Ga naar inhoud

Cryo TP in eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Een IUI'tje erbij? Dat snap ik niet, krijg je dan een IUI en een TP in dezelfde cyclus?

Het is inderdaad spannend.. pff moet er echt niet aan denken dat ons cryootje het niet haalt...

• Reacties 885
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@wannebemom, da's goed zeg! Daar heb ik nog nooit van gehoord, maar wel logisch. Ik had zelf al gedacht flink te gaan "klussen" rond de eisprong, en dan wachten op de TP. Maar heel fijn als ze er in ziekenhuis zelf al een IUI van maken. Goh....moet ik aan denken komende keer, en even aankaarten in DD.

Caroline: succes verder. Neem jullie tijd om te beslissen hoe nu verder. Lijkt me K*T, maar die kans zit er bij ons ook in natuurlijk. Dikke knuffel

Geplaatst

Ik vind het wel een vreemd iets eigenlijk, want.. dan kun je dus een bevruchting krijgen voor de TP en als de cryo ook nestelt krijg je dan een tweeling?? Dan zijn de kansen groter? of is alleen de kans op een tweeling groter? Ik vind het wel heel apart hoor, mijn ei is al weg en zelf vrijen heeft niet zo veel zin (voor een beebje dan). Ik zal dit wel in mijn achterhoofd houden voor in de toekomst...

Geplaatst

@Wannabemom, nou dat hoor ik hier ook voor het eerst, maar klinkt heel logisch, dat je natuurlijk ook weleens hierdoor spontaan zwanger kan worden. Je kansen verdubbelen hiermee, klinkt ideaal, mocht ik ooit nog een keer cryo terugplaatsing hebben ga ik dit ook voorstellen in DD. Eerst afwachten wat dit cryotje gaat doen.

Succes met jullie cyrotjes en de IUI.

@Kriskras, ook voor jou spannend de komende dagen, jij ook succes.

Geplaatst

hoi

wil ook even reageren.

denk niet dat het wat uitmaak hoor als je ziek bent.

ik was bij me laatse punctie ziek en heb het nagevraagd kon geen kwaad zei de gyn.

maar dit is wat mijn gyn zei dus...

en als je twijfel idd ff bellen

beterschap meid..

liefs

Geplaatst

Ik weet niet of ik koorts heb, maar ik zal het nog even afwachten, ik krijg maandag pas mijn cryo terug (als hij goed ontdooit) dus ik heb nog een dagje om uit te zieken!

Dank voor de reacties!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik wil me graag hier bij jullie aansluiten...

Helaas hebben we maar heel kort van onze zwangerschap mogen genieten...

Nu hebben we een gesprek gehad met de arts en deze stelde voor om nu gelijk in mijn eigen cyclus door te gaan (misschien zelfde arts als jou kris kras bij geertgen?).

Ik was in eerste instante verbaasd hierover. Dacht dat mijn lichaam bij zou moeten komen maar omdat alles mooi schoon is en mijn cylcus vrij regelmatig zag hij

geen reden om te wachten...en wij willen bets nu al verder hebben weer nieuwe hoop!

We krijgen nu twee embryo's terug geplaatst als alles goed gata met ontdooien. Er zijn 12 embryo's ingevroren dus hopelijk kunnen ze 2 mooie vinden. Ons is helemaal net verteld met hoeveel

tegelijk ze ze invriezen! weet jij hoe dit in genk gaat kris kras?

ik moet vanaf volgende week za thuis lh testen doen en heb di 22 maart de eerste echo ben benieuwd...

Hoop dat je snel beter benyt kris kras en dat het maandag allemaal goed gaat!

Wat een apart verhaal wannabemom dat ze eerst iui doen voor tp? klinkt niet gek maar heb er nog nooit van gehoord! Succes!

Fijn weekend!

Groetjes

Geplaatst

Misschien hadden we dezelfde arts inderdaad, ik had dr. W. Mijn favoriet en ik probeer dan ook altijd bij hem een afspraak te regelen en ga alleen bij een ander als hij er niet is. Ik weet ook niet met hoeveel ze de emmy's invriezen tegelijk. Wij hebben maar 1 cryo dus bij ons kwam het niet ter sprake. Ik heb er wel aan gedacht en me voorgenomen het te vragen bij de volgende poging als we hopelijk meer cryo's over mogen houden.. Mar, wel super dat jullie meteen verder mogen. Ik geloof dat hij niet zo gelooft in de 'rustmaand', maar ik heb ook al gelezen van meiden die bij deze dokter niet verder mochten omdat ze een onregelmatige cyclus hebben. Het is dus wel ons geluk dat we zo'n nette cyclus hebben.

Nou op een goede zwangerschap!!!

Geplaatst

@mar1982; tjee wat jammer zeg. Eventjes maar mogen genieten.... het is toch altijd hard vallen he van die roze wolk af.

Maar 12 cryootjes; tjee das een heleboel zeg! Je zou zeggen dat daar wel minstens een goede tussen gaat zitten!.

Bij mijn eerste icsi had ik 4 cryoos. Die waren alle 4 apart in gevroren. ik wilde er 2 terug en toen hebben ze eerst 2 ontdooid, echter die gingen niet goed. Toen dus nummer 3 en 4 nog. Ik geloof dat ze allemaal apart in een rietje zaten.

Vandaag had ik dus mijn iui (6e keer al weer) en het ging prima! Eerst ingeleverd en toen heerlijk een wandelingetje gemaakt. We waren wel een beetje bang voor de kwaliteit aangezien het vorige week carnaval was en mijn man dus 3 dgn achter elkaar zo'n 10 pilsjes per dag gehad heeft(we gingen er van uit dat ie pas weer over een aantal maanden moest....). Maar er waren nu ruim 9 miljoen zaadjes!! Het hoogste resultaat tot nu toe. (ons slechtste was 0.1 miljoen....). Dus wij natuurlijk erg blij.

Nu is het dus wachten tot as donderdag. Dan mag ik om 9;00 bellen om te vragen of onze eskimo goed ontdooid is. Wordt weer spannend dus. En inderdaad dan is er een klein kansje dat beide pogingen slagen(echter voor iui: 6-7%-> maar 1 eileider en de cryo 10%). Dus tja zo groot is die kans ook weer niet.

We hebben deze poging wel heel erg; nou we zien het wel. Als het slaagt natuurlijk super maar anders kunnen we wel weer verder met de 3e icsi. Voel me op dit moment heel relaxed. Scheelt denk ik ook dat ik weer een aantal weekjes zonder hormonen zit.

Geplaatst

@kris kras: Ja we hebben dan idd dezelfde dokter!! dokter W. is ook mijn favoriet! Wil ook erg graag al mijn afspraken bij hem.

Hij neemt echt de tijd en luistert en geeft ons het beste gevoel. Grappig dat jij dat precies zo ervaart!

Hoe voel je je?

@wannabemom: spannende dagen voor jullie! wat fijn dat de iui goed ging en wat een mooi resultaat zeg 9 miljoen!!

nu nog even duimen voor jullie eskimootje!! Ik duim mee!!

Voor alle andere meiden succes met wachten!!

En een fijne zaterdag!

Geplaatst

Beste Wannebemom , wat lees ik nu heeft een cryo maar 10 procent kans op zwangerschap ik dacht tegenwordig met het nieuwe invries en ontdooisystem bijna gelijk aan een verse poging.

Groetjes Rosalinda

Geplaatst

Nog 1 nachtje slapen en dan.. hoop ik dat we goed nieuws krijgen over ons cryootje.. Trouwens mijn dokter zei ook dat de kansen met een cryo enorm zijn verhoogd middels de nieuwe technieken en zo.

Geplaatst

Lieve Kriskras ik hoop dat je lekker kan slapen en dat je goed nieuws krijgt.

Ik had 2 cryo's eentje heeft het niet overleefd en eentje wel.

Ik ga hard voor je duimen!

Laat het even weten morgen.

Geplaatst

Hoi KrisKras, Echt onwijs shit...

Ik moet ws van het weekend pregnyl spuiten en eind volgende week als de cryo(s) het redden de terugplaatsing.

Gr Esther

Geplaatst

Lieve Kriskras,

Ik dacht: ik zal eens kijken hoe het met je gaat ..... helaas lees ik je teleurstellende bericht ..... hier zijn geen woorden voor ........ veel sterkte en liefs .....

hope hope

Geplaatst

Wat een teleurstellende ontdooi-resultaten zeg..... stiekem hoop je toch wel dat die van jezelf wel zo sterk is dat ie het gaat redden.

Veel sterkte kriskras en elinorac met de volgende ronde!!

Ik moet nog 3 daagjes wachten.... begin zo langzaam wel een beetje zenuwachtig te worden. Ik moet as donderdag om 9:00 bellen. Dan ben ik gewoon op mijn werk. Hoop heel erg dat ik dan mijn collegaatjes in de steek moet laten om naar Genk te gaan.

Geplaatst

Het is gewoon kut he, je bent er naartoe aan het leven en dan... gebeurt er niks. Ik ben nu ook pas bijgekomen, kan soms opeens nog heel boos en verdrietig zijn...

Succes met de volgende poging alvast!

Caroline

Geplaatst

@ KrisKras; wat een teleurstelling.

Door deze berichten spookt er weer vanalles door mijn hoofd. We hebben nog twee cryo's en zoals ik begrepen heb zitten ze apart. We willen één TP. Maar wat als het ontdooien niet goed gaat? Kunnen ze dan de tweede alsnog ontdooien of is deze maand dan voorbij?

Ik heb vrijdag mijn eerste FM meting. Ik denk dat ik maar een vragenlijstje ga maken met al mijn vragen.

Dit is onze eerste cryo TP en het voelt zo anders als een IVF/ICSI poging. Dan ben je er dagelijks mee bezig, met spuiten e.d. Ik heb nu niet het gevoel dat ik ergens mee bezig ben en dit geeft weer het gevoel dat ik tijd aan het verliezen ben. En ik wil helemaal geen tijd verliezen, ik wil gewoon dat het gaat lukken.

Zucht, wat een gedoe allemaal........

Groetjes, Maureen

(die er ff de behoefte aan had om te zanikken)

Geplaatst

Maureen volgens mij ontdooien ze meteen de volgende als de eerste niet goed gaat, ze proberen altijd de geplande TP door laten gaan. Laat je niet ontmoedigen door onze verhalen hoor, er worden genoeg meiden zwanger van cryo's!

Succes!

Caroline

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden