltje weer gezien! Is flink gegroeid! Hij of zij lag in stuitligging met opgetrokken knietjes. Mooi om te zien! Met beentjes meegerekend was hij rond de 15 centimeter.

Ik heb soms een wat harde buik als ik bijvoorbeeld een stuk gefietst of gewandeld heb, dat doe ik elke dag. Ze zei dat ik het niet moest overdrijven en ik heb magnesium meegekregen voor de harde buiken. (dacht dat dat alleen voor krampen was?)

Ik was trouwens weer precies 1 kilo aangekomen! Elke maand schijnt er precies 1 kilo te zijn bijgekomen! Nouja wel netjes denk ik.

Hopelijk gaat het goed met iedereen!

Liefs!

Geplaatst

Echo:

Rain28: Woensdag 22 september

Zo, de nieuwe echo staat er weer tussen! Met 21 of 22 weken krijg ik de 20 weken echo, die moet ik laten doen in het universitair ziekenhuis van Heidelberg. Moet ik nog een afspraak voor maken......

Geplaatst

Hallo allemaal,

Fijn dat alle echo's weer oke waren! Ik heb gisteren de punctie laten doen. Ik was vreselijk zenuwachtig maar het viel reuze mee. Voor volgende week dinsdag krijgen we een voorlopige uitslag. Dus nu maar duimen.

Wel hebben we op de echo kunnen zien dat we een zoon krijgen!!! Als alles goed blijkt te zijn, zijn we dubbelblij. Het kindje was al ruim 15 cm!!!

Ik groei enorm, heb een echt dikke buik en voel me super zwanger!!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Fijn om te lezen dat echo's goed waren en ook de punctie bij Lindada.

En wat spannend dat je zo vroeg al kon zien dat het een jongetje wordt!!

Geniet er allemaal maar van!!!

Geplaatst

@lindada, wat fijn dat de punctie achter de rug is en dat het goed is gegaan. De komende dagen even goed rustig aan doen he. En een jongen wat gaaf

@rain het gaat allemaal goed hier. Groei echt enorm maar ja ik zeg dan maar het zijn er twee!! en het is voor een goed doel.

Vrijdag hebben wij weer een echo ben dan 16 weken en 4 dagen hopelijk kunnen ze dan zien wat het wordt. 1 jongen was al zeker maar die andere lag er niet goed voor. Ben echt zo benieuwd en wil heel graag aan de shop. Wij hebben ook al wel wat spullen gekocht. 2 maxicosi, 2 bedjes, 1 tweelingbox en een aantal pakjes. Nu moeten we echt op pad voor de wagen die gaan we volgende week doen en dan ook meteen de comode en een kast. Leuk om dat allemaal te doen ik kan niet wachten.

Gr Es

Geplaatst

Hai,

Linda, ik wil wel weten wat het wordt!!! Alleen manlief niet zegt hij terwijl hij het eerst wel wou weten.. Nou heb al gezegt dat hij even naar buiten moet gaan haha.

Ik denk dat ik maandag geen echo heb en echt moet wachten tot 20 weken.

Heb je het ook al gevoeld, ik volgens mij wel.

Es, leuk al een heleboel spullen gekocht!!!

Ik hoop voor je dat jullie kunnen zien wat het wordt.

Sas

Geplaatst

Hoi Sas,

Ik heb het nog niet gevoeld, was het maar waar! Zou me nu in deze onzekere weken erg prettig lijken maar helaas.....

Ach, en die vent van je is toch nog wel over te halen? Het is zoooo leuk om wel te weten!

Geplaatst

Haa Arzu,

Nog bedankt voor je felicitatie! Wat een wonder hé! Het gaat inderdaad snel, wij nu al 13,5 week...de weken zijn gewoon omgevlogen!

Sas, ik zie dat bij jullie ook alles goed gaat, heerlijk gevoel!

En jullie hebben 'm al gevoeld! Ik ga me er elke avond even voor liggen, maar voel natuurlijk nog niks met 13 weken..haha! Komt vanzelf!

Succes met jullie zwangerschappen allemaal! Ik ga weer terug naar het maart-forum!

XX Suzzy

Geplaatst

Echo:

Anne: 5 oktober

Geplaatst

Vandaag weer een echo gehad alles zag er helemaal goed uit. Die twee groeien goed en ze hebben gezien dat het een jongen en een meisje is. Ik ben helemaal happy!!

Gr Es

Echo:

Meisje81: vrijdag 17 september 20 weken echo

Anne: 5 oktober

Geplaatst

Hai es,

Wat fijn dat de echo goed was!!

Leuk een jongen en een meisje.

Hebben jullie ook zo vreselijke last van rugpijn??

Sas

Geplaatst

Es wat geweldig een jongen en een meisje!!! Een koningsgezin! :-) Jij zult inmiddels wel een flinke buik hebben.....vanaf wanneer begon het te groeien bij jou? Bij mij is het sinds een week of 2, 3 zichtbaar, bij jou zal dat al veel langer zijn!

Trouwens, die rugpijn heb ik als ik op de bank wat onderuitgezakt zit met mijn benen omhoog! Rechtsonder doet het dan altijd zeer sinds ik zwanger ben. Meestal neem ik het maar voor lief want ik wil gewoon lekker op de bank zitten, heb geen zin om op een normale stoel met een rechte leuning te zitten als ik televisiekijk ofzo hoor! Dus kies ik voor eigenwijs......verder heb ik overdag geen last.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden